Tämä juttu on tosi.
http://www.rakennuslehti.fi/2015/12/miksi-home-on-suomessa-muita-maita-yleisempi-ongelma/
kannattee lukkee
4
54
Vastaukset
- Homeherkkä
Tri Salkinoja-Salosen mukaan ilmanvaihtoa ja lämmöntalteenottoa pitäsi kehittää siten, että ulkoilman "terveellinen" mikrobikanta selviäisi sisätiloihin.
Tri Salkinoja-Salonen ei näytä tietävän vieläkään, että meitä on lukemattomia homeallergikkoja, joiden on pakko suojautua hänen mainitsemaltaan ulkoilman "terveellisiltä" mikrobikannoilta käyttämällä tuuletusluukuissa mikrobisuodattimia sekä ulkosalla hengityssuojaimia.
Joten jos tri Salkinoja-Salosen ehdotus ulkoilman "terveellisistä" mikrobikannoista tuotaisiin sisätiloihin hänen mainitsemillaan menetelmämuutoksilla, niin siitä seuraisi, että herkkien homeallergikkojen pitäisi käyttää hengityssuojaimia ei vain kosteusvaurioisissa rakennuksissa, vaan joka ikisessä rakennuksessa. - Juu.kyllä
Hengityssuojaimia ja pipo korvilla.
"Juu.kyllä
22.12.2015 22:43
Hengityssuojaimia ja pipo korvilla."
- Ja putkiaivot lomalla?
Enpä vaan tajunnut, miten homesairas meikäkin on, ennen kuin sain yli kolme vuorokautta kestäneet keuhko-oireet asunnosta, jonne meidän piti muuttaa.
http://www.sanasinko.net/viewtopic.php?p=11781#11781
Pipoakin joudun käyttämään kroonisen poski- ja otsaontelotulehduksen takia, sairastaessani kaiken päälle vielä borrelioosia.
Tsemppiä vaan Homeherkälle - olen monta kertaa ajatellut sua ja muita, jotka eivät kestä ulkoilmaakaan.
- kaikkiloppuu
"Kannattee lukee", kiitoksia kovasti. Tuli uutta tietoa.
Asumisessa olen vältellyt vaikka mitä ja temppuillut ilmanvaihdon kanssa. Onneksi huomasin saavani oireita puhdistusaineista ja niinpä käyttö on ollut säästäväistä.
Ilmansuodattimet (myös pälynimurit kaikkine hepattimineen) alkavat pian haista epäilyttävästi. Luultavasti taas onnen potkusta olen tuulettanut ikkunoista vain kärpäset suodattaen.
66 vuotta sitten olin kuolla kotini oloihin allergian ja ties minkä seurauksena. Vasta viides ammatti sopi joten kuten, myös maata ja ilmastoa on vaihdettu sopivampaan varsinkin talveksi.
Niukat kiitokset rakennusosaamiselle ja omille ominaisuuksilleni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki2206727Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442897- 442357
- 972194
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382051Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2321510- 871494
Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää131376Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j71335Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä3901299