Miehet yliarvioivat ulkonäkönsä tason

itsekinmies

On erittäin paljon tutkimustietoa siitä, että melkein kaikki miehet lukuun ottamatta parhaimman näköisiä ovat taipuvaisia yliarvioimaan oman ulkonäkönsä tason ja sen miten paljon naiset heitä haluavat. Googlettamalla "men overestimate their looks" löytyy paljon tutkimustietoa.

Tässä yksi linkki: http://news.discovery.com/human/evolution/men-women-romance-evolution-111215.htm

Olen itsekin tavannut suorastaan rumia miehiä, jotka 1-10 asteikolla ovat jotain 3-4, mutta kuvittelevat puheista päätellen olevansa 8, harhaisimmat jopa 9-10. Miehen ego ilmeisesti on taipuvainen kieltämään egoa mahdollisesti loukkaavat kiusalliset tosiasiat.

Tälläkin palstalla on paljon miehiä, jotka ovat luulleet olevansa hottiksia, eli kuumaa kamaa, mutta ovat tulleet ärtyneiden naisten torjumiksi, mistä on seurannut itsetunnon romahdus ja mielenterveysongelmia.

84

434

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sittenvoisanoa

itseään hyvännäköseksi ja komeaksi kun hetero miehenä bi-seksuaalit ja homotkin tulevat iskemään alemman tason naiset ja on tullut muiltakin kehuja näöstä kuin äiskältä sitten pitää tietysti pitää vielä kokeilla mallinuraa että ottaako tuulta purjeisiin jos ei pääse mallitoimiston listoille siis kunnollisen nin sitten on ruma... ;)

hyvännäköset naiset tulee harvemmin iskemään kun pelkää kasvojensa menetystä... :)

• Ex-----PUA

Naisen hypergamian vuoksi lopputulos on tämä.

On tutkittu että naiset pitävät 80% miehistä rumina/ei-hyvännäköisinä.

On selvää siis että keskivertonainen jolla on seksuaalinen valta tavoittelee kaikkien muiden naisten tavoin 20% miehistä, jotka ovat häntä itseään tasokkaampia.

Tähän kun lisätään vielä naisten ehostamiset, aina silareista leikkeihin, hypergaminen epäsuhta syvenee.

Tällä siis vain piilotellaan naisten hypergamiaa, ja jopa oikeutetaan sitä.

• Ex----PUA

Entä miten on mahdollista, että Kimi Räikkösen tavallisuuteen voidaan rakastua ja miksi palstalle on monta kertaa postattu ei-niin-kauniita "setämiehiä" joilla on mallitasoinen nainen? Onko syynä status ja raha, vai onko ikä nostanut heidän ulkonäköä muun MAn lisäksi? Vai onko koko ulkonäkö naisten ongelma, johon yritetään vetää miehetkin mukaan, kuten ikäkriisiin?

• tiedätkylläsen

Sinä kyllä tiedät, että 80% miehistä kuuluu huonoimpaan 80% ulkonäöllisesti. Parhaimpaan kymmenykseen kuuluu se parhain kymmenys, eikä 50% miehistä.

• Al-Jaffar
        Ex----PUA kirjoitti:

Entä miten on mahdollista, että Kimi Räikkösen tavallisuuteen voidaan rakastua ja miksi palstalle on monta kertaa postattu ei-niin-kauniita "setämiehiä" joilla on mallitasoinen nainen? Onko syynä status ja raha, vai onko ikä nostanut heidän ulkonäköä muun MAn lisäksi? Vai onko koko ulkonäkö naisten ongelma, johon yritetään vetää miehetkin mukaan, kuten ikäkriisiin?

Miksi tarvii jatkuvasti jauhaa paskaa? Nuo rikkaat statusmiehetkin ovat suositumpia nuorena - ikivanhoihin rahamiehiin iskevät kiinni ne rahamunahaukat, jotka luottavat siihen, että mies on tarpeeksi epätoivoinen ollakseen avokätinen..

• grtrgrt
        Al-Jaffar kirjoitti:

Miksi tarvii jatkuvasti jauhaa paskaa? Nuo rikkaat statusmiehetkin ovat suositumpia nuorena - ikivanhoihin rahamiehiin iskevät kiinni ne rahamunahaukat, jotka luottavat siihen, että mies on tarpeeksi epätoivoinen ollakseen avokätinen..

Nuorella miehellä ei ole karismaa tai iän tuomaa auktoriteettia, parikymppinen tyhjätaskuinen mies on lähinnä huvittava naisten silmissä. Olikohan George Clooney suositumpi naisten keskuudessa parikymppisenä nobodyna kuin nykyään tyylikkäästi harmaantuneena keski-ikäisenä miljonäärinä? Sopii miettiä.

• Kuvotus

Kyllä osalla 20-v keskivertoulkonäkötyhjätaskumiehistäkin käy ikäistensä naisten suhteen laksi.

• grtgrt
        Kuvotus kirjoitti:

Kyllä osalla 20-v keskivertoulkonäkötyhjätaskumiehistäkin käy ikäistensä naisten suhteen laksi.

Niin, lähinnä säälistä. Rikkaat vanhemmat miehet ei kelpuuta perusnättejä parikymppisiä joten näiden perustytsyjen on pakko tyytyä samanikäisiin kundeihin.

• Al-Jaffar
        grtrgrt kirjoitti:

Nuorella miehellä ei ole karismaa tai iän tuomaa auktoriteettia, parikymppinen tyhjätaskuinen mies on lähinnä huvittava naisten silmissä. Olikohan George Clooney suositumpi naisten keskuudessa parikymppisenä nobodyna kuin nykyään tyylikkäästi harmaantuneena keski-ikäisenä miljonäärinä? Sopii miettiä.

Olisiko George Clooney ollut suositumpi parikymppisenä julkkismiljonäärinä kuin yli viisikymppisenä? Veikkaanpa ekaa vaihtoehtoa.
        Tosin veikkaan myös, että Clooney oli parhaimmillaan siinä kolmen kympin tienoilla, kuten useimmat miehet, mikäli vain ovat pitäneet itsensä kuosissa.

• grtgrt
        Al-Jaffar kirjoitti:

Olisiko George Clooney ollut suositumpi parikymppisenä julkkismiljonäärinä kuin yli viisikymppisenä? Veikkaanpa ekaa vaihtoehtoa.
        Tosin veikkaan myös, että Clooney oli parhaimmillaan siinä kolmen kympin tienoilla, kuten useimmat miehet, mikäli vain ovat pitäneet itsensä kuosissa.

Miten monella parikymppisellä on miljoonaomaisuus? Aika helvetin harvalla, ei tule mieleen kuin eliittisukujen perijät. Miehen vetovoima kasvaa omaisuuden myötä, se on universaali fakta.

• Klover
        grtgrt kirjoitti:

Miten monella parikymppisellä on miljoonaomaisuus? Aika helvetin harvalla, ei tule mieleen kuin eliittisukujen perijät. Miehen vetovoima kasvaa omaisuuden myötä, se on universaali fakta.

Niin ,siis golddiggerien himo ja rakkaus helppoon elämään ja rahaan kasvaa miehen vanhetessa ja omaisuuden karttuessa,aivan sama miten ällöttävä vanha ukonkuvatus se,yllättäen aina rikas,"rakkauden kohde"on.
        Kuinka monella omasta takaa rikkaalla kauniilla ja nuorella naisella on joku vanha kääkkäukko rakkaanaan?

• grtgrt
        Klover kirjoitti:

Niin ,siis golddiggerien himo ja rakkaus helppoon elämään ja rahaan kasvaa miehen vanhetessa ja omaisuuden karttuessa,aivan sama miten ällöttävä vanha ukonkuvatus se,yllättäen aina rikas,"rakkauden kohde"on.
        Kuinka monella omasta takaa rikkaalla kauniilla ja nuorella naisella on joku vanha kääkkäukko rakkaanaan?

Kuinka monella omasta takaa rikkaalla ja kauniilla nuorella naisella on joku persaukinen nuori mies rakkaanaan? EI varmasti monella, suurin osa tollasista naisistä elää varmasti sinkkuina.

• Al-Jaffar
        grtgrt kirjoitti:

No onhan näitäkin esim rokkareita, jotka ovat toki verrattain suosittuja vielä vanhanakin, muttei mitään verrattuna siihen kun olivat nuoria nättejä kloppeja.

• grtgrt
        Al-Jaffar kirjoitti:

No onhan näitäkin esim rokkareita, jotka ovat toki verrattain suosittuja vielä vanhanakin, muttei mitään verrattuna siihen kun olivat nuoria nättejä kloppeja.

Uskallan olla eri mieltä. Nainen arvostaa korkeampaa ikää miehellä koska nuorella miehellä ei ole varaa elättää perhettä, riippumatta siitä haluaako nainen hankkia lapsia.

• Al-Jaffar
        grtgrt kirjoitti:

Uskallan olla eri mieltä. Nainen arvostaa korkeampaa ikää miehellä koska nuorella miehellä ei ole varaa elättää perhettä, riippumatta siitä haluaako nainen hankkia lapsia.

Saa aina olla eri mieltä. Omien havaintojeni perusteella nuorten likkojen seinäjulisteina olevissa bändikuvissa ei kylläkään mitkään vanhat setämiehet hirveästi juhli..

• ghbhg
        Al-Jaffar kirjoitti:

Saa aina olla eri mieltä. Omien havaintojeni perusteella nuorten likkojen seinäjulisteina olevissa bändikuvissa ei kylläkään mitkään vanhat setämiehet hirveästi juhli..

Ei puhuta teinitytöistä vaan ihan täysi-ikäisistä nuorista naisista. Eikä teinitytötkään ripustele seinille kuvia näteistä pojista muuten kuin julkkisstatuksen vuoksi.

• Naisella vienti on lähinnä ulkonäöstä kiinni, joten jotkut miehet päättelevät oman vientinsä olevan myös ulkonäön ansiota, vaikka naisille esim. miehen väkivaltaisuus ja arvaamattomuus ovat paljon tärkeämpiä kriteereitä. Mies siis ajattelee, että koska hänellä on hyvin vientiä, hänen täytyy olla naisten mielestä hyvännäköinen.

• hunksimies

Miehen ulkonäöllä on myös merkitystä. Mitä jos ryhmä plösöjä ukkoja perustaisi oman hunksi tanssi ryhmänsä? Olisiko vientiä?

• Toivotontapaus
        hunksimies kirjoitti:

Miehen ulkonäöllä on myös merkitystä. Mitä jos ryhmä plösöjä ukkoja perustaisi oman hunksi tanssi ryhmänsä? Olisiko vientiä?

Lihavat naisetkin tanssivat burleskia ihan onnessaan. Mutta läskien miesten hunks-ryhmä on utopiaa. Tässä se nähdään, kuinka se tasa-arvo toimii.

• atännä
        Toivotontapaus kirjoitti:

Lihavat naisetkin tanssivat burleskia ihan onnessaan. Mutta läskien miesten hunks-ryhmä on utopiaa. Tässä se nähdään, kuinka se tasa-arvo toimii.

Eipäs, tuo olisi hauska! Niillä läskeillä miehillä olisi taatusti menekkiä naismarkkinoilla, sillä ei tuollaista ihan jokaisen lihavan miehen huumori kestäisi. Se kertoisi jotain jo luonteestakin, lupsakka eikä ota itseään niin tosissaan.
        Minä ainakin tykkäisin.

• atännä kirjoitti:

Eipäs, tuo olisi hauska! Niillä läskeillä miehillä olisi taatusti menekkiä naismarkkinoilla, sillä ei tuollaista ihan jokaisen lihavan miehen huumori kestäisi. Se kertoisi jotain jo luonteestakin, lupsakka eikä ota itseään niin tosissaan.
        Minä ainakin tykkäisin.

Joku esitti taas sinua puolenyön aikaan, vaikka kaikkihan tietävät, että olet siihen aikaan jo nukkumassa.

• naurutekeehyvää
        atännä kirjoitti:

Minä ainakin tykkäisin.

Totta turiset. Huumorintajuinen mies on ihana.

• atännä
        HC-ätmel kirjoitti:

Joku esitti taas sinua puolenyön aikaan, vaikka kaikkihan tietävät, että olet siihen aikaan jo nukkumassa.

:) Olen hyvä nukkumaan.

• kookkonen

Naiset ei katsele miehiä samalla tavalla kuin miehet naisia. Miehen ei tarvitse olla juuri minkään näköinen, kunhan on rahaa ja statusta. Naisen on pakko olla hyvännäköinen vetääkseen miehiä puoleensa, miehiä ei kiinnosta naisen varakkuus tai yhteiskunnallinen status.

• Looksmatter
        kookkonen kirjoitti:

Naiset ei katsele miehiä samalla tavalla kuin miehet naisia. Miehen ei tarvitse olla juuri minkään näköinen, kunhan on rahaa ja statusta. Naisen on pakko olla hyvännäköinen vetääkseen miehiä puoleensa, miehiä ei kiinnosta naisen varakkuus tai yhteiskunnallinen status.

Propagandaa. Miehen ulkonäöllä on väliä. Sitä ei koskaan kerrota vaatimattoman näköisille. Se on tabu.

• kookkonen
        Looksmatter kirjoitti:

Propagandaa. Miehen ulkonäöllä on väliä. Sitä ei koskaan kerrota vaatimattoman näköisille. Se on tabu.

Et uskalla myöntää totuutta itsellesi, naiset ja miehet ovat erilaisia. Lemmy Kilmisterin näköinen rikas ja kuuluisa äijä saa takuulla paljon enemmän huomiota naisilta kuin komea tavismies.

• Nainen_28v
        kookkonen kirjoitti:

Taitaa kyllä riippua ihan ihmisestä. Jos miehellä on kusta pää täynnä niin ei sitä kauaa jaksa vaikka olisi miten nätti mies tai rahaakin olisi. - Tässä saa sen kuvan että kaikki naiset jotka saavat miehiä ovat kauniita. Ei kyllä pidä paikkaansa.

• oletväärässä
        kookkonen kirjoitti:

Et uskalla myöntää totuutta itsellesi, naiset ja miehet ovat erilaisia. Lemmy Kilmisterin näköinen rikas ja kuuluisa äijä saa takuulla paljon enemmän huomiota naisilta kuin komea tavismies.

Ei takuulla kiinnosta perus naista yhtään mikään Lemmy. Eri asia on jotkut fanit.

• kookkonen
        oletväärässä kirjoitti:

Ei takuulla kiinnosta perus naista yhtään mikään Lemmy. Eri asia on jotkut fanit.

Höpsistä, vaikuttava tiliote on käyntikorteista paras naisen sydämeen. Kimin luksusjahdilla riittää nuoria kauniita naisia, miten luulet Pekka Perusinsinöörin vetävän naisia puoleensa laatikko-Volvolla?

• Nainen_28v

Sehän on sitten miehen omaa tyhmyyttä jos ottaa naisen joka tuijottaa sitä pelkkää tilipussia.

• Onkotätävaikeatajuta
        kookkonen kirjoitti:

Höpsistä, vaikuttava tiliote on käyntikorteista paras naisen sydämeen. Kimin luksusjahdilla riittää nuoria kauniita naisia, miten luulet Pekka Perusinsinöörin vetävän naisia puoleensa laatikko-Volvolla?

Miten ihmeessä tiliotteella päästäisi sydämeen? Kyllä sillä rahaa rakastavan vaimon saa. Ei rakkautta.

• fhjjtu
        Onkotätävaikeatajuta kirjoitti:

Miten ihmeessä tiliotteella päästäisi sydämeen? Kyllä sillä rahaa rakastavan vaimon saa. Ei rakkautta.

Rakkaus on vain peiteilmaus tyytymiselle.

• Fujita
        fhjjtu kirjoitti:

Rakkaus on syvempää ihmisten ymmärtämistä ja kohtaamista, vastuun ottamista ja välittämistä.
        Intohimoinen ihastuminen taas yleensä hetken kestävä onnenkantamoinen, ihmisen omaa heroiinia, jonka vaikutus lopulta häviää.
        Läheisriippuvaisuus on sielun haavojen epätoivoista laastarihoitoa.

• jkjkfj
        Fujita kirjoitti:

Rakkaus on syvempää ihmisten ymmärtämistä ja kohtaamista, vastuun ottamista ja välittämistä.
        Intohimoinen ihastuminen taas yleensä hetken kestävä onnenkantamoinen, ihmisen omaa heroiinia, jonka vaikutus lopulta häviää.
        Läheisriippuvaisuus on sielun haavojen epätoivoista laastarihoitoa.

Rakkaudessa ongelma on se, että useimmiten kohde vaihtuu läpi elämän. VOit olla varma vain omista tunteista, partnerilla saattaa olla jo toinen kiikarissa.

• Fujita
        jkjkfj kirjoitti:

Rakkaudessa ongelma on se, että useimmiten kohde vaihtuu läpi elämän. VOit olla varma vain omista tunteista, partnerilla saattaa olla jo toinen kiikarissa.

Juu, mutta tuo ei ole rakkautta vaan sitä intohimoa, joka on ailahtelevainen hetken lapsi..

• NäinMeillä
        fhjjtu kirjoitti:

"Rakkaus on vain peiteilmaus tyytymiselle."

Tavallaan. Rakkaus mahdollistaa tyytymisen ilman että se tuntuu tyytymiseltä.

• Kilttiatm

No Minä ainakin olen 0-10 asteikolla 0 eli mulla ei ole mitään tasoa edes koska olen kokematon.

• Jourgensen

Sun kokemattomuutesi ei ole ongelma, paitsi jos et itse sitä kykene kantamaan.

• Yli179cm

Itse arvioin ulkonäköni mielestäni realistisesti 4 tai 5- tasolle mutta useampi nainen väittää että olen komea. Olen ollut myös lukuisissa parisuhteissakin. Mielestäni olen oikeassa vai ovatko naiset likinäköisiä ja optikko käynneistä on vuosia aikaa?

• Yli179cm

siis asteikolle 4-10

• Nainen_28v

Sama itsellä. Vaikea tosin laittaa omalle viehätysvoimalla arvosanaa.

• Ainoastaan ätmit yliarvioivat ulkonäkönsä.

Olisiko se syynä että teillä onnettomilla on jäänyt pillu saamatta ;-)

• uuripannu

Vautsi vau, äijä on saanut tuheroa aasialaiselta ostovaimolta. Oletpa sonni, miehisten miesten ei ole vielä ohi.

• uuripannu kirjoitti:

Vautsi vau, äijä on saanut tuheroa aasialaiselta ostovaimolta. Oletpa sonni, miehisten miesten ei ole vielä ohi.

Moneltako naiselta olet itse saanut pillua? Taitaa neitsytsetä olla siellä vähän katkera ;-)

• Nyyhkis
        Ratiikkakuski kirjoitti:

Moneltako naiselta olet itse saanut pillua? Taitaa neitsytsetä olla siellä vähän katkera ;-)

Etkö parempaan pysty, yritä uudestaan. Väsynyt comeback kertakaikkiaan.

• Nyyhkis kirjoitti:

Etkö parempaan pysty, yritä uudestaan. Väsynyt comeback kertakaikkiaan.

En viitsi edes tuollaiselle vähäveriselle vastata.

• Nyyhkis
        Ratiikkakuski kirjoitti:

En viitsi edes tuollaiselle vähäveriselle vastata.

Huhhuh, alitit henkisen rimasi mikäli se on edes mahdollista.

• Nyyhkis kirjoitti:

Huhhuh, alitit henkisen rimasi mikäli se on edes mahdollista.

Ei minulla mitään rimoja ole. Olen kaikkien määritelmien yläpuolella ;-)

• Nyyhkis
        Ratiikkakuski kirjoitti:

Ei minulla mitään rimoja ole. Olen kaikkien määritelmien yläpuolella ;-)

Älä huijaa itseäsi.

• 2plus12

Miksi palstan ätmit sitten ruikuttavat omaa rumuuttaan täällä joka päivä?

• kvbmbln
      • poikkeussM

vahvistaa säännön...

ite aina isken huonomman tasosia naisia vaikka ois mahdollisuuksia saada hyvännäkönenkin kun tämmösen naisen saa pokattua 99% varmuudella ja saa mukaansakkin...

yleensä annan hyvännäköseten tulla pokaamaan mua joskus teen poikkeuksen...

kun silloin tietää että tämän on kiinostunut koska jos menee pokaamaan hyvännäköstä naista niin niillä on niin paljon vientiä että millä erottuu joukosta? ja nää tietää yleensä arvonsa ja on menestys kilahtanut nuppii kun saa kenent vaan sormia napsauttamalla niin mitäpä näihin tuhla aikaansa jos on kiinostunut saa ite tulla pokaamaan niin ei tee turhaa työtä sitten kun näin käy niin ei muuta kun rohkeasti kiinni tämmösee naiseen... ;)

mutta tosin se johtuu sittä että olen alunperin hyvin ujo ja arka niin mulla meinaa välillä hyvännäkösten naisten kaa mennä pasmat sekasin... :)

osin hyvännäkösen naisen saaminen omalla kohdalla tyssää omaan ujouteeni mutta sitten taas heikompi tasosen kaa voi olla vapautunut tosin kun hyvän näkösen kaa ku niillä on niin paljon ennekkoluuloja kun niin monet miehet koittaa pokata niitä niin pitää tietää mitä tekee että saa tämmösen naisen saa edes kiinostumaan ja siten ku nämä tietää arvonsa niin on tullut hyvin pinnallisiksi ja turhamaisiksi ja suurin osa näistä esittää varmempaa ku mitä on todellisuudessa suurin osa on epävarmoja ittestään ja tämän takia luonut kovan kuoren...

"ruman" naisen kaa ei tarvii esittää ja voi olla rennosti kun tämmösen ei tarvii esittää ja peittää todellista minäänssä tosin kuin suurin osa kauniista naisista tekee...

jo hyvännälönen ja kaunis nainen tulee ite pokaamaan niin sitten voi olla rennosti mutta ei muuten...

jutteleminen on sitten eri asia...

• poikkussM

sitten oon joskus huomannu sen kun oon pokannu "ruman" naisen niin paremman näköset naiset kattelee ihmeissään että miksen minä kelpaa??? ;)

saa välillä nääkin nenilleen! :)

• PallinaamaPete
        poikkussM kirjoitti:

sitten oon joskus huomannu sen kun oon pokannu "ruman" naisen niin paremman näköset naiset kattelee ihmeissään että miksen minä kelpaa??? ;)

saa välillä nääkin nenilleen! :)

Tosiaankin, vaatimattomampien naisten kanssa sosiaalistellessa baarin muut naiset vaikuttavat yhtäkkiä kiinnostuneilta ja rupeavat antamaan signaaleja. Mikäköhän siinäkin on?

• Kun on oppivelvollisuus ja koulussa annetaan arvosanoja tiedoista, taidosta ja jopa käytöksestä niin miksei arvostella myös ulkonäköä?

• läpälläheitänmutta

Haha, koulussa aina sanottiin, että tämä ei ole koulua vaan elämää varten. Miksei kouluissa siis opeteta pärstäkertoimen merkitystä elämää varten?

• Fujita
        läpälläheitänmutta kirjoitti:

Haha, koulussa aina sanottiin, että tämä ei ole koulua vaan elämää varten. Miksei kouluissa siis opeteta pärstäkertoimen merkitystä elämää varten?

Rehellisesti puhuen, siellä voitaisiin kyllä opettaa reilusti enemmän kaikkea mahdollista, mitä elämässä oikeasti tarvitaan..

• Edwardo_numeroitu

Tässä on hyvä pointti. Olisiko lapsukaisille parempi saada rehti mutta kirpaiseva tasoluokitus jo nuorempana koulunpenkillä kuin oppia se kovimman kautta kaduilta? Koska eihän se hyvää tee itsekseen vuosikausia pohtia, että mikä on vikana kun ei kukaan innostu. Nuorina ollaan niin epävarmoja muutenkin, niin tuokin nyt vielä. Lapsukaiset kerran riviin juhlasaliin ja rexi vetelee tussilla otsaan jokaselle numerot, niin johan loppuu jappasu ja vikinä kuka kuuluu kellekin. Voisi muutenkin miettiä opetusresursseja jakaessa, että kumpi tekee yleisesti onnellisemmaksi ja antaa jykevämmät eväät elämään, jakokulman taitaminen numeroiden vai naisten suhteen? No tuskinpa femitisoitunutta opetuslaitosta taaskaan kiinnostaa kun tuhotaan vain poikalasten elämiä.

Itseasiassa koulussa saatu vaivihkainen mielikuva on kokonaisuudessaan aivan vinksallaan miehisestä näkökulmasta. Jos kasvaa sellaiseksi kuin koulussa opetetaan, niin mistään panosonnin urasta on turha haaveilla kun kusella käyminenkin vaatii lähimmän auktoriteetin luvan. Sen sijaan jos potentiaalisia puolikomistuksia tosialfojen ohella kannustettaisiin olemaan aidosti miehisempiä ja sopivan sikamaisia sekä katsottaisiin tiuhaan paviaanien paritteluriittejä, niin luulen että käsissämme voisi olla jopa vientivaltti kun kauniita naisia pitkin eksoottisia seutuja haluaisi tänne tosimiesten paratiisiin pamputettavaksi. Päämäärätietoisella miehekkyydellä olisi toki laajemminkin tilausta monilla kituvilla vientialoilla, kun kuuliaiset insinöörit vain tuijottelee kengän kärkiä vastapuolen sanellessa ehtoja. Kukaa pelkää sulkeutunutta insinöörimiestä-leikkiä lähinnä siis.

Noin muuten sanoisin, että miehet arvioivat aika hyvin oman ulkoisen tasonsa. Toki perusharhaa on kuten ihmisillä kaikkeen itseen liittyvässä harvinaisia poikkeuksia lukuunottamatta. Luullaan siis olevan ainakin keskimääräistä hieman parempia vähän joka asiassa ja niin edelleen. Miehet kuitenkin innokkaina aiepaneskelijoina tekevät sen verran kokeellista myyräntyötä, että kuviteltu taso ei ole aivan vinksin vonksin realismin kanssa. Jos joku omasta mielestä vastenmielinen miekkonen tulee itsevarmasti pokailemaan, niin se kielii että tuheroa on ainakin toisinaan napsahdellut. Joten naikkoset voi tarjota noissa tilanteissa pahaa silmää lähinnä muulle naisväelle. Toisaalta olisi hyvä muistaa ettei komeita alfojakaan ihan kaikille riitä, joten lienee paikallaan ymmärtää maailmaa myös muusta kuin omasta vinkkelistä.

• eimullamuuta

Minulla oli kerran kuva sellasessa palvelussa jossa naiset antoi pisteitä ulkonäöstä ja keksiarvoni oli 8,2

• niintekee

vastaisuudessakin

• 12121212
      • 131314141515

Todennäköisempää on, että se sinun seiskan mies on 0-10 asteikolle muunnettuna se 4-6, luultavasti lähempänä neljää.

Nainen on parempi arvioimaan miehen ulkonäköä kuin mies itse.

• 12121212
        131314141515 kirjoitti:

Todennäköisempää on, että se sinun seiskan mies on 0-10 asteikolle muunnettuna se 4-6, luultavasti lähempänä neljää.

Nainen on parempi arvioimaan miehen ulkonäköä kuin mies itse.

Et oikein tajunnut.

Postaamani graafit osoittavat että:
        - miesten silmissä 50% naisista on keskimääräistä paremman näköisiä ja 50% keskimääräistä huonomman näköisiä
        - naisten silmissä 20% miehistä on keskimääräistä paremman näköisiä ja 80% keskimääräistä huonomman näköisiä

Ymmärsitkö? Jos naiset ovat hyviä arvioimaan ulkonäköä, miten voi olla että tulokset ovat samanlaisia kuin miehillä arvioitaessa kuka on keskivertoa parempi kuljettaja :D

• keskiarvojamediaani
        12121212 kirjoitti:

Et oikein tajunnut.

Postaamani graafit osoittavat että:
        - miesten silmissä 50% naisista on keskimääräistä paremman näköisiä ja 50% keskimääräistä huonomman näköisiä
        - naisten silmissä 20% miehistä on keskimääräistä paremman näköisiä ja 80% keskimääräistä huonomman näköisiä

Ymmärsitkö? Jos naiset ovat hyviä arvioimaan ulkonäköä, miten voi olla että tulokset ovat samanlaisia kuin miehillä arvioitaessa kuka on keskivertoa parempi kuljettaja :D

Hyvä ulkonäkö on suhteellisen harvinaista. Jos naisilla on jokin tietty tasoluokitus, jossa hyvän näköisen statuksen saa esimerkiksi 1-5% miehistä, semi hyvän näköisiä on sitten hieman enemmän, eli vaikka 10-20%, ja loput ovat "rumia", niin ihan järkeenkäyvää se, että enemmistö tuntuu olevan ok tasoisten, eli semi hyvän näköisten alapuolella. Tässähän ei katsota mediaania. Nyt on kyse keskiarvosta. Jos filmitähti saa 10.000 ulkonäköpistettä, urheilija 2.000 pistettä, lakaisukoneen kuljettaja 500 pistettä, oikein paha ätmi 100 pistettä, ja joku raasu vielä vähemmän, niin, nämä tavikset ovat aika paljon noiden viiden tapauksen keskiarvon alapuolella.

• MerkitystäKuitenkin

No ei tuo ulkonäkö miehelle se kaikkien tärkein ominaisuus ihmissuhdemarkkinoilla. Naisilla taas on.

• Haukootus

Miehet realistisemmin kuin naiset osaavat arvioida oman tasonsa.

• Haukootus

"Olen itsekin tavannut suorastaan rumia miehiä, jotka 1-10 asteikolla ovat jotain 3-4, mutta kuvittelevat puheista päätellen olevansa 8, harhaisimmat jopa 9-10. Miehen ego ilmeisesti on taipuvainen kieltämään egoa mahdollisesti loukkaavat kiusalliset tosiasiat."

Eiköhän kova fakta kuitenkin ole, että suuri enemmistö miehistä osaa varsin realistisesti arvoida oman ulkonäkönsä tason. Se että jotkut miehet yliarvioivat ulkonäkönsä ei vaikuta tähän asiaan.

• näinennemminkin

Ne joiden itsetunto on jo baareissa tai muualla saatujen torjuntojen seurauksena romahtanut, ovat realistisia. Jopa itseään halveksivia, mikä on sairaalloista.

• Paremminkin taitaa olla niin, että miesten ulkonäkö ei merkitse mitään naisille.

Monet ihan hyvännäköisetkin naiset ovat valinneet varsin ruman miehen kumppanikseen.

Eli jos mies on "vain" komea muttei miellytä naista luonteen tai jonkin muun asian osalta, ei kelpaa.
      Kun taas miehelle kaunis nainen kelpaa aina, se on tärkein ominaisuus.

• Jälleen tulee faktana totta ja pelkkiä omia uskomuksia oikein syvällä sydämen rintaäänellä :D

"miesten ulkonäkö ei merkitse mitään naisille"

Epätosi. Totta hemmetissä se merkitsee! Jokainen nainen haluaa miehen, jonka kokee omissa silmissään komeaksi ja haluttavaksi. Jokaisella on myös enemmän tai vähemmän tietoisia mieltymyksiä.

"Eli jos mies on "vain" komea muttei miellytä naista luonteen tai jonkin muun asian osalta, ei kelpaa."

Tosi. Tätä olen yrittänyt koko ajan kertoa. Ulkonäön pitää miellyttää, mutta sen jälkeen tutustutaan luonteeseen ja senkin pitää miellyttää.

"Kun taas miehelle kaunis nainen kelpaa aina, se on tärkein ominaisuus."

Epätosi. Kauniitkin naiset saavat pakkeja.

• grtgrt
        helka kirjoitti:

Jälleen tulee faktana totta ja pelkkiä omia uskomuksia oikein syvällä sydämen rintaäänellä :D

"miesten ulkonäkö ei merkitse mitään naisille"

Epätosi. Totta hemmetissä se merkitsee! Jokainen nainen haluaa miehen, jonka kokee omissa silmissään komeaksi ja haluttavaksi. Jokaisella on myös enemmän tai vähemmän tietoisia mieltymyksiä.

"Eli jos mies on "vain" komea muttei miellytä naista luonteen tai jonkin muun asian osalta, ei kelpaa."

Tosi. Tätä olen yrittänyt koko ajan kertoa. Ulkonäön pitää miellyttää, mutta sen jälkeen tutustutaan luonteeseen ja senkin pitää miellyttää.

"Kun taas miehelle kaunis nainen kelpaa aina, se on tärkein ominaisuus."

Epätosi. Kauniitkin naiset saavat pakkeja.

Siitä sinäkin olet varmasti samaa mieltä että naiselle on tärkeämpää pitää huolta ulkonäöstään kuin miehelle. Ruma mies voi olla todellinen naismagneetti, ruma nainen ei kiinnosta juuri ketään miestä.

• grtgrt kirjoitti:

Siitä sinäkin olet varmasti samaa mieltä että naiselle on tärkeämpää pitää huolta ulkonäöstään kuin miehelle. Ruma mies voi olla todellinen naismagneetti, ruma nainen ei kiinnosta juuri ketään miestä.

Jos haluaa olla magneetti, niin ehdottomasti. Jos haluaa löytää yhden ihmisen, niin tärkeämpää on miettiä itse, millaisen miehen haluaa kuin että kuinka miellyttää mahdollisimman monia miehiä.

• klhgdklk
        helka kirjoitti:

Jos haluaa olla magneetti, niin ehdottomasti. Jos haluaa löytää yhden ihmisen, niin tärkeämpää on miettiä itse, millaisen miehen haluaa kuin että kuinka miellyttää mahdollisimman monia miehiä.

Ei kukaan nainen halua syntyä rumaksi, kyllä jokainen nainen haluaa olla kaunotar.

• nimimerkitönj
        klhgdklk kirjoitti:

Ei kukaan nainen halua syntyä rumaksi, kyllä jokainen nainen haluaa olla kaunotar.

Ei nyt sentään kaunotar, kun jokainen nainen tietää tai ainakin pitäisi tietää, ettei kauneus onnea tuo. Pahimmillaan vaan lipeviä hännystelijöitä, jotka kaipaa pokaaliksi vierelleen. Eikä sen syvällisempää. tasoittamaan omaa henkistä ja mahdollisesti fyysistä rumuuttaankin.

• nimimerkitönj

Olen myös havainnut, että aika monet miehet eivät sitten taas edes tajua olevansa hyvännäköisiä naisten mielestä. Ovat täysin tietämättömiä omista hyvistä puolistaan. Kysyttäessä oletko mielestäsi komea? Voi saada vastauksena naurahduksen tai tyrmistyneen ilmeen sanojen saatteleman "korkeintaan tavallinen" tms." tusinassa viisitoista" vastauksen.

• Fujita

Pätee yllättävän moneen naiseenkin estrogeeni -> paska itsetunto. Suhteellisuudentaju on muutenkin vaikea laji monille.

• nimimerkitönj
        Fujita kirjoitti:

Pätee yllättävän moneen naiseenkin estrogeeni -> paska itsetunto. Suhteellisuudentaju on muutenkin vaikea laji monille.

Hormoonien vaikutuksesta paha sanoa, mutta juu naisillakin ihan samaa havaittu.

• Toivotontapaus

Minua eräs kaverin tyttöystävä sanoi paremman sanoi paremman näköiseksi kun muistikaan, tai jotain muuta positiiviseksi tulkittavaa. Sain viiden minuutin hillitsemättömän naurukohtauksen.

• naisenlogiikkaa

Ei normaalin näköinen mies kuule kehuja kuin korkeintaan tuntemiltaan naisilta. Ja näiden mielipidettä ulkonäön suhteen voi pitää värittyneenä.

• naisenlogiikkaa

Useimmiten normaalin näköiset miehet ovat parempia hahmottamaan oman ulkonäkönsä rajallisuuden, kuin normaalin näköisest naiset. Yleensä normaalin näköiset naiset pitävät itseään suurimman osan ajasta jopa rumina. Aika kieroutunutta. Ja sitten ne syyttävät miehiä itse toisilleen luomistaan ulkonäköpainesta. Perusukolle yleensä kelpaa peruspirkko, jos se vaan on mukava ja myös tykkää siitä perusukosta.

Tämä mistä kirjoitit taas todennäköisesti johtuu siitä, että suurin osa naisista pitää suurinta osaa TUNTEMATTOMISTA miehistä rumina. Jos taas he tutustuvat heihin, niin positiivinen vaikutelma kyseisestä henkilöstä nostaa useimmiten miehen ulkonäön naisen silmissä normaalille tasolle. Jos taas nainen jopa pitää miehestä, niin se alkaa jopa löytämään komeita piirteitä ihan perushampuuseista. Iso dilemma nettideiteiteillä, koska harva nettinainen on kovin aktiivinen tapaamaan miehiä livemaailmassa.

Jos taas ukko ei miellytä naista, niin se ei komeaksi muutu millään, vaan siihen kohdistuu samanlaista ulkonäkösorsimista kuin naisen lajitovereihin, joiden kanssa nainen juuri silloin on sotajalalla.

• Naisasialooseri1

Miehet eivät yliarvioi omaa ulkonäköään vaan naiset aliarvioivat sen.

• Naisasialooseri1

Tältä palstalta ainakin löytyy miehiä, jotka yliarvioivat oman ulkonäkönsä kuten mies3210.

• Yhden_kiinnostus_riittää

Olen lähes varma, että 80% naisista ei ole minusta ollenkaan kiinnostunut. Hyvä näin koska en ole heistä itsekään kiinnostunut. Oikeasti kiinnostavia on vähemmän kuin yksi sadasta ja tässäkin on otettu myös varatut mukaan. Oleellista on molemminpuolinen kiinnostavuus.

Vaikka olisi kuinka kaunis/komea, se ei takaa että kaikki olisivat hänestä kiinnostuneita. Minusta tuntuu, että naiset eivät edes tiedä miesten tyypillisintä naisihannetta vaan yrittävät saada tämän selville muilta naisilta. Naiset ikäänkuin laittautuvat ja muokkaavat ja operoivat itseään ollakseen kiinnostavia muiden naisten silmissä.

• palstailija

Tuskinpa Suomessa ainakaan miehet yliarvioivat omaa vetovoimaansa. Meillä on niin paska itsetunto kaikilla ja heikko itseluottamus. Parempi yliarvioida kuin aliarvioida, niin voi joskus sen naisen löytääkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      44
      8781
    2. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      78
      5302
    3. Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella

No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus
      Kasinopelit
      1
      4780
    4. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      38
      3824
    5. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      54
      3212
    6. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      27
      3115
    7. Jos jokin ihme

Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      40
      3050
    8. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      41
      2246
    9. Onko yhtään ikävä

Vai pitäisikö sinut unohtaa
      Ikävä
      33