HK:n, Atrian ja kaikkien muidenkin valmistajien, jopa Kivikylänkin, lihapullat haisevat KALMALTA. Miksi lihapullat haisevat KUOLEMALTA?
Kun avaat lihapullapaketin, joudut laittamaan sen tunniksi parvekkeelle, koska haju on niin hirvittävä, että jääkaappiin laitettuna se SAASTUTTAA kaikki jääkaapissa olevat ruoat.
HYISSAATANA! Turha väittää, että haju johtuu suojakaasusta! Paketeissa suojakaasuna on typpi, joka ON HAJUTONTA ja haihtuu pois heti paketin avaamisen jälkeen. Toistan: HAJUTONTA ja HAIHTUU!
Jostain muusta täytyy kalmanlehdon hajun johtua.
Lihapullat LÖYHKÄÄVÄT KUOLEMALTA!
81
2026
Vastaukset
- syönoikeaaruokaa
Kaikki tehdasruoka haisee pahalta ja keinotekoislta. Suojakaasun "paukun" haju ei yhtään paranna tilannetta.
Kokkaan itse tuoreista raaka-aineista. Tiedän mitä syön. Ei ole stabilointiaineita, paakkuuntumisenestoaineita, aromivahventeita, emulgointiaineita, glukoosifruktoosisiirappia, aspartaamia ym.- Pirkka-niksi
Pahan hajun saa jääkaapista pois asettamalla jääkaappiin purkin tai lasin, jossa on puoli desiä ruokasoodaa! Ruokasooda imee pahat hajut itseensä, ja kaappi raikastuu. Kun hajua alkaa taas ilmaantua, on aika vaihtaa sooda uudempaan.
- Anonyymi
Pirkka-niksi kirjoitti:
Pahan hajun saa jääkaapista pois asettamalla jääkaappiin purkin tai lasin, jossa on puoli desiä ruokasoodaa! Ruokasooda imee pahat hajut itseensä, ja kaappi raikastuu. Kun hajua alkaa taas ilmaantua, on aika vaihtaa sooda uudempaan.
Joskus nuorena kokkina alkoi tulla näitä puolivalmisteita ravintoloiden käyttöön, sanottiin että ne maistuu teollisuudelle, monet nuoret eivät enää tiedä miltä oikea kunnolla tehty ruoka maistuu ? Ovat kasvaneet eineksillä.
- qswxqqqqqqq
Samaan kiinnittänyt huomiota, ei ne kalmalta kyllä haise mutta viemäri on aika osuva haju mun nenään ainakin.
- eikalmapullia
Kalmapullat.
Kyllä lihapullat on hyviä kun ne itse tekee, valmiit lihapullat on varmin karmeita, jos kalmamaisia mutta pahan hajuisia ainakin. - NamiNamia
400 g vähärasvaista naudan jauhelihaa
2 1/2 dl vettä
1 pussi (49 - 56 g) sipulikeittoaineksia
1/2 dl korppujauhoja
1 muna
1 pussi (150 g) Valio AURA® murua
2 tl pippurisekoitusta
1 dl persniljaa
Valmistusohje:
http://www.valio.fi/reseptit/aura-lihapullat-jogurttikastike/- mumms
Kerro myös se Antti Rinteen pekonispagettiresepti jossa on n. 10 000 kaloria. Antti Rinne sanoi, että siitä saa energiaa.
- NamiNamia
mumms kirjoitti:
Kerro myös se Antti Rinteen pekonispagettiresepti jossa on n. 10 000 kaloria. Antti Rinne sanoi, että siitä saa energiaa.
No kun nyt kerran pyysit. Siitä vain kokkaamaan, näillä eväillä kohti sosialismia:
http://reseptitaivas.fi/reseptit/pekonipasta-a-la-antti-rinne/
- Söin.just.paketillisen
"Miksi lihapullat haisevat KUOLEMALTA?"
Koska lihapullat ovat kuolleita.- SyönVainKalmonHajuista
Miksi pakastevihannekset eivät haise kuolemalta?
En tiedä, en syö niitä. - ElävätKuolleet
Öö... Tota... Millaisia sitten ovat lihapullat ENNEN KUIN ne kuolevat? Ja nyt ei puhuta Olavi Virta-vainaan elämänsä aikana saaneesta epiteetistä "Laulava lihapulla".
- Anonyymi
ElävätKuolleet kirjoitti:
Öö... Tota... Millaisia sitten ovat lihapullat ENNEN KUIN ne kuolevat? Ja nyt ei puhuta Olavi Virta-vainaan elämänsä aikana saaneesta epiteetistä "Laulava lihapulla".
No esimerkiksi se kirmailee niityillä kesällä, tönkii lätissä. Sitten tulee auto ja vie ne teurastamolle ja veri roisuu ja voi niitä tuskanhuutoja, kun niitä nirhataan tylsällä veitsellä kuoliaaksi.
Hopi hopi viherpiiperöt! Äkkiä ny teurastamojen.portille osoittamaan mieltä, hopi hopi!
- EimaistuEi
Aloittajan ilmoittavat pullat eivät ole lihapullia. Lihan osuus on max 20% noissa nahkapalloissa.
- Sisäelinlasti
Muusikko Jouko Mäki-lohiluoma esittää kappaleensa "Ruumiinavaus":
https://www.youtube.com/watch?v=RJ-CpTlm_g0 - Rdgyy
Entä maku? Kamala. Jäi yhteen pullaan.
- lihansyöjä28
Hyi saastaa!
En ole vuosikausiin ostanut enää tuollaista.
Laittavat ilmeisesti enemmän rahaa pakkauksen koristeluun kuin itse sisältöön. - OONhuomannu
HAJUN,-ja ei tee mieli !
Haju on tosiaan jotai kuvottavaa-josta ei erota-haiseeko se helevetin muovi-vaiko YLIVANAHA IHRA.
Joka tapauksessa SE ON vanahan KALMAN HAJU !!! - itseasiasha
kokeilin noita soijasuikaleita ja ne maistuu paremmalta kuin liha vaikka mausteeksi vain suolaa.
- VHM_
Miksi vegaani haluaa leikkiä lihansyöjää syömällä wanna-be-lihaa eli soijaa? Miksi kasvissyöjän edes tarvitsee haluta syödä lihan näköistä ja makuista muka-lihaa eli soijaa?!? Miksi teeskennellä lihansyöjää?
- enoleve
gaani mutta luulen että tottumus, ja lihan koostumus on suuta miellyttävä parhaimmillaan, soija proteiini pirtelönä saattais alkaa pian kaipaamaan jotain muutakin, kiinteää ja paistettavaa.
- VHM_
enoleve kirjoitti:
gaani mutta luulen että tottumus, ja lihan koostumus on suuta miellyttävä parhaimmillaan, soija proteiini pirtelönä saattais alkaa pian kaipaamaan jotain muutakin, kiinteää ja paistettavaa.
Tämä selvä.
- yäkjavieläkerranyäk
Olisipa mukava kuulla lihapullafirmojen työntekijöiltä, mitkä pj***t jauhetaan noihin sekaan?
Ja ne kaikki säilöntäaineet ja lisäaineet etc.....- Soylent_green
Mukava olisi kuulla, mutta kaikkea ei kuluttajille kerrota...
- Anonyymi
Joskus meidän nurkilla oli makkaratehdas, jossa oli sukulaisia töissä. HK:n sininen oli ainoa makkara, mitä söin. Sitten ne muutti koostumusta ja siitä tuli ihan paskaa, en syö sitäkään enää.
- peiteoperaatio
Ne pieree siihen pakettiin tehtaalla, jotta teurasjätepullat ei haisisi niin pahalle!
- HK-ja.pidot.paranee
Lihapullapaketit täytetään sikaloista saatavalla biokaasulla ja näin pullat ikäänkuin marinoituvat maukkaiksi herkkupaloiksi.
- jhiol
Kun eläin on teurastettu ja lihat otettu pois, niin se loppu ruho päätyy massaksi, josta nämä pullat ja makkarat valmistetaan.
- suojakaasu
Se on juurikin se suojakaasu joka aiheuttaa sen hajun alkuun kun pussin avaa, sama juttu leikkele pakettien kanssa. Kyllä saa leikkelepakettiakin huiskuttaa monta kertaa ilmassa avaamisen jälkeen, että haju hälvenee. Silti ensinmäiset paketin viipaleet jopa maistuu tuolle kaasulle.
- kaasut_ovat
Typpeä , happea, sekä hiilidioksiidia käytetään suojakaasuna, joista typpikaasussa on etovin haju. Mutta hetkinen, hiilidioksiidi? Ilmankos ilmastonmuutos on tullut, elintarvikejätit syytää tätä jo kuluttajien ruokiinkin.
- Nsndkflfm
Ehkä pitäisi säätää pakolliseksi joku laitteisto, jolla kotona voi kerätä suojakaasut talteen. Se voisi maksaa 5000-10000 euroa.
- ÄläHaistaPaskaa
LUULO EI OLE TIEDON VÄÄRTTINÄ:
"Typpi on HAJUTONTA,, mautonta ja väritöntä", tietää Wikipedia.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Typpi - Anonyymi
Kyseiset kaasut ovat hajuttomia!
- miehittäjienruokavalio
Valmislihapulla kastikepullat on sisältä raakoja punaisia plus choricolihapullat HAISEE MÄDÄNTYNEELLE Itsekseen kuolleelle uhrilihalle vuohenlihalle . Joku väläytti että ihmislihaa tai rottaa. Mitään raakaa kannata syödä. Jotkut myy pihviä hevosenlihaa tai muuta. Ilmakoivatuissa kinkuissakin ollut epäilys onko ihmislihaa . Otetaan vähän osmaniottomaanien historiaa ja muita sellaisia uhraavat eläimiä jumalilleen ja muutakin. Ei oikein hyvältä vaikuta . Eikö ne syyriassa syönyt toisiaan . Ja Siperiassa ja ukrainassa noin ihan lähihistoriassa. Alepan kanakolmioleivistä saa ripulin varmaan raakaa tai mojoneesinmuna pilaantunutta. Eipä mitään snelmanin kanaleikkeistä löytyy luita .
- Vuoh
Älä puhu paskaa. Vain hälälliha voi haista loppuunnussitulle vuohelle.
- kaikkimyynnissä
Olisko Afrikan woodoo ihmissyöjäheimot liikkeellä.
- kemin.logiikkapartio
Kerran avasin HK:n lihapullapaketin (kylmiä) ja sopivasti hollilla ollut palovaroitin pärähti soimaan. Tämä oli silloin, kun olin opiskelija ja mulla jäi 20e kuussa ruokaan.
Lidlin lihapullat ovat hyviä, ne kilon paketissa myytävät ruotsalaiset...siiis...ei kait ne ruotsalaisia ole kilon palasiksi pistäneet, vaan se on vain sieltä tullut. Lihapitoisuus suurin kaikista "lihapullista". Yli 70%. NO BULLSHIT- vetisiä_pullia
Kokeilin kerran niitä natsisiwan Ruotsalaisia lihapullia, juurikin se sininen kilon paketti. Jos mikrossa niitä kuumentaa, niin muuttuvat vetiseksi mössöksi, joten saattaa hyvinkin olla Ruotsalaisten patologien tuotoksia mukana. Oikein yllätyin, kuinka vetisiksi menivätkään.
- Nxnznxkxko
vetisiä_pullia kirjoitti:
Kokeilin kerran niitä natsisiwan Ruotsalaisia lihapullia, juurikin se sininen kilon paketti. Jos mikrossa niitä kuumentaa, niin muuttuvat vetiseksi mössöksi, joten saattaa hyvinkin olla Ruotsalaisten patologien tuotoksia mukana. Oikein yllätyin, kuinka vetisiksi menivätkään.
Niistä puuttuu pyykinpesujauhe kokonaan, siksi niitä ei voi mikrottaa.
Kotimaisissa "liha"pullissa rasva ja nesteet on sidottu fosfaatilla.
- makuerot
Kumma kyllä että makkaroihin saadaan kyllä korkea aito lihapitoisuus, mutta ns. lihapullat ovat jänteitä, kamaraa, ja jos mitä muhennosta, eli kaikkea sitä, mitä aiemmin laitettiin makkaroihin. Tosin jos lihapullapussi maksaa euron, niin ei voida olettaa sen olevan täyttä tavaraa. Tosin kivikylän pullissa on lihapitoisuus paljon korkeampi, mitä euron lihapullapusseissa. Mutta on halpis makkaroissakin eroja, extra lenkki on paljon paremman makuista, mitä hk:oon vastaava uunilenkki. Mutta hk sininen on nykyään ihan paskaa, sen maku muuttui jokin aika sitten selvästi, sitä en tiedä, mitä ihmisen jänteitä siihen tuotetaan nykyisin ruumishuoneilta.
- Se_oli_vielä
80 luvulla hk:n sininen ihan syötävää 90 luvulla muuttui karmeen makuseksi.
- xcldjhgfs
Se_oli_vielä kirjoitti:
Siinä ei ole enää ollenkaan lihaa vain jauhoja eli leipomotuote nykyään.
- AtrPun
Se_oli_vielä kirjoitti:
Siksi... ATRIAN PUNAINEN LENKKI! Siinä on rutkasti makua. Se on aina ollut punainen.
- dlkhgs
Suojakaasu haisee pierulta.
- LiHAHAHApullat
No ilmankos tulee vessassa kauhea hinku päästä syömään Lidlin lihapullia! :D
- boikotin.alla
Sanoisin että varsinkin HK:n tuotteet haisee paskalle, onhan ne viron ruttosioista peräisin, siksi HK on boikotissa.
- flkgjhgds
HK:n tuotteet ovat huonolaatuisia. Kitsastellaan lihassa.
- ei.kelpaa.hk.eikä.pouttu
Samoin pouttu, samasta syystä.
- Gjjjkkkllll
Tehkää itse ruoka. Valmisruuat ovat täynnä kaiken maailman elintarvikelisäaineita myrkkyjä. Itse tehdyt lihapullat saavat veden kielelle.
- lfkjgfs
Teen aina lihapullat itse. Paistan ne unnipellillä (leivinpaperilla) joten ei tule ylimääräistä rasvaa kuten pannulla paistaessa.
- Kxldnldlf
Vaan kun ei saa kunnollista jauhelihaakaan enää marketeista. Lihakaupasta on haettava.
- Schweinehund
Kxldnldlf kirjoitti:
Vaan kun ei saa kunnollista jauhelihaakaan enää marketeista. Lihakaupasta on haettava.
K-Citymarketeissa (ainakin joissain niistä) myydään nykyään TAMMISEN jauhelihaa, joka on ROTUKARJAN jauhelihaa (mm. arvostettu Limousine-rotu). Siis ÄÄRILAADUKASTA jauhista, parasta, ei mitään normaalia SIKA-KOIRA-JAUHELIHAA!
- HerkkuaOn
Jo, oon ostanu! On muuten tosi herkkuu, kyllä on eroo normimarkettien jauhiaiseen verrattuna!
- prööttiäpukkaa
Meillä päin sanotaan noita lihapullia "pierupulliksi", johtuen siitä, että kun noita valmislihapullia syö, niin siitä seuraa mitä kovimmat ja pahanhajuisimmat pierut, haju on niin valtava, että heikompi varmaan kuolee niihin kaasuihin. Johtunee varmaan lihan laadusta ja mausteista, joilla yritetään peittää ruhon jäännöpalasista jauhetun lihan paskaa makua?
- samat_sanat
Kaikki valmisruoat, mihin on laitettu sipulia, pullat, kastikkeet, keitot jne aiheuttaa mulle kunnon pörinät. Hajuista vielä toteaisin, että kiusaukset mikrossa haisevat kuin koiran paska, koko keittiö pitää tuulettaa.
- eri_sanat
samat_sanat kirjoitti:
Kaikki valmisruoat, mihin on laitettu sipulia, pullat, kastikkeet, keitot jne aiheuttaa mulle kunnon pörinät. Hajuista vielä toteaisin, että kiusaukset mikrossa haisevat kuin koiran paska, koko keittiö pitää tuulettaa.
Valmistamaton ruoka se vasta pörinää aiheuttaakin, eikä ole hyvän makuistakaan.
- Vaadin_laatua
Paskalle ne haisevat. Siksi teenkin lihapullat itse.
- samat_sanat
Ostan paistia ja jauhan kotona.
- omatoiminen
samat_sanat kirjoitti:
Ostan paistia ja jauhan kotona.
Minulla on lehmä kotona pihanurmikolla. Siitä saa lehmänmaitoa ja tarvittaessa naudanpaistia jonka voi jauhaa kotona naudanjauhelihaksi. Kenenkään muun tekemää ruokaa en syö.
- Niinpäsniin
Minullakin on oma lehmä, mutta se on ojassa.
- Anonyymi
omatoiminen kirjoitti:
Minulla on lehmä kotona pihanurmikolla. Siitä saa lehmänmaitoa ja tarvittaessa naudanpaistia jonka voi jauhaa kotona naudanjauhelihaksi. Kenenkään muun tekemää ruokaa en syö.
Käyksä vetämässä lihasiivuja siitä lehmästä? Vieläkse on hengissä?
- Täyttä.tavaraa
"Lihapullien" valmistusaineet
40% kanan teurasjätteitä
58% siannahkaa
1% lihaa
1% mausteita, epämiellyttävän maun peittämiseksi.- Pikantti_aromi
Hajustaan päätellen myös pesemätöntä elikon peräsuolta jauhetaan sinne mukaan.
- kaikkea_voi_syödä
Kaveri oli kerran valmisruokatehtaalla kesätöissä. Se lappoi teurasjätettä kuljetinhihnalle joka meni jättimäiseen lihamyllyyn. Jauhot, rasva, suola, väri- ja säilöntäaineet tuli myllyyn automaattisesti. Sitten tuli kahvitauko ja se laittoi myssyn ja rukkaset siihen kuljetinhihnalle. Kun se tuli takaisin, niin hihna pyöri, mutta rukkasia ja pipoa ei ollu missään.
Kaveri meni työnjohtajalle ilmoitamaan kauhuissaan, että nyt kävi paha vahinko... Työnjohtaja siihen ystävällisesti, että älä huoli ollenkaan, mene tuonne varastomiehen juttusille niin hän kyllä antaa sinulle uudet rukkaset.- Bxnzbdnk
Juup ja yhdellä ruokatehtaalla tipahti remontissa käytetty lankku myllyyn. Keräsivät sitten palat ja tikut pois. Mitä löytivät.
Sen aikainen muija oli siellä töissä ja jos jääkaapista löytyi ihan mikä tahansa einesruoka, se heitti vihaisena roskiin. - BeenThere_DoneThat
Tietäisitpä, mitä tapahtuu SULATEJUUSTON valmistamisen linjastolla! :D
Sinne räitään juuston sekaan räkäklimppejä ja kun joissain kohdin työntekijä valvoo linjaa yksin ilman että kukaan muu käy koskaan juuri siinä työpisteessä, sinne jopa RUNKATAAN SPERMAA! :D Näin kertoi kaveri, joka on ollut siellä, tehnyt sitä!
- pilvipouta.hönölä
Tääh - tehdääx lihapullat oikeesti kuolleista eläimistä?
Siis tapetaax eläin parat vain six että ne voidaan syödä?- Anonyymi
Makuasia. Toiset kaluu niistä vaan pieniä paloja ja ne jatkaa elämäänsä, kuten ennenkin.
- dsfdghj
Ulkomaille matkustaessa kannattaa ottaa mukaan Suomesta elävä lehmä ja tehdä siitä lihapullia. Ulkomailla joutuu pahimmassa tapauksessa syömään jonkun toisen tekemiä lihapullia.
- Muusi.ja.pullat
Itse otan aina ulkomaille lähdettäessä matkalaukullisen kuivattuja lihapullia mukaan.
Aamulla sitten lihapullat veteen likoamaan ja päivällisaikaan ne on pullistuneet oikeaan muotoonsa.
Kerran kulkukoira oli onnistunut repimään laukkuni auki ja natusteli tyytyväisenä kuivattuja lihapullia koko laukullisen, se oli täysi katastrofi, joiduimme heti palaamaan Suomeen.
- SyönHomettakin
Kaikenlaista turhaa valittamista taas, mulle kelpaa kaikki ruuat, en ole tuollainen nirppanokka hienohelma. Olkaa tyytyväisiä, että saatte edes ruokaa. Meillä maalla suli pakastimen sisältö ja suurin osa kesällä kerätyistä mansikoista oli siellä.
Olivat olleet kauan sulina, koska masikoiden pinnalla oli jo hometta. Ei niitä roskiin heitetty, kuten 100% palstalaisista olisi tehnyt.
Homeet kuorittiin pois ja jäljelle jäävä terveempi mansikkaosa pakastettiin uudelleen. Keitettiin niistä maniskoista mansikkakeittoa ja on kaikki mansikat syöty ja ei niihin kuoltu, ei tässä oltaisi, jos kuolema niistä mansikoista olisi tullut.
Suomessa heitetään ruokaa heti roskiin, jos päivämäärä menee umpeen, vaikka ruoka olisi täysin syömäkelpoista ja kauppakin heittää pakasteet roskiin, jos kaupan pakasteet on vähänkin sulaneet, jakaisivat ne ihmisille, koska ei se ruoka vielä pialla ole vaikka on vähän sulanut, vai kuka syö muka pakasteita jäisinä, kyllä pakasteet aina sulatetaan ennen syöntiä.- Pakastetut-tukiaiset
"Meillä maalla suli pakastimen sisältö ja suurin osa kesällä kerätyistä mansikoista oli siellä."
Tais olla pakastin täynnä tukiaisrahoja, johonkinhan se on säilöttävä.
- Anonyymi
Eikös siitä joskus ollut artikkeli jossain et ne jauhaa kaiken "ylijääneen" vähänki sopivan lihamassan sekaan,kuten luita yms.Säästösyistä varmaankin.Itse en osta ikinä valmiina,teen itse jos teen.
- Anonyymi
Syökää nattōa!
https://youtube.com/shorts/h2HJIcE-27g?si=49IgrQmRCqIxx14c
Mmmmm, namskis. - Anonyymi
Huvittavaa asiantuntijuutta vuosien takaa🤣 Joku kehuu, että valmistaa ruuan vain puhtaista raaka-aineista, mutta unohtaa kuitenkin, että kaikki tuoretuotteet on prosessoitu, jotta ne säilyy pidempään varastoissa ja kaupan hyllyillä ja myös näyttää herkullisemmalta. Esim. lihan punainen väri saadaan aikaan nitraateilla. Jopa pakasteherneiden herkullisen vihreä väri on saatu aikaan värjäämällä. Myös makuja korostetaan tai muunnellaan kemikaaleilla. Usein myös vähätellään myyntiä edesauttavien kemikaalien haittoja ja erityisesti perustamalla väitteensä yksittäisen kemikaalin ns. vähäisiin haittoihin, mutta kun ryhdytään ynnäämään sitä kemikaalikuormaa kokonaisuudessaan, jota saa monista eri elintarvikkeista, niin jos ei ala hirvittämään, niin täytyy olla korvien välissä vikaa.
- Anonyymi
Lihapullia voi tehdä myös itse. Ostaa jauhelihaa ja pyöräyttää pannun kautta. Ei haise ja tietää mitä valmis tuote sisältää.
- Anonyymi
Koska jauhelihaan jauhetaan kaikki rapamahoja myöten. Ei ihme että haisee.
Viimeksi ostin paistijauhelihaa niin haisi sekin. Oli niin sitkeää ettei tahtonut panulla saada murusteltua. Jotain jänteitä varmaan oli mukaan jauhettu. - Anonyymi
Tee ite.
- Anonyymi
snelmannin nakiin oli laitettu suolat monin kertaisesti ei voinut syödä.
muuten firman tuotteet hyvät. - Anonyymi
Älä haistele paketin kaasuja, jätä tuulettumaan huoneeseen hetkeksi tai kymmenneksi sekunniksi.
- Anonyymi
ei pysty syömään tehdastekosia lihatuotteita. pari viikkoa sitten sain alas puoli nakkia. jotain ällöä niis on
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2434629Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii763065- 472473
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451777- 281753
- 801456
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘851285PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden143965- 69948
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86894