olen 31v mies ja viime päivinä huomasin että pupillini ovat normaalia suuremmat,ei täytä koko silmämunaa mutta suuret kummiskin,ja toisessa silmässä on toista suurempi pupillit ollut jo muutamia vuosia,ja tuntuu että lähinäkö on heikentynyt ja tuntuu että silmät ei tarkenna kunnolla.en käytä silmälaseja
Huumeita en käytä,ainoastaan tupakkaa ja alkoholia
lääkityksenä on mielialalääkkeitä
sertranil,ketipinor,peratsin,mirtazapiini,rivatril päivittäisessä käytössä
ja tämä sama lääkitys on ollut jo kuukausia
Huolestuttavaa ja samalla hävettää kun luulen että näytän aivan nistiltä...
laajentuneet pupillit
7
3051
Vastaukset
- taiåitäisiolla
" sertranil,ketipinor,peratsin,mirtazapiini,rivatril päivittäisessä käytössä "
Siis alkoholia EI saa käyttää yhdenkään noista sun lääkkeiden kanssa.
Mihin oikein syöt noita myrkkyjä?
Ongelmasi ei ole pupillit, vaan ihan muu.- huolestunut888
missasit pointin,en käytä alkoholia kuin kerran kuussa max ja silloinkin vaan saunakaljat. ja pupillit se on se ongelma ja siihe tulin kysymään ,ja toivoin asiallista vastausta mutta tällä palstalla kait turha sellaista toivoa
- yhteisvaikutuksiensumma
Luulen, että joku tai jotkut noista käyttämistäsi lääkkeistä saavat aikaan yhteisvaikutuksena, että pupillit laajenevat. Jos hiukankaan on bentsovaikutusta, niin pupillit laajenee.
- lähes50vee
Mulla on luonnostaan isot pupillit, mutta hyvin oon pärjännyt, kun vain huumehörhöt tietää, että pupillit laajenee amfetamiinista.
- awerrty
Pupillien kuuluisi luonnostaan pienetä iän myötä. Parikymppisellä on auringonvalossa isommat pupillit kuin vanhuksella hämärässä huoneessa. Yksi syy siihen, että ikääntyessä näkee heikommin. Jotkin lääkkeet ja huumeet niitä tosin suurentavat.
Mielestäni pupillien ei kuuluisi olla koskaan keskenään eri kokoiset. Se viittaa johonkin neurologiseen häiriöön. Aina kyse ei ole vakavasta tilasta, mutta kannattaisi silti tarkastuttaa asia. Ihan siltä varalta, että sinulle syötetään lääkkeitä johonkin mielisairauteen, mutta todellisuudessa takana onkin rakenteellinen keskushermoston vika (kuten kasvain tai infektio). Asia pitäisi tutkia, eikä ohittaa olankohautuksella (kuten todennäköisesti tehdään).
Silmälääkärikin näkee silimänpohjiin katsomalla paljon, mutta suosittelisin silti käymään yleislääkärillä/neurologilla. Vika on todennäköisesti keskushermostossa, ei silmissä. - kokemuksellasanon
Korvatulehdus tai korvavaurio voi aiheuttaa pupillinen eri koot.
- ketipinorMASTER
Vanha thread mutta sanon silti että itsekin käytän ketipinoria ja minulla toinen mustuainen vähän suurempi kuin toinen. Ero näkyy parhaiten lääkkeen oton jälkeen ja kun lääke on poistunut kehosta ero pienenee tai häviää kokonaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941763
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa3581189Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"
Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna181178- 961048
- 63838
Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam36821Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani6764- 46706
Lapuan liike nyt! rähinöimässä Tampereella
Avoimen rasistisen ja fasistisen sinimustan liikkeen poprukat riehuvat Tampereella parasta aikaa.132698En vaan ymmärrä
Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla42690