Sain potkut, olen täysin tyytyväinen siihen

tyytyväinen_työtön

Sain potkut monikansallisesta hyvinkin kasvottomasta yrityksestä siksi, että yritys halusi "säästää" työvoimakustannuksissa. Olen ollut vuoden työtön ja itseasiassa uskallan olla tilanteeseen jopa täysin tyytyväinen. En ole ollut näin onnellinen elämässäni koskaan työsuhteessa ollessani kuin nyt olen työttömänä.

Minulla on elämässäni nyt mahdollisuus tehdä niitä asioita joita todella haluan tehdä ja joihin työelämässä ollessa ei ollut samalla tavalla mahdollisuuksia. Alani on myöskin kuoleva ala, koska robotit ovat ottamassa vallan alalla nopeasti, eli en tule enää työllistymään uudelleen.
Se mitä teen nykyisin työttömänä on vapaaehtoistyö. En makaa kotona syljeskelemässä kattoon vaan teen päivisin, iltaisi ja joskus öisinkin vapaaehtoistyötä, autan muita ihmisiä.

Haluanko edes työllistyä uudelleen? En halua, enkä aio työllistyä. Tulen pysymään työttömänä omasta halustani, olen tilanteeseen täysin tyytyväinen. En kaipaa nollatuntisopimuksia, vuokrafirmoja enkä aikaisia herätyksiä. Olen pää pystyssä rohkeasti "loinen", koska yhteiskunta ei muuta tarjoa tällä hetkellä. En edes halua töihin enää palkallisesti. Aion silti olla hyödyksi tekemällä osani vapaaehtoisena hyvässä järjestössä.

Suostun palkalliseen työhön kahdella ehdolla: ei vuokratyötä vaan vakituinen työ ja täydet viikkotunnit. Muuten en edes suostu neuvottelemaan työn tekemisestä.

28

134

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • työttömyyspysyy

Suomessa on yli 500 000 työtöntä. Moni katsoo korttinsa, toteaa tilanteen mahdottomuuden ja luopuu työnhausta. Työttömyys sataa suoraan vapaaehtoisjärjestöjen laariin koska työttömillä on aikaa ja mahdollisuus tehdä vapaaehtoistyötä vaikka maailman tappiin asti. Suurin osa työttömistä ei tule enää koskaan työllistymään, työttömiä ei tarvita missään yrityksessä enää. Pahimipia ovat juuri ylikansalliset megayritykset jotka eivät välitä kenestäkään vaan jakavat potkuja kuin liukuhihnalta.

• egewtywyty

Ketjun aloittajan kaltaiset loiset ovat oiva esimerkki siitä, että Suomessa sosiaaliedut ovat liian hyvät. Niissä pitäisikin erityisesti tehdä leikkauksia, jolloin tällaisista loisista päästään eroon. Vielä 1970-luvulla Suomessa ei pystynyt tuolla tavalla loisimaan, vaan työttömät oli pakotettuja muuttamaan vaikka Ruotsiin työn perässä, mikäli halusivat välttyä niukalta suomalaiselta köyhäinavulta.

• työttömätsyyttömiä

Se nyt vain ei ole työttömän vika, että ahne yritys antaa kenkää. Ei työttömän tarvitse työtä hakea vaan yritysten tulee pitää ihmiset töissä ja maksaa mahdollisimman kallista palkkaa.
        Yritysten tehtävä ei voi olla tehdä maksimivoitot vaan niiden harteilla on oltava yhteiskuntavastuu, eli palkan maksu ja ihmisten työllisyydestä huolehtiminen. Voittoa tekevät yrittäjät ovat rikollisia ja loisia, tarvitaan sosialistinen järjestelmä jossa yritykset ovat valtion omistuksessa.

• MJHBYGCER

eläkkeet ovat sosiaalietuja, leikataanko eläkettäsi?

• 19998
        MJHBYGCER kirjoitti:

eläkkeet ovat sosiaalietuja, leikataanko eläkettäsi?

eläke EI ole sosiaalietu, vaan ansaittua tuloa, verotuskin on erilainen sosiaalieduille ja eläkkeille.

• Loiset... Kun työttömiä työnhakijoita on yli 200 000 ja avoimia työpaikkoja reilut 20 000, on aika raadollista puhua loisista. Aloittaja tekee vapaaehtoistyötä, eli hyödyttää yhteiskuntaa sillä tavoin. Toki olen sitä mieltä, että töitä tulee hakea ja tehdä, mutta kun niitä töitä ei kerran ole, niin niitä ei ole.

Miksei aloittaja saisi hyväksyä tilannetta? Jos se muuttuu ja töitä on taas tarjolla, niin hänhän sanoi, että vakituista kokopäivätyötä ottaisi kyllä. Todennäköisesti ottaisi muutakin inhimillisin ehdoin.

Ei niitä työpaikkoja ilmesty yhtään sen enempää, vaikka sosiaalietuuksia leikattaisiin. Jos työttömyyttä halutaan oikeasti vähentää, niin silloin tuetaan yrittäjyyttä, jotta työpaikkoja tulee lisää. Suomessa tehdään yrittäminen koko lailla vaikeaksi.

• rewerd
        työttömätsyyttömiä kirjoitti:

Se nyt vain ei ole työttömän vika, että ahne yritys antaa kenkää. Ei työttömän tarvitse työtä hakea vaan yritysten tulee pitää ihmiset töissä ja maksaa mahdollisimman kallista palkkaa.
        Yritysten tehtävä ei voi olla tehdä maksimivoitot vaan niiden harteilla on oltava yhteiskuntavastuu, eli palkan maksu ja ihmisten työllisyydestä huolehtiminen. Voittoa tekevät yrittäjät ovat rikollisia ja loisia, tarvitaan sosialistinen järjestelmä jossa yritykset ovat valtion omistuksessa.

Taidat olla sekoittanut pääsi joillain aineilla.

Kaikki tuet pois tuollaisilta paskapääloisilta.
        Minusta tuntuu että tuo on yks kotkalainen hempula joka on kyllä mustalla listalla ettei se edes töihin pääse.

• roletaari
        työttömätsyyttömiä kirjoitti:

70-luvun periaatteen mukaan yrityksen ENSIMMÄINEN TAVOITE on jatkuvuuden turvaaminen! Sen jälkeen "kvartaalitalous" on muuttanut asenteet ja lyhyen tähtäyksen ahneus astunut jatkuvuuden sijaan.

• djvkvavbhjcsbxv

Avaajan toiminta haisee krapulapaskalle.

• Pöpsä

Hoitaa teille maakunnalliset ja kunnalliset talkoot 9 eugenilla.

• robotituhka

Robotit ja automaatio syövät vuoteen 2020 mennessä jopa 70-90%:a kaikista työpaikoista. Sitten on turha yrittää syyllistää työttömiä. Talous ei enää pian voi perustua työntekoon eikä rahaan vaan talous muuttuu ihan väkisinkin koska robotit vievät työt kaikilta.

• yrityksetverolle

Yrittäjiä pitäisi rangaista 99%:n verotuksella ja yritysten voitoista pitäisi heti verottaa valtiolle täydet 100%:a. Lisäksi yrittäjät pitäisi tuomita aina vankeuteen kun antavat potkuja työntekijöille. Verottaisin myös 100%.n verolla osinkoja, bonuksia ja kultaisia kädenpuristuksia. Samoin verottaisin yrityksen tonttia 200%:lla haittaverolla, eli yritysten pitäisi maksaa oikeudestaan olla edes olemassa.

• KuluKuuri

Työttömistä ja eläkeläisistä joka toinen voitaisin karkottaa Suometa tai teloittaa tai sitten eläkkeet ja työttömyyskorvaukset voitaisiin puolittaa. Työnteko alkaisi ehkä enemmän kiinnostaa noitta lusmuja.

• VähempiOnParempi

Olet oikealla tiellä.Maailmassa tehdään aivan liian paljon töitä. Työn teon tuottamat saasteet tuhoavat ihmisen elinmahdollisuudet tällä pallolla.

• TyöläinenTuhoaaPallon

Työtä tehdään vain siksi, että saat ruokaa, vaatteet, sähkön, uusimmat iPadi pelit, matkustelet ja pääset helpolla...
        Ilman sitä muiden työntekoa sinulla ei olisi mitään, kirjaimellisesti.

• > Suostun palkalliseen työhön kahdella ehdolla: ei vuokratyötä vaan vakituinen työ ja
      > täydet viikkotunnit. Muuten en edes suostu neuvottelemaan työn tekemisestä.

Hei, on vain niin, että yhä enemmän työ onkin projektiluonteista. Jos käy mielellään vapaaehtoisjärjestön tehtäviä tekemässä, eikö työtä voisi tehdä vastaavalla tavalla?

Elämä ja työ on projekti, jossa tuotteen, palvelun tai työsuorituksen tarvitsija maksaa sovitun tuotteen tai palvelun toimittamisesta. Yhä vähemmän on jatkossa maksajia "päivystykselle" eli sille tunti- tai kuukausipalkalle. Yhä useampi myös Suomessa on jo ryhtynyt sopeutumaan ajatukseen siitä, että elämä ja työ onkin projekti.

P/k-yrittäjille ja pienviljelijöille asia on aina ollut selvä - valmista on saatava aikaan, ja valmiille on löydyttävä tarvitsija ja maksaja.

Terv.: Kansallinen rintama (kr), rekisteröimätön puolue

• Vapaaehtoisjärjestöt yhteiskunnan tukineen ja ilmaisine työvoimineen vääristävät kilpailua. Vapaaehtoiset tekevät periaatteessa harmaata työtä silloin kun tekevät jotakin työtä jota voisi teettää /tehdä työntekijänä tai yrittäjänä.

• vapaaehtoisuuskunniaan

Höpöhöpö. Suomi ei toimisi ollenkaan ilman vapaaehtoisjärjestöjen auttavaa työpanosta ja vapaaehtoisia. Tämä yhteiskunta tulee tarvitsemaan enenevissä määrin vapaaehtoisuutta. Yksi esimerkki ovat ambulanssit: ensihoidosta on leikattu rajusti kapasiteettia viime vuosina joten ambulanssivajetta paikaavat jo nykyisin Lasaruksen ja SPR:n ambulanssit joiden miehistöt ovat vapaaehtoisia. Samoin monet ensiavun ja lääkinnän tehtävät ovat SPR:n harteilla yhä enemmän ja enemmän koska yhteiskunta leikkaa sairaanhoidosta kovalla kädellä. Myös palotorjunnassa tulpalojen sammuttelu ja onnettomuuksien raivaus on jäämässä yhä enemmän ja enemmän vapaapalokuntien kontolle koska vakituisia palokuntia suljetaan ja ylikuormitetaan rajusti. Kohta mennään siihen, että poliisikin on niin ahtaalle ajettu, että järjestyksen valvontaan tarvitaan vapaaehtoisia.

• yhdistys.tarpeeseen

Riippuu tietenkin yhdistyksen toiminnan luonteesta. Varmaankin on myös yhdistyksiä, jotka eivät saa lainkaan tukea mutta pystyvät tuottamaan jotakin tarpeellista ilman taloudellisen voiton tavoittelua.

• Hyvää.eläkettä.saavat

hyvällä korvauksella mielellään tekevät työtä edelleen, mutta työttömät palkattomiksi.

• Avaajalle

Työlistä itsesi heti senkin kusimulkero.

• kokenutsen

Kun tipahdat peruspäivärahalle siitä se sinun ihanuus vasta alkaakin.

• Ei_ole_töitä
    • roletaari

Luulen osittain ymmärtäväni sinua. Olin 53v kun työnantajani purki työsopimukseni ilman irtisanomisaikaa. Purku oli perusteeton joten seurustelin liittoni juristin kanssa ja toimin hänen ohjeidensa mukaan.
      Vajaan viikon silmiin tuijottelun jälkeen minulle tarjottiin loppuvuoden palkkaa ilman työvelvollisuutta ( =kotiin), minulle kuuluvaa bonusta 20000mk sekä pahan mielen kompensatioksi 156000mk. Liittoni toimitsijan ehdotuksesta hyväksyin tarjouksen.

Ehdin olemaan kotona työttömänä 13 kalenteripäivää kunnes entinen työkaverini tarjosi minulle konsulttikeikkaa. Se kesti 7kk. Sen jälkeen vastaavia tuli työttömyysjaksojen väleihin. Lyhin oli 2pv. Muut muutaman viikon mittaisia.
      Kokeilin kerran vakituista työtä mutta se ei enää huvittanut joten, nollattuani laskurin jatkoin vielä pätkimistä kunnes jäin pitkäaikaistyöttömäksi ja tavoitin putken pään.

Pätkäaikana opin arvostamaan vapautta ja mahdollisuutta omistautua itselleni, elämiseen vaimoni kanssa, terveyden ja kunnon hoitamiseen yms.
      Lähtiessämme matkoille työttömyysaikana ilmoitin tunnollisesti liittoni kassaan, etten ole työmarkkinoiden käytettävissä. Saman ilmoitin työkkäriin.
      Tämän kokovapauden kpittaessa parani elämäni laatu kaikissa suhteissa!

Laskin etukäteen vaikutuksen työeläkkeeseeni. Se perustuu 27:ään työvuoteen joissa on mukana koko työhistoriani alku- ja loppupään pienet palkat mukaan lukien.
      Siitä, ja vaimoni pienestä eläkkeestä johtuen, olemme virallisen köyhyysrajan alapuolella.

Elämässä on muutakin kuin puutteen torjunta!

Ps. EMME SAA MITÄÄN TUKIAISIA!

• puute2

Aloittaja kirjoitti

"Suostun palkalliseen työhön kahdella ehdolla: ei vuokratyötä vaan vakituinen työ ja täydet viikkotunnit. Muuten en edes suostu neuvottelemaan työn tekemisestä."

Minulla on aika lailla samankaltainen tilanne. Työyhteisöstä alkoi jo normaali työvoiman tehokkuus tippua, kun kukaan ei halunnut yt-neuvottelujen aikana tehdä mitään. Potkut tuli minulle ja kymmenille.

Omakin alani oli "kuoleva ala", jolla ei ole maailmantaloudessa suurta merkitystä. Sain aikoinaan ansiosidonnaista päivärahaa 500 päivää, mutta kun se loppui, jouduin työmarkkinatuelle.

Muinainen työtä pelkäävä opiskelukaverini Kari sanoi: "Kyllä pieni puute aina työnteon voittaa".

Tämän optimistisen lauseen kanssa elelen kohtalaisesti.

• Rehellisyyttä

Hieno asenne sinulle :).

Elämä ei ole pelkkää työtä ja työn merkitys on nykypäivänä eri kuin aikaisemmin. Ennen elätettiin työllä itsensä ja rahoitettiin hyvinvointiyhteiskuntaa ja ehdttiin nauttia elämästä myös. Nyt työllämme elätetään laittomia maahntulijoita ja täytetään rikkaiden pankkitiliä.

Tuo vapaaehtoistyö on tärkeää ja itse yritän suosia myös lähituottajia, sekä kirpputoreja. Rahat ja toimeentulo menee siten juuri niille joille se kuuluu. Omavarasiuuteen pyrkiminen ja toisten orjuuttamisesta poispyrkiminen, on hyvinvoinnin (myös henkisen) a ja o.

• töitäeiole

Eipä sille oikein mitään nykyaikana voi kun työt ei ole niin sitä ei ole ja yhä harvemmille on ylipäätään töitä tarjolla. Yhteiskunta on muuttumassa siihen suuntaan, että työ ei enää muodosta elämän tarkoitusta vaan yhä etenevissä määrin ollaan kokonaan työttömiä ja tehdään jotakin ihan muuta elämässä.
      Vapaaehtoistyö on tärkeää eikä yhteiskunta edes pyörisi ilman Suomen kymmeniä tuhansia vapaaehtoisjärjestöjä ja niiden vapaaehtoisia. Työttömyys on vielä luonut ihan uuden vapaaehtoisuuden nousun, pelkästään jo SPR on saanut viime vuoden lopulla yli 10 000 uutta vapaaehtoista, samoin kuin vapaapalokunnat vetävät uusia vapaaehtoisia salinsa täyteen. Tässä lähellä oleva VPK on täynnä uusia nuoria naamoja jotka tulevat työttömien riveistä.

• Keksijäyrittäjä

Aika mielenkiintoista lukea näitä kommentteja. Itse olen sota-ajan lapsi ja vielä teen itsenäisenä yrittäjänä noin puolta päivää. Sukupolveni kasvatettiin täystyöllisyyden aikana kovaan työntekoon ja kilpailuun.
      Keksijänä olen voinut luoda koko joukon työpaikkoja, tietysti yhteistyössä eri yritysten kanssa. Vanhoja tuttuja tavatessani ilmapiiri on ollut erinomainen, vaikka joillakin on ollu vaikeuksia työpaikan säilyttämisessä tai yrittäjänä.
      Nyt ilmapiiri on toinen: olen voinut työttömyyden uhkaamille tarjota mahdollisuuden ruveta yrittäjäksi (todella hyödyllisine tuotteineen), mutta tällainen ei näytä enää näinä päivinä houkuttelevan. Innostuneita ovat ne, jotka jo tekevät yrittäjinä liian pitkää työpäivää tai edustavat varsin suurta varakkuutta. Onkohan tästä seurauksena entistä suuremmat erot tuloissa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      17
      4616
    2. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      192
      2539
    3. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1657
    4. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      29
      1555
    5. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      21
      1269
    6. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1217
    7. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      22
      1215
    8. Mikä älykkäissä naisissa pelottaa?

Miksei heitä uskalla lähestyä?
      Ikävä
      128
      1009
    9. Toivoisin etten jännittäisi

niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti
      Ikävä
      42
      942
    10. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      924
    Aihe