Vanhemmat pummaavat rahaa juopotteluun

Apuakaivataanheti

Eli olen alaikäinen tyttö, 17 vuotias. Itselläni ei juuri tuloja ole muuta kuin opintotuki, joka on vanhempien työttömyyden vuoksi suhteellisen korkea muihin verrattuna. Vanhemmalla siskollani sen sijaan on opintolainaa, jonka vanhempani ovat hänet pakottaneet ottamaan rahan puutteessa. Siskoni asuu siis kotona. Hän saa 400€/kk opintolainaa, josta vanhempani vievät häneltä suurimman osan pois jotta saavat ostettua kaljaa ja tupakkaa. He käyvät ruokajonoissa hakemassa ruokaa suurperheelle (6lasta), mutta silti ruoka on aika ajoin loppu ja vanhemmat nukkuvat päivät pitkät sängyllä kamalassa darrassa. Herättyään alkaa huutaminen ja haukkuminen, koska nuorimmat lapset eivät ole siivonneet jälkiään, vaikka suurin osa sotkusta on vanhempien kännissä yöllä aiheuttamaa. Isä ajaa usein autoa kännissä lähimpään kauppaan, jotta saadaan lisää tupakkaa. Mitä tässä tilanteessa pitäisi tehdä? Pelottaa, sillä itsekin joudun ottamaan opintolainaa ensi vuonna, ja luulen että nekin rahat menevät vanhemmilleni. Koska asun kotona, minun kuuluu maksaa vanhemmilleni rahaa vuokrien maksuun yms. Tämän kyllä tekisinkin mielelläni, mutta kun tiedän että vain harva osa siitä rahasta minkä siskoni antaa heille ja minkä minä ensi vuonna annan heille menee siihen vuokraan ja ruokaan. Pitäisikö ilmottaa sossulle tai jollekkin vanhempien vakavasta alkoholiongelmasta? Vai antaa tilanteen vain olla? Pelottaa vain ilmottaa, sillä vanhempani muutenkin haukkuvat minua mm. kusipääksi ja paskiaiseksi, ja saavat minut usein itkemään käytöksensä vuoksi. Ja syyn saavat taivuteltua minulle, että heidän juomisensa ja tupakan polttamisensa olisi minun ja muiden sisaruksieni syytä.

3

69

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Raitis-AA-Kauhoittelija

Työnnnä muovinen löylykauha molempien vanhempiesi peräaukkoihin jotta he kauhoittuvat ja raitistuvat. Kauhoittumisen myötä he siirtyvät AA-clubille työntelemään löylykauhoja toistensa peräaukkoihin.
      Tervetuloa joukkoomme kauhoittelemaan.

• Oulun_mies

Keskustele parhaiden ystävien tai tuntemiesi älykkäiden ihmisten kanssa.Missään tapauksessa et anna asian olla nykyisessä tilanteessa vaan etsit siihen ratkaisun joko itse tai usein ongelma ratkeaa jonkun lähellä olevan ihmisen avustuksella/neuvoilla.

• Soita sossulle. Ei ole normaalia tuollainen.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      720
      2920
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      360
      2590
    3. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      45
      2348
    4. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      27
      2332
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1898
    6. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1429
    7. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      12
      1422
    8. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      72
      1353
    9. Teit asiat lopulta niin

Ettei meillä ole ikinä mitään mahdollisuuksia toisiimme.
      Ikävä
      56
      1289
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      14
      1271
    Aihe