Etikan käyttö kondylooma tapauksessa?

Etikkakondylooma

Eli tuossa pari kk sitten tuli oltua ilman kumia ja nyt on esinahkaan ilmestynyt kondyloomaan viittaavia näppylöitä. Etsiskellyn netistä tietoa asiasta ja hyvin moni mies/nainen on kirjoittanut että on käyttänyt etikkaa noiden näkyvien näppylöiden poistamiseen, kun ei ole tepsinyt mikään muu vaihtoehtokaan niin tällä ovat saaneet pois näkyvät näppylät. Kysyisinkin, jos täällä on henkilöitä jotka ovat etikkaa itse laittaneet niin kuinka olette laittaneet sitä ja mitkä ovat olleet tulokset? Aloin tuossa jo itse miettimään pitäisikö tuota kokeilla.

35

15894

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helpottaaoloa

      Etikka ei tietääkseni poista näppylöitä. Etikka voi kuitenkin helpottaa niiden aiheuttamaa kutinaa.

      Kondylooma yleensä paranee itsestään, mutta se kestää muutamia kuukausia, jopa vuoden.

      Muistathan suojata mahdollisen partnerisi tartunnalta. Naisilla kondylooma aiheuttaa pahempia asioita kuin miehillä ja on usein pitkäaikaisempi riesa. Se voi olla myös oireeton pitkään.

      • Anonyymi

        Höpö höpö. Ellet ajattele. Että kutinaan auttaa saatanall7nen polte. Toisaalta mun kondyloomat ei oöe kutissut yhtään.


      • Anonyymi

        Kondylooman hoidosta - https://tonzes.com/kondylooma.htm
        Hyvä tuote. Toimii nopeasti ja tehokkaasti. Kuten ensimmäinen kommentoija jo totesi, Aldaraa siis kuuluu levittää vain syylien päälle, ei koko ihoalueelle. Jos sitä levittää koko alueelle, voi se tosiaan aiheuttaa melkoista polttelua.


    • Etikkakondy

      Itselläni ei ole noista "näppylöistä" mitään oireita ovat vain rumia. Kokeilin tätä etikkaa ja ne vaihtoivat väriä. Eli olivat ensin punaisia ja nyt valkoisia. Onko tämä nyt sitten kondylooma?

    • Kondylamoetikka

      Pakko tulla nyt kertomaan miten kävi minulle tässä etikka testissä. Kaksi päivää pistin illalla etikkaa näihin pahkuroihin -> muuttuivat heti valkoisiksi -> 2 päivän päästä pyyhkäisin paperilla kaikki lähti pois eikä jäänyt jälkeäkään. No tämä kävi helposti.

    • Kimmo878

      Itse kokeilin etikalla, kun näpyt ei itsestään ollut vuodessa lähtenyt.
      Yöksi pistin etikalla kostutetun paperin näppyjen päälle.
      Muutama päivä tästä alkoi näpyt häviämään ja nyt niitä ei ole juuri lainkaan.

      Sitä ihmettelen, miksei lääkärissä tätä keinoa koskaan mainosteta, vaikka toimivaksi todettu monenkin eri lähteen mukaan. Onko syy sitten se että saadaa myytyä aldara -voidetta järjettömään ylihintaan?

    • helpotuseihoito

      Vaikka joillakin kokeilijoilla ovat näkyvät pahkurat hävinneet, niin entä itse virus? Se todennäköisesti on vielä elimistössä.
      Se Aldara on ihan hirveä lääke. En pystynyt käyttämään, kun tuli niin hirveät tuskat, eikä se edes tehonnut.

      • uukglkjhliuhiuh

        Etikat ja lääkkeet tepsii ainoastaan näkyviin oireisiin eli toisin sanoen, papilloomavirus säilyy elimistössä pidempään ja voit tartuttaa muita jos harrastat suojaamatonta seksiä.


      • Anonyymi
        uukglkjhliuhiuh kirjoitti:

        Etikat ja lääkkeet tepsii ainoastaan näkyviin oireisiin eli toisin sanoen, papilloomavirus säilyy elimistössä pidempään ja voit tartuttaa muita jos harrastat suojaamatonta seksiä.

        Mielestäni se virus voi tarttua kumista huolimatta kuin myös herpes. Parasta jättää ventovieraiden kanssa irtosuhteet. Mielestäni nykyisin iljettävää kuinka kevytkenkäiseksi homma on monella mennyt. Itse en halua paljon käytetyn bakteerikokoelmaa itseeni saada.


    • Etikkaa

      Terve. Lupasin itselleni tulla jakamaan mikäli etikka hoito tepsii. Oon 24v mies ja mulla on 4 vuotta ollut kondylooma ja täytyy sanoa että kaikkien aldaroiden ja condylinien jälkeen etikka hoito on ollut ehdottomasti paras ja tietysti halvin.

      Kastoin pumpulin/vanulapun palasen etikkaan, laitoin sen kondylooma syylän päälle ja sitten laastari siihen päälle ja annoin olla yön yli. Toistin saman neljänä yönä putkeen, aluksi kondylooma syylät muuttuivat valkoisiksi ja iho oli arka, mutta sitten kondyloomat alkoivat muuttumaan pikkuhiljaa ruveksi, vähän samanlailla kuin condylinea käyttäessä mutta tehokkaampi ja täsmällisempi. Rupien kannattaa antaa olla niin pitkään kuin mahdollista että säästyy arvilta. Iho kondyloomien ympärillä toki kärsii vähäsen, mutta ei niin pahoin kuin condylinellä. Eikä pysyviä arpia ole minulle tullut. Minun kondyloomani ovat olleet peniksen tyvessä ja puolivälissä, eli ei esinahka terska- akselilla. Toki virus ei siitä mihinkään etikan avulla katoa, mutta syylät häviävät ainakin vähäksi aikaa melko helposti, mikä on itselleni jo juhlan aihe :D

      Tulkaa jakamaan kokemuksia kun olette koittaneet!

      Terveisin
      A

      • Ozxcv

        Itse koitan nyt näppyihin etikkaa. Ärsyttää ihann sikana nuo näpyt!


    • Kulkusetkulkuset

      No niin nyt piti itsekin tulla kokeilemaan tätä etikka lääkitystä, koska Condyline-hoito ei tuottanut toivottuja tuloksia.

      Siistin alapään ja laitoin "syylien" ympärille laastarin (leikkasin laastarin reiän) suojaamaan ihoa. Kastoin pumpulin etikkaan ja sen syylän kraaterin päälle. Tähän vielä lastari. Nyt seurataan tilannetta miten luotettava hoitomuoto tämä on vai putoaako vehkeet pois jalkojen välistä. Kolme eri kohtaan genitlilueilla joihin tein tämän hoidon.

    • Kondyloomankourissa

      Pitääpä itsekkin rueta laittamaan etikkaa syylienpäälle josko paranisi?

      • Kondylomaankourissa

        Kiitos tälle palstalle ja teille jotka totesitte hoidon toimivaksi! Kostutin syylää 3 päivää etikalla ja se muuttui valkoiseksi ja irtosi palakerrallaan :)


    • Etikkaa

      Loistavaa, että toiminut. Piti tulla tarkastaan näin vuoden jälkeen onko neuvot ollut avuksi muillekkin. Mulla pysyi yllättävän kauan, n. vuoden poissa, mutta nyt on vähän sen olonen meininki että saattais tulla takasin. Oottelen jonkun aikaa ennen kun alan hoitaan niitä pois jos sattuisikin olemaan väärä hälytys.. Etikka on kyllä hemmetin hyvä ja halpa hoitomuoto.

      Raskas vaiva tää kyllä, mutta pitää silti muistaa että vois olla asiat paskemminkin ja se että kumppanille kerrottaessa sanoo vaan että melkeinpä kaikki tätä virusta kantaa, mutta huono tuurisilla vaan alkaa itämään. Seuraavaks yritän alkaa pitään parempaa hygieniaa ala kerrassa, pitään huolta että bokserit vaihtuu päivittäin ja karvoitus pysyy vähäisenä ja puhtaana.

      Terveisin
      A

    • Jees-mies

      Täytyy kokeilla itsekin. Tullut varteen joku puolivuotta sitten ja ei ole hävinnyt itsekseen. Josko näpyt(mitä kondyloomaksi epäilen) häipyisivät vihdoin. Parin päivän päästä oon kokemusta rikkaampi:)

    • Syylistäeroonkiitos

      Hei, mitä etikkaa olette käyttäneet?

    • älämenelääkäriin

      suolahappokin poistaa kuulemma näpyt..

    • Taasetikkakauppaan

      Itse käytin 5 prosenttista etikkaa, toimi hyvin. Pitää aloittaa operaatio taas. Mutta on se vaivan väärti.

      A

    • Vierailija111

      Mistä ootte hankkinut etikan tai minkälaista etikkaa on ollut käytössä? Englanninkielisissä lähteissä puhuttiin omena viinietikasta. Mistä tuota 5% esimerkiksi saisi ostettua?

    • Test123

      Nyt menee täälläkin testiin. Yritän muistaa raportoida tuloksista!

    • Kondy

      Mä laitoin kans etikalla kostutetun paperin pikkareihin muutamaksi tunniks. Yöllä en pystyny enää pitämään, kirveli ihan ”vitusti”, mut tänään ku kävin suihkussa ni osa näppylöistä lähti normaalissa tussupesussa. Nyt sit laitoin uuden paperin ja toivotaan et lähtis täs lähipäivinä loput! Helvetin hyvä konsti! Se virus varmana on elimistössä, mut pääsinpä eroon noista ulkosista, rumista kukkakaaleista joita olin jo vuoden katellu, toiveena et ne paranis itekseen. Mulla on parisuhde, ni siinä ei panemista muutama näppy nyt niin haittaa. Mut vitun ärsyttäviä ne omaan silmään oli kuitenki.

    • Test123

      Toimii. Käytin 10% väkiviinaetikkaa, mutta miedompikin käy. Kostutin vanua etikkaan, laitoin sen syylän kohdalle ja teippiä päälle. Tämän toistin kahtena yönä. Kolmantena päivänä vielä vanupuikolla muutaman kerran sivelin etikkaa syylän päälle.

      Kannattaa olla tosi tarkkana ettei etikkaa mene ohi itse syylästä, koska se tosiaan syövyttää. Kolmessa päivässä syylä tipahti ja jätti pienen ruven joka on noin viikossa parantunut. Kohta jossa syylä oli on nyt lähes täysin normaali.

      • Anonyymi

        Laitoitko 3 päivää peräkkäin tätä etikkaa? Koska reseptirasvaa saisikäyttää vain 3 kertaa viikossa. Eikä näytä toimivan.


    • Nainen1212

      En saa mitenkään laitettua etikkatuppoa vain syylän kohdalle. Osuu pakosti myös terveelle iholle. Onko paha?

    • ValohoitoaVaivaan

      Joku tuttu oli mennyt kunnon lääkärille, joka oli neuvonnut nousemaan penkille seisoo. Sitten lääkäri komensi hyppäämään penkiltä alas. Ja mitä, pippelin nuppi tipahti lattialle.
      Oli kaiketi käyttänyt sitä ennen etikkaa tms., mutta hankala seuraamus koitti. Olkaa varovaisia. Kontuloomia hoidetaan oikeasti valolla tartuntapolilla. Näin kerrottiin.

    • Anonyymi

      Siis ei haittaa jos osuu terveellekin iholle se etikka. Mulla oli koko pillun pituudelta etikkapaperi melkeen vuorokauden koska niit näppyjä oli ympäri pillua. Ei kaikki ollu koholla mut halusin eroon kaikista. Sit osa niist ihon myötäsistä, ei koholla olevista nous kyl koholle sen etikan kaa, mut ei haittaa koska silleehän ne sitte pala kerrallaan lähtee pesussa pois.

    • Anonyymi

      Kirjoitin pitkästi, mutta se moderoitiin pois. Sisälsi yksityiskohtaisia ohjeita etikan käyttöön. Nyt uudestaan, mutta vain lyhyesti:

      Toimii!

      Käytä em. Ohkeiden mukaan max 3 päivää ja sitten huilit 3 päivää. Kahden syklin jälkeen joku yksittäinen perkele saattaa vetää viimeisiään.

    • Anonyymi

      Kidesoodaa kondylooman päälle ja etikkaa muutama tippa. Näin saadaan synerginen tehokkaampi vaikutus.

    • Anonyymi

      Noniin täällä taas. Aina kun käy ajankohtaiseksi ja etikassa kastettu pumpulin pala menee laastarin alle housuihin niin tulee täällä käytyä. Pitkään oli taas poissa. Mutta nyt taas peniksen tyvessä ja varren puoli välissä pienet kondylooman alut, etikat tulille siis.

      Ei toki kauneimman näköinen ratkaisu kun munassa on neljä laastaria sikin sokin, mutta kyllä tämä on vain keinoista parhain ja halvin.

      Ja tosiaan itse olen käyttänyt 5% valkoviinietikkaa, Tokmannilta hain tällä kertaa, löytyy jokaisesta ruokakaupastakin. 10% varmasti tujumpaa, mutta itse käytän mielummin tätä laimeampaa kun kerta toiminut.


      Terveisin jälleen kerran

      A

    • Anonyymi

      Jassoo, nyt on tämäkin konsti otettu testiin! Vuoden verran odottelin että lähtisivätkö itekseen, mutta nyt päätin tarttua etikkapulloon. Kahtena iltana nyt pidetty tunti-pari etikkaan kastettua vanupalloa laastarin alla värkissä (pari häppärin sivussa ja pari ihan reiän alla). Ovat hyvin vaaleita, mutta muita muutoksia ei vielä oo ollut. Kirvelee kyllä kuin saatana! Ei kestä paria tuntia kauempaa pitää. Ajattelin vielä pari-kolme iltaa jatkaa hoitoa ja kattoa lähtevätkö irtoilemaan. Käytössä mulla perus 10%.

    • Anonyymi

      Eka kerta kun laitoin aamupäivällä väkiviinaetikkaa ei sattunut lainkaan. Illalla kun seuraavan kerran laitoin niin olivat syylät jo hajonneet ja vähän vuosivat verta. Seuraavana aamuna ja ilta putsasin etikalla ja kauhee kirvely ja alue johon laittanut ihan punainen. Auts

    • Anonyymi

      parani viikossa väkiviinaetikalla(10%) sen jälkeen paljon bepanthenia

    • Anonyymi

      jaan tässä oman kokemukseni - teksti on vähän ällöttävää mutta loppu on onnellinen!
      tein tässä kesän aikana itsekin etikkahoidon syylille, ja niin ne vain lähtivät. vaati kyllä pitkän ajan ja kärsivällisyyttä; yksi vehkeessä olleista kondyloomista oli harmi kyllä ehtinyt kasvaa ihon alla jo jonkin vuoden ajan. etikkaa sai laittaa parin viikon ajan ja jälki oli aika hurjan näköistä, kun vähän kerrassaan häviävän syylän tilalle ei vielä ollut ehtinyt tulla uutta, tervettä ihoa.
      minusta vaikutti siltä, että etikka "kuoletti" syylän ensin ja vasta sitten kehon immuunipuolustus heräsi tilanteeseen ja alkoi vähän kerrassaan poistaa kuollutta solukkoa. pienempien syylien kohdalla tätä ei samalla tavalla ehdi havaita, mutta tuon pikkuisen suuremman tapauksen kanssa paranemisprosessin näki selvästi.
      hiljalleen häviävän syylän ympärillä oli punoitusta, joka viittasi ymmärtääkseni tulehdusreaktioon. vastaavaa punoitusta tulee huonosti putsattujen haavojen ympärille. valkosolut tekivät siis töitä etikalla "tapetun" syylän poistamiseksi. laitoin päivittäin apteekista ilman reseptiä saatavaa antibioottista voidetta ongelmakohtaan, jotta siihen ei tulisi bakteeriperäistä tulehdusta tuon käynnissä olleen kuolleen iho-/kondyloomasolukon poistamisen lisäksi. pidin myös tarkkaa huolta hygieniasta etikkalappujen vaihdon yhteydessä, desinfioin kädet huolellisesti ennen hoitotoimenpiteitä ja niin edelleen.
      nyt itsehoidon aloittamisesta on noin kuukausi, pienempien näppyjen kohdalla on vain sileää ihoa ja tuo suurempikin kohta on ihan pian kokonaan terve. olen tosi, tosi tyytyväinen siihen että rupesin tähän projektiin. etikka toimii oikeasti. edelleen pitää kertoa jokaiselle seksikumppanille asiasta ja käyttää kumia kuten tähänkin asti. mutta olo on kyllä tosi iloinen ja vehkeet näyttävät hyvältä. suosittelen lämpimästi käymään lääkärissä/ aloittamaan itsehoidon heti, operaatio on sitä helpompi mitä aiemmin siihen ryhtyy. tsemppiä!

    • Anonyymi

      Etikka toimii, itse käytin tällä kertaa 10% väkiviinaetikkaa.

      Kerran mulla ollut yksi syylä aikaisemmin peniksen varressa.

      Nyt myös esinahan alla. Ei niin kiva homma.

      Toteutin hoidon Micropore-teipillä (apteekista), vanulappujen palasilla ja väkiviinaetikalla. Ihan pieni pala vanua, kostutus etikkaan ja micropore-teipillä kiinni. 3 kertaa päivässä kostutus uudelleen vanupuikolla. Kerran päivässä uudet tilalle aamusuihkun yhteydessä.

      Ekan päivän aikana ei kirvellyt yhtään, mutta tokana päivänä senkin edestä. Lopetin tokan päivän illalla hoidon kun kirveli niin paljon etikkaa lisätessä. Pelkäsin ettei hoidon pituus riitä. Iho oli kuitenkin mennyt todella rikki syylien ympäriltä niin totesin että katotaan nyt. Tämän jälkeen Bepanthenia kaikkiin kohtiin, 4 päivän ajan.

      Tämän jälkeen vain kutisi vähän arpien parantuessa. Nyt viikon jälkeen näkyy enää ihan pienet jäljet, yksi kohdista on jo parantunut täysin. Ei kutia, eikä näy syyliä.

      Kivuliasta, mutta onneksi hoitoa ei tarvitse jatkaa kauaa. Toimii, myös esinahan alle, vaikkei kivaa ollutkaan hoidon aikana. Nyt on kun ei oo syyliä enää :)

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1425
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1212
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1196
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1164
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe