Peukkupaikka 9.1.2016

Ristin saarnan hulluus

Puhe rististä on hullutus niiden mielestä, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme se on Jumalan voima."

Kirjoitin tämän kalamoksen foorumille kohtaan `'päivän sana'.

"Missä on viisaat ja oppineet, missä tämän maailman älyniekat?'

1.Kor.1

Eivät ainakaan tässä ketjussa. Kohta vetää sanattomaksi koska siinä myönnetään että se on hulluutta että joku viaton kärsisi meidän syntiemme seuraukset.

Semmoinen joka näin ajattelee ei ajattele Jeesuksesta pahaa. Sanotaanhan vt:ssäkin että silmä silmästä...

Kuitenkin ristin sanominen hulluudeksi tuomitaan jopa niin että sen hullutukseksi sanominen johtaa kadotukseen.

Jokainen uskova mielellään myöntää uskovansa ennemmin hulluuteen kuin että luopuisi pelastuksesta.

"Pelastus=Jumalan voima"

-Tällä palstalla ei ole nyt niitä älyniekkoja ei ei...kysynkin teiltä uskovilta mikä ja millainen on sinulle tuo voima? Tunnetko sen fyysisesti? Vai henkisesti?

Vai eikö sitä voi tuntea lainkaan?

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lightning_Star

      Jeesus tuo ilmi evankeliumien kirjoituksissa, että ei tule kostaa pahaa pahalla, vaan voittaa hyvällä.

      Jumalan voima tulee ilmi Hänessä ja Hänen kauttansa.

      Hänet voi oppia tuntemaan, lukemalla evankeliumeja.

      • Kyse oli siitä onko oikein rangaista viatonta synneistä.
        Jokainen kantaa tekojensa seuraukset.

        Tuon hammas hampaasta kohdan olen käsittänyt niin että jos varastat niin suostut siihen että sinulta saa ottaa jotain yhtä arvokasta.

        Ja se sopii murhaajiinkiin Amerikassa-jos tapat niin sinulta henki pois.

        Suomen oikeusvaltiota kuvaa Laten tapaus: kahdesta murhasta ei tullut mitään rangaistusta.

        Aivan kuin ihmishenki ei merkitsisi mitään.

        Asiasta toiseen:"Jumalan voima tulee ilmi Hänessä ja Hänen kauttansa."

        Niin on Jumala varmastikin tarkoittanut.

        Mutta tuntuuko se "voima" miltään?


      • Lightning_Star

        "Mutta tuntuuko se "voima" miltään?"
        - Koen niin, että se pitää ihmisen varmastikin henkilökohtaisesti käydä läpi Hänen kanssaan, jos haluaa sen tietää.


      • samaaurora
        Lightning_Star kirjoitti:

        "Mutta tuntuuko se "voima" miltään?"
        - Koen niin, että se pitää ihmisen varmastikin henkilökohtaisesti käydä läpi Hänen kanssaan, jos haluaa sen tietää.

        Minä näin unen, jossa täytyin voimalla kerta kerran jälkeen.
        Tunsin sen voiman.
        Sitten olin ykskaks jossain salissa puhumassa kuiskaten siihen mikkiin, ja jokainen kuulija lähti yksi kerrallaan minua halveksien ulos.
        Lähdin niiden perään ja eräs nainen halusi että rukoilen että hänkin kokisi Jumalan.
        Voima tuli käsiini mutta ei yltänyt aivan naiseen saakka.

        Unessa muistelin niitä kertoja jotka oikeasti kaaduin rukoussaleissa n.15 vuotta sitten.

        Tuo uni kuvaa hyvin sitä miten seurakuntalaiset minut jättivät. Kun en osannut olla oikein.

        Se toi mieleeni ne hetket kauan sitten kun täytyin ns pyhällä hengellä.

        Kokemukseni mukaan olen siis kokenut jumalan voiman.

        Miksi sinä arastelet siitä puhua?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      280
      6640
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      148
      3793
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      146
      2698
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      345
      2522
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2082
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      84
      1689
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      121
      1681
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1526
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      25
      1341
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      109
      1188
    Aihe