Peukkupaikka 28.1.16

Matt.26:36-42

Sitten Jeesus tuli opetuslasten kanssa Getsemane-nimiseen paikkaan ja sanoi heille:"Jääkää te tähän siksi aikaa kun minä käyn tuolla rukoilemassa."Pietarin ja Sebedeuksen hän otti mukaansa. Murhe alkoi ny ahdistaa häntä ja hän joutui tuskan valtaan. Hän sanoi heille:"Olen tuskan vallassa, kuoleman tuskan. Odottakaa tässä ja valvokaa minun kanssani."
Hän meni vähän kauemmaksi ja heittäytyi kasvoilleen maahan ja rukoili:"Isä, jos se on mahdollista, niin menköön tämä malja minun ohitseni. Mutta ei niin kuin minä tahdon vaan niin kuin sinä."
Hän palasi opetuslasten luo ja tapasi heidät nukkumasta. Silloin hän sanoi Pietarille:"Ettekö edes hetken vertaa jaksaneet valvoa kanssani? Valvokaa ja rukoilkaa ettette joudu kiusaukseen. Tahtoa ihmisellä on mutta luonto on heikko."

Surullista.

Koska näinhän se on usein että jos ystävällä on huolia niin omat tarpeemme menevät kuuntelemisen ja myötäelämisen edelle

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lightning_Star

      Niin... ettei nukkuisi vaan valvoisi. Nukkumisen tilahan voidaan hengellisesti käsittää myös sellaisena, ettei näe mitä ympärillä tapahtuu, eikä tiedosta asioita.

      Niin... joskus osoitus siitä, että on aikaa kuunnella, voi olla toiselle lähimmäiselle se signaali, että hänen hätänsä nähdään ja kuullaan... voi olla tilanne jossa ihminen kaipaa, että edes yksi ihminen jäisi kuuntelemaan... olemaan hetken vierellä, jakamassa asioita, jotta jaksaa taas jatkaa.

      Millaisen kuvan annamme Jumalastamme, jos emme näe käydä lähimmäistemme vierelle?
      Eikö juuri uskovien kautta, tulisi ilmentyä lähimmäisillemme kristuksen kaltaisuus?

    • Lightning_Star

      Toiselle lähimmäiselle voi olla tärkeää, että hänen vierellään ollaan. Sanat voi kaikua tyhjänä rakkaudesta, jos se ei kohtaa käytäntöä arjessa. Se että on vierellä, on itsessään osoitus rakkaudesta.

      Lähimmäisen tulisi saada kohdata kristus toisessa lähimmäisessä.

    • Lightning_Star

      Evankeliumi.
      Sen tulisi paljastaa meille mitä on lähimmäisyys, mitä on olla lähimmäinen toiselle lähimmäiselle.

      Jeesuksen välittämä suunnaton rakkaus meitä kohtaan, tulisi tulla eläväksi elämäksi ja olla valona meille ja meissä...jotta emme olisi ja toimisi kuten ennen olisimme toimineet, kun olimme joskus kuolleessa tilassa rikkonaisuuteemme alle jääneinä.

      Evankeliumi on vapauttava sanoma ja se on elämäksi, josta tulisi riittää jaettavaa lähimmäisillemme, joita tiellä kohtaamme.

      • Kiitos ls. Ainakin minua sinun ystävällinen asennoituminen koskettaa ja se vaikuttaa.


      • Lightning-Star

        :)
        Hänessä on rakkaus.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      183
      4020
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      200
      1980
    3. 132
      1604
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      66
      1273
    5. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      58
      969
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      74
      961
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      54
      922
    8. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      158
      907
    9. Tule mukaan

      Sanoisin sinulle jos uskaltaisin. Kertoisin miten kaipuu täyttää minut päivisin ja öisin huudollaan. Se huuto kaikuu sis
      Ikävä
      39
      884
    10. Mies, tunnistatko minut tästä

      🙋 Nainen, järkevä, mukava ja kiltti?
      Ikävä
      75
      875
    Aihe