minä uskon jumalaan

valintaelämässä

Siellä jossain minua odottaa se, mitä valitsen tässä ajassa. Haluaisin päästä Jumalan luokse, joka on kaikkialla läsnä oleva henki. Näin ollen uskon pääseväni näkemään paremman huomisen persoonallisen Jumalan kanssa ja tapaan hänen poikansa jeshuan eli Jeesuksen. Näen kaikki rakkaat läheiset ja enkelit. Pääsen tasan sinne, minkä tässä elämässä valitsin.

24

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luhytovivielä

      Kyllä me sinne päästään, kun aikamme on ajassa eletty.

    • KuolematonSiel

      ei siellä mitään jumalaa ole eikä jeesusta. Kukin saa henkisen kehitystasonsa mukaisen taivastilan. Ehkä siellä on joitakin pitkälle päässeitä sieluja, karman herroja, joita uskovainen voi luulla ja pitää jumalana ja jeesuksena.

    • a-no

      "Peto, jonka sinä näit, on ollut, eikä sitä enää ole, mutta se on nouseva syvyydestä ja menevä kadotukseen; ja ne maan päällä asuvaiset, joiden nimet eivät ole kirjoitetut elämän kirjaan, hamasta maailman perustamisesta, ihmettelevät, kun he näkevät pedon, että se on ollut eikä sitä enää ole, mutta se on tuleva." (Ilm. 17:8)


      Raamatun mukaan ihmisellä ei ole mitään vapaata tahtoa! On olemassa elämän kirja, jossa olevat tyypit pääsevät paratiisiin. Nämä nimet ovat olleet siinä kirjassa jo maailman luomisesta lähtien. Mitään valintoja elämässä ei ole mahdollisuus tehdä - kaikki vain tapahtuu. Me olemme näyttelijöitä suuressa näytelmässä, jonka käsikirjoituksesta ei ole mahdollisuus poiketa. Jos tuo mahdollisuus olisi, niin asiat eivät menisi Jumalan suunnitelmien mukaan.

      • kuolematonsie

        mielenkintoinen tuo "elämän kirja" muttauskovaiset on ymmärtäneet sen väärin. Täytyy puhua "Akaashisista aikakirjoista" jotka eivät ole sellaisia kirjoja joita hyllyssä pidetään. Ne on eräänlinen luonnon muisti jonne kaikki tekomme "kirjautuu". Minä ja teosofit uskovat siihen.


      • a-no

        Mielenkiintoista ja uutta. Eivätkö teosofit sekoita eri uskontoja keskenään?Tästä seuraa enemmän "epäpuhtaita " uskomuksia, taikauskoa, hajanaisuutta opissa, ristiriitoja...

        Minulle taas on yksi Jumala ja hän on kaikkialla. Mitä vähemmän teologiaa ja opinkappaleita ja mitä enemmän hiljaisuutta ja lapsenomaisuutta, sitä lähemmin kokee Jumalan.

        Kuolema on huumoripläjäys!


      • MEläjä
        a-no kirjoitti:

        Mielenkiintoista ja uutta. Eivätkö teosofit sekoita eri uskontoja keskenään?Tästä seuraa enemmän "epäpuhtaita " uskomuksia, taikauskoa, hajanaisuutta opissa, ristiriitoja...

        Minulle taas on yksi Jumala ja hän on kaikkialla. Mitä vähemmän teologiaa ja opinkappaleita ja mitä enemmän hiljaisuutta ja lapsenomaisuutta, sitä lähemmin kokee Jumalan.

        Kuolema on huumoripläjäys!

        Näin, ei pidä tehdä yksinkertaisesta asiasta ihmiselle liian monimutkikasta.
        Totta että 'kuolemahan' on lopullinen ja pelottava, kuitenkin kysymys on 'olosuhteiden muutoksesta'?


      • gotenh
        MEläjä kirjoitti:

        Näin, ei pidä tehdä yksinkertaisesta asiasta ihmiselle liian monimutkikasta.
        Totta että 'kuolemahan' on lopullinen ja pelottava, kuitenkin kysymys on 'olosuhteiden muutoksesta'?

        Joka kuoleman olen selvinnyt luottamalla kahteen:
        - rakkauteen
        - valoon

        Kuolema-muutoksessa ehtii funtsia vain yksinkertaisia asioita muistin mukaan, ite funtsinut noita kahta ja hyvin on aina mennyt. Kuolemassa ei teologioita funtsita eiköä sne jälkeenkään. Kukaan ei ole koskaan kysynyt, että mihin uskot? Se on kuoleman jälkeisissä valtakunnissa epäolennaista. Joka kerta olen päätynyt johonkin valon valtakuntaan, josta sitten itse päättänyt syntyä uudestaan jossain vaiheessa. Seikkailutyyppi kun tää on, ei jää paikalleen lepäämään, aina pitää olla jotain uutta.


      • gotenh
        MEläjä kirjoitti:

        Näin, ei pidä tehdä yksinkertaisesta asiasta ihmiselle liian monimutkikasta.
        Totta että 'kuolemahan' on lopullinen ja pelottava, kuitenkin kysymys on 'olosuhteiden muutoksesta'?

        Heh, mutta oli Normandian maihinnousua aivan mahtavaa katsella paraatipaikalta henkenä ollessani. Ihmeellistä, vaikka olin silloin saksalainen, ihastelin vain näkymää puolueettomasti. Katselin lähinnä maisemia "kuolleena", oikeasti tää ei kuole koskaan. Testattu on moneen kertaan. Jotain aina jää, ainakin se meidän ydinolemus, joka - ja juuri se itseasiassa - muistaa kaiken!


      • erjuth11

        gotenh:

        Näitkö elämästäsi aluksi kuvia ja ikään kuin videokuvaa?


      • MEläjä
        gotenh kirjoitti:

        Heh, mutta oli Normandian maihinnousua aivan mahtavaa katsella paraatipaikalta henkenä ollessani. Ihmeellistä, vaikka olin silloin saksalainen, ihastelin vain näkymää puolueettomasti. Katselin lähinnä maisemia "kuolleena", oikeasti tää ei kuole koskaan. Testattu on moneen kertaan. Jotain aina jää, ainakin se meidän ydinolemus, joka - ja juuri se itseasiassa - muistaa kaiken!

        Kuvailusi tuo mieleeni Peter Richelieu:n Sielun Matka, erinomaisen teoksen 'ohjatusta' kuvauksesta toisille tasoille?
        Valitettavasti kirjaa ei saa oikein mistään, ei edes kirjastosta....jostain pitäisi löytää?


      • gotenh
        erjuth11 kirjoitti:

        gotenh:

        Näitkö elämästäsi aluksi kuvia ja ikään kuin videokuvaa?

        erjuth11: itseasiassa elämänmuistelu tapahtui mulla siinä samalla kuin seikkailin täällä henkenä. Kävin läpi kuolemani, kävin läpi eron tuskan, kun jouduin eroon tyttöystävästäni. Olin vanhempieni luona Schweinfurtissa katselemassa kun amerikkalaiset tulivat. Kävin läpi kaiken haikeuden, mikä syntyi siitä etten voinut enää olla niinkuin muut. Olin henki. Kyllä se oli elämänmuistelua, mutta en tavannut valo-olentoa jonka kanssa olisin muistellut. Muistelin itsekseni.

        Elämänmuistelua on kaikilla, mutta joillakin on ohjatusti jonkun valo-olennon kanssa. Jotkut muistelee itsekseen mennyttä elämää.

        Vasta kun siirryin korkeammille tasoille tuon haikeuden läpikäymisen jälkeen, tuli vastaan sanoinkuvaamattomia valo-olentoja. Sielläkin kävin läpi asioita eläessäni tuolla valonmaailmassa. Aikalailla itsenäisesti toimin, itseohjautuvasti. Tulin itsenäisesti tänne uuteen elämäänkin. Mulle annettiin vapaat kädet, olisin voinut jäädä pitkiksikin ajoiksi mutta päätin syntyä konkreettiseen elämään.
        Syy miksi tulen muistamaan on myös siinä, että tehtäväni on kertoa mitä siellä rajan takana on. Näin miten ihmiset tappelevat eivätkä tajua, että me olemme kaikki siskoja ja veljiä, sota näyttäytyi mielettömänä. Täysin absurdina. "Saanhan mennä takaisin kertomaan?" - tuohon pyyntööni vastattiin myöntävästi. Näin myös että ihmiset vajoaa tajuttomuuteen syntyessään eivätkä muista juuri mitään korkeammista olotiloista.
        Osalle tuo tajuttomuus ja muistamattomuus on tavallaan onni, sillä se tietoisuuden tila missä muistetaan, on niin erilainen, että ihmiset menis sekaisin jos muistamisen tilaan äkisti nostettaisiin. Tajunta on muistamisen tilassa laajentunut. Ihmiset reagois arkielämässä avartuneeseen tietoisuuteen pelolla, siksi useimmat ei pääse muistiin käsiksi. Muistamisen tilassa, missä muistat monia elämiä, olet kuin avaruus itse.
        Joo, elikkä kaikki näkevät kuolemanjälkeen olevansa ehdottomia sisaruksia keskenään, sotimisen kaikki näkee hölmöläisen hommana. Elämän perussävel on oikeasti ilo ja riemu, ja tän kyllä rajan taakse siirtyneet tietää. Ilo syntyy pelkästä olemisesta, sitä ei tarvitse synnyttää tai yrittää olla.


      • a-no

        Mistä te tiedätte, että on lukemattomia erillisiä kuolemattomia henkiolentoja? Miksi te kuvittelette itsenne erilliseksi? Eikö voisi ajatella, että on vain yksi tietoisuus ja että sinä tai minä tai kuka tahansa olemme se? Eikö yksilö voisi muistaa vaikka miljoonia samanaikaisia elämiä? Nuo kaikki elämät sisältyvät siihen tietoisuuteen, joka sinä olet.

        Tarkoitan tällä kysymykselläni sitä, että kuuluuko tämä tulkintanne "yksilösielusta" johonkin omaksuttuun oppiin vai syntyykö se puhtaasti omasta kokemuksestanne?


      • gotenh
        a-no kirjoitti:

        Mistä te tiedätte, että on lukemattomia erillisiä kuolemattomia henkiolentoja? Miksi te kuvittelette itsenne erilliseksi? Eikö voisi ajatella, että on vain yksi tietoisuus ja että sinä tai minä tai kuka tahansa olemme se? Eikö yksilö voisi muistaa vaikka miljoonia samanaikaisia elämiä? Nuo kaikki elämät sisältyvät siihen tietoisuuteen, joka sinä olet.

        Tarkoitan tällä kysymykselläni sitä, että kuuluuko tämä tulkintanne "yksilösielusta" johonkin omaksuttuun oppiin vai syntyykö se puhtaasti omasta kokemuksestanne?

        Ramana Maharshi ilmaisi asian tähän suuntaan, kun oli väittelyä yksilöllisyyttä ja ykseyttä korostavien välillä: "jotkut miettivät onko maailma dualistinen vai ei-dualistinen. Tuo on epäolennaista, se ei johda mihinkään. Tulkaa ensin tähän tietoisuuteen, niin näette itse miten asiat ovat. Silloin ratkeaa tuo kysymys automaattisesti, eikä sitä enää tarvitse kysyä".

        Dualistien ja ei-dualistien välinen väittely on loputon, ja päättyy vasta sitten, kun on oivallettu miten asiat on. Kummatkin sanat vain viittaa todellisuuteen, kumpikaan ei yksinään riitä selittämään.


      • gotenh
        gotenh kirjoitti:

        Ramana Maharshi ilmaisi asian tähän suuntaan, kun oli väittelyä yksilöllisyyttä ja ykseyttä korostavien välillä: "jotkut miettivät onko maailma dualistinen vai ei-dualistinen. Tuo on epäolennaista, se ei johda mihinkään. Tulkaa ensin tähän tietoisuuteen, niin näette itse miten asiat ovat. Silloin ratkeaa tuo kysymys automaattisesti, eikä sitä enää tarvitse kysyä".

        Dualistien ja ei-dualistien välinen väittely on loputon, ja päättyy vasta sitten, kun on oivallettu miten asiat on. Kummatkin sanat vain viittaa todellisuuteen, kumpikaan ei yksinään riitä selittämään.

        Sanoisin näin: "Sen toiminta, joka elää kolmen olemassaolon tilan ulottumattomissa, on käsittämätöntä, eikä sitä voi kolmen maailman asukas ymmärtää. Se ilmentyy kehona tai kehottomana, äärellisenä tai äärettömänä - aina tarpeen mukaan. Se voi näyttää dualistiselta tai ei-dualistiselta, mutta sitä ei kolmen olemassaolon tilan asukkaat kykene ymmärtämään"

        Kolme olemassaolon tilaa
        - fyysinen taso
        - astraalitaso
        - mentaali- ja kausaalitasot


    • HaluanTaivaaseen

      Minäkin odotan, että pääsen Taivaaseen, kaikki täällä on aivan turhaa.
      Ainostaan Taivas on päämäärä, jonne suunnata kaikki ajatukset.
      Tämä maanpäällinen on turhuuden turhuutta, täällä ei ole mitään kiinnostavaa.
      Vain Taivaassa on kaikki mikä kiinnostaa, Jumala, Jeesus kaikki rakkaan läheiset, sinne minäkin kaipaan.
      Taivaassa kaikki on parempaa, koska Jumala on luonut Taivaasta paikan, jossa ihmisen on hyvä olla, levätä ilman kipuja, sairauksia, nälkää, eikä kuolemaa enää koskaan ole.

      • gotenh

      • hfghk

        Ilmetty Michael Landon!

        Only the good die young!


      • vm41

        Voit joutua odottelemaan vielä miljoonia vuosia pääsyäsi kuvittelemaasi olotilaan, sillä "noutajahan" tulee vasta viimeisenä päivänä ja paikat on jo olleet satoja vuosia täytetty, ainakin mitä "kirjoitusten mukaan kyytiin mahtuu.


    • selväjärkinen

      On se surkeaa,vaikka suomessa on Ev.Lut. kirkko,joka on opettanut kansaa
      vuosisatoja,miten erillaisia höpötyksiä ilmenee näillä sivuilla.Yksi menee
      taivaaseen,vaikka ei sinne voi "liha päästä koskaan",toinen luulee eläneensä
      jo toista taikka kolmatta kertaa.Raamattu on hyvin selvä näistä asioista,
      mutta jos sitä kirjaa ei tutki tarpeeksi,niin sitten jää vain jäljelle papin valheet.
      Mistä näitä "idiootteja" sikiää ?

      • hölkäsen.pöläys

        Olet pilkkaajasta itsestään ja korottanut itsesi "tietävänä" muiden yläpuolelle. Saat toki olla mitä olet, perille pääset sinäkin, kun sen aika koittaa. Älä siis tuomitse!


      • MEläjä

        Kun kysellään uskoon liittyvistä asioista, mikä tarve ajaa määrittelemään sen 'idiotismiksi'?
        Varsinkin kuolemaan liittyy pelkoja, ihan inhimillinen piirre ja siksi on monille lohduttavaa puhua näistä peloista muille....miten muut kokevat ym.?


    • Pyhähenkiontäällä

      Sulla on yhteys Jumalaan vaikka heti jos haluat Pyhänhengen kautta. Mutta niin kauan kun ollaan maanpäällä meillä on tehtävä. Ja se on kunnia et saadaan olla täällä viel toteuttamassa Jumalan suunnitelmaa. Jokainen pävä on lahja Jumalalta. Pyhähenki on täällä, kannattaa olla Hänen läsnäolossa niin paljon kun mahdollista, ei oo parempaa :D !!! (tää on uskovien etuoikeus.) Ei kannata hukata hetkeä siihenkään että uneksii mitä on tuleva,vaan eletään tässä hetkessä. Kyllä taivaaseen mennään kun sen aika on, jos Isän tuntee ;) Siunausta!

    • oooooooooooooooo

      Mistä ihmeestä tuollaisia hölmöläisten kuvitelmia taivaaseen menosta oikein putkahtelee ?
      Eikö ihmiset ole tutustuneet raamattuun edes sen vertaa, ettei taivaaseen "mennä", vaan maapallon viimeisenä päivänä tulee noutaja.
      Siihen asti maataan mihin on monttu kaivettu.

      • ööööööööööööööööööööö

        Mistä ihmeestä tuollaisia hölmöläisten kuvitelmia maailmanloppuun asti montussa makaamisesta oikein putkahtelee ?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1405
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      154
      1127
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      84
      957
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      857
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      79
      807
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      62
      733
    7. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      733
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      723
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      718
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      692
    Aihe