Paavali kehottaa korinttilaisia koettelemaan itseään ovatko uskossa.
2 Kor 13:5
"Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta."
Mitä tuo käytännössä tarkottaa?
Miten koetellaan itseä onko uskossa vai eikö ole?
Koetelkaa itseänne oletteko uskossa
10
300
Vastaukset
- HerraONRauha
Oletko ottanut Jeesuksen vastaan omaan sydämeesi? Siinä se ensimmäinen koetinkivi on? Toinen on se että oletko hyljännyt Hänet vai onko Hän saanut jäädä asumaan sinuun? Asuuko siis Jeesus Kristus sydämessäsi? Tunnetko Hänet ja tunnetko Hänen rauhansa?
- ihanarauharistiltä
Niin jos pitää lakia noudattaa joutuu pois armosta uhraamaan elukoita vaatteita rahoja ja on lähellä kirousta . Golgatan ristillä armo.
Ja jos Jeesuksen seuraajan merkkejä (Mark. 16) ei ole yhtään enempää kuin kellä tahansa ateistillakaan, niin onko todella uskossa? Tätä olen itse ajatellut jo 20 vuotta,
- selvittääkö.tämä
Tämä on tärkeä kysymys !
1) tunnemmeko (engl. feel) Pyhän Hengen läsnäolon konkreettisesti, vai perustuuko "käsitys" hänen läsnäolostaan vain kirjoitusten tuntemiseen ?
2) teemmekö samoja tekoja, kuin herramme ja apostolit ja ne, jotka uskoivat ? - niinkuin on kirjoitettu apostolien TEOISSA.
3) elämmekö samalla tavalla, kuin herramme ja apostolit ja ne, jotka uskoivat ? - rakastammeko, olemmeko yhtä ja onko meille kaikki yhteistä ? - jari-pekka--65
Kysymys on Jeesuksen uskosta. Siitä tietoisuudesta, että Jeesus Kristus asuu minussa ja vaikuttaa minussa. Se tietoisuus saa tekemään hullujakin asioita. Mutta Jeesus ei silti jätä koskaan pulaan.
Sä voit koetella että onko sinulla Jeesuksen usko monella tapaa, ihan arjessakin. Ja vaikka täällä s24 palstalla. Jeesushan on meille esimerkki ja kuvastin, peili, jonka kaltaiseksi hän tahtoo meitä muuttaa. Jeesushan ei koskaan herjannut takaisin, vaikka häntä herjattiin.
Ei hän antanut samalla mitalla takaisin, mitä itse sai päälleen törkyä ja syytöksiä ym.
Tämä s24 palsta on loistava koetus omalta osaltaan testata, elääkö Jeesus Kristus minussa, vai olenko lihan vallassa. Voinko hillitä itseni ja olla arvostelematta toisia henkilökohtaisesti, vaikka itse saisinkin lokaa niskaan.
Paljon on tapoja koetella itseänsä. Kyse ei ole nyt siitä, etteikö Jeesus olisi minussa ja sinussa, vaan siitä, elääkö hän minussa. Saako hän hallita ja vallita minua.Jos "Jeesus on minussa" , niin näkyykö sen merkkejä enemmän kuin ateistissa? Tämä on tärkeä, ettei Raamattu ole vain tyhjää täynnä. Eli voi olla uskossa vaikka Raamattu mitä sanoo.
- tärkeä.on.vain.yksi
torre12 kirjoitti:
Jos "Jeesus on minussa" , niin näkyykö sen merkkejä enemmän kuin ateistissa? Tämä on tärkeä, ettei Raamattu ole vain tyhjää täynnä. Eli voi olla uskossa vaikka Raamattu mitä sanoo.
Niin - jos kerran sanomme olevamme uskossa - tokihan meidän luulisi tahtovan elää samoin, kuin uskovien on pyhissä kirjoituksissa kerrottu eläneen !
Rukous : Isä...tulkoon sinun valtakuntasi ja tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä, niinkuin taivaassa...!
Voi meitä, jos meidän tahtomme harhauttaa meidät eksymään Isän tahdosta !
Sillä kuka meistä tänä aikana elää tai edes tahtoo elää apostolisten esikuvien esimerkin mukaisesti !? - aasikin.osaisi.pysähtyä
tärkeä.on.vain.yksi kirjoitti:
Niin - jos kerran sanomme olevamme uskossa - tokihan meidän luulisi tahtovan elää samoin, kuin uskovien on pyhissä kirjoituksissa kerrottu eläneen !
Rukous : Isä...tulkoon sinun valtakuntasi ja tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä, niinkuin taivaassa...!
Voi meitä, jos meidän tahtomme harhauttaa meidät eksymään Isän tahdosta !
Sillä kuka meistä tänä aikana elää tai edes tahtoo elää apostolisten esikuvien esimerkin mukaisesti !?Mut.Hei... !
Keep.On.Rocking.ALL.NIGHT...!!
http://youtu.be/57OsuksGXul
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241576- 301426
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611279Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!731270- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761189Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 541008
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18992Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per179883