persoona eli jumala

persoonallisuus

koska jumala on kristin opin mukaan yksi, niin myös pyhä henki on jumala eli jumalan henki on pyhä ja hänen tekojaan saamme nähdä, kun hän parantaa sairaita. pyhä henki tarkoittaa jumalan persoonallista henkeä. hän toimii ja on yhtä poikansa kanssa.

17

136

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Veri.ja.Maa

Kuinka monen sairaan olet nähnyt parantuvan? Useimmille vastaus taitaa olla nolla, mutta silti pelkuruus sitoo jäseneksi valheelliseen kristinuskoon.

http://exposingchristianity.org/

• Pyhän hengen toiminta ei ole ihmisen mielipiteistä kiini,toimiin Isän ohjeiten mukaan minkä Jeesus pyytää toteutumaan, uskovat rukoilevat hengessä ja toduutessa,jota maailma ei edes ymmärrä koska se on salattu maailmalta ei tunne sitä.

• ihmeitäjokapäivä

Katsele kathryn kuhlmanin videoita kokouksista joissa noita ihmeitä tapahtui ja Niilo ylivainion kokousvideoita. Kyllä jumala toimii tänäänkin ja eikös arjen usko olekin se jokin jota arkielämä kaipaa eikä niinkään ihmeet.
      Autuaita ovat ne jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat.

• shariaeikiitos

Muslimit nostaa sormen ylös,1 jumala.
      Eli olette liitossa muslimien kanssa, haluatte kivitys rangaistuksen myös suomeen.

• Käsittämätöntä

Raamatussa sanotaan, että se joka sanoo sanan Jeesusta vastaan, saa anteeksi, mutta se joka sanoo Pyhää henkeä vastaan, ei saa sitä anteeksi tässä elämässä, eikä tulevassa. Olen ymmälläni!
      Jos Jumala on yksi ja kaikki kolme - Jumala, Jeesus, Pyhä Henki ovat samanarvoisia?
      Miten Pyhä Henki voi olla enemmän arvoinen kuin Jumala tai Jeesus?

• Itse näen Pyhän Hengen pilkan enemmänkin asenteena ja tilana. Pyhän Hengen pilkan tehnyt ihminen on täysin paatunut Jumalan Sanalle ja häntä ei kiinnosta uskon asiat yhtään. Hän on kääntänyt selän täysin ja lopullisesti Jumalalle, Jeesukselle ja Pyhälle Hengelle.

• "koska jumala on kristin opin mukaan yksi, niin myös pyhä henki on jumala eli jumalan henki on pyhä ja hänen tekojaan saamme nähdä, kun hän parantaa sairaita. pyhä henki tarkoittaa jumalan persoonallista henkeä."

Hienolla tavalla persona on latinaa ja tarkoittaa näyttelijää, tai tämän maskia.
      Jumala on siis näyttelijä.

"A persona (plural personae or personas), in the word's everyday usage, is a social role or a character played by an actor. The word is derived from Latin, where it originally referred to a theatrical mask"
      https://en.wikipedia.org/wiki/Persona

• mikäsinuntotuutesion

Kuuleppas; uskosta voi tehdä vaikean tai helpon. Sinä olet valinnut jo oman totuutesi. Lue Raamattua ja rukoile. Keskustele ihmisten kanssa äläkä hauku asioita joista et uskottomana voi tietää koska et ole kokenut etkä nähnyt. Uskonsa kullakin. Jokainen valitsee mihin uskoo.

• rukoile

Usko jumalaan tulee kuulemisen kautta kun kuulet ja luet Raamattua. Rukous toimii ja voit itse huomata että jumala toimii kun tunnet ja näet elämäsi menevän parempaan suuntaan kuin ennen. Jos joku näkee ja kokee ihmeen niin kiittää jumalaa ja kertoo ja elää eteen päin uskossa. Minä uskon koska näen jumalan ihmeitä luonnossa ja siksi että koen että minua kuuntelee jumala joka on persoonallisuus. Hyvä henki. Siksi minä uskallan olla niin hullu että rukoilen ääneen enkä epäile etteikö jumala kuuntelisi minua. Kokeile.

• Leivänpaahdin1

Jumala on ja Jumalan Pyhä Henki meitä herättelee.
        Jeesus,Jumalan Poika sovitti kaikki syntimme että katuvaisella ja anteeksianovalla sydämellä eläisimme.

• ASAT

"Pyhä Henki" ei ole Jumalan persoona. Pyhä henki edustaa Jumalaa itseään eli sanoja "Pyhä Henki" käytetään samaa tarkoittavana sanana kuin "Jumala" monissa Raamatun kohdissa. Sanalla "Henki" tarkoitetaan silloin isää Jumalaa, ei hänestä erillistä Jumalan kolmatta persoonaa. Jumala toimii henkensä kautta valituissa palvelijoissaan ja maailmassa.

Petteri Haipola on kirjoittanut tästä osuvasti blogissaan:

https://kristinusko.wordpress.com/2013/09/09/jumalan-henki-ja-kolminaisuusoppi/

• Brina

Jumala on Yksi, joka ilmentyneenä kaikkeutena on sekä tietoisuutta että energiaa/voimaa josta kaikki ilmenee. Tietoisuus on Jumalan ominaisuus eli se "ainoa Poika" eli se Sana (oikeammin verbi eli teonsana, käsky) jonka kautta koko maailmankaikkeus on olemassa ja joka toimii erottamattomasti yhdessä Jumalan toisen perusominaisuuden eli Hengen (joka on energiaa/voimaa) kanssa.

Minkä asteinen "tietoisuus" tahansa saa Hengen eli siis voiman/energian värähtelemäänja ja luomaan sitä vastaavaa "todellisuutta". Kaikki materiaallisenakin ilmenevä on siis alunperin elävää/värähtelevää Valoa lähtöisin ns. nollakentästä (=tieteen nimitys Hengelle), joka hidastuneena jakautuu sähkömagneettisiksi (varauksellisiksi) hiukkasiksi, atoimeiksi ja lopulta materiaksi sen kaikilla ilmenemistasoilla. Siis tämä selittää sen, että "Pyhän Hengen pilkka" ei anna anteeksi vaan jokainen joutuu itse kohtaamaan sen minkä ajattelee ja sanoo sillä olemmehan tehty Luojamme kaltaisiksi, siksi myös me "luomme" joka hetki kaiken sen mitä kohtaamme todellisuutenamme niin "hyvän kuin pahankin".

• Kimmomoguli

Minun on kovin vaikeaa ymmärtää Pyhän Hengen käsitettä.

Eikä tuon aloituksen sekavuuskaan ole omiaan auttamaan.
      Matematiikkaan siinä ei oikein toimi.
      Tosin tuskin tämä asia mitenkään matemaattinen edes on.

Ja nämä henkimaailmat ovat aivan outoja minulle ja ehkä myös muille nykyihmisille.
      Hengistä puhuminen jotenkin kääntyy mielessäni primitiivisiin uskontoihin, metsästäjä-keräilijöihin ja heinän animismiinsa. Animismissa liittyy usko lukemattomiin henkiolentoihin, jotka asuvat esimerkiksi kivissä, eläimissä, kasveissa järvessä tai vaikkapa vesiputouksessa.
      Ja nämä henget ovat sitten jonkinlaisia Jumalia.

Raamatussakin vielä vilahtelee yhtenään kaikenlaisia muitakin henkiä: riivaajia ajetaan oikein urakalla pois ihmisistä, saatanakin voisi olla henki, on pahoja henkiä, on demoneita ja on sitten varmaan hyviäkin henkiä. Pahat hengetkin raamatun aikaan olivat jonkinlaisia ajattelevia olentoja, kun ne tunsivat Jeesuksen, ne pelkäsivät ja tottelivat häntä.

Sitä vaan, että harvemmin tulee normaalisti ajattelevalle ihmiselle henget vastaan.
      Ja harvemmin kai terveyskeskuksessakaan diagnosoidaan riivaajista.
      Metsästä-keräilijästä paimentolaisten kautta tietoyhteiskuntaan: Henkien määrä on kovin vähentynyt ihmisten mielissä ja henkimaailmaa on outoa asiaa sekä entistä vaikeampaa käsittää.

• JoshuanSeuraaja

Kun Isä eli Jumala on abstrakti ja Jeesus eli Joshua kuolevainen ihminen, niin pyhähenki on pyhäksi koettu hekuma ja johdatus. Niimpä Jumalalla, eikä pyhällähengellä ole omaa persoonaa, eikä sen puoleen olevaa muotoa, toisin kuin puolestaan Joshualla oli.

• ASAT

Jeesus kristus on ihminen ja koska hänet on nähty, niin hän ei voi olla Jumala.

Jeesuksella on ihmisenä alkunsa Marian kohdussa, mitä ennen hän ei ole ollut olemassa.

Jeesus kristus on ihmisenä eri olento kuin Jumala.

Meillä on vain yksi Jumala, joka on kaikkien isä. Isä on yksin ainoa Jumala. Jeesus kristus on hänen poikansa ja ihminen, mutta ei Jumala sillä tavalla kuin isä on yksin ainoa Jumala. Pyhä henki on Jumalan henki, jonka kautta Jumala toimii valituissa palvelijoissaan ja maailmassa. Pyhä henki ei ole Jumalan persoona vaan Jumala itse: sanoja "pyhä henki" tms. käytetään usein samaa tarkoittavana sanana kuin sanoja "Jumala" ja "isä" ja silloin tarkoitetaan isää Jumalaa, ei jotakin kuvitteellista Jumalan kolmatta persoonaa.

• ASAT
        ASAT kirjoitti:

Jeesus kristus on ihminen ja koska hänet on nähty, niin hän ei voi olla Jumala.

Jeesuksella on ihmisenä alkunsa Marian kohdussa, mitä ennen hän ei ole ollut olemassa.

Jeesus kristus on ihmisenä eri olento kuin Jumala.

Meillä on vain yksi Jumala, joka on kaikkien isä. Isä on yksin ainoa Jumala. Jeesus kristus on hänen poikansa ja ihminen, mutta ei Jumala sillä tavalla kuin isä on yksin ainoa Jumala. Pyhä henki on Jumalan henki, jonka kautta Jumala toimii valituissa palvelijoissaan ja maailmassa. Pyhä henki ei ole Jumalan persoona vaan Jumala itse: sanoja "pyhä henki" tms. käytetään usein samaa tarkoittavana sanana kuin sanoja "Jumala" ja "isä" ja silloin tarkoitetaan isää Jumalaa, ei jotakin kuvitteellista Jumalan kolmatta persoonaa.

Jeesus kristus on näkymättömän Jumalan näkyvä kuva ja hänen kirkkautensa säteily.

Jeesuksella kristuksella on Jumalan kuvana Jumalan muoto, jolla tarkoitetaan ulospäin näkyvää täydellisen synnittömän ihmisen olemusta ja se ilmenee hänen käytöksestään/teoistaan/sanoistaan.

Jumala oli kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa. (2Kor 5:16ss.) Tämäkin kohta todistaa selvästi sen, että "kristus" ei ole itse se Jumala, joka hänessä oli: muutoinhan sanottaisiin, että "kristus on Jumala ja sovitti maailman itsensä kanssa"... Nyt on siis täysin selvää, että kristus ei ole Jumala, mutta Jumala asuu kristuksessa ja tämä on täysin eri asia kuin se, että kristus olisi itse Jumala.

Jumala on kristuksen pää ja kristus on ihmisenä eri olento kuin Jumala. Joka ei tätä tunnusta vaan tunnustaa uskoa kolmiyhteiseen jumalaan, antaa väärän todistuksen Jumalasta ja hänen pojastaan Jeesuksesta ja palvelee pahimmassa tapauksessa kolmiyhteistä epäjumalaa ainoan Jumalan sijasta, joka on Raamatun mukaan meidän isämme ja Jeesuksen kristuksen Jumala ja isä.

Jumalalla ei ole Jumalaa ja isää, mutta Jeesuksella kristuksella on Jumala ja isä. Eikö tämä herätä lainkaan ihmetystä kolmiyhteistä epäjumalaa (Babylonin epäjumala) palvovissa?

• JoshuanSeuraaja
        ASAT kirjoitti:

Jeesus kristus on näkymättömän Jumalan näkyvä kuva ja hänen kirkkautensa säteily.

Jeesuksella kristuksella on Jumalan kuvana Jumalan muoto, jolla tarkoitetaan ulospäin näkyvää täydellisen synnittömän ihmisen olemusta ja se ilmenee hänen käytöksestään/teoistaan/sanoistaan.

Jumala oli kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa. (2Kor 5:16ss.) Tämäkin kohta todistaa selvästi sen, että "kristus" ei ole itse se Jumala, joka hänessä oli: muutoinhan sanottaisiin, että "kristus on Jumala ja sovitti maailman itsensä kanssa"... Nyt on siis täysin selvää, että kristus ei ole Jumala, mutta Jumala asuu kristuksessa ja tämä on täysin eri asia kuin se, että kristus olisi itse Jumala.

Jumala on kristuksen pää ja kristus on ihmisenä eri olento kuin Jumala. Joka ei tätä tunnusta vaan tunnustaa uskoa kolmiyhteiseen jumalaan, antaa väärän todistuksen Jumalasta ja hänen pojastaan Jeesuksesta ja palvelee pahimmassa tapauksessa kolmiyhteistä epäjumalaa ainoan Jumalan sijasta, joka on Raamatun mukaan meidän isämme ja Jeesuksen kristuksen Jumala ja isä.

Jumalalla ei ole Jumalaa ja isää, mutta Jeesuksella kristuksella on Jumala ja isä. Eikö tämä herätä lainkaan ihmetystä kolmiyhteistä epäjumalaa (Babylonin epäjumala) palvovissa?

Itse abstrakri Jumala ei ollut Joshuassa vaan messiaassa oli Jumalan sana, ja tämä Nasaretilaisen Miriamin avioton poika otti Johanan upottajan kasteessa abstraktin Jumalan henkiseksi isäpuolekseen. Joshua oli tavallinen kuolevainen, lihaa ja verta kuten mekin. Pyhän hengen jo selitinkin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten voit manipuloida katsojalukuja?

Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj
      Ateismi
      21
      2217
    2. Vieläkö odotat että

Näkisitte hänen kanssaan?
      Ikävä
      67
      1076
    3. Kuinka paljon

Olet tutustunut kaivattusi arvomaailmaan?
      Ikävä
      107
      970
    4. Nainen sä olet

arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r
      Ikävä
      70
      923
    5. Jos olisin

Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p
      Ikävä
      54
      895
    6. Haluan sinun kanssa sänkyyn

Ja läheisyyttä, koska rakastan sinua mies.
      Ikävä
      43
      883
    7. Minun on niin vaikeaa uskoa, että

todella kaipaisit minua. Pelkään vieläkin, että minua kusetetaan.
      Ikävä
      55
      858
    8. KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa

Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.
      Henkirikokset
      9
      848
    9. Luotathan?

Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na
      Ikävä
      30
      848
    10. Voi kun pian voisi varmuudella sanoa

mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(
      Ikävä
      46
      789
    Aihe