http://yle.fi/uutiset/tiistaista_saattaa_tulla_talven_vaikein_paiva_liikenteessa__ylivoimaista_lahes_kaikille_liikennemuodoille/8587471
"Junaliikenteessä ennakoidaan vähentämällä vuoroja
VR tiedottaa peruneensa useita lähi- ja kaukoliikenteen junia keliolosuhteiden takia. Vuorojen harventamisella pyritään välttämään täysi kaaos junaliikenteessä.
– Kokemuksen perusteella tiedetään, että Helsingin alueen vaihteet tukkeutuvat lumesta eikä niitä pystytä pitämään auki, VR:n operaatiokeskuksen johtaja Ari Vanhanen kertoo.
Vuorojen harventamissuunnitelmista on Vanhasen mukaan hyviä kokemuksia aiemmilta vuosilta. Muutakaan vaihtoehtoa hän ei tilanteessa näe.
– Tällaiset sääolosuhteet ovat ylivoimaisia lähes kaikille liikennemuodoille ja silloin täyttä tarjontaa ei pystytä hoitamaan. Jos olisi jokin ihmelääke, se olisi varmasti jo käytetty.
Tiedot junaliikenteen poikkeuksista päivitetään VR:n ja HSL:n nettisivuille.
Huonot keliolosuhteet jatkuvat todennäköisesti myös keskiviikkona.
LUE MYÖS
Rankka lumisade haittaa junaliikennettä tiistaina – useita vuoroja peruttu 11."
Vihdoinkin VR on keksinyt keinon jolla myöhästelyt estetään! Kun ei lähde liikkeelle ollenkaan ei voi tulla myöskään myöhässä perille !
Olisivat perskeleen pösilöt jättäneet muutaman Ukkopekka veturin romuttamatta ja ajellut niillä talvisin, niitä ei olisi jarrutellut edes kahden talven lumikaan !
Vielä kun keksisivät tuolle YLELLE uuden systeemin olla voisivat olla lähettämättä huuhaa ohjelmiaan ja uusintojen uusintoja, mutta siihenpäs ei taida olla muuta konstia, kuin lakkauttaa koko yle !
Late Lapista. SSSS Ry!
VR EI MYÖHÄSTELE ENÄÄN !
1
<50
Vastaukset
- Rataraili
Late: kyse on siitä, että lumi pakkautuu ja jäätyy Liikenneviraston radoissa ja vaihteissa. Virasto ei saa lunta tarpeeksi pois jos liikennettä ei harvenneta. Menisitkö itse seisomaan sinne radalle jäätä koputtelemaan kun junaa suihkii edestä ja takaa? Nyt kun vähemmän junia ehditään lunta ja jäätä poistamaan. Siinnä ei Ukkopekat auta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau566548Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens394291- 542139
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat381796Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,61401Joka päivä olen lukenut
Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil151159- 241084
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.671067- 671008
- 8979