Dekstroamfetamiinia ilman adhd diagnoosia

Pysyvälääkitys

Tällä hetkellä ainoa lääkkeeni on diapam, jota määrätään minulle pysyväislääkkeenä. Ilman sitä en pärjäisi. Kaipaisin kuitenkin jotain täydentävää lääkitystä diapammin rinnalle ja katseeni on kohdistunut dekstroamfetamiiniin (adderall, dexedrine). Se lisäisi tarkkaavaisuutta, keskittymiskykyä ja jaksamista. Onko mitään mahdollisuutta saada näitä lääkkeitä ilman adhd diagnoosia ja millä perusteilla?

40

10711

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huuhk

      Dekstroamfetamiinireseptiä on vaikea saada vaikka olisi ADHD. Ensin Suomessa käydään muut lääkkeet läpi ja amfetamiinin saa sitten kauhean väännön jälkeen. En usko että saat reseptiä. Lääke on huumeeksi luokiteltu ja siihen tarvitsee oikein erityisluvan. Lääkärikin on siinä siis vähän vaikeassa tilanteessa jos kunnon perusteluita ei ole. Narkolepsia varmaan olisi syy.

      • Yuhjiv

        Yhtä vaikea saada kuin että lääkäri kirjoittaisi sinulle morfiinia ihan vain elämää piristämään.


    • Vibbinl

      Diapamin tarpeesi kasvaa jos käytät siinä rinnalla piristeitä.

      • Pysyvälääkitys

        Tarpeeni on jo lisääntynyt. Yritän saada 5 mg tablettien tilalle 10 mg:n pillerit, jotka vois uusia kerran kuukaudessa. Potilaan itsemääräämisoikeuden pitäisi tarkoittaa sitä, että potilas tekee viimekädessä valinnat aina silloin kun hän itse siihen kykenee. Amfetamiinilääkitykseen liittyvät riskit ymmärtää potilas omalla kohdallaan jopa lääkäriä paremmin. Adderall on dexedriiniä huonompi lääke, mutta ihan hyvältä sekin vaikuttaa. Alla linkki, jossa tyttö kertoo asiallisesti, kuinka hyviä kokemuksia hänellä on adderallista. Ehkä pitää vaan yrittää kertoa, että tarvitsen lääkitystä, jolla pystyisin parantamaan keskittymiskykyäni hetkellisesti.

        https://www.youtube.com/watch?v=Y-Vi9HgElL0


      • Gjguj

        Ei auta. Amfetamiinia ei määrätä työ tai opiskelukäyttöön jos varsinaista häiriötä ei voida diagnosoida. Ei ole kyse siitä että väärinkäyttäisit niitä vaan myös siitä että niitä ei määrätä oikeinkäyttöönkään jos ei ole ADHDtä. Kulttuurimme ei katso stimulanttien käyttöä ns. "aivo-dopingina" tarpeelliseksi kenellekään, tosin kahvi on sallittu.


      • Gjguj

        Ehkä voisit pyrkiä mukaan politiikkaan ja ajaa sieltäkäsin amfetamiinin laillistamista kaikkien ihmisten saataville jotka lääkärissä sanovat että heidän mielestään sitä voidaan heille määrätä?


    • Nimim.Erkki

      Tämä viestiketju on jotenkin ihan hiton naurettavaa luettavaa. Ihan tosissaanko aloittaja luulee voivansa vaan marssia minkä tahansa lääkärin juttusille ja pyytää amfetamiinireseptiä parantaakseen työtehoaan? Ei tämä maailma ihan niin pyöri.
      Voisin tietty kokeilla käydä lääkärille juttelemassa itsekin, jos saisin kannabisreseptin ihan vain työviikon jälkeiseen rentoutumiseen. Musta tuntuu, että se voisi sopia mulle.

      Joskus isoäidin lapsuudessa apteekissa myytiin heroiinitabletteja yskään, mutta enää ei mene hommat ihan niin, että sitä saa apteekista kaikkea, mitä haluaa ja kokee itselleen sopivaksi.

      • Johkbi

        Toisaalta nykyään suomalaiset ostavat amfetamiininsä järjestäytyneeltä rikollisuudelta, koska sitä ei ole laillisesti saatavilla. Opioideja saa helpommin, mutta piristeitä hyvin vaikeasti, poikkeuksena tuo ADHD. Ehkäpä kokanlehtitee voitaisiin sallia?


    • Nlbjvj

      Kokeile esittää vastaanotolla nukahtavasi kesken kaiken?

    • 4ry7d8

      Käy lääkärissä lahden takana, pyydä resepti ja osta samalla reissulla sikäläisestä apteekista lääkkeet.

      • Pysyvälääkitys

        Yritin googlata adderall tallinna. Saako sieltä aivan oikeasti helposti adderall-reseptin? Jos näin on, niin sen taidan tehdäkin.


      • Jolkboln

        Jos sinulla ei ole kokemusta siitä mitä amfetamiini aiheuttaa niin olehan varovainen. Mahdollisiin haittoihin kuuluu psykoosi. Tosin syöt bentsoja jotka toimivat ensiapuna.


      • Addnainen
        Jolkboln kirjoitti:

        Jos sinulla ei ole kokemusta siitä mitä amfetamiini aiheuttaa niin olehan varovainen. Mahdollisiin haittoihin kuuluu psykoosi. Tosin syöt bentsoja jotka toimivat ensiapuna.

        No tuskin Virossakaan kukaan sulle kirjoittaa adhd-lääkettä ilman adhd-diagnoosia. Eikä välttämättä mitään reseptiä, jos et ole Viron kansalainen? Ei se nyt ihan niin helppoa ole.
        Adderallilla ei ole ainakaan Suomessa myyntilupaa, joten sitä et saa täältä mitenkään. Ainoa Suomessa myytävä deksamfetamiinivalmiste on Dexamphetamine sulphate. Sen lisäksi on pitkävaikutteinen lisdeksamfetamiinia sisältävä Elvanse. Kumpaankin tarvitset adhd-diagnoosin sekä erityisluvan. Ja lukuisia lääkekokeiluja ennen sitä. Deksamfea ei saa, ellei mikään muu käy.


      • Pysyvälääkitys

        kansalaisuudella ei kyllä ole väliä, kun menee lääkäriin. Tsekkasin, että viron lääkärit kirjoittavat mitä vaan pyydettäessä. Siellä puuttuu suomen isoveli valvoo mentaliteetti. adderall on 75 % dekstroamfetamiinia ja loput jotain muuta amfetamiinia, vastaa metamfetamiinia. dexamfetamine sulphate oli vanhalta nimeltään dexedrine. Adderall on ehkä sittenkin se parempi tuote. Tramadolilla on joihinkin euforisoiva vaikutus, sitä saa käsittääkseni suomesta helpommin. Sitäkin haluaisin kokeilla. parempia lääkkeitä nämä ovat kuin jotkut neuroleptit tai ssri-lääkkeet. Tramadol kohottaa myös mielialaa, sopii siten myös masennuslääkkeeksi. Lopettakaa hyvät ihmiset hyödyttömien lääkkeiden käyttö ja vaatikaa oikeaa hoitoa.


      • Nimim.Erkki
        Pysyvälääkitys kirjoitti:

        kansalaisuudella ei kyllä ole väliä, kun menee lääkäriin. Tsekkasin, että viron lääkärit kirjoittavat mitä vaan pyydettäessä. Siellä puuttuu suomen isoveli valvoo mentaliteetti. adderall on 75 % dekstroamfetamiinia ja loput jotain muuta amfetamiinia, vastaa metamfetamiinia. dexamfetamine sulphate oli vanhalta nimeltään dexedrine. Adderall on ehkä sittenkin se parempi tuote. Tramadolilla on joihinkin euforisoiva vaikutus, sitä saa käsittääkseni suomesta helpommin. Sitäkin haluaisin kokeilla. parempia lääkkeitä nämä ovat kuin jotkut neuroleptit tai ssri-lääkkeet. Tramadol kohottaa myös mielialaa, sopii siten myös masennuslääkkeeksi. Lopettakaa hyvät ihmiset hyödyttömien lääkkeiden käyttö ja vaatikaa oikeaa hoitoa.

        Vähän luulen, että ei ne Virossakaan kirjoita kenelle tahansa huumestatuksen omaavia lääkkeitä ilman oikeaa käyttöaihetta. Nyt ihan tosissaan vähän järkeä päähän!


      • Nimim.Erkki
        Nimim.Erkki kirjoitti:

        Vähän luulen, että ei ne Virossakaan kirjoita kenelle tahansa huumestatuksen omaavia lääkkeitä ilman oikeaa käyttöaihetta. Nyt ihan tosissaan vähän järkeä päähän!

        Adderallia ei myydä Euroopassa lainkaan. Onnea etsintöihin.


      • Hiihij

        USA:ssa saa jopa 5mg metamfetamiinipillereitä nimellä desoxy ADHD:n hoitoon. Vastannee meidänkin sotavetaraaniemme käyttämää saksalaisten Suomelle lahjoittamaa Pervitiiniä. Mutta asiaan: Nuo lääkkeet on ihan syystä kiven alla ja osa pannassa. Niistä kun saattaa aiheutua kaikenlaista harmia, mikäli aine ei omiin aivokemioihin sovikkaan. Paranoia on yksi vaikutuksista joka tulee joillekin ja se ei ole mikään leikinasia tai mikään pikkuahdistus.


      • Pysyvälääkitys

      • Dexeex

        Linkin jutussa puhutaan lähinnä bentsodiatsepiineistä, jotka eivät ole huumestatuksen omaavia, kuten deksamfetamiini. Bentsoja määrätään ilman sen kummempia diagnoosena univaikeuksiin ihan Suomessakin.
        Deksamfea ei kuitenkaan määrätä yhtä heppoisin perustein, sillä se on huumeeksi luokiteltu ja käyttöaiheeksi kelpaa ainoastaan ADHD ja narkolepsia.


      • Pysyvälääkitys

        linkissä kerrotaan kyllä adderalista. Tyttö kertoi olleensa huumehöyryissä monta vuotta kunnes tajusi lopettaa. joillekin niitä bentsoja määrätään toisille ei. eikö ole mitään oikeita unilääkkeitä, niin olen luullut, miksi bentsoja?

        bentsot on luokiteltu huumeiksi.


      • Anonyymi
        Dexeex kirjoitti:

        Linkin jutussa puhutaan lähinnä bentsodiatsepiineistä, jotka eivät ole huumestatuksen omaavia, kuten deksamfetamiini. Bentsoja määrätään ilman sen kummempia diagnoosena univaikeuksiin ihan Suomessakin.
        Deksamfea ei kuitenkaan määrätä yhtä heppoisin perustein, sillä se on huumeeksi luokiteltu ja käyttöaiheeksi kelpaa ainoastaan ADHD ja narkolepsia.

        Bentsot luokitellaan huumeiksi eikä nykyään tosiaankaan saa tuosta noin. Attentiniä saa Suomesta mutta nopea Medikinet on ihan hyvä myös vaikka onkin metyylifenidaatti.


    • gustavson
    • Rikollisuus

      Kannatan järjestäytynyttä rikollisuutta. Lääkäreiltä saa mitään nykyään, vaikka sairas olisikin. Paitsi Buranaa.

    • olen_hyvin_tyhmä

      Täysin hullu ketju. Ei ihme, että meitä tavalla tai toisella poikkeavia pidetään kahjoina, vaikka eihän me kuulemma olla sairaita. ADHD ei ole sairaus. Itselläni on adhd-diagnoosi, mutta en mina mitään myrkkyjä siihen syö. Yritän pärjätä ihan muuten vain. Ja kun en pärjää, niin entä sitten?

      Tyhmyyttäkään ei ole Suomessa vielä kriminalisoitu. Keskittymiskyvytön ja tyhmä saa olla.

      • Pysyvälääkitys

        Ihmettelen, miksi ihmeessä olet hankkinut itsellesi adhd-diagnoosin, jos et halua ottaa lääkitystä. Adhd-lääkkeet ovat hyviä, joita kannattaa käyttää satunnaisesti. Ongelma on vain siinä, että nämä konitohtorit tyrkyttävät potilaille haitallisia lääkkeitä, kuten neuroleptejä ja ssri-lääkkeitä sen sijaan että antaisivat turvallista ja hyväksikoettua dexamfetamiinia. Jos sinulla on todellakin adhd, pyydä nyt lääkäriltä ainakin nopeavaikutteista ritalinia.

        Sellaisia lääkkeitä tulee aina välttää, joita pitää ottaa säännöllisesti päivittäin vuosi kaupalla. Minua harmittaa, että tässä maassa löytyy puoli miljoonaa idioottia, jotka suostuvat käyttämään hyödyttömiä psyykenlääkkeitä. Tämä vaikeuttaa myös järkevämpien ihmisten mahdollisuuksia saada lääkäriltä sellaisia lääkkeitä, joista on oikeasti jotain hyötyä. Minä olen saanut jo pitkän aikaa diapammeja, mutta ei sitä koskaan tiedä, jos tulisi joku uusi idiootti ja nuori lääkäri, joka lopettaisi lääkityksen.


      • Mul333
        Pysyvälääkitys kirjoitti:

        Ihmettelen, miksi ihmeessä olet hankkinut itsellesi adhd-diagnoosin, jos et halua ottaa lääkitystä. Adhd-lääkkeet ovat hyviä, joita kannattaa käyttää satunnaisesti. Ongelma on vain siinä, että nämä konitohtorit tyrkyttävät potilaille haitallisia lääkkeitä, kuten neuroleptejä ja ssri-lääkkeitä sen sijaan että antaisivat turvallista ja hyväksikoettua dexamfetamiinia. Jos sinulla on todellakin adhd, pyydä nyt lääkäriltä ainakin nopeavaikutteista ritalinia.

        Sellaisia lääkkeitä tulee aina välttää, joita pitää ottaa säännöllisesti päivittäin vuosi kaupalla. Minua harmittaa, että tässä maassa löytyy puoli miljoonaa idioottia, jotka suostuvat käyttämään hyödyttömiä psyykenlääkkeitä. Tämä vaikeuttaa myös järkevämpien ihmisten mahdollisuuksia saada lääkäriltä sellaisia lääkkeitä, joista on oikeasti jotain hyötyä. Minä olen saanut jo pitkän aikaa diapammeja, mutta ei sitä koskaan tiedä, jos tulisi joku uusi idiootti ja nuori lääkäri, joka lopettaisi lääkityksen.

        No kuka sellaisen diagnoosin oikein hankkimalla hankkii? Eiköhän sen ole huomannut jo omat vanhemmat ja opettajat jo ala-asteella mikäli semmoinen vaiva on. Itseäni taas kiinnostaisi kovasti kokeilla amfetamiinia laihdutukseen, lihavuus on nimittäin epäterveellistä. Voisikohan virolainen lääkäri tehdä diagnoosin, hmm..


      • Tursulaasd
        Pysyvälääkitys kirjoitti:

        Ihmettelen, miksi ihmeessä olet hankkinut itsellesi adhd-diagnoosin, jos et halua ottaa lääkitystä. Adhd-lääkkeet ovat hyviä, joita kannattaa käyttää satunnaisesti. Ongelma on vain siinä, että nämä konitohtorit tyrkyttävät potilaille haitallisia lääkkeitä, kuten neuroleptejä ja ssri-lääkkeitä sen sijaan että antaisivat turvallista ja hyväksikoettua dexamfetamiinia. Jos sinulla on todellakin adhd, pyydä nyt lääkäriltä ainakin nopeavaikutteista ritalinia.

        Sellaisia lääkkeitä tulee aina välttää, joita pitää ottaa säännöllisesti päivittäin vuosi kaupalla. Minua harmittaa, että tässä maassa löytyy puoli miljoonaa idioottia, jotka suostuvat käyttämään hyödyttömiä psyykenlääkkeitä. Tämä vaikeuttaa myös järkevämpien ihmisten mahdollisuuksia saada lääkäriltä sellaisia lääkkeitä, joista on oikeasti jotain hyötyä. Minä olen saanut jo pitkän aikaa diapammeja, mutta ei sitä koskaan tiedä, jos tulisi joku uusi idiootti ja nuori lääkäri, joka lopettaisi lääkityksen.

        Toki SSRI:t ja neuroleptit ovat hyvin haitallisia terveydelle, mm. keskushermostolle, mutta mistä luulet, että amfetamiini tai sen johannaiset eivät olisi?? Herätys. Metyylifenidaatti on periaatteessa synteettistä kokaiinia. Luuletko, että sellaisen nappailusta ei ole haittaa terveydelle. Toki, jos käytät ainoastaan akuutista, mikä ei ole yleinen käyttötapa, niin voinet säästyä suuremmilta haitoilta ja vaurioilta, mutta riskialtista peliä pelaat kuitenkin. Kukin tavallaan. Samoin ei bentsot haitattomia ole vaikkakaan eivät yhtä myrkyllisiä kuin SSRI:t ja neuroleptit. Toivotaan, että kukaan ei sinulta vie reseptiä. Minusta kaikkien pitää saada itse päättää mitä vetävät ja kantaa päätöksistään sen tuoma vastuu.

        @olen_hyvin_tyhmä
        Todella inspiroivaa kuulla, että et ole lähtenyt aineiden käyttö tielle.


    • Looney

      Hyödyllisiä ja toimivia lääkkeitä: Valiumi, Morfiini, Amfetamiini, Barbituraatit, LSD.. Hyviä ovat!

    • Addgirl

      No mä tiedän 4 jotka saanu concerta tai ritalin lääkityksen ilman adhd tai add diagnoosia.

      Mulle on määrätty concerta add:n hoitoon. Välillä oli vuosia etten lääkettä käyttänyt kunnes taad vuosi sitten aloitin. Mulla koulu halus mut niihin testeihin kun koulu meni miten meni ....

      • Anonyymi

        Ei tasan ole ilman ADHD/ADD:tä lääkitystä. Itselläni kummatkin ja kaksisuuntainen mielialahäiriö. Lääkkeitä syön koko ikäni mutta jos sen avulla pystyn elämään normaalia elämää niin mikä jottei.


    • Addgirl

      Ja vielä semmonen juttu ettei näitä lääkkeitä voi edes verrata piriin oikeaan amfetamiiniin... sen huomaa kun koittanut molempia.

      • Bjbkni

        Vai että semmoisia ADHD-potilaita..


      • Pysyvälääkitys

        minä olen kokeillut katupiriä, mutten aitoa ja puhdasta lääkeamfetamiiniä. Hyvin riitti virtaa aamuun saakka. Katuhuumeet voivat sisältää mitä vaan, siksi niitä ei kannata käyttää. Ritalin saattaa kans olla hyvä lääke, jos se toimii kokaiinin tavoin. Puhun vielä lekurin pyörryksiin kaikkien näiden hyvien hoitomuotojen kanssa. Lääkärit ovat palvelualalla.


      • Juuhvj

        Kannattaa tosiaan kysellä sitä Ritaliinia tyyliin että "Minä kun olen sitä amfetamiinia kokeillut niin se Ritalin voisi olla hyvä kun sehän on vähän niinku kokaiinia, vai?.."


      • Anonyymi

        Mitä molempia? ADHD lääkkeitä on aika montaa sorttia. Nopea Medikinet nokkaan tuntuu aika kolamaiselta. Mutta kuka urpo stimuja viihteeseen ottaa. Tylsiä päihteitä


    • addipäätön

      Miten teillä näkyy lääkkeen vaikutus normi elämässä versus ilman lääkkeettä? Onko masennusta tai muita oireita add/hd:sta johtuen. Jos on niin onko se auttanut estämään uusimisen tai oiereita.

      Itsellä add tulokset postiiviset, mutta eivät halua testata add toimivia lääkeitä. Ssri:tä ja psyykenläääkeitä kyllä saisin vaikka kuin paljon. Mielialalääkkeet on tuhonneet minuna enemmän. Kun popsin ssri:ä niin viinaa menee ja se maistuu. Toisaalta se helpotta levottumuutta, mutta aiheutta hirveitä sivuoireita; masennus ja ahdistus jne. Olen myös koittanut olla pois rikostentieltä, mutta jotenkin lääkittynä ei ole omatunota ja paljon helpompi tehdä "mitä vain".

      Viekö esim Concerta tunteet poisa, kuten ssri lääkitys?

      Olisin kiitollinen jos joku osaisi valaista minua. Tuntuu että alan vaatimaan Concertat tai vastaavan testiin. Hyvin nihkeitä ovat kumminkin testaamaan. Sen olen päättänyt, että yhtään ssri lääkettä en suuhuni laita ellei ole pakko.

      • Lnonln

        Concerta aiheuttaa sivuoireena ahdistusta, joten jos ahdistaa niin se ei ole välttämättä kovin hyödyllinen lääke.


      • Lecuri

        Lääkäreiden nihkeys on teidän oman etunne valvomista. Kyllä lääkeyhtiöt möisivät teille mitä metaa hyvänsä jos kukaan ei estäisi teitä ostamasta. Saisivat lääkärit herätä olemaan jo vähän nihkeämpiä myös SSRI-lääkkeiden suhteen.


    • ADDJellona

      Miten ihmeessä olet saanut tuollaisen diapam-reseptin? Mulla oli Rivatril- ja Tenox lääkitys yhtäaikaa dekstroamfetamiini reseptin kanssa vuosia sitten. sitten lääkäri vaihtui, ja se vei mun rauhottavat sillä peruteella että nekin haittaa keskittymiskykyä. Mulla on diagnoosi ADHD/ADD:seen. Riippuu kummalta lääkäriltä kysyy että kumpi on kyseessä. Dekstroamfetamiiniia olen syönyt jo yli kymmen vuotta, välissä tosin piti kokeilla elvanse, joka ei lainkaan sopinut mulle. kuitenkin. Nykyään sen Dekstroamfetamiinin nimi on "Attentin", ei "dektroamfetamine sulphate". Attentin ei vaadi enää erityislupaa edes, koska on tuo sähköinen resepti nykyään. Lisäksi on tutkimuksia, kuinka ADD/ADHD-ihmisillä aivosolujen uusiutuminen ja hermosolujen toiminta paranee stimulanttihoidolla, eli tälläisille ihmisille stimulanttien käyttö ei ole riski, vaan päin vastoin, edistää aivojen toimintaa myös pidemmällä aika välillä. SSRI-, SNRI-, ja neuroleptilääkitykset ovat saastaa aivoille, tuohoaa tunteet, seksuaalisuuden ja itsehillinän (masennuslääkkeet siis) neuroleptit edes pieninä annoksina nukahtamisen (25mg ketiapiinia) estää koko seuraavan päivän ADHD-lääkitystä edes toimimasta. Lääkärit ovat kyllä ihme ääliöitä noiden lääkkeiden määräämisen suhteen, amfetamiini ei ole vaarallista tai haitallista edes "nenteille" (=neurotyypillisillä ihmisillä, eli ei ADD/ADHD) oikein käytettynä, pieninä annoksina. Se on sitten eri asia kuinka moni saattaa sortua väärinkäyttöön? ADD/ADHD-ihmisillä riski on pienempi juuri siksi että he (ja minä myös) kokevat lääkkeen normalisoivan aivojen toimintaa, ja sitä kautta omaa toimintaansa myös. Ylläripylläri, kun kykenee toimimaan ja hoitamaan asioita kuten pitäisikin, saattaa se oman elämän vihdoin järjestykseen saaminen viedä mukanaan.

    • Anonyymi

      Mitä Elvanse 70mg maksaa katukaupassa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      5913
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3605
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1925
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1913
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1738
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1586
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1512
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1406
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1398
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1327
    Aihe