Kuka ampui Arndt Pekurisen?

gkkgfh

Kaksi sotamiestä kieltäytyi suorittamasta tätä laitonta teloitusta, mutta kolmas suostui. Mikä on tämän sankarin nimi, tietääkö kukaan?

22

344

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Armeija_meidän_puolella

      Mikä laiton se oli? Jos rintamalla miehet olisivat kuin Pekurinen niin Stalinin joukot olisivat marssineet Suomeen täysin esteittä. Kuten Viron, Latvian ja Liettuan esimerkit osoittavat olisi Suomesta siirretty 1-2 miljoonaa ihmistä Siperian leireille kuolemaan. Onneksi miehet ja naiset taistelivat tyhjänpuhumisen sijaan ja saamme elää vapaassa maassa. Desantit, vakoilijat, aseistakieltäytyvät ja muut isänmaanpetturit ovat kohtalonsa itse valinneet.
      Kiitokset ja kunnia velvollisuutensa hoitaneille veteraaneille.

      • ghlkjhh

        Kiitokset veteraaneille ja Pekurinen oli raukka, noista olen samaa mieltä. Mutta ilman oikeudenkäyntiä ammuttaminen olisi lain mukaan edellyttänyt Pekurisen aiheuttamaa merkittävää vaaraa sotatoimille, mikä nyt tuskin oli tilanne. Lisäksi lievästi sanottuna kylmää se, että komentaja ykskaks määrää yksittäisen sotamiehen suorittamaan tällaisen teloituksen. Tämä ei todellakaan voinut olla laillinen käytäntö. Kaksi ensin tähän käskettyä ei pystynyt siihen, enkä yhtään ihmettele. Kiinnostaisi sen piruparan tarina, joka tappavan laukauksen loppujen lopuksi suostui ampumaan. Selvisikö sodasta hengissä, miten eli tämän kokemuksen kanssa? Entä ne kaksi kieltäytyjää, seurasiko heille jokin rangaistus?


      • Siwarrior

        Pekurinen oli alkujaankin aseistakieltäytyjä jo ennen sodan alkamista ja kieltäytyi laillisesti avustamasta armeijaa. Lapuan(muilutus)liike oli kuitenkin erimieltä ja ilman oikeuslaitoksen päätöstä tai minkään muunkaan auktoriteetin osuutta teloitti Pekurisen. Olemassa olevien todisteiden valossa teloitus oli siis laiton. Lapuan(muilutus)liike kulutti muutenkin todella paljon aikaa Pekurisen kovisteluun ja yritykseen saada armeijan harmaisiin, kun se aika oltaisiin voitu käyttää siellä kallisarvoisella rintamalla.


      • "Jos rintamalla miehet olisivat kuin Pekurinen niin Stalinin joukot olisivat marssineet Suomeen täysin esteittä."

        Niitä oli muitakin kuin vain Pekurinen!

        "Lapuan(muilutus)liike oli kuitenkin erimieltä ja ilman oikeuslaitoksen päätöstä tai minkään muunkaan auktoriteetin osuutta teloitti Pekurisen."

        Lapuan liike oli täysin säälittävä liike.

        Olli Happosen tappo ja muilutus:
        http://yle.fi/aihe/artikkeli/2011/11/17/musta-murha-valkoinen-totuus


      • ghlkjhh kirjoitti:

        Kiitokset veteraaneille ja Pekurinen oli raukka, noista olen samaa mieltä. Mutta ilman oikeudenkäyntiä ammuttaminen olisi lain mukaan edellyttänyt Pekurisen aiheuttamaa merkittävää vaaraa sotatoimille, mikä nyt tuskin oli tilanne. Lisäksi lievästi sanottuna kylmää se, että komentaja ykskaks määrää yksittäisen sotamiehen suorittamaan tällaisen teloituksen. Tämä ei todellakaan voinut olla laillinen käytäntö. Kaksi ensin tähän käskettyä ei pystynyt siihen, enkä yhtään ihmettele. Kiinnostaisi sen piruparan tarina, joka tappavan laukauksen loppujen lopuksi suostui ampumaan. Selvisikö sodasta hengissä, miten eli tämän kokemuksen kanssa? Entä ne kaksi kieltäytyjää, seurasiko heille jokin rangaistus?

        "Kiitokset veteraaneille ja Pekurinen oli raukka, noista olen samaa mieltä. "

        Isoisäni on kieltänyt minua kiittämästä Suomen sotaveteraaneja, joka oli Petroskoin valtaamisessakin mukana PST-miehenä. Saksa teki sen suurimman työn Suomen pelastamiseksi eikä Adolf Hitler tai natsit hakaristeineen (suurin osa Saksan sotilaista ei kuulunut natseihin). Vielä yli 90-vuotiaana isoisäni pyöritteli päätänsä Presidentin itsenäisyysjuhlia katsoessaan telkkaristaan ja totesi hyvin vihaisena kaikkien sotaveteraanien puolesta: "Milloin suomalaiset oppivat kiittämään muita itsenäisyydestämme. Me olimme vain se harva joukko, mitä sitä meitä kiittelemään"!


      • ateisti1982 kirjoitti:

        "Kiitokset veteraaneille ja Pekurinen oli raukka, noista olen samaa mieltä. "

        Isoisäni on kieltänyt minua kiittämästä Suomen sotaveteraaneja, joka oli Petroskoin valtaamisessakin mukana PST-miehenä. Saksa teki sen suurimman työn Suomen pelastamiseksi eikä Adolf Hitler tai natsit hakaristeineen (suurin osa Saksan sotilaista ei kuulunut natseihin). Vielä yli 90-vuotiaana isoisäni pyöritteli päätänsä Presidentin itsenäisyysjuhlia katsoessaan telkkaristaan ja totesi hyvin vihaisena kaikkien sotaveteraanien puolesta: "Milloin suomalaiset oppivat kiittämään muita itsenäisyydestämme. Me olimme vain se harva joukko, mitä sitä meitä kiittelemään"!

        Todellisuudessa Saksa valloitti Suomelle Petroskoin!


    • heterosivari

      Jokainen kommunisti ansaitsee kuolemantuomion. Terveisin valkoihoinen lihaa syövä, kokoomusta äänestävä heterosivari.

      • "Jokainen kommunisti ansaitsee kuolemantuomion."

        Yksikään ihminen ei tule tulla tapetuksi aatteellansa tai säädyllään. Ei edes kristitty!

        "kokoomusta äänestävä heterosivari"

        Uskovat sanoisivat: "Rauha sinun sielullesi"!

        Oletko siitä kokoomuksesta tyytyväinen? Terveisin osittain siniverinen baltiasaksalainen aatelinen, ateisti, vapaa-ajattelija ja vasuri.


      • puhut_paskaa
        ateisti1982 kirjoitti:

        "Jokainen kommunisti ansaitsee kuolemantuomion."

        Yksikään ihminen ei tule tulla tapetuksi aatteellansa tai säädyllään. Ei edes kristitty!

        "kokoomusta äänestävä heterosivari"

        Uskovat sanoisivat: "Rauha sinun sielullesi"!

        Oletko siitä kokoomuksesta tyytyväinen? Terveisin osittain siniverinen baltiasaksalainen aatelinen, ateisti, vapaa-ajattelija ja vasuri.

        Hehheheheee... Kun armeijasta poika potkittiin epäkelpona pois niin nyt sitten onkin oikein siniverinen aatelinen. Ei jumankauta, kyllä taitaa osastolla Napoleonit olla mustasukkaisia. Minkälainen luuseri tuolla nimimerkin takana oikein paskaansa suoltaa?


      • puhut_paskaa kirjoitti:

        Hehheheheee... Kun armeijasta poika potkittiin epäkelpona pois niin nyt sitten onkin oikein siniverinen aatelinen. Ei jumankauta, kyllä taitaa osastolla Napoleonit olla mustasukkaisia. Minkälainen luuseri tuolla nimimerkin takana oikein paskaansa suoltaa?

        "Kun armeijasta poika potkittiin epäkelpona pois niin nyt sitten onkin oikein siniverinen aatelinen"

        Minua ei ole koskaan potkittu "epäkelpona" Suomen armeijasta pois vaan päätin siitä itse (kaikki upseerit olivat asiasta yksimielisiä), koska katsoin että mun fyysinen sairauteni sorminivelissä psoriaasis heikentäisi minun asepalvelusta sekä astman tasoinen siitepölyallergiani heikentäisi Suomen hyökkäystä ja saattaisi paljastaa minut viholliselle.
        Lemmikkieläimiä minulla on, koska ne eivät ole koskaan aiheuttaneet minulle minkäänlaista allergista reaktiota kuten suomalaiset peltokasvit.

        Kuten olen maininnut, että olen saksalaisen kreivin ja Venäjän sotamarsalkka B.C. von Münnichin kaukainen jälkeläinen hänen tyttärensä kautta. Ns. "Siniväri" verestäni on kaikonnut minusta tosin on jo 5-6 sukupolvea aikaisemmin. Sukulaismieheni tosin palvelivat samaan aikaan Marsalkka Mannerheimin kanssa Venäjän tsaarin armeijassa, josta Mannerheimkin oli upseerioppinsa imenyt!
        Suvussani on aina ollut upseereita ja lakimiehiä kautta historian ja upseerisuus ei ole ollut mikään "geeniperimänäni" tai välttämättömyys suvussani. Eräs B.C. von Münnichin jälkeläinen ja esi-isäni on ollut "kaukaista sukua" jopa Englannin Kuningatar Victorialle tai ainakin tämän serkulle.

        En tiennyt "siniverisyydestäni" mitään suoriessani n. 15 vuotta sitten 17-vuotiaana varusmiespalvelustani!


      • puhut_paskaa kirjoitti:

        Hehheheheee... Kun armeijasta poika potkittiin epäkelpona pois niin nyt sitten onkin oikein siniverinen aatelinen. Ei jumankauta, kyllä taitaa osastolla Napoleonit olla mustasukkaisia. Minkälainen luuseri tuolla nimimerkin takana oikein paskaansa suoltaa?

        Taidat olla vain kateellinen minulle? Kotiuduin intistä aliupseerioppilaana ja korpraalina ja olin muutenkin sotilaallista ainesta vaikka fyysiset sairauteni olisi saattaneet evätä minut lopulta RUK:lta. Minulla ei ole siis mitään henkistä sairautta. Halusin siviiliin tultuani suorittaa palvelukseni Suomelle loppuun ja otin siis Lapinjärven sivarikeskukseen yhteyttä, koska minut olisi muuten nuorena pyydetty Suomen harmaisiin jos sota olisi Suomea uhannut.

        Olen hyvilläni, että miehille jotka ovat reserviläisiä heistä osalle annetaan nyt mahdollisuus kieltäytyä reservistä. Olen joskus sanonut, että olisin itse reservinkieltäytyjä, mikäli en olisi saanut suorittaa sivaria!


      • heheheee
        ateisti1982 kirjoitti:

        Taidat olla vain kateellinen minulle? Kotiuduin intistä aliupseerioppilaana ja korpraalina ja olin muutenkin sotilaallista ainesta vaikka fyysiset sairauteni olisi saattaneet evätä minut lopulta RUK:lta. Minulla ei ole siis mitään henkistä sairautta. Halusin siviiliin tultuani suorittaa palvelukseni Suomelle loppuun ja otin siis Lapinjärven sivarikeskukseen yhteyttä, koska minut olisi muuten nuorena pyydetty Suomen harmaisiin jos sota olisi Suomea uhannut.

        Olen hyvilläni, että miehille jotka ovat reserviläisiä heistä osalle annetaan nyt mahdollisuus kieltäytyä reservistä. Olen joskus sanonut, että olisin itse reservinkieltäytyjä, mikäli en olisi saanut suorittaa sivaria!

        Maitojunalla kotiin, niinhän se käy niille jotka eivät armeijaan kelpaa. Hullut potkitaan sieltä pois vaarantamasta toisten henkeä.


      • Ateisti1982EiKirj
        heheheee kirjoitti:

        Maitojunalla kotiin, niinhän se käy niille jotka eivät armeijaan kelpaa. Hullut potkitaan sieltä pois vaarantamasta toisten henkeä.

        "Maitojunalla kotiin, niinhän se käy niille jotka eivät armeijaan kelpaa. "

        Opettele lukemaan ennen kuin keksit noita pakkomielteisiä sepustuksia ja siivoa suusi!

        "Hullut potkitaan sieltä pois vaarantamasta toisten henkeä."

        Taidat puhua itsestäsi!?


    • Ei ollut sotamies vaan Kapteeni Valkonen.
      Miksi ylipäätänsä Pekurisen ja aseista kieltäytyjät piti ampua niin sitä mä en ymmärrä armeijan ajatuksella: "ei sota yhtä miestä kaipaa", mutta olisi kuitenkin kaivannut? Onneksi sodan aikainen kuolemantuomio on kielletty Suomessa jo 1970-luvulla...siinä suhteessa Suomi on hyväksynyt ihmisoikeudet ja sana- ja mielipiteenvapauden. Se ei tietenkään koske vihollista! Onko muita tapoja vielä keksitty maailmassa, kuten diplomatia? Sitä hienoa työtä tekee Martti Ahtisaari ja osittain Pekka Haavistokin (on vihreä, sivari ja homoseksuaali), jottei suomalaisen tarvitse KOSKAAN tarttua aseeseen.

      • pekuriseninhoaja

        Suomi suojelee sodanaikaisia sotarikollisia kehitysmaamuslimimaista. Ts. ei lähetä näitä tuomittaviksi omiin maihinsa. Hienoa? Nämä paskamurhaajat saavat täällä nimellisen "elinkautisen" (12-15v) ja sen jäkeen paskamurhaajat viettävät loppuelämänsä täällä turvassa kelaelätteinä. Vai luuleeko joku pahinkaan punaviherfeministihyysäri, että joku palkkaisi näitä paskoja oikeisiin töihin täällä?
        Nykymeiningin mukaan isis-massamurhaajia tulee hakemaan täältä Hölmölandiasta turvapaikkaa sankoin joukoin kahden vuoden sisään. Ja näitä ei voi karkoittaa. Puhumattakaan muista muslimimaisten kriminaaleista. Haavisto muuten on perseestä ja niinhän tuo onkin sukalaapuolen miehimys. Avokki parikymmentä vuotta nuorempi kehitysmaanuorukainen. Revipä tuosta aseistakieltäytyjä!


      • pekuriseninhoaja kirjoitti:

        Suomi suojelee sodanaikaisia sotarikollisia kehitysmaamuslimimaista. Ts. ei lähetä näitä tuomittaviksi omiin maihinsa. Hienoa? Nämä paskamurhaajat saavat täällä nimellisen "elinkautisen" (12-15v) ja sen jäkeen paskamurhaajat viettävät loppuelämänsä täällä turvassa kelaelätteinä. Vai luuleeko joku pahinkaan punaviherfeministihyysäri, että joku palkkaisi näitä paskoja oikeisiin töihin täällä?
        Nykymeiningin mukaan isis-massamurhaajia tulee hakemaan täältä Hölmölandiasta turvapaikkaa sankoin joukoin kahden vuoden sisään. Ja näitä ei voi karkoittaa. Puhumattakaan muista muslimimaisten kriminaaleista. Haavisto muuten on perseestä ja niinhän tuo onkin sukalaapuolen miehimys. Avokki parikymmentä vuotta nuorempi kehitysmaanuorukainen. Revipä tuosta aseistakieltäytyjä!

        " Vai luuleeko joku pahinkaan punaviherfeministihyysäri, että joku palkkaisi näitä paskoja oikeisiin töihin täällä?"

        Monille Suomen työnantajille ei ole väliä kenet he palkkaavat töihin, kunhan hommat vaan sujuvat oli kyseessä mies tai nainen! Jos jokainen työnantaja alkaisi ajattelemaan jokaisesta miehestä, että onko mies suorittanut armeijan vai ei niin Suomen verokirstu alkaisi olemaan melkolailla tyhjillään, joka ei varmaankaan olisi Suomelta tarkoitus!!

        "Haavisto muuten on perseestä ja niinhän tuo onkin sukalaapuolen miehimys."

        Haavisto nyt ei ole perseestä, koska taitaa olla Suomessa ainut Martti Ahtisaaren jälkeen "manttelin perijä", jolla ois edes hitusen diplomaattisia kykyjä. Muilla diplomaateilla on vain väkinäisiä tai -valtaisia. Diplomaatiksi ei sovellu Suomessa armeijan upseeri tai se jolla on rynkkykädessä!


      • ateisti1982 kirjoitti:

        " Vai luuleeko joku pahinkaan punaviherfeministihyysäri, että joku palkkaisi näitä paskoja oikeisiin töihin täällä?"

        Monille Suomen työnantajille ei ole väliä kenet he palkkaavat töihin, kunhan hommat vaan sujuvat oli kyseessä mies tai nainen! Jos jokainen työnantaja alkaisi ajattelemaan jokaisesta miehestä, että onko mies suorittanut armeijan vai ei niin Suomen verokirstu alkaisi olemaan melkolailla tyhjillään, joka ei varmaankaan olisi Suomelta tarkoitus!!

        "Haavisto muuten on perseestä ja niinhän tuo onkin sukalaapuolen miehimys."

        Haavisto nyt ei ole perseestä, koska taitaa olla Suomessa ainut Martti Ahtisaaren jälkeen "manttelin perijä", jolla ois edes hitusen diplomaattisia kykyjä. Muilla diplomaateilla on vain väkinäisiä tai -valtaisia. Diplomaatiksi ei sovellu Suomessa armeijan upseeri tai se jolla on rynkkykädessä!

        Haluatte siis ennemmin tarttua aseeseen ja tapattaa itsenne..hyvä?! Älkää sitten sekoittako siihen "attentaattiinne" Suomen muita kansalaisia! Nationalismi ei ole koskaan se tervein tapa toimia!


      • heterosivari

        Jos et välitä Suomesta paskan vertaa, ole hyvä ja lähde Pohjois-Koreaan imemään peukkua mahtavan Läski-Kimin kainaloon. Ehkä saat demokratian vihollisena turvapaikan.


      • heterosivari kirjoitti:

        Jos et välitä Suomesta paskan vertaa, ole hyvä ja lähde Pohjois-Koreaan imemään peukkua mahtavan Läski-Kimin kainaloon. Ehkä saat demokratian vihollisena turvapaikan.

        Mä välitän Suomesta. Te itse nojaudutte taas asevelvollisuuteen helvetin rutosti, jolla ei ole mitään mahdollisuuksia esim. Venäjää vastaan!

        Ole hyvä ja lähde sä täältä Suomesta sinne helvetin Espanjaasi ja ole siellä koko vitun elämäsi!!

        En hyväksy Korean taipumuksia. Sitä ei hyväksy tietääkseni yksikään ateisti!


      • huku_paskaan
        ateisti1982 kirjoitti:

        Mä välitän Suomesta. Te itse nojaudutte taas asevelvollisuuteen helvetin rutosti, jolla ei ole mitään mahdollisuuksia esim. Venäjää vastaan!

        Ole hyvä ja lähde sä täältä Suomesta sinne helvetin Espanjaasi ja ole siellä koko vitun elämäsi!!

        En hyväksy Korean taipumuksia. Sitä ei hyväksy tietääkseni yksikään ateisti!

        Jos ei Pohjois Korea kelpaa niin ulos maasta joka tapauksessa. Kaltaisiasi loiseläjiä emme tässä maassa tarvitse.


      • bgfhuhjkl

        Valkosen oma kantti ei riittänyt ampumiseen, joten hän nakitti tähän hommaan sotamiehen. Kaksi ensimmäistä kieltäytyi, mutta kolmas veti liipaisimesta. Hänen henkilöllisyytensä kiinnostaisi, mutta täällä ei näköjään muuta ole kuin typerää egoilua ja paskanjauhantaa.


    • Anonyymi

      Voi olla kysymys aivan muustakin kuin pelkuruudesta vaikka äärimmäisen kovasta omasta tahdosta johon ei väkivalta painostus ja suora kuoleman uhka ole vain tehonnut... Jos kyseisen henkilön kiven kova vakaumus on se että . Järjestelmät ja näiden johtajat ovat äärimmäisen väärässä ja hän on itse päättänyt millään tavalla olla osallistumasta mielettömyyteen johon hän ja moni muu on täysin syytön. .

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9656
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2827
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      165
      2597
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2049
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1806
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      14
      1633
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1547
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      12
      1493
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      11
      1439
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe