Yli-Täpäkkä virkaan Salamin yliopistoon

U.Y-T

Käyttäytymistieteiden professori sekä kauppatieteiden partikkeli Uolevi Yli-Täpäkkä on valittu kahden vuoden määräaikaiseen virkaan Yhdysvaltoihin, Oreganon osavaltioon Salamin yliopistoon. Hän hoitaa asuntoasiain professuuria vieden samalla alueelle suomalaista tietotaitoa rakentamisesta ja asuntopolitiikasta.

- "Jo lentokoneen ikkunasta näki, että vauraalle alueelle ollaan laskeutumassa. Salamin keskustassa on muutama pilvenpiirtäjä, mutta välittömästi liikennevalojen jälkeen alkaa vauras omakotitaloalue suurine puutarhoineen ja upeine kivitaloineen. Täällä tuhmia lapsia ei pelotella möröillä, vaan kasarmille joutumisella. Arvot ovat kohdallaan eikä ilman stetsonia astele kadulla yksikään itseään kunnioittava ok-asukki", hehkuttaa Yli-Täpäkkä blogissaan.

- "Vaurauden taustalla on tietysti omasta itsestään huolehtiminen, omatoimisuus ja kova työnteko. Täällä tiedetään, ettei kukaan tule tarjoamaan sinulle ok-taloa, mikäli vain makaat yksiön hetekalla Budweiser-pullo toisessa ja makkarapötkö toisessa kädessä. Kylläpä leuat loksahtivat auki paljastaessani, että Suomessa puolet kansasta on niin saamatonta, että jää kasarmille koko elämäkseen, vailla mitään toivetta paremmasta. Eikö niitä yhtään hävetä, kysellään täällä - ja syystäkin".

- "Yliopistolla tirskahdettiin nauramaan kerrottuani Helsingin moottoriteiden muuttamiseta bulevardeiksi ja polkupyöräilyn laittamisesta etusijalle. Kukas siellä sitten muka työt tekee, kysellään täällä päätä puistellen".

Yli-Täpäkkä lupaa palata asiaan, kunhan saa tutkimuksensa Oreganossa ensin kunnolla käyntiin. - "Täällä grillinikin on isompi kuin monen auto siellä koti-hikiällä. Muistakaa, että kasarmilla parvekegrillaus on ankarasti kiellettyä", lopettaa professori velmu ilme silmäkulmassa.

19

129

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Go Y-Täpäkkä!

      Kaikkien Ok-asukkaiden sankari! :D

      • Joo. Hieno mies tämä professuurin omaava Yli-Täpäkkä. Lisäksi hän on suoranainen hyväntekijä kun lähes pyyteettä valistaa kassujen slummiasujia pyrkimään parempaan elämässään. Saas nähdä koska tulee tulosta.


      • 1_212
        Antigue kirjoitti:

        Joo. Hieno mies tämä professuurin omaava Yli-Täpäkkä. Lisäksi hän on suoranainen hyväntekijä kun lähes pyyteettä valistaa kassujen slummiasujia pyrkimään parempaan elämässään. Saas nähdä koska tulee tulosta.

        Antigue avannut ja kaksi kertaa jo vastannut itselleen:D Kas kun tämä Yli-täpäkkä on päässään, no pitäähän trollilla olla jotain ajankulua kun muuten surkeaa:D


      • BH_90210
        1_212 kirjoitti:

        Antigue avannut ja kaksi kertaa jo vastannut itselleen:D Kas kun tämä Yli-täpäkkä on päässään, no pitäähän trollilla olla jotain ajankulua kun muuten surkeaa:D

        Ei ole varmasti tylsää "matkaillessa"


    • ok-porsas

      Professori ja Partikkeli ei ilmeisesti tiedä sitäkään että heteka on ihan supisuomalainen keksintö, tuskin niitä on montaa edes suomalaisten uudisraivaajien toimesta sinne viety.

      • ok-paronl

        Taitaa kuitenkin olla kt-porsas, vai kuinka?

        Professori Uolevi Yli-Täpäkkä tietää tasan tarkasti asiat paremmin kuin suomi24:n elämäntapaintiaanit. Heteka on jenkeissä todella yleinen kasarmiasukkien keskuudessa, suburbanien ok-taloissa sellaista harvemmin näkee.


    • ok-siemensyöksy

      Auts. huhhuh AIJAIJAI!!

      Nyt kassukehveleitä viedään oikein olan takaa. Mahtaako tuo olla enään laillistakaan!

      Kohta varmaan kantakaupungin kennostojoonas ilmoittautuu puolustelemaan kasarmiolosuhteita ja "palveluiden" (oksennus, virtsa, uloste ) äärellä asumista

      • EskoLaaksonen

        Asun itse kerrostalossa ja pakko sanoa että tämä homma menee nyt aivan liian pitkälle. Arvatkaa onko mukavaa kun vittuillaan täällä päivästä toiseen. Myönnän että tippa tuli silmään tuota saatanan vittuilua lukiessa. Ei se ole aina ihmisen oma valinta missä asuu sillä elämässä tulee yllättäviä käänteitä, sairautta, työttömyyttä. mielenterveyden häiriöitä yms. Hieman EMPATIAA SAATANAN HOMOT!
        Se kieltämättä lohduttaa että stadin omakotitalot rommasivat ja pahasti.


      • ok-patruuna
        EskoLaaksonen kirjoitti:

        Asun itse kerrostalossa ja pakko sanoa että tämä homma menee nyt aivan liian pitkälle. Arvatkaa onko mukavaa kun vittuillaan täällä päivästä toiseen. Myönnän että tippa tuli silmään tuota saatanan vittuilua lukiessa. Ei se ole aina ihmisen oma valinta missä asuu sillä elämässä tulee yllättäviä käänteitä, sairautta, työttömyyttä. mielenterveyden häiriöitä yms. Hieman EMPATIAA SAATANAN HOMOT!
        Se kieltämättä lohduttaa että stadin omakotitalot rommasivat ja pahasti.

        Olet oikeassa, ei saisi olla ilkeä. Kasarmeilla elämä on muutenkin niin kurjaa, ettei siihen tarvittaisi enää minkään sortin kuittailua. Kaikki se meteli, haju, parveketupakoitsijat, ördääjät, parkkipaikkaongelmat, ahtaus jne.

        Minä ainakin parannan tapani.


      • EskoLaaksonen
        ok-patruuna kirjoitti:

        Olet oikeassa, ei saisi olla ilkeä. Kasarmeilla elämä on muutenkin niin kurjaa, ettei siihen tarvittaisi enää minkään sortin kuittailua. Kaikki se meteli, haju, parveketupakoitsijat, ördääjät, parkkipaikkaongelmat, ahtaus jne.

        Minä ainakin parannan tapani.

        Kiitos. Kuppaisia ihmispersenaapureita on koko tämä tuhoon tuomittu maa täynnä. Semmoinen voi osua kenen tahansa kohdalle, eikä vittuilu todellakaan naurata sen jälkeen.


    • Niin, omakotitaloissa asuvat ne joilla ei fyrkat riitä kerrostaloon!

      • Niinkö

        Moni on kuullut kerrostaloasukista, joka haluaisi vimmatusti ok-taloon, mutta taloudellinen tilanne ei anna periksi.

        Mutta onko kukaan koskaan kuullut ok-asukista, joka haluaisi kerrostaloon mutta unelma jää toteuttamatta rahanpuutteen vuoksi?


      • Tuttu-juttu

        En ole kuullut, mutta lukenut. Olisiko ollut vuosi sitten artikkeli naisesta joka kertoi miten haluaisi kovasti muuttaa kerrostaloon kun oli jo ikää kertynyt eikä enää halunnut omakotitaloa ylläpitää, ja mieskin oli kuollut. Ongelma oli siinä että talo ei kertakaikkiaan mennyt kaupaksi. Lisäksi naista pelotti mahdolliset vastuut talokaupan jälkeen. Artikkelin mukaan kyse ei suinkaan ollut yksittäistapauksesta, vaan yhä suurenevasta ongelmasta.

        Kyllä Suomessa on paljonkin ihmisiä jotka asuvat omakotitalossa vaikka eivät haluaisi.


      • 6-171717
        Tuttu-juttu kirjoitti:

        En ole kuullut, mutta lukenut. Olisiko ollut vuosi sitten artikkeli naisesta joka kertoi miten haluaisi kovasti muuttaa kerrostaloon kun oli jo ikää kertynyt eikä enää halunnut omakotitaloa ylläpitää, ja mieskin oli kuollut. Ongelma oli siinä että talo ei kertakaikkiaan mennyt kaupaksi. Lisäksi naista pelotti mahdolliset vastuut talokaupan jälkeen. Artikkelin mukaan kyse ei suinkaan ollut yksittäistapauksesta, vaan yhä suurenevasta ongelmasta.

        Kyllä Suomessa on paljonkin ihmisiä jotka asuvat omakotitalossa vaikka eivät haluaisi.

        Enemmän on ihmisiä toisinpäin, eli haluaisivat muuttaa isompaan omaan etäälle kassunaapureistaan, mutta kun ei oo varaa. Kun me muutimme tasokkaaseen omakotitaloon, pojan kaverit 2-3 ääneen ihmettelivät että mäkin haluaisin asua tällaisessa talossa. "Vau kuinka hieno"


      • ok-herttua
        6-171717 kirjoitti:

        Enemmän on ihmisiä toisinpäin, eli haluaisivat muuttaa isompaan omaan etäälle kassunaapureistaan, mutta kun ei oo varaa. Kun me muutimme tasokkaaseen omakotitaloon, pojan kaverit 2-3 ääneen ihmettelivät että mäkin haluaisin asua tällaisessa talossa. "Vau kuinka hieno"

        Totta, jostain jänkäputaalta tietysti voi löytyä yksittäinen mummo, jonka voimat voivat olla ehtyneet ja muuttaminen tuntuu vaikealta.

        Täällä etelässä taas tilanne on tasan tarkkaan se, että ok-taloihin olisi paljon enemmän tunkua kuin mitä on tarjontaa. Kasarmille aina pääsee luukuttamaan.


      • j0yohu
        ok-herttua kirjoitti:

        Totta, jostain jänkäputaalta tietysti voi löytyä yksittäinen mummo, jonka voimat voivat olla ehtyneet ja muuttaminen tuntuu vaikealta.

        Täällä etelässä taas tilanne on tasan tarkkaan se, että ok-taloihin olisi paljon enemmän tunkua kuin mitä on tarjontaa. Kasarmille aina pääsee luukuttamaan.

        Juuri sen vuoksi omakotitalojen hinnat laskevat maanlaajuisesti?


      • Paljonko ovat laskeneet vuositasolla tai pidemmällä ajanjaksolla, jos siis yksitäisiä kauppoja ei oteta mukaan laskuihin. Pääkaupunkiseudulla ainakaan tätä ongelmaa ei ole.

        Kerro siis ihmeessä lisää.


      • Tuttelijutteli
        Antigue kirjoitti:

        Paljonko ovat laskeneet vuositasolla tai pidemmällä ajanjaksolla, jos siis yksitäisiä kauppoja ei oteta mukaan laskuihin. Pääkaupunkiseudulla ainakaan tätä ongelmaa ei ole.

        Kerro siis ihmeessä lisää.

        No täytyyhän sen olla niin kun tämän palstan asiantuntijat ovat niin sanoneet.


      • jlh98t

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      736
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      707
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      692
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      583
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe