Delfiini on ihmisen lähin sukulainen

The-Bible-is-the_Truth

http://edition.cnn.com/TECH/science/9902/04/dolphins.enn/

Texas A&M yliopiston tiedemies Dr. David Busbee on tutkinut delfiinin genomia ja todennut sen hyvin samanlaiseksi ihmisen genomin kanssa. Busbeen mukaan delfiinin genomi on lähempänä ihmisen genomia kuin minkään maalla elävän nisäkkään genomi.

Kenessä on rohkeutta myöntää, että
- Darwinin elämänpuu on pelkkää sotkua
- Ihminen ei ole kehittynyt simpanssista
- Genomivertailujen perusteella ei voi vetää johtopäätöksiä eliöiden sukulaisuussuhteesta
- Jos genomivertailua ylipäänsä tehdään, niin silloin pitää verrata koko genomi, myös proteiineja koodaamattomat geenit.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9691170
http://paulapeterson.com/dolphin_human_connection.html
http://www.reefrelieffounders.com/science/2010/10/21/articlesafari-dolphin-dna-very-close-to-human/
http://www.onegreenplanet.org/animalsandnature/dolphins-and-humans-are-more-similar-than-you-realize/
http://edition.cnn.com/TECH/science/9902/04/dolphins.enn/

35

396

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olet huvittava esimerkki siitä millaisiin aivopiereskelyyn joko ääriuskovaisen typeryys tai kreationistisen trollin typeryys johtaa. Kummasta typeryydestä on sinun kohdallasi kysymys?

      "Texas A&M yliopiston tiedemies Dr. David Busbee on tutkinut delfiinin genomia ja todennut sen hyvin samanlaiseksi ihmisen genomin kanssa. Busbeen mukaan delfiinin genomi on lähempänä ihmisen genomia kuin minkään maalla elävän nisäkkään genomi."

      Ja missä kohtaa lainauslouhimaasi uutisartikkelia (ei siis tieteelllistä julkaisua), joka on vuodelta 1999 noin todetaan? Ettei vaan multinilkki esittele omia säälittäviä aivopierujaan tutkimustuloksina?

      Maalla elävistä eläinlajeista esimerkiksi lehmä on läheisempää sukua delfiinille ja valaille kuin ihminen ja muut ihmisapinat: http://news.discovery.com/animals/whales-dolphins/dolphins-human-brain-120626.htm

      "Kenessä on rohkeutta myöntää, että

      - Darwinin elämänpuu on pelkkää sotkua
      - Ihminen ei ole kehittynyt simpanssista
      - Genomivertailujen perusteella ei voi vetää johtopäätöksiä eliöiden sukulaisuussuhteesta"

      Ei tuollaisten typeryyksien myöntämiseen tarvita rohkeutta - ainoastaan ääriuskovaisen typeryyttä ja/tai epärehellisyyttä.

      "- Jos genomivertailua ylipäänsä tehdään, niin silloin pitää verrata koko genomi, myös proteiineja koodaamattomat geenit."

      Ja sitähän tiede koko ajan tekeekin. Niiden eläinlajien määrä kasvaa kaiken aikaa, joiden koko genomi on sekvensoitu.

      "http://paulapeterson.com/dolphin_human_connection.html"

      Kaikkeen pseudotieteelliseen huuhaaseen sinä multinilkki uskotkin: http://paulapeterson.com/Earthcode.html. Mutta siksihän sinä oletkin kreationisti.

      Kirjoitit yhden avaamasi keskustelun alussa: "Olen jo pitkään noudattanut sellaista linjaa, että en jatka keskustelua ketjussa, jossa alkaa tulla epäasiallisuuksia ja solvauksia. "

      Kuinka kauan sinä kerroitkaan multinilkki keskustelleesi täällä palstalla ...?

      Voit ilman mitään tekosyitä jatkaa "keskustelua" tässä avaamassasi keskustelussa, koska en solvannut sinua vaan esitin ainoastaan sinua koskevia faktoja.

      • http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9691170

        Tuossa tieteellinen, vertaisarvioitu tutkimus.

        Ja tarkennan lausetta 'Busbeen mukaan delfiinin genomi on lähempänä ihmisen genomia kuin minkään maalla elävän nisäkkään genomi.' seuraavaan muotoon:

        Busbeen mukaan kaikkien nisäkkäiden genomi huomioon ottaen, ihmisen genomia lähimpänä on delfiinin genomi.

        Ymmärrän, että aamukahvisi läikkyivät lattialle...



      • The-Bible-is-the_Truth kirjoitti:

        http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9691170

        Tuossa tieteellinen, vertaisarvioitu tutkimus.

        Ja tarkennan lausetta 'Busbeen mukaan delfiinin genomi on lähempänä ihmisen genomia kuin minkään maalla elävän nisäkkään genomi.' seuraavaan muotoon:

        Busbeen mukaan kaikkien nisäkkäiden genomi huomioon ottaen, ihmisen genomia lähimpänä on delfiinin genomi.

        Ymmärrän, että aamukahvisi läikkyivät lattialle...

        "Tuossa tieteellinen, vertaisarvioitu tutkimus."

        Tarkoitat että siinä on linkki vertaisarvioituun tieteelliseen julkaisuun, joka raportoi tehdyn tieteellisen tutkimuksen, tutkimustulokset ja niiden pohjalta tehdyt päätelmät?

        Varmaankin multinilkki luit ko. julkaisun?

        Voinet sitten esittää meille suoran lainauksen siitä, että tutkijat toteavat delfiinin genomin olevan lähempänä ihmisen genomia kuin muiden ihmisapinoiden genomi?

        "Ja tarkennan lausetta 'Busbeen mukaan delfiinin genomi on lähempänä ihmisen genomia kuin minkään maalla elävän nisäkkään genomi.' seuraavaan muotoon:

        Busbeen mukaan kaikkien nisäkkäiden genomi huomioon ottaen, ihmisen genomia lähimpänä on delfiinin genomi."

        Ja suora lainaus kiitos. Et kai luule multinilkki, että luotan pelkkään sinun väitteeseesi, kaikkien niiden valheiden vuoksi, joista olet todistetusti jäänyt kiinni.

        "Ymmärrän, että aamukahvisi läikkyivät lattialle..."

        Itse asiassa multinilkki, aamukahvini oli lentää näppäimistölle naurun purskahduksen myötä kun luin säälittävän avauksesi.


      • The-Bible-is-the_Truth kirjoitti:

        https://www.thedodo.com/dolphins-and-humans-are-not-so-510374174.html

        Veterinarian David Busbee from Texas A&M University compared the human genome with that of dolphins and found that they were nearly identical.

        Ihmisen ja delfiinin genomi on lähes identtinen.

        Tuo linkittämäsi uutisartikkeli viittaa suoraan siihen samaan vuoden 1999 uutisartikkeliin, jonka linkitit avauksessasi.

        Jospa turhien uutisartikkeli linkitysten sijaan esittäisit meille suoran lainauksen (ei kreationistista lainauslouhintaa siis kiitos) alkuperäisestä tutkimusartikkelista, joka osoittaa Busbeen toteavan seuraavan väitteesi: "Busbeen mukaan kaikkien nisäkkäiden genomi huomioon ottaen, ihmisen genomia lähimpänä on delfiinin genomi."

        Eikö olekin multinilkki jännää, että vuonna 2015 tiedeyhteisö pitää edelleen simpansin genomia lähimpänä ihmisen genomille, vaikka tuo tutkimus, jonka tuloksia tapasi mukaan taas vääristelit multinilkki tehtiin jo vuonna 1999 ...


      • “Dolphins are marine mammals that swim in the ocean and it was astonishing to learn that we had more in common with the dolphin than with land mammals,” says geneticist Horst Hameister.

        Uskon mieluummin geenitutkija Horst Hameister:ia kuin puolimutkateistin itkupotkuraivaria.


      • Olet.vajakki.valehtelija
        The-Bible-is-the_Truth kirjoitti:

        “Dolphins are marine mammals that swim in the ocean and it was astonishing to learn that we had more in common with the dolphin than with land mammals,” says geneticist Horst Hameister.

        Uskon mieluummin geenitutkija Horst Hameister:ia kuin puolimutkateistin itkupotkuraivaria.

        Hähää. Se nyt on täysin yhdentekevää mihin sinä pelle uskot varsinkin tiedämme että olet kreationisti ja uskot Raamatun satuihin. Et siis lukenut alkuperäistä tutkimusta etkä kykene esittämään puolimutkateistin pyytämää suoraa lainausta.

        Eli kyse oli tietenkin sinun omasta tuon uutisen pohjalta tekemästäsi valheesta.

        Kohta varmaan Sepis menet avaamaan taas uuden keskustelun kun sinut epäasiallisesti todistettiin jälkeen kerran ja toistuvasti valehtelijaksi.

        Olet säälittävä vajakki Sepis.


      • Olet.vajakki.valehtelija kirjoitti:

        Hähää. Se nyt on täysin yhdentekevää mihin sinä pelle uskot varsinkin tiedämme että olet kreationisti ja uskot Raamatun satuihin. Et siis lukenut alkuperäistä tutkimusta etkä kykene esittämään puolimutkateistin pyytämää suoraa lainausta.

        Eli kyse oli tietenkin sinun omasta tuon uutisen pohjalta tekemästäsi valheesta.

        Kohta varmaan Sepis menet avaamaan taas uuden keskustelun kun sinut epäasiallisesti todistettiin jälkeen kerran ja toistuvasti valehtelijaksi.

        Olet säälittävä vajakki Sepis.

        “The extent of the genetic similarity came as a real surprise to us,” says David Busbee of Texas A&M University.

        http://www.thewhalepeople.com/2010/10/endangered-whales-dolphins-wipe-those-smiles-off-your-faces/

        Ihan rauhassa vaan nyt pohdit tätä tietoa muutaman yön ja yrität sovittaa sen evolutiiviseen maailmankatsomukseesi.

        Tämän vuoksi on loogisempaa uskoa luomiskertomukseen. Ja Älykkääseen Suunnittelijaan.


      • The-Bible-is-the_Truth kirjoitti:

        “Dolphins are marine mammals that swim in the ocean and it was astonishing to learn that we had more in common with the dolphin than with land mammals,” says geneticist Horst Hameister.

        Uskon mieluummin geenitutkija Horst Hameister:ia kuin puolimutkateistin itkupotkuraivaria.

        "Uskon mieluummin geenitutkija Horst Hameister:ia kuin puolimutkateistin itkupotkuraivaria."

        Et siis kykene esittämään pyytämääni suoraa lainausta multinilkki? Ja nyt dissaat rehdin ja asiallisen pyyntöni "itkupotkuraivariksi". En tietenkään odottanutkaan että kykenet esittämään pyytämäni suoran lainauksen, koska tiedän että valehtelet ja että et ole lukenut ko. artikkelia.

        Arvaa kuka pääsee lukemaan noita tiedejulkaisuja yliopistolla?

        Voi voi. Taas jäi multinilkki nolosti kiinni valheen esittämisestä.


      • The-Bible-is-the_Truth kirjoitti:

        “Dolphins are marine mammals that swim in the ocean and it was astonishing to learn that we had more in common with the dolphin than with land mammals,” says geneticist Horst Hameister.

        Uskon mieluummin geenitutkija Horst Hameister:ia kuin puolimutkateistin itkupotkuraivaria.

        Esitä Horst Hameisterilta suora lainaus, jossa hän toteaa, että "... kaikkien nisäkkäiden genomi huomioon ottaen, ihmisen genomia lähimpänä on delfiinin genomi".

        Sinun uskosi multinilkki tiedejulkaisuissa esitettyihin faktoihin on kuin piru lukemassa Raamattua: valikoiden, vääristellen, valehdellen ja lisäyksiä aivopiereskellen.

        Mutta tuonhan me olemme jo nähneet kohdallasi niin moneen otteeseen menneinä vuosina vai mitä multinilkki?


      • puolimutkateisti kirjoitti:

        Esitä Horst Hameisterilta suora lainaus, jossa hän toteaa, että "... kaikkien nisäkkäiden genomi huomioon ottaen, ihmisen genomia lähimpänä on delfiinin genomi".

        Sinun uskosi multinilkki tiedejulkaisuissa esitettyihin faktoihin on kuin piru lukemassa Raamattua: valikoiden, vääristellen, valehdellen ja lisäyksiä aivopiereskellen.

        Mutta tuonhan me olemme jo nähneet kohdallasi niin moneen otteeseen menneinä vuosina vai mitä multinilkki?

        Minä en esitä mitään muuta, kuin Horst Hameister on itse todennut. Ja hän on todennut:

        “Dolphins are marine mammals that swim in the ocean and it was astonishing to learn that we had more in common with the dolphin than with land mammals.”

        Lisäksi tutkija David Busbee on todennut:
        “The extent of the genetic similarity came as a real surprise to us,” says David Busbee of Texas A&M University.

        Veterinarian David Busbee from Texas A&M University compared the human genome with that of dolphins and found that they were nearly identical.

        Nämä ovat tiedemiesten lausuntoja, eivät minun. En minä voi pyytää heiltä sellaisia lausuntoja kuin sinä vaadit. Ota itse yhteyttä Busbee:hen ja kysy. Jos mielestäsi simpanssi ei kuulu maalla eläviin nisäkkäisiin, niin ainahan voit yrittää rakentaa taksonomian uusiksi.

        Meillä on jälleen hyvä esimerkki siitä, että meille kreationisteille kelpaa kaikki tieteellinen tutkimus, mutta evolutionistit eivät kestä kaikkea tietoa, vaan osa siitä on pakko yrittää tukahduttaa piiloon. Denialismia parhaimillaan.


      • tieteenharrastaja
        The-Bible-is-the_Truth kirjoitti:

        Minä en esitä mitään muuta, kuin Horst Hameister on itse todennut. Ja hän on todennut:

        “Dolphins are marine mammals that swim in the ocean and it was astonishing to learn that we had more in common with the dolphin than with land mammals.”

        Lisäksi tutkija David Busbee on todennut:
        “The extent of the genetic similarity came as a real surprise to us,” says David Busbee of Texas A&M University.

        Veterinarian David Busbee from Texas A&M University compared the human genome with that of dolphins and found that they were nearly identical.

        Nämä ovat tiedemiesten lausuntoja, eivät minun. En minä voi pyytää heiltä sellaisia lausuntoja kuin sinä vaadit. Ota itse yhteyttä Busbee:hen ja kysy. Jos mielestäsi simpanssi ei kuulu maalla eläviin nisäkkäisiin, niin ainahan voit yrittää rakentaa taksonomian uusiksi.

        Meillä on jälleen hyvä esimerkki siitä, että meille kreationisteille kelpaa kaikki tieteellinen tutkimus, mutta evolutionistit eivät kestä kaikkea tietoa, vaan osa siitä on pakko yrittää tukahduttaa piiloon. Denialismia parhaimillaan.

        Avauksesi linkin uutisesta löysin vain tämän:

        "What geneticists have found is that the dolphin genome and the human genome are basically homologous -- the same. "It's just that there are a few chromosomal rearrangements that have changed the way the genetic material is put together," Busbee says."

        Ei mitään vertailua simpanssin kanssa, vaan uusi genomien vertailukiteeri "basically homologous". Lähes 20 vuoteen ei Bushbee tai kukaan muukaan ole saanut nostetuksi delfiiniä ihmisen lähimmän geneettisen sukulaisen paikalle, jolla simpanssi (tai bonobo) edelleen kököttää.

        Luulen, ettet saa monta kumppania (etkä yhtään nykybiologia) mukaan uskoosi Bushbeen ja Hameisterin oikeassa oloon. Usko toki silti vaikka yksin heihin, jos uskotuttaa.


      • The-Bible-is-the_Truth kirjoitti:

        Minä en esitä mitään muuta, kuin Horst Hameister on itse todennut. Ja hän on todennut:

        “Dolphins are marine mammals that swim in the ocean and it was astonishing to learn that we had more in common with the dolphin than with land mammals.”

        Lisäksi tutkija David Busbee on todennut:
        “The extent of the genetic similarity came as a real surprise to us,” says David Busbee of Texas A&M University.

        Veterinarian David Busbee from Texas A&M University compared the human genome with that of dolphins and found that they were nearly identical.

        Nämä ovat tiedemiesten lausuntoja, eivät minun. En minä voi pyytää heiltä sellaisia lausuntoja kuin sinä vaadit. Ota itse yhteyttä Busbee:hen ja kysy. Jos mielestäsi simpanssi ei kuulu maalla eläviin nisäkkäisiin, niin ainahan voit yrittää rakentaa taksonomian uusiksi.

        Meillä on jälleen hyvä esimerkki siitä, että meille kreationisteille kelpaa kaikki tieteellinen tutkimus, mutta evolutionistit eivät kestä kaikkea tietoa, vaan osa siitä on pakko yrittää tukahduttaa piiloon. Denialismia parhaimillaan.

        "Minä en esitä mitään muuta, kuin Horst Hameister on itse todennut. Ja hän on todennut:"

        Miksi multinilkki jatkat valehtelua vaikka kretuskeida jo housuissassi haisee ja pahasti. Tämän väitteen juuri sinä multinilkki esitit:

        "Busbeen mukaan kaikkien nisäkkäiden genomi huomioon ottaen, ihmisen genomia lähimpänä on delfiinin genomi."

        Tuolle vaadin todisteita. Aloita esittämällä se suora lainaus jossa Busbee noin toteaa. Luuletko multinilkki että esittämäsi valhe katoaa tarpeeksi inttämällä? Saattanee toimia sinun hengellisessä yhteissössäsi ja kreationismissa, mutta ei rationaalisten ja rehellisten ihmisten keskuudessa.

        "Nämä ovat tiedemiesten lausuntoja, eivät minun."

        En minä ole heidän lausuntojaan kyseenalaistamassa multinilkki vaan tätä sinun väitettäsi:

        "Busbeen mukaan kaikkien nisäkkäiden genomi huomioon ottaen, ihmisen genomia lähimpänä on delfiinin genomi."

        "Ota itse yhteyttä Busbee:hen ja kysy."

        Miksi minä menisin häneltä kysymään todisteita väitteelle, jonka sinä esitit ja jota ei tuosta alkuperäisestä julkaisusta löydy?

        "Meillä on jälleen hyvä esimerkki siitä, että meille kreationisteille kelpaa kaikki tieteellinen tutkimus,"

        Hyväksyt siis evoluutioteorian paikkaansa pitävyyden. Hienoa! Miksi sitten valehtelet multinilkki täällä

        "... mutta evolutionistit eivät kestä kaikkea tietoa, vaan osa siitä on pakko yrittää tukahduttaa piiloon. Denialismia parhaimillaan."

        Hih hih. Sinun väitteesi minä multinilkki puutun. Ja sinun valheesi ei ole tieteen tutkimustulosten mukainen. Aivopierusi ja valheesi paljastaminen ei ole tieteenvastaista denialismia - pelkästään kreationistin valheen esille tuomista.

        No multinilkki, joko teet sen tutun kreationistipulu temppusi ja siirryt valehtelemaan seuraavaan avaukseen?

        Jospa turhan lässytyksen ja kiermurtelujen sijaan esittäisit meille suoran lainauksen (ei kreationistista lainauslouhintaa siis kiitos) alkuperäisestä tutkimusartikkelista, joka osoittaa Busbeen toteavan seuraavan väitteesi: "Busbeen mukaan kaikkien nisäkkäiden genomi huomioon ottaen, ihmisen genomia lähimpänä on delfiinin genomi."

        Niin unohdit arvate kenellä on käsiksi pääsy tieteellisiin julkaisun yliopiston kautta? Vinkki: Ei ainakaan sinulla multinilkki.


      • jhöoo
        tieteenharrastaja kirjoitti:

        Avauksesi linkin uutisesta löysin vain tämän:

        "What geneticists have found is that the dolphin genome and the human genome are basically homologous -- the same. "It's just that there are a few chromosomal rearrangements that have changed the way the genetic material is put together," Busbee says."

        Ei mitään vertailua simpanssin kanssa, vaan uusi genomien vertailukiteeri "basically homologous". Lähes 20 vuoteen ei Bushbee tai kukaan muukaan ole saanut nostetuksi delfiiniä ihmisen lähimmän geneettisen sukulaisen paikalle, jolla simpanssi (tai bonobo) edelleen kököttää.

        Luulen, ettet saa monta kumppania (etkä yhtään nykybiologia) mukaan uskoosi Bushbeen ja Hameisterin oikeassa oloon. Usko toki silti vaikka yksin heihin, jos uskotuttaa.

        >Luulen, ettet saa monta kumppania (etkä yhtään nykybiologia) mukaan uskoosi Bushbeen ja Hameisterin oikeassa oloon. Usko toki silti vaikka yksin heihin, jos uskotuttaa.

        Eihän noikaan väittänyt mitään tollaista mitä truutti väittää. Tuolloin ysärin lopulla kun laajemmat geenitutkimukset yleistyi niin oli yllätys että delfiinit oli läheisempää sukua ihmisille kuin ihmiset joillekki maaeläimille kuten esim. lehmille ja hevosille. Sitä Horst Hameister tarkoitti eikä tietenkään KAIKKIA nisäkkäitä maalla. Tämä on niin täysin selvä asia etten ymmärrä miten truutti kehtaa valehdella tästäki. Nykyisin tiedetään milloin suunnilleen on jaettu yhteinen kantamuoto minkäki kanssa.


      • Olet.valehteleva.vajakki
        The-Bible-is-the_Truth kirjoitti:

        “The extent of the genetic similarity came as a real surprise to us,” says David Busbee of Texas A&M University.

        http://www.thewhalepeople.com/2010/10/endangered-whales-dolphins-wipe-those-smiles-off-your-faces/

        Ihan rauhassa vaan nyt pohdit tätä tietoa muutaman yön ja yrität sovittaa sen evolutiiviseen maailmankatsomukseesi.

        Tämän vuoksi on loogisempaa uskoa luomiskertomukseen. Ja Älykkääseen Suunnittelijaan.

        "Ihan rauhassa vaan nyt pohdit tätä tietoa muutaman yön ja yrität sovittaa sen evolutiiviseen maailmankatsomukseesi."

        Mitä viddua? Et kai pelle ehdota että minun pitäisi hyväksyä tuo sinun "tietosi" eli valheesi siitä, että delfiini on ihmisen lähin sukulainen osaksi omaa järkevää maailmankuvaani?

        No ei todellakaan tule tapahtumaan vajakki!!! :D

        Jokos matelit liero taas pakoon valhettasi?! Tässähän alkaa vähiten uskomaan puhuviin käärmeisiin. Tai no ainakin valheita kirjoittaviin lieroihin:D


      • Epäjumalienkieltäjä
        The-Bible-is-the_Truth kirjoitti:

        http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9691170

        Tuossa tieteellinen, vertaisarvioitu tutkimus.

        Ja tarkennan lausetta 'Busbeen mukaan delfiinin genomi on lähempänä ihmisen genomia kuin minkään maalla elävän nisäkkään genomi.' seuraavaan muotoon:

        Busbeen mukaan kaikkien nisäkkäiden genomi huomioon ottaen, ihmisen genomia lähimpänä on delfiinin genomi.

        Ymmärrän, että aamukahvisi läikkyivät lattialle...

        Sinusta kertoo kaiken se, että et osaa hävetä sitä, että valehtelet.

        Miten käännät lauseen ja mitä se sinusta tarkoittaa: "In our analysis, 36 segments of conserved synteny common to the human and dolphin genomes were identified. The distribution of conserved chromosomal segments and the specific rearrangement patterns found between the two genomes are presented and discussed."

        Oletko oikeasti noin totaalisen tietämätön biologiasta vai oletko niin ylimielinen, että kuvittelisit muiden olevan?


    • Taisit "vahingossa" "unohtaa" vastata tähän kysymykseeni multinilkki: "Kuinka kauan sinä kerroitkaan multinilkki keskustelleesi täällä palstalla ...?"

      Mutta kiva kun olit samaa mieltä että esitin sinusta ainoastaan faktoja enkä syyllistynyt perusteettomiin syytöksiin kuten sinulla on tapana multinilkki.

    • tieteenharrastaja

      Minne nyt unohtui vakaumus erikseen luoda pamautetuista eläimistä:

      "Delfiini on ihmisen lähin sukulainen"

      Vai löytyikö yllättäen uusi "perusryhmä", josta delfiini ja ihminen ovat rappeutuneet?

      Eläinlajien sukuliaisuuskin alkaa kelvata, kun truuttia himottaa päästä tieteilijäksi tieteilijän paikalle. Tuttua tohinaa jo jyr-multinilkiltä.

      • "Eläinlajien sukuliaisuuskin alkaa kelvata, kun truuttia himottaa päästä tieteilijäksi tieteilijän paikalle. Tuttua tohinaa jo jyr-multinilkiltä."

        Juuripa niin. Multinilkki on valmis valehtelemaan vaikka Jumalansa nimeen välttääkseen myöntämässä väärässä olonsa.


    • D_Elfin

      Nämä piippelitruutin innolla kyhäämät evonkaadot ovat kyllä aika mahtavaa huumoria.
      Tosin ilmeisesti tahatonta sellaista...
      Täytyy aivan ihmetellä tuota uskonnollisen fanatismin voimaa pistää järjellinen ajattelu sekaisin.
      Saa nähdä hurahtaako hän lopullisesti vai onko seurauksena vain mahtava hengellinen krapula.

    • delfiiniä_ymmärtävä

      Nettiuskovaisille onkin kaikenlaisia kivoja hörhölinkkejä. Eipä juuri tarvitse käyttää järkeä missään.
      Luuletteko, että viisaat delfiinit käyttää nettiä? Minä en usko niiden käyttävän nettiä koska ei ole yhtäkään havaintoa tästä.
      Sensijaan tietämättömät ihmiset innoissaan klikkailevat aivan mitä tahansa nettisivua.

    • merenneito.-

      Delfiiniä läheisempi ihmisen sukulainen meressä lienee merenneito. Vastikään tästä perin harvinaisesta merenelävästä tuli ohjelma.
      Mitä mieltä tästä dokumentista ollaan?
      https://www.youtube.com/watch?v=OVhYo41FOY8

      • Muutama vuosi sitten Yle Teema esitti suomalaisen elokuvan Väreitä, olikohan se vuodelta 1965. Siinä oli ilmieläviä merenneitoja, ja koska siihen aikaan ei ollut mitään Photoshoppeja niin ne olivat varmasti aitoja. :-)


    • KunhanKysäisen

      Kertoisitko mitä delfiinilajia tarkoitat? Onko kyseessä juuri Delphinus delphis vai mahdollisesti jokin muu delfiinien heimoon kuuluva laji?

    • Tarkkaväännös

      Hab.1:14. Teen ihmiset samankaltaisiksi kuin meren kalat, kuin matelevaiset, joilla ei ole hallitsiaa. Biblia. Ja miksis teen ihmiset niinkuin kalat meressä, niinkuin madot, joilla ei haltiaa ole?

    • Rehellinen tiede on jälleen kumonnut evoluutioteorian. Evolutionistit pitävät simpanssia ihmisen lähinpänä sukulaisena. Tätä perustellaan mm. yhteisillä geeneillä. Jos geenejä tarkastellaan, niin lähes mitä tahansa eläintä voidaan pitää ihmisen lähinpänä sukulaisena, koska kaikki riippuu siitä, mikä geeni ihmisen noin 25.000:sta geenistä otetaan lähtökohdaksi ja minkä geenien mukaan sukupuu piirretään. Eri geenit johtavat erilaisiin sukupuihin. Pelkkiä geenejä vertailemalla on saatu ihmisen ja hiiren eroksi vain 2,5 prosenttia.

      • "Rehellinen tiede on jälleen kumonnut evoluutioteorian."

        Ei kyllä rehellinen tiede nimenomaan on yksimielinen siitä että evoluutioteoria on tieteellinen fakta.

        "Evolutionistit pitävät simpanssia ihmisen lähinpänä sukulaisena."

        Väärin. Tiede pitää simpansseja lähimpänä elossa olevana sukulaislajina.

        "Tätä perustellaan mm. yhteisillä geeneillä."

        Kyllä.

        "Jos geenejä tarkastellaan, niin lähes mitä tahansa eläintä voidaan pitää ihmisen lähinpänä sukulaisena, koska kaikki riippuu siitä, mikä geeni ihmisen noin 25.000:sta geenistä otetaan lähtökohdaksi ja minkä geenien mukaan sukupuu piirretään."

        No tietenkään typerys. Ei sukupuuta piirretä mielivaltaisesti valittujen geenien perusteella.

        "Eri geenit johtavat erilaisiin sukupuihin."

        Niinkö typerys kuvittelet?

        "Pelkkiä geenejä vertailemalla on saatu ihmisen ja hiiren eroksi vain 2,5 prosenttia."

        Aivan. Eikö rehellinen tiede olekin mielenkiintoista? Epärehellinen "tiede" sen sijaan valehtelee ihmisen luodun tomusta jne.


    • DRHouse

      Tuota, ei tuossa tutkimuksessa kylläkään niin sanota kun sen lukee. Siinä tosin todetaan se hauska pikku fakta että delfiinit ovat kehittyneet maalla elävistä eläimistä, eikä se lainkaan kyseenalaista evoluutiota, vaan pikemminkin on taas vahva todiste evoluution puolesta.

      • Aivan. Latasin julkaisun itselleni. 'The_Bible_is_the-Truth' kaikessa omahyväisyydessään esitti julkaisua lukemattaan siitä täysin oman ja valheellisen väitteensä. Ja jatkoi valehteluaan vaikka senkin jälkeen kun tein hänelle selväksi, että hänen viittaamansa tutkimuksen julkaisussa ei missään kohtaa esitetä sitä johtopäätöstä minkä hän teki.

        En tiedä onko TBitT Tomi Aalto, mutta on todella hämmentävää, että ala-asteen opettaja esittää noin härskejä ja täysin läpinäkyviä valheita. Jos TBitT on tosiaan Tomi Aalto niin todellakin toivon, että hän kykenee pitämään erillään henkilökohtaisen uskonsa ja opetustyönsä.


    • Anonyymi

      Yhdessä kohtaa aloittaja on ihan okeassa, ehkä vahingossa: ihminen ei todellakaan ole kehittynyt simpanssista.

    • Anonyymi

      Onko valehtelusi pakkomielteistä vai teetkö sitä vain huviksesi?

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Saas nähdä, palaako RoT jankkaamaan vanhaa höpöjuttuaan, josta häntä on tässä ketjussa pöllytetty oikein kunnolla.


      • Anonyymi

        Eri ihmislajien kehityslinjat erosivat Pan sukuun johtavista 7–10 miljoonaa vuotta sitten. Simpanssit ja bonobot ovat nykyisin eläviä lajeja. Ne eriytyivät omiksi lajeikseen paljon myöhemmin.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1504
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1104
    Aihe