Hän ei varmasti koskaan joudu kohtaamaan monikulttuurisuuden ihanuutta koska asuu rikkaiden alueella missä eivät arabit ja somalit hillu ja häiriköi.
Kansalaisia vituttaa hänen ylimielinen asenteensa ja se että hänenkaltainen täysin arabi-kultturista tietämätön henkilö haalii kaikin keinoin Suomeen miljarikulut aiheuttavia matuja keskellä historian pahinta lamaa joka ei välttämättä tule enää hellittämään otettaan.
Sadat tuhannet kantasuomalaiset jotka kärsivät puutetta ovat raivoissaan kansanedustaja Emma Karille koska hän ei tajua että poliitkon ensimmäinen ja tärkein velvollisuus on edesauttaa kansan hyvinvointia.
Ehkä sitten Suomi voi auttaa huvikseen sotia käyviä superrikkaita arabimaita kun oman maan asiat ovat kunnossa.
Kritiikki Emma Kari kohtaan on ymmärrettävää
164
634
Vastaukset
- pfåfå
Kritiikki varmaan on oikeuttettua, mutta tämä on toistaiseksi vapaa maa, ja mielipiteensä saavat kaikki ilmaista. On hengen köyhyyttä, jos ei pysty kritikoimaan rupeamatta uhkailemaan. Lasten uhkailu osoittaa jo vakavaa vajakkiutta.
- Yrjö9
Emma Kari on lapsenuskoinen kenties, lapsellinen, naivi, kuinka voisi kuvailla. Mutta ei ole sen arvoinen hienostolikka, että kenenkään kannattaa häntä uhkailla.
Yrjö9 kirjoitti:
Emma Kari on lapsenuskoinen kenties, lapsellinen, naivi, kuinka voisi kuvailla. Mutta ei ole sen arvoinen hienostolikka, että kenenkään kannattaa häntä uhkailla.
Voisit selvyyden vuoksi myös kertoa, että ketä kannattaisi uhata? Vai teetkö sen jossain muualla?
- yrjö-setä
Erasmus kirjoitti:
Voisit selvyyden vuoksi myös kertoa, että ketä kannattaisi uhata? Vai teetkö sen jossain muualla?
Ryssän kätyrit kannattaa panna telkien taakse. VENÄJÄN mediassa perussuomalaisten edesottamuksia on seurattu tarkkaan viime aikoina. Puolueen Nato-kriittisyys, Euroopan unionin politiikan arvostelu, homoliittojen vastustus sekä maahanmuuttovastaisuus ovat asioita, joista venäläislukijoille on raportoitu ahkerasti, sillä nämä teemat sopivat hyvin Venäjän viralliseen politiikkaan.
Uutistoimisto Regnum mainitsee yhdessä artikkelissaan lisäksi, että Soinin ”ei ole todettu antaneen mitään avoimen venäläisvastaisia lausuntoja”.
SUOMALAINEN dosentti Johan Bäckman on myös tehnyt jo pitkään töitä luodakseen perussuomalaisista myönteistä mielikuvaa venäläisten silmissä. Perussuomalaisten lausuntoja on myös vääristelty Venäjän mediassa.
Kremlin-mieliselle Rex-uutistoimistolle Bäckman selitti perussuomalaisten kantoja esimerkiksi vuonna 2013 näin:
– Perussuomalaisten edustajista jotkut vaativat Suomen liittymistä Venäjään – he ovat sitä mieltä, että Venäjä on historiallisesti aina puolustanut Suomea. - karikkoem
Yrjö9 kirjoitti:
https://www.youtube.com/watch?v=wUB0zehZHj8
karille menee suomi laiva
- fyrkaaon
Emma on Ilkan tyttö ja Jaakko on sen appiukko. On kansanedustaja. Emman ei ikinä ole tarvinnut kohdata todellisuutta. Niinpä hän voi jatkaa aristokraattista hörhöilyä stallareiden suojeluksessa.
- Ei_minun_nuoruudessa
Olkoon kenen tahansa tyttö ja fyrkkaa tai ei, niin kenenkään lapsia ei uhkailla! Kyllä on kummalliseksi mennyt tämä maailma.
- kikkikikikiki
no eipä sen lapsia ole uhkailtu, vai missä niin luki. Huomaa kyllä, mikä jää ihmisten päähän, ehkä se oli tämän tarkoituskin. Eliittivassarihan tuo on, ulvonta alkaa kun vähän heilutetaan venettä. Omista päätöksistä ei oteta vastuuta.
- KRIITIKK0
kikkikikikiki kirjoitti:
no eipä sen lapsia ole uhkailtu, vai missä niin luki. Huomaa kyllä, mikä jää ihmisten päähän, ehkä se oli tämän tarkoituskin. Eliittivassarihan tuo on, ulvonta alkaa kun vähän heilutetaan venettä. Omista päätöksistä ei oteta vastuuta.
Valitettavasti on. Mutta onneksi suurin osa ihmisistä tuomitsee nämä uhkailijat ja tukee Emma Karia. Häntä ei saa yrittää vaientaa vain siksi että hän on nainen ja poliitikko. Tämä maani on Suomi, tämä maa ei ole Isis.
- vainmummiko
KRIITIKK0 kirjoitti:
Valitettavasti on. Mutta onneksi suurin osa ihmisistä tuomitsee nämä uhkailijat ja tukee Emma Karia. Häntä ei saa yrittää vaientaa vain siksi että hän on nainen ja poliitikko. Tämä maani on Suomi, tämä maa ei ole Isis.
Vielä...Eikä kukaan tue tätä naista, vaan tuomitaan lasten uhkaukset, tässä on selvä ero!
- Leijonakoruapinat
vainmummiko kirjoitti:
Vielä...Eikä kukaan tue tätä naista, vaan tuomitaan lasten uhkaukset, tässä on selvä ero!
Ei se tälle kotimaiselle saastalle mene ymmärrykseen. Ovat pahempia kuin inhoamansa ulkomaalaiset.
- kyssäri
KRIITIKK0 kirjoitti:
Onko todisteita siitä, että Emma Karin lapsia on uhkailtu? Onko Emma tehnyt rikosilmoituksen asiasta? Vai puhuuko se poliittisen aatteensa edustajille tyypilliseen tapaan ns. muunneltua totuutta säälipisteiden keräämiseksi?
- kritiikkiä
KRIITIKK0 kirjoitti:
Ironista, että kaikista palstan keskustelijoista sinä sanot näin. Sinä, joka olet mm. halunnut "takoa järkeä" mamukriitikoiden päihin kirveellä ja vasaralla, ja puolustelet jatkuvasti vasemmistoanarkistien väkivaltaa ja äärimuslimien terrorismia.
- Thisisrape
KRIITIKK0 kirjoitti:
Suvakit ovat isis porukkaa. Suojelisivat jopa ranskan terroriiskun tekijää Ihmisoikeuksien varjossa. Suvakit ovat sosialisteja eli natseja
- KRIITIKK0
kritiikkiä kirjoitti:
Ironista, että kaikista palstan keskustelijoista sinä sanot näin. Sinä, joka olet mm. halunnut "takoa järkeä" mamukriitikoiden päihin kirveellä ja vasaralla, ja puolustelet jatkuvasti vasemmistoanarkistien väkivaltaa ja äärimuslimien terrorismia.
Kovia syytöksiä, eikä mitään todisteita. Tyypillistä mamukritiikkiä.
- Itse_asiassa
KRIITIKK0 kirjoitti:
todisteita löytyy mm. tästä ketjusta, jonne töräytit "suvaitsevaisen" aivopierusi 4.3.2015 13:31.
http://keskustelu.suomi24.fi/t/13467703/mita-yhteista-vasaralla-ja-kirveella - hehehehhehe
Itse_asiassa kirjoitti:
todisteita löytyy mm. tästä ketjusta, jonne töräytit "suvaitsevaisen" aivopierusi 4.3.2015 13:31.
http://keskustelu.suomi24.fi/t/13467703/mita-yhteista-vasaralla-ja-kirveellaOnneksi mamukriitikot eivät koskaan esitä muuta kuin rakentavaa kritiikkiä...
- Nii-in
hehehehhehe kirjoitti:
Onneksi mamukriitikot eivät koskaan esitä muuta kuin rakentavaa kritiikkiä...
Sinuun verrattuna kuka tahansa esittää rakentavaa kritiikkiä.
- hehehehhehe
Nii-in kirjoitti:
Sinuun verrattuna kuka tahansa esittää rakentavaa kritiikkiä.
Hyvä vitsi.
- Itse_asiassa
hehehehhehe kirjoitti:
Hyvä vitsi.
sinä olet vanha ja huono vitsi.
- Itse_asiassa
Itse_asiassa kirjoitti:
sinä olet vanha ja huono vitsi.
taisit sekoittaa minut Huhtasaareen, joka on porilainen blondivitsi. Sen viimeisin hassutus oli väittää, että se diggaili vahingossa terrorismiin kehottavaa viestiä: ”Voi sanoa, että kyse oli vahingosta. Selasin kännykällä nopeasti Facebookia, huomasin Tiinan tekstin ja tykkäsin siitä. En edes lukenut alustusta”, kansanedustaja selventää.
”Heti kun minulle huomautettiin alustuksesta, kävin kirjoittamassa sen yhteyteen ettei minulla ole mitään osaa tällaisiin tuhopolttoihin enkä sellaisia hyväksy. Poistin päivityksestä myös tykkäykseni sekä merkintäni.”
Huhtasaaren mukaan maahanmuuttoa koskevassa keskustelussa on nyt jos koskaan pyrittävä rauhallisuuteen. Hän kirjoitti sunnuntaina HS:n mielipidekirjoituksessaan, että Suomessa pitäisi käydä keskustelua ilman kohuja: ”Keskustelukulttuuri ei toimi, jos emme oikeasti keskustele ja pyri ymmärtämään vastakeskustelijan ajatuksia.”
Huhtasaari toivoo, ettei Turtiaisen päivitys tai se, että hän siitä omien sanojensa mukaan vahingossa tykkäsi, vaaranna tätä pyrkimystä.
”Nyt jos koskaan meidän pitäisi keskustella koko ajan enemmän. Olen sitä mieltä, ettei keskustelua saa lopettaa minkään ryhmän kanssa. Itse kuitenkin sanoudun irti tällaisesta leiristä”, kansanedustaja sanoo viitaten Turtiaisen päivitykseen.
”Olen maahanmuuttokriittinen, mutta en missään nimessä hyväksy vastaanottokeskusten polttamista.” - Itse_asiassa
Itse_asiassa kirjoitti:
taisit sekoittaa minut Huhtasaareen, joka on porilainen blondivitsi. Sen viimeisin hassutus oli väittää, että se diggaili vahingossa terrorismiin kehottavaa viestiä: ”Voi sanoa, että kyse oli vahingosta. Selasin kännykällä nopeasti Facebookia, huomasin Tiinan tekstin ja tykkäsin siitä. En edes lukenut alustusta”, kansanedustaja selventää.
”Heti kun minulle huomautettiin alustuksesta, kävin kirjoittamassa sen yhteyteen ettei minulla ole mitään osaa tällaisiin tuhopolttoihin enkä sellaisia hyväksy. Poistin päivityksestä myös tykkäykseni sekä merkintäni.”
Huhtasaaren mukaan maahanmuuttoa koskevassa keskustelussa on nyt jos koskaan pyrittävä rauhallisuuteen. Hän kirjoitti sunnuntaina HS:n mielipidekirjoituksessaan, että Suomessa pitäisi käydä keskustelua ilman kohuja: ”Keskustelukulttuuri ei toimi, jos emme oikeasti keskustele ja pyri ymmärtämään vastakeskustelijan ajatuksia.”
Huhtasaari toivoo, ettei Turtiaisen päivitys tai se, että hän siitä omien sanojensa mukaan vahingossa tykkäsi, vaaranna tätä pyrkimystä.
”Nyt jos koskaan meidän pitäisi keskustella koko ajan enemmän. Olen sitä mieltä, ettei keskustelua saa lopettaa minkään ryhmän kanssa. Itse kuitenkin sanoudun irti tällaisesta leiristä”, kansanedustaja sanoo viitaten Turtiaisen päivitykseen.
”Olen maahanmuuttokriittinen, mutta en missään nimessä hyväksy vastaanottokeskusten polttamista.”tulit taas osoittaneeksi, ettet ole pelkästään pedofiili ja raiskausten puolustaja, vaan myös misogynisti.
- Itse_asiassa
Itse_asiassa kirjoitti:
tulit taas osoittaneeksi, ettet ole pelkästään pedofiili ja raiskausten puolustaja, vaan myös misogynisti.
laitoit taas viestin väärään paikkaan, tarkoitit varmaan sen aloittajalle. Sulla on yhtä vikkelät sormet ja hitaat hoksottimet kuin Huhtasaarella, joka vahingossa tykkäsi terrorismiin yllyttämisestä.
- kyssäri
Itse_asiassa kirjoitti:
tulit taas osoittaneeksi, ettet ole pelkästään pedofiili ja raiskausten puolustaja, vaan myös misogynisti.
Osoittaneeksi tämän miten? Sinä taas vuorostasi tulit osoittaneeksi että olet älykkyysosamäärältäsi ameebaa muistuttava vajakki ja täten täysin kykenemätön rationaaliseen argumentaatioon. Onnea elämän_koulun opintoihisi, älä niistä kaikkia sossutukia liimoina kerralla.
- Itse_asiassa
kyssäri kirjoitti:
Osoittaneeksi tämän miten? Sinä taas vuorostasi tulit osoittaneeksi että olet älykkyysosamäärältäsi ameebaa muistuttava vajakki ja täten täysin kykenemätön rationaaliseen argumentaatioon. Onnea elämän_koulun opintoihisi, älä niistä kaikkia sossutukia liimoina kerralla.
siten, että olet lähettänyt tänne raiskaajia puolustelevia sekä pedofiilisiä ja misogyynisiä viestejä. On tietysti mahdollista, että koska sinulla on tapana koota viestisi copypastaamalla muiden kirjoituksia, ettet itse ole kirjoittanut niitä häiriintyneitä trollauksia, mutta tietänet kuitenkin sen, mitä milloinkin kopioit.
- tommonen_emma
hehehehhehe kirjoitti:
Onneksi mamukriitikot eivät koskaan esitä muuta kuin rakentavaa kritiikkiä...
Emma Karissa ei ole mitään yhteiskunnallisesti rakentavaa. Jakomielinen feministi, joka rakentaa samaan aikaan homo/lesboyhteiskuntaa ja muslimimyönteistä yhteiskuntaa. Mutta tollasiahan noi femakkopököpäät ovat.
- KRIITIKK0
tommonen_emma kirjoitti:
Emma Karissa ei ole mitään yhteiskunnallisesti rakentavaa. Jakomielinen feministi, joka rakentaa samaan aikaan homo/lesboyhteiskuntaa ja muslimimyönteistä yhteiskuntaa. Mutta tollasiahan noi femakkopököpäät ovat.
Sekään ei oikeuta uhkailua. Hän on kuitenkin oikea ihminen ja äiti, jolla on samanlaiset tunteet kuin kaikilla muillakin.
- mettewallin
KRIITIKK0 kirjoitti:
Eipä ole mitään tosistetta uhkailusta, lapsellisen naurettava yritys kerätä sääliä.
- kyssäri
mettewallin kirjoitti:
Eipä ole mitään tosistetta uhkailusta, lapsellisen naurettava yritys kerätä sääliä.
Mikä on tosiste? Oletko lapsellisen naurettava trolli?
- vastari
kyssäri kirjoitti:
Mikä on tosiste? Oletko lapsellisen naurettava trolli?
Siinäpä sinulle miettimistä koko loppu elämäsi ajaksi.
- viisaudensanoja
vastari kirjoitti:
Siinäpä sinulle miettimistä koko loppu elämäsi ajaksi.
Vartiointiyrityksen turvallisuusasiantuntija Jari Stolt kertoo, että uhkailun sävy on koventunut ja uhkaukset kohdistuvat nykyään paljon poliitikkoihin, yritysjohtoon ja virkamiehiin.
– Ainakin meillä on havaintona, että yhä enemmän uhkailun kohteeksi otetaan perhe ja lapset, hän sanoi Ylen A-studiossa tiistaina.
Stolt pitää nykytilannetta vakavana.
– Uusi trendi on, että ihmiset lähettävät uhkauksia omalla nimellään. Silloin tulee jo mieleen, että olemmeko tilanteessa, että he kokevat, että heillä ei ole mitään menetettävää. Sen näen huonona merkkinä.
Uhkailun kohteeksi joutuneen kansanedustaja Emma Karin (vihr.) mukaan viesteissä näkyy sama piirre.
– Viesteissä tuntuu olevan se sama toistuva piirre, että ihan kuin on unohdettaisiin, että vastaanottaja on oikea ihminen.
KRP: Internet vaikuttanut muutokseen
Rikosylitarkastaja Sanna Palo Keskusrikospoliisista kertoo, että erityisesti internet on vaikuttanut muutokseen uhkailussa.
– Internetissä on niin helppo tutustua uusiin ihmisiin, löytää erilaisia hengenheimolaisia mitä oudoimmillekin ajatuksille.
Myös Stolt huomauttaa, että kun nykypäivänä netillä varustettu kännykkä kulkee mukana kaikkialla, on helppo löytää ihmisten yhteystietoja ja lähettää uhkaus hetken mielijohteesta.
Palo kehottaa ilmoittamaan poliisille matalalla kynnyksellä uhkailusta. - Heh-
viisaudensanoja kirjoitti:
Vartiointiyrityksen turvallisuusasiantuntija Jari Stolt kertoo, että uhkailun sävy on koventunut ja uhkaukset kohdistuvat nykyään paljon poliitikkoihin, yritysjohtoon ja virkamiehiin.
– Ainakin meillä on havaintona, että yhä enemmän uhkailun kohteeksi otetaan perhe ja lapset, hän sanoi Ylen A-studiossa tiistaina.
Stolt pitää nykytilannetta vakavana.
– Uusi trendi on, että ihmiset lähettävät uhkauksia omalla nimellään. Silloin tulee jo mieleen, että olemmeko tilanteessa, että he kokevat, että heillä ei ole mitään menetettävää. Sen näen huonona merkkinä.
Uhkailun kohteeksi joutuneen kansanedustaja Emma Karin (vihr.) mukaan viesteissä näkyy sama piirre.
– Viesteissä tuntuu olevan se sama toistuva piirre, että ihan kuin on unohdettaisiin, että vastaanottaja on oikea ihminen.
KRP: Internet vaikuttanut muutokseen
Rikosylitarkastaja Sanna Palo Keskusrikospoliisista kertoo, että erityisesti internet on vaikuttanut muutokseen uhkailussa.
– Internetissä on niin helppo tutustua uusiin ihmisiin, löytää erilaisia hengenheimolaisia mitä oudoimmillekin ajatuksille.
Myös Stolt huomauttaa, että kun nykypäivänä netillä varustettu kännykkä kulkee mukana kaikkialla, on helppo löytää ihmisten yhteystietoja ja lähettää uhkaus hetken mielijohteesta.
Palo kehottaa ilmoittamaan poliisille matalalla kynnyksellä uhkailusta.Mahdatkohan itse ymmärtää kuinka ironista, että kaikista ihmisistä juuri sinä kauhistelet sydän väpättäen uhkailua - sinä, joka Laukaan pizzeriasurman jälkeen sanoit haluavasi lyödä "mamukriitikkoja" kirveellä ja vasaralla päähän.
- hehehehhehe
Heh- kirjoitti:
Mahdatkohan itse ymmärtää kuinka ironista, että kaikista ihmisistä juuri sinä kauhistelet sydän väpättäen uhkailua - sinä, joka Laukaan pizzeriasurman jälkeen sanoit haluavasi lyödä "mamukriitikkoja" kirveellä ja vasaralla päähän.
Enpä muista moista sanoneeni.
- Niin_no
hehehehhehe kirjoitti:
Enpä muista moista sanoneeni.
Ethän sinä välillä muista edes omaa henkilöllisyyttäsi.
- nothinghaschanged
Niin_no kirjoitti:
Ethän sinä välillä muista edes omaa henkilöllisyyttäsi.
Eiköhän kyse ole siitä kuin yleensäkin: en ole sanonut niin. Sinun väitteilläsi ja todellisuudella on harvemmin mitään tekemistä keskenään.
- Tosiasiassa
nothinghaschanged kirjoitti:
Eiköhän kyse ole siitä kuin yleensäkin: en ole sanonut niin. Sinun väitteilläsi ja todellisuudella on harvemmin mitään tekemistä keskenään.
Sanoit niin rasismipalstalla.
- Tosiasiassa
Tosiasiassa kirjoitti:
Sanoit niin rasismipalstalla.
sinä olet ennenkin väittänyt omia puheitasi muiden sanomaksi. Ehkä kuvittelet jotenkin tasapainottavasi toimintaasi lainaamalla myös muitten nimimerkkejä.
- Heh-
Insesti-humanist1:n sivupersoona se vaan jaksaa kaivella esille näitä ikivanhoja ketjuja. Sellaista se, kun elämäntapatyöttömyys yhdistyy vaikea-asteisiin mielenterveysongelmiin.
- Oolannista
Siis asia on näin, tai voisi olla:
Mistä edes tiedämme että jotain uhkailua on tullut häntä tai lapsiaan kohtaan!
Ei olisi ensimmäinen kerta kun joku haluaa olla median valokeilassa ja esittää vainottua ....niin monta feikkehommaa on paljastettu missä "uhri" itse on lähettänyt itsellen uhkauskirjeitä jonkun TOR,n kautta...ihan mahdoton jäljittää.
Toisaalta; kyllä täälläkin (suomi24) on niin monta täysin älyvapaata etten menis takuuseen ettei joku kkk-lakanpelle pystyis tähänkin (KKK- lakanpelle sai paljon rohkaisua maahamnuuttofoorumissa - ohhhoo)
Se niinkuin vähän ottaa päähän että nämä lakanapellet pilaa koko "rajat kiinni"- idean tai järkevän keskustelun tätä maainvaasiota vastaan.
Mamujen suurin auttava käsi on juuri nää päästä yksinkertaiset tyypit - ja media tietysti käyttää tätä hyväkseen. - Magisteri
Kenekään lapsia ei uhkailla. Emma Kari voisi laittaa julkisuuteen uhkausviestit.
- hmmmmm
Ei niin, mutta viestien julkistaminen ei kuulosta hyvältä idealta. Poliisille vaan.
- emmakertoo
Emma kertoo itsestään:
Synnyin Espoossa, kasvoin omakotitalossa, kahden auton perheessä. Bussipysäkille oli lähes puolen tunnin kävelymatka, juna-asemalle käveli tunnin. Isäni käytti aikansa kokoomukseen ja Lions clubiin, äitini meditoi, hoiti yrttitarhaa ja teki savitöitä. Näin jälkeenpäin ajateltuna, olen looginen tulos tästä yhdistelmästä.
Myöhemmin löysin punkrockin, värjäsin hiukseni vihreiksi, lopetin lihansyönnin ja lähdin vuodeksi Englantiin tekemään ympäristötaidetta.
En halunnut ajaa ajokorttia, en halunnut omakotitaloa, en halunnut diplomi-insinööriksi enkä halunnut äänestää kokoomusta. Pakenin autokaupungista Helsinkiin. Järjestin sodanvastaisia mielenosoituksia, työskentelin tehtaassa ja itkin kuullessani balladin toveri Viljasesta. (Tässä on hauskaa tuo appiukko). - Oolannista
"Pakenin (Espoon) autokaupungista Helsinkiin."
Hahaha....kylläpä on eukko ollut rohkea kun uskalsi paeta tollaisesta paikasta.
Senkö takia tämä solidarisuus mamu-pakolaisten kanssa - yhtä kova elämä takana? Pääsiköhän Larun sillan yli tai menikö kumijollalla sinne Katajanharjuun.
Kyllä on sitten likka itsekeskeinen poishemmoteltu kakara.
Ja ihan varmastin mamma ja pappa betalade lipun sinne Englantiin.
Muistan nuoruudestani hesassa samanlaiset salonkikommarit - vähän sama tapaus tää Emma. Ne tuli rikkaista perheistä ja teki vallankumousta siinä välillä kun muuten ei ollut muutakaan tekemistä - mutta kuukausrahat papalta kelpas hyvin.
En viitisi nyt nimiä tänne laittaa mutta korkeissa asemissa nykyään ja pitkän pitkän matkan siitä silloisesta aatemaailmasta. Kai tää Emmalikkakin kasvaa vähitellen.- KRIITIKK0
Emma kyllä on kasvanut ja kypsynyt kovasti, mutta mamukriitikot ei tunnu kypsyvän kuin keittämällä.
- Oolannista
Minä katson asian toisin.
Toivottavasti tällaiset ammattipolitiikot (broilerpolitiker) kohta alkavat avartaa katsettaan ja siten kypsyvät ja ymmärtävät ettei enemmistö Suomen kansasta halua tällaista jättimäistä invaasiota mitä emme pysty hoitamaan.
Jälkipyykki tullaan pesemään - olkaa varmoja siitä. - oikeamielinen
Oolannista kirjoitti:
Minä katson asian toisin.
Toivottavasti tällaiset ammattipolitiikot (broilerpolitiker) kohta alkavat avartaa katsettaan ja siten kypsyvät ja ymmärtävät ettei enemmistö Suomen kansasta halua tällaista jättimäistä invaasiota mitä emme pysty hoitamaan.
Jälkipyykki tullaan pesemään - olkaa varmoja siitä.Niin tullaan. Uhkailijat saavat turpiinsa, ja se on aivan oikein.
- KRIITIKK0
Kritiikki on ymmärrettävää, mutta väkivallalla uhkailu ei ole kritiikkiä vaan terroria. Vihreiden kansanedustaja Emma Kari kertoi sunnuntaina julkisella Facebook-tilillään saaneensa lukuisia viestejä, joissa miehet haaveilevat häneen tai hänen lapsiinsa kohdistuvasta väkivallasta.
”Viestejä on tullut viikoittain tai jopa päivittäin. Varsinkin nyt loman alla niitä alkoi tulla päivittäin, mikä sai minut myös kirjoittamaan sen Facebook-tekstin”, Kari kertoo HS:lle puhelimitse.
Hänen mukaansa myös suoria uhkauksia on tullut. Uhkauksia on viety eteenpäin eduskunnan turvallisuusyksikölle.
Maahanmuuttokeskustelu saa miehet lähettämään törkyviestejä etenkin naisille. Hassua kyllä, samat miehet esittävät muka jonkinlaisia naisten suojelijoita kuvittelemiltaan raiskaajamamuilta.
”Naispoliitikot saavat kaikenlaisia viestejä. Meitä haukutaan ja meidän toivotaan joutuvan erilaisten väkivaltaisten tekojen kohteiksi. Joskus myös suoraan uhkaillaan”, Kari kertoo.- kritiikkiä
Jälleen räikeä kaksoisstandardi vihervasemmistolta. Tähän asti vihervasemmisto on katsonut sormien läpi poliittista väkivaltaa tai jopa antanut sille tukensa. Nyt kun viherpoliitikko väittää, että häneen on kohdistunut uhkauksia, niin heti muuttui ääni kellossa. Nyt poliittinen väkivalta ja sillä uhkailu onkin kamalaa terrorismia, kun se kohdistuu vihervasemmistoon.
- kyssäri
kritiikkiä kirjoitti:
Jälleen räikeä kaksoisstandardi vihervasemmistolta. Tähän asti vihervasemmisto on katsonut sormien läpi poliittista väkivaltaa tai jopa antanut sille tukensa. Nyt kun viherpoliitikko väittää, että häneen on kohdistunut uhkauksia, niin heti muuttui ääni kellossa. Nyt poliittinen väkivalta ja sillä uhkailu onkin kamalaa terrorismia, kun se kohdistuu vihervasemmistoon.
Mutta onko poliittista väkivaltaa tai sillä uhkailua kohdistettu muihin kuin kokoomukseen ja vihervasemmistoon?
- vastari
kyssäri kirjoitti:
Mutta onko poliittista väkivaltaa tai sillä uhkailua kohdistettu muihin kuin kokoomukseen ja vihervasemmistoon?
Vihervasemmisto kohdistaa jatkuvasti väkivaltaa äärioikeistolaisiksi ja rasisteiksi leimaamiinsa suomalaisiin.
- kyssäri
vastari kirjoitti:
Vihervasemmisto kohdistaa jatkuvasti väkivaltaa äärioikeistolaisiksi ja rasisteiksi leimaamiinsa suomalaisiin.
näkis vaan
- vastari
kyssäri kirjoitti:
näkis vaan
Tänä syksynä on nähty mm. kuinka vihervasemmistolaiset hakkaavat väärämielisiksi katsomiaan naisia, ja pieksevät joukolla aivovammaisen miehen ja varastavat tältä kännykän
- kyssäri
vastari kirjoitti:
Tänä syksynä on nähty mm. kuinka vihervasemmistolaiset hakkaavat väärämielisiksi katsomiaan naisia, ja pieksevät joukolla aivovammaisen miehen ja varastavat tältä kännykän
Missä sellaista on nähty?
- vastari
kyssäri kirjoitti:
Missä sellaista on nähty?
Suvakkien vajakkimaisissa "mielenosoituksissa".
- kyssäri
vastari kirjoitti:
Suvakkien vajakkimaisissa "mielenosoituksissa".
Missä sinä siellä vihreitä näet... Ai niin, sinähän olet tunnetusti punavihervärisokea.
- vastari
kyssäri kirjoitti:
Missä sinä siellä vihreitä näet... Ai niin, sinähän olet tunnetusti punavihervärisokea.
Tässä trollille lukemista: http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015100220455321_uu.shtml
- kyssäri
vastari kirjoitti:
Tässä trollille lukemista: http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015100220455321_uu.shtml
No luitko?
- Liuht
Hirvittävää, että tämän jonkun emman kaltaiset ihmiset yrittävät päättää yhteiskunnan asioista! Hirvittää todellakin. Ei mitään järkeä tai todellisuudentajua.
- Erkki1
Olen myös järkyttynyt siitäkin, että tämän kuvotukseen appi on Jaakko Laakso! Ei omenapuusta kauaksi putoa.. Lisäksi tietenkin siitä, ettei hänellä saisi olla mitään tekemistä yhteiskunnan päätöksentekomekanismien kanssa.
- ymmärrättekö
Vihreiden kansanedustaja Emma Kari kirjoitti eilen sunnuntaina Facebook-sivulleen saaneensa miehiltä lukuisia vihaviestejä, joissa kohdistettu uhkailua häneen ja hänen lapsiinsa.
Vihaviesteistä ja uhkailusta julkisesti kertominen poiki Karille satojen palautteiden vyöryn.
– Olette tukeneet, lohduttaneet, kannustaneet ja tarjonneet apuanne. Te olette halunneet muistuttaa minua siitä, että nämä vihaa täynnä olevat miehet, jotka terrorisoivat naisia netissä, eivät edusta tämän maan enemmistöä, Kari kirjoittaa Facebookissa.
Hän kertoo arvostavansa erityisesti viestejä, jotka ovat tulleet hänen kanssaan politiikasta eri mieltä olevilta ihmisiltä. Viestittäjät ovat kertoneet haluavansa puolustaa Karin oikeutta tehdä politiikkaa ilman pelkoa, vaikka hän ajattelisikin asioista eri tavalla. - rikastyttörukka
Voi ku hellyttävää....
http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/vihaviesteista-avautuneelle-kansanedustajalle-palautevyory-tukea-lohtua-ja-avuntarjouksia/5621378
Mitäs Jaakko tarjos? - mielipideenäsanon
siis oliko tämä se sama nainen, joka kommentoi lasten raiskauksia ja ihmisten pelkoja omien lastensa puolesta, että raiskaahan ne suomalaisetkin? Jos on, niin sitten on harvinaisen paska ihmiseksi.
- Bror-Erik2444
Sama pilvilinnoissa elävä etuoikeutettu kyseessä.
- ihanaymmärrys
Tytön isä on Ilkka J. Kari ja appiukko Jaakko Laakso. Osaatteko arvata, miksi Emma on vihreä?
- Bror_Erik2444
ihanaymmärrys kirjoitti:
Tytön isä on Ilkka J. Kari ja appiukko Jaakko Laakso. Osaatteko arvata, miksi Emma on vihreä?
Varmaan rahan takia.
- vaarallistasakkia
AI perkele, mä mietinkin miksi stadin valtuustossa tolla vapaalla liikkuvuudella oli niin iso rooli, ton karin ukko pyörii niissä porukoissa wikipedian mukaan. Oli myös prekariaattiliikkeen takapiru. taitaa olla niin että karin akka puhuu ton umpikommarin suulla. faija teki myyräntyötä kgb:lle ja nyt pariskunta jatkaa sitä sama myyräntyötä Suomea kohtaan tällä turvispolitiikallaan.
- Oolannista
Mitä enemmän tämä Emma selittää sitä vakiittuneemaksi tulen että hän jahtaa sitä "15 minutes of fame" mediassa.
Ehkä on saannutkin jotain pas_a postia (sitä en kiellä) - mutta kuka ei saisi jos on jotain sanottavaa.
Tämä Emman juuttu voisi olla hyvä selvittää perusteellisesti - fake.
Pitäisiköhän mun myös menna mediaan itkemään kuinka foorumilaiset on niin V-maisia mua kohtaan kun kirjoitan Oolannista....hehe.
"Raid hard or stay home" - an ol milwaukee tail :-)- Tosiasiassa
tiedän, että olet joko paha tai päästäsi sairas ihminen, ja tunnen sinua kohtaan syvää vastenmielisyyttä.
- Itse_asiassa
Tosiasiassa kirjoitti:
tiedän, että olet joko paha tai päästäsi sairas ihminen, ja tunnen sinua kohtaan syvää vastenmielisyyttä.
sellainen se nimimerkki "Tosiasiassa" aka insesti-humanist1 on.
- Itse_asiassa
Itse_asiassa kirjoitti:
sellainen se nimimerkki "Tosiasiassa" aka insesti-humanist1 on.
odottelinkin jo milloin palstan vakitrolli on niin epätoivoinen että henkilöön käyvät valheet ja insesti-ininä alkavat. Sieltähän se tuli kuin kanan pyllystä, kaksi muna(ust)a kerralla.
- Itse_asiassa
Itse_asiassa kirjoitti:
odottelinkin jo milloin palstan vakitrolli on niin epätoivoinen että henkilöön käyvät valheet ja insesti-ininä alkavat. Sieltähän se tuli kuin kanan pyllystä, kaksi muna(ust)a kerralla.
ainahan sinä olet epätoivoinen, kun asia-argumenttien täydellisen puuttumisen takia joudut keskittymään henkilökohtaisiin solvauksiin, joita toistelet päivästä toiseen kuin joku rikki mennyt automaatti.
- No_mutta
Itse_asiassa kirjoitti:
ainahan sinä olet epätoivoinen, kun asia-argumenttien täydellisen puuttumisen takia joudut keskittymään henkilökohtaisiin solvauksiin, joita toistelet päivästä toiseen kuin joku rikki mennyt automaatti.
kylläpäs humanistin kielikuvat kelpaavat sinulle vieläkin, vaikka humanistia ei ole täällä aikoihin nähty... niin no, sinuthan tunnetaankin vajkkipapukaijana... vajakkimaisuutesi näkyy jo siinä, ettet osaa siteerata hänen herkullisia kielikuviaan edes oikein...
- Itse_asiassa
No_mutta kirjoitti:
kylläpäs humanistin kielikuvat kelpaavat sinulle vieläkin, vaikka humanistia ei ole täällä aikoihin nähty... niin no, sinuthan tunnetaankin vajkkipapukaijana... vajakkimaisuutesi näkyy jo siinä, ettet osaa siteerata hänen herkullisia kielikuviaan edes oikein...
Ihan vain tiedoksesi, että vaikka vaihtelet koko ajan nimimerkkiäsi ja jopa sukupuoltasi, niin silti sinulta tulee aina sitä samaa harhaista kuonaa, josta kaikki palstaa pidemmän aikaa lukeneet tunnistavat sinut helposti samaksi vanhaksi trolliksi, joka myös humanist1:na ja muttaneitinä tunnetaan.
- Itse_asiassa
Itse_asiassa kirjoitti:
Ihan vain tiedoksesi, että vaikka vaihtelet koko ajan nimimerkkiäsi ja jopa sukupuoltasi, niin silti sinulta tulee aina sitä samaa harhaista kuonaa, josta kaikki palstaa pidemmän aikaa lukeneet tunnistavat sinut helposti samaksi vanhaksi trolliksi, joka myös humanist1:na ja muttaneitinä tunnetaan.
minua on aina ihmetyttänyt se että kuvittelet jonkun vaihtavan sukupuolta yhtä usein ja helposti kuin kalsareita. Tai sitten sinä et vaihda niitä koskaan.
- Itse_asiassa
Itse_asiassa kirjoitti:
minua on aina ihmetyttänyt se että kuvittelet jonkun vaihtavan sukupuolta yhtä usein ja helposti kuin kalsareita. Tai sitten sinä et vaihda niitä koskaan.
sinähän vaihtelet persoonallisuuttasi ja sukupuoltasi yhtä usein kuin nikkiäsi, eli suunnilleen joka toinen minuutti.
- Itse_asiassa
Itse_asiassa kirjoitti:
sinähän vaihtelet persoonallisuuttasi ja sukupuoltasi yhtä usein kuin nikkiäsi, eli suunnilleen joka toinen minuutti.
kukaan ei pysty vaihtelemaan sukupuoltaan yhtenään, eikä sinulla ole mitään mahdollisuutta tietää, mikä sukupuoleni on ja onko se vaihtunut.
- totta_puhuen
Itse_asiassa kirjoitti:
kukaan ei pysty vaihtelemaan sukupuoltaan yhtenään, eikä sinulla ole mitään mahdollisuutta tietää, mikä sukupuoleni on ja onko se vaihtunut.
Kaikki palstaa pidempään seuranneet tietävät, että sinulla on tapana esiintyä milloin milläkin nikillä ja persoonallisuudella. Välillä kerrot olevasi miehistä miehekkän, kun taas seuraavassa hetkessä saatat olla kurdilainen transunainen nimeltään Layla.
- Tosiasiassa
totta_puhuen kirjoitti:
Kaikki palstaa pidempään seuranneet tietävät, että sinulla on tapana esiintyä milloin milläkin nikillä ja persoonallisuudella. Välillä kerrot olevasi miehistä miehekkän, kun taas seuraavassa hetkessä saatat olla kurdilainen transunainen nimeltään Layla.
Layla Hirvisaari on jo menneen talven lumia - niin kuin James Hirvisaarikin, jota hän kritisoi. Hän sanoi muun muassa, ettei nimi miestä (tai naista) pahenna, jos ei mies (tai James) nimeä.
- Jostain_syystä
Tosiasiassa kirjoitti:
Layla Hirvisaari on jo menneen talven lumia - niin kuin James Hirvisaarikin, jota hän kritisoi. Hän sanoi muun muassa, ettei nimi miestä (tai naista) pahenna, jos ei mies (tai James) nimeä.
yrität lukemattomien sivupersooniesi lisäksi vetää lokaan myös kaikkien muiden palstalaisten nimimerkit, joita lainailet ahkerasti.
- Jostainsyystä
Jostain_syystä kirjoitti:
yrität lukemattomien sivupersooniesi lisäksi vetää lokaan myös kaikkien muiden palstalaisten nimimerkit, joita lainailet ahkerasti.
sinä et onnistu lokaamaan kuin itsesi - ja lukemattomat sivupersoonasi.
- Jostain_syystä
Jostainsyystä kirjoitti:
sinä et onnistu lokaamaan kuin itsesi - ja lukemattomat sivupersoonasi.
kopioit muiden palstalaisten nikkien lisäksi myös näiden viestejä.
- Jostainsyystä
kopioit muiden palstalaisten nikkien lisäksi myös näiden viestejä.
sinä tosiaan teet niin. Toisaalta laitat myös toisten palstalaisten suuhun sanoja joita he eivät ole koskaan sanoneet.
- Jostain_syystä
Jostainsyystä kirjoitti:
sinä tosiaan teet niin. Toisaalta laitat myös toisten palstalaisten suuhun sanoja joita he eivät ole koskaan sanoneet.
tykkäät syyttää minua omista vioistasi.
- Jostainsyystä
tykkäät syyttää minua omista vioistasi.
se on mahdotonta. Ehkä siksi, että olen viaton.
- Jahhhhas
Jostainsyystä kirjoitti:
se on mahdotonta. Ehkä siksi, että olen viaton.
Nyt muttisneiti kuvittelee olevansa viaton. Kas kun ei ihan Jeesus Kristus. :DDD
- Oolannista
tale
- Musta-Tuntuu
Suomalaiset miehet on niin vihaisia kun niillä on mikropenis.
- ehkäneonpedofiilejä
Ehkä ne halu panna sen lapsia? oletko koskaan kuullut mustaihoisesta pedofiilistä? en minäkään.
- mustatuntuuunelmahörhöt
Enpä ainakaan työntäny sitä pikkuista VÄKISIN jonkun paikkaan, kuten nämä monikulttuurisuuden aivottomat Ylivieskassa. Toivottavasti saavat sakin hivutusta POHJOJANMAALLA, missä ei Kareja kumarrella....eikä monikulttuurisuuspaskaa
- politiikkaako
Jos te muksut ette kykene edes googlettamaan kuka on Jaakko Laakso, on se somekansalta huolestuttavaa. Miksi vihreitä luonnehditaan Taisto Sinisalon sihteerikköpuolueeksi? Kuka oli Taisto Sinisalo? KVG! Mutta kuka oli sihteerikkö?
Monta stallaria löydät jäsenistöstä? Mikä on stallari?- älähupsuttele
Ei siellä ole yhtään stallaria.
- impotenttiko32
Eli et osannut -et kumpaakaan :) Olet somesyrjäytynyt tai vaan peruskyvytön.
- nope-
impotenttiko32 kirjoitti:
Eli et osannut -et kumpaakaan :) Olet somesyrjäytynyt tai vaan peruskyvytön.
Olen vain kartalla ja todellisuudentajuinen.
- onsurkeaa
Eli et kykene löytämään edes Taiston sihteerikköä, niinkö?
- niinolet
onsurkeaa kirjoitti:
Eli et kykene löytämään edes Taiston sihteerikköä, niinkö?
Ei siellä ole sellaista. Joku väitti sellaista Satu Hassista ja teki itsensä pelleksi. Sen mamukriitikot osaavat.
- Nii-in
niinolet kirjoitti:
Ei siellä ole sellaista. Joku väitti sellaista Satu Hassista ja teki itsensä pelleksi. Sen mamukriitikot osaavat.
Mamukriitikot osaavat tehdä suvakeista pellejä, kun tuovat esille teikäläisten idioottimaistakin idioottimaisempia puheita ja tekoja.
- KRIITIKK0
Nii-in kirjoitti:
Mamukriitikot osaavat tehdä suvakeista pellejä, kun tuovat esille teikäläisten idioottimaistakin idioottimaisempia puheita ja tekoja.
vai sellaisesta sinä haaveilet
- Itse_asiassa
KRIITIKK0 kirjoitti:
vai sellaisesta sinä haaveilet
ei sinusta kukaan haaveile, vaikka oletkin tehnyt itsestäsi pellen.
- KRIITIKK0
Itse_asiassa kirjoitti:
ei sinusta kukaan haaveile, vaikka oletkin tehnyt itsestäsi pellen.
En enää haaveile siitä että sinä oppisit lukemaan.
- Nii-in
KRIITIKK0 kirjoitti:
En enää haaveile siitä että sinä oppisit lukemaan.
Et sinä mitään opi, kun aivosi olivat jo valmiiksi pilalla sukusi pitkäaikaisen perinteen (l. sisäsiittoisuuden) vuoksi. Myöhemmin "edistysmielinen" sekakäyttö on vain pahentanut tuhoa. Siksi joudut kopioimaan minua ja muita itseäsi älykkäämpiä keskustelijoita, jos haluat kommunikoida jollain muulla tavalla kuin tuollaisilla parin sanan töräytyksillä.
- hohhoijakkaa
Nii-in kirjoitti:
Et sinä mitään opi, kun aivosi olivat jo valmiiksi pilalla sukusi pitkäaikaisen perinteen (l. sisäsiittoisuuden) vuoksi. Myöhemmin "edistysmielinen" sekakäyttö on vain pahentanut tuhoa. Siksi joudut kopioimaan minua ja muita itseäsi älykkäämpiä keskustelijoita, jos haluat kommunikoida jollain muulla tavalla kuin tuollaisilla parin sanan töräytyksillä.
Ei tuo vitsi siitä parane että sitä toistelee kuin paikoilleen juuttunut gramofoni.
- Nii-in
hohhoijakkaa kirjoitti:
Ei tuo vitsi siitä parane että sitä toistelee kuin paikoilleen juuttunut gramofoni.
Sinä olet vanha huono vitsi, mutta silti jatkat tyhjän pääsi puskemista seinään edes yrittämättä muuttua fiksummaksi keskustelijaksi. Ja se vasta tyhmää onkin.
- Itse_asiassa
Nii-in kirjoitti:
Sinä olet vanha huono vitsi, mutta silti jatkat tyhjän pääsi puskemista seinään edes yrittämättä muuttua fiksummaksi keskustelijaksi. Ja se vasta tyhmää onkin.
kaikki muuttuivat sinua fiksummiksi keskustelijoiksi heti kun oppivat puhumaan
- No_mutta
Itse_asiassa kirjoitti:
kaikki muuttuivat sinua fiksummiksi keskustelijoiksi heti kun oppivat puhumaan
ilmeisesti sinä et ole vielä muuttunut, kun joudut jatkuvasti turvautumaan minun apuuni kyetäksesi edes jotakuin järjelliseen kommunikaatioon.
- hehehehhehe
No_mutta kirjoitti:
ilmeisesti sinä et ole vielä muuttunut, kun joudut jatkuvasti turvautumaan minun apuuni kyetäksesi edes jotakuin järjelliseen kommunikaatioon.
Hauska katsoa kun trollaava multinikki höpisee itsekseen.
- dssda
Vähän sama asia kun rattijuoppo vollottaisi lehdessä että häntä uhkaillaan kun joku on sanonut että toivottavasti tapat ainoastaan itsesi kännissä ajaessasi.
- Oolannista
"– Olette tukeneet, lohduttaneet, kannustaneet ja tarjonneet apuanne. Te olette halunneet muistuttaa minua siitä, että nämä vihaa täynnä olevat miehet, jotka terrorisoivat naisia netissä, eivät edusta tämän maan enemmistöä, Kari kirjoittaa Facebookissa."
Ihme juttu:
Ovatko ihmiset liittäneet sos-tunnukset ja kuvat itsestään tai mistä Emma tietää että juuri miehet ovat terrorisoineet häntä !
Taitaa Emma olla oikea sukupuolirasisti.
...........................................
Ihan liian läpinäkyvä fake-juttu. Itse on lähettänyt vihapostia itselleen että saisi vähän sympatiaa.
Ja jos olisi totta: Miksi juuri häntä olisi terrorisoitu enemmän kuin muita - melkein kaikkia edesukunnassa on yhtä PK,laisia.
Mua otta päähän nämä ylipalkatut hössöttäjät eduskunnassa jotka vielä kehtaa tulla julkisesti itkemään jostain pelleuhkauspostista.
Luulisi Emmalla olevan tärkeämpää tehtävää siellä eduskunnassa - esimerkiksi miten saada Suomen talouden takas rattaille.- oikeamielinen
Kai niillä vihapostin lähettäjillä sen verran on munaa että omalla nimellään esiintyvät.
- kaikkiTiesi
Suuri salaisuus: Taisto Sinisalon sihteerikkö oli Satu Hassi.
- hohhoijakkaa
Hohhohhoijakkaa. Ei tuo vitsi siitä parane että sitä toistelee kuin paikoilleen juuttunut gramofoni.
- laaksonpoika
Kommarin poika taitaa ohjailla emmaa. Ainakin näin helsingin valtuustossa.freudilaisittain itki, että halutaan tukkia uhkailulla naispolitiikon suu. ei sulla mitään naispolitiikon suuta ole, sun suussa on kommarin piip.
- pelastetaansuomi
No nyt valkenee.Olen ihmetellyt kuka on tämä omahyväisesti esiintyvä nainen.Kutsutaan jokaiseen keskusteluohjelmaan päivähoito ym.On niin ylemmyyden tuntoinen ja kaikkitietävä,että on tehnyt oikein huonoa katsella.
- pysyispoissasitten
Tämä on se joka nyökyttelee taustallakin kun maahanmuttomynteisyydestä "keskustellaan" ja aina krikiitittömästi kun tästä "keskustelee" tosiaan otetaan jokaiseen ohjelmaan niinkuin Nasimi jotka sulkevat silmänsä ja korvansa kaikelta maahanmuttokritiikiltä ja syyttävät vain kantasuomalaisiamiehiä...
Nyt vain ihmettelen miksi IS valtamediana ottaa tästäkin suuren numeron kun ainahan julkkikset ja polittikotkin saa vastaavia posteja....pitäisi olla vähän paksumpaa nahkaa....mutta kun tämäkin on maahanmuuttopropagandaa. - joulutervehdys
Syy siihen, että juuri kuusi on joulun puu, on vanhan suomalaisen legendan mukaan Matteuksen jouluevankeliumissa. Matteus kertoo pyhän perheen pakomatkasta Egyptiin. Herodes uhkasi tappaa alueen poikalapset. Enkeli kehotti unessa Joosefia lähtemään Marian ja lapsen kanssa pakoon. He lähtivät niin kuin nytkin ihmiset lähtevät, henkensä kaupalla.
Tälle pakomatkalle kuului kuusi, kertoo legenda. Kun Maria, Joosef ja Jeesus-lapsi olivat monta päivää paenneet Herodeksen sotilaat kintereillä, he olivat loppuun väsyneitä ja peloissaan. He eivät jaksaneet enää. He käpertyivät erään puun alle toistensa syliin odottamaan kohtaloaan.
Puu sattui olemaan kuusi. Siihen aikaan kuusen oksat aina osoittivat ylöspäin. Se oli mahtava, ylväs puu. Kun sotilaitten äänet jo kuuluivat läheltä ja pyhän perheen toivo oli mennyt, kuusi äkkiä laski alaoksansa maata kohti. Pyhä perhe jäi niiden suojaan. Sotilaat marssivat ohi. Jeesus lapsi pelastui.
Siitä pitäen suurten kuusten oksat ovat laskeutuneet alaspäin. Siksi kuusi on joulun puu. Se on suojan ja turvan puu.
Ja joulun lapsi on pakolaislapsi. Juuri nyt hän kyyhöttää pakolaisleirin vuotavassa teltassa tai vastaanottokeskuksessa turvapaikkapäätöstä epätietoisena odottaen tai satamassa, jossa laittomasti ja ilman papereita Eurooppaan tullut perhe etsii suojaa.
Joulukuusi juhlavaloissaan kysyy hiljaa niin kuin puut kysyvät: kuka jää ilman suojaa rajojemme ulkopuolelle, kun omaan suojautumiseen vedoten kontrollia tiukennetaan. Matteus ja vanha viisas legenda eivät jätä tulkinnanvaraa.
- See more at: http://www.arkkipiispa.fi/joulutervehdys2015/#sthash.vNqH7k5W.dpuf - hyvääjoulua
Paljon hauskempi ja luovempi suomalainen joulukertomus, tekijänsä lukemana:
https://www.youtube.com/watch?v=ubETBfYVEKo - Tuollaisten
tekstien tuottaminen vaatii synkkää ja sairasta mieltä
- Pienitarkennus
Asiallinen aloitus ja täyttä asiaa.
Yhden tarkennuksen haluaisin esittää. Aloittaja kirjoittaa, että sadat tuhannet kantasuomalaiset jotka kärsivät puutetta ovat raivoissaan kansanedustaja Emma Karille koska hän ei tajua että poliitkon ensimmäinen ja tärkein velvollisuus on edesauttaa kansan hyvinvointia.
Minä tarkentaisin niin, että sadat tuhannet kantasuomalaiset, jotka kärsivät puutetta tai eivät kärsi puutetta, ovat raivoissaan kansanedustaja Emma Karille myös siksi, että hän väärinkäyttää luottamusasemaansa ja sillä tavalla halventaa kansanedustajan ennen niin arvostetun työn. Sanon tarkoituksella, että ennen niin arvostetun, koska nykyään kansanedustuslaitoksen arvostus on huomattavasti vähentynyt aikaisempaan verrattuna ja syynä on se, että suomalainen demokratia toimii pääasiassa varakkaiden hyväksi.- Tosiasiassa
suomalaista eduskuntalaitosta halventavat hakkaraisen ja sarvihiiren kaltaiset pellet. Onneksi sarvihiiri putosi eduskunnasta ja sen vikinä on nyt siis pysyvästi marginaalissa.
- No_mutta
Tosiasiassa kirjoitti:
suomalaista eduskuntalaitosta halventavat hakkaraisen ja sarvihiiren kaltaiset pellet. Onneksi sarvihiiri putosi eduskunnasta ja sen vikinä on nyt siis pysyvästi marginaalissa.
sittenhän teillä on jotain yhteistä.
- nope-
No_mutta kirjoitti:
sittenhän teillä on jotain yhteistä.
Minä en ole pudonnut eduskunnasta.
- Nii-in
nope- kirjoitti:
Minä en ole pudonnut eduskunnasta.
Mutta olet pysyvästi marginaalissa.
- nope-
Nii-in kirjoitti:
Mutta olet pysyvästi marginaalissa.
persuthan ovat palanneet marginaaliin
- Sen_sijaan
nope- kirjoitti:
persuthan ovat palanneet marginaaliin
sinä olet aina ollut marginaalissa. Ja tulet aina olemaankin.
- niinolet
Sen_sijaan kirjoitti:
sinä olet aina ollut marginaalissa. Ja tulet aina olemaankin.
Niinhän sinä olet.
- sitäsaamitätilaaemma
Emmaa voi pelottaa kun kaikki eivät hyväksy hänen monikulttuurista maailmaansa. Tosin uhkailla ei Emmaakaan saa, mutta miksi Emma tilaat ja tuot raiskaajia maahamme?
luuletko, että sellaista katsotaan hyvällä? Teoilla on aina seurauksensa. Voimilla on aina vastavoimansa. Sekä hyvässsä että pahassa.
Monikulttuurisuus ei ole toiminut vielä misään eikä koskaan... - Bonnierlaatu
Tänne voi laittaa mielipiteensä Bonnier-palstasta:
http://keskustelu.suomi24.fi/t/14027704/miten-suomi24-siistiytyy-tai-mita-tapahtuu-jos - näinonasia
Emma Kari ei halua nähdä karua todellisuutta siitä mihin tää hallitsematon turvapaikanhakijoiden tulo johtaa ja todellisuudessa on paljon sellaisia jotka ei ole edes oikeutettuja turvapaikan saantiin. Suomi muuttuu kovaa vauhtia huonompaan suuntaan ja sellaiseksi missä meitä kriittisesti suhtautuvia arvostellaa rasisteiksi. Kyllä kansanedustajien ensisijainen tehtävä on huolehtia Suomalaisten hyvinvoinnista mutta ei tunnu sekään onnistuvan. Toivon edes PS jämäkkyyttä mutta on tainnut jyrkkä linja lerpahtaa kun pääsivät vallan kahvaan. Kotimatkalle vaan suurin osa, tänne eivät kuulu.
- Bror-Erik666
Ikävää tietenkin lukea uhkailua varsinkin lapsia kohtaan mutta nämä turhautuneet miehet tyytyvät uhkailuun. Sen sijaan Emman lapsille konkreettisempi uhka ovat nämä äitylin lemmikit. Niille kelpaa vain hyvin nuori liha.
- Emma_inhoaa_köyhiä
Emma Kari on näitä kultalusikka suussa syntyneitä. Hän ei ymmärrä, eikä haluakaan ymmärtää, kantasuomalaisten rutiköyhien tai esim vaikeista mielenterveysongelmista kärsivien lasten, nuorten ja aikuisten elämää.
- kyssäri
ai maahanmuuttokriitikoitten?
- Helvetin_liekeissä_palat
kyssäri kirjoitti:
ai maahanmuuttokriitikoitten?
Nyt sinä hylkäsit Jeesuksen!
- hehehehhehe
Helvetin_liekeissä_palat kirjoitti:
Nyt sinä hylkäsit Jeesuksen!
Jeesus ei ollut maahanmuuttokriitikko.
- Aijaahaha
hehehehhehe kirjoitti:
Jeesus ei ollut maahanmuuttokriitikko.
Mistäs tiedät? Jutteletko useinkin Jeesuksen kanssa?
- Tolkun_ihminen
Aijaahaha kirjoitti:
Mistäs tiedät? Jutteletko useinkin Jeesuksen kanssa?
Olen lukenut Raamattuni ja tullut siihen käsitykseen, että Jeesus tekisi sen mistä Sipilä vain puhui: majoittaisi turvapaikanhakijat kotiinsa.
- Tuskinpa
Tolkun_ihminen kirjoitti:
Olen lukenut Raamattuni ja tullut siihen käsitykseen, että Jeesus tekisi sen mistä Sipilä vain puhui: majoittaisi turvapaikanhakijat kotiinsa.
Jeesus olisi niin tyhmä ja naivii, että ottaisi kotiinsa väkivaltaan taipuvaisia muslimimiehiä.
- Tolkun_ihminen
Tuskinpa kirjoitti:
Jeesus olisi niin tyhmä ja naivii, että ottaisi kotiinsa väkivaltaan taipuvaisia muslimimiehiä.
Ainakaan hän ei kirjoittaisi sanaa naiivi väärin.
- Heh-
Ainakaan hän ei kirjoittaisi sanaa naiivi väärin.
Onneksi palstan tolkuton vakiotrollaaja, joka tällä kertaa ironisesti esiintyy nikillä Tolkun_ihminen, ei koskaan itse tee kirjoitusvirheitä. :P
- Tolkun_ihminen
Heh- kirjoitti:
Onneksi palstan tolkuton vakiotrollaaja, joka tällä kertaa ironisesti esiintyy nikillä Tolkun_ihminen, ei koskaan itse tee kirjoitusvirheitä. :P
Se vasta ironista olisikin jos lainaisit tätäkin nimimerkkiä.
- Heh-
Se vasta ironista olisikin jos lainaisit tätäkin nimimerkkiä.
Älä huoli. Lähes varmuudella yksikään tällä palstalla kirjoitteleva ei tule tätäkään sivupersoonaasi matkimaan.
- Itse_asiassa
tulit juuri osoittaneeksi, ettet ole pelkästään pedofiili ja raiskausten puolustaja, vaan myös misogynisti.
- KRIITIKK0
Yhteiskunnallisen keskustelun merkityksestä puhutaan paljon. Erilaisten näkemysten kuuleminen ja yhteensovittaminen on olennainen osa demokratiaa. Tähän periaatteeseen vedotaan myös niin sanotun maahanmuuttokeskustelun kohdalla: jos osa somessa esitetyistä maahanmuuttopuheenvuoroista vaikuttaakin keskittyvän raiskausfantasioihin tai märkiin päiväuniin lynkkauksista ja lopullisesta ratkaisusta, kyse on vain siitä, että kansan syvien rivien ääntä ei ole kuultu. Keskustelua on tukahdutettu ja oikeutettu kiukku nostaa nyt päätään.
Joku voisi pitää tietysti hämmentävänä sitä, etteivät historian muut syrjityt ja hiljennetyt ihmisryhmät ole keksineet äänensä esiin saamiseksi samoja viestinnän keinoja kuin maahanmuuttokriitikot. Saamelaiset, vammaisjärjestöt ja luomuviljelijät esittävät lopulta aika harvoin julkisesti haaveitaan toisten lasten kuolemasta.
Kukkaiskielellä ilmaistuna maahanmuuttokeskustelu on porissut nousevin lämpötiloin koko 2000-luvun. Konkreettisia saavutuksiakaan ei puutu: maahanmuuttokeskustelu on synnyttänyt ilmapiirin, jossa Suomen vuositasolla muutamiin tuhansiin noussutta turvapaikanhakijoiden määrää on pidetty mainittavana ongelmana – minkä vuoksi suurempiin lukemiin varautuminen on ollut poliittisesti mahdotonta. Puute tuli esiin 2015 turvapaikanhakijoiden määrän kasvaessa hetkellisesti tasolle, joka on suunnilleen samaa suuruusluokkaa kuin normaalivuosina Ruotsiin saapuvien määrä.- kyssäri
Mikset ikinä merkitse lähteitä viesteihisi, jotka olet kopioinut muualta? Ei sillä, että kukaan erehtyisi luulemaan sinunlaisesi sisäsiittoisen surkimuksen oppineen muodostamaan noin pitkiä viestejä, mutta olisi sentään kohteliasta mainita alkuperäisen kirjoittajan nimi.
- vastaus-
kyssäri kirjoitti:
Mikset ikinä merkitse lähteitä viesteihisi, jotka olet kopioinut muualta? Ei sillä, että kukaan erehtyisi luulemaan sinunlaisesi sisäsiittoisen surkimuksen oppineen muodostamaan noin pitkiä viestejä, mutta olisi sentään kohteliasta mainita alkuperäisen kirjoittajan nimi.
No olisithan sinä sen sitten voinut laittaa, mutta ethän sinä osaa kuin vikistä. Äläkä sano etten ikinä niin tee, sillä se ei ole totta.
- Niin_no
vastaus- kirjoitti:
No olisithan sinä sen sitten voinut laittaa, mutta ethän sinä osaa kuin vikistä. Äläkä sano etten ikinä niin tee, sillä se ei ole totta.
Tuskinpa kenenkään tarvitsee sinua auttaa siinä lähdeasiassa. Eiköhän kaikki vakiopalstalaiset tiedä, että sinä et itse kykene muodostamaan noin pitkiä viestejä, vaan ainoastaan lyhyitä, usein aiheeseen täysin liittymättömiä trollauslauseita.
- aiheeseenliittyen
Niin_no kirjoitti:
Tuskinpa kenenkään tarvitsee sinua auttaa siinä lähdeasiassa. Eiköhän kaikki vakiopalstalaiset tiedä, että sinä et itse kykene muodostamaan noin pitkiä viestejä, vaan ainoastaan lyhyitä, usein aiheeseen täysin liittymättömiä trollauslauseita.
"Saku Timonen kirjoitti hauskasti Rajat kiinni -mölymystöstä, joka pitää ulkoilmateatteria Turussa joka jumalan maaantai:
"Ei ole mitenkään tavatonta, että valtakunnapolitiikka ja kunnallispolitiikka sekoittuvat ihmisten mielissä epämääräiseksi mössöksi. Kun ei ole mitään tietoa eikä halua hankkia sitä tietoa muualta kuin MV:stä ja omista sosiaalisen median ryhmistä, niin kivahan se on tuttujen kavereiden kanssa mennä joka kokouksen aikaan valittamaan, että meitä ei kuunnella. Sitten uhotaan Facebookissa, että kylläpä taas saivat suvakkihuorat ja -homot kuulla kunniansa.
Jatkuva valtuuston kokousten häiritseminen ilman mitään asiallista ja ajankohtaista mielenosoituksen syytä haisee demokratian vastustamiselle. Parikymmenpäinen joukko vaatii, että kaikkien turkulaisten äänestäjien valitseman valtuuston on tanssittava heidän pillinsä mukaan ja ”vietävä viestiä” jonnekin tarkemmin yksilöimättömään paikkaan. He siis vaativat itselleen valtuuksia käskeä päättäjiä asiassa, joka ei edes kuulu näiden päätösvaltaan.
En nyt viitsi tarkemmin kertoa mitä rikoslain 14 luvussa sanotaan poliittisten toimintavapauksen estämisestä ja kokouksen estämisestä, jotta minun ei taas väitetä vaativan rangaistusta viattomille. Lienen muutenkin Suomen ainoa juristi, jolle suunnilleen kaikkien muiden mahdollisten ammattien harjoittajat ja jopa peruskoulupudokkaat katsovat asiakseen opettaa lakia.
Tietämättömyys asioista on aikamme vitsaus. Sen kanssa käsi kädessä kulkevat haluttomuus ottaa selvää asioiden päättämispaikasta, asiasisällöstä ja oikeista vaikuttamiskeinoista oikeassa paikassa. Näillä ihmisillä on sellainen harhaluulo, että asiat päätetään huutoäänestyksellä valtuustosalin pihamaalla.
Saahan sitä mieltään osoittaa, mutta tietämättömien päämäärätön mölinä ei ole politiikkaa." - Heh-
aiheeseenliittyen kirjoitti:
"Saku Timonen kirjoitti hauskasti Rajat kiinni -mölymystöstä, joka pitää ulkoilmateatteria Turussa joka jumalan maaantai:
"Ei ole mitenkään tavatonta, että valtakunnapolitiikka ja kunnallispolitiikka sekoittuvat ihmisten mielissä epämääräiseksi mössöksi. Kun ei ole mitään tietoa eikä halua hankkia sitä tietoa muualta kuin MV:stä ja omista sosiaalisen median ryhmistä, niin kivahan se on tuttujen kavereiden kanssa mennä joka kokouksen aikaan valittamaan, että meitä ei kuunnella. Sitten uhotaan Facebookissa, että kylläpä taas saivat suvakkihuorat ja -homot kuulla kunniansa.
Jatkuva valtuuston kokousten häiritseminen ilman mitään asiallista ja ajankohtaista mielenosoituksen syytä haisee demokratian vastustamiselle. Parikymmenpäinen joukko vaatii, että kaikkien turkulaisten äänestäjien valitseman valtuuston on tanssittava heidän pillinsä mukaan ja ”vietävä viestiä” jonnekin tarkemmin yksilöimättömään paikkaan. He siis vaativat itselleen valtuuksia käskeä päättäjiä asiassa, joka ei edes kuulu näiden päätösvaltaan.
En nyt viitsi tarkemmin kertoa mitä rikoslain 14 luvussa sanotaan poliittisten toimintavapauksen estämisestä ja kokouksen estämisestä, jotta minun ei taas väitetä vaativan rangaistusta viattomille. Lienen muutenkin Suomen ainoa juristi, jolle suunnilleen kaikkien muiden mahdollisten ammattien harjoittajat ja jopa peruskoulupudokkaat katsovat asiakseen opettaa lakia.
Tietämättömyys asioista on aikamme vitsaus. Sen kanssa käsi kädessä kulkevat haluttomuus ottaa selvää asioiden päättämispaikasta, asiasisällöstä ja oikeista vaikuttamiskeinoista oikeassa paikassa. Näillä ihmisillä on sellainen harhaluulo, että asiat päätetään huutoäänestyksellä valtuustosalin pihamaalla.
Saahan sitä mieltään osoittaa, mutta tietämättömien päämäärätön mölinä ei ole politiikkaa."Tässäpä taas malliesimerkki trollaamisesta ja siitä, miksi nimim. aiheeseenliittyen, eli muttaneiti / humanist1, on tullut tunnetuksi keskustelukyvyttömänä hölmönä.
- Muttatoisinkuinsinä
Heh- kirjoitti:
Tässäpä taas malliesimerkki trollaamisesta ja siitä, miksi nimim. aiheeseenliittyen, eli muttaneiti / humanist1, on tullut tunnetuksi keskustelukyvyttömänä hölmönä.
minä en ole muttaneiti. Sinä lainasit niin usein nimimerkkiäni "mutta", että ihmiset rupesivat kutsumaan sinua muttaneidiksi erottaakseen meidät toisistaan. Humanist1lle et ikinä anna anteeksi sitä että hän rekisteröi nimimerkkinsä, joten sinulla ei ole enää mitään keinoa vetää hänen nikkiään lokaan.
- Heh-
Muttatoisinkuinsinä kirjoitti:
minä en ole muttaneiti. Sinä lainasit niin usein nimimerkkiäni "mutta", että ihmiset rupesivat kutsumaan sinua muttaneidiksi erottaakseen meidät toisistaan. Humanist1lle et ikinä anna anteeksi sitä että hän rekisteröi nimimerkkinsä, joten sinulla ei ole enää mitään keinoa vetää hänen nikkiään lokaan.
Sinullahan niitä sivupersoonia riittää vaikka muille jaettavaksi.
- hehehehhehe
Heh- kirjoitti:
Sinullahan niitä sivupersoonia riittää vaikka muille jaettavaksi.
Joo, sinä tosiaan lainaat jokaista. Paitsi sitä yhtä rekattua.
- Heh-
hehehehhehe kirjoitti:
Joo, sinä tosiaan lainaat jokaista. Paitsi sitä yhtä rekattua.
Sanot sinä samalla kun esiinnyt toiselta palstalaiselta "lainatulla" nikillä. :P
- hehehehhehe
Heh- kirjoitti:
Sanot sinä samalla kun esiinnyt toiselta palstalaiselta "lainatulla" nikillä. :P
Itseltään saa lainata. Niin minä teen.
- hjjhjh7dg77
Totuus ei siitä muutu, että Emma on aivoton lehmä joka elää omassa raiskaus fantasiassaan. Sääliksi käy hänen aisuri miestään.
- Tosiasiassa
sinua vasta käykin sääliksi. Olet aivoton lehmä.
- noeijouduei
Kyllä Ilkka J pitää huolen että tyttärellään on särvintä ja loistavat täysin valkoiset naapurit.
- Maksaja
Jos minun tyttäreni olisi noin aivoton, en haluaisi olla hänen kanssaan missään tekemisissä.
- KRIITIKK0
Huono kritiikki on huonoa kritiikkiä ja uhkailu hanurista ihan Emma Karin mielipiteistä riippumatta ja huolimatta, kuten Halla-ahoa mukaillen voisi sanoa.
- PieniKala
Suomen yhteiskunta on täynnä eliitin suorittamia törkeitä rikoksia.
Esimerkkinä Emman isän kultalampi-case, jossa tuomioita ei tule koska saatananpalvojien vala. - suomenlapset
Tämä kulttuuriko suomalaisia nyt niin kiehtoo ?
https://www.facebook.com/KfrWAyman6/videos/1118212984859798/?pnref=story - etyhdthdf
Yks idiootti muiden joukossa.
- Hohoijärkii
Viimeksi eilen Emma Kari totesi televisiossa, että kustannuksilla ei ole väliä. Nuorten muslimimiesten vaeltaminen läpi Euroopan Suomeen on ihmisoikeuskysymys. Ja sitäpaitsi nythän naiset tulevat perässä kun perheitä aletaan yhdistämään. Jos Suomen vähäosaiset (ei siis Emmat) joutuvat tästä kärsimään niin ihan sama.
Sodan aikana Ruotsi otti osan lapsistamme. Osan palautti, osan ei. Omia kansalaisiakin asutettiin omassa maassa 400 000 kansalaista. Nämä olivat yksi peruste miksi maailman ääristä vaeltaville rajattomimille muslimijoukoille on levitettävä punaista mattoa.
Meidän tulee ymmärtää ettei Irakilaisilta voi vaatia samaa kuin meiltä. Nuorten miesten ei tarvitse puolustaa maataan ja siviilejä ei voi asuttaa turvallisiin osiin Irakia. Vihervasemmistolaisilla on lämmin sydän! Tervetuloa! - pensselitäti
Mikä ihminen tämä Emma Kari oikein on? Ainakin se tuli selväksi eilisestä tv-ohjelmasta, että hänen käsityksensä Suomen lähihistoriasta on aivan harhainen.
Olisi hyvä, jos hän perehtyisi edes hiukan Suomen sotalapsien ja siirtokarjalaisten historiaan ennen kuin alkaa rinnastaa heitä näihin nykyään Suomeen kutsumatta tuleviin ihmisiin.
Emma Karin esiintyminen teki karhunpalveluksen niille, joita hän ilmeisesti kuvitteli puolustavansa. - slduifbgi
Emma Kari on tyypillinen vihervasemmistolainen, joka ymmärtämättömyyttään suoltaa suustaan sammakoita.
Teki esiintymisellään suuren palveluksen tervejärkisille äänestäjille. Nyt kaikki viimeistään tietävät, mitä puoluetta ei ainakaan tule äänestää. - Puoliksitäynnäs
Vihreät ovat politiikan lokasanko.
- kappas_vaan
Kritiikki Emma Karia kohtaan on ymmärrettävä niin, että hän tekee jotain todella oikein. Ei se muuten tuollaista paskamyrskyä idioottien taholta saisi niskaansa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367639Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361893Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251870- 911613
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791535Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104978- 49910
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28810Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4769- 32764