TT-Thermo letkulämmittimet

Kellä on käytössä,kokemuksia,kertokaa onko millainen peli on ja oliko asennus helppoa?
Mikä malli ja onko sopivan kokoinen teholtaan? Löysin juttua moisista, pumppukin samassa pienessä yksikössä ja uutta sukupolvea lämppärijuttuihin.
Maahantuojan varastosaldot "Ei oota" taas valitettavasti,näköjään menevää tavaraa kun justiin tuli alkuviikosta joitain malleja varastoon,tuumin liian kauan yön yli ja nyt näyttää olevan taas varasto tyhjä kun olisin tilannut...
Joku tekee hyvää bisnestä kylmyydellä.
Ilmoita


Viikolla asensin tuommoisen 1500wattisen töpselipäällä omaan pakettiautoon jossa "lämpöpaketti"joo,säteilylämmitin sisätilanlämmitin mallia Defa.
Ei mitään virkaa noilla kun lämpötila putoaa pakkasen puolelle,sisätilakin kylmenee nopeasti ajoon lähtiessä kun moottori kerta jääkylmä ja sisätilanlämmitin ei enää puhaltele.
Todella tehokkaan tuntuinen tuo TT ja ei ole koolla pilattu ulkoisesti.
Siistiä työtä ja itse laitehan on erittäin helppo asentaa jos sopiva letku on hyvin näkösällä ja sopii hyvin työskentelemään,riippuu siis kovasti automallista millainen ahdettu sekamelska moottoritilassa on ja sopiiko sinne vai pitääkö miten paljon purkaa tavaraa edestä pois?
Minulla meni noin 2-3h ja suuri osa ajasta meni juurikin purkupuoleen ,tuumaamiseen että myös pudonneiden työkalujen ongintaan ahtaista väleistä ym turhanpäiväiseen.
Hyvän paikan löysinkin ja on ahtaassa mutta sille sopivassa kolossa rintapellin alapuolella lämmityslaitteen letkussa joka kurvaa sinne alas muutenkin.
Ihan 45-90 kulmaan en ehkä saanut kuten ohjeet suositteli mutta kumminkin peräpää on pikkasen ylöspäin,maadoitus moottorin kylkeen jossa oli pultti reikineen sopivasti hollilla,siis sinne alle ja ruuvi takaisin kiinnityskorvakkeesta laitoin pitkän nippusiteen jarruputkeen,myös sähkökaapelin kiinnitin tuettuna että TT pysyy paikallaan vaan ei se sieltä mihinkään toki putoakkaan letkujen välissä kun on klemmarein kiinni ala-asennossaan mihin yltääkään.

Kun asennus oli tehty,puretut tavarat pultattu takaisin ja tarkastettu että kaikki ok lisätty liru nestettä niin pikku lenkki lämppäri täysillä ja ilmataan ulos mitä oli järjestelmään mennyt jahka kone lämmin ja eikun auto sammuksiin.
Sitten töpseli seinään....vienoa hurinaa ja letkuissa tuntui tärinää vaan kyllä lämpiää nopeasti ja ainakin tuossa tuo pakosta vähän vaatimattomampi,ehkä 30 asteen kulma ihan piisaa ja vehje toimii moitteetta.
Olisi ehkä auttanut jos pätkäissyt pidemmän palan letkusta pois näin jälkiviisautena.

Suosittelen ja helppo ottaa pois sekä siirtää seuraavaan ajopeliin eli kertainvestointi kestävällä kehityksellä,nyt voi pakkaset purra jos purtava, ainakin lämmitin on hyvä.
Ilmoita
Rav4 2015 Toimii hyvä peli
Ilmoita
Hyvä jos toimii mulla asennettiin liikkeessä

alkoi vuotaa takuu ei kattanut vaihtotyötä vaikka on niin sanotusti edustaja liike että semmoset kokemukset Joensuulaisesta tuotteesta toivottavasti uusi kestää
Ilmoita
Huippuhyvä vehje,asensin itse Nissan NV200:een 1500w moisen kun siinä "lämpöpakettiin"kuului Defa säteilylämmitin+sisätilanlämmitin.
Sisätilalämmitinhän on poikaa ja hyvä kuin mikä mutta säteilylämmitin täysi vitsi ja esim -20c-25c pakkasissa käyntiinlähtö oli monen hehkutuksen tulos umpijäiselle moottorille lämmititpä miten monta tuntia tahansa tai olit tyystin lämmittämättä.
Öljypohjan lämmittely pienellä lämmittimellä on typeryyden huipentuma ja sekin vähä haihtuu saman tien avaruuteen sieltä auton alta avoimesta tilasta eikä taatusti johdu öljyn kautta mihinkään.
Kylmän moottorin merkkivalo sammui(jos sammuu ollenkaan) tasan tarkkaan just samalla kohdin lämmitit tai et säteilylämmittimellä,ainut hyötyjä sähköyhtiö ja jäistä ilmaa pukkasi kilometritokulla lämppäristä eli kun sisätilanlämmittimen lämpö loppui loppui lämpökin moneksi kilometriksi hytistä.
TT-thermo töpseliin ja puoli tuntia pikkupakkasissa ja tunti lämmitystä paukkupakkasissa(-20-25c,kylmemmillä en edes ajele)ja puhaltaa lämmintä ilmaa heti ja kylmän koneen merkkivalo sammuu n100m jälkeen.
Suosittelen,helppo itse asentaa,edullinen eikä mitään moitittavaa!!
Ilmoita
laatu tuntuu olevan vaihtelevaa.olen laittanut omaan autoon ja kaivureihin yhteensä 3 kpl noita.
2kpl 1500w ja yhden 1800w. toinen noista 1500 wattisista on lopettanut toimintas jo kahdesti,eka kesti melkein vuoden ja toinen vajaa puolivuotta.molemmat noista 1500 wattisista on asennettu samanlaisiin minikaivureihin ja samalla tavalla.toinen 1500 ja se 1800 on toimineen hyvin ainakin tähän asti.kolmas talvi aluillaan.
Ilmoita
Todennäköisesti syynä on se että lämmitin ei ole oikeassa asennossa ja ei toimi kunnolla,saattaapi jopa hajota.
Ainakin kannattaa tarkistaa ettei makaa kyljellään vaan vähintään 45 asteen kulmassa ylöspäin kuten ohjeissa taisi lukeakkin.
Voi toki olla että ammattikäytössä ovat liian kovilla ja uupuvat verrattuna vaikkapa minun max tunti silloin tällöin käyttöön,sanotaan 3 kertaa viikossa talviaikaan.
Ilmoita
Olen laittnut noita muutaman, ja enemmän tuo kesto tuntuu liittyvän johonkin kiertoongelmaan . Niissä missä laite on kestänyt se ei kuumene tai lämpene kuin hitaasti eli se neste jäähdyttää lämppäriä samalla. Parin tapauksen kanssa meni peräkkäin parikin ja lopulta toisessa oli väärin virtaussuunta vesiventtiili meni hissukseen kiinni aina pumpun imusta, ja toisessa oli kabiinissa sisäkenno korkealla maasturissa ja se nostokorkeus ylittyi eli kierto häiriytyi.
Ilmoita
Puuilossa oli myytävänä 1000w heidän omaa tuontia.
Makso vain n.80 e.
Hyvä peli mutta kesti 2 viikkoa ja oli kyllä ilmattu ja riittävän alhaalla.
Ovat loppuneet puuilosta.
Ilmoita
TT-Thermon laatu herättää ihmetystä, lämmitin kesti vähän reilun vuoden ja pumppu lakkasi toimimasta. Kaveri sai takuuseen uuden lämmittimen 11kk jälkeen, ja uusi kesti 2kk. Lämmittimellä on vuoden takuu, mutta vaikka se olisi asennettu ns valtuutetussa korjaamossa maksat asennuksen. Onkohan kenelläkään kestänyt ko. Lämmitin autossa kolmea talvea? Aika kallista moottorin lämmitystä voisi sanoa, lämmitinhän olisi todella hyvä jos vain kestäisi. Suomessahan on olemassa tuotevastuulaki, lämmittimen oletetun käyttöiän luulisi olevan enemmän kuin yksi vuosi.
Ilmoita
Viime vuonna syyskuussa asennettu 1500w tt-thermo, pari päivää sitten ensimmäinen lämmityskerta tänä syksynä, ei toiminut enää ja takuu ummessa.
Ilmoita
Tässäkin kuten myös webastossa/eberissä on järkevää,suositeltavaa ja julkinen salaisuus että pitäisi sillointällöin pyöräyttää pakkaskausien välilläkin,siis kuten ilmastointilaitettakin helteiden välillä.
Näissä letkulämmittimissä kun pumppu suoraan nesteen kanssa tekemissä ja pitkä seisonta-aika jumittaa pumpun kuin pumpun eli ei ole TT tyyppivikaa vaan kuluu kaikkien kiertovesipumppujen maailmaan.
llmastoinneissa säännöllinen pyöräyttämien liittyy tiivisteiden voiteluun ja sitämyöden vuotojen ehkäisyyn.
Weber/Eber jumittuvat taasen pikkasen erisyistä kuin pumpullinen letkulämmitin mutta laitteen toiminnan kannalta erittäin suositeltavaa vaikkapa edes kerran kk käynnistää toviksi,pelkästään sillä nimittäin monet rempat olisi vältetty.
Ilmoita
kertokaa muutkin kokemuksia joilla laiteet toimii kerra niitäkin on varmasti. itse olen suunnitellut laittaa 1000w autooni . tämän päivän kokemusia kannattaako ?????
1 VASTAUS:
asennettu pari viikkoa sitten,1000 w tthermo.kestävyydestä en osaa sanoo mitään vielä,mutta nesten lämpötilä aina 47 c,termari säädety näköjään tohon..kone volvo t5
+Lisää kommentti
mulla jokin ruotsalaisvalmistajan malli.punainen väriltään
toiminut kaks vuotta ilman vikaa ja lämmittää kennoa myöten nesteen
Ilmoita
Ei kannata, heikko elinikä. Jos saavat kestämään niin asia on toinen
1 VASTAUS:
kenen valmistama puuilon lämmitin
+Lisää kommentti
kiinasta molemmat
Ilmoita
3 talvi menossa 1500w lämmittimessä. Se on paras tt letkulämmitin . Oma 550w vesitila lämmitin ei lämmittänyt juuri mitenkään mutta nyt nousee lämmöt nopeaa. Pohdinta 550w 2 h on 1100w ja vuotaa ulos jo osan aikaa lämmöt. 1500w 30min on 750w ja kone on paljon lämpimämmän tuntuinen. Joskus ollut 2h niin moottori lämmöt on heti startissa jo noussut asteikolla. Vaikka normi vesitila 550w oli koko yön ei moottorilämmöt nousseet käynnistyksessä kuin vasta ajon ollessa jo minuutteja ollut eli kilometrejä jolloinnousee jo ilman lämmitystäkin.
Ehdottoman hyvä varuste ja uskoisin jo 1000w olevan hyvä 2h lämmityksellä . Mielummin tehoa ja sisätilalämmitintä vähemmän koska auto liitin puskurissa/missä onkaan liitin alkaa lämmetä kun esim 1500w letkuja 1800w sisätila päällä sillä liittimen nastat kuluu käytössä.
Ilmoita
Ei kannata ostaa jos takuuaika olisi pidempi kuin yksi vuosi. Eivät välttämättä kestä edes vuottakaan. Tt-thermo ei kannata antaa poikien kehittää pari vuotta niin voidaan katsella uudelleen. Itsellä jo 2 käytännössä hajonnut ekalla kerralla meni takuuseen. toinen ei varmaan Mene, takuu mennyt jo umpeen. Tällä hetkellä toisessa ongelmaa että pumppu ei välttämättä lähde päälle pitää koputella runkoon niin rupee hörähtää vuoden verran kesti ongelmitta.
2 VASTAUSTA:
Minulla kesti 3 viikkoa. Valmistajaa ei kiinnosta, kaikki viat kuitataan, että asennettu väärin ja kärtsännyt sen vuoksi.

Paitsi että vika oli se perinteinen; vehje ns. kusi saappaaseensa. Tiiviste petti, minkä pystyi aavistamaan siitä, että jo viikon käytön jälkeen vehje laukoi satunnaisesti vikavirtasuojaa. Pari viikkoa lisää ja sitten paloi jo 16 A sulakekin tolpasta, missä vikavirtasuojaa ei ole.

Merkkifoorumeilla näkyy yhtä surullisia tarinoita eli parin vuoden ikäiset vehkeet tilttaa.

Kiva idea, mutta toteutus kusee. Kirjaimellisesti. Noh, taas on uutta mallia tulolla ja taas annetaan ymmärtää, että tämä on nyt se toimiva versio. Ei ole. Perusvika on edelleen sama eli tiivisteiden varassa ollaan. Pumpun pitäisi olla samanlainen ns. magneettipumppu kuin vaikkapa akvaarioiden suodatinpumpuissa käytetään.
täyttä_paskaa kirjoitti:
Minulla kesti 3 viikkoa. Valmistajaa ei kiinnosta, kaikki viat kuitataan, että asennettu väärin ja kärtsännyt sen vuoksi.

Paitsi että vika oli se perinteinen; vehje ns. kusi saappaaseensa. Tiiviste petti, minkä pystyi aavistamaan siitä, että jo viikon käytön jälkeen vehje laukoi satunnaisesti vikavirtasuojaa. Pari viikkoa lisää ja sitten paloi jo 16 A sulakekin tolpasta, missä vikavirtasuojaa ei ole.

Merkkifoorumeilla näkyy yhtä surullisia tarinoita eli parin vuoden ikäiset vehkeet tilttaa.

Kiva idea, mutta toteutus kusee. Kirjaimellisesti. Noh, taas on uutta mallia tulolla ja taas annetaan ymmärtää, että tämä on nyt se toimiva versio. Ei ole. Perusvika on edelleen sama eli tiivisteiden varassa ollaan. Pumpun pitäisi olla samanlainen ns. magneettipumppu kuin vaikkapa akvaarioiden suodatinpumpuissa käytetään.
Niin ja selvyden vuoksi - mitään kosvauksia tai vastausta ei ole kuulunut, vaikka vehje ilmiselvästi tekovikainen (sisäinen nestevuoto). Vastus ei palanut, vaan vehkeeseen tuli maavuoto.

Valmistaja on näköjään kyllästynyt takuuvaihtoihin ja ratkaisee ongelman julistamalla kaiken asennusvirheistä johtuvaksi. Helppoa, mutta kätevää. Seuraavassa hengenvedossa kerrotaan, että uutta mallia pukkaa ja tässä ei vastus enää ole jäähdytysnesteessä, joten se ei enää pala.

Siinähän sitä tulikin tunnustettua, että näitä on myös kärähtänyt vaivoiksi asti ja on haluttu vähentää vuotavien tiivisteidenkin määrää. Mutta pumppu ilmeisesti edelleen vanhaa mallia.
+Lisää kommentti
Ihme juttu ja mahtaako käyttäjissä tai asennuksessa olla jotain vikaa kun minulla ainakaan muuta kuin töpseli seinään ja töpseli pois sekä matkaan lämpimällä koneella ja se 1500w versio löytyy autostani.
Kestänyt jo neljä talvea enkä minä tätä ikuiseksi ainakaan oletakkaan mutta siinähän odottelette ja käynnistelette jäisiä moottoreitanne jos 100% viatonta laitetta odottelette ja joka kestää isältä pojalle käyttipä sitä miten tahansa tai asensi vähän sinnepäinkin.
Ehdottoman tärkeää on pyöräyttää sitä säännöllisesti kesälläkin sillointällöin,siis töpseli toviksi seinään ja se temppu taasen estää laitteen jumittumisen,nesteessä kun aparaatti on kesää talvea ja asennus tarvii tehdä ohjeiden mukaan ettei sen asennuskulma ole kovin kallellaan ja pumppaa sitä nestettä eikä haukkaa tyhjää ja pumppu polta moottoriaan joko tyhjää pyörien tai umpijumissa.
Kauan saatte odotella tulevaisuuteen jos valmistusmaakin pitää löytyä Eurooppa-Usa linjalta ja olla järkihintainen,kas kun Kiinassa tai sielläpäin pikkuhiljaa kaikki muutkin tavarat tehdään olipa tuotemerkki mikä tahansa ja hyvä esimerkkii tuossa just nuo halppirenkaat mistä täälläkin kiintoisa keskustelu.
Ilmoita
Lyhyesti: ei kannata ostaa, kallista lämmittämistä.

Maahantuoja poisti oman palstan sivuiltaanki negatiivisten kommenttien takia ja face sivujakaan ei ole missä myös annettiin palaute.
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

TT-Thermo letkulämmittimet

Kellä on käytössä,kokemuksia,kertokaa onko millainen peli on ja oliko asennus helppoa?
Mikä malli ja onko sopivan kokoinen teholtaan? Löysin juttua moisista, pumppukin samassa pienessä yksikössä ja uutta sukupolvea lämppärijuttuihin.
Maahantuojan varastosaldot "Ei oota" taas valitettavasti,näköjään menevää tavaraa kun justiin tuli alkuviikosta joitain malleja varastoon,tuumin liian kauan yön yli ja nyt näyttää olevan taas varasto tyhjä kun olisin tilannut...
Joku tekee hyvää bisnestä kylmyydellä.

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta