Tapahtui tänään liikenteessä

huonokuskiko

Tarkalleen ottaen enintään 1,5 tuntia sitten. Olen Keravalla, kääntymässä pian valoista vasemmalle moottoritielle Lahden suuntaan. Perään tulee hieman ennen valojen vaihtumista minun taakseni valkoinen SKoda-kuski. Hieman ennen kiihdytyskaistan loppua mittarin mukaan ajan noin 80km/h. Sieltä tulee rekka.
Kiihdytän 100:n rajoituksen mukaan ja ennen kuin liityn kiihdytyskaistalta moottoritielle, laitan vilkun päälle merkiksi tulostani tähän kaistalle.
Pääsin rekan taakse ja koska keli on tuollainen, siirryin samalla vilkulla ohituskaistalle (rekan takana näkyvyys eteen oli käytännössä nolla veden takia)
Aloitan roiman kiihdyttämisen kun huomasin, että samainen valkoinen Skoda-kuski takanani oli saanut saman idean. Ohitin rekan ja pian ajoinkin 165km/h kun tuo valkoinen Skoda-kuski pysyi kiinni perässä. Vähän ajan kuluttua otin jalan pois kaasulta ja annoin nopeuden höllentyä rauhassa noin 120:n. Tällä välin Skoda-kuski ohittaa minut oikealta puolelta ainakin 140km/h nopeudella ja kurvaa suoraan eteen niin että kaikki loskapaska lentää lasiin.

Eli ikään kuin kostoksi ja jatkoi samalla matkaansa. Mitä tein väärin että kuski provoitui niin pahasti että jaksoi kiihdyttää kanssani 165km/h, ohittaa minut oikealta ja kurvata takaisin samalle kaistalle nin että loska lentää? Mielestäni käytin vilkkua oikea oppisesti, siirryin kiihdytyskaistalta suoraan ohituskaistalle samalla vilkulla ja skoda kuskilla oli sama idea.

Saako näin tehdä? Mitä virheitä tein itse, mitä hän?

9

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 100heti

      Kiihdytit liian hitaasti rampilta, eikös se ole suora ...

      • pitikiihdyttää

        Siis rampilla...


      • huonokuskiko

        Onhan se melko suora. Tuoreena kuskina en viitsi kiihdyttää hullun lailla kun lähtee renkaat sutimaan. Jos auto lähtee sutimaan kiihdyttäessä, en tiedä muuta kuin että hiljennä kaasua.
        Tässä on Keravan liittymän kiihdytyskaista Lahden suuntaan: https://goo.gl/maps/8WLDm7hc91N2
        ap


    • lobotomiaa.vajakeille

      Ota lääkkeesi ja anna niiden vaikuttaa tarpeeksi kauan, niin ehkä saat vastauksen.

    • Autokouluun

      Kertomasi mukaan teit suunnilleen kaiken väärin. Ole onnellinen, ettei paikalle sattunut poliisin partiota. Nyt miettisit tätä samaa kysymystä merkittävän paljon köyhempänä.

    • Sinä teit tekstin perusteella varmuudella yhden ja mahdollisesti toisen virheen:
      1) ylinopeus (vieläpä törkeä, olisi riittänyt kortin välittömään poisottoon)
      2) et siirtynyt oikeanpuoleiselle kaistalle rekan ohitettuasi (tämä arvio on epävarma, koska tekstistä ei käy ilmi mitään muusta liikenteestä eli oliko oikealla tilaa).

      Skoda-kuski teki kolme virhettä:
      1) ylinopeus
      2) ohitus oikealta moottoritiellä
      3) kaistanvaihto liian lähelle eteen.

      Optioksi jää vielä neljäs virhe eli se, että hän meni sinne oikeallekin vaihtaessaan liian lyhyeen väliin/liian lähelle jonkun eteen, mutta tätä ei voi tekstistä päätellä.

      Siinä ei sinänsä ole virhettä, että vaihdoit saman tien ohituskaistalle, jos siellä kerran oli tilaa. Skoda-kuskin toimintakaan siinä kohdassa ei ollut sinänsä laitonta mutta vähän harkitsematonta.

      • Scania164

        Ehkäpä tämä alottaja pyrki vättämään liian aikaisin palaamista rekan eteen ja ruiskimasta kuraa ohitettavan lasille ! Selostuksesta päätellen ainoa virhe oli tämä ylinopeus !


    • lakkikädessä

      Ei muta, kuin sokotan normaalia toimintaa..

      • nomaalia

        Eipä taida olla konsernin tuotteissa vielä muissa kuin Audissa tuollaista k...päätoimintoa vakiovarusteena. Muihin se pitää vielä hankkia lisävarusteena tai tuottaa itse rattia ja polkimia käyttämällä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1795
    2. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      74
      1415
    3. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1392
    4. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      295
      1290
    5. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      28
      1189
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      116
      1132
    7. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      5
      1049
    8. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      977
    9. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      899
    10. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      232
      848
    Aihe