Käytävässä haisee milloin rakin/kissan paska/kusi ja ties mitä, kerran juoppokin oli kussut ja paskonut, nyt tunkee taas sisälle hirveä viemärin löyhkä. Itse olen tukkinut vuodot mahdollisimman tarkkaan, mutta ilmanvaihdon kautta pääsee ilmeisesti naapureidenkin löyhkät, miten helvetissä ne ei saa viemäreihin riittävästi alipainetta. Asunnossa täytyy mukamas olla alipaine, mutta sitten se vetää viemärin kaasut sisälle, ei omakotitaloissa tuollaisia ongelmia ole, ainakaan omalla jätekaivolla.
Sinkkuna ei kuitenkaan ole varaa ostaa omakotitaloa, ainakaan kaupungin läheisyydestä. Jos olisi nainen, muuttaisin heti sen kanssa omakotitaloon. Pariskunta saisi helposto lainaakin sen ostoon.
Vituttaa asua kerrostalossa
60
1252
Vastaukset
- poisslummista
Kuka käskee asua Varissuolla tai jossakin muussa slummissa?
- ei.tuttua
Ei omassa kerrostalossa ole mitään tuollaista, kaikki on ihan tiptop ja ovessa on ovikoodisysteemi.
- omistamaan
Osta asunto. Kaupungin vuorataloissa on tuollaista, koska siellä asuu paskaväkeä
- Ftyhbggg
Taidat ola itse paskaväkeä, kun muita nimittelet
- 161026
Ftyhbggg kirjoitti:
osui ja uppos. :D
- 774877
Ftyhbggg kirjoitti:
Tässä olet oikeassa! Vain ihmissaasta haukkuu muita paskaväeksi. Pahempaa paskaväkeä ei olekaan kuin ylimieliset, itseään parempana pitävät henkilöt.
Toisaalta omakotitalossa joudut itse vastaamaan sen kunnossapidosta, sekä kaikenmaailman palo- ja rakennustarkastajat saavat käydä vittuilemassa. Ja jos talosi on yksityistien varressa, naapurisi saavat tehdä enemmistöllä päätöksiä, joihin joudut maksumieheksi vaikka vastustat.
Ei suomessa mikään ole omaa. Ei se omakaan. Toiset ihmiset saavat kuitenkin aina puuttua aivan liikaa joka asiaan. Viranomaiset ja jopa ohikulkijat, jos tonttisi on "ruma".Voihan oman asunnon ostaa omistustalostakin, jossa ei kusi rapussa haise.
Tosin ätmithän ovat kierteessä: Asuntoa ei kannata hankkia, kun ei ole naista ja naista ei kuulemma saa ilman omaa kämppää.Taloyhtiöihin pätee sama kuin yksityistiehen: Toiset päättävät tehdä enemmistöllä remontin, johon joudut itsekin maksumieheksi vaikka vastustat sitä.
Eli ei ole hyvä ratkaisu sekään.
Tässä maassa ei vain ole itsemääräämisoikeutta vaikka omistaakin jotain.Ratikkakuski kirjoitti:
Voihan oman asunnon ostaa omistustalostakin, jossa ei kusi rapussa haise.
Tosin ätmithän ovat kierteessä: Asuntoa ei kannata hankkia, kun ei ole naista ja naista ei kuulemma saa ilman omaa kämppää.Koska hankit itsellesi asunnon ja naisen? Mitäs se setämies siellä taas itkee?
M1978 kirjoitti:
Taloyhtiöihin pätee sama kuin yksityistiehen: Toiset päättävät tehdä enemmistöllä remontin, johon joudut itsekin maksumieheksi vaikka vastustat sitä.
Tässä maassa ei vain ole itsemääräämisoikeutta vaikka omistaakin jotain.Enemmistövalta on paska päättämistapa, mutta en ole vielä parempaakaan keksinyt. Muitakin on kokeiltu ja ne ovat toimineet vieläkin huonommin. Onko tuoreita ideoita?
Ratikkakuski kirjoitti:
Enemmistövalta on paska päättämistapa, mutta en ole vielä parempaakaan keksinyt. Muitakin on kokeiltu ja ne ovat toimineet vieläkin huonommin. Onko tuoreita ideoita?
Taloyhtiön remontit teknisesti vaikeampi juttu, mutta yksityistien remontteihin olisi minulla kyllä selkeä ehdotus: Ne maksaisivat jotka sen remontin välttämättä haluavat.
Nykyisin he saavat pakottaa maksajiksi nekin jotka eivät ole samaa mieltä. Mutta näihinhän ei muutosta saa koska enemmistö on oikeassa ja koska demokratia.M1978 kirjoitti:
Taloyhtiön remontit teknisesti vaikeampi juttu, mutta yksityistien remontteihin olisi minulla kyllä selkeä ehdotus: Ne maksaisivat jotka sen remontin välttämättä haluavat.
Nykyisin he saavat pakottaa maksajiksi nekin jotka eivät ole samaa mieltä. Mutta näihinhän ei muutosta saa koska enemmistö on oikeassa ja koska demokratia.Nämä taloyhtiön asiat ovat oikein sydämen asia niin työni, harrastukseni kuin asumisenikin puolesta.
Remontit pitäisi tehdä aina tekniikan näkökulmasta. Nyt niitä tehdään rahan ja mikä vielä pahempaa, mielikuvien perusteella. Aina on niitä, joilla ei ole rahaa remontteihin ja sitten hölmöjä sijoittajia, jotka tuijottavat vain vuokratuottoaan eivätkä ajattele pääomasta huolehtimista.Ratikkakuski kirjoitti:
Nämä taloyhtiön asiat ovat oikein sydämen asia niin työni, harrastukseni kuin asumisenikin puolesta.
Remontit pitäisi tehdä aina tekniikan näkökulmasta. Nyt niitä tehdään rahan ja mikä vielä pahempaa, mielikuvien perusteella. Aina on niitä, joilla ei ole rahaa remontteihin ja sitten hölmöjä sijoittajia, jotka tuijottavat vain vuokratuottoaan eivätkä ajattele pääomasta huolehtimista."Nämä taloyhtiön asiat ovat oikein sydämen asia niin työni, harrastukseni kuin asumisenikin puolesta."
Siivoat siis rappuakäytäviä. Hieno ammatti. Tee hyvää työtä, niin voit kuvitella saavasi joskus vielä pillua.- Anonyymi
Mieluiten asuisin omakotitalossa, maksaa sen mitä itse kuluttaa. Kerrostalossa olet yhteisvastuullinen maksaja ja maksat kaikesta : on ikkunaremonttia, on hissin korjausta, on vesimittareiden vaihtoa, on milloin mitäkin, ihan lopuntonta maksamista kaikesta paskasta.
- Anonyymi
M1978 kirjoitti:
Taloyhtiöihin pätee sama kuin yksityistiehen: Toiset päättävät tehdä enemmistöllä remontin, johon joudut itsekin maksumieheksi vaikka vastustat sitä.
Tässä maassa ei vain ole itsemääräämisoikeutta vaikka omistaakin jotain.Kun tontti rajoittuu tiehen, joka on kaavoitetun alueen raja ei tarvitse maksaa tien hoidosta mitään.
- Anonyymi
M1978 kirjoitti:
Tässä maassa ei vain ole itsemääräämisoikeutta vaikka omistaakin jotain.Kerrostalossa et omista mitään, olet vain asunnon haltija. Omistat vain osakkeet ja olet yhteisvastuullinen maksaja kaikesta.
Asunto-Osakeyhtiössä asuminen on vihoviimeinen paikka. - Anonyymi
Ratikkakuski kirjoitti:
Tosin ätmithän ovat kierteessä: Asuntoa ei kannata hankkia, kun ei ole naista ja naista ei kuulemma saa ilman omaa kämppää.Käyn säännöllisesti rapussa kusella.
Asun 6. Kerroksessa ja kuunteleen lorinaa kun kusi valuu iloisesti liplatellen ykköseen!
Jos olen kännissä, laulan lisäksi
" kuulkaa koskiemme kuohuntaa"
Ota huomioon , mikä akustinen tila!! - Anonyymi
Ratikkakuski kirjoitti:
Tosin ätmithän ovat kierteessä: Asuntoa ei kannata hankkia, kun ei ole naista ja naista ei kuulemma saa ilman omaa kämppää.Niissäkin on vuokralaisia
- Anonyymi
Ratikkakuski kirjoitti:
Enemmistövalta on paska päättämistapa, mutta en ole vielä parempaakaan keksinyt. Muitakin on kokeiltu ja ne ovat toimineet vieläkin huonommin. Onko tuoreita ideoita?
Vain boomeriikäisiä setämiehiä kerrostalon hallituksiin, ettei niitä heti viherpestä sosialistisiksi paskaloiksi! Kiitti!
- kokenutsen
Joillakin ei oo ees missä asua, et turpa kii!
- Gldu
Mieti kumman haluat, elämän naisen kanssa vai sen yhteisen pankkilainan?
Nyt voisi jo käyttää hypergamia sanaa mieheen. Naisen avulla haluat tietoisesti nostaa omaa elämänlaatuasi. - 423423423423423
2 miljoonaa euroa kun on käteistä rahaa lompsassa niin voit valita asutko OK:ssa vai kerrostalossa...
- joojooo
Noin asia on, jos olet laiska ja tyhmä. Toiset ne rakentaa taloja itsekin ja paljon edullisemmin, eivätkä valita nettipalstoilla.
- nimimerkitönj
Jos on työtä ja luottoa saa pankista, niin kyllä sinkkunakin saa ostettua asunnon. Minäkin olen ostanut 2 yksin ja sinkkuna. Ja vieläpä lastenhoitajan palkalla.
Ongelmana varmaan on tuon jälkeen millaiseen ok-taloon/omistusasuntoon haluaa majoittua ja missä päin suomea. Eli se hinta voi muodostua ongelmaksi, jos rahat ei riitä siihen mitä ja mistä haluaa kotinsa ostaa. - Kilttiatm
Tässä missä asun, en ole nähnyt kellään mitään lemmikkejä. Naapurissa ryypätään joskus ja on hauska kuunnella kun joku jännämies huutaa naiselleen kaikenlaista.
- atännä
Kuulostaa kaupungin halvimmalta vuokratalolta.
Vaikka näissä osaketaloissa on pari erilailla ongelmaista, eipä niistä kovin usein ole haittaa ollut. Yksi on vuokralla sijoitusasunnossa ja ryyppää, talonmies sitä välillä ohjaa rapusta kotiinsa kun väsy voittaa kesken kotimatkan. Toinen kulkee muuten vaan hullu-etuliitteellä, sitäkin talkkari käy jeesaamassa. Meillä on kyllä korvaamaton talkkari.
Kerrostalossa ei voi valita naapureitaan. Siistissä ja kallissakin talossa voi asua joku naksupää naapurissa, mutta luultavammin hiukan kalliimmassa asuu edes sivistyneemmin hulluja. - Kerrostalolainen
Itte oot kämppäs valikoinu. Ihme, että olet sinne muuttanut, jos tuollaiset ongelmat ovat olleet alusta asti riesana. Olisit miettinyt hyvä mies, nyt olet itse harmisi aiheuttanut. Parempi tuuri ensikerralla. Vai mitä? Rapussa jossa asun, ei ole tällä hetkellä ollenkaan naapureita samassa kerroksessa ja rappu on puhdas. :)
Elämä on valintoja täynnä.- Anonyymi
Siistikin elämä on viikatemiehen listalla odottamassa tuhoa!
- yhteiskunta_2016
Voisiko sitä kieltä käyttää vähän sivistyneemmin.
Aikoinaan kun ihmiset tulivat tänne pohjolan perukoille ei tainut olla rakennusmääräyksiä, taloyhtiöitä, maanomistusta eikä edes rahaa. Niin asui kuin halusi. Sitten tuli kyliä ja tarvittiin varmaan jonkinlaista demokratiaa että yhteiselo sujui sivilisaatiossa eli vähän sivistystä.
Sitten tuli maanjaot ja kapitalismi. Hallinto ja byrokraatit. Väestönkasvu ja kaupungit. Nykyään jos haluua järjestää asumisensa "itse" pitää massia ja tietää kaikki miljoona rakentamisen ym. sääntöä.
Jos lämpötila olisi säännöllisesti yli 20 voisi asua teltassa tai lautahökkelissä.
Ja hajut kyllä kulkevat pieneen vastailmavirtaankin. - uktuuthh
Asuuko siellä sipilän apinaystäviä
- helmiä.sioille
Mua ei vituta. Mua vituttaisi paljon enemmän asua omakotitalossa ta jossain muussa intiaanikylässä missä olisi pakko olla osallisenma sitä pihayhteisöä tai jotain. Näin hyvä.
- tyytyväine
Itse oon maksanu omaa asuntoa siitä asti kun mamman helmoista pois muutin. Ei mulla ole ikinä ollut miestä laskuja jakamassa, itse surkean pienestä palkastani olen asuntojani maksellut. Aina kerrostaloissa, en muuta haluaisikaan. En edes rivaria. Mitään valittamista ei ole koska muutkin omistusasujat kunnioittavat toisiaan. Vain roskaväki ja sossuelätit häiriköivät piittaamattomina naapureitaan.
Ok-talossa on ihan omat murheensa, täällä on niin helppoa asua kun muut ajavat nurmikot ja tekevät lumityöt. On niin helppoa kun jos vaikka liesituuletin hajoaa niin soittaa vaan huoltoyhtiöön ja pojat tulee korjaamaan sen ilmaiseksi kun olen itse töissä.
Ok-talossa kaikki pitää itse tehdä/teettää ammattilaisilla ja se maksaa hitosti. Nyt kylmänä aikana saa kuulla toisten tuskasteluja talon lämpimänä pitämisessä, mutta ei kr-taloissa ole mitään ongelmaa sen kanssa, täällä on suorastaan hiki.
Mutta rahastakaan ei niin kyse, en vain haluais asua ok-talossa, mulla on muutakin tekemistä kuin ajella nurmikkoa ärhäköiden itikoiden pisteltävänä kauniit kesäpäivät. Ja talvisin nautin kun vain kävelen ovesta ulos ja lähden töihin, moikkaan ohimennen lumityöt hoitavaa talkkaria. Eipä kiinnostais aamuisin alkaa lanata pihaa lumesta. Mielestäni kerrostaloasuminen on parasta asumista, kunhan valitsee alueen ja taloyhtiön hyvin.- helmiä.sioille
Mä oon aina asunut vuokralla. Olenko minä ja muut minunlaiseni paskajengiä? Meitä on nimittäin tässä maassa aika monta, joten joudut jollain tavalla tulemaan toimeen meidänkin kanssa... :D
- Ikis__M
helmiä.sioille kirjoitti:
Mä oon aina asunut vuokralla. Olenko minä ja muut minunlaiseni paskajengiä? Meitä on nimittäin tässä maassa aika monta, joten joudut jollain tavalla tulemaan toimeen meidänkin kanssa... :D
Sinulla on selvästikin alemmuuskompleksi tuosta vuokra-asumisesta, edellinen kun ei viitannut siihen ollenkaan. Tulee mieleen yksi kaverini jolla oli vähän samaa kunnes sitten teki ostospäätöksen ja otti lainaa, nyt se on porraskäytäväkyttääjä :D
- helmiä.sioille
Ikis__M kirjoitti:
Sinulla on selvästikin alemmuuskompleksi tuosta vuokra-asumisesta, edellinen kun ei viitannut siihen ollenkaan. Tulee mieleen yksi kaverini jolla oli vähän samaa kunnes sitten teki ostospäätöksen ja otti lainaa, nyt se on porraskäytäväkyttääjä :D
Osui ja Uppos! :D
- Naishenkilö
Vuokralla aina ja vapaana kuin taivaan lintu, halutessani lähteä. Nyt kurppalintuna jälleen kevätmuutto on käväissyt mielessä. Sisustusta muokkaamalla tämä pesä taitaa kelvata vielä jatkossakin.
Soita isännöitsijälle epäkohdista, saattaa olla muitakin suivaantuneita soittoja. Ei oma (pankin) asunto tai talo hehtaaritontilla takaa onnelaa..ei edes peräkorvesta.Peräkorvessa ihminen kuolee henkisesti pystyyn, silti virkamiehet tulevat sinnekin esittämään vaatimuksiaan siitä, miten omakotiasukkaan pitäisi toimia ja elää talonsa ja tonttinsa kanssa. Eli ei siinä paljon plussapuolia ole.
- rauhaamaalta
M1978 kirjoitti:
Peräkorvessa ihminen kuolee henkisesti pystyyn, silti virkamiehet tulevat sinnekin esittämään vaatimuksiaan siitä, miten omakotiasukkaan pitäisi toimia ja elää talonsa ja tonttinsa kanssa. Eli ei siinä paljon plussapuolia ole.
Luonnon keskellä on rauha
rauhaamaalta kirjoitti:
Luonnon keskellä on rauha
Jos olisi. Mutta kun viranomaisilta ihminen ei saa olla rauhassa kuin vasta kuolleena. Tai kenties jos asuu metsissä niin ettei kukaan löydä. Mutta omakotitalo ei ole koskaan niin syrjässä, ettei sinne joku virallinen taho tule esittämään vaatimuksiaan.
Vituttaa se, että ihmisen pitää aina mukautua tämän yhteiskunnan ylhäältäpäin määriteltyihin säännöksiin.
- Anonyymi
iara jiji Geksubfub jwajyara ha kaura se nab rasakke ha rajwbb urawkkwau oKAR AYYEU ERUKK
- Anonyymi
niin kerrostaloissa asuu ihmiaiä ylwwnaä joiara tulee ääniäkin... oikeasti jossain rivitalossa oliai inhottavaa asua hia riuau UGNUAUÖ JIJIahab hyijsee ujjybasu vuwerwessö
- Anonyymi
,iyya kps pm ypyyimiy laiåimgom ''moom som'ms' moom. eddes jip,aalaam mpr,o''mo' liom aitpt kme laollo--
- Anonyymi
ks doyyrm yor4y'' ett' eo pöe Dpp,sdau tullut eli mjaailmanloppu kun naapuritkin tekevfät ääniään, toiset ihmiset.
- Anonyymi
tässä talossa misä nyt asun niin todella paljon maan alla olevia tiloja, kuin väestönsuoja-juttuja, voi harrasrella niissä kun jos tarttee käyttää jorain polkupyrähuolroa joskus tein..
- Anonyymi
Eikö siinä kopissa ole ilmastointiräppänöitä? Jos ikkunat on tiivistetty ympäriinsä umpeen, niin se on väärin, sieltä kuuluisi tulla korvausilmaa ellei karmissa ole venttiiliä.
Miten olis rivitalohuoneisto?
Omakotitaloja saa halvallakin. Mutta sielläkin voi haista sianpee ja naapurissa räköttää koira tai itse naapuri...
xLiner- Anonyymi
Meiän rivarin kellarissa olevaa yleisvessaa,,ei juuri koskaan veretä.
Ollut jopa kolmen viikon paskat paikallaan , kun mittasin toimintaaikaa!
- Anonyymi
Muainhottaakunyläkerran 50+ poikaonäitinsäluonajatkuvasti ja puhuuhuutaen ja kustalorottaamontalitraa. Sanopa tuollaisille. Voisivat häipyä ihan sinne mistä tulleetkin.
Vilma
Ja sitten olen pihallaan niiiin helwatun ystävällinen, että yököttää. - Anonyymi
Kyllä. Mulla ainakin seinät (ja näköjään lattiatkin) on pahvia. Yläkerran naapuri hakkaa aina lattiaa jollakin ties millä. Onneksi kohta saa vaihtaa maisemaa.
- Anonyymi
Vaihtuuko seurakunta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaihtuuko seurakunta?
Teltassa asuminen on virkistävää, kun on välillä tasaisen kylmää ja välillä tasaisen kuuma!
Persehien voi pyyhästä sammalnukkaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teltassa asuminen on virkistävää, kun on välillä tasaisen kylmää ja välillä tasaisen kuuma!
Persehien voi pyyhästä sammalnukkaan.Saako teltan pystyttää naapurin tilille!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saako teltan pystyttää naapurin tilille!
Maalla tai Lapin läänissä ehkä?
- Anonyymi
Yleensä paskannan naapurin postiluukkuun. Kerran söin naapurin koiran. Oli hyvää valkosipulin kanssa.
>simiti< - Anonyymi
Eikö ole eläinten pitämiskieltoa kerrostalossa, mahtaa olla outo huumeheikkien talo..
- Anonyymi
Täällä vilisee rottia ja jauhomatoja. Muutama lokkikin käy silloin tällöin. Noh joo. Vuokra asunnoissa on kielto hamsteria suuremmille lemmikeille.
Mutta tuossa naapurissa on hirmu iso koira. Yllättävän kiva.
>simiti<
- Anonyymi
” Sinkkuna ei kuitenkaan ole varaa ostaa omakotitaloa, ainakaan kaupungin läheisyydestä. Jos olisi nainen, muuttaisin heti sen kanssa omakotitaloon. Pariskunta saisi helposto lainaakin sen ostoon.” Jätän tämän vaan tähän..
- Anonyymi
Mitä lie palstaäijällä ollut mielessä vuonna 2016 ha missä tuolloin asustellut
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä lie palstaäijällä ollut mielessä vuonna 2016 ha missä tuolloin asustellut
Oliko muuten todellakin niin, että tätä kerrontaa oli tarkoitus käyttää hyödyksi ns kurrentissa tilanteessa? Mkay
- Anonyymi
Jos asut omakotitalossa niin pivittäin pitää siivota hammammahhaehalalla kaikkie nurkat ja jo ennen aamupuuroakin, jotta on siistiä'
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4093457Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3151571En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n851379- 1101377
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991348Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591306- 481199
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi811115Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa291007- 34913