Rehellinen kysymys kaikille uskoville

Miksi te uskovaiset olette niin katkeria uskonnottomille ja ateisteille, että teidän pitää tyrkyttää taikaukkojanne ja mielikuvituskavereitanne taikauskonnottomille koko ajan eri tavoilla?

Ettekö voisi vain pysyä siellä omalla pienellä ja kutistuvalla hiekkalaatikollanne ja heitellä siellä keskenänne hiekkaa toistenne silmiin?

Miksi te tungette postilaatikoihimme mielikuvituskavereista kertovaa materiaalia ja pimpottelette ovikellojamme jotta saisitte puhua taikauskosta meille ja koetatte käännyttää meitä mielikuvituskavereittenne palvojiksi?

Eikö teille riitä se, että nautitte nyt toistenne armollisesta seurasta, rukoilette jumalianne esiin piilopaikoistaan ja odottelette turhaan sitä mielikuvituskaveria takaisin kuten sadat sukupolvet ovat tehneet ja petytte samoin kuin sadat sukupolvet ovat tehneet?

Koska kun jokainen teistä on syntynyt ateistina ja uskonnottomana ja vasta uskonnolliseen propagandaan tutustumisen jälkeen teistä on tullut taikauskoisia, niin oletteko te siksi katkeria heille, jotka eivät ole kyenneet aivopesemään itseään mielikuvituskavereiden harhoihin?

Jokainen ihminen syntyy ateistina, jumalista mitään tietämättömänä, niin sekö teitä ottaa päähän ja sekö teistä tekee katkeria?

Miksi te puhutte vuodesta toiseen palturia uskonnottomista ja syytätte heidän elämäänsä sisällyksettömäksi ja että se on pelkkää murhaamista ja raiskaamista ja muuta kauheaa, vaikka todellisuudessa uskovaiset tekevät suurimman osan maailman rikoksista ja uskonnottomista sekä ateisteista istuu vankiloissa vain muutama prosentin kymmenys kaikista vangeista.

http://www.alternet.org/tea-party-and-right/why-atheists-make-85-percent-americas-scientists-and-07-percent-its-prison

Esimerkiksi Yhdysvalloissa vain 0.07 % vankilassa istuvista rikollisista on ateisteja, niin siksikö te olette niin katkeria, kun me osaammekin elää moraalisesti ja hyvin, vaikka meillä ei ole mielikuvituskaverin rangaistuksen tuottamaa pelkoa elää hyvin kuten teillä on?

Tekeekö jumalien, tonttujen ja maahisten mahdollinen kosto teidän kuolemanne jälkeen teistä katkeria nyt eläessänne?

Vai tekeekö teistä katkeria se, että joudutte antamaan niin paljon rahaa jumalille, joilla tuntuu olevan käteisestä alituinen pula?

Loppuun viisaita sanoja:

Jos Jumala tarvitsee rahaa, niin miksi hän ei kirjoita uutta raamattua, koska ensimmäinenkin myi niin hyvin. - Homer Simpson.

128

346

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaa.elämäntyylinne

      Ei me katkeria olla, mutta se elämäntyylinne on kauhistus ja jos joku yrittää sitten edustaa teissä hyvettä, niin se idea ei sitten kylväänny toisiin, koska viihteellisyys on IN.

      Siksi ratkaisukeskeinen hyvän löytyminen ihmisen sisältä ei ateismissa toteudu.

      Jos sitten katkeruudesta täytyy puhua, niin se ihmisuhrien kohtalo, nostaa surun sydämeen.

      • >>> Ei me katkeria olla, mutta se elämäntyylinne on kauhistus >>

        Miten minun elämäntyylinen on kauhistus?

        Olen tavallinen suomalainen työssäkäyvä, perheellinen mies, jolla on upea vaimo ja mahtavia lapsia.

        Alkoholi käytän kohtuudella, hyvin harvoin, en tupakoi, tykkään luonnosta, kulkea luonnossa, luen paljon kirjoja, käyn teatterissa, konserteissa.

        Pyöräilen mieluummin kuin autoilen ja urheilen paljon. Lihaskuntoa että kestävyysurheilua.

        Ravintoloissa viihdyn lähinnä perheeni kanssa ruokailemassa.

        Pistän kolikoita jokaiseen keräyslippaaseen, jos niitä kolikoita sattuu taskun pohjalla olemaan. Autan vähäosaisia jne.

        MIkä tuossa on kauhistus? Vai onko kenties niin, että olet päättänyt ennalta niiden elämäntyylin olevan kauhistus, tutustumatta asiaan, joka ei usko jumaliin, tonttuihin tai maahisiin kuten sinä uskot?

        Jotain kauheaa elämäntyylissäni pitää olla, jos voit sanoa, että ateistin elämäntyylinne on kauhistus, kun minä en näe siinä mitään kauheaa, ja jos mielikuvituskaverisi näkee siinä jotain kauheaa, niin omapa on häpeänsä.

        >>> koska viihteellisyys on IN. >>

        Ei minun mielestäni tai sitten pitää määritellä se, että mitä on viihteellisyys.

        Joillekin viihtellisyyttä voi olla kontata jonkin jumalan nimissä pitkin lattioita ja toiselle se voi olla sapattina pestä toisen hikisiä varpaita ja joillekin se voi olla kulkea luonnossa kevätaamuna ja kuunnella lintujen laulua.

        Minulle IN on elämä, tämä yksi jonka biologia ja fysiikka on minulle lahjoittanut ja se minusta kannattaa käyttää hyvin ja huolella, koska toista mahdollisuutta ei anneta koskaan.


      • pyhpyh3

        Sinulla ei ole elämää.


      • bushmanni kirjoitti:

        >>> Ei me katkeria olla, mutta se elämäntyylinne on kauhistus >>

        Miten minun elämäntyylinen on kauhistus?

        Olen tavallinen suomalainen työssäkäyvä, perheellinen mies, jolla on upea vaimo ja mahtavia lapsia.

        Alkoholi käytän kohtuudella, hyvin harvoin, en tupakoi, tykkään luonnosta, kulkea luonnossa, luen paljon kirjoja, käyn teatterissa, konserteissa.

        Pyöräilen mieluummin kuin autoilen ja urheilen paljon. Lihaskuntoa että kestävyysurheilua.

        Ravintoloissa viihdyn lähinnä perheeni kanssa ruokailemassa.

        Pistän kolikoita jokaiseen keräyslippaaseen, jos niitä kolikoita sattuu taskun pohjalla olemaan. Autan vähäosaisia jne.

        MIkä tuossa on kauhistus? Vai onko kenties niin, että olet päättänyt ennalta niiden elämäntyylin olevan kauhistus, tutustumatta asiaan, joka ei usko jumaliin, tonttuihin tai maahisiin kuten sinä uskot?

        Jotain kauheaa elämäntyylissäni pitää olla, jos voit sanoa, että ateistin elämäntyylinne on kauhistus, kun minä en näe siinä mitään kauheaa, ja jos mielikuvituskaverisi näkee siinä jotain kauheaa, niin omapa on häpeänsä.

        >>> koska viihteellisyys on IN. >>

        Ei minun mielestäni tai sitten pitää määritellä se, että mitä on viihteellisyys.

        Joillekin viihtellisyyttä voi olla kontata jonkin jumalan nimissä pitkin lattioita ja toiselle se voi olla sapattina pestä toisen hikisiä varpaita ja joillekin se voi olla kulkea luonnossa kevätaamuna ja kuunnella lintujen laulua.

        Minulle IN on elämä, tämä yksi jonka biologia ja fysiikka on minulle lahjoittanut ja se minusta kannattaa käyttää hyvin ja huolella, koska toista mahdollisuutta ei anneta koskaan.

        Hyvä busmanni - ihan hyvä että autat ihmisiä hoidat perheesi ja pidät huolta terveydestäsi .. MUTTA miksi puhut palturia ihmisten uskosta? puhut että ihmiset uskovat ties mihin (vaikka se ei ole totta) ja motivoit sillä sitten omaa ateismiasi. Ole ateisti jos haluat mutta nuo puheesi Jumalasta ovat vain tyhjän jankkaamista ..

        Sanoisit edes että tämä on sinun oma käsityksesi uskonnosta - mutta että kerta toisen jälkeen väität kaikenlaista päätöntä ja sanot että SE MUKA on ihmisten käsitys ja uskoa - vaikka se ei ole .. Sellainen ei ole reilua .. siksi sinä vaikutat erittäin katkeralta .. ja nuo kirjoituksesi voi vain lukea oman sisäisen tunteesi purkauksiksi ..

        Jos tähän epärehelliseen käytökseesi ja syyttelyysi haetaan selitystä - ja siis mietitään syitä .. niin lähinnä jää käteen että entisenä adventistina olet katkeroitunut Adventtikirkkoon ja sen myötä sitten kaikkeen uskonnollisuuteen ja nyt sitten olet vihkinyt elämäsi ihmisten syyttelyyn .. valheellisesti .. koska jos asioista puhutaan rehellisesti jäävät kirjoituksesi vailla hakemaasi tarkoitusta ..

        Totuus on, että jos noin ajattelet ihmisten uskosta Jumalaan kuin kirjoituksistasi tulee esiin (mitä en voi kaikkien näiden vuosien jälkeen edes uskoa) niin minusta olet aika ymmärtämätön .. noin lievästi sanoen - näissä uskon asioissa .. ja tämä ihan ilman ironiaa sanottuna.. MIKSI ? Juu koska sinun kirjoituksissasi ei ole päätä eikä häntää , jos niitä vertaa todelliseen uskon Jumalaan kam¨nssa .. ne ovat täyttä huuhaata .. kysy lähes keneltä Jumalaa uskovalta tahansa ..

        alex


      • alex.kasi kirjoitti:

        Hyvä busmanni - ihan hyvä että autat ihmisiä hoidat perheesi ja pidät huolta terveydestäsi .. MUTTA miksi puhut palturia ihmisten uskosta? puhut että ihmiset uskovat ties mihin (vaikka se ei ole totta) ja motivoit sillä sitten omaa ateismiasi. Ole ateisti jos haluat mutta nuo puheesi Jumalasta ovat vain tyhjän jankkaamista ..

        Sanoisit edes että tämä on sinun oma käsityksesi uskonnosta - mutta että kerta toisen jälkeen väität kaikenlaista päätöntä ja sanot että SE MUKA on ihmisten käsitys ja uskoa - vaikka se ei ole .. Sellainen ei ole reilua .. siksi sinä vaikutat erittäin katkeralta .. ja nuo kirjoituksesi voi vain lukea oman sisäisen tunteesi purkauksiksi ..

        Jos tähän epärehelliseen käytökseesi ja syyttelyysi haetaan selitystä - ja siis mietitään syitä .. niin lähinnä jää käteen että entisenä adventistina olet katkeroitunut Adventtikirkkoon ja sen myötä sitten kaikkeen uskonnollisuuteen ja nyt sitten olet vihkinyt elämäsi ihmisten syyttelyyn .. valheellisesti .. koska jos asioista puhutaan rehellisesti jäävät kirjoituksesi vailla hakemaasi tarkoitusta ..

        Totuus on, että jos noin ajattelet ihmisten uskosta Jumalaan kuin kirjoituksistasi tulee esiin (mitä en voi kaikkien näiden vuosien jälkeen edes uskoa) niin minusta olet aika ymmärtämätön .. noin lievästi sanoen - näissä uskon asioissa .. ja tämä ihan ilman ironiaa sanottuna.. MIKSI ? Juu koska sinun kirjoituksissasi ei ole päätä eikä häntää , jos niitä vertaa todelliseen uskon Jumalaan kam¨nssa .. ne ovat täyttä huuhaata .. kysy lähes keneltä Jumalaa uskovalta tahansa ..

        alex

        >>> MUTTA miksi puhut palturia ihmisten uskosta? puhut että ihmiset uskovat ties mihin (vaikka se ei ole totta) ja motivoit sillä sitten omaa ateismiasi. >>

        Missäs kohdin minä tuossa viestissäni puhuin palturia toisten uskosta?

        Kai sinäkin tiedät, että osa konttailee tuolla pitkin lattioita sinun Jumalasi kunniaksi ja esim. adventistit pesevät toistensa hikisiä jalkoja palvoakseen oikein jumalaansa, joka on myös sinun Jumalasi.

        >> siksi sinä vaikutat erittäin katkeralta >>>

        Sinulla on kyllä aika outo näkemys katkeruudesta jos se on huomioiden tekemistä.

        Taitanet olla itse hieman katkera kun ihmiset eivät suostu uskomaan kuten sinä uskot ja vaatisit kaikkia uskomaan ja vaadit jokaista hyväksymään vain sinun versiosi oikeasta uskosta vai miksi sinä olet täällä vuosia riekkunut?

        Minulla taas menee hyvin kun tuon sinunkin taikaukkosi suosio laskee kuin lehmän häntä täällä ja vaikka sinun kotimaassasi, niin minulla ei ole mitään valittamista tai syytä katkeruuteen.

        Päinvastoin minä olen iloinen siitä kun taikausko vähenee.

        Joten sinun väitteesi on täysin posketon, joten olisiko sinulla kenties peiliin katsomisen paikka vai oletko niin hurskas uskova että sinua ei koske mikään, vaan sinä saat syytellä muita minkä ehdit ja olla oikea tekopyhyyden ruumillistuma?

        >> vertaa todelliseen uskon Jumalaan >>

        Juu. Kunhan nyt ensin päätetään että mikä on oikea jumala noista tuhansista ja taas tuhansista.

        Thor, Zeus ja vai sinun kaverisi? Vai joku muu?


      • tekstistä.luettuna

        Bushmannille olisi mielekäs palvelumuoto elämässä jalkojenpesijä.
        Siis, kun vieras tulee taloon, jossa Busmanni on isännän palvelija, niin hän saisi tehtävän. Vettä astiaan, pyyhe käsipuoleen, kumartua siihen vieraan eteen ja palvella häntä, että hänellä olisi hyvä käydä Isäntänsä vieraaksi.

        Palvelijantyö, siihen ei monesta ole, sillä se oma eko- se nostaa ihmisen toisen edessä jumalaksi, että tätähän en tee.

        Tuli mieleeni eräs tuttuni, joka arkkitehtitoimistossa oli ottanut erään nais- rakennusmestarin töihin. Siellä töissä tuli päivä, että tälle naiselle laitettiin paperit käteen ja sanottiin, että ota kopiot.

        Nainen tuumasi "arvopohjastaan", ettei hän ole palvelija. Niin tämä tuttu kaveri, tuumasi, että meitä on niin vähän, että jos sinulle työ ei kelpaa, voit lähteä.

        No, kopiot tuli. Tässä kaupungissamme seisoo aika julkisella paikalla hyvin näkyvästi taivaanrannasta katsottunakin ko. tuttuni työ, siitä muistan opetuksen.

        Siis Bushmannin arvomaailma on hyvin maallinen, minäkeskeinen, jossa lähimmäisen rajaaminen tapahtuu tämän pesuvadin äärellä.

        Mielestäni kun seuraamme Karitsaa, itse Ylimmäistäpappia, tulevaa Kuningasta, niin hän antoi esimerkin meille aikaan jossa löydämme itsemme Kuninkaan vierestä, Hän ajassa laskeutui tämän jalanpesijän rinnalle, osoittaen rakkautensa ihmiseen.

        Muttei kaikilla ole rakkautta, edes tahtoelämää. "Hän haisee jo".
        Siksi bushmanni viestillään kertoo, ettei hänestä ole edes ojanpohjalle auttamaan sitä alkoholisoitunutta entistä naurajaa, kun hän huumeitten kautta mennen, on langennut syvälle.

        Suun tunnustus sen tuo esiin.


      • alex.kasi kirjoitti:

        Hyvä busmanni - ihan hyvä että autat ihmisiä hoidat perheesi ja pidät huolta terveydestäsi .. MUTTA miksi puhut palturia ihmisten uskosta? puhut että ihmiset uskovat ties mihin (vaikka se ei ole totta) ja motivoit sillä sitten omaa ateismiasi. Ole ateisti jos haluat mutta nuo puheesi Jumalasta ovat vain tyhjän jankkaamista ..

        Sanoisit edes että tämä on sinun oma käsityksesi uskonnosta - mutta että kerta toisen jälkeen väität kaikenlaista päätöntä ja sanot että SE MUKA on ihmisten käsitys ja uskoa - vaikka se ei ole .. Sellainen ei ole reilua .. siksi sinä vaikutat erittäin katkeralta .. ja nuo kirjoituksesi voi vain lukea oman sisäisen tunteesi purkauksiksi ..

        Jos tähän epärehelliseen käytökseesi ja syyttelyysi haetaan selitystä - ja siis mietitään syitä .. niin lähinnä jää käteen että entisenä adventistina olet katkeroitunut Adventtikirkkoon ja sen myötä sitten kaikkeen uskonnollisuuteen ja nyt sitten olet vihkinyt elämäsi ihmisten syyttelyyn .. valheellisesti .. koska jos asioista puhutaan rehellisesti jäävät kirjoituksesi vailla hakemaasi tarkoitusta ..

        Totuus on, että jos noin ajattelet ihmisten uskosta Jumalaan kuin kirjoituksistasi tulee esiin (mitä en voi kaikkien näiden vuosien jälkeen edes uskoa) niin minusta olet aika ymmärtämätön .. noin lievästi sanoen - näissä uskon asioissa .. ja tämä ihan ilman ironiaa sanottuna.. MIKSI ? Juu koska sinun kirjoituksissasi ei ole päätä eikä häntää , jos niitä vertaa todelliseen uskon Jumalaan kam¨nssa .. ne ovat täyttä huuhaata .. kysy lähes keneltä Jumalaa uskovalta tahansa ..

        alex

        Minua hämmentää tämä moitteesi, että Bushmanni vääristelee sitä, mistä jumalauskossa on kysymys. Tai siis, mihin sinä oikeasti uskot, jos Bushmannin kuvaus on kovin kaukana siitä.

        Voisit ottaa sen haasteena kertoa, miten asia on, etkä vain taivastella toisen käsityksen virheellisyyttä.

        Olet kirjoittanut oikeudenmukaisuudesta ja rakkaudesta ja että ne jotenkin liittyvät Jumalaan ja jumalauskoon ja myös Raamattuun. Minulle on jäänyt tämä kytkentä kuitenkin aika hämäräksi.


      • tekstistä.luettuna kirjoitti:

        Bushmannille olisi mielekäs palvelumuoto elämässä jalkojenpesijä.
        Siis, kun vieras tulee taloon, jossa Busmanni on isännän palvelija, niin hän saisi tehtävän. Vettä astiaan, pyyhe käsipuoleen, kumartua siihen vieraan eteen ja palvella häntä, että hänellä olisi hyvä käydä Isäntänsä vieraaksi.

        Palvelijantyö, siihen ei monesta ole, sillä se oma eko- se nostaa ihmisen toisen edessä jumalaksi, että tätähän en tee.

        Tuli mieleeni eräs tuttuni, joka arkkitehtitoimistossa oli ottanut erään nais- rakennusmestarin töihin. Siellä töissä tuli päivä, että tälle naiselle laitettiin paperit käteen ja sanottiin, että ota kopiot.

        Nainen tuumasi "arvopohjastaan", ettei hän ole palvelija. Niin tämä tuttu kaveri, tuumasi, että meitä on niin vähän, että jos sinulle työ ei kelpaa, voit lähteä.

        No, kopiot tuli. Tässä kaupungissamme seisoo aika julkisella paikalla hyvin näkyvästi taivaanrannasta katsottunakin ko. tuttuni työ, siitä muistan opetuksen.

        Siis Bushmannin arvomaailma on hyvin maallinen, minäkeskeinen, jossa lähimmäisen rajaaminen tapahtuu tämän pesuvadin äärellä.

        Mielestäni kun seuraamme Karitsaa, itse Ylimmäistäpappia, tulevaa Kuningasta, niin hän antoi esimerkin meille aikaan jossa löydämme itsemme Kuninkaan vierestä, Hän ajassa laskeutui tämän jalanpesijän rinnalle, osoittaen rakkautensa ihmiseen.

        Muttei kaikilla ole rakkautta, edes tahtoelämää. "Hän haisee jo".
        Siksi bushmanni viestillään kertoo, ettei hänestä ole edes ojanpohjalle auttamaan sitä alkoholisoitunutta entistä naurajaa, kun hän huumeitten kautta mennen, on langennut syvälle.

        Suun tunnustus sen tuo esiin.

        >>> Siis, kun vieras tulee taloon, jossa Busmanni on isännän palvelija, niin hän saisi tehtävän. Vettä astiaan, pyyhe käsipuoleen, kumartua siihen vieraan eteen ja palvella häntä, että hänellä olisi hyvä käydä Isäntänsä vieraaksi. >>

        Sinä voit pelleillä ihan kuin haluat, mutta minusta 2000-luvulla jokainen huolehtii hygieniastaan itse.


      • tekstistä.luettuna kirjoitti:

        Bushmannille olisi mielekäs palvelumuoto elämässä jalkojenpesijä.
        Siis, kun vieras tulee taloon, jossa Busmanni on isännän palvelija, niin hän saisi tehtävän. Vettä astiaan, pyyhe käsipuoleen, kumartua siihen vieraan eteen ja palvella häntä, että hänellä olisi hyvä käydä Isäntänsä vieraaksi.

        Palvelijantyö, siihen ei monesta ole, sillä se oma eko- se nostaa ihmisen toisen edessä jumalaksi, että tätähän en tee.

        Tuli mieleeni eräs tuttuni, joka arkkitehtitoimistossa oli ottanut erään nais- rakennusmestarin töihin. Siellä töissä tuli päivä, että tälle naiselle laitettiin paperit käteen ja sanottiin, että ota kopiot.

        Nainen tuumasi "arvopohjastaan", ettei hän ole palvelija. Niin tämä tuttu kaveri, tuumasi, että meitä on niin vähän, että jos sinulle työ ei kelpaa, voit lähteä.

        No, kopiot tuli. Tässä kaupungissamme seisoo aika julkisella paikalla hyvin näkyvästi taivaanrannasta katsottunakin ko. tuttuni työ, siitä muistan opetuksen.

        Siis Bushmannin arvomaailma on hyvin maallinen, minäkeskeinen, jossa lähimmäisen rajaaminen tapahtuu tämän pesuvadin äärellä.

        Mielestäni kun seuraamme Karitsaa, itse Ylimmäistäpappia, tulevaa Kuningasta, niin hän antoi esimerkin meille aikaan jossa löydämme itsemme Kuninkaan vierestä, Hän ajassa laskeutui tämän jalanpesijän rinnalle, osoittaen rakkautensa ihmiseen.

        Muttei kaikilla ole rakkautta, edes tahtoelämää. "Hän haisee jo".
        Siksi bushmanni viestillään kertoo, ettei hänestä ole edes ojanpohjalle auttamaan sitä alkoholisoitunutta entistä naurajaa, kun hän huumeitten kautta mennen, on langennut syvälle.

        Suun tunnustus sen tuo esiin.

        Mistä ihmeestä tämä nimimerkki "tekstistä.luettuna" tekee nämä päätelmänsä?

        Minusta tuntuu, että hän on lukenut jonkin muun tekstin kuin sen, mitä kommentoi.


      • uskoataikaa
        v.aari kirjoitti:

        Minua hämmentää tämä moitteesi, että Bushmanni vääristelee sitä, mistä jumalauskossa on kysymys. Tai siis, mihin sinä oikeasti uskot, jos Bushmannin kuvaus on kovin kaukana siitä.

        Voisit ottaa sen haasteena kertoa, miten asia on, etkä vain taivastella toisen käsityksen virheellisyyttä.

        Olet kirjoittanut oikeudenmukaisuudesta ja rakkaudesta ja että ne jotenkin liittyvät Jumalaan ja jumalauskoon ja myös Raamattuun. Minulle on jäänyt tämä kytkentä kuitenkin aika hämäräksi.

        Vai raamattuun. Onko koraania lukevat taikauskoisia alexin mielestä?


      • v.aari kirjoitti:

        Minua hämmentää tämä moitteesi, että Bushmanni vääristelee sitä, mistä jumalauskossa on kysymys. Tai siis, mihin sinä oikeasti uskot, jos Bushmannin kuvaus on kovin kaukana siitä.

        Voisit ottaa sen haasteena kertoa, miten asia on, etkä vain taivastella toisen käsityksen virheellisyyttä.

        Olet kirjoittanut oikeudenmukaisuudesta ja rakkaudesta ja että ne jotenkin liittyvät Jumalaan ja jumalauskoon ja myös Raamattuun. Minulle on jäänyt tämä kytkentä kuitenkin aika hämäräksi.

        Minä uskon että synnin palkka on kuolema .. ja Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä ..

        Kyllä bushmanni tietää mihin adventistit uskovat ja myös mihin minä uskon - tai ainakin hänen tulisi tietää koska olen niin monta kertaa kertonut..

        Syntiä on siis kaikki sellaiset tekemiset jotka tuhoavat elämää ja valitettavasti me teemme sellaisia tekoja - jokainen .. ja siksi me kuolemme.
        Jumalalla on kuolemattomuus - toisin sanoen Jumala On sellainen elämä jonka elämä ei tuhoudu - koska Jumala ei koskaan tee tekoja jotka tuhoaisit Jumalan elämän.

        Jumala ei voi katsoa meidän pahuuttamme läpisormien (se ei olisi rehellistä) ja vain olla olevinaan kuin me olisimme hyviä ja iankaikkiseen elämään valmiita - koska me emme ole .. ja siksi Jeesus vapaaehtoisesti maksoi meidän syntivelkamme .. jotta meille tulisi oikeudenmukainen mahdollisuus tulla Jumalan lapsiksi .. oppimaan sitä elämää joka ei katoa.

        Siinä lyhyesti .

        Se että maailma on täynnä uskontoja ja ties minkälaisia tarinoita ei muuta Jumalaa toiseksi .. Raamatun kertomus on oikein opettava sille joka sen tajuaa .. se kertoo minkälaisia me ihmiset olemme ja minkälainen on todellinen Jumala .

        Nyt kun minä tämän jälleen kerroin - niin toivottavasti tiedät ainakin suunnilleen mistä on kysymys ..

        Raamattu ei ole mikään halveksittava kirja'sto - vaan täynnä viisautta .. mutta jos sitä luetaan siten että uskotaan että ollaan kuolemattomia myös synnissä - siis myös vaikka kaiken aikaa tuhotaan elämää -- silloin tulee Raamatun sanomasta ihan sekava .. ja siksi ihmiset uskovat siihen ikuisen piinan oppiinkin.. hätäpäissään ..

        alex


      • alex.kasi kirjoitti:

        Minä uskon että synnin palkka on kuolema .. ja Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä ..

        Kyllä bushmanni tietää mihin adventistit uskovat ja myös mihin minä uskon - tai ainakin hänen tulisi tietää koska olen niin monta kertaa kertonut..

        Syntiä on siis kaikki sellaiset tekemiset jotka tuhoavat elämää ja valitettavasti me teemme sellaisia tekoja - jokainen .. ja siksi me kuolemme.
        Jumalalla on kuolemattomuus - toisin sanoen Jumala On sellainen elämä jonka elämä ei tuhoudu - koska Jumala ei koskaan tee tekoja jotka tuhoaisit Jumalan elämän.

        Jumala ei voi katsoa meidän pahuuttamme läpisormien (se ei olisi rehellistä) ja vain olla olevinaan kuin me olisimme hyviä ja iankaikkiseen elämään valmiita - koska me emme ole .. ja siksi Jeesus vapaaehtoisesti maksoi meidän syntivelkamme .. jotta meille tulisi oikeudenmukainen mahdollisuus tulla Jumalan lapsiksi .. oppimaan sitä elämää joka ei katoa.

        Siinä lyhyesti .

        Se että maailma on täynnä uskontoja ja ties minkälaisia tarinoita ei muuta Jumalaa toiseksi .. Raamatun kertomus on oikein opettava sille joka sen tajuaa .. se kertoo minkälaisia me ihmiset olemme ja minkälainen on todellinen Jumala .

        Nyt kun minä tämän jälleen kerroin - niin toivottavasti tiedät ainakin suunnilleen mistä on kysymys ..

        Raamattu ei ole mikään halveksittava kirja'sto - vaan täynnä viisautta .. mutta jos sitä luetaan siten että uskotaan että ollaan kuolemattomia myös synnissä - siis myös vaikka kaiken aikaa tuhotaan elämää -- silloin tulee Raamatun sanomasta ihan sekava .. ja siksi ihmiset uskovat siihen ikuisen piinan oppiinkin.. hätäpäissään ..

        alex

        "Minä uskon että synnin palkka on kuolema"

        Ihminen saa sen ilman minkäänlaista syntihokemaa. Olemmehan me ihmiset eläimiä! Tietääkseni elämme ja nautimme, mutta en ymmärrä Raamattua ihmiselämän nautinnoksi! Alkaako sulla stondaa vai mitä sulle tapahtuu kun alat elämästäsi omin sanojen mukaan nauttimaan Raamattu kädessä!?


      • toiveesimukaan
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Siis, kun vieras tulee taloon, jossa Busmanni on isännän palvelija, niin hän saisi tehtävän. Vettä astiaan, pyyhe käsipuoleen, kumartua siihen vieraan eteen ja palvella häntä, että hänellä olisi hyvä käydä Isäntänsä vieraaksi. >>

        Sinä voit pelleillä ihan kuin haluat, mutta minusta 2000-luvulla jokainen huolehtii hygieniastaan itse.

        Melkoinen paska, virtsa haisisi, jos jokaisen tehtävä oisi hygieniastaan huolehtimen.

        Bushmannin varpaat ja peput on pessyt joku muu, kun hän itse usean vuoden ajan, mutta mätene rauhassa paskoihisi, kun tulee aika ettet itse kykene huolehtimaan hygieniastasi.


    • päästäkää.barappas

      Toisaalta uskovaisuuden määritelmä on sinulla täysin hukassa.

      Uskovainen on ihminen, joka seuraa Karitsan askeleissa, hän on uskovainen.
      Muotojumalinen ei ole uskovainen, sillä hän uskoo vain itseensä kuten ateistikin. Siis on leiriintynyt teidän joukkoonne ja on se Barappas.

    • kevyeksi.meni

      Kolmanneksi, ihminen syntyy ateistina.

      Aivan huivistas vedit väitteen ja väität syntyneen olevan ateisti- uskova.

      Ei se näinole. Ei se vastasyntynyt, mitä pidin toissapäivänä sylissä, tiedä mistään mitään, jolla voisi valita hyvän ja pahan.

      Hän uskoo saavansa huutonsa kautta äidinrintaa, eli se ei ole ateismia.

      Sinun juttusi onkuin luterilaisten lapsikastemantra.
      Eli syntynyt on helvettiläinen, jos ei ole kastettu.

      Siis väitteesi on ihmiskäsitys, ei muuta.

      • Mitä aktuaalista? "ei se vastasyntynyt tiedä mistään mitään... Hän uskoo saavansa..." Kuulostaa kumman ristiriitaiselta. Kai ymmärrät, että vauvan huuto johtuu täysin neurologisista ominaisuuksista ja luonnollisesta ravinnon tarpeesta, ei vastasyntyneelle ole vielä kehittynyt kykyä ymmärtää olemassaoloaan. Ei siis usko mihinkään, eikä ole edes ihminen vielä.


      • >>> Kolmanneksi, ihminen syntyy ateistina. >>

        Jokainen ihminen syntyy ateistina ja nyt jokainen uskovainen on entinen ateisti ja sekö teistä tekee katkeria?

        Ihminen on ateisti joka ei tiedä mitään jumalista, eikä kukaan ole niitä mielikuvituskavereita vielä ehtinyt tai pystynyt sinulle kauppaamaan.

        Eipä ole yhdestäkään viidakosta tai mistä tahansa löytynyt kansoja, jotka ovat eläneet täysin länsimaisen sivistyksen ja tiedon ulkopuolella kansoja, joille kristinuskon Jumala olisi kyennyt itsestään jotain viestimään ja jotka olisivat lähetyssaarnaajien tullessa paikalle kertoneetkin jo kuulleensa tästä Jumalasta, koska hän oli pyörähtänyt kylässä ja kertonut jo nämä syntihommelit, Jeesukset ja Moosekset.

        Sitten on hyvin paljon ihmisiä, jotka elävät koko elämänsä uskomatta yhteenkään jumalaan tai menninkäiseen tai tonttuun.

        Sitten meillä on joukko ihmisiä, jotka eivät millään kykene uskomaan jumaliin, pieniä poikkeuksia lukuunottamatta eli autistit, joille usko yliluonnolliseen tai jonkun muun uskonnollisen kokemuksen jakaminen on mahdotonta, eikä heistä suurin osa kykene uskonnollisiin tunteisiin.

        Jumalat eivät kykene puhumaan autisteille, niin siinä on jo yksi hyvä syy siihen, että jumalia tuskin on olemassa, jos kerran yhteydenotto autistiin ei onnistu.

        Oikeastaan tämä autistien kyvyttömyys uskonnollisuuteen paljastaa koko uskonnollisuuden olevan pelkkää aivotoimintaa, johon esim. aspergeetikot eivät saa itseään huijattua, koska sellainen nappula heidän aivoissaan on off-asennossa puuttuu, eikä sitä pysyt edes jumalat päälle pistämään.


      • Tämä oli mielenkiintoista, mitä toit esille autistisista ihmisistä ja Aspergerin syndroomaa potevista. Sellaisille ihmisille tai ainakin useimmille heistä uskonnollinen usko onkin varmasti vaikeaa tai jopa mahdotonta, ainakin tunnetasolla ja kokemuksien jakamisena.


      • Dr.Faggins kirjoitti:

        Mitä aktuaalista? "ei se vastasyntynyt tiedä mistään mitään... Hän uskoo saavansa..." Kuulostaa kumman ristiriitaiselta. Kai ymmärrät, että vauvan huuto johtuu täysin neurologisista ominaisuuksista ja luonnollisesta ravinnon tarpeesta, ei vastasyntyneelle ole vielä kehittynyt kykyä ymmärtää olemassaoloaan. Ei siis usko mihinkään, eikä ole edes ihminen vielä.

        Vastasyntyneen käyttäytymisessä ei ole mitään laadullisesti ratkaisevan erilaista kuin aikuisessa ihmisessä sen suhteen, että kaikki johtuu täysin neurologisista ominaisuuksista ja luonnollisesta ravinnon tarpeesta.

        Mitäpä tähän nälissäsi vastaisit? Tiedän, että vastauksesi tulee neurologisista reaktioista.

        Solipsismi on loogisesti kumoamaton ajatustapa. Sen epäsymmetria on vain ruma. Ratkaisuja on kaksi. Joko voi ajatella, että muutkin ovat tietoisia, tuntevia ja tahtovia olentoja kuten minäkin tai sitten voi ajatella olevansa itsekin vailla mitään sen ylempää kuin materiaalisia toimintoja.

        Jälkimmäisessä ongelmaksi nousee, mitä nuo tietoisuuden, tuntemisen ja tahtomisen käsitteet oikeastaan tarkoittavat, jos niitä ei esiinny oikeasti missään.


      • v.aari kirjoitti:

        Vastasyntyneen käyttäytymisessä ei ole mitään laadullisesti ratkaisevan erilaista kuin aikuisessa ihmisessä sen suhteen, että kaikki johtuu täysin neurologisista ominaisuuksista ja luonnollisesta ravinnon tarpeesta.

        Mitäpä tähän nälissäsi vastaisit? Tiedän, että vastauksesi tulee neurologisista reaktioista.

        Solipsismi on loogisesti kumoamaton ajatustapa. Sen epäsymmetria on vain ruma. Ratkaisuja on kaksi. Joko voi ajatella, että muutkin ovat tietoisia, tuntevia ja tahtovia olentoja kuten minäkin tai sitten voi ajatella olevansa itsekin vailla mitään sen ylempää kuin materiaalisia toimintoja.

        Jälkimmäisessä ongelmaksi nousee, mitä nuo tietoisuuden, tuntemisen ja tahtomisen käsitteet oikeastaan tarkoittavat, jos niitä ei esiinny oikeasti missään.

        Ero on siinä, että kykenen vastaamaan mitä tahansa, myös nälissäni. Vastasyntynyt ei kykene tekemään päätöksiä, vaan toimii täysin vaistonvaraisesti. Toisinsanoen näkisin montakin eroavaisuutta. Tosin huomaan että valitsin sanani vähän väärin. Tarkoitin vaistonvaraista toimintaa, vaikka se onkin neurologinen ilmiö, tarkoittaa se vähän eri asiaa. :)


      • v.aari kirjoitti:

        Vastasyntyneen käyttäytymisessä ei ole mitään laadullisesti ratkaisevan erilaista kuin aikuisessa ihmisessä sen suhteen, että kaikki johtuu täysin neurologisista ominaisuuksista ja luonnollisesta ravinnon tarpeesta.

        Mitäpä tähän nälissäsi vastaisit? Tiedän, että vastauksesi tulee neurologisista reaktioista.

        Solipsismi on loogisesti kumoamaton ajatustapa. Sen epäsymmetria on vain ruma. Ratkaisuja on kaksi. Joko voi ajatella, että muutkin ovat tietoisia, tuntevia ja tahtovia olentoja kuten minäkin tai sitten voi ajatella olevansa itsekin vailla mitään sen ylempää kuin materiaalisia toimintoja.

        Jälkimmäisessä ongelmaksi nousee, mitä nuo tietoisuuden, tuntemisen ja tahtomisen käsitteet oikeastaan tarkoittavat, jos niitä ei esiinny oikeasti missään.

        Sinun olisi hyvä katsoa viimeisten tutkimusten tuloksia .. ne ovat todella mielenkiintoisia .. Ne kertovat että lapset tosiasiassa ovat saaneet perintönä mukaansa jo alusta lähtien monenlaisia ominaisuuksia ja myös kun on kyse siitä mikä on oikeudenmukaista ja mikä on esimerkiksi ilkeää - testit osoittavat että nämä ominaisuudet näkyvät jo erittäin pienenä kun niitä nykyisillä metodeilla tutkitaan .. Paljon ennen kuin lapsi oppii esimerkiksi puhumaan ..

        Asiaa tutkittiin esimerkiksi siten että lasten aivojen toimintaa seurattiin noin 120 sensorin avulla (mitkä osat aivoista milloinkin olivat käytössä) ja samaan aikaan seurattiin myös erittäin tarkkaa silmien liikettä (niin että voitiin tarkalleen nähdä mihin lapsen katse suuntautui) - tulokset ovat uraa uurtavia .. tulee selvästi näkyviin että meissä on esimerkiksi jo alusta lähtien tunne siitä mikä on oikein ja mikä väärin .. lapsi yksinkertaisesti reagoi epäoikeudenmukaisuuksiin.

        alex


      • bushmanni kirjoitti:

        >>> Kolmanneksi, ihminen syntyy ateistina. >>

        Jokainen ihminen syntyy ateistina ja nyt jokainen uskovainen on entinen ateisti ja sekö teistä tekee katkeria?

        Ihminen on ateisti joka ei tiedä mitään jumalista, eikä kukaan ole niitä mielikuvituskavereita vielä ehtinyt tai pystynyt sinulle kauppaamaan.

        Eipä ole yhdestäkään viidakosta tai mistä tahansa löytynyt kansoja, jotka ovat eläneet täysin länsimaisen sivistyksen ja tiedon ulkopuolella kansoja, joille kristinuskon Jumala olisi kyennyt itsestään jotain viestimään ja jotka olisivat lähetyssaarnaajien tullessa paikalle kertoneetkin jo kuulleensa tästä Jumalasta, koska hän oli pyörähtänyt kylässä ja kertonut jo nämä syntihommelit, Jeesukset ja Moosekset.

        Sitten on hyvin paljon ihmisiä, jotka elävät koko elämänsä uskomatta yhteenkään jumalaan tai menninkäiseen tai tonttuun.

        Sitten meillä on joukko ihmisiä, jotka eivät millään kykene uskomaan jumaliin, pieniä poikkeuksia lukuunottamatta eli autistit, joille usko yliluonnolliseen tai jonkun muun uskonnollisen kokemuksen jakaminen on mahdotonta, eikä heistä suurin osa kykene uskonnollisiin tunteisiin.

        Jumalat eivät kykene puhumaan autisteille, niin siinä on jo yksi hyvä syy siihen, että jumalia tuskin on olemassa, jos kerran yhteydenotto autistiin ei onnistu.

        Oikeastaan tämä autistien kyvyttömyys uskonnollisuuteen paljastaa koko uskonnollisuuden olevan pelkkää aivotoimintaa, johon esim. aspergeetikot eivät saa itseään huijattua, koska sellainen nappula heidän aivoissaan on off-asennossa puuttuu, eikä sitä pysyt edes jumalat päälle pistämään.

        Nämä kirjoituksesi osoittavat vain että sinun käsityksesi "uskosta Jumalaan" on omien luulojesi värittämä ja ihan iki omasi..

        Todellisuudessa todellinen usko Jumalaan sisältää, uskon Jumalan viisauden lisäksi myös esimerkiksi uskon oikeudenmukaisuuteen, rakkauteen ja siksi myös oikeudenmukaiseen armoon .. ja että ne ovat Jumalan ominaisuuksia joita ilman ei iankaikkista elämää ole .. koska esimerkiksi epäoikeudenmukaisuus ja rakkaudettomuus tuhoavat elämän .. siksi sen joka haluaa itselleen iankaikkisen elämän täytyy päästä eroon kaikista vajavaisuuksistaan ja se ei toimi ilman Jumalan apua .. Voit yrittää jos et usko ..

        alex


      • alex.kasi kirjoitti:

        Sinun olisi hyvä katsoa viimeisten tutkimusten tuloksia .. ne ovat todella mielenkiintoisia .. Ne kertovat että lapset tosiasiassa ovat saaneet perintönä mukaansa jo alusta lähtien monenlaisia ominaisuuksia ja myös kun on kyse siitä mikä on oikeudenmukaista ja mikä on esimerkiksi ilkeää - testit osoittavat että nämä ominaisuudet näkyvät jo erittäin pienenä kun niitä nykyisillä metodeilla tutkitaan .. Paljon ennen kuin lapsi oppii esimerkiksi puhumaan ..

        Asiaa tutkittiin esimerkiksi siten että lasten aivojen toimintaa seurattiin noin 120 sensorin avulla (mitkä osat aivoista milloinkin olivat käytössä) ja samaan aikaan seurattiin myös erittäin tarkkaa silmien liikettä (niin että voitiin tarkalleen nähdä mihin lapsen katse suuntautui) - tulokset ovat uraa uurtavia .. tulee selvästi näkyviin että meissä on esimerkiksi jo alusta lähtien tunne siitä mikä on oikein ja mikä väärin .. lapsi yksinkertaisesti reagoi epäoikeudenmukaisuuksiin.

        alex

        >> Sinun olisi hyvä katsoa viimeisten tutkimusten tuloksia .. ne ovat todella mielenkiintoisia >>

        Tämä sinun väitteesi on hyvin mielenkiintoinen teologisessa mielessä.

        >>> myös kun on kyse siitä mikä on oikeudenmukaista ja mikä on esimerkiksi ilkeää >>

        Kappas vain. Tutkimukset ovat siis saaneet selville, että ihminen ei olekaan paha ja syntinen vaan jopa pieni lapsi siis tietää hyvän ja pahan välisen eron, ennen kuin on kuullut taikaukoista ja jumalista yhtään mitään. Sitäkö koetat sanoa?

        Jos siis jopa pieni lapsi osaa elää ilman mielikuvituskavereita erottaakseen hyvän ja pahan niin miten ihmeessä sinä, aikuinen mies, et osaa sitä tehdä ilman mielikuvituskaveria?

        Onko käynyt koskaan mielessä? Voisiko sanoa, että häpeä, aikuinen ukko.

        >>> tulee selvästi näkyviin että meissä on esimerkiksi jo alusta lähtien tunne siitä mikä on oikein ja mikä väärin .. lapsi yksinkertaisesti reagoi epäoikeudenmukaisuuksiin. >>

        Eli jumalia ja uskontoja ei tarvita yhtään mihinkään.

        Hyvä Alex, olen samaa mieltä.


      • alex.kasi kirjoitti:

        Sinun olisi hyvä katsoa viimeisten tutkimusten tuloksia .. ne ovat todella mielenkiintoisia .. Ne kertovat että lapset tosiasiassa ovat saaneet perintönä mukaansa jo alusta lähtien monenlaisia ominaisuuksia ja myös kun on kyse siitä mikä on oikeudenmukaista ja mikä on esimerkiksi ilkeää - testit osoittavat että nämä ominaisuudet näkyvät jo erittäin pienenä kun niitä nykyisillä metodeilla tutkitaan .. Paljon ennen kuin lapsi oppii esimerkiksi puhumaan ..

        Asiaa tutkittiin esimerkiksi siten että lasten aivojen toimintaa seurattiin noin 120 sensorin avulla (mitkä osat aivoista milloinkin olivat käytössä) ja samaan aikaan seurattiin myös erittäin tarkkaa silmien liikettä (niin että voitiin tarkalleen nähdä mihin lapsen katse suuntautui) - tulokset ovat uraa uurtavia .. tulee selvästi näkyviin että meissä on esimerkiksi jo alusta lähtien tunne siitä mikä on oikein ja mikä väärin .. lapsi yksinkertaisesti reagoi epäoikeudenmukaisuuksiin.

        alex

        Olen lukenut kyllä hämmästyttävästä vauvojen reilun pelin tajusta. Onko sinulla ehdottaa luettavaksi jotakin tiettyä kirjaa tai artikkelia aiheesta?

        Tässä hauska artikkeli, jossa on mainoita videoita mukana:
        http://www.washington.edu/news/2014/04/14/babies-prefer-fairness-but-only-if-it-benefits-them-in-choosing-a-playmate/

        Lisäksi suosittelen Michael Gazzanigan teoksia:

        "The ethical brain", suomeksi "Eettiset aivot"
        http://www.adlibris.com/fi/kirja/eettiset-aivot-9789525202977

        "Human, The Science Behind What Makes Us Unique", suomeksi "Inhimillinen, ainutlaatuisemme tiede"
        http://www.adlibris.com/fi/kirja/inhimillinen-ainutlaatuisemme-tiede-9789525697254

        Pietiläisen suomennoksessa on välillä konekäännöksen makua, mutta annettakoon se anteeksi. Popularisoivien tiedekirjojen kysyntä ja tarjonta on vähäistä ja suomentaja ei voi käyttää aivan hirveästi aikaa.

        Ruotsinkielisiä käännöksiä ei tietääkseni ole saatavilla.

        Seuraavaksi haluaisin lukea tämän, jota ei ole ainakaan vielä suomeksi. Vapaan tahdon ja neurologian kohtaaminen on jännä ja haastava juttu.
        "Who's in Charge? Free Will and the Science of the Brain"


      • bushmanni kirjoitti:

        >> Sinun olisi hyvä katsoa viimeisten tutkimusten tuloksia .. ne ovat todella mielenkiintoisia >>

        Tämä sinun väitteesi on hyvin mielenkiintoinen teologisessa mielessä.

        >>> myös kun on kyse siitä mikä on oikeudenmukaista ja mikä on esimerkiksi ilkeää >>

        Kappas vain. Tutkimukset ovat siis saaneet selville, että ihminen ei olekaan paha ja syntinen vaan jopa pieni lapsi siis tietää hyvän ja pahan välisen eron, ennen kuin on kuullut taikaukoista ja jumalista yhtään mitään. Sitäkö koetat sanoa?

        Jos siis jopa pieni lapsi osaa elää ilman mielikuvituskavereita erottaakseen hyvän ja pahan niin miten ihmeessä sinä, aikuinen mies, et osaa sitä tehdä ilman mielikuvituskaveria?

        Onko käynyt koskaan mielessä? Voisiko sanoa, että häpeä, aikuinen ukko.

        >>> tulee selvästi näkyviin että meissä on esimerkiksi jo alusta lähtien tunne siitä mikä on oikein ja mikä väärin .. lapsi yksinkertaisesti reagoi epäoikeudenmukaisuuksiin. >>

        Eli jumalia ja uskontoja ei tarvita yhtään mihinkään.

        Hyvä Alex, olen samaa mieltä.

        ## Tutkimukset ovat siis saaneet selville, että ihminen ei olekaan paha ja syntinen vaan jopa pieni lapsi siis tietää hyvän ja pahan välisen eron, ennen kuin on kuullut taikaukoista ja jumalista yhtään mitään. Sitäkö koetat sanoa?##

        Bushmanni - syntiä on kaikki MIKÄ tuhoaa elämää - kunnes elämää ei enää ole, synnin palkka on kuolema , jos syntiä saa vallan lopullisesti -- synti on elämän vajavaisuutta. Miksi vääntelet JÄLLEEN asioita .. tuomalla esiin ties minkälaisia tekaistuja tarinoitasi ..

        Tämä on todella mielenkiintoinen asia joten ei tehdä tästä nyt muuta.
        Näiden viimeisten tutkimusten perusteella perii lapsi vanhemmiltaan geeneissään myös niin sanottuja "elämän arvoja" ... mikä sopii oikein hyvin siihen Raamatun sanomaan josta sinulla ei tunnu olevan aavistustakaan..

        alex


      • alex.kasi kirjoitti:

        ## Tutkimukset ovat siis saaneet selville, että ihminen ei olekaan paha ja syntinen vaan jopa pieni lapsi siis tietää hyvän ja pahan välisen eron, ennen kuin on kuullut taikaukoista ja jumalista yhtään mitään. Sitäkö koetat sanoa?##

        Bushmanni - syntiä on kaikki MIKÄ tuhoaa elämää - kunnes elämää ei enää ole, synnin palkka on kuolema , jos syntiä saa vallan lopullisesti -- synti on elämän vajavaisuutta. Miksi vääntelet JÄLLEEN asioita .. tuomalla esiin ties minkälaisia tekaistuja tarinoitasi ..

        Tämä on todella mielenkiintoinen asia joten ei tehdä tästä nyt muuta.
        Näiden viimeisten tutkimusten perusteella perii lapsi vanhemmiltaan geeneissään myös niin sanottuja "elämän arvoja" ... mikä sopii oikein hyvin siihen Raamatun sanomaan josta sinulla ei tunnu olevan aavistustakaan..

        alex

        >>> Bushmanni - syntiä on kaikki MIKÄ tuhoaa elämää - kunnes elämää ei enää ole, synnin palkka on kuolema , jos syntiä saa vallan lopullisesti -- synti on elämän vajavaisuutta. Miksi vääntelet JÄLLEEN asioita .. tuomalla esiin ties minkälaisia tekaistuja tarinoitasi .. >>>

        Mainittiinko synti siinä dokumentissa, jonka katsoit SVT:n Kunskapkanalilta, vai miten se nyt tähän liittyy?

        Tutkijat mainitsivat synnin lasten käytöksen selittäjänä tai tutkijat mainitsivat synnin lasten elämää tuhoavana asiana?

        ( ) Kyllä
        ( ) Ei

        Osaatko vastata?

        Katsos kun synti on vain siellä uskovaisten hiekkalaatikolla oleva käsite, eikä sitä yksikään järkevä ihminen käytä missään, koska se on osa beduiinien satuja.

        >>> Näiden viimeisten tutkimusten perusteella perii lapsi vanhemmiltaan geeneissään myös niin sanottuja "elämän arvoja" ... mikä sopii oikein hyvin siihen Raamatun sanomaan josta sinulla ei tunnu olevan aavistustakaan.. >>>

        Mainitsivatko tutkijat, että miten on tämä synti, niin seuraako se vanhemmilta lapsille, vai puhuivatko he ollenkaan synnistä?

        ( ) Kyllä
        ( ) Ei


    • pitkäänuskossa

      Voihan meissä katkeriakin olla, mutta se on usein sielun vamma: saattaa olla traumoja, pettymyksiä ihmissuhteissa ja lapsuudessa. On tietenkin heitä, joita loukkaa, ettei joku usko tai kuulee pilkkaavan Jumalaa.
      Kuitenkin evankeliumi on ilosanoma ja paras viesti ihmiskunnalle. Te ateistit ette vain sitä nyt ymmärrä. En evankelioi kyllä ketään loukatakseni häntä. Nykyään suoritan postilaatikko evankeliointia harvoin ja teen sen vain jos koen erikoista kehotusta pudottaa jotain jonkun postilaatikkoon.

    • rukouksesta.kuultua

      Sinun uskosi rukoukseen käy köykäsen tahtoelämän kautta.
      Ei uskoa, ei tahtoa, ei tapahtumaa.

      Kohdaltani, kun lähes veljeni, jonka äidin rintamaitoa join vauvana, sairastui jokuvuosi sitten syöpään, tappavaan syöpään.
      Kaikki tieteennimissä tehneenä Kesksusairaala pisti miehen saattokuolemaan, eli oli jo viimeisellä vuoteella, odotettiin lähes välitöntä lähtöä.

      Minulla ei enää ollut muutakuin pyytää seurakuntaa rukoilemaan.
      Ja he rukoilivat -sapattina- .

      Tämä kuolinvuoteella oleva nousi, tietämättä edes, että nyt rukoiltiin hänen puolestaan.
      Tämä sielunhoitoa tekevä terapeutti jatkaa työtään tänään.
      Se paraneminen oli ihme, sillä jopa hänen sairautensa painonpudotus ennen, siis sitä kuolemanodotusta oli tilastollisestikin käsittämättömän nopea. Siis nämä KS.n hoitavasta lähteestä.

      Minulla on kuuleva Jumala, joka on vastannut jo kahteen elämäätuottavaan tulokseen, joka on niihin ihmeisiin luettavia.

      Miksi näin tapahtui? Ei siksi, että niitä korotellaan ja mainosteltaisiin.
      Vaan siksi, että Jumala halusi vielä ko. henkilön kentällä toimintaa jatkamaan. Mutta, vei näin pohjalukemien kautta.
      Se ei ole tieteesi, valkotakkisten ihmetyö, sen voit poistaa.
      Se on Jumalan työ, aivoitusten kautta toteutunutta.

      Sinulle on annettu yksi asia, johon sitten ratkaiset uskosi, muuta ei todennäköisesti anneta.

      Hän on kuollut, ja ylösnoussut Herra. Jos häneen et usko, olet menettänyt elämäsi, eikä meidän muuta tarvitse sinulle tuodakaan.
      Ota tai jätä. Tämä on aivan vapaehtoinen valinta. Pakkoa ei ole.
      Siis rakkaudessa ei ole pakkoa. Saat olla se suuuuuuri omanminääsi rakastava omajumalaisesi, ja itseäsi rakastaen saada kuolemanlahja, tämän raadollisen elämänpäätteesi lopuksi.
      Tai voit jättää sen kruunusi Jumalan valtaistuimelle ja sanoa, "Jeesus Kristus on Herra" ja silloin rakkaussuhteen mahdollisuus luo elämän, josta kumpuaa kaikki muu.

      Pakkoa ei ole. Voit jatkaa entistä mallia, tai olla jatkamatta.

    • otetaan.omena.esiin

      Jos Jumala tarvitsee rahaa. Toteat aloituksessa.

      Siis Hänelle esität, joka loi kaiken, se kullan ja hopean.

      Hänellä on kaikki, elämäsikin. Mutta, hän haluaa nähdä, ja näyttää sinulle se, ketä sinä rakastit.

      Oikea taloudenhoito, so. raamtullisen rakkauden muoto.

      Kymmenestä "omenasta!" yksi riittää. Hoksaathan"!?
      Mutta, sen yhden luovuttaminen on vaikeata, vaikka 9.llä pärjäisi hyvin.

      Kaikki vain on rakkautta, se kelpaa, mutta rakkaudeton uhri, saa pitää itsellään ne kymmenen!

    • «Esimerkiksi Yhdysvalloissa vain 0.07 % vankilassa istuvista rikollisista on ateisteja, niin siksikö te olette niin katkeria, kun me osaammekin elää moraalisesti ja hyvin, vaikka meillä ei ole mielikuvituskaverin rangaistuksen tuottamaa pelkoa elää hyvin kuten teillä on?»

      Älykkyyden ja koulutuksen vähäisyys korreloi vahvasti köyhyyden kanssa ja köyhyys on paras kasvualusta rikollisuudelle, jos toki muitakin on.

      Älykkyyden ja koulutuksen vähäisyys korreloi vahvasti myös dogmaattisen uskomisen kanssa. Kun ei ole eväitä ymmärtää itse, takerrutaan valmiiseen pakettiin ja sen tarjoamaan illuusioon itseluottamuksen katteesta.

      Älykkyyden ja koulutuksen vähäisyys korreloi niinikään vahvasti yleisen katkeruuden kanssa, varsinkin maissa, joissa tulo- ja varallisuuserot ovat suuria. Tuo katkeruus on monella tavalla haitallista ja vaarallista koko yhteiskunnalle. On viisasta harjoittaa politiikkaa, joka kohtuullisessa määrässä liennyttää katkeruuden syitä.

      • Hmm .. Ateismi on uskon puutetta .. ja sillä ei ole mitään tekemistä minkään muun kanssa - ihminen ei ole parempi tai huonompi siksi että hän on ateisti - vaikka ateismia varmaan on monestakin syystä. Valitettavasti nämä vaarinkin kommentit alkavat pudota puskajussien tasolle .. sillä mikä on totta ei tunnu olevan paljoakaan merkitystä, kunhan ollaan vastaan ja jotain sanotaan.

        Ateisti ei voi uskoa Jumalaan, ateismi yksinkertaisesti on EPÄ-uskoa Jumalaan ... tai jumaliin - ja "that's it". Ihmisen joka on ateisti ei voi sanoa olevan parempi tai huonompi ateistina kuin joku toinen ateisti - umpikaan ei vain voi uskoa Jumalaan .. monet ateistit ovat "rehellisiä ihmisiä" (rehellisiä siinä määrin kuin ihmiset ovat ) ja monet ovat epärehellisiä, mutta he ovat yhtä "hyviä" tai "huonoja" epäuskossaan.
        --
        Jumalaa ETSITÄÄN - ja siksi meitä etsijöitä on niin monenlaisia - toiset ovat ehtineet muutaman askeleen pidemmälle kuin toiset .. se mikä on tärkeää - on oppia erottamaan Jumala jumalista - ja oikea väärästä ..

        Jumalaa etsivä kysyy jatkuvasti "MIKSI näin"? ja vastauksia tulee pikku hiljaa ja todellinen usko Jumalaan kasvaa - ilman pakkoa tai tiukkaa pipoa .

        Ne ihmiset (ateisti tai uskova) jotka uskovat todelliseen rehellisyyteen ja oikeudenmukaisuuteen (ja todellista on vain sellainen josta rakkaus on todellinen osa) ovat minun mielestäni tavallaan lähempänä Jumalaa kuin sellainen Jumalaan uskova jonka usko perustuu esimerkiksi "ikuisen piinan pelkoon" ja sellaisia on paljon .. Ajatteleva Jumalan ihminen on luonnollisesti iloinen kaikista rehellisyyteen pyrkivistä ihmisistä ja rukoilee kaikkien puolesta - myös ateistien ..

        Se mikä erottaa ateistin Jumalan ihmisestä on että uskova ymmärtää ja uskoo että ilman Jumalaa hän on kyvytön elämään sellaista elämää jota hän haluaa elää. Ja tähän ei ateistit voi uskoa ..

        alex



        Kateellinen taas on ymmärtänyt jotain väärin ..

        alex


      • alex.kasi kirjoitti:

        Hmm .. Ateismi on uskon puutetta .. ja sillä ei ole mitään tekemistä minkään muun kanssa - ihminen ei ole parempi tai huonompi siksi että hän on ateisti - vaikka ateismia varmaan on monestakin syystä. Valitettavasti nämä vaarinkin kommentit alkavat pudota puskajussien tasolle .. sillä mikä on totta ei tunnu olevan paljoakaan merkitystä, kunhan ollaan vastaan ja jotain sanotaan.

        Ateisti ei voi uskoa Jumalaan, ateismi yksinkertaisesti on EPÄ-uskoa Jumalaan ... tai jumaliin - ja "that's it". Ihmisen joka on ateisti ei voi sanoa olevan parempi tai huonompi ateistina kuin joku toinen ateisti - umpikaan ei vain voi uskoa Jumalaan .. monet ateistit ovat "rehellisiä ihmisiä" (rehellisiä siinä määrin kuin ihmiset ovat ) ja monet ovat epärehellisiä, mutta he ovat yhtä "hyviä" tai "huonoja" epäuskossaan.
        --
        Jumalaa ETSITÄÄN - ja siksi meitä etsijöitä on niin monenlaisia - toiset ovat ehtineet muutaman askeleen pidemmälle kuin toiset .. se mikä on tärkeää - on oppia erottamaan Jumala jumalista - ja oikea väärästä ..

        Jumalaa etsivä kysyy jatkuvasti "MIKSI näin"? ja vastauksia tulee pikku hiljaa ja todellinen usko Jumalaan kasvaa - ilman pakkoa tai tiukkaa pipoa .

        Ne ihmiset (ateisti tai uskova) jotka uskovat todelliseen rehellisyyteen ja oikeudenmukaisuuteen (ja todellista on vain sellainen josta rakkaus on todellinen osa) ovat minun mielestäni tavallaan lähempänä Jumalaa kuin sellainen Jumalaan uskova jonka usko perustuu esimerkiksi "ikuisen piinan pelkoon" ja sellaisia on paljon .. Ajatteleva Jumalan ihminen on luonnollisesti iloinen kaikista rehellisyyteen pyrkivistä ihmisistä ja rukoilee kaikkien puolesta - myös ateistien ..

        Se mikä erottaa ateistin Jumalan ihmisestä on että uskova ymmärtää ja uskoo että ilman Jumalaa hän on kyvytön elämään sellaista elämää jota hän haluaa elää. Ja tähän ei ateistit voi uskoa ..

        alex



        Kateellinen taas on ymmärtänyt jotain väärin ..

        alex

        >> Se mikä erottaa ateistin Jumalan ihmisestä on että uskova ymmärtää ja uskoo että ilman Jumalaa hän on kyvytön elämään sellaista elämää jota hän haluaa elää. >>

        Mielenkiintoista. Olet kyvytön elämään sellaista elämää jota haluaisit elää, joten sinun pitää ottaa mielikuvituskaveri oppaaksesi.

        Minä tiedän, että voin elää tämän ainoan tarjotun elämän erittäin hyvin ilman mielikuvituskavereita, olipa se sitten jokin jumala tai vaikka Hämähäkkimies.

        Sinun pitää nyt vain luottaa itseesi ja ottaa itse vastuu elämästäsi, niin kyllä se siitä lähtee sujumaan.

        Mutta ymmärrän kyllä, että laiska valitsee helpon vaihtoehdon, etenkin älyllisesti laiska ja siirtää vastuun elämästä jonkin mielikuvituskaverin harteille.

        Osa voisi kutsua sitä pelkuruudeksikin.


      • alex.kasi kirjoitti:

        Hmm .. Ateismi on uskon puutetta .. ja sillä ei ole mitään tekemistä minkään muun kanssa - ihminen ei ole parempi tai huonompi siksi että hän on ateisti - vaikka ateismia varmaan on monestakin syystä. Valitettavasti nämä vaarinkin kommentit alkavat pudota puskajussien tasolle .. sillä mikä on totta ei tunnu olevan paljoakaan merkitystä, kunhan ollaan vastaan ja jotain sanotaan.

        Ateisti ei voi uskoa Jumalaan, ateismi yksinkertaisesti on EPÄ-uskoa Jumalaan ... tai jumaliin - ja "that's it". Ihmisen joka on ateisti ei voi sanoa olevan parempi tai huonompi ateistina kuin joku toinen ateisti - umpikaan ei vain voi uskoa Jumalaan .. monet ateistit ovat "rehellisiä ihmisiä" (rehellisiä siinä määrin kuin ihmiset ovat ) ja monet ovat epärehellisiä, mutta he ovat yhtä "hyviä" tai "huonoja" epäuskossaan.
        --
        Jumalaa ETSITÄÄN - ja siksi meitä etsijöitä on niin monenlaisia - toiset ovat ehtineet muutaman askeleen pidemmälle kuin toiset .. se mikä on tärkeää - on oppia erottamaan Jumala jumalista - ja oikea väärästä ..

        Jumalaa etsivä kysyy jatkuvasti "MIKSI näin"? ja vastauksia tulee pikku hiljaa ja todellinen usko Jumalaan kasvaa - ilman pakkoa tai tiukkaa pipoa .

        Ne ihmiset (ateisti tai uskova) jotka uskovat todelliseen rehellisyyteen ja oikeudenmukaisuuteen (ja todellista on vain sellainen josta rakkaus on todellinen osa) ovat minun mielestäni tavallaan lähempänä Jumalaa kuin sellainen Jumalaan uskova jonka usko perustuu esimerkiksi "ikuisen piinan pelkoon" ja sellaisia on paljon .. Ajatteleva Jumalan ihminen on luonnollisesti iloinen kaikista rehellisyyteen pyrkivistä ihmisistä ja rukoilee kaikkien puolesta - myös ateistien ..

        Se mikä erottaa ateistin Jumalan ihmisestä on että uskova ymmärtää ja uskoo että ilman Jumalaa hän on kyvytön elämään sellaista elämää jota hän haluaa elää. Ja tähän ei ateistit voi uskoa ..

        alex



        Kateellinen taas on ymmärtänyt jotain väärin ..

        alex

        Alex kirjoitti: «Valitettavasti nämä vaarinkin kommentit alkavat pudota puskajussien tasolle .. sillä mikä on totta ei tunnu olevan paljoakaan merkitystä, kunhan ollaan vastaan ja jotain sanotaan.»

        Mikä tuossa edellä kirjoittamassani ei mielestäsi pidä paikkaansa?

        Vai huuteletko vain katkeruuttasi ulos?


      • bushmanni kirjoitti:

        >> Se mikä erottaa ateistin Jumalan ihmisestä on että uskova ymmärtää ja uskoo että ilman Jumalaa hän on kyvytön elämään sellaista elämää jota hän haluaa elää. >>

        Mielenkiintoista. Olet kyvytön elämään sellaista elämää jota haluaisit elää, joten sinun pitää ottaa mielikuvituskaveri oppaaksesi.

        Minä tiedän, että voin elää tämän ainoan tarjotun elämän erittäin hyvin ilman mielikuvituskavereita, olipa se sitten jokin jumala tai vaikka Hämähäkkimies.

        Sinun pitää nyt vain luottaa itseesi ja ottaa itse vastuu elämästäsi, niin kyllä se siitä lähtee sujumaan.

        Mutta ymmärrän kyllä, että laiska valitsee helpon vaihtoehdon, etenkin älyllisesti laiska ja siirtää vastuun elämästä jonkin mielikuvituskaverin harteille.

        Osa voisi kutsua sitä pelkuruudeksikin.

        Bushmanni:##Mielenkiintoista. Olet kyvytön elämään sellaista elämää jota haluaisit elää, joten sinun pitää ottaa mielikuvituskaveri oppaaksesi.##

        Ok - oletan että sinä bushmanni ateistina tarkoittat Jumalaa - mutta juuri näin se on .. ja sanoisin että se on näin jokaiselle joka haluaa kerran päästä eroon kaikista heikkouksistaan.

        Ja kysyn ihmetellen sinulta että "Elätkö sinä sellaista elämää jota haluaisit elää"..

        Miksi ihmeessä sitten olet internetissä toistamassa samoja asioita vuodesta toiseen ?? Ok - sinä voit tietenkin olla tyytyväinen siihen, että olet vain vajavainen itseensä luottava kuoleman oma ateisti. Sillä se kai on epäuskosi mukainen päämäärä?

        Minun uskoni on, että vapautuminen kaikista vajavaisuuksista ja n.s. parantua niiden vaikutuksista on mahdollista - muutta voi tapahtua vain Jumalan avulla ... ja että ilman sellaista parantumista ... ei iankaikkista elämää ole mahdollista ..

        Tämä juuri on tosiasiassa Raamatun pointti ...

        Ihminen valitsi oman tiensä .. ja seuraukset kammottavat - tänään esimerkiksi on maailmassa noin 800 miljoonaa nälkää näkevää - joista yksi heistä kuolee keskimäärin joka 3:s sekunti.. Maailman maa, ilma ja vedet saastuvat ja niin edelleen .. ja samaan aikaan rikas rikastuu entisestään ..

        Jeesu opetti sitä joka ymmärtää :

        "Tällainen on Jumalan valtakunta.
        Mies kylvää siemenen maahan. Hän nukkuu yönsä ja herää aina uuteen päivään, ja siemen orastaa ja kasvaa, eikä hän tiedä, miten. Maa tuottaa sadon aivan itsestään, ensin korren, sitten tähkän, sitten täydet jyvät tähkään. Ja heti kun sato on kypsynyt, hän lähettää sirppinsä, sillä korjuun aika on tullut."
        ---

        Ilmestyskirja kertoo seuraavaa:
        Kansat ovat vihan vallassa, mutta nyt on sinun vihasi hetki.
        On tullut kuolleiden tuomion aika,
        aika palkita profeetat,
        sinun palvelijasi,
        ja kaikki pyhät
        ja kaikki jotka kunnioittavat sinun nimeäsi, pienet ja suuret.

        Minä uskon ihmisen vapauteen päättää omasta kohtalostaan .. mutta olen myös varma että epäoikeudenmukaisuudessa ja rakkaudettomuudessa ei ole kuin jokaisen kuolema..

        Taisin kerran aikaisemmin jo verrata tuota sinun uhoiluasi siihen kun joukko muurahaisia kohtasivat elefantin tarpomassa tiellään jonka muurahaiset halusivat ottaa itselleen - ja yksi heistä kiipesi kuin kiipesikin aina elefantin leuan alle ja alkoi ähkyä ja puhkua jotta saisi elefantin kaadetuksi .. muut muurahaiset yllyttivät muurahais parkaa huutamalla että "ANNA SILLE MITÄ SE ANSAITSEE"..

        Tässä ei nyt verrata Jumalaa elefanttiin vaan sinua muurahaisen mahdottomaan tehtävään ..

        Jos sinä tuntisit mitä Raamatun kokonaissanoma sanoo siitä MITÄ Jumalan tahto TARKOITTAA ja MIKSI se on TIE elämään - niin et kirjoittelisi näitä typeryyksiäsi, joita teet "olan taputuksen" toivossa . "Olan taputus" .. on vain hetken asia .. Jumalan tahto taas on iankaikkinen .. etsi sitä .. mutta jos sinä olet eri mieltä ja sen sijaan pilkkaat - niin sitten olet .. meillä on vapaa valinta .. Jumalan täydellisyys ei sinun sekoiluistasi muutu tai edes kärsi - Jumala On se mikä Jumala On.

        "Sen tähden sanon teille: jokainen synti ja herjaus tullaan antamaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen herjaamista ei anteeksi anneta. Joka sanoo jotakin Ihmisen Poikaa vastaan, hänelle annetaan anteeksi, mutta joka puhuu Pyhää Henkeä vastaan, hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä eikä tulevassa maailmanajassa.

        Siis ei tässä .. eikä TULEVASSA ..

        Kuinka typerää olisikaan vain pilkallisen uhman vallassa pilkata Pyhää Henkeä .. siis varo sitä ..

        alex


      • aio
        alex.kasi kirjoitti:

        Bushmanni:##Mielenkiintoista. Olet kyvytön elämään sellaista elämää jota haluaisit elää, joten sinun pitää ottaa mielikuvituskaveri oppaaksesi.##

        Ok - oletan että sinä bushmanni ateistina tarkoittat Jumalaa - mutta juuri näin se on .. ja sanoisin että se on näin jokaiselle joka haluaa kerran päästä eroon kaikista heikkouksistaan.

        Ja kysyn ihmetellen sinulta että "Elätkö sinä sellaista elämää jota haluaisit elää"..

        Miksi ihmeessä sitten olet internetissä toistamassa samoja asioita vuodesta toiseen ?? Ok - sinä voit tietenkin olla tyytyväinen siihen, että olet vain vajavainen itseensä luottava kuoleman oma ateisti. Sillä se kai on epäuskosi mukainen päämäärä?

        Minun uskoni on, että vapautuminen kaikista vajavaisuuksista ja n.s. parantua niiden vaikutuksista on mahdollista - muutta voi tapahtua vain Jumalan avulla ... ja että ilman sellaista parantumista ... ei iankaikkista elämää ole mahdollista ..

        Tämä juuri on tosiasiassa Raamatun pointti ...

        Ihminen valitsi oman tiensä .. ja seuraukset kammottavat - tänään esimerkiksi on maailmassa noin 800 miljoonaa nälkää näkevää - joista yksi heistä kuolee keskimäärin joka 3:s sekunti.. Maailman maa, ilma ja vedet saastuvat ja niin edelleen .. ja samaan aikaan rikas rikastuu entisestään ..

        Jeesu opetti sitä joka ymmärtää :

        "Tällainen on Jumalan valtakunta.
        Mies kylvää siemenen maahan. Hän nukkuu yönsä ja herää aina uuteen päivään, ja siemen orastaa ja kasvaa, eikä hän tiedä, miten. Maa tuottaa sadon aivan itsestään, ensin korren, sitten tähkän, sitten täydet jyvät tähkään. Ja heti kun sato on kypsynyt, hän lähettää sirppinsä, sillä korjuun aika on tullut."
        ---

        Ilmestyskirja kertoo seuraavaa:
        Kansat ovat vihan vallassa, mutta nyt on sinun vihasi hetki.
        On tullut kuolleiden tuomion aika,
        aika palkita profeetat,
        sinun palvelijasi,
        ja kaikki pyhät
        ja kaikki jotka kunnioittavat sinun nimeäsi, pienet ja suuret.

        Minä uskon ihmisen vapauteen päättää omasta kohtalostaan .. mutta olen myös varma että epäoikeudenmukaisuudessa ja rakkaudettomuudessa ei ole kuin jokaisen kuolema..

        Taisin kerran aikaisemmin jo verrata tuota sinun uhoiluasi siihen kun joukko muurahaisia kohtasivat elefantin tarpomassa tiellään jonka muurahaiset halusivat ottaa itselleen - ja yksi heistä kiipesi kuin kiipesikin aina elefantin leuan alle ja alkoi ähkyä ja puhkua jotta saisi elefantin kaadetuksi .. muut muurahaiset yllyttivät muurahais parkaa huutamalla että "ANNA SILLE MITÄ SE ANSAITSEE"..

        Tässä ei nyt verrata Jumalaa elefanttiin vaan sinua muurahaisen mahdottomaan tehtävään ..

        Jos sinä tuntisit mitä Raamatun kokonaissanoma sanoo siitä MITÄ Jumalan tahto TARKOITTAA ja MIKSI se on TIE elämään - niin et kirjoittelisi näitä typeryyksiäsi, joita teet "olan taputuksen" toivossa . "Olan taputus" .. on vain hetken asia .. Jumalan tahto taas on iankaikkinen .. etsi sitä .. mutta jos sinä olet eri mieltä ja sen sijaan pilkkaat - niin sitten olet .. meillä on vapaa valinta .. Jumalan täydellisyys ei sinun sekoiluistasi muutu tai edes kärsi - Jumala On se mikä Jumala On.

        "Sen tähden sanon teille: jokainen synti ja herjaus tullaan antamaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen herjaamista ei anteeksi anneta. Joka sanoo jotakin Ihmisen Poikaa vastaan, hänelle annetaan anteeksi, mutta joka puhuu Pyhää Henkeä vastaan, hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä eikä tulevassa maailmanajassa.

        Siis ei tässä .. eikä TULEVASSA ..

        Kuinka typerää olisikaan vain pilkallisen uhman vallassa pilkata Pyhää Henkeä .. siis varo sitä ..

        alex

        "mutta joka puhuu Pyhää Henkeä vastaan, hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä eikä tulevassa maailmanajassa."

        Eikö tämä ole totuuden herjaamista? Pyhä henkihän on totuuden henki.


      • Pyydän lukijoitani rukoilemaan pelastusta Suomen ateisteille. Olemme lopunajassa ja Jeesuksen paluuseen liittyvä tempaus voi tapahtua milloin tahansa. Käytännöllinen pedonmerkki näyttää olevan määritelmäni mukainen "kaikenkattava asiointiväline". Raamatun mukaan Jumalan viholliset tulevat ottamaan sen joko oikeaan käteensä tai otsaansa.

        > "Vuodesta 2008 jatkunut huima syöksykierre voi päättyä vain ennustettuun salaperäisen 666-merkin tulemiseen."

        Näin väittää kansainvälisesti tunnettu profetian ja 666-verkostumisen asiantuntija Mark Hitchcock. Todisteet täyttävät tämän kirjan. Tekninen kehitys vie huimaa vauhtia käteisestä rahasta irtautuvaan yhteiskuntaan. Mikrosirutekniikka leimaa jo ihmisiä. On aika kysyä kirjoittajan tavoin, elääkö Antikristus jo maan päällä. <

        http://www.kristillinenkirjakauppa.fi/index.php?sid=30003&tuoteid=11557

        Ilm 13:11 Ja minä näin toisen pedon nousevan maasta, ja sillä oli kaksi sarvea niinkuin karitsan sarvet, ja se puhui niinkuin lohikäärme. 13:12 Ja se käyttää kaikkea ensimmäisen pedon valtaa sen nähden ja saattaa maan ja siinä asuvaiset kumartamaan ensimmäistä petoa, sitä, jonka kuolinhaava parani. 13:13 Ja se tekee suuria ihmeitä, niin että saa tulenkin taivaasta lankeamaan maahan ihmisten nähden. 13:14 Ja se villitsee maan päällä asuvaiset niillä ihmeillä, joita sen sallittiin tehdä pedon nähden; se yllyttää maan päällä asuvaiset tekemään sen pedon kuvan, jossa oli miekanhaava ja joka virkosi. 13:15 Ja sille annettiin valta antaa pedon kuvalle henki, että pedon kuva puhuisikin ja saisi aikaan, että ketkä vain eivät kumartaneet pedon kuvaa, ne tapettaisiin. 13:16 Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa, 13:17 ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku.

        On selvää, että Herraan luottavista ihmisistä tulee lainsuojattomia, siis rikollisia, koska he eivät suostu ottamaan "merkkiä". Heitä tullaan mestaamaan, mutta heidän sielunsa pelastuvat. Lopulta he tulevat hallitsemaan 1000-vuotista valtakuntaa Jeesuksen kanssa.

        Biblia (1776) Ja minä näin istuimet, ja he istuivat niiden päällä, ja heille annettiin tuomio; ja niiden sielut, jotka Jesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden mestatut olivat, ja jotka ei petoa kumartaneet eikä hänen kuvaansa, ja ei ottaneet hänen merkkiänsä otsiinsa taikka käsiinsä; ja he elivät ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.

        https://www.google.fi/#q=god's kingdom

        MESTAUSVÄLINEET ovat jo valmiina. Tempaus voi tapahtua milloin tahansa.

        https://www.google.fi/#q=fema guillotines

        OPETUSVIDEO

        "After the Rapture! Left Behind? IMPORTANT VIDEO! MUST WATCH!"

        https://www.youtube.com/watch?v=LGWDHKimYj8


      • >> Edelleen. Ateisteilla ei ole MITÄÄN annettavaa Jumalan lapsille. >>

        On. Elämä ENNEN kuolemaa. Sinulla on vain taikauskoista haihattelua elämästä kuoleman jälkeen.

        Jostain syystä kukaan ei ole niin typerä että ostaisi auton, joka luvataan vasta kuoleman jälkeen, mutta osa on niin hölmöjä, että heittävät tämän ainoan elämän hukkaan opiskelemalla beduiinien satuja ja luulevat, että elämä alkaa vasta kuoleman jälkeen.

        Ei tarvitse kuin ottaa uusimmat oppikirjat biologiasta ja fysiikasta käteen, niin ei tarvitse enää haihatella.


      • pyhpyh

        Olet totaalisen väärässä. Ateistilla ei ole elämää annettava meille ennen kuolemaa yhtään sen enempää kuin kuoleman jälkeen.

        Jumala antaa elämän jo nyt. Ja vain hän. Et sinä etkä kaltaisesi. Ne sinun "uusimmat" oppikirjasi voi rauhassa polttaa saunan uunissa. Ne ovat haihattelua.


      • bushmanni kirjoitti:

        >> Edelleen. Ateisteilla ei ole MITÄÄN annettavaa Jumalan lapsille. >>

        On. Elämä ENNEN kuolemaa. Sinulla on vain taikauskoista haihattelua elämästä kuoleman jälkeen.

        Jostain syystä kukaan ei ole niin typerä että ostaisi auton, joka luvataan vasta kuoleman jälkeen, mutta osa on niin hölmöjä, että heittävät tämän ainoan elämän hukkaan opiskelemalla beduiinien satuja ja luulevat, että elämä alkaa vasta kuoleman jälkeen.

        Ei tarvitse kuin ottaa uusimmat oppikirjat biologiasta ja fysiikasta käteen, niin ei tarvitse enää haihatella.

        Lähtökohta: Saatana on tämän maailman ruhtinas. Se murhaa, pettää ja valehtelee. Ja PIMITTÄÄ...

        https://www.google.fi/#q=suppressed knowledge

        BM. Mikset seuraa aikaasi? Miksi alistat itsesi eliitin orjaksi (sheeple)?

        "Have You Read Your Copy of Sheeple Magazine Today?"

        https://www.youtube.com/watch?v=9Cywjhv0OY4


      • bushmanni kirjoitti:

        >> Edelleen. Ateisteilla ei ole MITÄÄN annettavaa Jumalan lapsille. >>

        On. Elämä ENNEN kuolemaa. Sinulla on vain taikauskoista haihattelua elämästä kuoleman jälkeen.

        Jostain syystä kukaan ei ole niin typerä että ostaisi auton, joka luvataan vasta kuoleman jälkeen, mutta osa on niin hölmöjä, että heittävät tämän ainoan elämän hukkaan opiskelemalla beduiinien satuja ja luulevat, että elämä alkaa vasta kuoleman jälkeen.

        Ei tarvitse kuin ottaa uusimmat oppikirjat biologiasta ja fysiikasta käteen, niin ei tarvitse enää haihatella.

        ##On. Elämä ENNEN kuolemaa. Sinulla on vain taikauskoista haihattelua elämästä kuoleman jälkeen.

        Jostain syystä kukaan ei ole niin typerä että ostaisi auton, joka luvataan vasta kuoleman jälkeen, mutta osa on niin hölmöjä, että heittävät tämän ainoan elämän hukkaan opiskelemalla beduiinien satuja ja luulevat, että elämä alkaa vasta kuoleman jälkeen.

        Ei tarvitse kuin ottaa uusimmat oppikirjat biologiasta ja fysiikasta käteen, niin ei tarvitse enää haihatella.##
        ***

        Kuule Bushmanni - tarjoatko sinä oman elämäsi tapaista elämää muille - vääristelemällä heidän ajatuksiaan ja keksimällä ties mitä olematonta siitä miten ihmiset elämän näkevät. Voi hhyvä mies -- kuka? haluaisi elää tuossa mielentilassa jossa olet? En minä ainakaan .. en tässä elämässä, enkä tulevassa .

        Kuinka voi olla mahdollista että et tajua tuon enempää ?

        alex


      • alex.kasi kirjoitti:

        ##On. Elämä ENNEN kuolemaa. Sinulla on vain taikauskoista haihattelua elämästä kuoleman jälkeen.

        Jostain syystä kukaan ei ole niin typerä että ostaisi auton, joka luvataan vasta kuoleman jälkeen, mutta osa on niin hölmöjä, että heittävät tämän ainoan elämän hukkaan opiskelemalla beduiinien satuja ja luulevat, että elämä alkaa vasta kuoleman jälkeen.

        Ei tarvitse kuin ottaa uusimmat oppikirjat biologiasta ja fysiikasta käteen, niin ei tarvitse enää haihatella.##
        ***

        Kuule Bushmanni - tarjoatko sinä oman elämäsi tapaista elämää muille - vääristelemällä heidän ajatuksiaan ja keksimällä ties mitä olematonta siitä miten ihmiset elämän näkevät. Voi hhyvä mies -- kuka? haluaisi elää tuossa mielentilassa jossa olet? En minä ainakaan .. en tässä elämässä, enkä tulevassa .

        Kuinka voi olla mahdollista että et tajua tuon enempää ?

        alex

        >>> Kuule Bushmanni - tarjoatko sinä oman elämäsi tapaista elämää muille - vääristelemällä heidän ajatuksiaan ja keksimällä ties mitä olematonta siitä miten ihmiset elämän näkevät. >>

        Kumpi meistä uskoo mielikuvituskavereihin, sinä vai minä?

        Joten kumpi keksii elämäänsä olemattomia, sinä vai minä?


      • bushmanni kirjoitti:

        >>> Kuule Bushmanni - tarjoatko sinä oman elämäsi tapaista elämää muille - vääristelemällä heidän ajatuksiaan ja keksimällä ties mitä olematonta siitä miten ihmiset elämän näkevät. >>

        Kumpi meistä uskoo mielikuvituskavereihin, sinä vai minä?

        Joten kumpi keksii elämäänsä olemattomia, sinä vai minä?

        Lapsi ymmärtää, ettei olemattomuus luo. Sitten lapsi pannaan "pesulaan" ja kaikki muuttuu. Tyhmä maailma tyhmentää asukkaansa. Kaikki luomakunnassa todistaa luomisen ja lankeemuksen todellisuuden.

        TYHMENNYS

        https://www.google.fi/#q=dumbing down population


    • pyhpyh3

      TÄSTÄ SYYSTÄ:

      Matt. 28:18-20 "Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti.""

      Uskot tai et.

    • ## Miksi te uskovaiset olette niin katkeria uskonnottomille ja ateisteille, että teidän pitää tyrkyttää taikaukkojanne ja mielikuvituskavereitanne taikauskonnottomille koko ajan eri tavoilla?
      Ettekö voisi vain pysyä siellä omalla pienellä ja kutistuvalla hiekkalaatikollanne ja heitellä siellä keskenänne hiekkaa toistenne silmiin? ##

      Bushmanni , olet ymmärtänyt ihan väärin - palsta pyydettiin adventismista keskustelua varten ja siitä täällä saa siis keskustella.
      Sitä paitsi ainakin minulta ihmiset kyselevät näitä asioista - miten minä ne näen ja ymmärrän .. monet ovat kiinnostuneita ..
      Mutta jos Raamattuun mennään niin on totta, että jos joku saa tietää evankeliumin kerran tai kaksi - niin sitä ei tarvitse hänelle alkaa tuputtamaan .. mutta kuten sanoin tämä on Adventismi palsta joka pyydettiin adventismista keskustelua varten .. joten älä valita - eihän sinun tarvitse täällä olla .. tai muutenkaan ketään kuunnella kun uskovaiset keskustelevat uskostaan ..Lue Iltasanomia ..

      ##Eikö teille riitä se, että nautitte nyt toistenne armollisesta seurasta, rukoilette jumalianne ##

      Jälleen olet erehtynyt - kristitty rukoilee Jumalaa .. (ei jumalia) ..

      ## jokainen teistä on syntynyt ateistina ja uskonnottomana ja vasta uskonnolliseen propagandaan tutustumisen jälkeen teistä on tullut taikauskoisia, niin oletteko te siksi katkeria heille, jotka eivät ole kyenneet aivopesemään itseään mielikuvituskavereiden harhoihin? ##

      Katselin noin tunti SVT:n Kunskapkanalin ohjelmaa jossa kerrottiin kuinka väärin me olemme ajatelleet lapsen synnynnäisestä käsityksestä mikä on oikein ja väärin - uudet tutkimukset ovat tosiasiassa osoittaneet, että se on synnynnäistä - jo 4 kuukautisen aivotoimintojen ja esimerkiksi silmien liikkeiden seuraaminen osoittaa tämän selvästi.

      Ja totuus on että Jeesus sanoi lapsista näin: " Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."

      ## Jokainen ihminen syntyy ateistina, jumalista mitään tietämättömänä, niin sekö teitä ottaa päähän ja sekö teistä tekee katkeria?##

      Noinhan sinä luulet - koska et tajua asiaa - ja kuvailet uskoa Jumalaan jonkinlaisena pakkopaitana. Minä voin vain valittaa että olet saanut niin väärän kuvan Jumalasta .. koska se vie sinut harhaan ..

      ##Miksi te puhutte vuodesta toiseen palturia uskonnottomista ja syytätte heidän elämäänsä sisällyksettömäksi ja että se on pelkkää murhaamista ja raiskaamista ja muuta kauheaa, vaikka todellisuudessa uskovaiset tekevät suurimman osan maailman rikoksista ja uskonnottomista sekä ateisteista istuu vankiloissa vain muutama prosentin kymmenys kaikista vangeista. ##

      Aivan - ja nyt voimme alkaa puhumaan jumalista ja niihin uskomisista .. sillä ei maailman jumaliin uskominen ole sen viisaampaa kuin ateismi .. maailma on sairas ja niin myös sen jumalat (joita ei voi verrata Jumalaan) .

      Tosin Jumalaan uskovakin voi erehtyä, mutta olisi väärin puhua Jumalan nimissä tuollaista palturia - ja jos joku sellaista tekee .. niin tiedä että sillä ei ole mitään Jumalan kanssa tekemistä .. voisi sanoa, että sillä yhtä vähän Jumalan kanssa tekemistä kuin esimerkiksi ateismilla ..

      ##Esimerkiksi Yhdysvalloissa vain 0.07 % vankilassa istuvista rikollisista on ateisteja, niin siksikö te olette niin katkeria, kun me osaammekin elää moraalisesti ja hyvin, vaikka meillä ei ole mielikuvituskaverin rangaistuksen tuottamaa pelkoa elää hyvin kuten teillä on?##

      Kuten jo tuolla aikaisemmin sanoin : Ei se että uskotaan ole tae mistään .. vaan se että ETSITÄÄN Jumalan tahtoa ja sitä kautta elämää - siis oikeudenmukaisuutta ja rakkautta elämään .. ja onhan se toivoa herättävää jos ihmiset vankiloissa alkavat etsimään Jumalaa .. minusta ainakin .. Amerikassa on vankiloissa myöskin se tyyli että uskovalla on suuremmat mahdollisuudet saada anteeksi rikoksensa esimerkiksi omaisilta .. se katsotaan rehellisemmäksi katumukseksi .. ikätietysti voi auttaa asiaa..

      ##Tekeekö jumalien, tonttujen ja maahisten mahdollinen kosto teidän kuolemanne jälkeen teistä katkeria nyt eläessänne?##

      Miksi tekisi ? Eihän jumalia ole Jumalan rinnalla .. ja tonttuihin ja maahisiin ei kai kukaan usko ??

      ##Vai tekeekö teistä katkeria se, että joudutte antamaan niin paljon rahaa jumalille, joilla tuntuu olevan käteisestä alituinen pula?
      Jos Jumala tarvitsee rahaa, niin miksi hän ei kirjoita uutta raamattua, koska ensimmäinenkin myi niin hyvin. - Homer Simpson. ##

      Nähtävästi Jumala ei tarvitse rahaa :) - ja siksi ei ensimmäinenkään Raamattu ole kirjoitettu rahan tähden - vaan ihmisen tähden (sinunkin) .. mutta ihmiset kyllä tarvitsevat tässä maailmassa rahaa - tämän kun ihmiset ovat rakentaneet sellaiseksi että ilman rahaa ei pärjää kukaan .. ja siksi meillä on 800 miljoonaa nälkäistä ja monet kuolevat nälkäänsä .. Ruokaahan ei maailmasta puutu -- vaan rahaa ..

      alex

      • Ruokaahan ei puutu - sitä jopa heitetään miljoonia tonneja menemään - vaikka tarvitsevia olisi vaikka kuinka paljon -- ja kaikki riippuu systeemistä ..
        Keskimäärin heittä esimerkiksi jokainen ruotsalainen vuosittain 107 kg ruokaa ja juomia roskiin ... ja puolet aivan turhaan ..

        http://www.hungrig.nu/?p=15551

        alex


      • Tuohon sekoiluun haluan kommenttia vain yhdestä kohdasta:

        >>> Katselin noin tunti SVT:n Kunskapkanalin ohjelmaa >>

        Rakas Alex. Minua kiinnostaa nyt se, että mitä mieltä tutkijat olivat siitä, että miten lapsi saa tällaisen kyvyn hahmottaa maailmaa ja esimerkiksi epäoikeudenmukaisuutta.

        Olivatko jutun haastatellut tutkijat sitä mieltä, että se kyky tulee joltain mielikuvituskaverilta, esimerkiksi sinun Jumalaltasi vaiko joltain toiselta jumalalta, vai mistä lapsi keksii nämä asiat?

        Mainittiinko jonkin uskonnon jumala vaiko ei mainittu?


      • bushmanni kirjoitti:

        Tuohon sekoiluun haluan kommenttia vain yhdestä kohdasta:

        >>> Katselin noin tunti SVT:n Kunskapkanalin ohjelmaa >>

        Rakas Alex. Minua kiinnostaa nyt se, että mitä mieltä tutkijat olivat siitä, että miten lapsi saa tällaisen kyvyn hahmottaa maailmaa ja esimerkiksi epäoikeudenmukaisuutta.

        Olivatko jutun haastatellut tutkijat sitä mieltä, että se kyky tulee joltain mielikuvituskaverilta, esimerkiksi sinun Jumalaltasi vaiko joltain toiselta jumalalta, vai mistä lapsi keksii nämä asiat?

        Mainittiinko jonkin uskonnon jumala vaiko ei mainittu?

        :))n ai, että vastaukset eivät miellyttäneet ...
        --

        ##Minua kiinnostaa nyt se, että mitä mieltä tutkijat olivat siitä, että miten lapsi saa tällaisen kyvyn hahmottaa maailmaa ja esimerkiksi epäoikeudenmukaisuutta.##

        Näiden uusimpien tutkimusten mukaan lapsi perii vanhemmiltaan erilaisia ominaisuuksia ( geeneissään ) - tämä on nyt ollut kai kaikkien tiedossa jossain muodossaan jo vaikka kuinka kauan - eikö niin. Lapsi on eräällä tavalla ikäänkuin esi-isiensä ja vanhempiensa elämän jatkoa .. ja tämä ei luonnollisesti tarkoita vain ulkonäköä. Se että aikaisemmin ajateltiin, että juuri esimerkiksi oikeudenmukaisuuden ja rakkauden taju olisi jotain minkä lapsi oppii VAIN jälkeenpäin on nyt osoittautunut sekin suuressa määrin perinnölliseksi ominaisuudeksi - jo 4 kuukautinen osasi testeissä erottaa toisen auttamisen ja sen vastakohdan (esimerkiksi ilkeyden toisistaan). Näin nuorena lapsi ei osaa edes puhua ja siksi voidaan sanoa että tämä kyky on perintöä .. eikä opittua. Kaikki kyvyt ihmisessä kasvavat aikaa myöten - joskus oikeaan suuntaan joskus väärään suuntaa - mutta siitä ei nyt ole kyse.

        Kun ihminen esimerkiksi (tavallasi) katkeroituu, silloin hän oppii (opettelee) vastustamaan sitä luonnollista oikeudenmukaisuuden tunnetta joka hänellä on itsessään - esimerkiksi sinäkin yrität epätoivoisesti hakea todisteita ja oikeutusta sille, että käyttäydyt erittäin huonosti ihmisiä kohtaan ja oikeastaan itseäsi vastaan, kun vääristelet ihmisten käsityksiä asioista itsellesi sopiviksi - ja teet sen vain voidaksesi motivoida omaa käytöstäsi ja haet sille oikeutusta.

        Tutkimuksissa tuli myös esiin että jos lapsi alku aikoina elämässään kokee jotain "karmeaa" esimerkiksi väkivaltaa - on sen tuottamien vahinkojen korjaaminen lähes mahdotonta - seurauksia voidaan lieventää - mutta harvemmin korjata täysin.
        ---

        Tämäkin vastauksesi oli jälleen vain yksi osoitus siitä miten käyttädyt - siinä sivuutat minun vastaukseni HALVEKSIVALLA lauseella .

        Se ei minua paljon häiritse mutta mietihän sitä että MIKSI teet noin ?

        Minä epäilen että teet sen koska kirjoitukseni oli liian työlästä lukemista - siinä osoitin että teet väärin - vääristellessäsi ihmisten elämänasenteita ja elämänkatsomuksia.

        Se ON VÄÄRIN tehdä niin, sano mitä sanot.

        Jos minä olisin sinun housuissasi niin alkaisin REHELLISESTI miettimään OMAA motivaatiotani - siis sitä miksi käytöksesi on sitä mitä se on, miksi olet niin loukkaantunut adventisteihin ja kaikkiin jotka eivät yhdy kanssasi heitä parjaamaan.. Näiden solmujen avaaminen tekisi elämästäsi paljon paremman ja ennen kaikkea alkaisit ymmärtämään asioita hieman eri tavalla.

        Kaikella hyvällä sanottuna

        alex


      • alex.kasi kirjoitti:

        :))n ai, että vastaukset eivät miellyttäneet ...
        --

        ##Minua kiinnostaa nyt se, että mitä mieltä tutkijat olivat siitä, että miten lapsi saa tällaisen kyvyn hahmottaa maailmaa ja esimerkiksi epäoikeudenmukaisuutta.##

        Näiden uusimpien tutkimusten mukaan lapsi perii vanhemmiltaan erilaisia ominaisuuksia ( geeneissään ) - tämä on nyt ollut kai kaikkien tiedossa jossain muodossaan jo vaikka kuinka kauan - eikö niin. Lapsi on eräällä tavalla ikäänkuin esi-isiensä ja vanhempiensa elämän jatkoa .. ja tämä ei luonnollisesti tarkoita vain ulkonäköä. Se että aikaisemmin ajateltiin, että juuri esimerkiksi oikeudenmukaisuuden ja rakkauden taju olisi jotain minkä lapsi oppii VAIN jälkeenpäin on nyt osoittautunut sekin suuressa määrin perinnölliseksi ominaisuudeksi - jo 4 kuukautinen osasi testeissä erottaa toisen auttamisen ja sen vastakohdan (esimerkiksi ilkeyden toisistaan). Näin nuorena lapsi ei osaa edes puhua ja siksi voidaan sanoa että tämä kyky on perintöä .. eikä opittua. Kaikki kyvyt ihmisessä kasvavat aikaa myöten - joskus oikeaan suuntaan joskus väärään suuntaa - mutta siitä ei nyt ole kyse.

        Kun ihminen esimerkiksi (tavallasi) katkeroituu, silloin hän oppii (opettelee) vastustamaan sitä luonnollista oikeudenmukaisuuden tunnetta joka hänellä on itsessään - esimerkiksi sinäkin yrität epätoivoisesti hakea todisteita ja oikeutusta sille, että käyttäydyt erittäin huonosti ihmisiä kohtaan ja oikeastaan itseäsi vastaan, kun vääristelet ihmisten käsityksiä asioista itsellesi sopiviksi - ja teet sen vain voidaksesi motivoida omaa käytöstäsi ja haet sille oikeutusta.

        Tutkimuksissa tuli myös esiin että jos lapsi alku aikoina elämässään kokee jotain "karmeaa" esimerkiksi väkivaltaa - on sen tuottamien vahinkojen korjaaminen lähes mahdotonta - seurauksia voidaan lieventää - mutta harvemmin korjata täysin.
        ---

        Tämäkin vastauksesi oli jälleen vain yksi osoitus siitä miten käyttädyt - siinä sivuutat minun vastaukseni HALVEKSIVALLA lauseella .

        Se ei minua paljon häiritse mutta mietihän sitä että MIKSI teet noin ?

        Minä epäilen että teet sen koska kirjoitukseni oli liian työlästä lukemista - siinä osoitin että teet väärin - vääristellessäsi ihmisten elämänasenteita ja elämänkatsomuksia.

        Se ON VÄÄRIN tehdä niin, sano mitä sanot.

        Jos minä olisin sinun housuissasi niin alkaisin REHELLISESTI miettimään OMAA motivaatiotani - siis sitä miksi käytöksesi on sitä mitä se on, miksi olet niin loukkaantunut adventisteihin ja kaikkiin jotka eivät yhdy kanssasi heitä parjaamaan.. Näiden solmujen avaaminen tekisi elämästäsi paljon paremman ja ennen kaikkea alkaisit ymmärtämään asioita hieman eri tavalla.

        Kaikella hyvällä sanottuna

        alex

        >>> :))n ai, että vastaukset eivät miellyttäneet ... >>

        Ihan hyviä vastauksia varmaan oli faneillesi, mutta minä en ymmärtänyt yhtään, että mistä sinä kirjoitit. Ihan puuta heinää minulle, kuten tekstisi yleisesti ovat. Loogisesti todella vaikeita hahmottaa.

        Mutta otetaan tuo sekoilusi käsittelyyn seuraavaksi:

        >>> jo 4 kuukautinen osasi testeissä erottaa toisen auttamisen ja sen vastakohdan (esimerkiksi ilkeyden toisistaan). >>

        Eli mitään jumalaa ei tähän tarvita? Niinkö?

        Pieni lapsi osaa jotain, mihin sinä tarvitset tontun tai jonkin jumalan apua?

        >>> Näin nuorena lapsi ei osaa edes puhua ja siksi voidaan sanoa että tämä kyky on perintöä .. eikä opittua. >>

        Eli emme tarvitse tonttuja, maahisia tai jumalia opettamaan meille tuota, sitäkö koetat sanoa?

        >> Kun ihminen esimerkiksi (tavallasi) katkeroituu, >>

        Voi Alex. Sinä jo vähän säälität minua. Onko sinulla kotona kaikki hyvin?

        Minä en ole katkera vaan minä olen iloinen siitä, että juuri todistit minulle väkevästi että emme tarvitse jumalia enää yhtään mihinkään.

        >>> Tutkimuksissa tuli myös esiin että jos lapsi alku aikoina elämässään kokee jotain "karmeaa" esimerkiksi väkivaltaa - on sen tuottamien vahinkojen korjaaminen lähes mahdotonta - seurauksia voidaan lieventää - mutta harvemmin korjata täysin. >>

        Eli jumalakaan ei kykene auttamaan. Se minä tosin jo tiesinkin ja sehän on tiedettu jo kauan.

        >>> Minä epäilen että teet sen koska kirjoitukseni oli liian työlästä lukemista >>

        Olet aivan oikeassa. SInun kirjoituksiesi lukeminen on todella työlästä, koska kirjoitat täysin epäloogista huttua jokaisessa lauseessa, eikä kirjoituksissasi ole usein mitään järkeä, kuten ei nytkään.

        >> Jos minä olisin sinun housuissasi niin alkaisin REHELLISESTI miettimään OMAA motivaatiotani >>

        Se on taikauskon vähentäminen maailmasta ja olen onnistunut hyvin, koska taikausko on vähentynyt mm. Suomessa hyvin paljon verrattuna siihen, kun aloitin kirjoittaa tänne.

        Sinä olet epäonnistunut, koska sinun mielikuvituskaverisi suosio laskee kuin lehmän häntä ja toki kirjoituksesi auttavat sitä kehitystä aika paljon.

        >> Näiden solmujen avaaminen tekisi elämästäsi paljon paremman ja ennen kaikkea alkaisit ymmärtämään asioita hieman eri tavalla. >>

        Mitäpä jos keskityt ihan omiin solmuihisi ja jätät arvailut muista pois.

        Eli katso peiliin itse ensin ja silleen. Tiedät systeemit, eikös niin.


      • bushmanni kirjoitti:

        >>> :))n ai, että vastaukset eivät miellyttäneet ... >>

        Ihan hyviä vastauksia varmaan oli faneillesi, mutta minä en ymmärtänyt yhtään, että mistä sinä kirjoitit. Ihan puuta heinää minulle, kuten tekstisi yleisesti ovat. Loogisesti todella vaikeita hahmottaa.

        Mutta otetaan tuo sekoilusi käsittelyyn seuraavaksi:

        >>> jo 4 kuukautinen osasi testeissä erottaa toisen auttamisen ja sen vastakohdan (esimerkiksi ilkeyden toisistaan). >>

        Eli mitään jumalaa ei tähän tarvita? Niinkö?

        Pieni lapsi osaa jotain, mihin sinä tarvitset tontun tai jonkin jumalan apua?

        >>> Näin nuorena lapsi ei osaa edes puhua ja siksi voidaan sanoa että tämä kyky on perintöä .. eikä opittua. >>

        Eli emme tarvitse tonttuja, maahisia tai jumalia opettamaan meille tuota, sitäkö koetat sanoa?

        >> Kun ihminen esimerkiksi (tavallasi) katkeroituu, >>

        Voi Alex. Sinä jo vähän säälität minua. Onko sinulla kotona kaikki hyvin?

        Minä en ole katkera vaan minä olen iloinen siitä, että juuri todistit minulle väkevästi että emme tarvitse jumalia enää yhtään mihinkään.

        >>> Tutkimuksissa tuli myös esiin että jos lapsi alku aikoina elämässään kokee jotain "karmeaa" esimerkiksi väkivaltaa - on sen tuottamien vahinkojen korjaaminen lähes mahdotonta - seurauksia voidaan lieventää - mutta harvemmin korjata täysin. >>

        Eli jumalakaan ei kykene auttamaan. Se minä tosin jo tiesinkin ja sehän on tiedettu jo kauan.

        >>> Minä epäilen että teet sen koska kirjoitukseni oli liian työlästä lukemista >>

        Olet aivan oikeassa. SInun kirjoituksiesi lukeminen on todella työlästä, koska kirjoitat täysin epäloogista huttua jokaisessa lauseessa, eikä kirjoituksissasi ole usein mitään järkeä, kuten ei nytkään.

        >> Jos minä olisin sinun housuissasi niin alkaisin REHELLISESTI miettimään OMAA motivaatiotani >>

        Se on taikauskon vähentäminen maailmasta ja olen onnistunut hyvin, koska taikausko on vähentynyt mm. Suomessa hyvin paljon verrattuna siihen, kun aloitin kirjoittaa tänne.

        Sinä olet epäonnistunut, koska sinun mielikuvituskaverisi suosio laskee kuin lehmän häntä ja toki kirjoituksesi auttavat sitä kehitystä aika paljon.

        >> Näiden solmujen avaaminen tekisi elämästäsi paljon paremman ja ennen kaikkea alkaisit ymmärtämään asioita hieman eri tavalla. >>

        Mitäpä jos keskityt ihan omiin solmuihisi ja jätät arvailut muista pois.

        Eli katso peiliin itse ensin ja silleen. Tiedät systeemit, eikös niin.

        ##Ihan hyviä vastauksia varmaan oli faneillesi, mutta minä en ymmärtänyt yhtään, että mistä sinä kirjoitit. Ihan puuta heinää minulle, kuten tekstisi yleisesti ovat. Loogisesti todella vaikeita hahmottaa.##

        Niinpä juu - et taida todella ymmärtää :( - pitäisikö ottaa yksi asia kerrallaan ja alkaa ihan alusta ? auttaisiko se sinua ymmärtämään?

        Sinua voi verrata ihmiseen joka katselee metsää - mutta ei näe sitä - kun siinä on niin paljon puita edessä - ja kyselee että : MITÄ METSÄÄ ?

        Mitä synti on?
        Juu, syntiä on ihmisessä kaikki sellainen tekeminen tai ajatteleminen mikä tuhoaa elämää.

        Miettisit asiaa .. esimerkiksi katkeruus on selvästi elämää tuhoava ominaisuus ja siksi se on syntiä - jätä hetkeksi pois kaikki vanhat ajatuksesi synnistä - siitä kuinka kirkot ovat vääristelleet asiaa ja uhkailleet ihmisiä ties mitenkä .. Raamatussa kysymys on elämän tuhoutumisesta .. tai sen säilymisestä .. Raamatun Jumala On sellainen Elämä jossa ei ole syntiä

        Jos ymmärrät tämän synnin tarkoituksen niin se avaa Raamatun sanoman aivan eri tavalla .. ja sen jälkeen sinun ei enää tarvitsisi vääristellä ihmisten ajatuksia ..

        alex


      • alex.kasi kirjoitti:

        ##Ihan hyviä vastauksia varmaan oli faneillesi, mutta minä en ymmärtänyt yhtään, että mistä sinä kirjoitit. Ihan puuta heinää minulle, kuten tekstisi yleisesti ovat. Loogisesti todella vaikeita hahmottaa.##

        Niinpä juu - et taida todella ymmärtää :( - pitäisikö ottaa yksi asia kerrallaan ja alkaa ihan alusta ? auttaisiko se sinua ymmärtämään?

        Sinua voi verrata ihmiseen joka katselee metsää - mutta ei näe sitä - kun siinä on niin paljon puita edessä - ja kyselee että : MITÄ METSÄÄ ?

        Mitä synti on?
        Juu, syntiä on ihmisessä kaikki sellainen tekeminen tai ajatteleminen mikä tuhoaa elämää.

        Miettisit asiaa .. esimerkiksi katkeruus on selvästi elämää tuhoava ominaisuus ja siksi se on syntiä - jätä hetkeksi pois kaikki vanhat ajatuksesi synnistä - siitä kuinka kirkot ovat vääristelleet asiaa ja uhkailleet ihmisiä ties mitenkä .. Raamatussa kysymys on elämän tuhoutumisesta .. tai sen säilymisestä .. Raamatun Jumala On sellainen Elämä jossa ei ole syntiä

        Jos ymmärrät tämän synnin tarkoituksen niin se avaa Raamatun sanoman aivan eri tavalla .. ja sen jälkeen sinun ei enää tarvitsisi vääristellä ihmisten ajatuksia ..

        alex

        Tänä on Raamatun sanoma. Jeesus johdattaa omansa pois synnistä ja kuolemasta synnittömyyteen ja elämään ja on luvannut sen jokaiselle joka sitä rehellisesti haluaa.

        alex


      • alex.kasi kirjoitti:

        ##Ihan hyviä vastauksia varmaan oli faneillesi, mutta minä en ymmärtänyt yhtään, että mistä sinä kirjoitit. Ihan puuta heinää minulle, kuten tekstisi yleisesti ovat. Loogisesti todella vaikeita hahmottaa.##

        Niinpä juu - et taida todella ymmärtää :( - pitäisikö ottaa yksi asia kerrallaan ja alkaa ihan alusta ? auttaisiko se sinua ymmärtämään?

        Sinua voi verrata ihmiseen joka katselee metsää - mutta ei näe sitä - kun siinä on niin paljon puita edessä - ja kyselee että : MITÄ METSÄÄ ?

        Mitä synti on?
        Juu, syntiä on ihmisessä kaikki sellainen tekeminen tai ajatteleminen mikä tuhoaa elämää.

        Miettisit asiaa .. esimerkiksi katkeruus on selvästi elämää tuhoava ominaisuus ja siksi se on syntiä - jätä hetkeksi pois kaikki vanhat ajatuksesi synnistä - siitä kuinka kirkot ovat vääristelleet asiaa ja uhkailleet ihmisiä ties mitenkä .. Raamatussa kysymys on elämän tuhoutumisesta .. tai sen säilymisestä .. Raamatun Jumala On sellainen Elämä jossa ei ole syntiä

        Jos ymmärrät tämän synnin tarkoituksen niin se avaa Raamatun sanoman aivan eri tavalla .. ja sen jälkeen sinun ei enää tarvitsisi vääristellä ihmisten ajatuksia ..

        alex

        >>> Niinpä juu - et taida todella ymmärtää :( - pitäisikö ottaa yksi asia kerrallaan ja alkaa ihan alusta ? auttaisiko se sinua ymmärtämään? >>>

        Se auttaisi, että pysyt aiheessa, etkä keksi omiasi, etkä koko ajan siirrä keskustelua toiseen henkilöön. Mutta sinulta se ei onnistu, on jo vuosien kokemus aiheesta.

        >>> Sinua voi verrata ihmiseen joka katselee metsää - mutta ei näe sitä - kun siinä on niin paljon puita edessä - ja kyselee että : MITÄ METSÄÄ ? >>

        Ja sinua voi verrata henkilöön, joka näkee siellä metsässä kaiken maailman menninkäisiä, tonttuja ja jumalia, joita minä en näe.

        >> Mitä synti on? >>

        Se on sellainen taikauskoisten beduiinien käsite, joka ei tarkoita todellisuudessa yhtään mitään.

        >>> esimerkiksi katkeruus on selvästi elämää tuhoava ominaisuus >>

        Hyvä. Sitten minä elän kauan, koska en ole katkera.

        Mutta hei, eikös valehteleminen ja toisesta paskan puhuminen ole tätä sinun satujesi syntiä, niin sinulla on kuule kuumat paikat siellä taikaukkosi luona, kun se iskee kaikki minusta keksimäsi paskapuheet eteesi.


    • kkiijjkkfkkk

      voi vitun aasit!te jeesus perkeleet olette niin yksinkertaisia..hyvä tietää että tuo epäpyhä uskontonne ja uskonne kuolee sukupuuttoon sitä mukaa kun tekin sinne ihanaan iäisyyteenne ja kirkkauteenne nousette.

      • Uskonnot sitovat. Ne ovatkin paratiisin lankeemuksen tuotteita. Sen sijaan Jeesus/Usko nimensä mukaisesti vapauttaa uskonnoista ja uskonnollisuudesta.

        Maailma on täynnä vääriä luuloja. Miksi? Koska maailma on langenneessa tilassa. Onko toivoa? On.

        Joh 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. 3:17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi. 3:18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen. 3:19 Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.

        https://www.youtube.com/watch?v=c-c1E5j3xD0

        HIS NAME IS JESUS

        https://www.youtube.com/watch?v=OyP_vf6oHho


      • pyhpyh3

        Sinullahan sitä ikuisuutta ja kirkkautta ei edes olekaan.


    • Veli Bushmannin alkulauseessa sana "katkeria" vähän hämmästyttää. Ehkä sana tässä yhteydessä tarkoittaa maultaan karvasta? Siinä tapauksessa veli B toteaa uskovien opetuksen olevan ateistien mielissä karvasta tai kitkerää. Mutta tämän määritelmän mukaan ongelma ei niinkään ole uskovien puolella kuin ateistien makuaistissa.

      Toinen merkitys sanalle katkera on synkkä tai vihamielinen. Katkeroitunut henkilö on johonkin pettynyt ja siksi viesti on synkkä. Tämän määritelmän alle varmaankin sopii osa synkistä ja tuomitsevista uskovien viesteistä. Mutta entä, jos joku uskova sanookin jotakin myönteistä. Vaikka niin, että joillakin teistä ateisteista on ihan hyvä elämä, mutta se voisi olla vieläkin parempaa. Ei kai tuo nyt kauhean katkera viesti olisi?

      Viimeinen merkitys, jonka sivistyssanakirja sanalle katkera antaa, on vaikea, tuskallinen, kivulias, kipeä tai raskas. Tietysti, jos uskova ehdottaa, että jostakin teille tärkeästä pitäisi luopua, se voisi olla aika raskas ja katkera viesti. Mutta ei senkään alle kaikki kristillinen viestintä sovi. Entä, jos jonkun uskovan viesti on sitä, ettei hän puhu mitään, mutta auttaa, kulkee taakkaa kantaen ylimääräisen kilometrin tai antaa hatunkin, kun toineen pyytää hanskoja...

      Olisikohan niin, että eroja on ateisteissa ja heidän viesteissään ja samoin uskovissa ja heidän viesteissään. Näin joulun kunniaksi molemmat voisivat heittää katkeruudet pois ja toivottaa mukavaa juhla-aikaa. Oletan jouluherkkujen maistuvan ateistienkin suussa ja lasten silläkin puolella nauttivan lahjoista. :)

      Kai

      • >>> Veli Bushmannin alkulauseessa sana "katkeria" vähän hämmästyttää. >>

        Todellisuudessa viesti oli vain parodia Alexin vastaavasta, joten katselin vain, että miten vakavasti kieli poskella tehty viesti uppoaa kirkkokansaan ja sehän upposi kuin se kuuluisa k*si lumeen.



      • bushmanni kirjoitti:

        >>> Veli Bushmannin alkulauseessa sana "katkeria" vähän hämmästyttää. >>

        Todellisuudessa viesti oli vain parodia Alexin vastaavasta, joten katselin vain, että miten vakavasti kieli poskella tehty viesti uppoaa kirkkokansaan ja sehän upposi kuin se kuuluisa k*si lumeen.

        Kieli poskella elo päättyy. Piankin.

        Johanneksen ilmestys 8

        1. Ja kun Karitsa avasi seitsemännen sinetin, tuli taivaassa äänettömyys, jota kesti noin puoli hetkeä.
        2. Ja minä näin ne seitsemän enkeliä, jotka seisoivat Jumalan edessä, ja heille annettiin seitsemän pasunaa.
        3. Ja tuli eräs muu enkeli ja asettui alttarin ääreen pitäen kultaista suitsutusastiaa, ja hänelle annettiin paljon suitsukkeita pantavaksi kaikkien pyhien rukouksiin kultaiselle alttarille, joka oli valtaistuimen edessä.
        4. Ja suitsukkeiden savu nousi pyhien rukousten kanssa enkelin kädestä Jumalan eteen.
        5. Ja enkeli otti suitsutusastian ja täytti sen alttarin tulella ja heitti maan päälle; silloin syntyi ukkosenjylinää ja ääniä ja salamoita ja maanjäristystä.
        6. Ja ne seitsemän enkeliä, joilla oli ne seitsemän pasunaa, hankkiutuivat puhaltamaan pasunoihin.
        7. Ja ensimmäinen enkeli puhalsi pasunaan; niin tuli rakeita ja tulta, verellä sekoitettuja, ja ne heitettiin maan päälle; ja kolmas osa maata paloi, ja kolmas osa puita paloi, ja kaikki vihanta ruoho paloi.
        8. Ja toinen enkeli puhalsi pasunaan; niin heitettiin mereen ikäänkuin suuri, tulena palava vuori; ja kolmas osa merta muuttui vereksi,
        9. ja kolmas osa luoduista, mitä meressä on ja joissa henki on, kuoli, ja kolmas osa laivoista hukkui.
        10. Ja kolmas enkeli puhalsi pasunaan; niin putosi taivaasta suuri tähti, palava kuin tulisoihtu, ja se putosi virtoihin, kolmanteen osaan niistä, ja vesilähteisiin.
        11. Ja tähden nimi oli Koiruoho. Ja kolmas osa vesistä muuttui koiruohoksi, ja paljon ihmisiä kuoli vedestä, koska se oli karvaaksi käynyt.
        12. Ja neljäs enkeli puhalsi pasunaan; niin kolmas osa auringosta ja kolmas osa kuusta ja kolmas osa tähdistä lyötiin vitsauksella, niin että kolmas osa niistä pimeni ja päivä kolmannelta osaltaan oli valoton, ja niin myös yö.
        13. Ja minä näin, ja minä kuulin kotkan, joka lensi keskitaivaalla, sanovan suurella äänellä: "Voi, voi, voi maan päällä asuvaisia niiden jäljellä olevain pasunain äänten tähden, joihin kolmen enkelin vielä on määrä puhaltaa!"


      • Johanneksen ilmestys 9

        1. Ja viides enkeli puhalsi pasunaan; niin minä näin tähden, taivaasta maan päälle pudonneen, ja sille annettiin syvyyden kaivon avain;
        2. ja se avasi syvyyden kaivon, ja kaivosta nousi savu, niinkuin savu suuresta pätsistä, ja kaivon savu pimitti auringon ja ilman.
        3. Ja savusta lähti heinäsirkkoja maan päälle, ja niille annettiin valta, niinkuin maan skorpioneilla on valta;
        4. ja niille sanottiin, etteivät ne saa vahingoittaa maan ruohoa eikä mitään vihantaa eikä yhtään puuta, vaan ainoastaan niitä ihmisiä, joilla ei ole Jumalan sinettiä otsassaan.
        5. Ja niille annettiin valta vaivata heitä viisi kuukautta, vaan ei tappaa heitä; ja ne vaivasivat, niinkuin vaivaa skorpioni, kun se ihmistä pistää.
        6. Ja niinä päivinä ihmiset etsivät kuolemaa, eivätkä sitä löydä; he haluavat kuolla, mutta kuolema pakenee heitä.
        7. Ja heinäsirkat olivat sotaan varustettujen hevosten kaltaiset, ja niillä oli päässään ikäänkuin seppeleet, kullan näköiset, ja niiden kasvot olivat ikäänkuin ihmisten kasvot;
        8. ja niillä oli hiukset niinkuin naisten hiukset, ja niiden hampaat olivat niinkuin leijonain hampaat.
        9. Ja niillä oli haarniskat ikäänkuin rautahaarniskat, ja niiden siipien kohina oli kuin sotavaunujen ryske monien hevosten kiitäessä taisteluun.
        10. Ja niillä oli pyrstöt niinkuin skorpioneilla ja pistimet, ja pyrstöissänsä niillä oli voima vahingoittaa ihmisiä viisi kuukautta.
        11. Niillä oli kuninkaanaan syvyyden enkeli, jonka nimi hebreaksi on Abaddon ja kreikaksi Apollyon.
        12. Ensimmäinen "voi!" on mennyt; katso, tulee vielä kaksi "voi!"-huutoa tämän jälkeen.
        13. Ja kuudes enkeli puhalsi pasunaan; niin minä kuulin äänen tulevan kultaisen alttarin neljästä sarvesta, Jumalan edestä,
        14. ja se sanoi kuudennelle enkelille, jolla oli pasuna: "Päästä ne neljä enkeliä, jotka ovat sidottuina suuren Eufrat-virran varrella".
        15. Silloin päästettiin ne neljä enkeliä, jotka hetkelleen, päivälleen, kuukaudelleen ja vuodelleen olivat valmiina tappamaan kolmannen osan ihmisistä.
        16. Ja ratsuväen joukkojen luku oli kaksikymmentä tuhatta kertaa kymmenen tuhatta; minä kuulin niiden luvun.
        17. Ja tämänkaltaisilta minusta näyttivät hevoset ja niiden selässä istujat näyssä: ratsastajilla oli tulipunaiset ja tummansinervät ja tulikivenkeltaiset haarniskat; ja hevosten päät olivat kuin leijonain päät, ja niiden suusta lähti tuli ja savu ja tulikivi.
        18. Näistä kolmesta vitsauksesta sai kolmas osa ihmisiä surmansa: tulesta ja savusta ja tulikivestä, jotka lähtivät niiden suusta.
        19. Sillä hevosten voima oli niiden suussa ja niiden hännässä; niiden hännät näet olivat käärmeitten kaltaiset, ja niissä oli päät, joilla ne vahingoittivat.
        20. Ja jäljelle jääneet ihmiset, ne, joita ei tapettu näillä vitsauksilla, eivät tehneet parannusta kättensä teoista, niin että olisivat lakanneet kumartamasta riivaajia ja kultaisia ja hopeaisia ja vaskisia ja kivisiä ja puisia epäjumalankuvia, jotka eivät voi nähdä eikä kuulla eikä kävellä.
        21. He eivät tehneet parannusta murhistaan eikä velhouksistaan eikä haureudestaan eikä varkauksistaan.


      • Johanneksen ilmestys 16

        1. Ja minä kuulin suuren äänen temppelistä sanovan niille seitsemälle enkelille: "Menkää ja vuodattakaa ne seitsemän Jumalan vihan maljaa maan päälle".
        2. Ja ensimmäinen lähti ja vuodatti maljansa maan päälle; ja tuli pahoja ja ilkeitä paiseita niihin ihmisiin, joissa oli pedon merkki ja jotka kumarsivat sen kuvaa.
        3. Ja toinen enkeli vuodatti maljansa mereen, ja se tuli vereksi, ikäänkuin kuolleen vereksi, ja jokainen elävä olento kuoli, mitä meressä oli.
        4. Ja kolmas enkeli vuodatti maljansa jokiin ja vesilähteisiin, ja ne tulivat vereksi.
        5. Ja minä kuulin vetten enkelin sanovan: "Vanhurskas olet sinä, joka olet ja joka olit, sinä Pyhä, kun näin olet tuominnut.
        6. Sillä pyhien ja profeettain verta he ovat vuodattaneet, ja verta sinä olet antanut heille juoda; sen he ovat ansainneet."
        7. Ja minä kuulin alttarin sanovan: "Totisesti, Herra Jumala, Kaikkivaltias, totiset ja vanhurskaat ovat sinun tuomiosi".
        8. Ja neljäs enkeli vuodatti maljansa aurinkoon, ja sille annettiin valta paahtaa ihmisiä tulella.
        9. Ja ihmiset paahtuivat kovassa helteessä ja pilkkasivat Jumalan nimeä, hänen, jolla on vallassaan nämä vitsaukset; mutta he eivät tehneet parannusta, niin että olisivat antaneet hänelle kunnian.
        10. Ja viides enkeli vuodatti maljansa pedon valtaistuimelle, ja sen valtakunta pimeni; ja he pureskelivat kielensä rikki tuskissansa
        11. ja pilkkasivat taivaan Jumalaa tuskiensa ja paiseittensa tähden, mutta eivät tehneet parannusta teoistansa.
        12. Ja kuudes enkeli vuodatti maljansa suureen Eufrat-virtaan, ja sen vesi kuivui, että tie valmistuisi auringon noususta tuleville kuninkaille.
        13. Ja minä näin lohikäärmeen suusta ja pedon suusta ja väärän profeetan suusta lähtevän kolme saastaista henkeä, sammakon muotoista.
        14. Sillä ne ovat riivaajain henkiä, jotka tekevät ihmeitä; ne lähtevät koko maanpiirin kuningasten luo kokoamaan heidät sotaan Jumalan, Kaikkivaltiaan, suurena päivänä.
        15. - Katso, minä tulen niinkuin varas; autuas se, joka valvoo ja pitää vaatteistansa vaarin, ettei hän kulkisi alastomana eikä hänen häpeätänsä nähtäisi! -
        16. Ja ne kokosivat heidät siihen paikkaan, jonka nimi hebreaksi on Harmagedon.
        17. Ja seitsemäs enkeli vuodatti maljansa ilmaan, ja temppelistä, valtaistuimelta, lähti suuri ääni, joka sanoi: "Se on tapahtunut".
        18. Ja tuli salamoita ja ääniä ja ukkosenjylinää; ja tuli suuri maanjäristys, niin ankara ja suuri maanjäristys, ettei sen vertaista ole ollut siitä asti, kuin ihmisiä on ollut maan päällä.
        19. Ja se suuri kaupunki meni kolmeen osaan, ja kansojen kaupungit kukistuivat. Ja se suuri Babylon tuli muistetuksi Jumalan edessä, niin että hän antoi sille vihansa kiivauden viinimaljan.
        20. Ja kaikki saaret pakenivat, eikä vuoria enää ollut.
        21. Ja suuria rakeita, leiviskän painoisia, satoi taivaasta ihmisten päälle; ja ihmiset pilkkasivat Jumalaa raesateen vitsauksen tähden, sillä se vitsaus oli ylen suuri.


      • pyhpyh3
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Veli Bushmannin alkulauseessa sana "katkeria" vähän hämmästyttää. >>

        Todellisuudessa viesti oli vain parodia Alexin vastaavasta, joten katselin vain, että miten vakavasti kieli poskella tehty viesti uppoaa kirkkokansaan ja sehän upposi kuin se kuuluisa k*si lumeen.

        No kusipäähän sinä oletkin. Sehän on selvä.


      • yurki1000js kirjoitti:

        Johanneksen ilmestys 16

        1. Ja minä kuulin suuren äänen temppelistä sanovan niille seitsemälle enkelille: "Menkää ja vuodattakaa ne seitsemän Jumalan vihan maljaa maan päälle".
        2. Ja ensimmäinen lähti ja vuodatti maljansa maan päälle; ja tuli pahoja ja ilkeitä paiseita niihin ihmisiin, joissa oli pedon merkki ja jotka kumarsivat sen kuvaa.
        3. Ja toinen enkeli vuodatti maljansa mereen, ja se tuli vereksi, ikäänkuin kuolleen vereksi, ja jokainen elävä olento kuoli, mitä meressä oli.
        4. Ja kolmas enkeli vuodatti maljansa jokiin ja vesilähteisiin, ja ne tulivat vereksi.
        5. Ja minä kuulin vetten enkelin sanovan: "Vanhurskas olet sinä, joka olet ja joka olit, sinä Pyhä, kun näin olet tuominnut.
        6. Sillä pyhien ja profeettain verta he ovat vuodattaneet, ja verta sinä olet antanut heille juoda; sen he ovat ansainneet."
        7. Ja minä kuulin alttarin sanovan: "Totisesti, Herra Jumala, Kaikkivaltias, totiset ja vanhurskaat ovat sinun tuomiosi".
        8. Ja neljäs enkeli vuodatti maljansa aurinkoon, ja sille annettiin valta paahtaa ihmisiä tulella.
        9. Ja ihmiset paahtuivat kovassa helteessä ja pilkkasivat Jumalan nimeä, hänen, jolla on vallassaan nämä vitsaukset; mutta he eivät tehneet parannusta, niin että olisivat antaneet hänelle kunnian.
        10. Ja viides enkeli vuodatti maljansa pedon valtaistuimelle, ja sen valtakunta pimeni; ja he pureskelivat kielensä rikki tuskissansa
        11. ja pilkkasivat taivaan Jumalaa tuskiensa ja paiseittensa tähden, mutta eivät tehneet parannusta teoistansa.
        12. Ja kuudes enkeli vuodatti maljansa suureen Eufrat-virtaan, ja sen vesi kuivui, että tie valmistuisi auringon noususta tuleville kuninkaille.
        13. Ja minä näin lohikäärmeen suusta ja pedon suusta ja väärän profeetan suusta lähtevän kolme saastaista henkeä, sammakon muotoista.
        14. Sillä ne ovat riivaajain henkiä, jotka tekevät ihmeitä; ne lähtevät koko maanpiirin kuningasten luo kokoamaan heidät sotaan Jumalan, Kaikkivaltiaan, suurena päivänä.
        15. - Katso, minä tulen niinkuin varas; autuas se, joka valvoo ja pitää vaatteistansa vaarin, ettei hän kulkisi alastomana eikä hänen häpeätänsä nähtäisi! -
        16. Ja ne kokosivat heidät siihen paikkaan, jonka nimi hebreaksi on Harmagedon.
        17. Ja seitsemäs enkeli vuodatti maljansa ilmaan, ja temppelistä, valtaistuimelta, lähti suuri ääni, joka sanoi: "Se on tapahtunut".
        18. Ja tuli salamoita ja ääniä ja ukkosenjylinää; ja tuli suuri maanjäristys, niin ankara ja suuri maanjäristys, ettei sen vertaista ole ollut siitä asti, kuin ihmisiä on ollut maan päällä.
        19. Ja se suuri kaupunki meni kolmeen osaan, ja kansojen kaupungit kukistuivat. Ja se suuri Babylon tuli muistetuksi Jumalan edessä, niin että hän antoi sille vihansa kiivauden viinimaljan.
        20. Ja kaikki saaret pakenivat, eikä vuoria enää ollut.
        21. Ja suuria rakeita, leiviskän painoisia, satoi taivaasta ihmisten päälle; ja ihmiset pilkkasivat Jumalaa raesateen vitsauksen tähden, sillä se vitsaus oli ylen suuri.

        Homer Simpson:

        "Jumala on lempisatuhahmoni"


      • 2Pt 3:7 Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään. 3:8 Mutta tämä yksi älköön olko teiltä, rakkaani, salassa, että "yksi päivä on Herran edessä niinkuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta niinkuin yksi päivä." 3:9 Ei Herra viivytä lupauksensa täyttämistä, niinkuin muutamat pitävät sitä viivyttelemisenä, vaan hän on pitkämielinen teitä kohtaan, sillä hän ei tahdo, että kukaan hukkuu, vaan että kaikki tulevat parannukseen. 3:10 Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat.

        Mark 13:19 Sillä niinä päivinä on oleva ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut hamasta luomakunnan alusta, jonka Jumala on luonut, tähän asti, eikä milloinkaan tule. 13:31 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa.

        Uskoni mukainen lähitulevaisuus: Tempaus, vaivanaika, 1000-vuotinen rauha.
        RAPTURE
        https://www.google.fi/#q=rapture of the church
        TRIBULATION
        https://www.google.fi/#q=great tribulation
        GOD'S KINGDOM
        https://www.google.fi/#q=god's kingdom


      • bushmanni kirjoitti:

        Homer Simpson:

        "Jumala on lempisatuhahmoni"

        BM. Olet esittänyt rehellisen kysymyksen kaikille uskoville. Vastaa siis rehellisesti. Oletko sheriffi? Sheriffin tehtävä on tehdä turhia aloituksia ja kerätä mainostuloja Allerille.


      • yurki1000js kirjoitti:

        2Pt 3:7 Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään. 3:8 Mutta tämä yksi älköön olko teiltä, rakkaani, salassa, että "yksi päivä on Herran edessä niinkuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta niinkuin yksi päivä." 3:9 Ei Herra viivytä lupauksensa täyttämistä, niinkuin muutamat pitävät sitä viivyttelemisenä, vaan hän on pitkämielinen teitä kohtaan, sillä hän ei tahdo, että kukaan hukkuu, vaan että kaikki tulevat parannukseen. 3:10 Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat.

        Mark 13:19 Sillä niinä päivinä on oleva ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut hamasta luomakunnan alusta, jonka Jumala on luonut, tähän asti, eikä milloinkaan tule. 13:31 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa.

        Uskoni mukainen lähitulevaisuus: Tempaus, vaivanaika, 1000-vuotinen rauha.
        RAPTURE
        https://www.google.fi/#q=rapture of the church
        TRIBULATION
        https://www.google.fi/#q=great tribulation
        GOD'S KINGDOM
        https://www.google.fi/#q=god's kingdom

        Homer Simpson:

        "Kumpa Jumala eläisi ja näkisi tämän."


      • SamaOnKaiku
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Veli Bushmannin alkulauseessa sana "katkeria" vähän hämmästyttää. >>

        Todellisuudessa viesti oli vain parodia Alexin vastaavasta, joten katselin vain, että miten vakavasti kieli poskella tehty viesti uppoaa kirkkokansaan ja sehän upposi kuin se kuuluisa k*si lumeen.

        Totuus on että Alexin viesti oli palstan "entisten adventistien" asiattomien ja usein valheellisten kirjoitusten aiheuttama, sinun parodiasi oli vain vain jatkoa sinun palstalla aikaisempiin kirjoituksiisi.


    • Bushmannista ei saa tolkkua. Älkäämme enää sekaantuko häneen. Tehköön turhia aloituksiaan. Se on hänen hommansa. Hän saattaa hyvinkin olla sheriffi. Jos matkustatte Kyyjärvelle, saatatte törmätä häneen. Tosin en keksi mitään syytä matkustaa Kyyjärvelle :D

      http://img.yle.fi/uutiset/keski-suomi/article5911401.ece/ALTERNATES/w580/kyyjärven sheriffi kyltti kunnantalon seinässä manipuloitu - parempi versio

      • >>> Bushmannista ei saa tolkkua. >>

        No katsos kun minä ajattelin vastata noihin sinun sekoiluihisi aina Homer Simpsonin legendaarisilla lausahduksilla, joten aina kun sinä siteeraat raamattua mieltä vailla, metri tolkulla, niin minä pistän sen perään sitaatin Homerilta, jotta lukijat saavat hieman vastapainoa sinun joutaville saarnoillesi.

        Raamattu vs. Homer niin Homer voittaa 100-0 osuvuudessa, nasevuudessa, hauskuudessa ja asiassa.

        Ja Homer Simpson on hahmona aivan yhtä todellinen kuin sinun jumalasi, eli samalla viivalla. Paljon hauskempi ja fiksumpi vain.


      • bushmanni kirjoitti:

        >>> Bushmannista ei saa tolkkua. >>

        No katsos kun minä ajattelin vastata noihin sinun sekoiluihisi aina Homer Simpsonin legendaarisilla lausahduksilla, joten aina kun sinä siteeraat raamattua mieltä vailla, metri tolkulla, niin minä pistän sen perään sitaatin Homerilta, jotta lukijat saavat hieman vastapainoa sinun joutaville saarnoillesi.

        Raamattu vs. Homer niin Homer voittaa 100-0 osuvuudessa, nasevuudessa, hauskuudessa ja asiassa.

        Ja Homer Simpson on hahmona aivan yhtä todellinen kuin sinun jumalasi, eli samalla viivalla. Paljon hauskempi ja fiksumpi vain.

        Voi tätä hullua maailmaa. Olet itsepetoksen mestari. Valitettavasti.
        https://www.google.fi/#q=mahdoton evoluutio
        https://www.google.fi/#q=impossible evolution
        Olemattomuus ei luo. Nothingness creates NOTHING. Kevennän :D

        https://www.youtube.com/watch?v=1PoJm4KFovY


      • yurki1000js kirjoitti:

        Voi tätä hullua maailmaa. Olet itsepetoksen mestari. Valitettavasti.
        https://www.google.fi/#q=mahdoton evoluutio
        https://www.google.fi/#q=impossible evolution
        Olemattomuus ei luo. Nothingness creates NOTHING. Kevennän :D

        https://www.youtube.com/watch?v=1PoJm4KFovY

        >> Voi tätä hullua maailmaa. Olet itsepetoksen mestari. Valitettavasti. >>

        Kumpikohan on, jos valitsemme järkevät hakusanat?

        https://www.google.fi/search?q=evoluutio yliopisto&ie=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=6ml5Vo6zKsr9ywObo4_4Bg

        https://www.google.fi/search?q=evoluutiotutkimus&ie=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=J2p5VruGCuP_ywPFv4qgDw

        Jne

        Minä kyllä tiedän, että mistä kohtaa sinä olet keventynyt ja viestisi lukemalla se selviää jokaiselle, ihan sille hitaimmallekin yksilölle.


      • bushmanni kirjoitti:

        >> Voi tätä hullua maailmaa. Olet itsepetoksen mestari. Valitettavasti. >>

        Kumpikohan on, jos valitsemme järkevät hakusanat?

        https://www.google.fi/search?q=evoluutio yliopisto&ie=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=6ml5Vo6zKsr9ywObo4_4Bg

        https://www.google.fi/search?q=evoluutiotutkimus&ie=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=J2p5VruGCuP_ywPFv4qgDw

        Jne

        Minä kyllä tiedän, että mistä kohtaa sinä olet keventynyt ja viestisi lukemalla se selviää jokaiselle, ihan sille hitaimmallekin yksilölle.

        BM. Olet köykäinen kuin höyhen. Raamattu seisoo :D
        http://kjv1611.org.ua/images/KJV-devil.gif
        Pyydän lukijoita rukoilemaan, että Luojamme tekisi BM:lle "paulukset".
        Biblia (1776) Kuin me siis kaikki maahan lankesimme, kuulin minä äänen puhuvan minulleni ja sanovan Hebrean kielellä: Saul, Saul, miksis minua vainoot? työläs on sinun tutkainta vastaan potkia.


      • bushmanni kirjoitti:

        >> Voi tätä hullua maailmaa. Olet itsepetoksen mestari. Valitettavasti. >>

        Kumpikohan on, jos valitsemme järkevät hakusanat?

        https://www.google.fi/search?q=evoluutio yliopisto&ie=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=6ml5Vo6zKsr9ywObo4_4Bg

        https://www.google.fi/search?q=evoluutiotutkimus&ie=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=J2p5VruGCuP_ywPFv4qgDw

        Jne

        Minä kyllä tiedän, että mistä kohtaa sinä olet keventynyt ja viestisi lukemalla se selviää jokaiselle, ihan sille hitaimmallekin yksilölle.

        Katsotaan. Linkkisi takaa ylhäältä lukien neljäs osuma:
        > Mitä tapahtuu, jos edellä kuvailtu mikroevoluution piiriin lukeutuva lajiutuminen jatkuu eli eriytynyt osapopulaatio jakautuu uudelleen? Johtaako se lopulta makroevoluutioon? Tätä asiaa on tutkittu sekä kasvien että eläinten kohdalla. On havaittu, että tällaisten prosessien tuloksena syntyy usein erikoistuneita lajeja tai rotuja, jotka selviävät tietynlaisessa ympäristössä paremmin kuin kantapopulaatio. Esimerkkeinä tästä voisi mainita tuulisilla saarilla esiintyvät lentokyvyttömät hyönteiset tai sokeat luolaeläimet. Useimmiten tämä prosessi kuitenkin tapahtuu geenivaraston köyhtymisen kustannuksella. Monien havaintojen mukaan tällainen geenivaraston köyhtyminen on myös pysyvää; myöhemmät mutaatiot eivät enää pysty palauttamaan menettyjä ominaisuuksia. Huippuunsa erikoistuneessa populaatiossa geenivaraston alleelit ovat lopussa ja lajin kaikki yksilöt niin identtisiä, ettei muuntelua enää esiinny. Koirajalostus tarjoaa tästä hyvän esimerkin: jos kaikki koirat olisivat kultaisia noutajia, muita rotuja ei enää normaalisti jalostamalla saataisi aikaan. Koiran evoluutio olisi loppunut. <

        https://www.netikka.net/mpeltonen/evoteor.htm

        Olemme havainneet sinut sokeaksi ja sisälukutaidottomaksi, mutta ehkä kuva uppoaisi. Muut kuvat ylös-nuolesta.

        http://www.kp-art.fi/taustaa/kortit/pages/KP08.htm

        IN ENGLISH

        http://www.evoluutio.com/data/im/BIGkuvabang.JPG


      • yurki1000js kirjoitti:

        BM. Olet köykäinen kuin höyhen. Raamattu seisoo :D
        http://kjv1611.org.ua/images/KJV-devil.gif
        Pyydän lukijoita rukoilemaan, että Luojamme tekisi BM:lle "paulukset".
        Biblia (1776) Kuin me siis kaikki maahan lankesimme, kuulin minä äänen puhuvan minulleni ja sanovan Hebrean kielellä: Saul, Saul, miksis minua vainoot? työläs on sinun tutkainta vastaan potkia.

        >> BM. Olet köykäinen kuin höyhen. Raamattu seisoo :D >>

        Niinkö? Kyllä minäkin osaan:

        http://freetheanimal.com/images/2012/10/Screen-Shot-2012-10-24-at-10.08.12-AM.png

        haluatko toisen?

        No täältä tulee:

        https://stvrsnbrgr.files.wordpress.com/2014/05/nevertrust-onebook.png?w=300&h=193

        Kolmas?

        https://popreflection.files.wordpress.com/2014/08/imaginary-enemy.jpg

        Eikös ole hassua?

        >> Pyydän lukijoita rukoilemaan, että Luojamme tekisi BM:lle "paulukset". >>

        Sinun jumalasi ei tee yhtään mitään, kuten ei Hämähäkkimieskään, vaikka rukoilet polvet verillä, kyynärpäät verillä ja vaikka pe*se verillä.

        Muutoin pyyntösi olisi jo tapahtunut, koska rukous joka uskossa sanotaan, toteutuu sillä näin se sinun satukirjasi kertoo, joten jos olet rukoillut puolestani ja pyyntösi ei ole toteutunut, niin sinä et ole uskossa.


      • yurki1000js kirjoitti:

        Katsotaan. Linkkisi takaa ylhäältä lukien neljäs osuma:
        > Mitä tapahtuu, jos edellä kuvailtu mikroevoluution piiriin lukeutuva lajiutuminen jatkuu eli eriytynyt osapopulaatio jakautuu uudelleen? Johtaako se lopulta makroevoluutioon? Tätä asiaa on tutkittu sekä kasvien että eläinten kohdalla. On havaittu, että tällaisten prosessien tuloksena syntyy usein erikoistuneita lajeja tai rotuja, jotka selviävät tietynlaisessa ympäristössä paremmin kuin kantapopulaatio. Esimerkkeinä tästä voisi mainita tuulisilla saarilla esiintyvät lentokyvyttömät hyönteiset tai sokeat luolaeläimet. Useimmiten tämä prosessi kuitenkin tapahtuu geenivaraston köyhtymisen kustannuksella. Monien havaintojen mukaan tällainen geenivaraston köyhtyminen on myös pysyvää; myöhemmät mutaatiot eivät enää pysty palauttamaan menettyjä ominaisuuksia. Huippuunsa erikoistuneessa populaatiossa geenivaraston alleelit ovat lopussa ja lajin kaikki yksilöt niin identtisiä, ettei muuntelua enää esiinny. Koirajalostus tarjoaa tästä hyvän esimerkin: jos kaikki koirat olisivat kultaisia noutajia, muita rotuja ei enää normaalisti jalostamalla saataisi aikaan. Koiran evoluutio olisi loppunut. <

        https://www.netikka.net/mpeltonen/evoteor.htm

        Olemme havainneet sinut sokeaksi ja sisälukutaidottomaksi, mutta ehkä kuva uppoaisi. Muut kuvat ylös-nuolesta.

        http://www.kp-art.fi/taustaa/kortit/pages/KP08.htm

        IN ENGLISH

        http://www.evoluutio.com/data/im/BIGkuvabang.JPG

        >>> Katsotaan. Linkkisi takaa ylhäältä lukien neljäs osuma: <>

        Valikoi mieluummin tiedelinkkejä, äläkä uskonnollista potastaa ja aivopierua.

        Siinä yläpuolella oli tämä:

        http://www.laakarilehti.fi/uutinen.html?opcode=show/news_id=12968/type=1

        Minä luotan enemmän lääkäreihin kuin maallikkopastoriin, joka ei välttämättä ole selvittänyt edes peruskoulua kunnialla.


      • bushmanni kirjoitti:

        >>> Katsotaan. Linkkisi takaa ylhäältä lukien neljäs osuma: <>

        Valikoi mieluummin tiedelinkkejä, äläkä uskonnollista potastaa ja aivopierua.

        Siinä yläpuolella oli tämä:

        http://www.laakarilehti.fi/uutinen.html?opcode=show/news_id=12968/type=1

        Minä luotan enemmän lääkäreihin kuin maallikkopastoriin, joka ei välttämättä ole selvittänyt edes peruskoulua kunnialla.

        Seliseli. Et sinä lääkäreihin luota, koska et luota lääkäri Luukkaan tarkkoihin havaintoihin.

        http://www.finbible.fi/UT/Luukas/biblia.htm

        Ateistien pahin erhe. He tuomitsevat Raamatun ennakolta. LÄÄKÄRI Pekka Reinikainen oli omien sanojensa mukaan vannoutunut ateisti. Onneksi ihmisten vannomiset eivät paljon paina Jumalan suunnitelmiin nähden :D

        https://www.google.fi/#q=pekka reinikainen

        VIDEOT

        https://www.google.fi/#q=pekka reinikainen&tbm=vid

        Ps. Aina kun avaat suusi, dorkennat ittees. Kutsun ilmiötä luonnonlaiksi nimeltään "Lex BM". Ladies & Gentlemen. BUSHMAN :D:D

        https://en.wikipedia.org/wiki/Nyah_Man_Chant

        "IHAN UUS KÄYTETTY"

        https://www.youtube.com/watch?v=LeF7EpagNtU

        > You're only acting like you are somebody
        But I don't no say, you know nobody
        You're only a show off, your painted face, yeah
        But underneath that face you're just a disgrace

        But you're just a brand new second hand gal
        No man no wan' no brand new second hand gal
        You better go back around so
        You're just a brand new second hand gal
        You're just a brand new second hand gal

        You think it's the dress you wear that make you a lady
        Get that out of your mind gal, you must be crazy
        Mama used to tell me long time ago, yeah
        Not everything you see glitter is gold... <

        http://www.songlyrics.com/peter-tosh/brand-new-second-hand-lyrics/

        Finski Reggei. Paras Reggei :D:D:D

        https://www.youtube.com/watch?v=yEsKPnRImpU


      • bushmanni kirjoitti:

        >>> Katsotaan. Linkkisi takaa ylhäältä lukien neljäs osuma: <>

        Valikoi mieluummin tiedelinkkejä, äläkä uskonnollista potastaa ja aivopierua.

        Siinä yläpuolella oli tämä:

        http://www.laakarilehti.fi/uutinen.html?opcode=show/news_id=12968/type=1

        Minä luotan enemmän lääkäreihin kuin maallikkopastoriin, joka ei välttämättä ole selvittänyt edes peruskoulua kunnialla.

        Katsotaan...
        > Coranderin ryhmä on kehittänyt älykkäisiin satunnaisalgoritmeihin perustuvia laskennallisia menetelmiä, joilla pystytään analysoimaan laajoja genomiaineistoja tehokkaasti ja nopeasti. Ryhmä on osa Suomen Akatemian Laskennallisen päättelyn huippuyksikköä ja tekee yhteistyötä maailman johtavien infektioepidemiologian tutkimuskeskusten kanssa. Huippuyksikköön kuuluu tutkimusryhmiä Helsingin yliopistosta ja Aalto-yliopistosta.
        – Näiden ilmiöiden mallintaminen vaatii suuren aineiston. Teknologian nopea kehitys ja geenisekvensoinnin hinnan romahtaminen on aivan viime vuosina mahdollistanut sen käsittelyn, Corander toteaa.
        Näistä menetelmistä saattaa tulla työkaluja tartuntojen alkuperän selvitykseen ja epidemioiden reaaliaikaiseen seurantaan.
        – Tulevaisuudessa potilasnäytteen bakteerikannasta saadaan koko perimän kartoitus tunneissa ja sille puolestaan resistenssiluokitus verkkopohjaisesta tietokannasta, eikä hitaita viljelyjä tarvita, visioi Corander. <

        http://www.laakarilehti.fi/uutinen.html?opcode=show/news_id=12968/type=1

        Yllämainittu pöpö-juttu muistutti, että jo kauan sitten havaittiin, ettei elottomasta aineesta synny elämää ittekseen :D

        > Bakteerit oli löydetty jo 1600-luvulla, ja jo ennen Pasteuria niitä oli epäilty sairauksien aiheuttajiksi, mutta vasta Pasteur sai tutkimuksillaan tiede­yhteisön asiasta vakuuttuneeksi. Tämä teki hänelle mahdolliseksi kehittää myös rokotteet paiseruttoa ja vesikauhua vastaan.[3] Pasteur osoitti myös, että mikrobit eivät synny spontaanisti elottomasta aineesta, alku­synnyn kautta, toisin kuin hänen aikaansa saakka oli oletettu. <

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Louis_Pasteur

        Lopuksi. "FOLK FREDI" paljastaa raa'an totuuden :D:D

        "Fredi Roskisdyykkarin balladi"

        https://www.youtube.com/watch?v=YLOKW9CSE6c


      • yurki1000js kirjoitti:

        Seliseli. Et sinä lääkäreihin luota, koska et luota lääkäri Luukkaan tarkkoihin havaintoihin.

        http://www.finbible.fi/UT/Luukas/biblia.htm

        Ateistien pahin erhe. He tuomitsevat Raamatun ennakolta. LÄÄKÄRI Pekka Reinikainen oli omien sanojensa mukaan vannoutunut ateisti. Onneksi ihmisten vannomiset eivät paljon paina Jumalan suunnitelmiin nähden :D

        https://www.google.fi/#q=pekka reinikainen

        VIDEOT

        https://www.google.fi/#q=pekka reinikainen&tbm=vid

        Ps. Aina kun avaat suusi, dorkennat ittees. Kutsun ilmiötä luonnonlaiksi nimeltään "Lex BM". Ladies & Gentlemen. BUSHMAN :D:D

        https://en.wikipedia.org/wiki/Nyah_Man_Chant

        "IHAN UUS KÄYTETTY"

        https://www.youtube.com/watch?v=LeF7EpagNtU

        > You're only acting like you are somebody
        But I don't no say, you know nobody
        You're only a show off, your painted face, yeah
        But underneath that face you're just a disgrace

        But you're just a brand new second hand gal
        No man no wan' no brand new second hand gal
        You better go back around so
        You're just a brand new second hand gal
        You're just a brand new second hand gal

        You think it's the dress you wear that make you a lady
        Get that out of your mind gal, you must be crazy
        Mama used to tell me long time ago, yeah
        Not everything you see glitter is gold... <

        http://www.songlyrics.com/peter-tosh/brand-new-second-hand-lyrics/

        Finski Reggei. Paras Reggei :D:D:D

        https://www.youtube.com/watch?v=yEsKPnRImpU

        >> Seliseli. Et sinä lääkäreihin luota, koska et luota lääkäri Luukkaan tarkkoihin havaintoihin. >>

        Luukas tiesi lääketieteestä yhtä paljon kuin pulu tämän päivän mittareilla.

        >> LÄÄKÄRI Pekka Reinikainen oli omien sanojensa mukaan vannoutunut ateisti >>

        Lääkäri Pekka Reinikainen on uskonnollinen hörhö, jonka en antaisi mitata itseltäni edes verenpainetta.

        >>> Ps. Aina kun avaat suusi, dorkennat ittees. Kutsun ilmiötä luonnonlaiksi nimeltään "Lex BM". Ladies & Gentlemen. BUSHMAN :D:D >>

        Aina kun sinä avaat suusi tai heilutat sormiasi, niin jumalasi menettää pari kannattajaa.

        >>> Katsotaan... >>

        Sinulla on aika vilkas mielikuvitus kun näet jutussa asioita, joita siellä ei edes lue.

        Mutta sinähän näet myös jumalia ja muita mielikuvituskavereita ympärilläsi, niin eipä yllätä.

        Ilmankos:

        http://images.sodahead.com/polls/002627559/155115806_word_of_god1_xlarge.jpeg

        Haluatko lisää google-huumoria, josta tunnut pitävän, ehkä enemmän kuin jumalastasi?

        Tässäpä:

        http://www.quickmeme.com/img/32/32ca1dbd86aeb3057967fd2a026e6090fa230426726bf3599debdd7b04dfb442.jpg

        Vai:

        http://www.quickmeme.com/img/32/32ca1dbd86aeb3057967fd2a026e6090fa230426726bf3599debdd7b04dfb442.jpg

        Vai:

        http://xim5.com/pictures/funny_fail_picture/2011/12/26/wtf-thank-you-God.jpg

        Vai:

        http://www.memecenter.com/fun/550876/even-god-fails-sometimes

        Vai:

        https://thewhitebull.files.wordpress.com/2010/12/god_made_your_penis_small.jpg

        Vai:

        http://treasure.diylol.com/uploads/post/image/456252/resized_creepy-willy-wonka-meme-generator-ah-so-you-believe-in-a-god-now-explain-to-me-why-santa-claus-doesn-t-exist-61c493.jpg

        Eikös google olekin oikein hauska.

        Etsin näitä aina lisää, kun sinäkin teet niin!


      • pyhpyh
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Bushmannista ei saa tolkkua. >>

        No katsos kun minä ajattelin vastata noihin sinun sekoiluihisi aina Homer Simpsonin legendaarisilla lausahduksilla, joten aina kun sinä siteeraat raamattua mieltä vailla, metri tolkulla, niin minä pistän sen perään sitaatin Homerilta, jotta lukijat saavat hieman vastapainoa sinun joutaville saarnoillesi.

        Raamattu vs. Homer niin Homer voittaa 100-0 osuvuudessa, nasevuudessa, hauskuudessa ja asiassa.

        Ja Homer Simpson on hahmona aivan yhtä todellinen kuin sinun jumalasi, eli samalla viivalla. Paljon hauskempi ja fiksumpi vain.

        Olet puhdas sekopää.


      • pyhpyh kirjoitti:

        Olet puhdas sekopää.

        >> Olet puhdas sekopää. >>

        Ja sinä olet kristinuskon puhdasverinen edustaja ja sen tulevaisuuden toivo.


      • bushmanni kirjoitti:

        >> Seliseli. Et sinä lääkäreihin luota, koska et luota lääkäri Luukkaan tarkkoihin havaintoihin. >>

        Luukas tiesi lääketieteestä yhtä paljon kuin pulu tämän päivän mittareilla.

        >> LÄÄKÄRI Pekka Reinikainen oli omien sanojensa mukaan vannoutunut ateisti >>

        Lääkäri Pekka Reinikainen on uskonnollinen hörhö, jonka en antaisi mitata itseltäni edes verenpainetta.

        >>> Ps. Aina kun avaat suusi, dorkennat ittees. Kutsun ilmiötä luonnonlaiksi nimeltään "Lex BM". Ladies & Gentlemen. BUSHMAN :D:D >>

        Aina kun sinä avaat suusi tai heilutat sormiasi, niin jumalasi menettää pari kannattajaa.

        >>> Katsotaan... >>

        Sinulla on aika vilkas mielikuvitus kun näet jutussa asioita, joita siellä ei edes lue.

        Mutta sinähän näet myös jumalia ja muita mielikuvituskavereita ympärilläsi, niin eipä yllätä.

        Ilmankos:

        http://images.sodahead.com/polls/002627559/155115806_word_of_god1_xlarge.jpeg

        Haluatko lisää google-huumoria, josta tunnut pitävän, ehkä enemmän kuin jumalastasi?

        Tässäpä:

        http://www.quickmeme.com/img/32/32ca1dbd86aeb3057967fd2a026e6090fa230426726bf3599debdd7b04dfb442.jpg

        Vai:

        http://www.quickmeme.com/img/32/32ca1dbd86aeb3057967fd2a026e6090fa230426726bf3599debdd7b04dfb442.jpg

        Vai:

        http://xim5.com/pictures/funny_fail_picture/2011/12/26/wtf-thank-you-God.jpg

        Vai:

        http://www.memecenter.com/fun/550876/even-god-fails-sometimes

        Vai:

        https://thewhitebull.files.wordpress.com/2010/12/god_made_your_penis_small.jpg

        Vai:

        http://treasure.diylol.com/uploads/post/image/456252/resized_creepy-willy-wonka-meme-generator-ah-so-you-believe-in-a-god-now-explain-to-me-why-santa-claus-doesn-t-exist-61c493.jpg

        Eikös google olekin oikein hauska.

        Etsin näitä aina lisää, kun sinäkin teet niin!

        ...ihmeellinen evoluutio...vain ainetta...ei tunnetta...ei ajatusta...ei puhetta...ei musiikkia...ei runoutta...ei taidetta...ei luovuutta lain...


      • ...neutraali evoluutio...ei oikeaa...ei väärää...ei jumalia...ei demoneja...ei uskontoja...ei ismejä...


      • pyhpyh kirjoitti:

        Olet puhdas sekopää.

        Ah, kiitos muistutuksesta. Pitääkin tosiaan käydä suihkussa ennen kuin tulee nuorisoa kylään.

        Puhdas sekopää on miellyttävämpää seuraa kuin likainen sekopää.


      • yurki1000js kirjoitti:

        ...ihmeellinen evoluutio...vain ainetta...ei tunnetta...ei ajatusta...ei puhetta...ei musiikkia...ei runoutta...ei taidetta...ei luovuutta lain...

        On olemassa sellainen asia kuin systeeminen tarkastelun taso, joka liittyy läheisesti emergenssin käsitteeseen. Tiedätkö näistä jotakin?

        Esimerkiksi, sama taideteoksen muoto voidaan toteuttaa lukemattomilla eri materiaaleilla, jolloin materian tasolla tarkastellen ne ovat aivan erilaisia. Ja mitään muutahan niissä ei ole kuin älytöntä ainetta. Mutta me näemme niissä sen taideteoksen muodon ja sen välittämän viestin. Eikö olekin jännää?

        Jos tutkimme tarkasti upean sävellyksen sisältävää äänilevyä tai mestarillista taidemaalausta, löydämme pelkkää ainetta. Molekyylejä vain. Tai tarkemmin katsoen vain atomeja. Ja vielä tarkemmin katsoen vain alkeishiukkasia. Tai oikeastaan vain värähtelyä kummallisissa ulottuvuuksissa. Ja itse asiassa tyhjää täynnä koko juttu plus tietenkin se, että ei siitä ymmärrä itse kuuluisa Erkkikään tuon taivaallista.

        Jos jätämme kasan atomeja lojumaan auringonpaisteeseen vaikkapa tuhanneksi vuodeksi, tuskinpa niistä tulee sinfoniaäänitettä tai puhuttelevaa maalausta.

        Missä muuten ovat oikeasti ne kirjaimet, jota juuri olet lukemassa? Täällä, siellä vaiko tuolla?

        Mennään sitten tanssitaiteeseen. Missä se tanssi on? MIssä se oli ennen esitystä ja missä se on esityksen jälkeen? Pelkkää ainetta oli koko ajan, mutta väitetään, että jossakin oli tanssi ja monen erilaisen tunteen ja oivalluksen viestittäminen.

        Sitten, kun olet jotenkin tajunnut nämä, voimme aloittaa keskustelun biologiasta.


      • v.aari kirjoitti:

        On olemassa sellainen asia kuin systeeminen tarkastelun taso, joka liittyy läheisesti emergenssin käsitteeseen. Tiedätkö näistä jotakin?

        Esimerkiksi, sama taideteoksen muoto voidaan toteuttaa lukemattomilla eri materiaaleilla, jolloin materian tasolla tarkastellen ne ovat aivan erilaisia. Ja mitään muutahan niissä ei ole kuin älytöntä ainetta. Mutta me näemme niissä sen taideteoksen muodon ja sen välittämän viestin. Eikö olekin jännää?

        Jos tutkimme tarkasti upean sävellyksen sisältävää äänilevyä tai mestarillista taidemaalausta, löydämme pelkkää ainetta. Molekyylejä vain. Tai tarkemmin katsoen vain atomeja. Ja vielä tarkemmin katsoen vain alkeishiukkasia. Tai oikeastaan vain värähtelyä kummallisissa ulottuvuuksissa. Ja itse asiassa tyhjää täynnä koko juttu plus tietenkin se, että ei siitä ymmärrä itse kuuluisa Erkkikään tuon taivaallista.

        Jos jätämme kasan atomeja lojumaan auringonpaisteeseen vaikkapa tuhanneksi vuodeksi, tuskinpa niistä tulee sinfoniaäänitettä tai puhuttelevaa maalausta.

        Missä muuten ovat oikeasti ne kirjaimet, jota juuri olet lukemassa? Täällä, siellä vaiko tuolla?

        Mennään sitten tanssitaiteeseen. Missä se tanssi on? MIssä se oli ennen esitystä ja missä se on esityksen jälkeen? Pelkkää ainetta oli koko ajan, mutta väitetään, että jossakin oli tanssi ja monen erilaisen tunteen ja oivalluksen viestittäminen.

        Sitten, kun olet jotenkin tajunnut nämä, voimme aloittaa keskustelun biologiasta.

        Vaari. Olet filosofi. DEREK PRINCE oli filosofi. Saatuaan uskon armolahjan, hän sanoi: "Filosofin tehtävä on tehdä yksinkertaisesta monimutkaista."

        https://www.google.fi/#q=derek prince

        Mikset suostu näkemään, ettei evoluutiota ole? Jos evoluutio olisi, siinä olisi vain ainetta, eikä siinä olisi henkiä, sieluja/persoonia, tunteita, ajatuksia eikä luovuutta.

        https://www.google.fi/#q=mahdoton evoluutio

        IN ENGLISH

        https://www.google.fi/#q=impossible evolution


      • yurki1000js kirjoitti:

        Vaari. Olet filosofi. DEREK PRINCE oli filosofi. Saatuaan uskon armolahjan, hän sanoi: "Filosofin tehtävä on tehdä yksinkertaisesta monimutkaista."

        https://www.google.fi/#q=derek prince

        Mikset suostu näkemään, ettei evoluutiota ole? Jos evoluutio olisi, siinä olisi vain ainetta, eikä siinä olisi henkiä, sieluja/persoonia, tunteita, ajatuksia eikä luovuutta.

        https://www.google.fi/#q=mahdoton evoluutio

        IN ENGLISH

        https://www.google.fi/#q=impossible evolution

        Jyrki hei,

        jos joku kirjoittaa jotakin, mitä sinä et ymmärrä, se ei välttämättä tarkoita, että kirjoittaja on filosofi.

        Minä en ole mikään filosofi.

        Yritit kai vain siirtää keskustelun pois kiusallisesta aiheesta.

        Voisit edes yrittää ymmärtää, mitä kirjoitin, ennen kuin kommentoit.

        Väitelauseesi mallia, "Jos evoluutio olisi…" ovat täysin vailla perustelua. Pudottelet niitä vain hatusta fiilispohjalta.

        Nyt ilmeisesti katsot olevan objektiivisesti totta, että on olemassa henkiä, sieluja/persoonia, tunteita, ajatuksia ja luovuutta.

        Minä en tiedä, mitä tässä tarkoitetaan hengellä. Onko se sama kuin että jokin olento harjoittaa aineenvaihduntaa? Vaiko jotakin muuta.

        En ihan tarkkaan tajua sitäkään, mitä tarkoitat sielulla kautta persoonalla. Veikkaan, että tarkoitat ihmistä tai ihmisen kaltaista olentoa, jonka kanssa voit viestiä jollakin tavoin.

        Tunteet, ajatukset ja luovuus ovat nimityksiä ilmiöille, joita esiintyy kiistattomasti ainakin ihmisissä. Pidän luultavana, että niitä esiintyy myös eläimissä. Ero ei ole laadullinen vaan määrällinen.

        Mitkä ovat välttämättömät edellytykset tunteiden, ajatusten ja luovuuden olemassaololle? Taitaa olla niin, että ainoa pohjakuraa myöten rehellinen vastaus on, että emme tiedä. Asia ei muutu miksikään sillä, että sanotaan "Jumala loi". Yhtä hyvin voisin sanoa "Simsalabim" tai "bomfaderalla", kuten laulussa "Vi äro musikanter allt ifrån Skarabog".


      • v.aari kirjoitti:

        Jyrki hei,

        jos joku kirjoittaa jotakin, mitä sinä et ymmärrä, se ei välttämättä tarkoita, että kirjoittaja on filosofi.

        Minä en ole mikään filosofi.

        Yritit kai vain siirtää keskustelun pois kiusallisesta aiheesta.

        Voisit edes yrittää ymmärtää, mitä kirjoitin, ennen kuin kommentoit.

        Väitelauseesi mallia, "Jos evoluutio olisi…" ovat täysin vailla perustelua. Pudottelet niitä vain hatusta fiilispohjalta.

        Nyt ilmeisesti katsot olevan objektiivisesti totta, että on olemassa henkiä, sieluja/persoonia, tunteita, ajatuksia ja luovuutta.

        Minä en tiedä, mitä tässä tarkoitetaan hengellä. Onko se sama kuin että jokin olento harjoittaa aineenvaihduntaa? Vaiko jotakin muuta.

        En ihan tarkkaan tajua sitäkään, mitä tarkoitat sielulla kautta persoonalla. Veikkaan, että tarkoitat ihmistä tai ihmisen kaltaista olentoa, jonka kanssa voit viestiä jollakin tavoin.

        Tunteet, ajatukset ja luovuus ovat nimityksiä ilmiöille, joita esiintyy kiistattomasti ainakin ihmisissä. Pidän luultavana, että niitä esiintyy myös eläimissä. Ero ei ole laadullinen vaan määrällinen.

        Mitkä ovat välttämättömät edellytykset tunteiden, ajatusten ja luovuuden olemassaololle? Taitaa olla niin, että ainoa pohjakuraa myöten rehellinen vastaus on, että emme tiedä. Asia ei muutu miksikään sillä, että sanotaan "Jumala loi". Yhtä hyvin voisin sanoa "Simsalabim" tai "bomfaderalla", kuten laulussa "Vi äro musikanter allt ifrån Skarabog".

        Vaari. Nyt on kyllä ihan pakko sanoa, että sinulla on tosi paksu peite silmilläsi. Pyydän lukijoita rukoilemaan Jumalan kutsua Vaarille.

        > Pelastavan uskon lahja on armosta annettu ja suurin kaikista armolahjoista. Kukaan ei voi puristaa itsestään pelastavaa uskoa. Ei vaikka tutkisi Raamattua ja muita uskosta kertovia kirjoja 40 vuotta ja kuuntelisi 1000 saarnaa. Isä kutsuu syntisiä eri tavoin kääntymään Jeesusta kohti. Kukaan ei omasta voimastaan ja järjestään käänny kohti Jeesusta. <

        http://www.andreas.fi/uskoonTulo.htm


      • yurki1000js kirjoitti:

        Seliseli. Et sinä lääkäreihin luota, koska et luota lääkäri Luukkaan tarkkoihin havaintoihin.

        http://www.finbible.fi/UT/Luukas/biblia.htm

        Ateistien pahin erhe. He tuomitsevat Raamatun ennakolta. LÄÄKÄRI Pekka Reinikainen oli omien sanojensa mukaan vannoutunut ateisti. Onneksi ihmisten vannomiset eivät paljon paina Jumalan suunnitelmiin nähden :D

        https://www.google.fi/#q=pekka reinikainen

        VIDEOT

        https://www.google.fi/#q=pekka reinikainen&tbm=vid

        Ps. Aina kun avaat suusi, dorkennat ittees. Kutsun ilmiötä luonnonlaiksi nimeltään "Lex BM". Ladies & Gentlemen. BUSHMAN :D:D

        https://en.wikipedia.org/wiki/Nyah_Man_Chant

        "IHAN UUS KÄYTETTY"

        https://www.youtube.com/watch?v=LeF7EpagNtU

        > You're only acting like you are somebody
        But I don't no say, you know nobody
        You're only a show off, your painted face, yeah
        But underneath that face you're just a disgrace

        But you're just a brand new second hand gal
        No man no wan' no brand new second hand gal
        You better go back around so
        You're just a brand new second hand gal
        You're just a brand new second hand gal

        You think it's the dress you wear that make you a lady
        Get that out of your mind gal, you must be crazy
        Mama used to tell me long time ago, yeah
        Not everything you see glitter is gold... <

        http://www.songlyrics.com/peter-tosh/brand-new-second-hand-lyrics/

        Finski Reggei. Paras Reggei :D:D:D

        https://www.youtube.com/watch?v=yEsKPnRImpU

        "Pekka Reinikainen oli omien sanojensa mukaan vannoutunut ateisti. "

        Oliko? Niin VAIN omiensa sanojensa mukaan!! Kysyn sulta, miten nykyinen kreationisti voi määritellä olleensa "vannoutunut ateisti"!?!?!? Yksikään ateisti EI VOI menettää niin tyystin JÄRKEÄÄN kuin Pekka Reinikainen!!

        Pekka Reinikainen ei koskaan ole voinut olla ateisti, koska se on täysin mahdotonta yhtä paljon kuin että Jumala olisi olemassa!!


      • ateisti1982 kirjoitti:

        "Pekka Reinikainen oli omien sanojensa mukaan vannoutunut ateisti. "

        Oliko? Niin VAIN omiensa sanojensa mukaan!! Kysyn sulta, miten nykyinen kreationisti voi määritellä olleensa "vannoutunut ateisti"!?!?!? Yksikään ateisti EI VOI menettää niin tyystin JÄRKEÄÄN kuin Pekka Reinikainen!!

        Pekka Reinikainen ei koskaan ole voinut olla ateisti, koska se on täysin mahdotonta yhtä paljon kuin että Jumala olisi olemassa!!

        ...lisäksi Päivi Räsänen on lääkärinä "vannoutunut huora", muttei siitäkään tiedä kovinkaan moni!


    • Näin.näen

      Luettuani tämän ketjun, tiedän muutaman asian. Palstalla kirjoittaa aloittajan lisäksi muutama muu, joka kokee kirjoittelun kuulumisena joukkoon, jossa hänet hyväksytään mielipiteistään huolimatta.

      Bushman esittää aloituksessa asian, joka käytännössä on juuri päinvastoin, eritoten hänen itsensä kohdalla. Hän tarvitsee kommentteja, joihin suhteessa hän löytää oman itsensä ja identiteettinsä. Hänelle palstan vakiokirjoittajat ovat peilejä, jotka auttavat häntä asemoimaan itseään. Ne tuovat olemassaolon merkitystä arjen harmauteen.

      Löytäessään inhimillisiä ominaisuuksia ihmisissä, sanailu on eräänlaista leikkiä ja esittäessään asioita tietyllä tavalla saa odotettuja vastauksia. Näin on syntynyt palsta, joka alkaa elämään omaa elämäänsä. Kirjoittajat rooliutuvat, minkäänlaista kasvua ei tapahdu kenessäkään. Vanha ompeluseura kokoontuu ja samat kommentit sinkoilevat vailla elämän häivääkään.

      Kaikki muuten ok. paitsi aihealue on sellainen, jossa liikutaan asioiden parissa, joissa Jumala ei ota ihmisen olemusta. Hän on antanut Sanansa, joka on Elämä niille, jotka ottavat sen vastaan, mutta on oleva tuomioksi niille, jotka eivät sitä ota vastaan.

      • pyhpyh

        Elikkä ei lueta tämän jälkeen bushmannin lässytyksiä eikä vastata niihin ollenkaan. Jep.


      • Kiitos oivallisesta analyysistäsi Näin.näen:)
        Btw. Paljonko luulet Luojamme antavan aikaa ompelukerhollemme? Itse uskon tempauksen tapahtuvan 3 vuoden sisällä ja maailmanrauhan alkavan 10 vuoden sisällä. Uskoni mukainen lähitulevaisuus. Tempaus, vaivanaika, 1000-vuotinen rauha.

        RAPTURE

        Biblia (1776) Sitte me, jotka elämme ja jälkeen jäämme, temmataan ynnä heidän kanssansa pilvihin, Herraa vastaan tuulihin, ja niin me aina Herran kanssa olemme.

        https://www.google.fi/#q=rapture of the church

        TRIBULATION

        Biblia (1776) Sillä niinä aikoina pitää oleman senkaltainen vaiva, jonka kaltaista ei ole ollut luomisen alusta, kuin Jumala luonut on, niin tähän asti, eikä tuleman pidä.

        https://www.google.fi/#q=great tribulation

        PEACE

        Biblia (1776) Ja hän otti lohikärmeen kiinni, vanhan madon, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänen tuhanneksi vuodeksi,

        https://www.google.fi/#q=god's kingdom


    • JSK2015

      Bushmanni!

      Olen ollut uskossa 1989 lähtien ja voin kertoa sinulle että olen jo lapsesta asti kokenut "uskovaisten" tuomioita ja syyttelyjä. Minulla on niistä melkoinen kokemus, tiedän tasan tarkkaan mitä on ihmisten ahdistaminen ja lyöminen Jumalan sanaa väärinkäyttäen. Mutta en syytä niistä Jumalaa. Rukoilen mieluummin Jumalan siunausta niille jotka ovat minua ahdistaneet, ei se helppoa aina ole mutta yritän. Luotan että Jumala katsoo myös näihin ihmisiin.

      Bushmanni, takaan sinulle että Kaikkivaltiaan Jumalan Poika Jeesus Kristus rakastaa sinuakin ja että Hän on antanut henkensä myös sinun syntiesi tähden. Takaan sinulle että jos käännyt Häneen puoleensa, kadut syntejäsi ja pyydät Hänen voimaansa elämääsi, saat kaiken anteeksi ja pelastut ikuiseen elämään Jumalan valtakuntaan. Sinun tapauksessasi on helppo todeta, että älä kuuntelekaan enää muita ihmisiä näissä Jumalaan liittyvissä asioissa vaan lue Raamattua itse ja pyydä Jumalalta että Hän avaa Sanaansa sinulle. Etsi totuutta itse, omatoimisesti, jättäen kaikki välikädet pois.

      Rakas Herra Jeesus Kristus, siunaa Bushmannia perheineen, poista hänen vihansa ja katkeruutensa, ohjaa hänet Sanasi ääreen, kutsu häntä luoksesi ja pelasta hänet. Amen.

      • advariveli

        Kiitos veli hyvästä kirjoituksesta. Jospa tällä tavalla voisimme kohdata kaikkia niitä joita tapaamme. Rukoilen sinua, Herra, että tällä hetkellä lukisit hyväkseni Golgatalla vuodatetun veresi ansiot, joiden perusteella saan syntini anteeksi.


    • Se on aika hupaisaa kuinka bushmanni samaistaa kaikki uskonnot ja uskovaiset .. :)) puolustellessaan ateismiaan ..


      Ajatelkaapa jos samaa metodia käytettäisiin ateisteista .. :))

      Jos asnottaisiin esimerkiksi : "Oi oi oi - ateisti teki jälleen sitä ja tätä - kyllä ateistit ovat sitten kamalia oi oi oi ..

      alex

      • eremitth

        Mutta "alex", juuri noinhan sinäå teet lähes jokaisessa kommentismissasi, ja jopa aloitusessasikin,- niimpä ei sinulla juuri muuta olekkaan tarkoituksena, kuin jotenkin hyvin halpamaisesti yrittää väärentää realiisen tieteen tutkittuja totuusarvoja. Sinun tulkintasi "Totuudesta" ei todellakaan kestä 'täällä' vertailua, siitä, mitä todella totuuden-tiedon janoinen SYDÄN kaipaa ja odottaa! Etkö tiedä, että täällä kirjoittelee Ihmisiä - henkilöinä jotka ovat LUKENEITA - sivistyneitä) eivätkä sen tähden viitsi käyttää, sinuun nähden tuollaista" karkeaa"kieltä sanonta tapaasi" jota sinä viljelet jatkuvasti kylmä-sydämisesti: Viljelet samalla "lannoitteella" jokaisen viestisi täällä. Sama kylmän karkea, mielesi minulle ainakin: minkä maallinen sydämesi on omaksunut.

        Onko se viisautta, että etsii kuin todellinen (ääri fanatiikko), kuten sinun kirjoituksesi paljastavat tyhmemmällekin ihmiselle, että kuinka "sinä kehtaatkaan väärentää, mm. Bushmannin ja V-aarin ja muutaman muun viisaamman kirjoituksia ja kommentteja? Minun tätyy nyt vain sanoa, että sinä etsit kuin kyykäärme saalistaan "viattomista", joilla ei ole mitään osuutta noihin sinun mielesi kateudesta johtuviin syytöksiin, jotka kenties' johtuvat yksinomaan tietämättömyydestäsi?2


      • eremitth kirjoitti:

        Mutta "alex", juuri noinhan sinäå teet lähes jokaisessa kommentismissasi, ja jopa aloitusessasikin,- niimpä ei sinulla juuri muuta olekkaan tarkoituksena, kuin jotenkin hyvin halpamaisesti yrittää väärentää realiisen tieteen tutkittuja totuusarvoja. Sinun tulkintasi "Totuudesta" ei todellakaan kestä 'täällä' vertailua, siitä, mitä todella totuuden-tiedon janoinen SYDÄN kaipaa ja odottaa! Etkö tiedä, että täällä kirjoittelee Ihmisiä - henkilöinä jotka ovat LUKENEITA - sivistyneitä) eivätkä sen tähden viitsi käyttää, sinuun nähden tuollaista" karkeaa"kieltä sanonta tapaasi" jota sinä viljelet jatkuvasti kylmä-sydämisesti: Viljelet samalla "lannoitteella" jokaisen viestisi täällä. Sama kylmän karkea, mielesi minulle ainakin: minkä maallinen sydämesi on omaksunut.

        Onko se viisautta, että etsii kuin todellinen (ääri fanatiikko), kuten sinun kirjoituksesi paljastavat tyhmemmällekin ihmiselle, että kuinka "sinä kehtaatkaan väärentää, mm. Bushmannin ja V-aarin ja muutaman muun viisaamman kirjoituksia ja kommentteja? Minun tätyy nyt vain sanoa, että sinä etsit kuin kyykäärme saalistaan "viattomista", joilla ei ole mitään osuutta noihin sinun mielesi kateudesta johtuviin syytöksiin, jotka kenties' johtuvat yksinomaan tietämättömyydestäsi?2

        ##Mutta "alex", juuri noinhan sinäå teet lähes jokaisessa kommentismissasi, ja jopa aloitusessasikin,- niimpä ei sinulla juuri muuta olekkaan tarkoituksena, kuin jotenkin hyvin halpamaisesti yrittää väärentää realiisen tieteen tutkittuja totuusarvoja.##

        Ai ai ai eremith - ei sinun pitäisi puhua (tai kirjoittaa) noin paljon lööperiä .. Tiede on ihan ok - mutta ei aina .. Tiede on kehittänyt atomipommit ja tiede tuhoaa tätä maapalloa .. KUN SITÄ KÄYTETÄÄN VÄÄRIIN TARKOITUKSIIN .. että minä muka lähes jokaisessa kirjoituksessani tekisin noin kuin väität on vain täyttä puppua ..

        Olet mielestäni uskomattoman katkera ihminen - se tulee esiin noissa kirjoituksissasi ja ehkä koska en ole kanssasi samalla linjalla noissa lentävissä uskonnollisissa kuvitelmissasi (Onko kukaan?) .. Sorry vaan .. mutta koska et itse kestä minkäänlaista kritiikkiä niin tämä täytyy sanoa ..

        Minä kirjoitan enimmäkseen siitä mitenkä minä Raamatun sanoman näen ja vertaan sitä sitten muiden näkemyksiin .. Minusta adventisteilla olisi paljon opetettavaa sinullekin, joten jospa rauhoittuisit ja ajatteleisit asiaa. Ihmisten arvostelemisella et elämää itsellesi löydä..

        Se mikä sinua n.s. kiusaa eniten on ehkä että en ole kanssasi samaa mieltä juuri missään (suoraan sanoen mielestäni liihottelet jossain avaruudessa noiden uskonmietteittesi kanssa) .. ja sinun olisi aika palata maan kamaralle ..

        Minä uskon Jumalaan ja lunastukseen - mutta mihinkään syntisen kuolemattomuuteen minä en usko .. joten jos haluat elämän seuraa Jeesuksen neuvoja siitä kuinka sen saat ... muussa tapauksessa jäät ilman sitä .. Tämä on se karu totuus ... ja siihen ei auta mikään selittely .. tai valittaminen ..

        Hyvää uutta vuotta ja toivotaan että panet Jeesuksen tarjouksen elämästä ylimmäiseksi listallesi.
        alex


    • Se.ja.sama

      Minulle on henk. koht. aivan se ja sama minkälainen vakaumus kenelläkin on. Ovikellojen soittelu on aivan perseestä koska aivan samalla tavallahan ateistit voisivat alkaa kiertelemään ja soittelemaan ovikelloja. Tätä toimintaa taitaa harrastaa lähinnä jehovantodistajat ja mormonit, muut eivät omalla ovellani ainakaan ole käyneet. Pidän kuitenkin perusteettomana väitteenä että uskovaisilla ihmisillä olisi tarve pakkosyöttää tai ainakin tämä on erittäin kärjistettu väittämä. Aivan yhtä paljon ateisteista voitaisiin sanoa että heillä on pakko morkata uskovia ja pakkosyöttää ateismia koska se on totta muttei suinkaan valtaosan kohdalla. Tiivistettynä ajattelenkin: Meidän ihmisten ei tarvitse olla samaa mieltä ja on aivan turhaa käydä tämmöistä keskustelua.

      • Se. Mutta jos Luoja on ja Hän ilmoittaa asiansa Raamatussa, niin meidän on syytä pohtia elämäntarkoitusta ja pyrkimyksiämme. Jumalan lasten missio on selkeä: "Levitä Hyvää Sanomaa."

        Biblia (1776) Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, kaikille pakanoille todistukseksi; ja silloin tulee loppu.

        Kristityn vastuu on raskas. Sen ymmärtää kun ottaa Pyhät Kirjoitukset todesta. Nimittäin langennut maailma on sokea. Siksi se eksyy ja eksyttä. Se elää ja toimii pimeässä. Jeesus on sen ainoa valo.

        Hes. 3:18 Jos minä sanon jumalattomalle: sinun on kuolemalla kuoltava, mutta sinä et häntä varoita etkä puhu varoittaaksesi jumalatonta hänen jumalattomasta tiestänsä, että pelastaisit hänen henkensä, niin jumalaton kuolee synnissänsä, mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.

        Hes. 33:9 Mutta jos sinä varoitat jumalatonta hänen tiestänsä, että hän kääntyisi siltä pois, eikä hän tieltänsä käänny, niin hän kuolee synnissänsä, mutta sinä olet sielusi pelastanut.


      • oppiaikäkaikille
        yurki1000js kirjoitti:

        Se. Mutta jos Luoja on ja Hän ilmoittaa asiansa Raamatussa, niin meidän on syytä pohtia elämäntarkoitusta ja pyrkimyksiämme. Jumalan lasten missio on selkeä: "Levitä Hyvää Sanomaa."

        Biblia (1776) Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, kaikille pakanoille todistukseksi; ja silloin tulee loppu.

        Kristityn vastuu on raskas. Sen ymmärtää kun ottaa Pyhät Kirjoitukset todesta. Nimittäin langennut maailma on sokea. Siksi se eksyy ja eksyttä. Se elää ja toimii pimeässä. Jeesus on sen ainoa valo.

        Hes. 3:18 Jos minä sanon jumalattomalle: sinun on kuolemalla kuoltava, mutta sinä et häntä varoita etkä puhu varoittaaksesi jumalatonta hänen jumalattomasta tiestänsä, että pelastaisit hänen henkensä, niin jumalaton kuolee synnissänsä, mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.

        Hes. 33:9 Mutta jos sinä varoitat jumalatonta hänen tiestänsä, että hän kääntyisi siltä pois, eikä hän tieltänsä käänny, niin hän kuolee synnissänsä, mutta sinä olet sielusi pelastanut.

        Näin juuri .. Esimerkiksi foorumit ovat paikkoja missä jokaisen ajatukset asioista voivat saada tulla esiin .. Joillakin tuntuu olvan sellainen käsitys että kaikkien tulisi olla kaikessa samalla linjalla.


      • oppiaikäkaikille kirjoitti:

        Näin juuri .. Esimerkiksi foorumit ovat paikkoja missä jokaisen ajatukset asioista voivat saada tulla esiin .. Joillakin tuntuu olvan sellainen käsitys että kaikkien tulisi olla kaikessa samalla linjalla.

        Aivan. Luojan linja ei petä. Jos pettäisi, kaikki olisi suhteellista, eikä kukaan voisi luotttaa mihinkään. - Psalmi 118:8 -

        https://www.youtube.com/watch?v=EkWSI3j5wQk


    • MyCastle

      Ovellani on kaupustelu kielletty kyltti.
      Alla lisätekstinä, koskee myös uskontoja, politiikkaa ja muita aatteita.
      Eniten vihaan viherterroristeja, jotka ilman lupaa lisäilevät hiiliveroja sähkölaskuuni.

      • Oikein. Vihreet on hirveitä. He eivät arvosta ihmiselämää. He haluavat vähentää populaatiotamme. He ovat raukkoja, koska he eivät aloita itsestään.

        > 10:10-kampanjan idea on yksinkertainen: Kaikki osallistujat sitoutuvat pienentämään hiilijalanjälkeään kymmenellä prosentilla vuodessa. Suuret muutokset on helpompi toteuttaa, kun ne jaetaan pieniin osiin. Kymmenen prosentin päästövähennys vuodessa on helpompi suunnitella ja toteuttaa kuin esimerkiksi 80 prosenttia vuoteen 2050 mennessä. Kampanjaan voivat osallistua kaikki: yksityishenkilöt, perheet, oppilaitokset, pienet ja suuret yritykset, julkisuuden henkilöt ja poliitikot... Kaikki voivat pienentää hiilijalanjälkeään kymmenellä prosentilla. <

        http://1010finland.fi/

        Georgia Guidestones konkretisoi vihreiden absurdiuden.

        http://thegeorgiaguidestones.com/1010.htm

        Kaikki on ennustettu. Olemme lopunajassa. Pian alkaa Antikristuksen maailmanhallitus. Sen tarkoitus on pudottaa populaatiomme 0,5 miljardiin ihmiseen.

        https://www.google.fi/#q=nwo kills

        Luonnollisesti YK (Yhdistyneet Kansakunnat) on touhussa mukana. Globalismi tarkoittaa maailman yhdentymistä. Pekka Lahtinen teki kirjan.

        https://www.google.fi/#q=maailman yhdentyminen kirja

        Maailman luonnonsäätiön (WWF) tavoite on maltillisempi. 2,77 mrd ihmistä saisi jäädä eloon.

        http://thegeorgiaguidestones.com/WWF.htm

        Ym. Etsivä löytää.


    • Me tiedämme, että nimi ("paha ja hyvä") nimikkeinä on ihmisen määritelmä ja onhan kaikella olennaisella syynsä. Jos Jumala on kaiken alku, jonka "massiivisen luomisen alku ei luonut mitään pahan olemassa oloa, kuten kr.....uskovaisten "pyhä raamattunsa kirjaimellisesti kertoo, V T puolella ainakin, niin missä on se jumala, joka sen pahan loi? Kun Jeesus esim sanoo, että: kaikki mitä jumala on luonut, on hyvää samoin kuin kaiken alkukin. Että mistä me sen pahan löydämme? Onko se paha, ja epäsointu, riita, kateus katkeruus ja viha meistä erillisiä, eli sinusta tai minusta riippumattomia tapahtumia, mitkä saavat nämä räikeätkin sora-äänet sinkoilemaan toinen toistamme vastaan?

      Nämä itsekkäästä, ja tietämättömästä ihmisminästä johtuvat sora-äänet jotka ovat syntyneet kypsymättömien tai kouliintumattomien ihmisten ajatuksien sekoamisesta ja siksi hänet on havaittu erittäin helpoksi saaliiksi johonkin kirkolliseen lahkoon, jonka todellista tietoa ja ymmärrystä vailla oleva pastori, tai joku muu kirkollisen lahkon johtajan, kuten nyt kysymyksessä ölevan adventismi-liike-kirkon tapaus koskettaa hyvinkin selvästi aiheutuvan tiedon puutteesta; jota ymmärrys käyttää sisäisen tahtonsa toteuttamiseen eli tietoisen minänsä sopusointuun saattamiseen persoonallisen osapuolensa kanssa.

      Mutta nämä uskonto-lahkot ja monet "kristilliset suunnat" syöttävät pää-johdosta alkaen niin suurta palturia jäsenilleen, että jopa kaikki heidän toimintansa näkyy johtavan yhä syvempään ahdinkoon moninaisella- eritavalla siksi, että valheesta muodostetaan jäsenistölle sopiva ja myönteisiä uskonopin kappaleita, jotka johtavat iankaikkiseen taivasonnelaan? Niimpä siis paha on hyvää - ainakin adventistien "kantolaukuissa". Ihmiselle; eli jäsenille, tottakai se on uskonoppi, joka on helpompi toteuttaa - hänelle on annettu voimaa toteuttaa 28 opinkappaleen äärimmäisen kyseenalaisilla lupauksilla ja ennenkaikkea velvotteilla, joita nuo lupakset sisältävät? Valitettavasti nuo opikappaleet rikkovat kovinpahasti ihmisten, ja jopa luonnokin elämän tasapaino-lakia: Ja sehän muuttaa näin ollen jokaisen muodon ja jopa äänenkin se demonisoi joka muuttaa muodonkin pahan lähteeklsi, koska oppilaki niin kehoittaa uskovaistaan näin toimimaan. Eli lyhyesti sanottuna ihminen on oma-vihollisensa /oma paholaisensa). Eli tällä menetelmällä hän vain pakenee itseään! "Tällä tavoin ihminen on luonut itseståån sijan paholaiselle".

      Mutta Ihminen voi oman-itsensä kasvatuksen kautta saada ymmärtämään, että mihin epäharmooniseen yhteisöön hänen ITSE titämättään on sidottu?

      • Eremith. Koska en ole seurannut historiaasi, en tiedä mitä tiedät ja luulet. Kysyisin. Uskotko, että Jumala loi luomakunnan? Uskotko, että Luoja puhuu? Uskotko, että Luoja antoi meille kyvyn tuntea, ajatella ja luoda? Uskotko, että Luoja antoi meille kielet?


    • Miten uskottavaa nämä raamatun kirjaan viennit sitten liekkään tieteen-tutkijan kannalta (määrittelynä)? - Vai onko ne olleet historiassakin vain pelkkää mielikuvitusta raamattuun sen kirjallisen vientiin- sopivana aikana, ja urheata yritystä samalla selittää jotakin josta ihminen ei vielä ymmärtänyt sitä tai tätä? Siksi mielestäni Raamattu on hyvin ristiriitainen ja epäluotettva! - "Parhaimmastakin" näkökulmasta katsottuna: näen raamatun ilmeisen epäonnistuneesti sopeutuvan meidän aikamme sivistyksen kulttuuriin.

      Sitä on äärimmäisen vaikea soveltaa nykyisen sivistyksen ja etiikan moraalia koskemaan, paitsi, että Jeeuskin oli vain inhimmillinen ihmisolento joka ymmärsi syvemmin ihmisen perimmäisen tarkoituksen olemassaoloa ja niitä vaikeuksia joiden läpi ihmisen on johdettava tiensä, mutta vain syvällisen itsetutkistelun ja sen pohjalta lisääntyvän tiedon omaksumiseen, joka jättää oikean kuvan ihmisminästä, kun fyysinen olemuspuoli siirtyy sinne mistä hänen persoonallisuutensa -" astui" syntyi tämän ajan sivistyksen kulttuurin tielle, johon tieteen lahjomattomat tutkijat ovat syvällisen tutkimuksen kautta laajentaneet tiedon syvällistä näkemyskenttää, niin että ihminen voi turvallisemmin ja yhä turvallisemmin luottaa tieteen turvallisiin ratkaisuihin, sillä raamattu ei missään radionaalisessa mielessä pysty ratkaisemaan ihmisenä-olon tarkoitus perää, vaan johtaa hänet ratkaisemattomiin ongelmiin ennempää tai myöhempään, vain tiede ratkaisee tämän ongelman meissä ihmisissä jotka opettelemme ymmärtämään elämän tarkoituksen perimmäistä kysymystä?

      • Eremith. Sinä siis väität, ettei Jeesus ylösnoussut ja että Hän oli kaikkien aikojen mestarillisin HUIJARI.


    • aivokirjopesu

      Aluksi ketjun otsikko aiheutti ihmetystä. Jos kysymykseen sisältyy hypoteesi jota ei ole todistettu niin miten siihen voi edes vastata?

      Miksi taivas on ultramariini?

      Sitten selasin vastaukset pikakelauksella läpi ja ilmeisesti kyseessä on parodia. Jännä klubi tämä advaripalsta. Täytyy varmaan alkaa roikkua täällä, viihdearvo näyttää olevan kohdillaan...

      • ihan.kiva.palsta

        Tarpeeksi sekopäiset uskonlahkojen jäsenet ovat viihdettä parhaimmillaan. Kun katsot näitä kristinuskon mallikappaleita, niin on aivan sama, kuin jos kävisit mielisairaalassa suljetulla osastolla ja seuraisit sitä touhua. Mielisairaalastakin löytyy ihan professoritason ihmisiä, joilla pääkopassa ovat vain piuhat sulaneet liiasta pohdinnasta ja pääkoppa on vakavasti oikosulussa. Harhainen mieli on vain tehnyt tepposensa.


      • Avaus on tosiaan ihan selvästi kieli poskella tehty. Sen enempää parodiaa siihen ei tarvittu kuin hiukan aiemman ketjun avauksen kääntäminen uskovien ja ateistien roolit toisinpäin.

        Keskustelija nimimerkki alex-kasi ilmoittaa epäsäännöllisin väliajoin, että tälle palstalle kirjoittavat ateistit ovat katkeria ja se on heidän pääasiallinen motiivinsa osallistua palstan keskusteluun. Hän on aikansa hiljaa, kun kerrotaan, ettei ole jutussa perää. Ja sitten tulee sama uudelleen, aina vain samanlaisena.

        Väitteen kömpelö kätkeminen kysymykseen on täällä hyvin suosittua.


      • alexin.päiväuni
        v.aari kirjoitti:

        Avaus on tosiaan ihan selvästi kieli poskella tehty. Sen enempää parodiaa siihen ei tarvittu kuin hiukan aiemman ketjun avauksen kääntäminen uskovien ja ateistien roolit toisinpäin.

        Keskustelija nimimerkki alex-kasi ilmoittaa epäsäännöllisin väliajoin, että tälle palstalle kirjoittavat ateistit ovat katkeria ja se on heidän pääasiallinen motiivinsa osallistua palstan keskusteluun. Hän on aikansa hiljaa, kun kerrotaan, ettei ole jutussa perää. Ja sitten tulee sama uudelleen, aina vain samanlaisena.

        Väitteen kömpelö kätkeminen kysymykseen on täällä hyvin suosittua.

        Mitä ihmettä tarkoititkaan v.vaari kirjoituksellasi? Kysyy seuraavaksi "alex.kasi" ja alkaa kirjoittaa vuodatustaan siitä, kuinka helvetti/tulijärvi pysyy liekeissään kenties vain pari tuntia tai korkeintaan viikon, eikä suinkaan ikuisuuden, kuten siellä Raamatun tarinoissa on kerrottu, että kaikkien niiden, jotka eivät halua ikuisuutta kumarrella sitä taivaan diktaattoria, vaivan savu nousee sieltä tulijärvestä aina ja ikuisesti? ;=)


    • jumalanrakkausonparasta

      Heip! Aloituksesi oli aikamoisen epäkunnioittavaan sävyyn kirjoitettu, mutta samalla puhut kuitenkin uskovien katkeruudesta. Itse olen kristitty, en nimellinen vaan uudestisyntynyt Jeesuksen seuraaja ja rakastan Jeesusta. Hän ei ole mielikuvitusolento kuten luulet ja uskovat eivät ole tyhmiä ihmisiä, ei sinnepäinkään. Muutkaan "jumalat" eivät ole mielikuvitusolentoja. Ne ovat oikean Jumalan vihollisia ja eksyttäjiä. Toivon sydämestäni sinulle aloittaja, että saisit itse kokea ainoan oikean Jumalan rakkauden sinua kohtaan ja pelastuisit. En osaa sanoa muista kristityistä, eikä minulla ole tarvetta kyylätä muiden katkeruutta tai muutakaan piirrettä heissä, ja voin puhua ainoastaan omasta puolestani ja aion sanoa rehellisesti mitä ajattelen. Voin samaistua sinuun todella vahvasti, sillä ennen uskoontuloa ajattelin Jumalan olevan uskovien höppänien keksimä satuolento enkä voinut ymmärtää, miten kukaan edes voisi tietää mikä uskonto - jos mikään - on oikea jos jumala nyt sattuisikin olemaan olemassa.. Matka kristinuskon Jumalan tunnustamiseen oli pitkä ja lähti evoluutioteorian tarkemmasta tutkimisesta. Uskoontulon jälkeen elämäni on muuttunut täysin.. En olisi voinut ikinä kuvitella, että voin rakastaa Jeesusta tällä tavalla. Minusta uskovat olivat ahdistavaa sakkia ennen uskoontuloa. (En sano, etteikö jotkut olisi vieläkin). Anyways.. Elämäni on muuttunut paljon parempaan suuntaan, en voi edes sanoin kuvailla millainen ilo minulla on sydämessäni. Ja sen ilon haluan jakaa muillekin. En väkisin, ja ovelta ovelle meneminen on minusta liian tungettelevaa. Kuitenkim jos jotakuta kiinnostaa edes hieman elämän tarkoitus ym syvälliset asiat ja jos voin olla avuksi tai lohduttaa vaikeassa elämäntilanteessa olevaa, haluan sen ehdottomasti tehdä, sillä meidän Jumalamme on hyvä ja rakastava ja parantaa minua joka päivä nimenomaan mm katkeruudesta ja vihasta toisia ihmisiä kohtaan, jota minulla oli äärettömän paljon ennen uskoontuloa. En ole katkera ateisteille tai muille ei-uskoville. Toivon heille pelastumista. Tiedän itse kuinka tyhjää elämä ilman Jeesusta on, jos ollenkaan syvällisemmin elämää ajattelee. Haluan kaikkien kokevan Jumalan armon ja rakkauden. Toivon sinulle aloittaja avoimempaa mieltä, ja toivon, että Jumala murtaa muurit sydämesi ympäriltä ja annat elämäsi hänen käsiinsä. Sinä olet hänelle äärettömän rakas! :)

      • Exap

        Kiitos hienosta todistuksesta ja rukoilen erityistä siunausta elämääsi. Olet löytänyt sellaista jota ei kukaan voi ottaa sinulta pois; kaikkein arvokkaimman asian.


      • >>> Sinä olet hänelle äärettömän rakas! :) >>>

        En ole. Hän ottaisi henkilökohtaisesti yhteyttä, jos olisin tai jos jokin jumala olisi olemassa. Eipä ole mitään kuulunut.

        >>> Matka kristinuskon Jumalan tunnustamiseen oli pitkä ja lähti evoluutioteorian tarkemmasta tutkimisesta. >>>

        Kiitos. Tämä selvensikin kummasti ja vahvisti käsitykseni siitä, että jumalia ei ole olemassa.


      • jumalanrakkausonparasta

        Jumalan rakkaus sinua kohtaan ei riipu siitä, uskotko hänen olevan olemassa. Saatat yllättyä jokin kaunis päivä, että hän todellakin on olemassa ja on olemassa toinen ulottuvuus, jota ei ymmärrä ns. "kuollut" ihminen. Tarkoitan kuolleella hengellisessä mielessä kuollutta. Sinä aloittaja, Jumala kyllä ilmoittaa itsensä sinulle. Hänen aikataulullaan. Ei sinun. Itse ajattelin täysin samoin kun olin sinun asemassasi. Voin samaistua sinuun. Jumalalla oli oma aikataulunsa minun suhteeni. Ja minä hyväksyin hänet elämääni. Pyydän vain, että vaikka ajattelisit minun ja kaikkien muiden uskovien olevan hulluja, älä hylkää sydämessäsi ajatusta Jumalasta kokonaan. Rukoilen puolestasi ap, vaikka et siitä välitäkään! :)


      • jumalanrakkausonparasta
        Exap kirjoitti:

        Kiitos hienosta todistuksesta ja rukoilen erityistä siunausta elämääsi. Olet löytänyt sellaista jota ei kukaan voi ottaa sinulta pois; kaikkein arvokkaimman asian.

        Kiitos. Täysin totta. Jumalan rakkaus on kallisarvoisempaa kuin mikään ikinä voi olla! En vaihtaisi Jumalan lapsen nimeäni mihinkään mitä tässä maailmassa on. Nähdään taivaassa veli/sisko <3


      • jumalanrakkausonparasta kirjoitti:

        Jumalan rakkaus sinua kohtaan ei riipu siitä, uskotko hänen olevan olemassa. Saatat yllättyä jokin kaunis päivä, että hän todellakin on olemassa ja on olemassa toinen ulottuvuus, jota ei ymmärrä ns. "kuollut" ihminen. Tarkoitan kuolleella hengellisessä mielessä kuollutta. Sinä aloittaja, Jumala kyllä ilmoittaa itsensä sinulle. Hänen aikataulullaan. Ei sinun. Itse ajattelin täysin samoin kun olin sinun asemassasi. Voin samaistua sinuun. Jumalalla oli oma aikataulunsa minun suhteeni. Ja minä hyväksyin hänet elämääni. Pyydän vain, että vaikka ajattelisit minun ja kaikkien muiden uskovien olevan hulluja, älä hylkää sydämessäsi ajatusta Jumalasta kokonaan. Rukoilen puolestasi ap, vaikka et siitä välitäkään! :)

        >>> Jumalan rakkaus sinua kohtaan ei riipu siitä, uskotko hänen olevan olemassa. >>>

        No riippuuhan. Se hän sanotaan niin selvästi että luulisi tyhmemmänkin ymmärtävän.

        Jos en usko, enkä rakasta sitä massamurhailevaa turjaketta koko sydämestäni, niin hän ei rakasta minua. Sellaisia omahyväisiä typeryksiä jumalat vain sattuvat olemaan.

        Miten voin uskoa sellaiseen, joka ei tule piilostaan, niin ei se sellaisen piileskelevän lakanahipin rakastaminen suju sen helpommin.

        >>>Sinä aloittaja, Jumala kyllä ilmoittaa itsensä sinulle. >>

        Ei ole ilmoittanut ja kun ei ole tähän ikään ehtinyt, niin haaveeksi jää.

        Hän ei ole silloin kaikkien jumala, jos häntä ei kiinnosta itseään kaikille ilmoittaa.

        >>> Pyydän vain, että vaikka ajattelisit minun ja kaikkien muiden uskovien olevan hulluja, älä hylkää sydämessäsi ajatusta Jumalasta kokonaan. >>>

        Luuletko, että se ei olisi hupaisa ajatus, että jossain tuolla pilvissä kyttää lakanaan pukeutunut karvanaama, joka pistää muistiin jokaisen tekoni ja jokaisen sanani ja kenen kanssa harrastan seksiä ja milloin.

        Minä en keksi hulvattomampaa ja hauskempaa ajatusta ja tietenkin toivon salaa että se olisi totta ja että se kyttääjä ottaisi yhteyttä ja etenkin että saisin olla sen kyttääjän kanssa ikuisuuden ja pääsisin kuulemaan, että mitä muut ovat tehneet.

        Joten ei se siitä ole kiinni, että en olisi hyljännyt ajatusta jumalista kokonaan.


      • jumalanrakkauonparasta

        En kommentoi enää noihin muihin kohtiin, koska viimeinen virkkeesi on se tärkein tässä vaiheessa. Jos olet jo hylännyt koko ajatuksen mistään luonnollisen maailman ulkopuolella olevasta, miksi edes suostut keskustelemaan näistä asioista kanssani? Tai muidenkaan kanssa. En sanonut mitään, mikä pitäisi kiinnostaa sinua, jos olet täysin varma, että mitään jumalaa ei ole olemassa. Luulisi, että sinulle koko käsite on niin järjetön, että sivuutat sen kokonaan. Jos joku kertoisi minulle, että Muumipeikko on olemassa ja rakastaa minua, en edes kiinnittäisi huomiota kyseisen ihmisen kommenttiin millään muotoa. Ihmettelenkin siis, että miksi edes vaivaudut vastaamaan mitään minun kokemukseeni ja väitteeseeni Jumalan rakkaudesta sinua kohtaan, jos todella olet 100% varma, ettei Jumalaa ole?


      • jumalanrakkauonparasta kirjoitti:

        En kommentoi enää noihin muihin kohtiin, koska viimeinen virkkeesi on se tärkein tässä vaiheessa. Jos olet jo hylännyt koko ajatuksen mistään luonnollisen maailman ulkopuolella olevasta, miksi edes suostut keskustelemaan näistä asioista kanssani? Tai muidenkaan kanssa. En sanonut mitään, mikä pitäisi kiinnostaa sinua, jos olet täysin varma, että mitään jumalaa ei ole olemassa. Luulisi, että sinulle koko käsite on niin järjetön, että sivuutat sen kokonaan. Jos joku kertoisi minulle, että Muumipeikko on olemassa ja rakastaa minua, en edes kiinnittäisi huomiota kyseisen ihmisen kommenttiin millään muotoa. Ihmettelenkin siis, että miksi edes vaivaudut vastaamaan mitään minun kokemukseeni ja väitteeseeni Jumalan rakkaudesta sinua kohtaan, jos todella olet 100% varma, ettei Jumalaa ole?

        "Jos joku kertoisi minulle, että Muumipeikko on olemassa ja rakastaa minua, en edes kiinnittäisi huomiota kyseisen ihmisen kommenttiin millään muotoa."
        Minä kyllä kiinnittäisin huomiota, jos joku minulle tulisi sanomaan, että Muumipeikko rakastaa sinua ja hän haluaa viedä sinut kerran tykönsä muumilaaksoon muiden muumeihin rakastuneiden kanssa? Olisi vastuutonta olla oikaisematta sellaista henkilöä ja kertoa ko. henkilölle, että Muumipeikko on Tove Janssonin keksimä satuhahmo ja sillä hahmolla ei ole mitään tekemistä sinun tulevaisuuteesi liittyvillä tosiasioilla.


      • jumalanrakkausonparasta

        Tarkoitan nyt, että jos joku sanoisi tällä palstalla minulle niin. Ja jos kommentoisinkin, niin jättäisin ko. henkilön vastaukset ja kommentit sen jälkeen kokonaan huomiotta. Eihän muumiuskovan kanssa olisi mielekästä edes kiistellä, onko Muumipeikkoa olemassa. Aloittaja selvästi jaksaa kiinnostua näistä asioista puhumisesta, mielestäni aivan liian paljon ollakseen 100% varma, että jumalaa ei ole.


    • hiekkalaatikolle

      Eikös bushmanni ole tullut tänne ihan varta vasten Sanan kuulolle? ??

      ---Miksi te uskovaiset olette niin katkeria uskonnottomille ja ateisteille, että teidän pitää tyrkyttää taikaukkojanne ja mielikuvituskavereitanne taikauskonnottomille koko ajan eri tavoilla?
      Ettekö voisi vain pysyä siellä omalla pienellä ja kutistuvalla hiekkalaatikollanne ja heitellä siellä keskenänne hiekkaa toistenne silmiin?-----==

    • yksadventisti

      Taisi tulla bushmannilta melkoinen yleistys. En minä ole uskovaisena käännyttämässä täällä sivuilla ketään enkä ole katkera ateisteille. Kerron kyllä mielelläni evankeliumista niille, jotka haluavat siitä tietää. Rakastan teitä ateisteja, kuten uskoviakin. Mutta huomaan, että sinulla on tarve roikkua täällä uskovien keskustelupalstoilla. Hyvä niin. Ehkä jollakin alitajuntaisella tasolla kuitenkin kaipaat joukkoomme.

      • "Ehkä jollakin alitajuntaisella tasolla kuitenkin kaipaat joukkoomme."
        Tässäpä lauseessa toit sen uskovien omahyväisyyden hyvin kiteytettynä esille. Te luulette olevanne niin erinomaista porukkaa, että teidän joukkoonne tulisi oikein kaivata? Täytyy kuitenkin rehellisesti todeta ja tuottaa sinulle pettymys, ettei teidän joukkoonne ole ainakaan minulla minkäänlaista hinkua, tuskin bushmannillakaan, joka on ilmeisen läheltä nähnyt sen teidän joukkonne ja tehnyt siitä joukosta omat johtopäätöksensä?
        Syy miksi kirjoitan tällä palstalla on se, että haluan varoittaa adventismista ja muista lahkoista sekä niiden lahkojen kavalista tarkoitusperistä, jotka tarkoitusperät on kätketty salakavalasti uskonnollisen kaavun alle.


      • yksiuskovavain

        Kaikesta voi vääntää jotain muuta mitä kirjoittaja tarkoitti. Kuulostaa siltä, että hakemalla haet omahyväisyyttä uskovista. Minä tulkitsin yksadventistin kommentin niin, että ehkä bushmann alitajuisesti haluaa USKOVIEN joukkoon tarkoittaen, että hän haluaa alitajuisesti sen, mikä uskovilla on - usko Jumalaan. Siinä ei ole kenelläkään mitään kerskailtavaa. Usko ei ole kenenkään uskovan oma teko eikä Jumala anna sitä niille, jotka sen ansaitsevat - kukaan ihminen ei ansaitse pelastusta. Jos joku toisin väittää, hän on täysin hakoteillä ja kyllä, omahyväinen!


    • katsontakanta

      Äläs ole törkeä. Tiesitkö että usko, on jo ohjelmoitu ihmisen perimään. Aivoihin. Jotkut löytää sen jotkut ei. Mistäköhän se johtuu, että usko on ihmisen perimässä siis? Olisiko sillä jotain tekemistä sen kanssa mitä Jumalaksi kutsumme? Näin sanoi tieteen kuvalehti, jota olenkin lukenut jo ihan pikkupojasta lähtien.

      • samasta.kopasta

        "Tiesitkö että usko, on jo ohjelmoitu ihmisen perimään. Aivoihin. Jotkut löytää sen jotkut ei."
        Juu niin ne on kaikki muutkin mielisairaudet synnynnäisiä ja perimästä lähtöisin.


      • katsontakanta
        samasta.kopasta kirjoitti:

        "Tiesitkö että usko, on jo ohjelmoitu ihmisen perimään. Aivoihin. Jotkut löytää sen jotkut ei."
        Juu niin ne on kaikki muutkin mielisairaudet synnynnäisiä ja perimästä lähtöisin.

        Maailma ja ihminen ei ole täydellinen. Ilman hyvää ei voi olla pahaa. Kuinka onni jaetaan? jne. Yhtä lailla suuret voimat meitä johdattaa ja heittelee vaikka kuinka olisi ateisti ja oman onnensa seppä. Et voi valita millaisena ja mihin maailman aikaan synnyt ja kuolet. Paljon voit kuitenkin elämääsi vaikuttaa. Suuremman käsissä ollaan halusimmepa tai emme.


    • tunnustaa

      Oma havainto uskovien katkeruudesta perustuu siihen että he pelkäävät. He pelkäävät että he uskovat väärin tai heidän syntejä ei armahdettakaan joskus, jolloin heidän pitäisi ottaa aikuisen vastuu virheistään ja väärin tekemisistään.

      Uskova pelkää paljon. Onhan hänet peloteltu jo helvetillä.

      Uskova tuntee ettei kaikki ole ihan luotettavaa. Uskova on siksikin peloissaan. Jospa muutkin huijaavat ja sepittäviä sekavia ja petollisen oloisia juttuja.

      Uskova on antanut uskonnolleen paljon, rahaa ja etenkin ajatuksistaan, aikaansa ja jopa kunniansa. Kun kunnia on uhattuna, niin monet ovat valmiita tekemään hämmentäviä juttuja.

      Nuo palikat rakentavat uskovan katkeruutta ja vihaa uskomattomia kohtaan. Ja kuten tiedetään vihan alla on aina jokin herkempi ja pehmeämpi tunne, kuten häpeä, pelko tai katumus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      63
      1799
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      79
      1167
    3. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      72
      1079
    4. 45
      1075
    5. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      949
    6. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      929
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      880
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      833
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      818
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      34
      772
    Aihe