Ristin saarnan hulluus
Puhe rististä on hullutus niiden mielestä, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme se on Jumalan voima."
Kirjoitin tämän kalamoksen foorumille kohtaan `'päivän sana'.
"Missä on viisaat ja oppineet, missä tämän maailman älyniekat?'
1.Kor.1
Eivät ainakaan tässä ketjussa. Kohta vetää sanattomaksi koska siinä myönnetään että se on hulluutta että joku viaton kärsisi meidän syntiemme seuraukset.
Semmoinen joka näin ajattelee ei ajattele Jeesuksesta pahaa. Sanotaanhan vt:ssäkin että silmä silmästä...
Kuitenkin ristin sanominen hulluudeksi tuomitaan jopa niin että sen hullutukseksi sanominen johtaa kadotukseen.
Jokainen uskova mielellään myöntää uskovansa ennemmin hulluuteen kuin että luopuisi pelastuksesta.
"Pelastus=Jumalan voima"
-Tällä palstalla ei ole nyt niitä älyniekkoja ei ei...kysynkin teiltä uskovilta mikä ja millainen on sinulle tuo voima? Tunnetko sen fyysisesti? Vai henkisesti?
Vai eikö sitä voi tuntea lainkaan?
Peukkupaikka 9.1.2016
4
58
Vastaukset
- Lightning_Star
Jeesus tuo ilmi evankeliumien kirjoituksissa, että ei tule kostaa pahaa pahalla, vaan voittaa hyvällä.
Jumalan voima tulee ilmi Hänessä ja Hänen kauttansa.
Hänet voi oppia tuntemaan, lukemalla evankeliumeja.Kyse oli siitä onko oikein rangaista viatonta synneistä.
Jokainen kantaa tekojensa seuraukset.
Tuon hammas hampaasta kohdan olen käsittänyt niin että jos varastat niin suostut siihen että sinulta saa ottaa jotain yhtä arvokasta.
Ja se sopii murhaajiinkiin Amerikassa-jos tapat niin sinulta henki pois.
Suomen oikeusvaltiota kuvaa Laten tapaus: kahdesta murhasta ei tullut mitään rangaistusta.
Aivan kuin ihmishenki ei merkitsisi mitään.
Asiasta toiseen:"Jumalan voima tulee ilmi Hänessä ja Hänen kauttansa."
Niin on Jumala varmastikin tarkoittanut.
Mutta tuntuuko se "voima" miltään?- Lightning_Star
"Mutta tuntuuko se "voima" miltään?"
- Koen niin, että se pitää ihmisen varmastikin henkilökohtaisesti käydä läpi Hänen kanssaan, jos haluaa sen tietää. - samaaurora
Lightning_Star kirjoitti:
"Mutta tuntuuko se "voima" miltään?"
- Koen niin, että se pitää ihmisen varmastikin henkilökohtaisesti käydä läpi Hänen kanssaan, jos haluaa sen tietää.Minä näin unen, jossa täytyin voimalla kerta kerran jälkeen.
Tunsin sen voiman.
Sitten olin ykskaks jossain salissa puhumassa kuiskaten siihen mikkiin, ja jokainen kuulija lähti yksi kerrallaan minua halveksien ulos.
Lähdin niiden perään ja eräs nainen halusi että rukoilen että hänkin kokisi Jumalan.
Voima tuli käsiini mutta ei yltänyt aivan naiseen saakka.
Unessa muistelin niitä kertoja jotka oikeasti kaaduin rukoussaleissa n.15 vuotta sitten.
Tuo uni kuvaa hyvin sitä miten seurakuntalaiset minut jättivät. Kun en osannut olla oikein.
Se toi mieleeni ne hetket kauan sitten kun täytyin ns pyhällä hengellä.
Kokemukseni mukaan olen siis kokenut jumalan voiman.
Miksi sinä arastelet siitä puhua?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 663005
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai252103Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä671688Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t241540- 281291
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161287Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61206Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja281160Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101117Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu621001