Mirena-kohdun ulkoinen raskaus.munatorvi puhkesi..

mirenakokemus2013

Lapseni syntyi lokakuussa 2003 ja marraskuussa 2003 laitettiin ensimmäinen Mirena-kierukka paikalleen puhtaan PAPA-kokeen jälkeen.Täyttäessäni 30 vuotta vuoden 2004 lopussa sain kutsun kohdunkaulansyövän joukkoehkäisyyn,jonne menin ja tulokseksi tulikin täysin yllätykseksi ja edellisistä 1 luokan papa kokeista yhtäkkiä 3 luokan tulos.

30

2324

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mirenakokemus2013

      Sain ajan naistenpolille,jossa minut vastaan ottanut hoitaja sanoi kaikkien käytävässä olleiden kuulleen,että sinullako se kondylooma ,tule tänne,johon vastasin,että en edes tiedä mikä on kondylooma,että nyt en ymmärrä.Tuolloin en osannut ajatella,että kohdunkaulan syövän esiaste olisi voinut johtua Mirenasta,mutta jälkeen päin epäilen!

    • mirenakokemus2013

      Kohdunkaulan syövän esiaste hoidettiin leikkauksessa laserilla eli LOOP konisatiolla.Itse kierukka lähti vahingossa paikaltaan leikkauksessa ja minulle jouduttiin asentamaan uusi eli toinen kierukka jo vuonna 2005 .Tämän jälkeen vanha vaihdettiin uuteen 2010.

    • mirenakokemus2013

      Vuonna 2010 laitettiin taas uusi kierukka ja vuonna 2013 sairastuin kohdun ulkoiseen raskauteen,johon melkein kuolin.En tiennyt ollenkaan,että tällainen olisi mahdollista!!Kierukan aikana ei juurikaan vuotoja ollut,mutta nyt alkoi tulemaan minimaalisesti verta eli niin vähän,että kun kävin yleislääkärillä,hän kirjasi ylös,että mitään vuotoja ei ole.Pyydettyäni jälkeen päin oma hoitajani kautta raskaustestiä,kyseinen lääkäri päätti tehdä klamydia-testilähetteen.Olin tosi pöyristynyt tästä ja hoitaja teki omine lupine raskaustesti lähetteen virtsakokeesta

    • mirenakokemus2013

      Tämä virtsatesti oli positiivinen ja soitin reumalääkekontrolliin kontrolliverikokeista ja samalla kysäisin,että no mitäs HCG t.Hoitaja vilkaisi ja sanoi,että hetkinen sinähän olet eiku ethän ole eikun olet,mutta ethän sinä voi olla,kun sinulla on tämä solusalpaajalääkitys...Nyt sinun täytyy soittaa jonnekin muualle,kun ihan kuin sinä olisit raskaana ja sinä et voi olla..
      Soitin sitten ehkäisyneuvolaan ja kuulemma olin vahvasti raskaana hcg t yli 2366

      • mirenakokemus2013

        Siis virysakokeen jälkeen tehtiin verikokeesta hcgn määritys tietysti tässä välissä.Siin ensin plussat virtsasta ja sitten ehkäisyneuvola määräsi verikokeeseen ,josta näkyi hcgt


      • mirenakokemus2013

        SIIS YLI 23000 eli 23666 ne HCG t olivat .Kännissä vähän luku vääristyi.Muuten tarina tosi,yksityiskohtia toki jäänyt pois paljon.


    • mirenakokemus2013

      Tämä virtsatesti oli positiivinen ja soitin reumalääkekontrolliin kontrolliverikokeista ja samalla kysäisin,että no mitäs HCG t.Hoitaja vilkaisi ja sanoi,että hetkinen sinähän olet eiku ethän ole eikun olet,mutta ethän sinä voi olla,kun sinulla on tämä solusalpaajalääkitys...Nyt sinun täytyy soittaa jonnekin muualle,kun ihan kuin sinä olisit raskaana ja sinä et voi olla..
      Soitin sitten ehkäisyneuvolaan ja kuulemma olin vahvasti raskaana hcgt 2366

    • mirenakokemus2013

      Sain ajan ehkäisyneuvolaan muutaman päivän päähän 16.10 aamuun ja siellä jouduin mm. esittämään ajokorttini henkilötodistukseksi,että olen kuka sanon olevani ennen kuin hän oli edes vilkaissut kohtuuni.Sitten tämä lääkäri tutki minua ja sanoi,että nyt sinun täytyy mennä äitiyspolin ultraan,että hän ei näe mitä tässä on meneillään.Äitiyspolin lääkäri totesi ultran kanssa kohdun ulkoisen raskuden ja lupaili,että se hoidetaan metotrexaatti-piikillä.Minun reumalääkkeenä on ollut metotrexaatti,joten se ei kuullostanut huolestuttavalta.Lääkäri sanoi,että hänpä hoitaa minulle nyt heti ajan ,että ei tarvi mennä viikonlopun yli ja samana päivänä vielä pääsi äitiys polille

    • mirenakokemus2013

      Sain ajan ehkäisyneuvolaan muutaman päivän päähän 16.10 aamuun ja siellä jouduin mm. esittämään ajokorttini henkilötodistukseksi,että olen kuka sanon olevani ennen kuin hän oli edes vilkaissut kohtuuni.Sitten tämä lääkäri tutki minua ja sanoi,että nyt sinun täytyy mennä äitiyspolin ultraan,että hän ei näe mitä tässä on meneillään.Äitiyspolin lääkäri totesi ultran kanssa kohdun ulkoisen raskuden ja lupaili,että se hoidetaan metotrexaatti-piikillä.Minun reumalääkkeenä on ollut metotrexaatti,joten se ei kuullostanut huolestuttavalta.Lääkäri sanoi,että hänpä hoitaa minulle nyt heti ajan ,että ei tarvi mennä viikonlopun yli

      • mirenakokemus2013

        Tää päiväki oli 17.10. muuten,mikäli ketään kiinnostaa;)


    • mirenakokemus2013

      Äitiyspolilla pyysin naislääkäriä ja ilokseni,kun menin huoneeseen minua odotti naislääkäri ja hoitaja.Hän kehotti mennä toiseen huoneeseen riisumaan vaatteet ja kun tulin takainin myös mies lääkäri oli paikalla.Nämä 2 lääkäriä "tutkivat " minua jutellen kaikkea laidasta siihen,että ei ole tulehdusta varmaan,kun ei haise ja en minä nyt mitään näe,näetkö sinä jne. Lääkärit eivät siis löytäneet kohdun ulkoisen raskauden sijaintia ultralla ja päättivät ,että metotrexaatti piikki laitetaan.Hoitaja antoi piikin minulle ja minut lähetettiin kotiin.

    • mirenakokemus2013

      Kotona ensin ajattelin,että asia on hoidettu,mutta käytyäni netissä ja lukiessani mitää hcg arvot 2366 yleensä tarkoittavat,tajusin,että olen yhä kuoleman vaarssa!!Menin väsyneenä jo klo 19 nukkumaan torstaina ja seuraavana perjantaina heräsin klo 10 jälkeen ja mein vessaan ja sen jälkeen alkoi pyörryttää.Munatorveni joko puhkesi tällöin tai se oli puhjennut jo edellisenä päivänä.Nukutuslääkäri sanoi minulle,että vatsassani oli paljon vanhaa verta,joten tämän takia epäilen,että munatorveni oli puhjennut jo paljon ennen leikkausta.

      • mirenakokemus2013

        siis arvot yli 23000 ,jonka olivat sanoneet minulle.Netistä sain selville,että arvot ovat tosi korkeat ja toden näköisesti metorexaattipiikki ei riitä hoidoksi.Tämä luku yli 2300o on luku,joka minulle siis kerrottiin tällöin 17.10. Myöhemmin sairaskertomuksessa luin,että arvo oli ollut 23666,joka huvitti minua ,koska sitä ei oltu kerrottu tarkkaan ja no 666 ...se oli huvittavaa...


    • mirenakokemus2013

      Tämä perjantai kun munatorveni repesi,soitin ensin miehelleni,että nyt on phasti asiat ja joo tule kotiin.Sitten soitin äitiyspolille ja he sanoivat,että joo joo miehesi tuo sut tänne meille.Mies kun tuli kotiin olin alasti ja kun yritettiin vaatteita päälle niin kaatuilin vaan ja mies kysyi soitetaanko ambulanssi ja olin vaan joo...
      Ambulanssi tuli ja ne tunki oikein sisälle asuntoon vaikka ryömein eteiseen vastaan.Mulla meinas lähtee taju aja näkö ja ne meinas lähtee viemään mua kaummas Poriin,kun mun verenpaineet ja pulssi oli niin alhaiset,mutta vähän aikaa maattuani ambulanssissa tippaletkussa ne nousi

    • mirenakokemus2013

      Mut vietiinkin sitten Rauman ensiapuun.Siellä ne kärräs mut odottamaan jonnekin ja sitten ne tuli sanomaan myöhemmin,että suahan odotetaan jo naistenpolilla tule tänne pyörätuoliin.Olin ihan,että öö,ei en voi tulla istumaan.HNe oli ihan pihalla,että ei ole reittiä viedä sua sängyssä sinne ja vaikeaa se olikin ja kaikki huomautteli,että yleensä ei näin tehdä ja miksi et voi istua jne.mutta munatorveni oli revennnyt.Naistenpolilla odotti lääkäri,joka käski nousta ylös ja kävellä tutkimuspöydälle.Siinäkään vielä ei meinannut löytää...

    • mirenakokemus2013

      Siinä sitten kivun ottaessa vallan älähdin oikein kunnolla ja vasta sitten lääkäri mietti,että olikohan se siinä..Sen jälkeen lääkäri vielä sanoi,että tajuatko,että sinulle jää arvet ,jos leikataan ja huusin vaan,että kuollako pitäisi vai,te olette idiootteja jne.Huusin tässä vaiheessa jo kivusta ja pelosta ja paikalla ollut hoitaja tuntui tajuavan leikkaustarpeeni premmin kuin lääkäri,jota kiinnosti arvet ja "tulevat lapseni" ja sterilisaationi..Lääkäri myös sanoi,että miten sinä nyt olet muka tässä kunnossa,kun puhelimessa et ollut,johon huusin,että kai puhelimessa kuuluu yrittää olla kohtelias..

    • Tosi ihana hoitaja oli mun ja mun miehen kaa ennen leikkausta.Riisuttiin vaatteet ja hoitaja tarkensi veriryhmän.Musta tuntui,kun otettiin verta,että menin lähemmäs kuolemaa.Veret oli vähissä ja lisää otettiin,Tunsin kuoleman tulevan lähemmäs.Sitten mut vietiin leikkushuoneeseen ja nukutuslääkäri tuli turvakseni ja hän oli turvanani eneen leikkausta,kiitos!Sain puhuttua leikkauspelkoni ja toivoni,että en voi kuolla ,kun minulla on lapsi jne.Hän lupasi minulle kaikkea hyvää ja mitä toivoin

    • mirenakokemus2013

      Kun heräsin leikkauksesta, nukutuslääkäri oli luonani ja hän sanoi,että poistettiin 1,3 litraa vanhaa ja uutta verta vatsastani.Vasen muntorvi oli revennyt,koska siellä puhjennut kohdun ulkoinen raskus ja vasen muntorvi poisettiin.Oikea munatorvi laitettiin umpeen jotenkin,koska toivoin sterilisaatiota,mutta jättivät silti Mirenn paikoilleen "tupla ehkäisyn varmistamiseksi"Tämän leikkauksen jälkeen minulla ei ollut mitään jälkitarkastusta eikä mitään henkistä apua vaikka minulla onkin naisten polin itsensäkin kirjaamana vakava psykoottinen sairaus.Minulla oli terveyskeskushoito katkolla,koska hoitaja on jollain osaaikaiseläkkeellä ja olin tosi yksin melkein kuoltuani tähän...

    • mirenakokemus2013

      Mitään lopputarkastusta ei tehty ja minulle jäi epäselväksi tehtiinkö virallinen valitus ja tiedonanto Mirenan vaarallisuudesta!Nyt minulla on ollut tämä edellinen kierukka yli 5 vuotta ja hoitaja sanoi,että 6 vuotta voidaan pitää samaa kierukkaa.Minä soitin nyt ja pyysin kierukan poistoa,koska yhdynnässä on alkanut enemmän ja jatkuvasti häiritsemään terävät langat.Nämä terävät langat häiritsevät niin,että itseänikin pelottaa yhdyntä vaikka miestäni siis sattuu eikä minua.
      Nyt pelkään ylihuomenna olevaa kierukan poistoa.Poistajana on hoitaja.Pelkään,koska tämä samainen kierukka melkei tappoi minut pari vuotta sitten .Nyt pelkään osaako hoitaja poistaa tämän hirviökierukan!?! Pelottaa todella.Noin 1 ja 1/2 vuotta sitten kun olin samaisella hoitajalla ja sanoin ,että minä melkein kuolin mirenakierukan aiheuttamaan raskauteen tämä neropatti sanoi,että ei vaan raskus aiheutuu siitä kun siittiö yhdynnässä törmää munasoluun....oh my god,really.

    • mirenakokemus2013

      Siis eihän tällaista saisi tapahtua,mutta kyllä hän oli kai vakavissaan,että hän se kertoo mulle mikten raskaus tapahtuu,kun minhään en tiedä vaan syytän Mirenaa.Nyt on sitten ylihuomenna mirenan poisto hoitajalla.Mun mies ja mä pelätään jo yhdyntää kun ne terävät langat on kuin joku hirviöehkäisylaite!!

    • mirenakokemus2013

      Musta tuntuu,että en tiedä onko tämä asia varmasti hoidettu eli asiallisesti viety eteenpäin tämä melkein kuolemani!!Tämä ei ole mikään nettivitsi vaan oikeasti tapahtui minulle!!!Tulen kertomaan vielä pääsenkö nyt kokonaan eroon kierukasta vihdoinkin!Sehän jätettiin minulle sterilisaatiossa paikalleen tuplavarmistuksesksi jne.

    • mirenakokemus2013

      No hupsista,olen taas kännissä kirjoittanut Mirena-kokemukseni nettiin.Mietin siis yhä onko Bayerille lähtenyt tieto lääkevalmisteen aiheuttamasta vahingosta,jonka lääkärin olisi pitänyt tehdä.Mitään muutakaan ei tehty oikein,joten on vaikea luottaa tähänkään asiaan.
      Odotan kovasti nyt,että Mirena otetaan pois.Sitten voin ehkä huokaista helpotuksesta.Toivon vaan,että se kävisi helposti ja,että jälkiseuraamuksia ei olisi paljon.Vuotoja ei varsinaisesti ole ollut koko Mirena-historiani aikana ja niitä jään jännäämään millaisia mahdollisia kuukautisvuotoja ilmaantuu.
      Mirenaa en haluaisi enää koskaan vaikka väittivät minulle,että se otetaan sitten taas vaihdevuosivaivoihin.
      No enpä taida ottaa!!

    • mirenakokemus2013

      Taitaa yhä olla promilleja veressä,joten menen nyt takaisin nukkumaan:)

    • mirenakokemus2013

      Pyydän taas ylläpitoa poistamaan koko tämän oman viestiketjuni.Kännissä tuntui hyvältä purkaa tuntojani ja ajattelin myös,että jos jollekin voisi olla jotain hyötyä lukea minun kokemuksestani.
      Avauduin vaan känniääliömäiseen tapaan liikaa(taas).Laitan poistopyynnön,koska selvinpäin koko viestiketju vaikuttaa huomattavan liian avoimelta ja sekavalta.

    • mirenakokemus2013

      Tulin nyt kuitenkin päivittämään vielä,että hormonikierukka poistettiin tänään eikä sen poisto sattunut yhtään.Jännittyyneenä odotan kuukautisia,joita ei ole kierukan takia ollut 12 vuoteen.
      Tuntuu kyllä hyvältä,että se härveli on nyt poistettu!!

    • mirenakokemus2013

      Toisalta,jos tää jäisi nyt nettiin,kun kuitenkin täysin totta on tämä tarina.Päivitän vielä kuukautisasioista,että alkaako ja miten alkaa.Mirena ollut 12 vuotta .Ikää 40 v nyt. Jännäksi menee.Luxustahan tämä 12 vuotta ilman kuukautisia on ollut.Saas nähdä mitä tapahtuu.Puoliksi melkein pelkään,että tulen raskaaksi sterilisaatiosta huolimatta...

    • mirenakokemus2013

      Toi munatorven puhkeaminen kotona ilman sairaalassa oloa ei kyllä ollut luxusta.Se oli melkein varma kuolema.Kyllä tuntuu oudolta,että vielä sairaalassa lääkäri tivasi miksi minä soitin ambulanssin.Vastasin ,että se oli tuo mun mies tuossa,joka sen ambulanssin soitti.Naispolin lääkäri ei tutkimuksensa jälkeenkään tajunnut,että munatorvi oli revennyt.Hän oikeasti arpoi sitä mulle ja selitti,että jos leikataan,jää arvet ,mieti sitä...huusin sille,että kuollako mun pitäis ja haukoin henkeä kun niskaan sattui ja pisti jne..

    • mirenakokemus2013

      Siellä oli tosi ihana hoitaja,joka oli ennen leikkausta mun kaa.Ite olin ihan vrtäytynyt,häpesin kun tiesin,että haisen.Hengitys haisi ja itse haisin ja jotenkin todella hävetti.Hoitaja oli kuin enkeli mua kohtaan ja auttoi puhumalla ja oli kuin itse enkeli.
      Sittemmin leikkauksen jälkeisenä päivänä leikkausosastolla tutustuin siellä olevaan naispotilaaseen,joka ensin yritti vihjata ja sitten sanoi suoraan,että sinä haiset ihan järkyttävälle;) Olin vaan,että joo okei sori,sillai kai...Halasinkin tätä naisparkaa..

    • mirenakokemus2013

      Kierukka poistettiin nyt torstaina ja ihan sunnuntaihin asti pääsin ilman kuukautisia.3 päivää vaan odottelin...Voi voi,eipä mulla ole siteitäkään:D kun en oo tarvinnut 12 vuoteen,höh.Naisena oleminen maksaa ihan liikaa!

    • sillaikainäin

      No joo,kuukautiset on ollut hassusti 28 päivää kestolan,ihan kui olis joku vitsi vaan...40 vuotiaana leikitään kuukautisilla??????????????

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      61
      5884
    2. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      62
      3114
    3. Tekijä on poliisin vanha tuttu

      Ihan supisuomalainen.
      Valkeakoski
      55
      2506
    4. Kuumat päivät

      Hyvää huomenta. 🌞🌼☕😊🙌 Sinkkukesä 2024
      Ikävä
      347
      1153
    5. Tietääkö kukaan millaisesta perheestä murhaaja on?

      Onko siis rikkaiden lellipentu, joka luulee, että kaikkea saa tehdä, vai köyhien kakara, jolla ei ole mitään vastuuta ku
      Valkeakoski
      40
      1131
    6. Nainen, olet jollakin tavalla pelottava

      Tunne sinun suhteen on ehkä verrattavissa ruusupensaaseen, hurmaavan kaunis kukka, upea tuoksu, mutta jos yrittää lähell
      Ikävä
      57
      1094
    7. Valkeakosken surmaaja oli koeajalla edellisestä tuomiosta

      Tässä osoitus, että rangaistukset Suomessa ovat liian löysiä ja se maksoi tämän tytön hengen https://yle.fi/a/74-2009067
      Maailman menoa
      4
      917
    8. Haaveilen sinusta

      Läheisyydestäsi, kosketuksestasi. Siitä että saisin koskettaa sinua. Pitää sinua lähellä. En tiedä mistä tämä tuli. Tied
      Ikävä
      22
      823
    9. Enpä usko että olisit valmis jättämään kaiken

      Vaikka tulisin ja kosisin sinua.
      Ikävä
      48
      801
    10. Ohimenevältä

      Tilalta tämä alkaa jo vaikuttamaan. Arjen pieni piristys olimme toisillemme.
      Ikävä
      29
      793
    Aihe