Peukkupaikka 28.1.16

Matt.26:36-42

Sitten Jeesus tuli opetuslasten kanssa Getsemane-nimiseen paikkaan ja sanoi heille:"Jääkää te tähän siksi aikaa kun minä käyn tuolla rukoilemassa."Pietarin ja Sebedeuksen hän otti mukaansa. Murhe alkoi ny ahdistaa häntä ja hän joutui tuskan valtaan. Hän sanoi heille:"Olen tuskan vallassa, kuoleman tuskan. Odottakaa tässä ja valvokaa minun kanssani."
Hän meni vähän kauemmaksi ja heittäytyi kasvoilleen maahan ja rukoili:"Isä, jos se on mahdollista, niin menköön tämä malja minun ohitseni. Mutta ei niin kuin minä tahdon vaan niin kuin sinä."
Hän palasi opetuslasten luo ja tapasi heidät nukkumasta. Silloin hän sanoi Pietarille:"Ettekö edes hetken vertaa jaksaneet valvoa kanssani? Valvokaa ja rukoilkaa ettette joudu kiusaukseen. Tahtoa ihmisellä on mutta luonto on heikko."

Surullista.

Koska näinhän se on usein että jos ystävällä on huolia niin omat tarpeemme menevät kuuntelemisen ja myötäelämisen edelle

5

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lightning_Star

Niin... ettei nukkuisi vaan valvoisi. Nukkumisen tilahan voidaan hengellisesti käsittää myös sellaisena, ettei näe mitä ympärillä tapahtuu, eikä tiedosta asioita.

Niin... joskus osoitus siitä, että on aikaa kuunnella, voi olla toiselle lähimmäiselle se signaali, että hänen hätänsä nähdään ja kuullaan... voi olla tilanne jossa ihminen kaipaa, että edes yksi ihminen jäisi kuuntelemaan... olemaan hetken vierellä, jakamassa asioita, jotta jaksaa taas jatkaa.

Millaisen kuvan annamme Jumalastamme, jos emme näe käydä lähimmäistemme vierelle?
      Eikö juuri uskovien kautta, tulisi ilmentyä lähimmäisillemme kristuksen kaltaisuus?

• Lightning_Star

Toiselle lähimmäiselle voi olla tärkeää, että hänen vierellään ollaan. Sanat voi kaikua tyhjänä rakkaudesta, jos se ei kohtaa käytäntöä arjessa. Se että on vierellä, on itsessään osoitus rakkaudesta.

Lähimmäisen tulisi saada kohdata kristus toisessa lähimmäisessä.

• Lightning_Star

Evankeliumi.
      Sen tulisi paljastaa meille mitä on lähimmäisyys, mitä on olla lähimmäinen toiselle lähimmäiselle.

Jeesuksen välittämä suunnaton rakkaus meitä kohtaan, tulisi tulla eläväksi elämäksi ja olla valona meille ja meissä...jotta emme olisi ja toimisi kuten ennen olisimme toimineet, kun olimme joskus kuolleessa tilassa rikkonaisuuteemme alle jääneinä.

Evankeliumi on vapauttava sanoma ja se on elämäksi, josta tulisi riittää jaettavaa lähimmäisillemme, joita tiellä kohtaamme.

• Kiitos ls. Ainakin minua sinun ystävällinen asennoituminen koskettaa ja se vaikuttaa.

• Lightning-Star

:)
        Hänessä on rakkaus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      145
      8630
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2459
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      27
      2281
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      38
      2092
    5. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      95
      1768
    6. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      181
      1747
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      22
      1470
    8. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      109
      1167
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      6
      1043
    10. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      53
      1015
    Aihe