Moni on moittinut , että vetokoukun asennus mahdollisuuden puuttuminen on yllättävän tehokas myyntijarru hybridiautoille , sehän vaatii mahdollisen (perheen) toisen auto olla "tavallinen" bensa/dieselauto ...
Hybridiautojen vetokoukku ..
45
9388
Vastaukset
- 2.4STW_
Aika harva tarvitsee koukkua joten tuskin tuo kovin iso haitta on mutta kyllä koukun saa hybrideihinkin.
Uusi Prius, vetopaino : 725/725kg
Uusi RAV4, vetopaino: 750/1600kg
Muita hybridejä millä saa vetää on vaikkapa
Tojo Auris
MB C 350e
Passat
Golf- LisäänPuolestasi
Mitsubishi Outlander Phev 4WD vetopaino(jarrullinen perävaunu) 1500kg.
- autonvalintakysymys
Mitä saat hybridi-Auriksella vetää? Terveisiä tyhjällä peräkärryllä. Vetopaino vain 345kg!
- eiperäkärrylle
Se on siinä mahdollista polkupyörätelinettä tms. varten.
- Toyotall
Tuo paino riittää esim 2m2 polttopuu kuorman siirtämiseen(kuivia puita)
Rahdin ajo ammatikseen on jo eri juttu, ja siihen on järeämmät vehkeet keksitty.
(kärryn käsittelyominaisuudet on muuten hyvät) Kamera portaatonveto mahdollistaa ryömittämisen vaikka kuinka tiukkaan paikkaan.(ylämäkimutka peruuttaen) voi pysäyttää kesken, ja lähteä sutimatta liikkeelle, vaiikka kuorma "painaisi päälle" - Teflon100
Toyotall kirjoitti:
Tuo paino riittää esim 2m2 polttopuu kuorman siirtämiseen(kuivia puita)
Rahdin ajo ammatikseen on jo eri juttu, ja siihen on järeämmät vehkeet keksitty.
(kärryn käsittelyominaisuudet on muuten hyvät) Kamera portaatonveto mahdollistaa ryömittämisen vaikka kuinka tiukkaan paikkaan.(ylämäkimutka peruuttaen) voi pysäyttää kesken, ja lähteä sutimatta liikkeelle, vaiikka kuorma "painaisi päälle"Vaikea uskoa, kun yks akselinen Majava peräkärry on omapainoltaan 220 kg. Kovin on harvaan heitetty heittomotti, että painaa vain 62.5 kg
- 234234
Kyllä se Aurisinkin vetopaino riittä pieneen kärryyn ja metsämopoon lavalla. Monelle se on täysin riittävä vetopaino ja onha tuossa listassa muitakin hybridejä. osta siitä sellainen minkä merkki sopii itselle eläkä itke jotain Aurista vain koska tuntuu pahalta.
- Toyotall
Teflon100 kirjoitti:
Vaikea uskoa, kun yks akselinen Majava peräkärry on omapainoltaan 220 kg. Kovin on harvaan heitetty heittomotti, että painaa vain 62.5 kg
Omavalmiste kärry, paino 140kg Hyväksytty kuormapaino 500kg Isuzun jouset farmarirellun navat, akseli,runko,aisa omavalmiste. (25v vanha, mutta kunnolla tehty) Kärryn aisapaino saa olla 50kg auriksessa loput massat kärrylle ja kuormalle.
(laitarakenne hitsattu runkoavahvistavaksi jolloin kevyt runko riittää eikä turhaa painoa tule) kuten majavassa. - Täyteenjamenoksi
Jaa laitan kuormaan sen mitä tarttee siirtää ,koetan pitää painoa kärryineen alle tonnissa. 345 kg 655 kg niin ollaan oikeassa millä eletään. Raskaammissa käytetään maasturia. Voihan joku tyhjä kärryjä vedellä jos on niin hermoheikko en minä.
Ei ole mitään syytä jos käyttää järkeään ajaa tyhjillä kuormilla. Vahinkoja tehdään idioottimaisella ajokäytöksellä olkoon veturina mikä tahansa. - woihanKiessus
Toyotall kirjoitti:
Omavalmiste kärry, paino 140kg Hyväksytty kuormapaino 500kg Isuzun jouset farmarirellun navat, akseli,runko,aisa omavalmiste. (25v vanha, mutta kunnolla tehty) Kärryn aisapaino saa olla 50kg auriksessa loput massat kärrylle ja kuormalle.
(laitarakenne hitsattu runkoavahvistavaksi jolloin kevyt runko riittää eikä turhaa painoa tule) kuten majavassa.Tero on ehkä hauskin eläin. Joka setä väkertää "omavalmisteen" ja näin onni kukoistaa.
- laiton_kuljetus
Toyotall kirjoitti:
Tuo paino riittää esim 2m2 polttopuu kuorman siirtämiseen(kuivia puita)
Rahdin ajo ammatikseen on jo eri juttu, ja siihen on järeämmät vehkeet keksitty.
(kärryn käsittelyominaisuudet on muuten hyvät) Kamera portaatonveto mahdollistaa ryömittämisen vaikka kuinka tiukkaan paikkaan.(ylämäkimutka peruuttaen) voi pysäyttää kesken, ja lähteä sutimatta liikkeelle, vaiikka kuorma "painaisi päälle"Voit olla ihan varma, että jos näen Toyotan hybridiauton perässä muuta kuin tyhjän jarruttoman perävaunun, ilmoitan poliisille mahdollisesta laittomasta kuljetuksesta. Samaa olen kuullut lukuisilta henkilöiltä, jotka ovat kuulleet hybridin mitättömästä luvallisesta perävaunupainosta.
- Tallapohjaan
laiton_kuljetus kirjoitti:
Voit olla ihan varma, että jos näen Toyotan hybridiauton perässä muuta kuin tyhjän jarruttoman perävaunun, ilmoitan poliisille mahdollisesta laittomasta kuljetuksesta. Samaa olen kuullut lukuisilta henkilöiltä, jotka ovat kuulleet hybridin mitättömästä luvallisesta perävaunupainosta.
Voe kun ottaa kovalle...
Van koitappa nostaa tuo laillinen kuorma kyytiin ja mieti sitten. - koukun_tarkastaja
Tallapohjaan kirjoitti:
Voe kun ottaa kovalle...
Van koitappa nostaa tuo laillinen kuorma kyytiin ja mieti sitten.Ei yhden kukkamultapussin kyytiin nostaminen peräkärryyn kummoinen suoritus ole. Kulkisi se tosin peräkontissa jopa Priusissakin.
- Hekoheko
laiton_kuljetus kirjoitti:
Voit olla ihan varma, että jos näen Toyotan hybridiauton perässä muuta kuin tyhjän jarruttoman perävaunun, ilmoitan poliisille mahdollisesta laittomasta kuljetuksesta. Samaa olen kuullut lukuisilta henkilöiltä, jotka ovat kuulleet hybridin mitättömästä luvallisesta perävaunupainosta.
navetta haisee
- Koukullinenauris
Kovin näyttää koukuttavan tarkastajaa...
Hankippa se koukullinen auto niin lähtee se koukkukateus vähitellen laantumaan.. - Kapteeni72Koukku
Itsellä käytetty hybridihonda on nimen omaan kaupunkiautona. Perheillä on nykyisin järjestään 2 autoa. Vähän kuluttava bensa-automaatti lämpenee nopeasti talvella. Toisessa on sitten koukku ja sitä tarvitsee 3-4 krt vuodessa. Auton katollekin voi kiinnittää tavaraa. Mökkeily ja klapinajo ovat muutenkin rahamiesten harrastuksia, ei sovi mulle kun ei ole perintörahaa.
- autoaodotellen
Ei sillä ole väliä onko se kärry tyhjä vai ei. Kytkentämassa lasketaan teoreettisen maksimi kuorman mukaan. Eli jos vetomassaksi on määritetty 345kg niin on siihen melkoisen vaikea löytää laillista peräkärryä. Itse olen tässä nyt käyttänyt tovin hybridin etsiskelyyn. Tilanne vain näyttää siltä, että joko peniksen jatke katumaasturi hirveällä verolla taikka ei koukkua ollenkaan. En vain näe mitään järkeä hommata koukutonta autoa, joten alkaa uhkaavasti näyttämään, että ainakaan toistaiseksi markkinoilta ei vain löydy järkevää koukullista hybridiä tai sähköautoa.
- Uusprius
Uuteen Priukseen saa vetokoukun, kärryn kokonaismassa saa olla 720kg, eli melkein täydet jarruttoman kärryn kokonaispainosta.
Monen perinteisen auton suurin sallittu kärryn paino jää 350-500kg. - EI_ihan_noin
Teoreetinen kytkäntämassan laskeminen koskee ainosataan ajokorttiasiassa.
Muuten massa laskettan kyllä omamassa kuorma = sallittu vetomassa. Eli minä saan vetää 110 kg omassan 235 kg kuormaa =345kg vaikka perävaunun sallittu kokonaismassa on 700kg , ja se riittää yleensä minulle.
Eli ei ole huomioitu esim matkailuvaunun vetoa. Pysytään sitten dieselissä.
- Jgyjj44
Matkailuautot on sitä varten.
Nämä liikenteen tukkona vaappuvat lastulevyhäkkyrät sais jo lailla kieltää. - 102030405060
Jgyjj44 kirjoitti:
Matkailuautot on sitä varten.
Nämä liikenteen tukkona vaappuvat lastulevyhäkkyrät sais jo lailla kieltää.Johan sulla meni herkästi herne nenuun, kun joku esittää pientä kritiikkiä.
- kaha53
Jgyjj44 kirjoitti:
Matkailuautot on sitä varten.
Nämä liikenteen tukkona vaappuvat lastulevyhäkkyrät sais jo lailla kieltää.Mitä minä en tarvitse tai halua, niin ne täytyisi lailla kieltää muiltakin. Minä, minä minä...
- 102030405060
Monella on väärät tiedot.
Se, että yhden valmistajan stekeleestä puuttuu koukku ei vielä tarkoita paljoa.
Hybrideja ja sähköautoja joilla saa vetää jarrullistakin ihan kivasti, löytyy monia. - 1._Markkinat
Teslalta löytyy!
http://www.daglievemensen.nl/tesla/maxrange_temp.htm - Kiallavoivetää
Kia Niro. 600kg jarruton, 1300kg jarrullinen.
- ElectricPhantom
Vanha 90-luvun sähkösitikka 70kg vertikaalinen ja 1120kg vetokykyä. Ei paha, moottorissa yli 180Nm vääntöä.
- pioneer3
Berlingon rekisteriotteessako tuollainen tieto seisoo präntättynä ?
Mites jarruton kärry ? - ElectrcPhantom
Tehtaan papereissa suurin kuorma eli jarrullisena ei saa sen enempää. Mutta riittää minulle hienosti jarruttomaan kärryyn.
Enemmän huolestuttaa näiden pelien viimeinen käyttöpäivä. Näyttäisi siltä ettei sitä ole määrätty ainakaan kestävyyden ja ruostumisen osalta. Vastaavaa ei löydy uudemmista kinnereistä.
- 102030405060
Teslan Model X:llä saa vetää pikkuisen vajaat 2300 kg:
https://www.youtube.com/watch?v=9I5iKMaigco- MieletöntäPopulismia
Saahan sähikäisellä vetää, mutta veto loppuu 20 km jälkeen.
Mieletöntä aivopesua sähikäisten puolesta joka tuutissa.
Vaimo pelkää kaapeleita ja sähkötuolia.
Otamme hänelle ison henkivakuutuksen ja isot kumisaappaat
sähköiskujen varalle.
Naapurien kanssa meni välit poikki kun ajoin pihaan uuden
muiden veroilla tuetun Kia Nitron . Pysyyköhän kaapelit aina paikallaan. - Ettttttt
MieletöntäPopulismia kirjoitti:
Saahan sähikäisellä vetää, mutta veto loppuu 20 km jälkeen.
Mieletöntä aivopesua sähikäisten puolesta joka tuutissa.
Vaimo pelkää kaapeleita ja sähkötuolia.
Otamme hänelle ison henkivakuutuksen ja isot kumisaappaat
sähköiskujen varalle.
Naapurien kanssa meni välit poikki kun ajoin pihaan uuden
muiden veroilla tuetun Kia Nitron . Pysyyköhän kaapelit aina paikallaan.Minkälainen on KIA Nitro?
- hreiuhwigf
Sähköautolla vetäminen saattaa polttaa sähkömoottorista käämit, kun ei jaksa vetää, mutta kuski painaa kuitenkin kaasua ja toivoo että yhdistelmä lähtisi kuitenkin liikkeelle.
Voitte kokeilla mitä tapahtuu kun laitatte sähköporakoneen viilapenkkiin kiinni siten ettei se pääse pyörimään, ja painatte liipaisinta että porakone alkaa jurnuttaa. annatte sitten jurnuttaa siinä muutaman minuutin niin näkee kun kuuluu POKS.
Eiköhän tämä sähköautojen vetokyky tällä esimerkillä jo tullutkin kaikille selväksi.
Parempi jatkaa vain tuon diesel koneisen vetoauton käyttöä.- 423423423
hohhoijaa... akkuporakone on tehty halvaksi . Sähköautoissa on pelkkien akkujen suojaamisessa enemmän elektorniikkaa kuin televisiossa. Moottorien ohjaamisessa on sitten lisää tavaraaa ja paljon. Ei ne moottorit pääse ylikuormittumaan.
Sitäpaitsi kyllä mun akkukoneessani on mysö moottorin aj akun suojauselektroniikka. Ei ole pakko ostaa sitä halvinta mallia :-) - EiNaisilleHarmiksi
423423423 kirjoitti:
hohhoijaa... akkuporakone on tehty halvaksi . Sähköautoissa on pelkkien akkujen suojaamisessa enemmän elektorniikkaa kuin televisiossa. Moottorien ohjaamisessa on sitten lisää tavaraaa ja paljon. Ei ne moottorit pääse ylikuormittumaan.
Sitäpaitsi kyllä mun akkukoneessani on mysö moottorin aj akun suojauselektroniikka. Ei ole pakko ostaa sitä halvinta mallia :-)Sätkäkone siis haavoittuvainen erilaisten laturien sekamelskassa.
Sähkötuoli tappaa.
- fghhhgffgh
"""""Sähköautolla vetäminen saattaa polttaa sähkömoottorista käämit, kun ei jaksa vetää, mutta kuski painaa kuitenkin kaasua ja toivoo että yhdistelmä lähtisi kuitenkin liikkeelle."""""
Jaa, no entäs sähköbussit ja sähkörekat, miten ne voi kuitenki liikkua?- JoulupukinBussiin
Sähkörekka ei liiku kuin lapsilla leikkiautona.
Sähköbussit ..Toimintasäde minimaalinen. Useita vaihtoja päivässä.
Biodiesel pelittää, mutta on kallista. - dasdsdasdasdasdasd
JoulupukinBussiin kirjoitti:
Sähkörekka ei liiku kuin lapsilla leikkiautona.
Sähköbussit ..Toimintasäde minimaalinen. Useita vaihtoja päivässä.
Biodiesel pelittää, mutta on kallista.Ainakin Volvolla ja MAN:lla on kuorma-auto. Ja ainakin Teslalla ja Mersulla on rekka.
Ja täällä Tampereella on jo monta vuotta ollut sähköbussi testissä yhdellä linjalla. - Vaihteen_vuoksi
Raskaissa sähköautoissa on kai vaihteet eri kuormitustilanteita varten. Ei kärähdä moottori. Tai sitten kaksi rinnakkaista moottoria, joista toinen hoitaa hitaat nopeudet ja toinen nopeammat.
- ei.este.ostolle
Pakettiautot ja tavaroiden kotiinkuljetukset on jo keksitty. Koukun ja kärryn hinnalla voi tavis käyttää noita koko ikänsä.
- totta.turiset
Aina autonvaihdon yhteydessä joutuisi maksamaan koukusta asennuksineen ja sähkösarjoineen lähemmäs 1000 €
- etsilleisehalpenee
C-HR hybridin koukku ja sähköt 300€ ja 1-2 tuntia asennusta, ei kannata 1000€ maksaa.
https://www.rameder.fi/vetokoukku-irrotettava-145175-36890-1.html- Anonyymi
C-hrllä saa vetää jarrutonta 750 kg
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
C-hrllä saa vetää jarrutonta 750 kg
Niro ja Kona 1300 kg. Onhan noita tarjolla. Maailmalla henkilöautojen valmistajia ei kiinnosta suomalaisten mökkiharrastus, jossa betonimyllyä raahataan ykkös- ja kakkosasunnon väliä. Täällä esim. taloaan remontoivat haluavat itse raahata peräkärryssä tarvikkeet pauhaussista. Sivistysmaissa maksavat kympin kotiinkuljetuksesta.
- Anonyymi
Lexus rx hybridimaasturilla kärrinvetomassa 2000 kg, näitä rupee saamaan käytettynä jo pikkuauton hinnalla. Sopis hyvin sähköautolle tai pikkuhybridille kaveriks, jolla ajaa pitemmät reissut ja kärrin vedot muutaman kerran vuoteen. Kahden auton politiikka järkevin, isot möhkömaasturi ladattavat hybridit tai täyssähköautot nopeine latausaikoineen tekee vain sähköautoilusta kalliin harrastuksen, johon vain rikkaimmilla on varaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan
Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.1462550- 241986
Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus
Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha231968Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!
Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.891776Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?
Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?671530Sakarjan kirjan 6. luku
Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se201306Avaa sydämesi mulle
❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo371202Elia tulee vielä
Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan361188- 111188
Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa
Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k101167