Peukkupaikka 9.1.2016

Ristin saarnan hulluus

Puhe rististä on hullutus niiden mielestä, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme se on Jumalan voima."

Kirjoitin tämän kalamoksen foorumille kohtaan `'päivän sana'.

"Missä on viisaat ja oppineet, missä tämän maailman älyniekat?'

1.Kor.1

Eivät ainakaan tässä ketjussa. Kohta vetää sanattomaksi koska siinä myönnetään että se on hulluutta että joku viaton kärsisi meidän syntiemme seuraukset.

Semmoinen joka näin ajattelee ei ajattele Jeesuksesta pahaa. Sanotaanhan vt:ssäkin että silmä silmästä...

Kuitenkin ristin sanominen hulluudeksi tuomitaan jopa niin että sen hullutukseksi sanominen johtaa kadotukseen.

Jokainen uskova mielellään myöntää uskovansa ennemmin hulluuteen kuin että luopuisi pelastuksesta.

"Pelastus=Jumalan voima"

-Tällä palstalla ei ole nyt niitä älyniekkoja ei ei...kysynkin teiltä uskovilta mikä ja millainen on sinulle tuo voima? Tunnetko sen fyysisesti? Vai henkisesti?

Vai eikö sitä voi tuntea lainkaan?

4

72

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lightning_Star

      Jeesus tuo ilmi evankeliumien kirjoituksissa, että ei tule kostaa pahaa pahalla, vaan voittaa hyvällä.

      Jumalan voima tulee ilmi Hänessä ja Hänen kauttansa.

      Hänet voi oppia tuntemaan, lukemalla evankeliumeja.

      • Kyse oli siitä onko oikein rangaista viatonta synneistä.
        Jokainen kantaa tekojensa seuraukset.

        Tuon hammas hampaasta kohdan olen käsittänyt niin että jos varastat niin suostut siihen että sinulta saa ottaa jotain yhtä arvokasta.

        Ja se sopii murhaajiinkiin Amerikassa-jos tapat niin sinulta henki pois.

        Suomen oikeusvaltiota kuvaa Laten tapaus: kahdesta murhasta ei tullut mitään rangaistusta.

        Aivan kuin ihmishenki ei merkitsisi mitään.

        Asiasta toiseen:"Jumalan voima tulee ilmi Hänessä ja Hänen kauttansa."

        Niin on Jumala varmastikin tarkoittanut.

        Mutta tuntuuko se "voima" miltään?


      • Lightning_Star

        "Mutta tuntuuko se "voima" miltään?"
        - Koen niin, että se pitää ihmisen varmastikin henkilökohtaisesti käydä läpi Hänen kanssaan, jos haluaa sen tietää.


      • samaaurora
        Lightning_Star kirjoitti:

        "Mutta tuntuuko se "voima" miltään?"
        - Koen niin, että se pitää ihmisen varmastikin henkilökohtaisesti käydä läpi Hänen kanssaan, jos haluaa sen tietää.

        Minä näin unen, jossa täytyin voimalla kerta kerran jälkeen.
        Tunsin sen voiman.
        Sitten olin ykskaks jossain salissa puhumassa kuiskaten siihen mikkiin, ja jokainen kuulija lähti yksi kerrallaan minua halveksien ulos.
        Lähdin niiden perään ja eräs nainen halusi että rukoilen että hänkin kokisi Jumalan.
        Voima tuli käsiini mutta ei yltänyt aivan naiseen saakka.

        Unessa muistelin niitä kertoja jotka oikeasti kaaduin rukoussaleissa n.15 vuotta sitten.

        Tuo uni kuvaa hyvin sitä miten seurakuntalaiset minut jättivät. Kun en osannut olla oikein.

        Se toi mieleeni ne hetket kauan sitten kun täytyin ns pyhällä hengellä.

        Kokemukseni mukaan olen siis kokenut jumalan voiman.

        Miksi sinä arastelet siitä puhua?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      192
      2010
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      129
      1104
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      795
    5. 58
      786
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      33
      700
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe