Peukkupaikka 18.1.2016

Vanha ja uusi minä Ef.4:17-19

Saarnaa pukkaa.

Minä varoitan teitä vakavasti Herran nimeen:älkää enää eläkö niin kuin pakanat! Heidän ajatuksensa ovat turhanpäiväisiä,heidän ymmärryksensä on hämärtynyt, ja se elämä jonka Jumala antaa, on heille vieras, sillä he ovat tietämättömiä ja sydämeltään paatuneita.
Heidän tuntonsa on turtunut, ja he ovat heittäytyneet irstailuihin sekä kaikenlaiseen saastaisuuteen ja ahneuteen.

Saarna pitäisi ehkä sanoa eräille sellaisille jotka tätä palstaa ei koskaan lue...

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lightning-Star

      Kirje kokonaisuutenaan on alkujaan ollut käsittääkseni efeson seurakunnalle ja siinä kehoitetaan vaeltamaan kutsumuksen arvon vaatimalla tavalla.

      Ei siis tule vaeltaa vanhan ihmisen mukaan, vaan uudistua mielen hengeltä.

      • Osa Paavalin kirjeistä on hänen käsialaa, osa ns pseudepigrafeja enkä tiedä mitä sarjaa tämä on.(Lähde: wikipedia)
        Jos onkin "alkujaan"ollut P:n kirje efesolaisille niin nykyään mm suomen uskovat ottavat kirjeet ns henkilökohtaisesti ja pitävät sitä Jumalan Sanana.

        Minullekin se on Jumalan sanaa minulle. Jumala haluaa että minä teen parannuksen ja ajattelen siinä synnin suohon rohkaisevia ihmisiä moraalittomina.

        Kuten minäkin olen jos jatkan.

        Minun pitää irrottautua pettämisestä mitä raamattu irstaudeksi kutsuu...ajatuksen tasolla sillä muuta ei ole ollut... Ja se mun ihastuksen kohde ihan oikein, näkee ahneutta kaverissaan..

        LS...miten siihen uuteen elämään pääsee kiinni


      • Lightning_Star

        "Jos siipesi rikki on ja elämä kolhinut.
        En sinua lyödä voisi tahtoa, enkä pois säikyttää.
        Anna auringon säteiden sulattaa maa, jos se routii.
        Valo on kesän aikaa ja lehdet nousevat silmuistaan."


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      195
      4815
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      123
      2997
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      342
      2334
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      139
      2334
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1972
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1546
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      115
      1472
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1383
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1210
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1091
    Aihe