laajentuneet pupillit

Huolestunut888

olen 31v mies ja viime päivinä huomasin että pupillini ovat normaalia suuremmat,ei täytä koko silmämunaa mutta suuret kummiskin,ja toisessa silmässä on toista suurempi pupillit ollut jo muutamia vuosia,ja tuntuu että lähinäkö on heikentynyt ja tuntuu että silmät ei tarkenna kunnolla.en käytä silmälaseja

Huumeita en käytä,ainoastaan tupakkaa ja alkoholia

lääkityksenä on mielialalääkkeitä

sertranil,ketipinor,peratsin,mirtazapiini,rivatril päivittäisessä käytössä

ja tämä sama lääkitys on ollut jo kuukausia

Huolestuttavaa ja samalla hävettää kun luulen että näytän aivan nistiltä...

7

3051

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taiåitäisiolla

" sertranil,ketipinor,peratsin,mirtazapiini,rivatril päivittäisessä käytössä "

Siis alkoholia EI saa käyttää yhdenkään noista sun lääkkeiden kanssa.

Mihin oikein syöt noita myrkkyjä?

Ongelmasi ei ole pupillit, vaan ihan muu.

• huolestunut888

missasit pointin,en käytä alkoholia kuin kerran kuussa max ja silloinkin vaan saunakaljat. ja pupillit se on se ongelma ja siihe tulin kysymään ,ja toivoin asiallista vastausta mutta tällä palstalla kait turha sellaista toivoa

• yhteisvaikutuksiensumma

Luulen, että joku tai jotkut noista käyttämistäsi lääkkeistä saavat aikaan yhteisvaikutuksena, että pupillit laajenevat. Jos hiukankaan on bentsovaikutusta, niin pupillit laajenee.

• lähes50vee

Mulla on luonnostaan isot pupillit, mutta hyvin oon pärjännyt, kun vain huumehörhöt tietää, että pupillit laajenee amfetamiinista.

• awerrty

Pupillien kuuluisi luonnostaan pienetä iän myötä. Parikymppisellä on auringonvalossa isommat pupillit kuin vanhuksella hämärässä huoneessa. Yksi syy siihen, että ikääntyessä näkee heikommin. Jotkin lääkkeet ja huumeet niitä tosin suurentavat.

Mielestäni pupillien ei kuuluisi olla koskaan keskenään eri kokoiset. Se viittaa johonkin neurologiseen häiriöön. Aina kyse ei ole vakavasta tilasta, mutta kannattaisi silti tarkastuttaa asia. Ihan siltä varalta, että sinulle syötetään lääkkeitä johonkin mielisairauteen, mutta todellisuudessa takana onkin rakenteellinen keskushermoston vika (kuten kasvain tai infektio). Asia pitäisi tutkia, eikä ohittaa olankohautuksella (kuten todennäköisesti tehdään).

Silmälääkärikin näkee silimänpohjiin katsomalla paljon, mutta suosittelisin silti käymään yleislääkärillä/neurologilla. Vika on todennäköisesti keskushermostossa, ei silmissä.

• kokemuksellasanon

Korvatulehdus tai korvavaurio voi aiheuttaa pupillinen eri koot.

• ketipinorMASTER

Vanha thread mutta sanon silti että itsekin käytän ketipinoria ja minulla toinen mustuainen vähän suurempi kuin toinen. Ero näkyy parhaiten lääkkeen oton jälkeen ja kun lääke on poistunut kehosta ero pienenee tai häviää kokonaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      94
      1763
    2. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      358
      1189
    3. Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"

Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna
      Suomalaiset julkkikset
      18
      1178
    4. Mikä on horoskooppisi?

Entä tiedätkö kaivattusi?
      Ikävä
      96
      1048
    5. Onks se väärin jos

Tutustuttaisiin edes vähän enemmän?
      Ikävä
      63
      838
    6. Vanhemmalle naiselle

Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam
      Ikävä
      36
      821
    7. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      764
    8. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan? Sinusta paljon kiinni
      Ikävä
      46
      706
    9. Lapuan liike nyt! rähinöimässä Tampereella

Avoimen rasistisen ja fasistisen sinimustan liikkeen poprukat riehuvat Tampereella parasta aikaa.
      Maailman menoa
      132
      698
    10. En vaan ymmärrä

Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla
      Ikävä
      42
      690
    Aihe