Pitäisikö mennä lääkäriin?

Hei! Olin tuossa 5 päivää sitten polvi leikkauksessa ja sain polveeni kipulääkkeeksi panacodia ja perus särkylääkettä. En ole itse liikkunut juuri mihinkään sängystä neljään päivään, eli veljeni on minulle tuonut lääkkeet ihan tähän yöpöydälle. Tänään kävi ilmi, että olen nyt ottanut neljä päivää putkeen neljä kappaletta panacodia kerrallaan (tosin vain kerran päivässä) vaikka olisi pitänyt ottaa kaksi panacod tablettia ja kaksi burana tablettia. Eilen illalla kun otin viimeannoksen, eli neljä tablettia panacodia, iski kova kipu ylävatsan ja maksan alueelle kuin salama kirkkaalta taivaalta. Koitin sinnitellä hetken, mutta kipu yltyi ja pakotti minut oksentamaan. Tämän jälkeen todettiin, että veljeni on kokonaan unohtanut buranat ja pistänyt minulle pelkkää panacodia, eli tupla-annoksen suositellusta määrästä. Oksennuksen jälkeen kipu helpotti ja pystyin nukkumaan.


Eli siis tahtoisin vain kysyä, että pitäisikö minun käydä lääkärissä ihan vain varmuuden vuoksi, vaikka kipu katosi yhtä nopeasti oksennuksen jälkeen kuin tulikin vai voinko olla huolehtimatta asiasta? Jostain luin että maksimi kerta-annos on juuri se 4 tablettia, mutta jos tämän on ottanut useamman päivän putkeen niin tekeekö se siitä vaarallisemman?

Olisi oikein mukava jos saisin järkeviä vastauksia. Kiitos.
0<50
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset

Vanhimmat

Ei vielä vastauksia

Aloittaja odottaa vastauksia. Kerro oma näkemyksesi ensimmäisenä.

Kommentoi aloitusta


MitäTehdä kirjoitti:

Hei! Olin tuossa 5 päivää sitten polvi leikkauksessa ja sain polveeni kipulääkkeeksi panacodia ja perus särkylääkettä. En ole itse liikkunut juuri mihinkään sängystä neljään päivään, eli veljeni on minulle tuonut lääkkeet ihan tähän yöpöydälle. Tänään kävi ilmi, että olen nyt ottanut neljä päivää putkeen neljä kappaletta panacodia kerrallaan (tosin vain kerran päivässä) vaikka olisi pitänyt ottaa kaksi panacod tablettia ja kaksi burana tablettia. Eilen illalla kun otin viimeannoksen, eli neljä tablettia panacodia, iski kova kipu ylävatsan ja maksan alueelle kuin salama kirkkaalta taivaalta. Koitin sinnitellä hetken, mutta kipu yltyi ja pakotti minut oksentamaan. Tämän jälkeen todettiin, että veljeni on kokonaan unohtanut buranat ja pistänyt minulle pelkkää panacodia, eli tupla-annoksen suositellusta määrästä. Oksennuksen jälkeen kipu helpotti ja pystyin nukkumaan.


Eli siis tahtoisin vain kysyä, että pitäisikö minun käydä lääkärissä ihan vain varmuuden vuoksi, vaikka kipu katosi yhtä nopeasti oksennuksen jälkeen kuin tulikin vai voinko olla huolehtimatta asiasta? Jostain luin että maksimi kerta-annos on juuri se 4 tablettia, mutta jos tämän on ottanut useamman päivän putkeen niin tekeekö se siitä vaarallisemman?

Olisi oikein mukava jos saisin järkeviä vastauksia. Kiitos.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu