IHMINEN ON LUONUT JUMALAN

INRIKÖHÄN

Ihminen on luonut ja joka päivä luo jumaliaan.

29

110

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei tuotu voi luoda luojaa tyhä kiroitus.

      • Inriköhän

        kuulija24 ei osaa edes kirjoittaa.


      • Virheitä tulee sullekin,et ole täydellinen.


      • kuulija24 kirjoitti:

        Virheitä tulee sullekin,et ole täydellinen.

        "Virheitä tulee sullekin,et ole täydellinen."

        Toisiaan syyttelevät jumalan karitsat ovat kyllä hullunkurisia pikku rääpäleitä.


    • Epä jumalia joita sitten palvoo,kuoleita jumalia.

      • neuskovatkaikenn

        ja mikähän se "oikea" jumala sitten on? kaikissa uskonnoissa se oma jumala on aina se oikea ja muut ovat vääriä. omaa uskomusta ei kyseenalaisteta koska uskominen on kivaa. uskomukset tai jumala ei kuitenkaan todeksi tule.

        varmin syy sille miksi jumalaa ei ole olemassa on se että maailma on täysi uskontoja mutta jumalasta ei ole yhtä ainoaa havaintoa. se on pelkkä uskomus. jumala olisi paikalla jos olisi luonutkin maailman. usko olisi tarpeetonta jos jumala olisi oikeasti olemassa. silloin elettäisiin tiedossa eikä uskomuksissa.


      • Tämä maailma on sekeä havainto Jumalasta,ei olisi tätä maapalloakaan.
        Hän näkee kaiken Ps:94:8-9


      • neuskovatkaikenn kirjoitti:

        ja mikähän se "oikea" jumala sitten on? kaikissa uskonnoissa se oma jumala on aina se oikea ja muut ovat vääriä. omaa uskomusta ei kyseenalaisteta koska uskominen on kivaa. uskomukset tai jumala ei kuitenkaan todeksi tule.

        varmin syy sille miksi jumalaa ei ole olemassa on se että maailma on täysi uskontoja mutta jumalasta ei ole yhtä ainoaa havaintoa. se on pelkkä uskomus. jumala olisi paikalla jos olisi luonutkin maailman. usko olisi tarpeetonta jos jumala olisi oikeasti olemassa. silloin elettäisiin tiedossa eikä uskomuksissa.

        "varmin syy sille miksi jumalaa ei ole olemassa on se että maailma on täysi uskontoja mutta jumalasta ei ole yhtä ainoaa havaintoa. se on pelkkä uskomus. jumala olisi paikalla jos olisi luonutkin maailman. usko olisi tarpeetonta jos jumala olisi oikeasti olemassa. silloin elettäisiin tiedossa eikä uskomuksissa"

        Ihminen on itse antanut Jumalalle "porttikiellon" omaan elämäänsä ja lähes kaikkiin yhteiskunnallisiin laitoksiin, kuten lastentarhoihin, päiväkoteihin, kouluihin, työpaikoille, tiedeyhteisöihin jne. Ei siten ole ihme, jos Jumalasta ei ole havaintoa.


      • Jumalasta havaintoja ei voikka olla koska se on salattu,kuten hän itse sanassa ilmaisee kukaan ihminen ei voi nähdä häntä.
        Mutta Jeesukseen uskova kerran saava nähdän hänen kirkkautensa,koska muutumme hänen kaltaisekseen kuten Jeesus on valkeus.


    • 12_13

      "Ihminen on luonut ja joka päivä luo jumaliaan."

      Onko sinullla todisteita väitteellesi?

      • Inriköhän

        Kaikilla kansoilla ja heimoilla on kovasti juuri heidän omia tarpeitaan vastaava jumala.


      • Inriköhän
        Inriköhän kirjoitti:

        Kaikilla kansoilla ja heimoilla on kovasti juuri heidän omia tarpeitaan vastaava jumala.

        Jopa saman läänin tai srk-yhtymän eri osissa.


      • Inriköhän
        Inriköhän kirjoitti:

        Jopa saman läänin tai srk-yhtymän eri osissa.

        Jopa saman talon kristityillä.


      • Inriköhän

        Ja Jeesus ei tiennyt maapallon olevan pallon muotoinen.


      • inriköhän
        Inriköhän kirjoitti:

        Jopa saman läänin tai srk-yhtymän eri osissa.

        Jopa saman srk:n papeilla erimielisyyttä Jumalansa tahdosta.


      • Inriköhän

        Jos 2000 v. sitten tapahtuneita asioita kirjoitetaan ja luetaan vielä tänään sanasta sanaan, on kyse tarkoitushakuisuudesta. Ei totuuden tietämisestä.


      • 12_13
        Inriköhän kirjoitti:

        Ja Jeesus ei tiennyt maapallon olevan pallon muotoinen.

        "Ja Jeesus ei tiennyt maapallon olevan pallon muotoinen."

        Millä perusteella?


      • 12_13
        Inriköhän kirjoitti:

        Kaikilla kansoilla ja heimoilla on kovasti juuri heidän omia tarpeitaan vastaava jumala.

        "Kaikilla kansoilla ja heimoilla on kovasti juuri heidän omia tarpeitaan vastaava jumala."

        Tuo väite ei todista edes itseään. :)


      • Inriköhän kirjoitti:

        Kaikilla kansoilla ja heimoilla on kovasti juuri heidän omia tarpeitaan vastaava jumala.

        "Kaikilla kansoilla ja heimoilla on kovasti juuri heidän omia tarpeitaan vastaava jumala."

        Aivan oikein.
        Kuten on myös kaikilla yksilöillä.

        Se on se personal tsiisus.


      • Inriköhän kirjoitti:

        Ja Jeesus ei tiennyt maapallon olevan pallon muotoinen.

        Mistä niin päättelet ettei tienyt,koska hänessä on kaikki luotu mikä luotu on ajatelmaton kysymys toden teolla.


    • Luojaonyksi

      Niin on tehty ja tullaan tekemään. Mutta näillä ihmisten oman mielen jumalilla ei ole mitään asiaa itse Jumalan Luojan kanssa.

      • Sinunkin Jumala Luojasi on yksi näistä ihmisten keksimistä.


      • nää_on_näitä
        berserkki_itte kirjoitti:

        Sinunkin Jumala Luojasi on yksi näistä ihmisten keksimistä.

        Kaikki mitä on mielessäsi on sinun itse keksimääsi, mielesi ei voi sisältää muuta kuin sen mikä siellä on. saatat lukea jotakin mutta se miten sen tiedostat on omaa keksintöäsi. Tämänkin ajatuksen luettuasi mielessäsi on jotain mikä ei siellä äsken ollut. Itse keksit kokoajan.
        Kerro tai kirjoita jotain mikä ei ole mielessäsi. Tähän lempeä hymiö.
        Aloittaja on keksinyt nimen omille luomuksilleen ne ovat hänelle jumalia.


      • Luojaonyksi
        berserkki_itte kirjoitti:

        Sinunkin Jumala Luojasi on yksi näistä ihmisten keksimistä.

        Valitettavasti ei ole, mutta sinulle tämä on utopiaa.


      • Luojaonyksi kirjoitti:

        Valitettavasti ei ole, mutta sinulle tämä on utopiaa.

        Kaikki jumalolennot ovat ihmisten keksimiä. Aiheesta on tehty tieteellistä tutkimusta, luepa esim. Pascal Boyerin kirja Ja ihminen loi jumalat, sekä tutustu aikasi kuluksi kristinuskoon arkeologian ja historiantutkimuksen näkökulmasta. Myös tutustuminen uskonnollisiin kokemuksiin neurotieteiden näkökulmasta kannattaa. Sen jälkeen voidaan sitten jatkaa keskustelua jumalolentojen alkuperästä. ;)


      • luojanlöytämiseen
        berserkki_itte kirjoitti:

        Kaikki jumalolennot ovat ihmisten keksimiä. Aiheesta on tehty tieteellistä tutkimusta, luepa esim. Pascal Boyerin kirja Ja ihminen loi jumalat, sekä tutustu aikasi kuluksi kristinuskoon arkeologian ja historiantutkimuksen näkökulmasta. Myös tutustuminen uskonnollisiin kokemuksiin neurotieteiden näkökulmasta kannattaa. Sen jälkeen voidaan sitten jatkaa keskustelua jumalolentojen alkuperästä. ;)

        Luojan löytämiseen ei tarvita yhtäkään ihmisopusta.
        Luoja elää vaikka miten ihminen sen kieltää täällä ajassa.
        Nuo ihmisten luomat jumalat ovat harhoja.


      • berserkki_itte kirjoitti:

        Sinunkin Jumala Luojasi on yksi näistä ihmisten keksimistä.

        "Sinunkin Jumala Luojasi on yksi näistä ihmisten keksimistä."

        Väite kuuluu samaan kategoriaan kuin väite, että lapsi on synnyttänyt vanhempansa, kana on syntynyt munasta, jonka se on itse muninut, kuvapatsas on keksinyt kuvanveistäjän tai leipä on keksinyt leipurin.


    • onvainyksipluto

      Ihminen loi jumala Pluton. Uskotko sinä plutoon, jos kiellät pluton syötämme luusi
      koirille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      871
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      703
    4. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      51
      595
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      501
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe