15. Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isän rakkaus ei ole hänessä. 16. Sillä kaikki, mikä maailmassa on, lihan himo, silmäin pyyntö ja elämän korskeus, se ei ole Isästä, vaan maailmasta. 17. Ja maailma katoaa ja sen himo; mutta joka tekee Jumalan tahdon, se pysyy iankaikkisesti. (1 Johannes 2:15-17)
Raamatusta
2
<50
Vastaukset
Rikkaus ja mammonan tavoittelu on monille lankeemukseksi. Moni ajattelee usein, itsekin mukaan lukien, että kun ensin saan sitä ja tätä, sitten tulen onnelliseksi. Tämä ajattelu on pettävää.
Mammonan tavoittelussa unohtuu tärkein asia; suhde Jumalaan!
"...jotka rikastua tahtovat, lankeavat kiusaukseen ja paulaan ja moniin mielettömiin ja vahingollisiin himoihin, jotka upottavat ihmiset turmioon ja kadotukseen" (1.Tim. 6:9).
OPETUSLASTEN TULEVA PALKKA
Mark.10:28-31 (Rinnakkaisteksti: Matt. 19:27-30)
-
10:28 Niin Pietari rupesi puhumaan sanoen hänelle: "Katso, me olemme luopuneet kaikesta ja seuranneet sinua".
10:29 Jeesus sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ei ole ketään, joka minun tähteni ja evankeliumin tähden on luopunut talosta tai veljistä tai sisarista tai äidistä tai isästä tai lapsista tai pelloista,
10:30 ja joka ei saisi satakertaisesti: nyt tässä ajassa taloja ja veljiä ja sisaria ja äitejä ja lapsia ja peltoja, vainojen keskellä, ja tulevassa maailmassa iankaikkista elämää.
10:31 Mutta monet ensimmäiset tulevat viimeisiksi ja viimeiset ensimmäisiksi."
-
Joka Jeesuksen ja evankeliumin tähden luopuu kaikesta, saa tilalle satakertaisesti hyvää (29,30). Tosin eri muodossa: hän saa uusia uskonveljiä ja -sisaria (Mark. 3:33-35) ja koko rikkaan uuden yhteisön.
Tähän kaikkeen liittyy myös olennaisena osana häpeä ja vaino.
Tämä kaikki tulee jo tässä ajassa, mutta tulevassa ajassa saadaan iankaikkinen elämä.
--
Pietari toteaa, että hän on luopunut kaikesta seuratakseen Jeesusta.
Rikkauksia tuskin opetuslapsilla olikaan, mutta mitä maallista oli, niin sen he olivat jättäneet (Esim. Pietarilla koti;Matt. 8:14 Matteuksella virka; Matt. 9:9).
Jeesus lupaa niille, jotka luopuvat omastaan Jeesuksen nimen ja evankeliumin tähden satakertaisesti takaisin ”nyt tässä ajassa taloja ja veljiä ja sisaria ja äitejä ja lapsia ja peltoja” (30). Veljiä ja sisaria kristityt saavat toisistaan. Jeesus ei ota meiltä ja jätä meitä ”tyhjän päälle”, vaan korvaa kieltäymykset runsain määrin, ei ainoastaan ulkonaisesti, vaan ennen kaikkea sisällisesti.Itse myös uskon, että yleisin uskovaisten syy kompastumiseen lienee rahan ahneus, joka on kuin rikkaruohona sydämessä, eikä siemen pääse itämään, vaan tukahtuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 266871
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus04697- 623859
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2292968Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon362833Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella452556Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme262485- 401823
- 251795
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731777