Itsemurha

misu1987

vanhempani erosi 1998 ja minä muutin äitini kanssa isovelin ja isän luonta pois ero otti niin ,koville että yritin ja ajattelin itsemurhaa mutta sitten pääsin siintä yli....
vuonna 2003 isäni yritti tehdä itsemurhan viinalla ja lääkkeillä ja sitten siintä viikko eteenpäin hän jäi yksin kotiin ja hän hirttäytyi vaatehuoneeseen hänellä oli huume ongelma ja mielenterveys ongelmia jne.... kaikki ketkä on kokenut samaa niin voitte kirjotella mailia [email protected]

19

3399

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • someone

MInä olen kokenut melkein saman. Minunkin isäni hirttäytyi, siitä on nyt jo vuosi, mutta se satuttaa hirveästi edelleen.. otan osaa ja voimia sinulle:)

• jore

Mä en oo vielä tehny itsaria, ja toivottavasti en tee koskaan, alan olla sen verran vanha että
        elämässä alkaa olla muutakin kuin itse tuho.
        Jos joku noista Aasian onnettomuuden ihmisistä
        olis halunnut tehdä itsarin niin siinä vaiheessa kun hyökyaalto tuli niin silloin oli muuta ajateltavaa kuin itsetuho. on se kuitenkin niin järkyttävää kuolla luonnon tappamana.
        Kyllä elämää kannattaa pitää yllä, vaikka se tunttuu joskus raskaalta ja epäreilulta.

• amalia

Oman isäni itsemurhasta on jo liki 40 vuotta, mutta edelleen pidän sitä heikon ihmisen itsekkäänä tekona. Kuten kaikkia itsemurhia, ne ovat itsekkäitä tekoja. Mennään ja tapetaan itsensä, kun menee kehnosti, ei ajatella ollenkaan sitä, miten menee läheisillä, suremaan jäävillä, sen jälkeen.

Esim. avosiippani uhittelee itsemurhalla, kehoitin häntä menemään kauas metsään, pois kotia sotkemasta ja pakkaseen, että jos ei onnistukaan muuten, niin eipä jää kitumaan, kun jäätyy kuoliaaksi.

Kaikkein kamalinta onkin henkinen väkivalta, jonka kohteeksi joutuu, kun toinen uhittelee... Onnekseni olen jo kokemastani niin kovettunut, etten noteeraa ukon puheita miksikään. Hän on aikuinen, pitäisi tietää mitä tekee. Ja olen sanonut, että uhittelu minulle - menee väärään osoitteeseen.

• Viikatemies

bla bla amalia

Pitäisikö elää täällä kärsimyksessä vain, että toisille ei tulisi paha olo? Se vasta itsekästä onkin.
        Väitteet ilman perusteluita eivät ole minkään arvoisia, joten perustele miksi itsemurha on "heikon ihmisen itsekäs teko?"

Tutustu seuraavaan sivustoon: http://www.saunalahti.fi/vdruidi/ Lue vaikka ensiksi pelkuruusargumentti.

"Oman elämänsä lopettavan henkilön suurta hätää ja äärimmäistä epätoivoa ei toinen ihminen välttämättä koskaan ymmärrä"

"Jokaisella ihmisellä on oma kipukynnyksensä. Meidän on kuitenkin helpompi ymmärtää fyysistä kipua kuin psyykkistä kärsimystä, jota emme voi niin selkeästi nähdä. Psyykkisesti kärsivä ihminen leimaantuu heikoksi ja pelkuriksi, koska hänen oireensa eivät ole yhtä konkreettisia kuin fyysisesti sairaalla."

• Emilia
        Viikatemies kirjoitti:

bla bla amalia

Pitäisikö elää täällä kärsimyksessä vain, että toisille ei tulisi paha olo? Se vasta itsekästä onkin.
        Väitteet ilman perusteluita eivät ole minkään arvoisia, joten perustele miksi itsemurha on "heikon ihmisen itsekäs teko?"

Tutustu seuraavaan sivustoon: http://www.saunalahti.fi/vdruidi/ Lue vaikka ensiksi pelkuruusargumentti.

"Oman elämänsä lopettavan henkilön suurta hätää ja äärimmäistä epätoivoa ei toinen ihminen välttämättä koskaan ymmärrä"

"Jokaisella ihmisellä on oma kipukynnyksensä. Meidän on kuitenkin helpompi ymmärtää fyysistä kipua kuin psyykkistä kärsimystä, jota emme voi niin selkeästi nähdä. Psyykkisesti kärsivä ihminen leimaantuu heikoksi ja pelkuriksi, koska hänen oireensa eivät ole yhtä konkreettisia kuin fyysisesti sairaalla."

Myös minun mielestäni se on itsekäs teko..
        Se on väärin muita ihmisiä kohtaan ja itseään kohtaan. Se on loukkaavaa niitä kohtaan joiden elämä on paljon vaikeampaa, mutta jotka kuitenkin jaksavat taistella. Suomalaiset ovat juuri sitä pullamössökansaa joille jo se tekee masennuksen ettei pääse kavereiden kaa ulos illalla kaljalle. Ihmiset eivät tajua kuinka hyvin meidän asiat täällä ovat. Minkä takia esim. Afrikassa ei tehdä itsemurhia? Koska siellä osataan arvostaa jokaista hengenvetoa!! Olen itse ollut masentunut, mutta asiat eivät aina voi mennä niin huonosti. Aina voi pyhittää elämänsä muiden auttamiseen tai jos se ei kiinnosta niin sitten siihen että EDES itse selviää. Ymmärrän itsemurhan jos sen tekee hyvin sairas ihminen joka ei halua kärsiä. Mutta hyvin usein terveen nuoren ihmisen itsemurha on jonkinlaista säälin hakua.. Nyyh nyyh nyyh Voiku menee niin huonosti nyyh nyyh kenelläkään ei mee näin huonosti nyyh nyyh
        Voi itku!! Lakatkaa olemasta säälittäviä ja eläkää vielä kun siihen on mahdollisuus!!

• Viikatemies
        Emilia kirjoitti:

Se on väärin muita ihmisiä kohtaan ja itseään kohtaan. Se on loukkaavaa niitä kohtaan joiden elämä on paljon vaikeampaa, mutta jotka kuitenkin jaksavat taistella. Suomalaiset ovat juuri sitä pullamössökansaa joille jo se tekee masennuksen ettei pääse kavereiden kaa ulos illalla kaljalle. Ihmiset eivät tajua kuinka hyvin meidän asiat täällä ovat. Minkä takia esim. Afrikassa ei tehdä itsemurhia? Koska siellä osataan arvostaa jokaista hengenvetoa!! Olen itse ollut masentunut, mutta asiat eivät aina voi mennä niin huonosti. Aina voi pyhittää elämänsä muiden auttamiseen tai jos se ei kiinnosta niin sitten siihen että EDES itse selviää. Ymmärrän itsemurhan jos sen tekee hyvin sairas ihminen joka ei halua kärsiä. Mutta hyvin usein terveen nuoren ihmisen itsemurha on jonkinlaista säälin hakua.. Nyyh nyyh nyyh Voiku menee niin huonosti nyyh nyyh kenelläkään ei mee näin huonosti nyyh nyyh
        Voi itku!! Lakatkaa olemasta säälittäviä ja eläkää vielä kun siihen on mahdollisuus!!

"Minkä takia esim. Afrikassa ei tehdä itsemurhia? Koska siellä osataan arvostaa jokaista hengenvetoa!!"

Paskapuhetta.

"mutta asiat eivät aina voi mennä niin huonosti."
        Eikö muka?

"Mutta hyvin usein terveen nuoren ihmisen itsemurha on jonkinlaista säälin hakua.."
        "Lakatkaa olemasta säälittäviä ja eläkää vielä kun siihen on mahdollisuus!!"

Et taida olla kovin fiksu yksilö? Se, että sinulla menee hyvin ei takaa sitä, että muilla menisi hyvin. Et voi ymmärtää toisen tuskaa, et voi tietää miltä toisesta tuntuu.

Tutustuitko edes noihin sivuihin? -->
        http://www.saunalahti.fi/vdruidi/

Helppo haukkua säälittäväksi ja heikoksi ilman tietoa toisen olotilasta, tunteista ja siitä kuinka vaikea ratkaisu on lopulta tehdä.

Naiivit pikkutytöt jotka olettavat kaiken aina loppuvan hyvin ja onnellisesti.

• tähdenlento
        Viikatemies kirjoitti:

bla bla amalia

Olen samaa mieltä kanssasi.
        Itsemurha on mielestäni rohkea teko. Kuinka moni meistä uskaltaa tappaa itsensä? En ainakaan minä. Pelkään kuolemaa.
        Veljeni tappoi itsensä kesällä ja hän ei todellakaan ollut heikko ihminen, päinvastoin.
        Minkä takia ihmisen olisi pakko elää, jos ei halua? Muita varten? Ettei ole itsekäs? Paskat!

• tiina
        Viikatemies kirjoitti:

bla bla amalia

minä ymmärrän jos ihminen ajautuu sellaiseen tilanteeseen, että ei ole muuta vaihtoehtoa kuin tappaa itsensä. Minäkin olin todella lähellä kerran. Silloin ei tuntunut olevan mitään minkä vuoksi elää, minulla oli erittäin rankka avioero takanani, enkä löytänyt mitään syytä elää.
        Ainoa minkä halusin pois oli se kipu, kun sattui AIVAN LIIKAA.
        Nyt olen iloinen, että en sitä tehnyt, mutta ketään ei voi tietää mitä toisen ihmisen päässä on meneillään. Se kipu, oli todellakin LIIKAA.
        Suomalaiset ovat aika tunteetonta kansaa, sehän on monesti nähty, on NIIN helppo tuomita muita ihmisiä. Järjellähän ajateltuna itsemurha on typerää, mutta... Kun et voit tietää mitä lähimmäisesi käy läpi.

• Jurpo
        Viikatemies kirjoitti:

"Minkä takia esim. Afrikassa ei tehdä itsemurhia? Koska siellä osataan arvostaa jokaista hengenvetoa!!"

Paskapuhetta.

"mutta asiat eivät aina voi mennä niin huonosti."
        Eikö muka?

"Mutta hyvin usein terveen nuoren ihmisen itsemurha on jonkinlaista säälin hakua.."
        "Lakatkaa olemasta säälittäviä ja eläkää vielä kun siihen on mahdollisuus!!"

Et taida olla kovin fiksu yksilö? Se, että sinulla menee hyvin ei takaa sitä, että muilla menisi hyvin. Et voi ymmärtää toisen tuskaa, et voi tietää miltä toisesta tuntuu.

Tutustuitko edes noihin sivuihin? -->
        http://www.saunalahti.fi/vdruidi/

Helppo haukkua säälittäväksi ja heikoksi ilman tietoa toisen olotilasta, tunteista ja siitä kuinka vaikea ratkaisu on lopulta tehdä.

Naiivit pikkutytöt jotka olettavat kaiken aina loppuvan hyvin ja onnellisesti.

> Tutustuitko edes noihin sivuihin? -->
        > http://www.saunalahti.fi/vdruidi/

Pelkkää roskaa noi sivut. Itsemurha on itsekkyyttä ja heikkoutta; ettei pysty ottamaan otetta omasta elämästään ja haluu vain muiden sääliä. Kenenkään ei pitäisikään kiinnostua sellasesta ihmisestä. Maailmassa ainoastaan omilla tekemisillä pärjää ja voi saavuttaa jotain.

Jos joku on vakavasti sairas ja kuolemassa, se ehkä haluisi elää, vaikka kipua ei voida poistaa. Sille esim. armokuolema olisi hyvä. Itsemurhaa harkitsevalla taas menee 'vaan niin huonosti ettei halua elää'. Miksei se tee elämästään parempaa? Tekisi mitä vain, lähtisi minne vain, jos on ajautunut sellaiseen pisteeseen eikä ole mitään menetettävää. Sehän olisi valtava mahdollisuus, harva maailmassa voi tehdä mitä vain.

Jos aikoo tappaa itsensä ja tietää, ettei kukaan jää kaipaamaan, sitten se on hyvä. Muuten se on pelkästään itsekästä. Sellaset pitäisi vieläkin tuomita vankilaan. Itsemurhaa suunnitteleva on päästään pimee!

• Liida20v
        Emilia kirjoitti:

Just joo näin. Minäpä ymmärrän hyvin ku ihminen haluaa tappaa ittesä. Maailmaa ku on nähny NUOREKS LIIKAA ni ei psyyke kestä.

Ymmärrän myös sen et itsekästä se on.

Mikä sun masis oli? Jättiks amispoikaystävä?
        Ja ai että Afrikassa ei tehdä itsemurhia.. :D Johan on sulla lähteet ollu! :D

Sä taidat olla sellane tekopyhä pissis, et just "nauttikaa elämästä", "ulkonäöllä ei oo väliä" ja "jos voittasin miljoonan, ni antaisin sen hyväntekeväisyyteen".

Et hyvää päivää vaan sullekkii...!

• Anonyymi
        tiina kirjoitti:

minä ymmärrän jos ihminen ajautuu sellaiseen tilanteeseen, että ei ole muuta vaihtoehtoa kuin tappaa itsensä. Minäkin olin todella lähellä kerran. Silloin ei tuntunut olevan mitään minkä vuoksi elää, minulla oli erittäin rankka avioero takanani, enkä löytänyt mitään syytä elää.
        Nyt olen iloinen, että en sitä tehnyt, mutta ketään ei voi tietää mitä toisen ihmisen päässä on meneillään. Se kipu, oli todellakin LIIKAA.
        Suomalaiset ovat aika tunteetonta kansaa, sehän on monesti nähty, on NIIN helppo tuomita muita ihmisiä. Järjellähän ajateltuna itsemurha on typerää, mutta... Kun et voit tietää mitä lähimmäisesi käy läpi.

Juuri näin.
        Puhut viisaita sanoja.

• Anonyymi
        Emilia kirjoitti:

Ainoa mitä kuulen sun suusta on "minun älykkyys on niin alhainen etten ymmärrä mieliesairauksia" eipä sille voi mitään jos on niin tyhmä ettei ymmärrä vaan

• Anonyymi
        Jurpo kirjoitti:

> Tutustuitko edes noihin sivuihin? -->
        > http://www.saunalahti.fi/vdruidi/

Pelkkää roskaa noi sivut. Itsemurha on itsekkyyttä ja heikkoutta; ettei pysty ottamaan otetta omasta elämästään ja haluu vain muiden sääliä. Kenenkään ei pitäisikään kiinnostua sellasesta ihmisestä. Maailmassa ainoastaan omilla tekemisillä pärjää ja voi saavuttaa jotain.

Jos joku on vakavasti sairas ja kuolemassa, se ehkä haluisi elää, vaikka kipua ei voida poistaa. Sille esim. armokuolema olisi hyvä. Itsemurhaa harkitsevalla taas menee 'vaan niin huonosti ettei halua elää'. Miksei se tee elämästään parempaa? Tekisi mitä vain, lähtisi minne vain, jos on ajautunut sellaiseen pisteeseen eikä ole mitään menetettävää. Sehän olisi valtava mahdollisuus, harva maailmassa voi tehdä mitä vain.

Jos aikoo tappaa itsensä ja tietää, ettei kukaan jää kaipaamaan, sitten se on hyvä. Muuten se on pelkästään itsekästä. Sellaset pitäisi vieläkin tuomita vankilaan. Itsemurhaa suunnitteleva on päästään pimee!

"Miksei se tee elämästä parempaa" oisko ehkä mielisairaudet ja motivaatioon puute? Haloo!? Onko sulla päässä edes mitään ajatuksia kun kirjottelet tällaista hevonpaskaa tänne. Joskus ei ihminen voi elää miten ne elää ja niille itsemurha on ainoa valinta, eikä se ole heikkoa vaan rohkeutta. Kaikki ei niiden elämää uskalla lopettaa.

• Anonyymi
        tähdenlento kirjoitti:

Olen samaa mieltä kanssasi.
        Itsemurha on mielestäni rohkea teko. Kuinka moni meistä uskaltaa tappaa itsensä? En ainakaan minä. Pelkään kuolemaa.
        Veljeni tappoi itsensä kesällä ja hän ei todellakaan ollut heikko ihminen, päinvastoin.
        Minkä takia ihmisen olisi pakko elää, jos ei halua? Muita varten? Ettei ole itsekäs? Paskat!

Jos esimerkiksi on perhe ja lapsia , ja tekee itsemurhan niin silloin se on helkkarin heikon ihmisen teko vetää matto alta omilta lapsiltaan. Kun hommaa lapsia niin niistä pidetään myös huolta,
        Mitä rohkeaa siinäkin sitten pitäisi olla että tekee itsestään lopun.
        Moni vakavasti sairas , jonka päivät on laskettu, vaihtaisi mielellään paikkaa itserakkaan minätyypin kanssa joka viimeiseen asti aiheuttaa pelkoa omissa lapsissaan ja uhkailemalla itsemurhaa. Sitten jos on psyykkisesti alamaissa niin sitä voi mennä lääkäriin että saa apua, ei itsemurha ole mikäännratkaisu mihinkään asiaan.

• Anonyymi
        tiina kirjoitti:

Todella on niin että empatia ei ole suomalaisten perusominaisuus.
        Kun näkee kaikki kirjoitukset netissä niin ajattelee joskus että miten aikuiset ihmiset oikein ajattelevat asioita.
        Ero on Monelle hirveän kipeää ottava asia, muistan kun ystävättäreni laihtui silmissä kun hänen miehensä otti ja lähti. Mutta meni lääkäriin ja sai apua ja selvisi taas takaisin oikeaan elämään.
        Hän kertoi myöskin miten kipeä se asia oli ollut hänelle.mutta kuten sinäkin niin iloinen tänään ja elää tavallista elämää.
        Tuosta tunteettomuudesta sitten, olet oikeassa silloin kun terve toisen apuun on suurin! Niin se apu on hyvin kaukana . Tunteettomat ihmiset eivät kykene edes ymmärtämään toisen kipua.

• Monta menetystä kokenut

Hei!
      Olet nuorena joutunut kokemaan kovia. Hae tukea ja apua, koeta harrastaa ja lähteä kodista ihmisten ilmoille. Älä jää yksin liikaa miettimään kaikkea. Lue kaikkea aiheeseen liittyvää.

Olen Sinua paljon vanhempi ja minulla on jo oma perhe. Menetin oman isäni v. 2003, hän oli hyvin vaikea ihminen, alkoholisoitui ja lopulta elimistö ja maksa ei kestänyt. Hän makasi kolme kuukautta terveyskeskuksen vuodeosastolla lopuksi. Näin hänen kuolemansa kädestä kiinni pitäen. N. 2 kk sitten menetin läheisimmän ystäväni itsemurhan seurauksena. Muitakin läheisiä on mennyt kahden vuoden aikana ja läheisiä sairastanut vakavasti, itsemurhan uhkaakin on sisaruksilla ollut.
      Yritän ajatella niin, että parhaiten voin rakentaa elämääni tekemällä työni hyvin ja kasvattamalla lastani ehjäksi ihmiseksi, elämällä tavallista ja mahdollisimman hyvää elämää läheisten kanssa. Täytyy tarttua siihen, mikä on hyväksi. Toteuttaa omia haaveita ja toiveita. Joskus on ollut todella raskasta. Itsemurhasta sanoisin, että se on jotenkin hyväksyttävä ihmisen omana ratkaisuna, se on tavallaan parasta, mitä ihminen tuolla hetkellä on voinut tehdä. Apua ei osannut hakea tai jaksanut. Muuhun ei ole ollut voimia. Ei kannata syyttää itseään eikä toisia, sitten kun pahin vaihe on mennyt surutyössä ohi.

Tuo Aasian katastrofi herätti paljon ajatuksia ja tunteita. Suru saa tavallaan kasvot ja se on julkisempaa ja hyväksyttävämpää. Nämä yksittäiset tragediat perheessä ja suvussa ovat monesti hiljaa kärsittäviä. Lohduttajat ja lähimmäiset eivät esiinnyt tv:ssä.

Jaksamista ja voimia Sinulle!

• Anonyymi

Toivottavasti olet saanut syövän

Hesari

• Anonyymi

Toimittajia saa tappaa pilvin pimein.

• Anonyymi

Yhdessä kohtaa luki että toisen henkilön suurta hätää ja äärimmäistä epätoivoa ei toinen ihminen välttämättä ymmärrä.
      Enemmän hämmennystä aiheuttaa itsemurha, sitä kun on vielä vaikeampi ymmärtää.

Omaiset ja läheiset tuntevat siitä suurta surua vaikka itsemurhan tekijästä tuntuu että kukaan ei välitä tai jää kaipaamaan.
      Siitä seuraa myös omaisille todella kovat itsesyytökset että olisinko voinut tehdä jotain toisin, oli minun syyni, minun olisi pitänyt huomata että kaikki ei ole hyvin, jne...

Onhan se jollain lailla heikkouden merkki kun vaikeassa tilanteessa antaa periksi ja tappaa itsensä, ei ole voimia kestää tilannetta ja pelkää ettei mikään muutu paremmaksi.
      Ja tavallaan myös ymmärrettävää että näkee sen ainoana vaihtoehtona.
      Se ei ole vaihtoehto, apua voi aina hakea ja pyytää, se ei ole heikkoutta se on rohkeutta.
      Ihminen on äärimmäisen rohkea kun uskaltaa sanoa ääneen että hei nyt mulla ei mene hyvin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      19
      2460
    2. 148
      2214
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2132
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2109
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1674
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      387
      1583
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1506
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      277
      1388
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1369
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      130
      1346
    Aihe