Peukkupaikka 18.1.2016

Vanha ja uusi minä Ef.4:17-19

Saarnaa pukkaa.

Minä varoitan teitä vakavasti Herran nimeen:älkää enää eläkö niin kuin pakanat! Heidän ajatuksensa ovat turhanpäiväisiä,heidän ymmärryksensä on hämärtynyt, ja se elämä jonka Jumala antaa, on heille vieras, sillä he ovat tietämättömiä ja sydämeltään paatuneita.
Heidän tuntonsa on turtunut, ja he ovat heittäytyneet irstailuihin sekä kaikenlaiseen saastaisuuteen ja ahneuteen.

Saarna pitäisi ehkä sanoa eräille sellaisille jotka tätä palstaa ei koskaan lue...

3

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lightning-Star

Kirje kokonaisuutenaan on alkujaan ollut käsittääkseni efeson seurakunnalle ja siinä kehoitetaan vaeltamaan kutsumuksen arvon vaatimalla tavalla.

Ei siis tule vaeltaa vanhan ihmisen mukaan, vaan uudistua mielen hengeltä.

• Osa Paavalin kirjeistä on hänen käsialaa, osa ns pseudepigrafeja enkä tiedä mitä sarjaa tämä on.(Lähde: wikipedia)
        Jos onkin "alkujaan"ollut P:n kirje efesolaisille niin nykyään mm suomen uskovat ottavat kirjeet ns henkilökohtaisesti ja pitävät sitä Jumalan Sanana.

Minullekin se on Jumalan sanaa minulle. Jumala haluaa että minä teen parannuksen ja ajattelen siinä synnin suohon rohkaisevia ihmisiä moraalittomina.

Kuten minäkin olen jos jatkan.

Minun pitää irrottautua pettämisestä mitä raamattu irstaudeksi kutsuu...ajatuksen tasolla sillä muuta ei ole ollut... Ja se mun ihastuksen kohde ihan oikein, näkee ahneutta kaverissaan..

LS...miten siihen uuteen elämään pääsee kiinni

• Lightning_Star

"Jos siipesi rikki on ja elämä kolhinut.
        En sinua lyödä voisi tahtoa, enkä pois säikyttää.
        Anna auringon säteiden sulattaa maa, jos se routii.
        Valo on kesän aikaa ja lehdet nousevat silmuistaan."

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      59
      14462
    2. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      264
      2292
    3. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      20
      2158
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      123
      1629
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      127
      1423
    6. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      341
      1324
    7. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1163
    8. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      12
      1005
    9. Onko PS kaaoksessa?

Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P
      Perussuomalaiset
      73
      896
    10. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      99
      813
    Aihe