Hybridiautojen vetokoukku ..

eihyväpäivää

Moni on moittinut , että vetokoukun asennus mahdollisuuden puuttuminen on yllättävän tehokas myyntijarru hybridiautoille , sehän vaatii mahdollisen (perheen) toisen auto olla "tavallinen" bensa/dieselauto ...

45

9388

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2.4STW_

      Aika harva tarvitsee koukkua joten tuskin tuo kovin iso haitta on mutta kyllä koukun saa hybrideihinkin.
      Uusi Prius, vetopaino : 725/725kg
      Uusi RAV4, vetopaino: 750/1600kg

      Muita hybridejä millä saa vetää on vaikkapa
      Tojo Auris
      MB C 350e
      Passat
      Golf

      • LisäänPuolestasi

        Mitsubishi Outlander Phev 4WD vetopaino(jarrullinen perävaunu) 1500kg.


    • autonvalintakysymys

      Mitä saat hybridi-Auriksella vetää? Terveisiä tyhjällä peräkärryllä. Vetopaino vain 345kg!

      • eiperäkärrylle

        Se on siinä mahdollista polkupyörätelinettä tms. varten.


      • Toyotall

        Tuo paino riittää esim 2m2 polttopuu kuorman siirtämiseen(kuivia puita)
        Rahdin ajo ammatikseen on jo eri juttu, ja siihen on järeämmät vehkeet keksitty.
        (kärryn käsittelyominaisuudet on muuten hyvät) Kamera portaatonveto mahdollistaa ryömittämisen vaikka kuinka tiukkaan paikkaan.(ylämäkimutka peruuttaen) voi pysäyttää kesken, ja lähteä sutimatta liikkeelle, vaiikka kuorma "painaisi päälle"


      • Teflon100
        Toyotall kirjoitti:

        Tuo paino riittää esim 2m2 polttopuu kuorman siirtämiseen(kuivia puita)
        Rahdin ajo ammatikseen on jo eri juttu, ja siihen on järeämmät vehkeet keksitty.
        (kärryn käsittelyominaisuudet on muuten hyvät) Kamera portaatonveto mahdollistaa ryömittämisen vaikka kuinka tiukkaan paikkaan.(ylämäkimutka peruuttaen) voi pysäyttää kesken, ja lähteä sutimatta liikkeelle, vaiikka kuorma "painaisi päälle"

        Vaikea uskoa, kun yks akselinen Majava peräkärry on omapainoltaan 220 kg. Kovin on harvaan heitetty heittomotti, että painaa vain 62.5 kg


      • 234234

        Kyllä se Aurisinkin vetopaino riittä pieneen kärryyn ja metsämopoon lavalla. Monelle se on täysin riittävä vetopaino ja onha tuossa listassa muitakin hybridejä. osta siitä sellainen minkä merkki sopii itselle eläkä itke jotain Aurista vain koska tuntuu pahalta.


      • Toyotall
        Teflon100 kirjoitti:

        Vaikea uskoa, kun yks akselinen Majava peräkärry on omapainoltaan 220 kg. Kovin on harvaan heitetty heittomotti, että painaa vain 62.5 kg

        Omavalmiste kärry, paino 140kg Hyväksytty kuormapaino 500kg Isuzun jouset farmarirellun navat, akseli,runko,aisa omavalmiste. (25v vanha, mutta kunnolla tehty) Kärryn aisapaino saa olla 50kg auriksessa loput massat kärrylle ja kuormalle.
        (laitarakenne hitsattu runkoavahvistavaksi jolloin kevyt runko riittää eikä turhaa painoa tule) kuten majavassa.


      • Täyteenjamenoksi

        Jaa laitan kuormaan sen mitä tarttee siirtää ,koetan pitää painoa kärryineen alle tonnissa. 345 kg 655 kg niin ollaan oikeassa millä eletään. Raskaammissa käytetään maasturia. Voihan joku tyhjä kärryjä vedellä jos on niin hermoheikko en minä.
        Ei ole mitään syytä jos käyttää järkeään ajaa tyhjillä kuormilla. Vahinkoja tehdään idioottimaisella ajokäytöksellä olkoon veturina mikä tahansa.


      • woihanKiessus
        Toyotall kirjoitti:

        Omavalmiste kärry, paino 140kg Hyväksytty kuormapaino 500kg Isuzun jouset farmarirellun navat, akseli,runko,aisa omavalmiste. (25v vanha, mutta kunnolla tehty) Kärryn aisapaino saa olla 50kg auriksessa loput massat kärrylle ja kuormalle.
        (laitarakenne hitsattu runkoavahvistavaksi jolloin kevyt runko riittää eikä turhaa painoa tule) kuten majavassa.

        Tero on ehkä hauskin eläin. Joka setä väkertää "omavalmisteen" ja näin onni kukoistaa.


      • laiton_kuljetus
        Toyotall kirjoitti:

        Tuo paino riittää esim 2m2 polttopuu kuorman siirtämiseen(kuivia puita)
        Rahdin ajo ammatikseen on jo eri juttu, ja siihen on järeämmät vehkeet keksitty.
        (kärryn käsittelyominaisuudet on muuten hyvät) Kamera portaatonveto mahdollistaa ryömittämisen vaikka kuinka tiukkaan paikkaan.(ylämäkimutka peruuttaen) voi pysäyttää kesken, ja lähteä sutimatta liikkeelle, vaiikka kuorma "painaisi päälle"

        Voit olla ihan varma, että jos näen Toyotan hybridiauton perässä muuta kuin tyhjän jarruttoman perävaunun, ilmoitan poliisille mahdollisesta laittomasta kuljetuksesta. Samaa olen kuullut lukuisilta henkilöiltä, jotka ovat kuulleet hybridin mitättömästä luvallisesta perävaunupainosta.


      • Tallapohjaan
        laiton_kuljetus kirjoitti:

        Voit olla ihan varma, että jos näen Toyotan hybridiauton perässä muuta kuin tyhjän jarruttoman perävaunun, ilmoitan poliisille mahdollisesta laittomasta kuljetuksesta. Samaa olen kuullut lukuisilta henkilöiltä, jotka ovat kuulleet hybridin mitättömästä luvallisesta perävaunupainosta.

        Voe kun ottaa kovalle...
        Van koitappa nostaa tuo laillinen kuorma kyytiin ja mieti sitten.


      • koukun_tarkastaja
        Tallapohjaan kirjoitti:

        Voe kun ottaa kovalle...
        Van koitappa nostaa tuo laillinen kuorma kyytiin ja mieti sitten.

        Ei yhden kukkamultapussin kyytiin nostaminen peräkärryyn kummoinen suoritus ole. Kulkisi se tosin peräkontissa jopa Priusissakin.


      • Hekoheko
        laiton_kuljetus kirjoitti:

        Voit olla ihan varma, että jos näen Toyotan hybridiauton perässä muuta kuin tyhjän jarruttoman perävaunun, ilmoitan poliisille mahdollisesta laittomasta kuljetuksesta. Samaa olen kuullut lukuisilta henkilöiltä, jotka ovat kuulleet hybridin mitättömästä luvallisesta perävaunupainosta.

        navetta haisee


    • Koukullinenauris

      Kovin näyttää koukuttavan tarkastajaa...
      Hankippa se koukullinen auto niin lähtee se koukkukateus vähitellen laantumaan..

    • Kapteeni72Koukku

      Itsellä käytetty hybridihonda on nimen omaan kaupunkiautona. Perheillä on nykyisin järjestään 2 autoa. Vähän kuluttava bensa-automaatti lämpenee nopeasti talvella. Toisessa on sitten koukku ja sitä tarvitsee 3-4 krt vuodessa. Auton katollekin voi kiinnittää tavaraa. Mökkeily ja klapinajo ovat muutenkin rahamiesten harrastuksia, ei sovi mulle kun ei ole perintörahaa.

    • autoaodotellen

      Ei sillä ole väliä onko se kärry tyhjä vai ei. Kytkentämassa lasketaan teoreettisen maksimi kuorman mukaan. Eli jos vetomassaksi on määritetty 345kg niin on siihen melkoisen vaikea löytää laillista peräkärryä. Itse olen tässä nyt käyttänyt tovin hybridin etsiskelyyn. Tilanne vain näyttää siltä, että joko peniksen jatke katumaasturi hirveällä verolla taikka ei koukkua ollenkaan. En vain näe mitään järkeä hommata koukutonta autoa, joten alkaa uhkaavasti näyttämään, että ainakaan toistaiseksi markkinoilta ei vain löydy järkevää koukullista hybridiä tai sähköautoa.

      • Uusprius

        Uuteen Priukseen saa vetokoukun, kärryn kokonaismassa saa olla 720kg, eli melkein täydet jarruttoman kärryn kokonaispainosta.
        Monen perinteisen auton suurin sallittu kärryn paino jää 350-500kg.


      • EI_ihan_noin

        Teoreetinen kytkäntämassan laskeminen koskee ainosataan ajokorttiasiassa.
        Muuten massa laskettan kyllä omamassa kuorma = sallittu vetomassa. Eli minä saan vetää 110 kg omassan 235 kg kuormaa =345kg vaikka perävaunun sallittu kokonaismassa on 700kg , ja se riittää yleensä minulle.


    • Eli ei ole huomioitu esim matkailuvaunun vetoa. Pysytään sitten dieselissä.

      • Jgyjj44

        Matkailuautot on sitä varten.
        Nämä liikenteen tukkona vaappuvat lastulevyhäkkyrät sais jo lailla kieltää.


      • 102030405060
        Jgyjj44 kirjoitti:

        Matkailuautot on sitä varten.
        Nämä liikenteen tukkona vaappuvat lastulevyhäkkyrät sais jo lailla kieltää.

        Johan sulla meni herkästi herne nenuun, kun joku esittää pientä kritiikkiä.


      • kaha53
        Jgyjj44 kirjoitti:

        Matkailuautot on sitä varten.
        Nämä liikenteen tukkona vaappuvat lastulevyhäkkyrät sais jo lailla kieltää.

        Mitä minä en tarvitse tai halua, niin ne täytyisi lailla kieltää muiltakin. Minä, minä minä...


    • 102030405060

      Monella on väärät tiedot.

      Se, että yhden valmistajan stekeleestä puuttuu koukku ei vielä tarkoita paljoa.

      Hybrideja ja sähköautoja joilla saa vetää jarrullistakin ihan kivasti, löytyy monia.

    • 1._Markkinat
    • Kiallavoivetää

      Kia Niro. 600kg jarruton, 1300kg jarrullinen.

    • ElectricPhantom

      Vanha 90-luvun sähkösitikka 70kg vertikaalinen ja 1120kg vetokykyä. Ei paha, moottorissa yli 180Nm vääntöä.

      • pioneer3

        Berlingon rekisteriotteessako tuollainen tieto seisoo präntättynä ?
        Mites jarruton kärry ?


      • ElectrcPhantom

        Tehtaan papereissa suurin kuorma eli jarrullisena ei saa sen enempää. Mutta riittää minulle hienosti jarruttomaan kärryyn.
        Enemmän huolestuttaa näiden pelien viimeinen käyttöpäivä. Näyttäisi siltä ettei sitä ole määrätty ainakaan kestävyyden ja ruostumisen osalta. Vastaavaa ei löydy uudemmista kinnereistä.


    • 102030405060
      • MieletöntäPopulismia

        Saahan sähikäisellä vetää, mutta veto loppuu 20 km jälkeen.
        Mieletöntä aivopesua sähikäisten puolesta joka tuutissa.
        Vaimo pelkää kaapeleita ja sähkötuolia.
        Otamme hänelle ison henkivakuutuksen ja isot kumisaappaat
        sähköiskujen varalle.
        Naapurien kanssa meni välit poikki kun ajoin pihaan uuden
        muiden veroilla tuetun Kia Nitron . Pysyyköhän kaapelit aina paikallaan.


      • Ettttttt
        MieletöntäPopulismia kirjoitti:

        Saahan sähikäisellä vetää, mutta veto loppuu 20 km jälkeen.
        Mieletöntä aivopesua sähikäisten puolesta joka tuutissa.
        Vaimo pelkää kaapeleita ja sähkötuolia.
        Otamme hänelle ison henkivakuutuksen ja isot kumisaappaat
        sähköiskujen varalle.
        Naapurien kanssa meni välit poikki kun ajoin pihaan uuden
        muiden veroilla tuetun Kia Nitron . Pysyyköhän kaapelit aina paikallaan.

        Minkälainen on KIA Nitro?


    • hreiuhwigf

      Sähköautolla vetäminen saattaa polttaa sähkömoottorista käämit, kun ei jaksa vetää, mutta kuski painaa kuitenkin kaasua ja toivoo että yhdistelmä lähtisi kuitenkin liikkeelle.
      Voitte kokeilla mitä tapahtuu kun laitatte sähköporakoneen viilapenkkiin kiinni siten ettei se pääse pyörimään, ja painatte liipaisinta että porakone alkaa jurnuttaa. annatte sitten jurnuttaa siinä muutaman minuutin niin näkee kun kuuluu POKS.

      Eiköhän tämä sähköautojen vetokyky tällä esimerkillä jo tullutkin kaikille selväksi.
      Parempi jatkaa vain tuon diesel koneisen vetoauton käyttöä.

      • 423423423

        hohhoijaa... akkuporakone on tehty halvaksi . Sähköautoissa on pelkkien akkujen suojaamisessa enemmän elektorniikkaa kuin televisiossa. Moottorien ohjaamisessa on sitten lisää tavaraaa ja paljon. Ei ne moottorit pääse ylikuormittumaan.

        Sitäpaitsi kyllä mun akkukoneessani on mysö moottorin aj akun suojauselektroniikka. Ei ole pakko ostaa sitä halvinta mallia :-)


      • EiNaisilleHarmiksi
        423423423 kirjoitti:

        hohhoijaa... akkuporakone on tehty halvaksi . Sähköautoissa on pelkkien akkujen suojaamisessa enemmän elektorniikkaa kuin televisiossa. Moottorien ohjaamisessa on sitten lisää tavaraaa ja paljon. Ei ne moottorit pääse ylikuormittumaan.

        Sitäpaitsi kyllä mun akkukoneessani on mysö moottorin aj akun suojauselektroniikka. Ei ole pakko ostaa sitä halvinta mallia :-)

        Sätkäkone siis haavoittuvainen erilaisten laturien sekamelskassa.
        Sähkötuoli tappaa.


    • fghhhgffgh

      """""Sähköautolla vetäminen saattaa polttaa sähkömoottorista käämit, kun ei jaksa vetää, mutta kuski painaa kuitenkin kaasua ja toivoo että yhdistelmä lähtisi kuitenkin liikkeelle."""""

      Jaa, no entäs sähköbussit ja sähkörekat, miten ne voi kuitenki liikkua?

      • JoulupukinBussiin

        Sähkörekka ei liiku kuin lapsilla leikkiautona.
        Sähköbussit ..Toimintasäde minimaalinen. Useita vaihtoja päivässä.
        Biodiesel pelittää, mutta on kallista.


      • dasdsdasdasdasdasd
        JoulupukinBussiin kirjoitti:

        Sähkörekka ei liiku kuin lapsilla leikkiautona.
        Sähköbussit ..Toimintasäde minimaalinen. Useita vaihtoja päivässä.
        Biodiesel pelittää, mutta on kallista.

        Ainakin Volvolla ja MAN:lla on kuorma-auto. Ja ainakin Teslalla ja Mersulla on rekka.
        Ja täällä Tampereella on jo monta vuotta ollut sähköbussi testissä yhdellä linjalla.


      • Vaihteen_vuoksi

        Raskaissa sähköautoissa on kai vaihteet eri kuormitustilanteita varten. Ei kärähdä moottori. Tai sitten kaksi rinnakkaista moottoria, joista toinen hoitaa hitaat nopeudet ja toinen nopeammat.


    • ei.este.ostolle

      Pakettiautot ja tavaroiden kotiinkuljetukset on jo keksitty. Koukun ja kärryn hinnalla voi tavis käyttää noita koko ikänsä.

      • totta.turiset

        Aina autonvaihdon yhteydessä joutuisi maksamaan koukusta asennuksineen ja sähkösarjoineen lähemmäs 1000 €


    • etsilleisehalpenee
      • Anonyymi

        C-hrllä saa vetää jarrutonta 750 kg


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        C-hrllä saa vetää jarrutonta 750 kg

        Niro ja Kona 1300 kg. Onhan noita tarjolla. Maailmalla henkilöautojen valmistajia ei kiinnosta suomalaisten mökkiharrastus, jossa betonimyllyä raahataan ykkös- ja kakkosasunnon väliä. Täällä esim. taloaan remontoivat haluavat itse raahata peräkärryssä tarvikkeet pauhaussista. Sivistysmaissa maksavat kympin kotiinkuljetuksesta.


    • Anonyymi

      Lexus rx hybridimaasturilla kärrinvetomassa 2000 kg, näitä rupee saamaan käytettynä jo pikkuauton hinnalla. Sopis hyvin sähköautolle tai pikkuhybridille kaveriks, jolla ajaa pitemmät reissut ja kärrin vedot muutaman kerran vuoteen. Kahden auton politiikka järkevin, isot möhkömaasturi ladattavat hybridit tai täyssähköautot nopeine latausaikoineen tekee vain sähköautoilusta kalliin harrastuksen, johon vain rikkaimmilla on varaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      2550
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe