Lisää puhetta verestä.

AnselmiToiwiainen

Jeesuksen veri on niin tärkeä pelastuksen kannalta, että sitä emme koskaan korosta liikaa.
Siksipä laitan tähän erinomaisen kohdan, joka vakuuttaa Jeesuksen puhdistavaa vaikutusta.

Hepr. 9:14
"Kuinka paljoa enemmin Kristuksen veri, joka itsensä ilman kaiketa viata iankaikkisen hengen kautta Jumalalle uhrannut on, on puhdistava omantuntomme kuolevaisista töistä, elävää Jumalaa palvelemaan?"

177

475

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AnselmiToiwiainen

      No niin. Jäi sittenkin se sana pois.
      Piti olla:
      Joka vakuuttaa Jeesuksen veren puhdistavasta vaikutuksesta.

      • Hengen-Laki

        Ja sama 38 käännös Hebr.9:14
        kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa!


      • Nääonnäitä
        Hengen-Laki kirjoitti:

        Ja sama 38 käännös Hebr.9:14
        kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa!

        Paradoksi, veri puhdistaa, vaikka inhimillisessä elämässä veri tahraa.


      • Aamenaamenaamen
        Hengen-Laki kirjoitti:

        Ja sama 38 käännös Hebr.9:14
        kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa!

        Aamen! Veri puhdistaa, kun me tunnustamme syntimme.


      • Anonyymi

        Sen ymmärrän jos hyvän saavuttamiseksi uhrautumaan.Mutta jos verestä tehdään jokin rituaaliaine jota juodaan ja valutetaan jumalan takia,hyi!


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erotkaa kirkosta

        https://www.eroakirkosta.fi/dynamic/index.php/eroakirkosta

        Tappajat eivät ole koskaan velttoilleet verta vuodattaessaan, kun ovat Raamatusta saaneet käskyn teoilleen:

        "Kirottu olkoon jokainen, joka suorittaa veltosti Herran antaman tehtävän. Kirottu olkoon se, joka ei miekallaan vuodata verta!"
        Tätä noudattivat myös ne esi-isämme, jotka Ruotsin kuninkaan Kustaa II Adolfin johdolla läksivät vuonna 1618 kolmeksikymmeneksi vuodeksi Eurooppaan tappamaan katolilaisia - Jumalan nimeen, tietenkin:

        "Kun kummatkin sotajoukot olivat paikoillaan, ratsasti Kustaa Aadolf keskelle taistelurintamaa. Siellä hän pysähtyi, otti toisella kädellään hatun päästään ja tarttui toisella miekkansa kahvaan, korotti äänensä ja sanoi:
        "Armollinen Jumala, joka pidät voiton ja tappion kädessäsi, käännä kasvosi, meidän, palvelijoittesi puoleen. Kaukaisesta maasta ja rauhallisista asunnoista olemme tulleet tänne taistelemaan vapauden, totuuden ja evankeliumin puolesta. Anna meille voitto pyhän nimesi tähden, amen!"
        (WSOY: Jokamiehen maailmanhistoria)

        Vaikka tästäkin kansasta tuli Venäjän ja Ruotsin vallan jälkeen tasavalta jatkaa se edelleen Saatanan tahdon noudattamista - lain voimalla:

        Uskonrauhan rikkominen
        Kenen etuja turvaamaan tähän maahan on säädetty laki, jossa sanotaan:
        "Joka julkisesti pilkkaa Jumalaa tai loukkaamistarkoituksessa julkisesti herjaa ja häpäisee sitä, mitä uskonnonvapauslaissa tarkoitettu kirkko tai uskonnollinen yhdyskunta muutoin pitää pyhänä, voi oikeus tuomita teosta sakkoa tai vankeutta enintään kuusi kuukautta."
        Kun tässä mainitaan Jumalan nimi, on heti syytä tutkia hänen antamansa ilmoitukset tästä samasta asiasta. Onko hän todella sanonut, että kaikki se, mikä ihmisten mielestä on pyhää, on hänestä lähtöisin?
        Jeesus sanoo: "Te tekopyhät! Oikein Jesaja teistä ennusti, kun hän sanoi: - Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta sen sydän on kaukana minusta. Turhaan he minua palvelevat, kun opettavat oppejaan, ihmisten tekemiä käskyjä."
        Jeesus sanoi heille: "Ihmisten edessä te olette olevinanne hurskaita, mutta Jumala tuntee teidän sydämenne. Se, mikä on ihmisten silmissä arvokasta, on Jumalalle iljetys."
        Voiko tätä selvemmin sanoa: "Se, mikä on ihmisten silmissä arvokasta, on Jumalalle iljetys."
        Näin on itsestään selvää, ettei tätä lakia ole laadittu Jumalan, vaan hänen vastustajansa, tämän maailman jumalan, Saatanan ja hänen Antikristus-poikansa tahdon mukaan, varmistamaan sen, ettei hänen hallitsemassa maailmassa kukaan voisi julistaa totuutta ilman rangaistusta.
        Tällä lailla se on tehnyt perustuksen myöskin sille, että kuka tahansa, joka sen antaman unen, näyn tai ilmestyksen perusteella oman kirkkokunnan tai lahkon perustaa - kuten niitä tämäkin maa on jo täyteen perustettu - saa heti lainvoiman totuutta vastaan.
        Kun taas ne, jotka puhuvat totta, ovat tässä maailmassa jääneet tällaista lainsuojaa vaille, kuten ilmoitettu on:
        "Voi teitä, jotka teette lainkäytöstä katkeraa koiruohoa ja jätätte heitteille oikeuden. Te vihaatte sitä, joka kaupunginportin kokouksessa vaatii oikeaa tuomiota, ja inhoatte sitä, joka kertoo totuuden."
        Nykyisin kaupunginportin kokoukset käydään täällä sosiaaalisessa mediassa, samanlaisessa vihan ilmapiirissä:
        "Minä olen ilmoittanut heille sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu."
        Ainoan tähän liittyvän lain on Jumala säätänyt Pyhän Hengen pilkkaamisesta:
        "Joka ei ole minun puolellani, on minua vastaan, ja joka ei yhdessä minun kanssani kokoa, se hajottaa.
        Sen tähden sanon teille: jokainen synti ja herjaus tullaan antamaan ihmisille anteeksi, mutta joka puhuu Pyhää Henkeä vastaan, hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä, eikä tulevassa maailmanajassa."
        Pyhä Henki on Totuuden Henki, ja totuuden pilkkaamisesta on Jumala tämän lain antanut. Eikä hän ole sen täytäntöönpanoa luovuttanut yhdellekään maalliselle oikeusistuimelle, vaan toteuttaa sen itse viimeisellä tuomiolla.
        Mikäli Totuuden Hengen saanut ihminen saa haasteen oikeuteen totuuden julistamisesta, käynnistyy varsin ihmeellinen oikeusprosessi, jossa syyttäjä itse syyllistyy Pyhän Hengen pilkkaan.
        Kristuksen valittu ei oikeuteen joutuessaan tarvitse lakimiestä häntä puolustamaan, sillä senkin asian on Jumala jo ennalta näin valmistanut:
        "Mutta kun teidät luovutetaan viranomaisten käsiin, älkää olko huolissanne siitä, miten tai mitä puhuisitte, sillä teille annetaan tuona hetkenä sanat, jotka teidän tulee puhua.
        Te ette puhu itse, teissä puhuu Isänne Henki."


    • entäs.eläinteurastus

      Onpa melkoisia menoja kun kirkon seremonioissa juodaan Jeesuksen verta.
      Lisäksi kuulemma syödään Jeesuksen lihaa.

      • AnselmiToiwiainen

        Tarkoitat ehtoollista. Aloituksessani en kuitenkaan tarkoittanut ehtoollista.


      • Anonyymi
        AnselmiToiwiainen kirjoitti:

        Tarkoitat ehtoollista. Aloituksessani en kuitenkaan tarkoittanut ehtoollista.

        "Kaikki Herran polut ovat armo ja totuus niille, jotka pitävät hänen liittonsa ja todistuksensa."


      • Anonyymi

        Siinä sitä on kukkahattusedällä kauhistelemista!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siinä sitä on kukkahattusedällä kauhistelemista!

        Eiköhän unohdeta jo se veri ja keskitytä hyviin tekoihin. Messias ei ole mikään roskakori, johon kaadetaan kaikki teot, koska ei vain viitsinyt, vaan hän on vahingoille, joita tulee kun pyrimme täydellisyyteen.
        Ehtoollinen on osa seder-ateriaa, joka muutettiin kannibalismiksi katolisessa kirkossa.


    • Tottaseon

      Jeesus itse ei mainitse missään, että hänen verensä voisi ketään sellaisenaan pelastaa.
      Nuo opit ovat Paavalin kehitelmiä oman asemansa lujittamiseksi, koska osoittautui harhaoppiseksi myöhemmässä tarkastelussa.
      Jeesus korostaa tekojen merkitystä pelastuksessa. Ihmiset kootaan viimeiselle tuomiolle tekojensa mukaista tuomiota varten,ei niinkään uskon perusteella, vaan tekojensa mukaan kukin tuomitaan, joko iänkaikkiseen kadotukseen tai iankaikkiseen elämään. Kyllä kaltaistesi lahkolaisten käsitykset poikkeavat todella paljon Raamatun ilmoituksesta tässä asiassa.

      • Niinkötodella

        Niinkö?

        Matt. 26:28

        sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.


      • Niinkötodella

        Mark. 14:24

        Ja hän sanoi heille: "Tämä on minun vereni, liiton veri, joka vuodatetaan monen edestä.


      • Turhaontoivosi

        Miksi sinulle teuvo on Jeesuksen sovitusveri niin kauhistuttava ja vastenmielinen asia? Veretön evankeliumi on turhaa uskonnollisuutta.


      • Joulu-on-syntymäpäivä
        Niinkötodella kirjoitti:

        Mark. 14:24

        Ja hän sanoi heille: "Tämä on minun vereni, liiton veri, joka vuodatetaan monen edestä.

        Joulu on rauhanjuhla, joten eiköhän jätetä se veren kanssa mesominen vähän vähemmälle. Pääsiäisen aikaanhan asiasta voi irrotella oikein kunnolla.


      • Tottaseon
        Niinkötodella kirjoitti:

        Niinkö?

        Matt. 26:28

        sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.

        Meinaat siis, että pelkkä veri ilman uskoa ja Henkeä voi sinut pelastaa?

        "Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa."


      • AnselmiToiwiainen
        Joulu-on-syntymäpäivä kirjoitti:

        Joulu on rauhanjuhla, joten eiköhän jätetä se veren kanssa mesominen vähän vähemmälle. Pääsiäisen aikaanhan asiasta voi irrotella oikein kunnolla.

        Ihminen, joka pääsee kosketukseen aidon evankeliumin kanssa, ei voi välttyä joutumasta kuulemasta, näkemästä Jeesuksen verestä. Se ei ole vain joku pääsiäisaihe, vaikka silloin toki se korostuu. Se ei ole mesoamista, vaan huipputärkeän asian esilläpitämistä.
        Siksi joulu on tärkeä, että Jeesus ylipäänsä syntyi neitsyestä Pyhässä Hengessä, jonka tähden hänen verensä on pyhä.


      • Käsititkönyt
        Tottaseon kirjoitti:

        Meinaat siis, että pelkkä veri ilman uskoa ja Henkeä voi sinut pelastaa?

        "Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa."

        En todellakaan niin ajattele. Evankeliumin ydin on Jeesuksen veri. Se uskotaan Jeesuksen vaikuttamalla uskolla, joka syntyy evankeliumin kuulemisella/lukemisella. Henkensä Jeesus vuodattaa uskoviinsa, ei epäuskoisiin, eikä herjaajiin. Käsititkö nyt?


      • Noolitodellakin

        No olipas taas tyypillistä sunilaista vihakirjoittelua!


      • Niinpäniinpäniinpä
        AnselmiToiwiainen kirjoitti:

        Ihminen, joka pääsee kosketukseen aidon evankeliumin kanssa, ei voi välttyä joutumasta kuulemasta, näkemästä Jeesuksen verestä. Se ei ole vain joku pääsiäisaihe, vaikka silloin toki se korostuu. Se ei ole mesoamista, vaan huipputärkeän asian esilläpitämistä.
        Siksi joulu on tärkeä, että Jeesus ylipäänsä syntyi neitsyestä Pyhässä Hengessä, jonka tähden hänen verensä on pyhä.

        Niinpä. Maailma kyllä hyväksyy haalean uskonnolisuuden, mutta aggressiot heräävät riivaajahengillä heti, kun Jeesuksen verestä puhutaan!


      • JÄRKYTTÄVÄÄÄ
        Niinpäniinpäniinpä kirjoitti:

        Niinpä. Maailma kyllä hyväksyy haalean uskonnolisuuden, mutta aggressiot heräävät riivaajahengillä heti, kun Jeesuksen verestä puhutaan!

        Totta! Järkyttävää on se havaita!


      • Niinköonkäynyt

        Sunin jalkojen juuressako olet aikaasi pilannut?


      • Niinpäniinpäniinpä
        Noolitodellakin kirjoitti:

        No olipas taas tyypillistä sunilaista vihakirjoittelua!

        Niinpä! Kummallista, että eräät tai eräs luulee olevansa Jumalan asialla ja kirjoittelee vihamielisyyden vallassa!


      • Aamenaamenaamen
        Käsititkönyt kirjoitti:

        En todellakaan niin ajattele. Evankeliumin ydin on Jeesuksen veri. Se uskotaan Jeesuksen vaikuttamalla uskolla, joka syntyy evankeliumin kuulemisella/lukemisella. Henkensä Jeesus vuodattaa uskoviinsa, ei epäuskoisiin, eikä herjaajiin. Käsititkö nyt?

        Aamen! Jumala pesee Jeesuksen verellä ja antaa Henkensä!


      • Sunintunnistaja
        Noolitodellakin kirjoitti:

        No olipas taas tyypillistä sunilaista vihakirjoittelua!

        Sunilaisuuden tunnistaa juuri siitä:vihakirjoittelusta.


      • Niinpäniinpäniinpä
        Sunintunnistaja kirjoitti:

        Sunilaisuuden tunnistaa juuri siitä:vihakirjoittelusta.

        Niinpä!


      • Anonyymi
        AnselmiToiwiainen kirjoitti:

        Ihminen, joka pääsee kosketukseen aidon evankeliumin kanssa, ei voi välttyä joutumasta kuulemasta, näkemästä Jeesuksen verestä. Se ei ole vain joku pääsiäisaihe, vaikka silloin toki se korostuu. Se ei ole mesoamista, vaan huipputärkeän asian esilläpitämistä.
        Siksi joulu on tärkeä, että Jeesus ylipäänsä syntyi neitsyestä Pyhässä Hengessä, jonka tähden hänen verensä on pyhä.

        "Paljoa ennemmin me siis nyt, kun olemme vanhurskautetut hänen veressään, pelastumme hänen kauttansa vihasta."


      • Anonyymi
        Sunintunnistaja kirjoitti:

        Sunilaisuuden tunnistaa juuri siitä:vihakirjoittelusta.

        Niinpä!


      • Anonyymi
        Tottaseon kirjoitti:

        Meinaat siis, että pelkkä veri ilman uskoa ja Henkeä voi sinut pelastaa?

        "Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa."

        Sovitustyö on pelastuksen perusta.


      • Jeesus oli maailman lunastus, josta luonnollisestikin vuoti verta, mutta ei se punainen neste ketään pelasta. Ajattele että:

        Kärsivä messias on vangittu pimeään. Hän voi pahoin, koska aina kun ihmiset tekevät jotakin väärää hänen tilansa huononee. Mitä teet? Yritätkö elää hyvää elämää helpottaaksesi hänen oloaan vai viis veisaatko mokomasta ja ajattelet, että sinun syntisi on kannettu?

        Tehtäväsi ei ole riemuita kidutuksesta, vaan elää mahdollisimman nöyrästi, ettei Jeesus kärsinyt turhaan.


    • Aamenaamenaamen

      Aamen!!!

    • Jeesuksenystävänä

      Itsekin olen "pelastanut" verta luovuttamalla muita ihmisiä. Kuinka paljon ennemmin Jeesuksen pyhä veri pelastaakaan!

      • TeuvokinOnPelastanut

        Kaikkein surkuhupaisinta että Teuvokin on elämänsä aikana lahjoittanut satoja litroja verta ihmisten elämän pelastamiseen, eikä ehdottanut mitään pulverivaihtoehtoja verensiirrolle. kuitenkin hän mitätöi sen kaikkei suurimman verensiirron mitä Kristus hyväksemme teki.


      • Voivoivoiteuvoa
        TeuvokinOnPelastanut kirjoitti:

        Kaikkein surkuhupaisinta että Teuvokin on elämänsä aikana lahjoittanut satoja litroja verta ihmisten elämän pelastamiseen, eikä ehdottanut mitään pulverivaihtoehtoja verensiirrolle. kuitenkin hän mitätöi sen kaikkei suurimman verensiirron mitä Kristus hyväksemme teki.

        Totta! Miten suurta pimeyttä!


      • Anonyymi
        Voivoivoiteuvoa kirjoitti:

        Totta! Miten suurta pimeyttä!

        Niinpä!


      • Anonyymi

        Niinpä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä!

        Hyvin kiteytit!


    • Verenkauttapyhä

      Jeesuksen sovitusveri on pelastuksen kaikista pyhin.

      • Aamenaamenaamen

        Aamen!


      • Anonyymi

        "Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä."


    • Oikeaapihetta

      Oikeaa puhetta.

      • Niinpäniinpäs

        Niinpä!


      • Anonyymi

        "Ja he ovat voittaneet hänet Karitsan veren kautta ja todistuksensa sanan kautta, eivätkä ole henkeänsä rakastaneet, vaan olleet alttiit kuolemaan asti."


    • Sanarististä

      Jeesuksen sovitusveri, sana rististä, hullutus pakanoille, pahennus fariseuksille.

      • Huomautan että Jeesus itsekin oli fariseus.


    • syökääsunipulveria

      Sunipulverilätyt ovat herkkua.

    • Veren.varassa

      Kaiken muun saatana hyväksyy, mutta ei Jeesuksen sovitusverta.

      • AamenkiitosJeesus

        "Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."


    • Vie.viesti.taivainen

      Evankeliumi Jeesuksen sovitustyöstä kiirii kaikkialle maailmaan!

      • Aamenaamenaamen

        Aamen!!!


      • AamenkiitosJeesus
        Aamenaamenaamen kirjoitti:

        Aamen!!!

        Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.


    • Sovitettuuskova

      Ilman sovitustyötä ei olisi mitään!

    • Vihmonta.veri

      Jumalan Pojan veri puhdistaa jatkuvasti, sillä se on vihmontaveri!

      • Jeesusarmahtaa

        Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.'


      • Mietipäsitä
        Jeesusarmahtaa kirjoitti:

        Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.'

        Ketä kiinnostaa sinun älytön hokemisesi?


      • Anonyymi
        Mietipäsitä kirjoitti:

        Ketä kiinnostaa sinun älytön hokemisesi?

        "Ja he ovat voittaneet hänet Karitsan veren kautta ja todistuksensa sanan kautta, eivätkä ole henkeänsä rakastaneet, vaan olleet alttiit kuolemaan asti."


    • Jeesusarmahtaa

      Sillä laki on Moseksen kautta annettu: armo ja totuus on Jesuksen Kristuksen kautta tullut.

    • Jeesusarmahtaa

      Ja sanoi: kiitetty olkoon Herra, minun herrani Abrahamin Jumala, joka ei ottanut pois laupiuttansa ja totuuttansa minun herraltani: minua on Herra johdattanut tällä tiellä, minun herrani veljen huoneesen.

    • Jeesusarmahtaa

      Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

    • Johanneksenveli

      Siinä on rakkaus - ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi.

    • Jeesusarmahtaa

      Sillä hetkellä hän riemuitsi Pyhässä Hengessä ja sanoi: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille. Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt.

    • Eiarmahdusta

      "Devoit
      5.9.2008 23:25
         kysyn. kirjoitti:
      Miten se heittäminen tapahtuu?

      Vain verbaalisesti. Kohdallani hoitomies heikki saari totesi, että minut heitetään saatanalle.
      En tiedä, minkä vastapalveluksen hän saatanalta siitä sai."

      • Anonyymi

        "Sillä maitoa pusertamalla saa voin, nenää pusertamalla saa veren, ja vihoja pusertamalla saa riidan."


    • jht54

      Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
      15:15 Niin Pietari vastasi ja sanoi hänelle: "Selitä meille tämä vertaus."
      Ja voitte olla varmoja, että Jeesuksen antama vastaus on edelleen sama:
      15:16 Mutta Jeesus sanoi: "Vieläkö tekin olette ymmärtämättömiä?
      15:17 Ettekö käsitä, että kaikki, mikä käy suusta sisään, menee vatsaan ja ulostuu?

      sen lisäksi Paavalinne opetti että:

      1.Korinttolaiskirje:
      12:27 Mutta te olette Kristuksen ruumis ja kukin osaltan ne hänen jäseniänsä.

      joten tuon Paavalin opin mukaan jyrsitte omaa syntistä lihaanne ja juotte omaa syntistä vertanne niistä ulostetta tehden ja siitä inhottavuudesta Paavali ilmoittaa mihin se johtaa:

      1. Kor. 11:28–29
      Jokaisen on tutkittava itseään, ennen kuin syö tätä leipää ja juo tästä maljasta. Se, joka syö ja juo ajattelematta, että kysymys on Kristuksen ruumiista, syö ja juo itselleen tuomion.

      Siis ehtoollis juttunne ja Jeesuksen veri on tuomionne!

      • AamenkiitosJeesus

        "ja uuden liiton välimiehen, Jeesuksen, tykö, ja vihmontaveren tykö, joka puhuu parempaa kuin Aabelin veri."


      • Tässä oli kysymys siitä, että Jeesuksen muistoa oli kunnioitettava. Paavalikin vietti seder-ateriaa kerran vuodessa, josta muistoateria oli peräisin.


    • Jeesusarmahtaa

      Siihen aikaan Jeesus johtui puhumaan sanoen: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille.

      • Todellakin.todellakin

        Todellakin!


      • AamenkiitosJeesus

        Ja tiedä siis, että Herra, sinun Jumalasi, on Jumala, uskollinen Jumala, joka pitää liiton ja on laupias tuhansiin polviin asti niille, jotka häntä rakastavat ja pitävät hänen käskynsä,


      • Anonyymi
        AamenkiitosJeesus kirjoitti:

        Ja tiedä siis, että Herra, sinun Jumalasi, on Jumala, uskollinen Jumala, joka pitää liiton ja on laupias tuhansiin polviin asti niille, jotka häntä rakastavat ja pitävät hänen käskynsä,

        "ja hänellä oli yllään vereen kastettu vaippa, ja nimi, jolla häntä kutsutaan, on Jumalan Sana."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "ja hänellä oli yllään vereen kastettu vaippa, ja nimi, jolla häntä kutsutaan, on Jumalan Sana."

        Eläköön vallankumous,
        ylevät aatteet,
        ja veriset vaatteet.


      • Anonyymi
        AamenkiitosJeesus kirjoitti:

        Ja tiedä siis, että Herra, sinun Jumalasi, on Jumala, uskollinen Jumala, joka pitää liiton ja on laupias tuhansiin polviin asti niille, jotka häntä rakastavat ja pitävät hänen käskynsä,

        "Te tiedätte, että kahden päivän perästä on pääsiäinen; silloin Ihmisen Poika annetaan ristiinnaulittavaksi."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "ja hänellä oli yllään vereen kastettu vaippa, ja nimi, jolla häntä kutsutaan, on Jumalan Sana."

        "Te tiedätte, että kahden päivän perästä on pääsiäinen; silloin Ihmisen Poika annetaan ristiinnaulittavaksi."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Te tiedätte, että kahden päivän perästä on pääsiäinen; silloin Ihmisen Poika annetaan ristiinnaulittavaksi."

        Te tiedätte, että kahden päivän perästä on perjantai, ja silloin päästetään Barabbas irti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Te tiedätte, että kahden päivän perästä on perjantai, ja silloin päästetään Barabbas irti.

        Niin. Ihmiskunta halusi mieluummin murhamiehet kuin Vapahtajan. Ja seuraukset näkyvät!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin. Ihmiskunta halusi mieluummin murhamiehet kuin Vapahtajan. Ja seuraukset näkyvät!

        Juurikin niin!


    • Jeesusarmahtaa

      Niin sinun pitää tietämän, että Herra sinun Jumalas on Jumala, uskollinen Jumala, pitäväinen liiton ja laupiuden niiden kanssa, jotka häntä rakastavat ja pitävät hänen käskynsä, tuhanteen polveen,

      • Anonyymi

        Ja sanoivat suurella äänellä: "Karitsa, joka tapettu on, on mahdollinen ottamaan voiman, ja rikkauden, ja viisauden, ja kunnian, ja kiitoksen, ja siunauksen."


      • Anonyymi

        Kiitos Jeesukselle siitä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos Jeesukselle siitä!

        Aamen!


      • Anonyymi

        Kuinka monta tuhatta vuotta te aiotte odotella, ennenkuin tajuatte tulleenne huijatuksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka monta tuhatta vuotta te aiotte odotella, ennenkuin tajuatte tulleenne huijatuksi.

        Jeesus tuli jo juutalaiseen tapaan. Hän tuli sodan muodossa. Ihmisen Pojan päivän piti olla sotaisa ja silloin oli paettava. Jeesus puhuu selvästi hyökkäyksestä Jerusalemiin. Juutalaiset näkivät sodan takana aina jumalan.
        Kukin "temmataan" sitten vuorollaan Jeesuksen tykö, kun hänen päivänsä täällä päättyvät.


    • Jeesusarmahtaa

      Nyt siis, jos minä muutoin olen armon löytänyt sinun edessäs, niin osota nyt minulle sinun ties, että minä sinun tuntisin ja löytäisin armon sinun edessäs: ja katso kuitenkin, että tämä väki on sinun kansas.

    • Jeesusarmahtaa

      Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.

    • Sylkykuppi

      Hän riisui aseet hallituksilta ja valloilta ja asetti heidät julkisen häpeän alaisiksi; hän sai heistä hänen kauttaan voiton riemun.

    • Jeesusarmahtaa

      Mutta koska minun palvelijassani Kaalebissa on toinen henki, niin että hän on minua uskollisesti seurannut, niin hänet minä vien siihen maahan, jossa hän kävi, ja hänen jälkeläisensä saavat sen omakseen.

      • Anonyymi

        "Muista, Herra, laupiuttas ja hyvyyttäs, joka maailman alusta on ollut."


    • Jeesusarmahtaa

      Olkoon siis teille tiettävä, miehet ja veljet, että hänen kauttansa julistetaan teille syntien anteeksiantamus

      • Anonyymi

        Se on varma asia..


    • Jeesusarmahtaa

      Peljätkää vain Herraa ja palvelkaa häntä uskollisesti kaikesta sydämestänne. Sillä katsokaa, kuinka suuria hän on teille tehnyt.

    • Jeesusarmahtaa

      Rakastakaa Herraa, kaikki hänen hurskaansa. Herra varjelee uskolliset, mutta ylpeileväisille hän kostaa monin kerroin.

    • Kyllänäinon

      Kyllä näin on.

    • Jeesusarmahtaa

      Ja avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittaman minua."

      • Anonyymi

        "Sillä vuoret väistykööt ja kukkulat horjukoot, mutta minun armoni ei sinusta väisty, eikä minun rauhanliittoni horju, sanoo Herra, sinun armahtajasi."


    • Kun sinä uskollisesti noudatat tätä entisen ystäväni - Devout/Devoit - Puskalähetyksen käskyä:

      "Kun kerran Teuvo ei pelaa reilusti
      Tehdäänsittenniin                                 
      20.11.2016 20:14
      ja herjaa vaan ja toimii vilpillisesti, tehdään sitten tästä palstasta oikein villilänsi, kunnes saamme tänne sheriffin ja saamme tästä asiallisen foorumin, jossa kukaan ei herjaa ketään ja vääryyttä ei harrasteta!"

      Niin voisitko kertoa, miten saisin häneen yhteyden. Ei toimi sähköposti, ei puhelin eikä tavallinen posti.

      Kun jotakin nimimerkkiä arvelen hänen nimimerkikseen, saan vastauksen; "En ole Devoit."

      Hänen viimeisin omalla nimimerkillään kirjoittama todistus on lähes 9 vuoden takaa

      "Devoit
      5.9.2008 23:25
         kysyn. kirjoitti:
      Miten se heittäminen tapahtuu?

      Vain verbaalisesti. Kohdallani hoitomies heikki saari totesi, että minut heitetään saatanalle.
      En tiedä, minkä vastapalveluksen hän saatanalta siitä sai."

      Jos hänet vielä tapaat, voisitko kysyä, miten kauas hänet on heitetty, ja  kysyä:

      Minkä palkinnon hän Saatanalta saa, levittäessään minusta jatkuvasti törkeitä valheita ja uhkailuja?

      • Anonyymi

        "Sillä maitoa pusertamalla saa voin, nenää pusertamalla saa veren, ja vihoja pusertamalla saa riidan."


    • Jeesusarmahtaa

      Ja avukses huuda minua hädässäs, niin minä tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittaman minua.

      • Anonyymi

        "Mutta hänen lupauksensa mukaan me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus asuu."


    • Jeesusarmahtaa

      Kuitenkin Jumalan vahva perustus pysyy lujana, ja siinä on tämä sinetti: "Herra tuntee omansa", ja: "Luopukoon vääryydestä jokainen, joka Herran nimeä mainitsee."

    • Jeesusarmahtaa

      Sentähden Herra odottaa, että hän olis teille armoinen, ja sentähden on hän noussut teitä armahtamaan; sillä Herra on oikeuden Jumala. Autuaat ovat kaikki, jotka häntä odottavat.

      • Anonyymi

        Armoa herra, sinä köyhän kurittaja! 😱


    • Jeesusarmahtaa

      Mutta Herra on uskollinen, ja hän on vahvistava teitä ja varjeleva teidät pahasta.

    • Jeesusarmahtaa

      Herra, opeta minua ajattelemaan loppuani, ja mikä minun päivieni mitta on, että ymmärtäisin, kuinka katoavainen minä olen.

    • Jeesusarmahtaa

      Julkeat pilkkaavat minua kovin, mutta sinun laistasi minä en poikkea.

    • Jeesusarmahtaa

      Hän varjelee hurskastensa jalat, mutta jumalattomat hukkuvat pimeyteen; sillä mies ei omalla voimallaan mitään voi.

    • Jeesusarmahtaa

      Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti.

    • Jeesusarmahtaa

      Ja veri on oleva merkki, teille suojelukseksi, taloissa, joissa olette; sillä kun minä näen veren, niin minä menen teidän ohitsenne, eikä rangaistus ole tuhoava teitä, kun minä rankaisen Egyptin maata.

    • Jeesusarmahtaa

      Ettekö tiedä, että jotka kilparadalla juoksevat, ne tosin kaikki juoksevat, mutta yksi saa voittopalkinnon? Juoskaa niinkuin hän, että sen saavuttaisitte.

    • AamenkiitosJeesus

      Ja eipä he tahtoneet kuullakaan, ja ei he ajatelleet niitä ihmeitä, jotka sinä teit heidän kanssansa; vaan he tulivat uppiniskaisiksi ja asettivat päämiehen palataksensa takaperin orjuuteensa, vastahakoisuudessansa; mutta sinä Jumala olet anteeksiantaja, armollinen, laupias ja pitkämielinen, sangen suuri laupiudesta, ja et sinä heitä hyljännyt.

    • AamenkiitosJeesus

      Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen.'

      • Anonyymi

        Oikea asenne ja mielenlaatu!


    • AamenkiitosJeesus

      Muista, Herra, laupiuttas ja hyvyyttäs, joka maailman alusta on ollut.

    • jgjkl

      Kirjoittakaa yhtä tunteella kuukautisverestä. Sitä riittää ja se vaikuttaa ihmisten elämään paljon enemmän.

      • Ehkä jollain toisella sivulla sitten, mutta se on todella ollut ihme ihmisten keskuudessa ja kuukautisiin on yhdistetty ties minkälaista mytologiaa.


    • AamenkiitosJeesus

      Sinun sanasi on minun jalkaini lamppu ja valkeus minun tielläni.

    • AamenkiitosJeesus

      Hänen herransa sanoi hänelle: 'Hyvä on, sinä hyvä ja uskollinen palvelija. Vähässä sinä olet ollut uskollinen, minä panen sinut paljon haltijaksi. Mene herrasi iloon.'

    • AamenkiitosJeesus

      Jumala, ole minulle armollinen, ole minulle armollinen; sillä sinuun minun sieluni turvaa. Minä turvaan sinun siipiesi suojaan, kunnes onnettomuudet ovat ohitse.

    • Ei.se.sen.kummempaa.ole

      Joskus jotain faktaakin tälle palstalle. Veren koostumus Wikipedian mukaan.

      Verestä suurin osa, 55 % kokonaisvolyymista, koostuu sen soluväliaineesta, veriplasmasta. Veriplasman tehtävä on kuljettaa ravintoaineita, hiilidioksidia, lämpöä, hormoneja ja muita aineita. Muusta verikudoksesta eroteltuna tämä väliaine on kellertävää ja kirkasta. Veren eri solut, joiden päätyypit ovat punasolut eli erytrosyytit, valkosolut eli leukosyytit sekä verihiutaleet eli trombosyytit, muodostavat loput 45 prosenttia veren tilavuudesta. Punasolujen tehtävä on hapenkuljetus, ja ne sisältävät hemoglobiinia, joka on rautapitoinen yhdiste. Valkosolut toimivat ruumiin puolustuksessa joko "syömällä" taudinaiheuttajia tai tuottamalla vasta-aineita. Verihiutaleet osallistuvat veren hyytymiseen ja saavat täten aikaan sen, ettei haavasta yleensä vuoda verta kovin kauan. Verisoluja syntyy litteiden luiden ytimessä, valkosoluja myös muun muassa imusolmukkeissa.

      • Hopihopphopp

        Menehän siitä verta luovuttamaan!


    • AamenkiitosJeesus

      Hän huutaa minua avuksensa, ja minä vastaan hänelle, minä olen hänen tykönänsä, kun hänellä on ahdistus, minä vapahdan hänet ja saatan hänet kunniaan.

    • AamenkiitosJeesus

      Sinun totuutes pysyy suvusta sukuun: sinä perustit maan, ja se pysyy.

    • AamenkiitosJeesus

      Kaikki Herran polut ovat armo ja totuus niille, jotka pitävät hänen liittonsa ja todistuksensa.

    • AamenkiitosJeesus

      Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa." Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan.

      • Anonyymi

        "Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan."


    • AamenkiitosJeesus

      Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen.

    • AamenkiitosJeesus

      Armo, laupeus ja rauha Isältä Jumalalta ja Jeesukselta Kristukselta, Isän Pojalta, on oleva meidän kanssamme, totuudessa ja rakkaudessa.

    • AamenkiitosJeesus

      Heitä murheesi Herran huomaan, hän pitää sinusta huolen, ei hän salli vanhurskaan ikinä horjua.

    • AamenkiitosJeesus

      Uskollinen todistaja on hengen pelastaja, mutta joka valheita puhuu, on petosta täynnä.

    • AamenkiitosJeesus

      Sillä pahat hävitetään, mutta jotka Herraa odottavat, ne perivät maan.

    • AamenkiitosJeesus

      Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.

    • AamenkiitosJeesus

      'Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.'

    • AamenkiitosJeesus

      Ja jos joku kuulee minun sanani eikä niitä noudata, niin häntä en minä tuomitse; sillä en minä ole tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan maailman.

    • 12____13

      Toivottavasti ymmärrätte oikein mitä verellä tarkoitetaan ja muistatte tämän:

      "Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä".
      Joh. 6:63

    • AamenkiitosJeesus

      Ja sinuun turvaavat ne, jotka sinun nimesi tuntevat; sillä sinä et hylkää niitä, jotka sinua etsivät, Herra.

    • Jeesuksenwerenkautta

      "jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit"

    • AamenkiitosJeesus

      "Paljoa ennemmin me siis nyt, kun olemme vanhurskautetut hänen veressään, pelastumme hänen kauttansa vihasta."

    • Jeesuksensotilas

      "Paljoa ennemmin me siis nyt, kun olemme vanhurskautetut hänen veressään, pelastumme hänen kauttansa vihasta."

      • Jeesuksenkorpraali

        "Paljoa ennemmin me siis nyt, kun olemme vanhurskautetut hänen veressään, pelastumme hänen kauttansa vihasta."


      • Jeesuksenalikersantti
        Jeesuksenkorpraali kirjoitti:

        "Paljoa ennemmin me siis nyt, kun olemme vanhurskautetut hänen veressään, pelastumme hänen kauttansa vihasta."

        "Paljoa ennemmin me siis nyt, kun olemme vanhurskautetut hänen veressään, pelastumme hänen kauttansa vihasta."


      • Jeesuksenkersantti
        Jeesuksenalikersantti kirjoitti:

        "Paljoa ennemmin me siis nyt, kun olemme vanhurskautetut hänen veressään, pelastumme hänen kauttansa vihasta."

        "Paljoa ennemmin me siis nyt, kun olemme vanhurskautetut hänen veressään, pelastumme hänen kauttansa vihasta."


      • Jeesuksenylikersantti
        Jeesuksenkersantti kirjoitti:

        "Paljoa ennemmin me siis nyt, kun olemme vanhurskautetut hänen veressään, pelastumme hänen kauttansa vihasta."

        "Paljoa ennemmin me siis nyt, kun olemme vanhurskautetut hänen veressään, pelastumme hänen kauttansa vihasta."


    • Jeesuselää

      "Paljoa ennemmin me siis nyt, kun olemme vanhurskautetut hänen veressään, pelastumme hänen kauttansa vihasta."

    • AamenkiitosJeesus

      Samoin hän otti myös maljan aterian jälkeen ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni; niin usein kuin te juotte, tehkää se minun muistokseni."

    • AamenkiitosJeesus

      Ja hän sanoi heille: "Tämä on minun vereni, liiton veri, joka vuodatetaan monen edestä."

    • AamenkiitosJeesus

      Ja hän sanoi heille: "Tämä on minun vereni, liiton veri, joka vuodatetaan monen edestä."

    • AamenkiitosJeesus

      "Hän on kallio; täydelliset ovat hänen tekonsa, sillä kaikki hänen tiensä ovat oikeat. Uskollinen Jumala ja ilman vääryyttä, vanhurskas ja vakaa hän on."

    • AamenkiitosJeesus

      "Ja Jeesus vaelsi kaikki kaupungit ja kylät ja opetti heidän synagoogissaan ja saarnasi valtakunnan evankeliumia ja paransi kaikkinaisia tauteja ja kaikkinaista raihnautta."

    • AamenkiitosJeesus

      "Mutta joka vihaa veljeänsä, se on pimeydessä ja vaeltaa pimeydessä, eikä hän tiedä, mihin menee; sillä pimeys on sokaissut hänen silmänsä."

    • AamenkiitosJeesus

      "Mutta heidän on tehtävä tili hänelle, joka on valmis tuomitsemaan eläviä ja kuolleita."

    • AamenkiitosJeesus

      "Hän, Herra, on meidän Jumalamme; hänen tuomionsa käyvät yli kaiken maan."

    • AamenkiitosJeesus

      ja he veisasivat uutta virttä, sanoen: "Sinä olet arvollinen ottamaan kirjan ja avaamaan sen sinetit, sillä sinä olet tullut teurastetuksi ja olet verelläsi ostanut Jumalalle ihmiset kaikista sukukunnista ja kielistä ja kansoista ja kansanheimoista"

    • AamenkiitosJeesus

      "Minä opetan sinua ja osoitan sinulle tien, jota sinun tulee vaeltaa; minä neuvon sinua, minun silmäni sinua vartioitsee."

      • Anonyymi

        Armoa herra, sinä köyhän kurittaja!


    • sian.veri.on.tuttua

      Minä en ole koskaan juonut ihmisen verta.

      • Noinikkäästeen

        No sehän on kuule hyvä asia.


    • AamenkiitosJeesus

      "minä riennän kohti päämäärää, voittopalkintoa, johon Jumala on minut taivaallisella kutsumisella kutsunut Kristuksessa Jeesuksessa."

    • ddddddddddeews

      Teot ovat pelastusta veri on pakanuutta. Islamissakin on veren korostamista marttyyrien tapauksessa, Harhaan menee!

      Piti välttää verta ja lihaa josta verta ei ole laskettu.

    • Anonyymi

      "Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna."

    • Anonyymi

      Hän minulle lupasi:

      "Sinun jalkasi saavat kahlata veressä, koirasi saavat latkia kyllikseen vihollisten verta."

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ja etenkin Hartaanselän puskissa!


    • Anonyymi

      Sitä verta ei ole kyllä ollut kymmeniin sukupolviin enää jaossa.
      Eli turhaa on touhunne. Sorit siitä.

    • Anonyymi

      Pane miekkasi tuppeen ja ämpärisi piiloon: Joka miekkaan tarttuu se miekkaan kaatuu.

      Vaikka kiva olisi nähdä viattoman veren vuotavan.

    • Anonyymi

      'Minä lähetän sinne rakkaan poikani. Häneen he varmaankaan eivät uskalla koskea.'

      Veren Voima poistaa pelon ja sen jälkeen uskaltaa olla rohkea!

    • Anonyymi

      Veri on vain symboli jostakin muusta ja uhrilammas ei voi olla Jumala eikä ihminen.
      Ihmisuhraus on kiellettyä ja Jumala ei voi kaiken järjen mukaan uhrata itseään itselleen.
      Marttyyrikuolema on eri asia.
      Kristityille pakanoille annettiin vain muutama ohje ja eräs niistä oli välttää lihaa josta verta ei ole laskettu ja verta muutenkin piti vältää.
      Oletteko asiasta tietoisia?

    • Anonyymi

      Outoa rypemistä veressä. Mikähän tämän sairauden tieteellinen nimi mahtaa olla? Tulipalojen sytyttäjille on oma nimensä, mikähän on veressä rypeville?

      • Anonyymi

        En tiedä nimeä, mutta ehdottomasti hoitoa vaativa sairaus.


    • Anonyymi

      Onko varmasti puhdasta verta.Ei vaan olis viruksia tai hiv eikös se jeesus ollut aika porsastelija.Saako sitä veripalvelusta joutuuko maksaa.

    • Anonyymi

      Mitä veriryhmää Jeesuksen veri oli? Kuinka paljon tarvitaan hänen verta hoitamaan homma?
      Onko nanolitra riittävä?

    Ketjusta on poistettu 25 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6353
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4086
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2506
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1990
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1478
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1326
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1097
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1070
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1016
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      991
    Aihe