TT-Thermo letkulämmittimet

SilitysrautalämppäriVek

Kellä on käytössä,kokemuksia,kertokaa onko millainen peli on ja oliko asennus helppoa?
Mikä malli ja onko sopivan kokoinen teholtaan? Löysin juttua moisista, pumppukin samassa pienessä yksikössä ja uutta sukupolvea lämppärijuttuihin.
Maahantuojan varastosaldot "Ei oota" taas valitettavasti,näköjään menevää tavaraa kun justiin tuli alkuviikosta joitain malleja varastoon,tuumin liian kauan yön yli ja nyt näyttää olevan taas varasto tyhjä kun olisin tilannut...
Joku tekee hyvää bisnestä kylmyydellä.

79

25610

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VaikuttaaPätevältä

      Viikolla asensin tuommoisen 1500wattisen töpselipäällä omaan pakettiautoon jossa "lämpöpaketti"joo,säteilylämmitin sisätilanlämmitin mallia Defa.
      Ei mitään virkaa noilla kun lämpötila putoaa pakkasen puolelle,sisätilakin kylmenee nopeasti ajoon lähtiessä kun moottori kerta jääkylmä ja sisätilanlämmitin ei enää puhaltele.
      Todella tehokkaan tuntuinen tuo TT ja ei ole koolla pilattu ulkoisesti.
      Siistiä työtä ja itse laitehan on erittäin helppo asentaa jos sopiva letku on hyvin näkösällä ja sopii hyvin työskentelemään,riippuu siis kovasti automallista millainen ahdettu sekamelska moottoritilassa on ja sopiiko sinne vai pitääkö miten paljon purkaa tavaraa edestä pois?
      Minulla meni noin 2-3h ja suuri osa ajasta meni juurikin purkupuoleen ,tuumaamiseen että myös pudonneiden työkalujen ongintaan ahtaista väleistä ym turhanpäiväiseen.
      Hyvän paikan löysinkin ja on ahtaassa mutta sille sopivassa kolossa rintapellin alapuolella lämmityslaitteen letkussa joka kurvaa sinne alas muutenkin.
      Ihan 45-90 kulmaan en ehkä saanut kuten ohjeet suositteli mutta kumminkin peräpää on pikkasen ylöspäin,maadoitus moottorin kylkeen jossa oli pultti reikineen sopivasti hollilla,siis sinne alle ja ruuvi takaisin kiinnityskorvakkeesta laitoin pitkän nippusiteen jarruputkeen,myös sähkökaapelin kiinnitin tuettuna että TT pysyy paikallaan vaan ei se sieltä mihinkään toki putoakkaan letkujen välissä kun on klemmarein kiinni ala-asennossaan mihin yltääkään.

      Kun asennus oli tehty,puretut tavarat pultattu takaisin ja tarkastettu että kaikki ok lisätty liru nestettä niin pikku lenkki lämppäri täysillä ja ilmataan ulos mitä oli järjestelmään mennyt jahka kone lämmin ja eikun auto sammuksiin.
      Sitten töpseli seinään....vienoa hurinaa ja letkuissa tuntui tärinää vaan kyllä lämpiää nopeasti ja ainakin tuossa tuo pakosta vähän vaatimattomampi,ehkä 30 asteen kulma ihan piisaa ja vehje toimii moitteetta.
      Olisi ehkä auttanut jos pätkäissyt pidemmän palan letkusta pois näin jälkiviisautena.

      Suosittelen ja helppo ottaa pois sekä siirtää seuraavaan ajopeliin eli kertainvestointi kestävällä kehityksellä,nyt voi pakkaset purra jos purtava, ainakin lämmitin on hyvä.

    • Toy4

      Rav4 2015 Toimii hyvä peli

      • Anonyymi

        Tuskin kun kyse on toyotasta, niissä ei toimi edes ohjaus kunnolla, saati sitten lämppärit, huh huh mitä kuraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin kun kyse on toyotasta, niissä ei toimi edes ohjaus kunnolla, saati sitten lämppärit, huh huh mitä kuraa.

        Onko VW taas pajalla, kun noin kiukuttaa ?


    • Hofo

      Hyvä jos toimii mulla asennettiin liikkeessä



      alkoi vuotaa takuu ei kattanut vaihtotyötä vaikka on niin sanotusti edustaja liike että semmoset kokemukset Joensuulaisesta tuotteesta toivottavasti uusi kestää

      • Anonyymi

        Just joo, näin olen "takuuasioista" kuullut muiltakin, "Jojensuussa" rahat kääritään taskuun ja mokoma tuote tuotetaan halvalla kiinassa, siksi ei "takuuta ole/eikä tule", rakennevika = suunittelun osalta lämmitysvastuksen osalta, mitään ei osata tehdä kunnolla, ei edes sitä kuluttajia asiakkaana pitävää "jälkimarkkinointia = takuuta", aikansa rahastetaan tyhmillä prototyypin kokeilijoilla, kun onneton oma tuotekehitys ei osaa korjata ongelmia, jotka esiintyvät täällä pohjolassa, jossa se lämmitin on käytössa 5-6kk/vuosi riippuen missäpäin suomea asuu, kyllä se toimii jossain keskieuroopassa, jossa sitä tarvitaan max. 3kk/vuosi, toivottavasti laatu on 4 vuoden aikana parantunut, itselläni oli käytössä 2017 - 2019 ja kerran petti, eikä takuu korvannut, kun oli itse asennettu, kylläkin täysin asennusohjeen mukaan, jotta silleen.
        ps. netistä löytyy kokemuksia toimivuudesta, jos vaan osaa hakua käyttää.


      • Anonyymi

        Juuri näin. Neljän laitteen kokemuksella ei ikinä enää tt-thermoa. Joko tiivisteet falskaa tai sitten pumppu menee. Paskaakin paskempi laatu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. Neljän laitteen kokemuksella ei ikinä enää tt-thermoa. Joko tiivisteet falskaa tai sitten pumppu menee. Paskaakin paskempi laatu.

        Samaa paskaa Jyväskylässä.Pumppu kesti juuri vuoden ja paikallinen myyjä ei hyväksynyt takuuseen.Eikä myöskään TT-thermo Joensuusta.
        Tilalle laitan Articin vastaavan tuotteen ja halvemman.


    • ElleiWebastoa

      Huippuhyvä vehje,asensin itse Nissan NV200:een 1500w moisen kun siinä "lämpöpakettiin"kuului Defa säteilylämmitin sisätilanlämmitin.
      Sisätilalämmitinhän on poikaa ja hyvä kuin mikä mutta säteilylämmitin täysi vitsi ja esim -20c-25c pakkasissa käyntiinlähtö oli monen hehkutuksen tulos umpijäiselle moottorille lämmititpä miten monta tuntia tahansa tai olit tyystin lämmittämättä.
      Öljypohjan lämmittely pienellä lämmittimellä on typeryyden huipentuma ja sekin vähä haihtuu saman tien avaruuteen sieltä auton alta avoimesta tilasta eikä taatusti johdu öljyn kautta mihinkään.
      Kylmän moottorin merkkivalo sammui(jos sammuu ollenkaan) tasan tarkkaan just samalla kohdin lämmitit tai et säteilylämmittimellä,ainut hyötyjä sähköyhtiö ja jäistä ilmaa pukkasi kilometritokulla lämppäristä eli kun sisätilanlämmittimen lämpö loppui loppui lämpökin moneksi kilometriksi hytistä.
      TT-thermo töpseliin ja puoli tuntia pikkupakkasissa ja tunti lämmitystä paukkupakkasissa(-20-25c,kylmemmillä en edes ajele)ja puhaltaa lämmintä ilmaa heti ja kylmän koneen merkkivalo sammuu n100m jälkeen.
      Suosittelen,helppo itse asentaa,edullinen eikä mitään moitittavaa!!

      • Anonyymi

        Mb c250 4 matic toimii ja paras ratkaisu kun ei saa lohkolämppäriä.


    • laatuavaiei

      laatu tuntuu olevan vaihtelevaa.olen laittanut omaan autoon ja kaivureihin yhteensä 3 kpl noita.
      2kpl 1500w ja yhden 1800w. toinen noista 1500 wattisista on lopettanut toimintas jo kahdesti,eka kesti melkein vuoden ja toinen vajaa puolivuotta.molemmat noista 1500 wattisista on asennettu samanlaisiin minikaivureihin ja samalla tavalla.toinen 1500 ja se 1800 on toimineen hyvin ainakin tähän asti.kolmas talvi aluillaan.

    • ElleiWebastoa

      Todennäköisesti syynä on se että lämmitin ei ole oikeassa asennossa ja ei toimi kunnolla,saattaapi jopa hajota.
      Ainakin kannattaa tarkistaa ettei makaa kyljellään vaan vähintään 45 asteen kulmassa ylöspäin kuten ohjeissa taisi lukeakkin.
      Voi toki olla että ammattikäytössä ovat liian kovilla ja uupuvat verrattuna vaikkapa minun max tunti silloin tällöin käyttöön,sanotaan 3 kertaa viikossa talviaikaan.

    • asentajavaan

      Olen laittnut noita muutaman, ja enemmän tuo kesto tuntuu liittyvän johonkin kiertoongelmaan . Niissä missä laite on kestänyt se ei kuumene tai lämpene kuin hitaasti eli se neste jäähdyttää lämppäriä samalla. Parin tapauksen kanssa meni peräkkäin parikin ja lopulta toisessa oli väärin virtaussuunta vesiventtiili meni hissukseen kiinni aina pumpun imusta, ja toisessa oli kabiinissa sisäkenno korkealla maasturissa ja se nostokorkeus ylittyi eli kierto häiriytyi.

    • puuilo

      Puuilossa oli myytävänä 1000w heidän omaa tuontia.
      Makso vain n.80 e.
      Hyvä peli mutta kesti 2 viikkoa ja oli kyllä ilmattu ja riittävän alhaalla.
      Ovat loppuneet puuilosta.

    • Hytinää

      TT-Thermon laatu herättää ihmetystä, lämmitin kesti vähän reilun vuoden ja pumppu lakkasi toimimasta. Kaveri sai takuuseen uuden lämmittimen 11kk jälkeen, ja uusi kesti 2kk. Lämmittimellä on vuoden takuu, mutta vaikka se olisi asennettu ns valtuutetussa korjaamossa maksat asennuksen. Onkohan kenelläkään kestänyt ko. Lämmitin autossa kolmea talvea? Aika kallista moottorin lämmitystä voisi sanoa, lämmitinhän olisi todella hyvä jos vain kestäisi. Suomessahan on olemassa tuotevastuulaki, lämmittimen oletetun käyttöiän luulisi olevan enemmän kuin yksi vuosi.

    • enska66

      Viime vuonna syyskuussa asennettu 1500w tt-thermo, pari päivää sitten ensimmäinen lämmityskerta tänä syksynä, ei toiminut enää ja takuu ummessa.

    • EiNiinYksinkertaista

      Tässäkin kuten myös webastossa/eberissä on järkevää,suositeltavaa ja julkinen salaisuus että pitäisi sillointällöin pyöräyttää pakkaskausien välilläkin,siis kuten ilmastointilaitettakin helteiden välillä.
      Näissä letkulämmittimissä kun pumppu suoraan nesteen kanssa tekemissä ja pitkä seisonta-aika jumittaa pumpun kuin pumpun eli ei ole TT tyyppivikaa vaan kuluu kaikkien kiertovesipumppujen maailmaan.
      llmastoinneissa säännöllinen pyöräyttämien liittyy tiivisteiden voiteluun ja sitämyöden vuotojen ehkäisyyn.
      Weber/Eber jumittuvat taasen pikkasen erisyistä kuin pumpullinen letkulämmitin mutta laitteen toiminnan kannalta erittäin suositeltavaa vaikkapa edes kerran kk käynnistää toviksi,pelkästään sillä nimittäin monet rempat olisi vältetty.

      • Anonyymi

        Hmm... pitäisikö asennusohjeessa/käyttöohjeessa/takuutodistuksessa olla maininta, että käytettävä silloin tällöin kesäaikanakin, koska muuten laite saattaa rikkoontua?, voi vee mitä sekundaa puskee ulos kotimainen luotettava pohjolan oloissa toimiva "muka yritys", huh huh...


    • toyotajapani

      kertokaa muutkin kokemuksia joilla laiteet toimii kerra niitäkin on varmasti. itse olen suunnitellut laittaa 1000w autooni . tämän päivän kokemusia kannattaako ?????

      • vlats

        asennettu pari viikkoa sitten,1000 w tthermo.kestävyydestä en osaa sanoo mitään vielä,mutta nesten lämpötilä aina 47 c,termari säädety näköjään tohon..kone volvo t5


    • vwkylmyyslopputdi

      mulla jokin ruotsalaisvalmistajan malli.punainen väriltään
      toiminut kaks vuotta ilman vikaa ja lämmittää kennoa myöten nesteen

    • Jaappee

      Ei kannata, heikko elinikä. Jos saavat kestämään niin asia on toinen

      • ruotsistako

        kenen valmistama puuilon lämmitin


    • alibabastaedullisemmin

      kiinasta molemmat

    • kokemuksella

      3 talvi menossa 1500w lämmittimessä. Se on paras tt letkulämmitin . Oma 550w vesitila lämmitin ei lämmittänyt juuri mitenkään mutta nyt nousee lämmöt nopeaa. Pohdinta 550w 2 h on 1100w ja vuotaa ulos jo osan aikaa lämmöt. 1500w 30min on 750w ja kone on paljon lämpimämmän tuntuinen. Joskus ollut 2h niin moottori lämmöt on heti startissa jo noussut asteikolla. Vaikka normi vesitila 550w oli koko yön ei moottorilämmöt nousseet käynnistyksessä kuin vasta ajon ollessa jo minuutteja ollut eli kilometrejä jolloinnousee jo ilman lämmitystäkin.
      Ehdottoman hyvä varuste ja uskoisin jo 1000w olevan hyvä 2h lämmityksellä . Mielummin tehoa ja sisätilalämmitintä vähemmän koska auto liitin puskurissa/missä onkaan liitin alkaa lämmetä kun esim 1500w letkuja 1800w sisätila päällä sillä liittimen nastat kuluu käytössä.

    • Juupajoo

      Ei kannata ostaa jos takuuaika olisi pidempi kuin yksi vuosi. Eivät välttämättä kestä edes vuottakaan. Tt-thermo ei kannata antaa poikien kehittää pari vuotta niin voidaan katsella uudelleen. Itsellä jo 2 käytännössä hajonnut ekalla kerralla meni takuuseen. toinen ei varmaan Mene, takuu mennyt jo umpeen. Tällä hetkellä toisessa ongelmaa että pumppu ei välttämättä lähde päälle pitää koputella runkoon niin rupee hörähtää vuoden verran kesti ongelmitta.

      • täyttä_paskaa

        Minulla kesti 3 viikkoa. Valmistajaa ei kiinnosta, kaikki viat kuitataan, että asennettu väärin ja kärtsännyt sen vuoksi.

        Paitsi että vika oli se perinteinen; vehje ns. kusi saappaaseensa. Tiiviste petti, minkä pystyi aavistamaan siitä, että jo viikon käytön jälkeen vehje laukoi satunnaisesti vikavirtasuojaa. Pari viikkoa lisää ja sitten paloi jo 16 A sulakekin tolpasta, missä vikavirtasuojaa ei ole.

        Merkkifoorumeilla näkyy yhtä surullisia tarinoita eli parin vuoden ikäiset vehkeet tilttaa.

        Kiva idea, mutta toteutus kusee. Kirjaimellisesti. Noh, taas on uutta mallia tulolla ja taas annetaan ymmärtää, että tämä on nyt se toimiva versio. Ei ole. Perusvika on edelleen sama eli tiivisteiden varassa ollaan. Pumpun pitäisi olla samanlainen ns. magneettipumppu kuin vaikkapa akvaarioiden suodatinpumpuissa käytetään.


      • täyttä_paskaa
        täyttä_paskaa kirjoitti:

        Minulla kesti 3 viikkoa. Valmistajaa ei kiinnosta, kaikki viat kuitataan, että asennettu väärin ja kärtsännyt sen vuoksi.

        Paitsi että vika oli se perinteinen; vehje ns. kusi saappaaseensa. Tiiviste petti, minkä pystyi aavistamaan siitä, että jo viikon käytön jälkeen vehje laukoi satunnaisesti vikavirtasuojaa. Pari viikkoa lisää ja sitten paloi jo 16 A sulakekin tolpasta, missä vikavirtasuojaa ei ole.

        Merkkifoorumeilla näkyy yhtä surullisia tarinoita eli parin vuoden ikäiset vehkeet tilttaa.

        Kiva idea, mutta toteutus kusee. Kirjaimellisesti. Noh, taas on uutta mallia tulolla ja taas annetaan ymmärtää, että tämä on nyt se toimiva versio. Ei ole. Perusvika on edelleen sama eli tiivisteiden varassa ollaan. Pumpun pitäisi olla samanlainen ns. magneettipumppu kuin vaikkapa akvaarioiden suodatinpumpuissa käytetään.

        Niin ja selvyden vuoksi - mitään kosvauksia tai vastausta ei ole kuulunut, vaikka vehje ilmiselvästi tekovikainen (sisäinen nestevuoto). Vastus ei palanut, vaan vehkeeseen tuli maavuoto.

        Valmistaja on näköjään kyllästynyt takuuvaihtoihin ja ratkaisee ongelman julistamalla kaiken asennusvirheistä johtuvaksi. Helppoa, mutta kätevää. Seuraavassa hengenvedossa kerrotaan, että uutta mallia pukkaa ja tässä ei vastus enää ole jäähdytysnesteessä, joten se ei enää pala.

        Siinähän sitä tulikin tunnustettua, että näitä on myös kärähtänyt vaivoiksi asti ja on haluttu vähentää vuotavien tiivisteidenkin määrää. Mutta pumppu ilmeisesti edelleen vanhaa mallia.


      • Anonyymi
        täyttä_paskaa kirjoitti:

        Niin ja selvyden vuoksi - mitään kosvauksia tai vastausta ei ole kuulunut, vaikka vehje ilmiselvästi tekovikainen (sisäinen nestevuoto). Vastus ei palanut, vaan vehkeeseen tuli maavuoto.

        Valmistaja on näköjään kyllästynyt takuuvaihtoihin ja ratkaisee ongelman julistamalla kaiken asennusvirheistä johtuvaksi. Helppoa, mutta kätevää. Seuraavassa hengenvedossa kerrotaan, että uutta mallia pukkaa ja tässä ei vastus enää ole jäähdytysnesteessä, joten se ei enää pala.

        Siinähän sitä tulikin tunnustettua, että näitä on myös kärähtänyt vaivoiksi asti ja on haluttu vähentää vuotavien tiivisteidenkin määrää. Mutta pumppu ilmeisesti edelleen vanhaa mallia.

        Asennusvirheitä oli paljon ja siksi muutettiin rakennetta poropeukalo kyvyttömien asentajien takia?
        Oma tt thermo 1.5kw jo 4 talvea ongelmitta toimiminut. Asentaja laittoi ohjeiden mukaan ja ehdottoman hyvä tehottoman 550w defan tilalle. Kiertovesipumppu onehdoton ja puhaltaa lämmintä jo startissa.


      • Anonyymi
        täyttä_paskaa kirjoitti:

        Minulla kesti 3 viikkoa. Valmistajaa ei kiinnosta, kaikki viat kuitataan, että asennettu väärin ja kärtsännyt sen vuoksi.

        Paitsi että vika oli se perinteinen; vehje ns. kusi saappaaseensa. Tiiviste petti, minkä pystyi aavistamaan siitä, että jo viikon käytön jälkeen vehje laukoi satunnaisesti vikavirtasuojaa. Pari viikkoa lisää ja sitten paloi jo 16 A sulakekin tolpasta, missä vikavirtasuojaa ei ole.

        Merkkifoorumeilla näkyy yhtä surullisia tarinoita eli parin vuoden ikäiset vehkeet tilttaa.

        Kiva idea, mutta toteutus kusee. Kirjaimellisesti. Noh, taas on uutta mallia tulolla ja taas annetaan ymmärtää, että tämä on nyt se toimiva versio. Ei ole. Perusvika on edelleen sama eli tiivisteiden varassa ollaan. Pumpun pitäisi olla samanlainen ns. magneettipumppu kuin vaikkapa akvaarioiden suodatinpumpuissa käytetään.

        Juu, mutta ne magneettipumput maksavat saman mitä koko TT-Thermo, elikäs asuntoautoissa/vaunuissa/veneissä käytettävät 12voltin pumput juurikin noita magneettipumppuja, no ei se TT-Thermo sittenkään ns. kallis olisi, vaikka hinta sijoittuisi n400€ luokkaan kunnon pumpulla, kun kaikki ei sitä helkutin kallista Eberi/Webastoa tarvitse ja kun virlä saisi TT-Thermon asennettua niin, että vesi kiertäisi myös auton lämmityslaitteen kautta ja pyörittäisi sitä lämmityslaitteen puhallinta, kuten Eberi/Webastot tekee, sitten olis loistopeli niille, jotka saavat autonsa aina "roikan päähän", tuotekehitystä kaivataan.


    • Hoohoijaa

      Ihme juttu ja mahtaako käyttäjissä tai asennuksessa olla jotain vikaa kun minulla ainakaan muuta kuin töpseli seinään ja töpseli pois sekä matkaan lämpimällä koneella ja se 1500w versio löytyy autostani.
      Kestänyt jo neljä talvea enkä minä tätä ikuiseksi ainakaan oletakkaan mutta siinähän odottelette ja käynnistelette jäisiä moottoreitanne jos 100% viatonta laitetta odottelette ja joka kestää isältä pojalle käyttipä sitä miten tahansa tai asensi vähän sinnepäinkin.
      Ehdottoman tärkeää on pyöräyttää sitä säännöllisesti kesälläkin sillointällöin,siis töpseli toviksi seinään ja se temppu taasen estää laitteen jumittumisen,nesteessä kun aparaatti on kesää talvea ja asennus tarvii tehdä ohjeiden mukaan ettei sen asennuskulma ole kovin kallellaan ja pumppaa sitä nestettä eikä haukkaa tyhjää ja pumppu polta moottoriaan joko tyhjää pyörien tai umpijumissa.
      Kauan saatte odotella tulevaisuuteen jos valmistusmaakin pitää löytyä Eurooppa-Usa linjalta ja olla järkihintainen,kas kun Kiinassa tai sielläpäin pikkuhiljaa kaikki muutkin tavarat tehdään olipa tuotemerkki mikä tahansa ja hyvä esimerkkii tuossa just nuo halppirenkaat mistä täälläkin kiintoisa keskustelu.

      • Anonyymi

        "Ehdottoman tärkeää on pyöräyttää sitä säännöllisesti kesälläkin sillointällöin,siis töpseli toviksi seinään ja se temppu taasen estää laitteen jumittumisen" jos toi on faktaa, niin se pitää lukea käyttöohjeessa, muuten pelkkää huuhaata ja esson baarin jorinoita.


    • Anonyymi

      Lyhyesti: ei kannata ostaa, kallista lämmittämistä.

      Maahantuoja poisti oman palstan sivuiltaanki negatiivisten kommenttien takia ja face sivujakaan ei ole missä myös annettiin palaute.

      • Anonyymi

        Tt thermo tuo maahan alunperin kiinassa tehtyä ja myytyä lämmitintä. Sitä on saanut ebaystä ja aliexpressin verkkokaupasta, aliabasta, monista muista.

        Joku 50 eur oli hinta kun joskus katsoin


    • Anonyymi

      Taitaa olla tässä vehkeessä heikoin lenkki se, että on Suomessa suunniteltu.

    • Anonyymi

      Ittellä ollu nyt 1000w malli itse asennettuna 5vuotta ja kahdessa eri autossa ja aivan täysillä toimii vieläkin👍 ei voi kun olla tyytyväinen vaikka paljon huonoa kuullutkin..

      • Anonyymi

        Nyt on uusi malli XC jonka voi asentaa mihin asentoon tahansa vaikka väärinpäin, näin ainakin luvataa. Paranneltu malli kaikinpuolin. Itse sain asennettua tuon uuden mallin ihan pystysuoraan, vaikuttaa testikäytön perusteella todella toimivalta. Pakkasia odotellessa. 20min testin aikana lämpötila moottorissa nousi 40 asteeseen. Ydinvoima käyttöinen "webasto" :-D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on uusi malli XC jonka voi asentaa mihin asentoon tahansa vaikka väärinpäin, näin ainakin luvataa. Paranneltu malli kaikinpuolin. Itse sain asennettua tuon uuden mallin ihan pystysuoraan, vaikuttaa testikäytön perusteella todella toimivalta. Pakkasia odotellessa. 20min testin aikana lämpötila moottorissa nousi 40 asteeseen. Ydinvoima käyttöinen "webasto" :-D

        Niinku sanottu ja todettu ei kannata ostaa, kiva sit vaihdella rikkinäisiä vaikka takuuseen saisinin.

        Kallista lämmittämistä, panosta mielummi talvenaikana öljynvaihtoon kuin hukkaamal rahoja tähän vehkeeseen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinku sanottu ja todettu ei kannata ostaa, kiva sit vaihdella rikkinäisiä vaikka takuuseen saisinin.

        Kallista lämmittämistä, panosta mielummi talvenaikana öljynvaihtoon kuin hukkaamal rahoja tähän vehkeeseen

        Mistä tiedät kannattaako ostaa? Oletko perehtynyt tuotteeseen? Itselläni ekoja xc sarjan lämmittimiä joka myytiin proto vaiheessa mulle messuilla. Toimii kuin junan vessa. Sähkö ja nestepuoli erikseen, ei kuseksi tiivisteet. Keraaminen vastus käytännössä ikuinen, ja pumppu ilmeisesti tulee defan tehtaalta, ja sekin specsien perusteella markkinoiden tehokkain nostokyvyltään👍

        Ps. Paskaa analyysiä nämä perusteettomat pojanklopit huutelemassa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinku sanottu ja todettu ei kannata ostaa, kiva sit vaihdella rikkinäisiä vaikka takuuseen saisinin.

        Kallista lämmittämistä, panosta mielummi talvenaikana öljynvaihtoon kuin hukkaamal rahoja tähän vehkeeseen

        > Niinku sanottu ja todettu ei kannata ostaa, kiva sit vaihdella rikkinäisiä vaikka takuuseen saisinin.

        Tätä vaivaa ole, koska kaikki viat kuitataan asennusvirheistä johtuviksi.


    • Anonyymi

      Täällä mb 220cdi:ssä kii tt-thermo 1000w uusin xc malli. Ostin -19 syksyllä, toimi loistavasti viime talven ja nyt pari talvea. Ohjeet kannattaa lukea ennen asennusta, mm kesällä magneettipumppua pyöräytettävä 1-2krt kuukaudessa niin ei kerry moskaa. Oikein asennettuna ja käytettynä rehellisesti tehokkain ja paras lämmitin mitä omistanut👍

      Jonkin verran foorumilta seurailin, niin porukka ilmeisesti asennellut näitä paljonkin pieleen, mm edellisen mallin ei niin tehokas pumppu ei jaksanut nostaa nestettä kun laite asennettu aivan liian alas..

      Summasummaarum: jos yhtään hajua autoista, tuttua joka korjaa, tai sitten valmius asennuttamaan ulkopuolisella, niin suosittelen todella kovasti TT-Thermo XC sarjaa!

      • Anonyymi

        > mm edellisen mallin ei niin tehokas pumppu ei jaksanut nostaa nestettä kun laite asennettu aivan liian alas..

        Suljetussa kiertopiirissä pumpun sijainnilla ei ole merkitystä.

        Mutta kiva kuulla, että on TAAS tullut uusi malli, joka korjaa EDELLISEN mallin viat. Vaikka ei siinä edellisessäkään ikinä mitään vikaa ollut ennen kuin tuli uusi, joka korjasi ne viat, joita ei ollut.

        Minä ostin pari vuotta sitten tälleisen uuden mallin, joka korjasi edellisen viat, joita siis ei ollut. Vehje kusi saappaaseensa eli tiivisteet petti ja laite meni alle kuukauden aikana oikosulkuun.

        Ei korvausta, koska valmistajalla on vakioseliys kaikkeen - asennusvirhe/ilmaan järjestelmässä, minkä vuoksi vastus palaa rikki. Niin, ei palanut vastus, vaan ensin laukoi vikavirtasuojaa ja lopuksi alkoi virtaa karkailemaan niin, että sulake paloi tolpasta, missä vikavirtasuojaa ei ollut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > mm edellisen mallin ei niin tehokas pumppu ei jaksanut nostaa nestettä kun laite asennettu aivan liian alas..

        Suljetussa kiertopiirissä pumpun sijainnilla ei ole merkitystä.

        Mutta kiva kuulla, että on TAAS tullut uusi malli, joka korjaa EDELLISEN mallin viat. Vaikka ei siinä edellisessäkään ikinä mitään vikaa ollut ennen kuin tuli uusi, joka korjasi ne viat, joita ei ollut.

        Minä ostin pari vuotta sitten tälleisen uuden mallin, joka korjasi edellisen viat, joita siis ei ollut. Vehje kusi saappaaseensa eli tiivisteet petti ja laite meni alle kuukauden aikana oikosulkuun.

        Ei korvausta, koska valmistajalla on vakioseliys kaikkeen - asennusvirhe/ilmaan järjestelmässä, minkä vuoksi vastus palaa rikki. Niin, ei palanut vastus, vaan ensin laukoi vikavirtasuojaa ja lopuksi alkoi virtaa karkailemaan niin, että sulake paloi tolpasta, missä vikavirtasuojaa ei ollut.

        Tiedusteltu XC-sarjaa omaan autoon kaverilta joka töissä thermolla. Tiesi kertoa että XC-sarjalla reklamaatioprosentti 1.5%, eli sadasta max kahdessa valmistusvikaa. Kyllä tuo tt-thermon xc malli nyt vaan kuulostaisi markkinoiden pätevimmältä lämppäriltä hintaan nähden. Tuo porukka joka tapauksessa tuntuu tuota vehjettä kehittävän, ainahan käyttökokemukset tuovat uutta kehitettävää. Ei tarvitse välttämättä olla varsinaista vikaa jos tuotetta kehittää (erikoinen tapa ajatella että uusi tuote on uusi sen takia että vanha on huono). Teknologia kehittyy, komponenttien koko muuttuu ym :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedusteltu XC-sarjaa omaan autoon kaverilta joka töissä thermolla. Tiesi kertoa että XC-sarjalla reklamaatioprosentti 1.5%, eli sadasta max kahdessa valmistusvikaa. Kyllä tuo tt-thermon xc malli nyt vaan kuulostaisi markkinoiden pätevimmältä lämppäriltä hintaan nähden. Tuo porukka joka tapauksessa tuntuu tuota vehjettä kehittävän, ainahan käyttökokemukset tuovat uutta kehitettävää. Ei tarvitse välttämättä olla varsinaista vikaa jos tuotetta kehittää (erikoinen tapa ajatella että uusi tuote on uusi sen takia että vanha on huono). Teknologia kehittyy, komponenttien koko muuttuu ym :)

        Niin, valmistusvikoja ei ole, kun kaikki ongelmat selitetään asennusvirheiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > mm edellisen mallin ei niin tehokas pumppu ei jaksanut nostaa nestettä kun laite asennettu aivan liian alas..

        Suljetussa kiertopiirissä pumpun sijainnilla ei ole merkitystä.

        Mutta kiva kuulla, että on TAAS tullut uusi malli, joka korjaa EDELLISEN mallin viat. Vaikka ei siinä edellisessäkään ikinä mitään vikaa ollut ennen kuin tuli uusi, joka korjasi ne viat, joita ei ollut.

        Minä ostin pari vuotta sitten tälleisen uuden mallin, joka korjasi edellisen viat, joita siis ei ollut. Vehje kusi saappaaseensa eli tiivisteet petti ja laite meni alle kuukauden aikana oikosulkuun.

        Ei korvausta, koska valmistajalla on vakioseliys kaikkeen - asennusvirhe/ilmaan järjestelmässä, minkä vuoksi vastus palaa rikki. Niin, ei palanut vastus, vaan ensin laukoi vikavirtasuojaa ja lopuksi alkoi virtaa karkailemaan niin, että sulake paloi tolpasta, missä vikavirtasuojaa ei ollut.

        Mun lämmittemessä ei oo saappaita ... varmaan siitä syystä toimii , niin hyvin !!!


      • Anonyymi

        Laskujeni mukaan 2019 syksyn jälkeen on vasta nyt toinen talvi menossa ja kirjoitit:
        Anonyymi
        12.10.2020 12:35
        että " Ostin -19 syksyllä, toimi loistavasti viime talven ja nyt pari talvea.", elikkäs onko sulla yksi pilikku viisi talvea muita enemmän? "toimi loistavasti viime talven ¤tarkoititko 2019-2020¤ ja nyt pari talvea.", olisko noi sitten =2020-2021 ja 2021 ja 2022=, aikamoinen ennustaja Eino/Elma olet, jotta noin monta talavee jo männy.


    • Anonyymi

      TT thermo 1500 defa pistokkein ja nyt lähtee 6 talvi ja sama mollikka siellä toimii edelleen. Ilmeisesti sattunut hyvä yksilö. kesällä jos muistan käytän kerta pari humisemssa ja ihan turhaa kaiketi. Käytän max 30min koska ei tartte enempää olla sähkössä. usein n 15min kun kiire lähtö ja on puhaltaa heti jo haaleaa silloinkin. Asento on täysin pystyssä ja hieman kannen alla on ylin kohta laitteen ulostuloputkessa. Liekö kestolla osuutta asiaan että on se redline purppurapunainen joku lisäaine nesteessä Red line water wetter. En tiedä onko motori up turhuus aineen veroinen mutta semmoist aon ja rvs öljyissä joka paikassa . Liemiä on hauska lisäillä ja toivoa että on jotain hyötyä. Mutta rvs alensi kulutusta pari desiä on varmaa sataselle. Tiedä saanko ikinä rahoja takaisin mutta hauskaa on ollut. laitan en tuleviinkin autohin mutta eipä ole tarvetta uusia autoja vielä. Ainoamitä pitää uusia on defa pistoke koska kuumenee liitin puskurissa 1,5kw tehon takia sis. lämmitintä ei ole.

      • Anonyymi

        No tuo noin niin töllasta ajattelin ja ite asentelisin elikkäs mitä tarkoitat tolla:
        #Asento on täysin pystyssä ja hieman kannen alla on ylin kohta laitteen ulostuloputkessa.#
        toi täysin pystyssä kyl menee jakeluun, mutta mitä toi: "hieman kannen alla on ylin kohta laitteen ulostuloputkessa" tarkoottaa, elikkäs minkä kannen alla hieman ja mikä on toi ylin kohta, voisitkos selventää ekaa kertaa asentavalle?


    • Anonyymi

      Mulla ostettu ja asennettu 26.1.19 . 1000w asennus alanliikkeessä mulla auton moottori 3.0 v6 tdi ei kestänyt vuottakaan🤔

      • Anonyymi

        Joo, oon kuullu et 3.0 v6 tdi koneissa ei kestä mikään punppu, sääli, ku konehan o aiwan loistava kuhan toimii, risana aivän säälittävän julma taskuille.
        Ai niinpä toi tt-termo ei toimi ees 1.0 micrassakaan kuin sen yhen talven, säälittävä tekele suomalaista laatusuunnittelua, saiskohan niiltä akunlämmittäjää samalla idealla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, oon kuullu et 3.0 v6 tdi koneissa ei kestä mikään punppu, sääli, ku konehan o aiwan loistava kuhan toimii, risana aivän säälittävän julma taskuille.
        Ai niinpä toi tt-termo ei toimi ees 1.0 micrassakaan kuin sen yhen talven, säälittävä tekele suomalaista laatusuunnittelua, saiskohan niiltä akunlämmittäjää samalla idealla?

        Montako pensapumppuu on menny, kun kerram mitkään pumput ei kestä 3.0 v6 tdi koneissa?


      • Anonyymi

        Eka kesti 4kk, toka vuoden. Toiseen autoon uusi malli kesti 2vk ja sitten vuoden. Ja juu oli korjaamoasennettu ja kesällä pyöräytetty. Kaikki 1000w.


    • Anonyymi

      mulla oli 3 viikkoa ja hajos 1000w eikä takuu korvannu en suositele heikko laatu

      • Anonyymi

        Huoli pois! Ensi vuonna tulee taas uusi malli, joka edellisten tapaan korjaa edellisen mallin viat, joita siinä ei koskaan myönnetty olevan. Ennen kuin on ne viat korjaava malli myynnissä.


      • Anonyymi

        Kiinassa on tuo lämmitin suunniteltu ja myydään isoissa verkkokaupoissa.

        Miksi ostaa suomesta moninkertaisella hinnalla??


        Vesiletkun väliin norm letkulämmitin lämmittää hyvin koko moottorin. Ei tarvitse pumppuja. Itsellä on defa "letkulämmitin" tuollainen kestää 20vuotta tai enemmän


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiinassa on tuo lämmitin suunniteltu ja myydään isoissa verkkokaupoissa.

        Miksi ostaa suomesta moninkertaisella hinnalla??


        Vesiletkun väliin norm letkulämmitin lämmittää hyvin koko moottorin. Ei tarvitse pumppuja. Itsellä on defa "letkulämmitin" tuollainen kestää 20vuotta tai enemmän

        Just joo, nykyautoihin ei tartte mitään tt:tä, wepastoja tai epereitä, kun niissä on ilmalämpöpumppu vakiona, eikä vettä koneessa/öljyjä mitä pitäis lämmittää, sähköllä kaikki toimii ja kaikissa pyörissä oma sähkömoottori, voiko helepompaa olla?, talvella se pukkaa lämpöä ja kesäsellä kylymää, no voe tokkinsa että on heleppoo, mites teillä muilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiinassa on tuo lämmitin suunniteltu ja myydään isoissa verkkokaupoissa.

        Miksi ostaa suomesta moninkertaisella hinnalla??


        Vesiletkun väliin norm letkulämmitin lämmittää hyvin koko moottorin. Ei tarvitse pumppuja. Itsellä on defa "letkulämmitin" tuollainen kestää 20vuotta tai enemmän

        Voitko linkata mistä ”isoista” verkkokaupoista tuota samaa tuotetta saa? Vai sekotatko arctic auton lämmittimeen mikä on rakenteeltan täysin eri kun nykyiset Tt-thermot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiinassa on tuo lämmitin suunniteltu ja myydään isoissa verkkokaupoissa.

        Miksi ostaa suomesta moninkertaisella hinnalla??


        Vesiletkun väliin norm letkulämmitin lämmittää hyvin koko moottorin. Ei tarvitse pumppuja. Itsellä on defa "letkulämmitin" tuollainen kestää 20vuotta tai enemmän

        Kaikkiin autoihin ei enää saa letkulämmitintä, vaan pitää tyytyä siihen "turhake" säteilylämmittimeen, siksi moni hakee parasta vaihtoehtoista lämmitintä helkutin kalliitten Eberin/Webaston tilalle, jos ns. jatkuvassa käytössä talvella kuluttavat lyhyen ajomatkojen tapauksissa lämmitintä käytettäessä akun tyhjäksi, jos käyttää ebr/web päivittäin esim. 30 min lämmityksellä, pitää sen jälkeen ajaa vähintään sen 30min ajomatka, että akku latautuu lämmitykseen käytetyn määrän verran, eli surkea ratkaisu sekin, joten nämä ongelmat tietty poistuu, kun kaikki autot muuttuvat täyssähköautoiksi, vai mitä?, sitten vaan taas ihmetellään kuinka paljon auto lataa ajomatkaa taloyhtiön 10A sulakkeella olevasta tolpasta, josta saa kerrallaan sen 2h virtaa, vai pitääkö 2h:n välein käydä vääntämäss kelloa?, elikkäs jos haluat ajaa 200km päivässä, ei se sitten enää onnistukaan sillä 2h latauksella 10A sulakkeella.


      • Anonyymi

        Ei oo mitää uutta tältä firmalta :) peittelee minkä kerkee


    • Anonyymi

      Suomessa suunniteltu ja kiinassa tehty = tuhoon tuomittu yhdistelmä, eka ei osaa suunnitella ja toka ei osaa laadukkaasti tehdä, siinä se yhtälö, no halpaa on (niinkuin pitääkin villeenin sanoin), mutta ei kestä, eikä toimi, eli p#¤&%n saa tilaamattakin, hyllyyn jää mulla.
      Se O moro!

      • Anonyymi

        Hmm, montaako tuotetta nykysin EI tehdä kiinassa? Ei kiinanvalmistusta enää kaihda kun 60v patut :D Defa tehdään Kiinassa! Samoin kaikki muutki ”merkkituotteet”. Miettikää Apple puhelin Designed in California assembled in China :D!!! Jopa Volvo on nykyisin Kiinassa!! Tuo thermon xc mallin teknologia on vaan oikeasti edellä aikaa, optimoitu lämmönsiirrin ja 100% hermeettinen pumppu vain mainitakseni lukuisista ominaisuuksista.. Miten kukaan kilpailia vastaa tuohon?!


    • Anonyymi

      Kahdessa edellisessä autossa ollut perinteiset lokilämmittimet, mitkä pelanneet ainakin sen 20 vuotta. Verkkojohtojen pistokkeet ovat joskus kuluneet niin löysiksi, että ne on pitänyt vaihtaa, jotta virran kulku varmistuu .

      • Anonyymi

        Niin normaali lokilämmittimet on menneet ehjänä vaihtoon autojen mukana 15-20 vuoden iässä ilman ongelmia. Tai tosiaan tuo verkkojohto kuluu niin löysäksi, että ongelmia on.
        Lokilämmittimellä riittä se 1-2 tuntia, mutta koneen kylkeen liimattava säteilylämmitin tuntuu olevan useiden ihmisten mielestä lelu, mikä vaatii todella 3-4 tunnin lämmitystä.


      • Anonyymi

        "lokilämmittimiä" ei ole enää kymmeneen vuoteen saanut asennettua kuin "itä autoihin", viäläkö Volgasta on "Velgaa?" ;))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "lokilämmittimiä" ei ole enää kymmeneen vuoteen saanut asennettua kuin "itä autoihin", viäläkö Volgasta on "Velgaa?" ;))

        voi asentaa kun on vanha ajokki.Ainoa toimiva lämmitin moottorille on juuri lohkolämmitin ja muuten kaikkiin jenkki pakuihin ja avolavoihin voi sen laittaa vielä ihan 2021 malliin kun tilaa on vieläkin toisin kuin muilla ajokeilla.Kaverille tulossa Chevrolet Express Cargo 2021 pidennetty malli ja siihenkin saa lohkolämmittimen.


    • Anonyymi

      Täysin paska laite. Itellä toimi noin 3h sen jälkeen pumppu ei enää lähtenyt pyörimään. Liikkeessä asennettu.

    • Anonyymi

      Ei kestä, selittelevät kaiken asennusvirheiksi. Ei myönnä valmistusvirheitään.

      Ei kannata siis ostaa, kattokaa niiden some sivuja palautteet estetty

    • Anonyymi

      Tulipahan testailtua tt-thermoa kevät kun tämän topicin jälkeen ajattelin ostaa sen niin ettei ole emäpakkasilla rikki jos tuppaa rikki menemään. Kevät talvi n. -10c pakkasta ja puolessa tunnissa riitti niin että lämpömittari värähtää ja puhaltaa lämmintä kabiiniin käynnistäessä, lämmityskertoja about 30kpl ja hyvin pelittää, ohjeen mukaan kesällä pyöräytetty pari kertaa päällä kuten ohjeessa mainittu niin ei jää skeida pumpun magneettiin ja jumi. Asennuksen tein itse ja korjaamoalan kaveri konsultoi, on kuulemma asenneltu joskus niin että pumpun maksimi ylittyy jolloin kierto heikentyy, olisko ollut n.1metri nostokorkeus. Nyt odotan innolla talvea että tätä pääsis vielä kunnolla testailemaan, sen verran hyvät kokemukset kevättalvesta. Tällä hetkelle ei voi muuta sanoa kun että Suoli24 ei koskaan petä, olisiko täällä vaan katkeria säteilylämmittäjiä joilla ei ole varaa noin 200€ vehkeeseen ;) ja hox tätä harkitsevat, 200€ menoerä autoilussa on aika pikkuhinta vaikka sitten kokeilumielessä. Täältä ääni TT-Thermolle, jos lakkaa toimimasta lupaan tulla tänne itkemään. Jos pakkasilla toimii niin voisi kai sitä positiivistakin joskus antaa.

      K.R

      • Anonyymi

        Hyvin toimi täälläkin TT-Thermon XC malli viime talven, jopa tammikuun kovat pakkaset vaikka oli tosi kovassa käytössä. En ottaisi kovin vakavasti näitä trollauksia tässä viestiketjussa, kilpailijoita on helppo mustamaalata anonyymillä palstalla.


    • Anonyymi

      Itsellä on 2.5 bensa autossa 1500w 4 talvea nähnyt malli ja toiminut täysin. Lämmitän vain max 30min ja joku 30 lähentelevä niin naksautin 45min yhden napsun lisää siihen keliin. Ei jää ns päälle turhia lämmittämään. Nyt taidan tilata uudemman XC mallin kun on jo noin iäkäs nykyinen toimiva edelleen. Mutta kenties 2200 XC ja 15min ja sää lähteä.

      • Anonyymi

        En tiedä kuka olet ja mitä tarkoitat totuuden sattumisella. Tein pistokokeen: vastasivat Facebookissa viestiini ja kommentointi myös onnistui, eli eikö palaute silloin ole ihan julkisesti esillä? Tosiasiahan se on että TT-Thermo on suomen ja pohjoismaiden markkinoilla alkuperäinen letkulämmitin pumpulla jossa on mitään järkeä. Tuo laite valmistetaan omalla tehtaalla, ja heidän toimipisteellä käyneenä on ilo huomata, kuinka ammattimaista porukkaa tuota laitetta jatkuvasti tutkii ja kehittää. Nuo kiinasta suoraan tulevat Arctic-Auto, Timco, etc lämmittimet taas ovat oikeasti halvimmilla komponenteilla kiinassa kasattuja ja joka vuosihan niistä osalle onkin myyntikieltoa napsunut. Halpakauppaketjujen myynti perustuukin ns ”bulkkimyyntiin” kunhan tavara liikkuu. Hox, TT-Thermo ei muuten notku halpahallien hyllyissä, minusta sekin kertoo tuotteesta ainoastaan hyvää.

        Riku


    • Anonyymi

      Kolmas lämmitin menossa. Yksi uudempi xc ja kaksi vanhempaa mallia ollut 1000w. Kaikki kestäneet sen yhden talven ja seuraavana talvena takuun loputtua ei enää lämmitä. Ei enää yhtään ttthermoa tähän taloon. Ennen lämmittää säteilylämmittäjällä moottorin kylkeä...

      • Anonyymi

        Sensuuri iskee pian, ei saa antaa kuin positiivisia palautteita


    • Anonyymi

      Aikaisempi auton omistaja oli tälläisen laitattanut 3,5 litraiseen Lexusin koneeseen 2020 vuoden tammikuussa ja itsellä pelittää aivan hyvin. 1000 wattinen, mahdollisesti vielä vanha malli, joskin en ole tarkistanut.

      Leudoilla pakkasilla (~ -5C), saa koneen reilusti ihan lämpimäksi. Mottori sulattaa auton alla olevan höttölumen. Kunnon pakkasilla on silti plussan puolella startissa.

      Säteilylämmittimet pikkukoneissakaan ei ole koskaan saaneet näin lämpimiksi.

    • Anonyymi

      1.5kw ja sitä vanhempaa sarjaa mutta miksi se on nyt 5talvea kestänyt? Nyt alkaa 6 talvi seuraavaksi. Onko nämä uudemmat nyt sitten heikompia? Bensa autossa 2.5 l ja empä lämmittele kuin 20-40 min riippuen vähän miten kylmä on. Joskus unohtui yöksi päälle kun jäi kellokytkin (manuaalisesti lämmittelen normaalisti) päällä asentoon niin n 8 tuntia oli lämmittänyt eikä mitään ongelmaa ollut mutta auto oli muuten lämmin jopa sisällä oli lämpöä kun nousi lämppärin kennon kautta ja oli tietysti kierrättänyt ilmaa sisälläkin. Kuuman kesäpäivän lähtö oli sinä aamuna. Yösähkö joten eipä edes tullut kalliiksi. Ehkä teho on hieman mutuna laskenut mutta hyvin mutua vain. Tuumin että laitatan vielä tehokkaamman kun 2.2 kw ja 10min lämmitys. Supistusholkkeja pitäs viritellä , en tiiä mutta halpa lämmitys muoto ja halpa uusia kun vertaa ”webastoihin” ajossa ei lämmintä tartte kun kone on kuuma ja lämmityslaite on oikeasti tehokas. Kerrostalo hirviö elämään ei lämmittimeni oikein sopisi mutta empä ikinä koskaan tule asumaankaan semmoisessa vankilassa. Sähkö auto? Ei vielä ei ei.

    • Anonyymi

      On kokemuksia 500w ja 1000w ja sitten ainoasta joka vaikuttaa 1500w versioista. Kokemukset 3: perheen autosta niin kuin siis meillä 3 autoa tallissa. 500w ei tunnu oikein mitenkään edes 2h lämmityksellä. Laitoin sen huvikseen mönkijään kun jäi kerta ylimääräiseksi ja siinä se riittää. 1000w möin naapurin pikku 3 sylinteriseen jossa taitaa riittää.
      1000w 2h vain hieman havaittavaa ja vasta 1500w on oikea riittävä lämmitin. 2.5-1,9 on iskutilavuudet koneissa.
      Nämä kokemukset tehoista. Arvaa mitä mieltä niistä 350w pintalämmittimistä olen arvaa huviksesi. 1,5kw on vasta lämmitin ja jo 30min huomaa selvästi. Kerran oli kello jäänyt kello asentoon ei timerille ja lämmitti 7h kyllä n 15c pakkasessa ja töihin lähtiessä aamulla oli pitkällä lämpömittati autossa jossain 60 paremmalla puolella ja khin kesäkäynnistys. Noissa on termostaatti joka katkoo kun käy näin eli vahinko pitkä lämmitys. Webasto on paras mutta kallis ja akkua pitää seurata ja latailla kuten kyllä muutenkin pitää pakkaskaudella kaikissa autossa mitkä ulkokatos lämmöt. Kun liikun missä sattuu hieman extreme metsä yöpyjä ja salkku 2kw agrekaatti on käytössä autolla eli lämmitän autoni jos on esim 20c pakkasyö ja 1500w lohkolämmitin tt thero lämmittää auton hyvin agregaatin voimin. Agrekaatille on paljon muutakin käyttöä ja aivan siinäkin on mini esilämmitys rakennettu joka on ihan eri juttu. Tykkään lämmittää koneet ennen käyttöä. Kukin tekee tavallaan.

    • Anonyymi

      Onko kukaan asentanut ko.lämmitintä Raw4:n ja mihinkä viisain laittaa?
      Maahantuojan edustaja ei oikein suostu asentamaan tai ottaa siitä lähes 700 euroa, kun eivät tiedä että miten ja mihinkä se Toyota Raw:iin laitetaan.

    • Anonyymi

      vuonna 2014 laitoin VVW T5 kärryyn lämppärin. Aiemmin oli "silitysrauta" - mitääntekemätön härpäke. Viime talvena meni vesiletku poikki ja lämppäri poltti kuiviltaan itsensä. Ostin uuden ja edelleen pyörii. Kyseessä 1,5KW lämppäri.
      Just kävin hakemassa rouvan vanhaan 1,4 l Corollaan 1KW lämppäärin.

      Alkuaikojen ongelmat käsittääkseni johtuivat O-renkaan materiaalista.

      Olen erittäin tyytyväinen ollut tuotteeseen.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      364
      3222
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      143
      1229
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      61
      1167
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      138
      1007
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      115
      816
    6. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      762
    7. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      160
      752
    8. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      727
    9. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      113
      727
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      40
      689
    Aihe