Wikipediassa väitetään että valtatietä 16 on suunniteltu jatkettavan reitille Kyyjärvi-Viitasaari-Siilinjärvi-Nurmes-Kuhmo? Ei ole missään muualla (kai) tälläista tietoa kuin wikipediassa. Onkl kellään tietoa asian todenperäisyydestä?
Valtatie 16-uusi poikittaisyhteys
4
133
Vastaukset
- diipppaadaii
Ei kai tuo ole kuin viitoituskysymys. aikanaan VT23 Pori J:kylä jatkettiin Joensuuhun asti valtatienä 23.
- Savolaistollo
Tämä ajatus on peräisin jostain 60-luvulta Vaasa-Kuopio valtatien ideasta. Toteutuksestahan tuli sitten hieman tuosta suunnasta poikkeava, kun suoralla linjalla on isoja järviä.
Sinänsä numerointi Kuhmoon olisi kartalla ihan loogisen näköinen, mutta liikennemäärä on aika pieni tien statuksen nostamiseen. Turha on ainakin odottaa, että sen takia tulisi mitään remonttia tielle. Nelostieltä Keiteleellehän on nyt pätkä korjattavana, mutta se ei olekaan täyttänyt edes kantatietason normeja. - Kuopiolainen1
Niin, uusi valtatiehän olisi sitten kokonaan 2 kaistaista vaihtelevantasoista tietä, paitsi Siilinjärven kohdalla on lyhyt nelikaistainen 50 km/h osuus. Nykyistä viitoitusta pitäisi tällöin tod.näk. muuttaa. Kyyjärveltä voitaisiin viitoittaa Kuopio/Viitasaari ja Siilinjärveltä Vaasa/Viitasaari. Siilinjärveltä itään Kuhmo/Nurmes ja Kuhmosta länteen Kuopio/Nurmes.
- Tietietäjä
Mielestäni viisaampi ratkaisu olisi vt 16 reitille Vaasa-Ylistaro-Kyyjärvi-Viitasaari-Siilinjärvi-Joensuu-Niiralan raja asema(nykyiset tiet 18, 16, 77, 5 ja 9). Oli typerää numeroida tiet 17 ja 70 valtatieksi 9, koska on kartalla epälooginen ja lyhempi matka ajaa vt 23 Jyväskylä-Varkaus-Joensuu. Vt 9 voitaisiin päättää taas Kuopioon ja valtatiestä 16 tulisi maan pisin itä-länsisuuntainen valtatiereitti. Kun saadaan uusi Jännevirran silta ja Viitasaari-Keitele tie parannettua niin ehdotus toteutukseen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723073
- 552735
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322345- 792188
- 952006
- 571949
- 121586
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171547Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301390Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301361