Paavi puhui eilen mm. näin katolilaisten, luterilaisten ja ortodoksien suomalaiselle delegaatiolle:
"Voimme aivan erityisellä tavalla kiittää Herraa luterilaisten ja katolilaisten välisen vuoropuhelun hedelmistä. Ajattelen tässä erityisesti yhteistä asiakirjaa “Vanhurskauttaminen kirkon elämässä”. Näille perusteille rakentaen vuoropuhelunne edistyy lupaavasti kohti yhteistä sakramentaalisen tason ymmärrystä kirkosta, eukaristiasta ja virasta. Nämä yhdessä kuljetut askeleet eteenpäin laskevat lujan perustan kasvavalle uskon ja hengellisyyden yhteydelle, kun suhteenne kehittyvät tyynen keskustelun ja veljellisen jakamisen hengessä."
Mitä mielestänne tarkoittaa yhteinen sakramentaalisen tason ymmärrys kirkosta, eukaristiasta ja virasta ?
Paavin puhe suomalaiselle delegaatiolle
9
51
Vastaukset
- ekumeniankieli
Nuo ovat korulauseita. Niitä on käytetty vuosikymmeniä.
- Error.Flyn
Paavi on jesuiitta, joten hän sanoo tai tekee ihan mitä vain mistä hänen asialleen on hyötyä.
- valvokaa
"Näille perusteille rakentaen vuoropuhelunne edistyy lupaavasti kohti yhteistä sakramentaalisen tason ymmärrystä kirkosta, eukaristiasta ja virasta. Nämä yhdessä kuljetut askeleet eteenpäin laskevat lujan perustan kasvavalle uskon ja hengellisyyden yhteydelle, kun suhteenne kehittyvät tyynen keskustelun ja veljellisen jakamisen hengessä."
Se merkitsee yhteistä tulevaisuuden porttokirkkoa, johon Ev.lut.on hyvänmatkaa jo ollut menossa.
Johanneksen ilmestys 17 luku
"Tule, minä näytän sinulle, millainen tuomio annetaan sille suurelle portolle, joka asuu suurten vesien äärellä, 2 sille, jonka kanssa maailman kuninkaat ovat irstailleet ja jonka iljettävästä viinistä maan asukkaat ovat juopuneet."
12 "Kymmenen sarvea, jotka näit, tarkoittavat kymmentä kuningasta, jotka eivät ole vielä nousseet valtaan mutta saavat myöhemmin kuninkuuden yhdessä pedon kanssa, kuitenkin vain hetkeksi aikaa.
13 Yksissä tuumin he antavat valtansa ja voimansa pedon palvelukseen.
14 Nuo kaikki käyvät taisteluun Karitsaa vastaan, mutta Karitsa voittaa heidät, sillä hän on herrojen Herra ja kuninkaiden Kuningas. Hänen kanssaan saavat voiton hänen uskollisensa, kaikki kutsutut ja valitut.
Johanneksen ilmestys 16 luku
15 "Minä tulen kuin varas. Autuas se, joka valvoo ja pitää huolen vaatteistaan, ettei joutuisi häpeään, kulkemaan alasti kaikkien nähden." - ProtestoivatTyttäret
>> Se merkitsee yhteistä tulevaisuuden porttokirkkoa, johon Ev.lut.on hyvänmatkaa jo ollut menossa.
Johanneksen ilmestys 17 luku
"Tule, minä näytän sinulle, millainen tuomio annetaan sille suurelle portolle, joka asuu suurten vesien äärellä, 2 sille, jonka kanssa maailman kuninkaat ovat irstailleet ja jonka iljettävästä viinistä maan asukkaat ovat juopuneet." >>
Kyllä luterilainenkin kirkko on ollut Äitikirkon tavoin portto jo syntymästään lähtien, sillä harrastaahan sekin Äitinsä tavoin haureutta "maan kuningasten" eli maallisen vallan kanssa...ekumenia on paljastanut, että "ainoat oikeaoppiset protestoivat tyttäret" palaavat vain takaisin Äitinsä helmaan...
- tyytymätönkatti
Nuo pellet ne jaksavat pohtia vanhurskauttamisen sisältöä.
Tuohon verrattuna mikä tahansa oikea tutkimustyö on hyödyllistä.
Jos vaikkapa tutkin bulgarialaisten postimerkkien vesileimoja vuosina 1910-1911, niin olen suorastaan huippuhyödyllinen tyyppi verrattuna vanhurskauttamista pohtiviin teologeihin.- liianmyöhääkö
Kuka on pelle, selviää aikanaan..
veikkaan, että paavikin, on "heittänyt siemenen hukkaan"
- HedelmällinenÄitikirkko
Joo, oikeassa olet...koko "myllynkivikirkkolaitos" lapsineen tulee osoittautumaan pelkäksi kuplaksi...
Jes.47
7 Ja sinä sanoit: "Iäti minä olen valtiatar", niin ettet näitä mieleesi pannut, et loppua ajatellut.
8 Mutta nyt kuule tämä, sinä hekumassa-eläjä, joka istut turvallisena, joka sanot sydämessäsi: "Minä, eikä ketään muuta! Minä en ole leskenä istuva enkä LAPSETTOMUUDESTA tietävä."
9 Mutta nämä molemmat tulevat sinun osaksesi äkisti, yhtenä päivänä: LAPSETTOMUUS ja leskeys... - HedelmätönSeurakunta
Äitikirkon (kuten myöskään "tyttärien") ei paljon kannattaisi leuhkia "lapsillaan", ellei halua paljastua Babyloniksi...
Jes.54
1 RIEMUITSE, SINÄ HEDELMÄTÖN, joka et ole synnyttänyt, huuda ilosta ja riemahda, sinä, joka et ole synnytyskivuissa ollut. Sillä hyljätyllä on lapsia enemmän kuin aviovaimolla, sanoo Herra.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 928385
- 926475
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon586314Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme344981Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo593440- 453351
- 503295
- 442889
- 562852
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per512836