pitäiskö mun

stellamarian

Sietää kumppanin käytöstä ja puheita alituiseen,koska hän saa puhua loukkaavasti, mutta minä taas en. Mikä yksinoikeus toisellaa on kaikkeen?

28

139

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • amanojaku

ei pidä eikä tarvitse sietää. mieti kunnolla olisitko onnellisempi yksin vapaana vai tuossa alentavassa suhteessa, ja jos valitset suhteen niin mieti vielä uudelleen että ethän katkeroidu kuluttamalla ainoasta elämästäsi vuosia moiseen...

• mielumminuusi

Miksi pitäisi olla yksin vapaana? Ei vaihtoehtoja kannata rajata minimiin.

• Hyvääpäivääjoo

Näissä ongelmissa kannataa aina ensin katsoa itseään peiliin!
        Sitten avata keskustelu!
        Yrittäkää asettua toistenne tilalle, katsokaa itsenä kuin se toinen!
        Sitten selvitätte tämän!

Avaushan ei kerro mikä loukaavaa???

• eryhdfhb

Miksi pitäisi? Hyvä ystäväni totesi eronsa jälkeen naulan kantaan: oli herännyt huomaamaan, ettei hän "papin aamenella seistessään" luvannut kuunnella kitisemättä toisen kettuiluja "kunnes kuolema meidät erottaa".

• haukkutekeehaavan

Sitä kutsutaan myös henkiseksi väkivallaksi.

• täällä_toinen_väsynyt

Minäkin olen väsynyt loukkauksiin. Niin väsynyt.

• Koska aloittaja on luuseri

• hellyyn

Sitten meitä onn kaksi sinä ja minä , jotka ollaan luusereita. Minä kysyjänä ja sinä vastaavana BEM.

• Näinsevaanonm
        BEM kirjoitti:

Koska aloittaja on luuseri

Narsitinaiset ei siedä pineintäkää kritiikkiä, eikä omien valheiden minkäänlaista kyseenalaistamista!

• hellyyn kirjoitti:

Sitten meitä onn kaksi sinä ja minä , jotka ollaan luusereita. Minä kysyjänä ja sinä vastaavana BEM.

Syy miksi sanoin sinun olevan luuseri on, että tiedät jo kysyessäsi oikean vastauksen, mutta et tee mitään. Haluat vain tulla haukkumaan miehiä tälle palstalle.

• hellyyn

Ja sä luulet olevasi erinomainen kommentoiva luuseri. Kai vapaassa maassa saa olla mieltä miehistä mitä vain? Niihän miehetkin ajattelee naisista. Vai onko se miesten yksinoikeus? Eiköhän tää palsta ole sitä varten,että ihmiset saa jakaa mielipiteitä vai onko tää palsta vain sun?

• SETA_yy

helyyn
        Kyllä, on ilo elää vapaassa maassa, kun voi olla vapaasti sitä mieltä mitä mieltä on. Mutta juuri senkin vuoksi; kannattaako ajatella "miehet ovat sellaisia" "naiset ovat tällaisia", koska ihan oikeasti jokainen ihminen on yksilö. Ihmisen käytös ei perustu hänen sukupuoleensa, ei persoonaan.

• eikelpaakiltti

Se on sun oma asiasi. Miksi et eroa jos kerran se haittaa sinua että toinen loukkaa. Olet liian heikko etkä osaa erota.

• Suosittelen suhteen päättämistä ja mitä pikemmin sen parempi. Vuosien saatossa oma itsetunto laskee!! Teet kaikkesi jotta toinen on onnellinen vuosikausia ja joku helvetin aamu huomaat,ei se muutu vaikka voissa paistaisi...

• "hän saa puhua loukkaavasti, mutta minä taas en"

Kuka hänelle on antanut luvan? Joku ulkopuolinen on määrännyt, että hän saa puhua loukkaavasti sinulle mutta sinä et hänelle?

Ei se niin mene. Sinä yksin pystyt määrittämään rajat sille, miten sinulle saa puhua.

• voihyvääpäivää

Tähän voisi kirjoittaa metrin mittaisen vastauksen ja analyyttisesti pohdiskella syntyjä syviä, mutta en sitä tee kun pitää muutakin ehtiä kirjoitella, joten yritän tiivistää.
      Asiahan on niin, että monet pysyvät huonoissakin suhteissa kunnes uuden kullan löytävät. Yleensä näin toimivat miehet (ja tietty naisetkin) ja tiedän, tiedän tämä aiheuttaa nyt paheksuntaa ja huutomyräkän, vastustuksen ja ties mitä muuta. Mutta tuo on monesti pelkästään järkevää ja kuten sanottua ei tässä elämässä pelkillä tunteilla pärjää. Esimerkiksi pääkaupunkiseudulla asuminen, eläminen ym. on väliin niin kallista että ei siinä niin vaan lähdetä litomaan, kun vähän pahalta tuntuu. Lisäksi erityisesti henkisen väkivallan alla olevien ihmisten on melko vaikea lähteä suhteistaan. Se vaatii kypsyttelyä ja vahvistumista. Onnittelut kaikille edellä vastaajille, joille ero on tosta vaan helppo homma.
      Eli monesti ihminen lähtee, kun huomaa että luopuessaan jotain saa, eiks jee? Ja miksi pitäisi sääliä huonosti kohtelevaa ja miksei sellaistakin voisi kohdella, ainakin pikkasen huonosti. Joo, siis jos lapsia ei suhteessa ole niin mielestäni sellaisesta suhteesta pitää aina lähteä, jos kokee ettei toista esimerkiksi tarpeeksi rakasta tai ei näe itseään hyväksi toiselle. Ja muuten sitten, ei sitä koskaan tiedä koska joku saa tarpekseen, sen viimeisen niitin lähdölle, jos toinen ketkusti kohtelee.

• kohtuutta

Edelliselle kirjoittajalle sanoisin lyhyesti. Itse ollut 20v alistettu täysin oman tahdon menettäneenä masentuneena. Sitten tuli se henkinen isku ja lyönti fyysisesti. Minä ainakin lähdin viikon järjestelyn jälkeen . ja se on mahdollista niin Helsingissä kuin muuallakin. jos on töitä niin ei tarvitse etsiä kuin se yöpaikka. Minä jouduin etsimään sekä työn että nukkumapaikan viikossa. Ne jotka jää rahan takia ymmärrän. Mutta kun tulee pv että nyt riitti, niin sellainen ihminen lähtee , eikä tule takaisin.

• kaikenlaista_-66

Niinpä. Joskus, aika useinkin menee kauan, ellei ihan pohjalle asti ennen kuin edes tajuaa olevansa alistettu/kiusattu/hyväksikäytetty yms. Ihminen on siitä lysti otus, että yrittää sietää, kestää vähän kaikenlaista ennen kuin kyseenalaistaa koko suhteen. Alistaja/kiusaaja on myös yleensä niin valveutunut, että tietää kumppaninsa lähtevän läiskimään, jos kertaheitolla heti suhteen alussa harrastaa henkistä, tai fyysistä väkivaltaa. Siksi väkivalta hiipii suhteeseen ikään kuin salaa. Mahdollisimman pienissä erissä, ettei toinen sitä tajua. Kunnes vasta jossain vaiheessa huomaa jotakin, esim. kyseenalaistaa. Kuten ap tässä kirjoituksessaan. Tämä netti onkin oivallinen paikka keskustella asiasta. Kaikki eivät uskalla keskustella parisuhteestaan edes läheisimmän ystävänsä, tai sukulaisensa kanssa.

• MaijaPsyDr

Se vähän riippuu, millaista loukkaaminen on ja koetko vain sinä sen loukkaavaksi? Keskustelkaa asiasta!
      Jos hän loukaa tahallaan, on siihen kai joku syy, joka parisuhteessanne tai sitten muu.
      Usein toinen ei tiedä loukkaavansa toista, siittä tulee toi että toinen loukkaa ja toinen ei, loukaamisen voi tehdä myös teoin, käytöksellä ja monella tapaa!

Ei normaali ihminen loukaa huvikseen, sillä on silloin paha olla ja asia pitää ehdottomasti keskustella!!!
      Näistä tapauksista juurikin tulee niitä katastrofieroja, kun kaikki asiat haudataan eroamiesn viitan alla. Viha jää ja kasvaa... Joissakin tapauksissa näistä juurikin luetaan lööpeistä.

Hyvät ihmiset! Hoitakaa parisuhdetta ja keskustelkaa asioista!
      Mutta älkää loukatko! Mutta elkää myös loukkaantuko keskustelussa, koska aroistakin aiheista pitää pystyä parisuhteessa puhumaan!

• kusipäitäkyllälöytyy

Voi hellanlettas sentään. Joku kukkahattutätikin tuli paikalle, että ihan vahingossa loukataan. Oikein itku tuli. Nykypäivä on kuule terapian kulta-aikaa. Oliskin pitänyt lukea ihan sykoloogiksi itseni. Niin ja ujous on pahasta, liika sosiaalisuus on pahasta ja herkkyys on pahasta. Tunteet on pahasta!

• TodellakiTodellakin

Ja valaehteleminen kunnissa :D

• Vaheenjäljet
        kusipäitäkyllälöytyy kirjoitti:

Voi hellanlettas sentään. Joku kukkahattutätikin tuli paikalle, että ihan vahingossa loukataan. Oikein itku tuli. Nykypäivä on kuule terapian kulta-aikaa. Oliskin pitänyt lukea ihan sykoloogiksi itseni. Niin ja ujous on pahasta, liika sosiaalisuus on pahasta ja herkkyys on pahasta. Tunteet on pahasta!

Kyllä.. Moni loukkaantuu loukkaantuakseen, varsinkin jos omat valheet ei näytä menevän läpi, vaan että toinen kyselee niiden peräään!

• lunann

Tuskin loukattu valehtelee kyllä se on se joka loukkaa ja kääntää vaik syyt toisen niskaan

• Marga-Reeta

Ei pidä sietää. Ei hänkään saa puhua loukkaavasti. Päätös on sinun, kuinka kauan jaksat kuunnella haavoittavaa loukkausta. Onko hän ottanut sinut loukkaamista vai rakastamista varten? Sitä kannattaa miettiä.

• oppeliini1

ellei sinun järkesi oma-alotteisesti löydä kysymykseesi vastausta, jotain on hyvin, hyvin pahasti päässäsi vialla.

Tavataan se nyt tässä sinulle E-I !

• Tainuskaan

Ei pitäisi kestää. Mutta rakkaus on välillä kinkkistä. Itse olin epärehellinen kumppanilleni kahdesta asiasta suhteemme alussa. Asiat josta olin ei ollut edes suhteemme aikana tapahtunut. Mutta tästä syystä hän kokee, että saa haukkua ja loukata minua mielinmäärin ja on tehnyt sitä jo kuukausia. Olen näyttänyt kuinka pahoillani olen ja pyytänyt monesti anteeksi, mutta hän ei lopeta. En silti halua erota, koska rakastan häntä. Eli rakkaus on välillä sokea ja me rakastuneet olemme joskus idiootteja.

• kaikenlaista_-66

Ei tietenkään pidä sietää! Sano jämäkästi, ettei sinulle saa puhua loukkaavasti. Ellei moinen lopu, et halua jatkaa suhdetta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      16
      7865
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      24
      4707
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      101
      3909
    4. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      15
      3293
    5. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      94
      3166
    6. Eikö me voitais

Vaan harrastaa seksiä kun muusta ei tule mitään
      Ikävä
      55
      3059
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      33
      2777
    8. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      46
      2564
    9. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      13
      2220
    10. Ikävä uutinen uudesta Unelmia Italiassa -kaudesta

Unelmia Italiassa -sarja on ollut supersuosittu ja uutta kautta on odotettu. Nyt on tullut se aika, että TV-katsojat pää
      Tv-sarjat
      9
      2025
    Aihe