Mitä ajattelette Tulisielu-konferenssista?

Epäilyttää

Kesällä taas on 18-30-vuotiaiden nuorten aikuisten Tulisielu-konferenssi. Yksi johtohahmo on vapaakirkon julistaja Henna Saarinen. Hän pitää torontolaisuutta siunauksena ja hyvänä asiana. Mika Jantunen taas on kuuluisa siitä, että toi David Herzog-eksyttäjän Suomeen. Mikakin on yksi Tulisielu-konferenssin opettajia. Vaarallisen kuuloista , että torontolaisuuden ja Herzogin kannattajia on Suomen uskovan nuoren polven opettajina.

Epäilyttää mitä tulta ja mistä lähteestä siellä konferenssissa oikeasti levitetään, vaikka päällisin puolin toki Jeesuksesta puhutaan. Onko kellään tervehenkisellä uskovalla asiasta tarkempaa tietoa.?

9

159

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hmsdit64k

      Yleensä kyllä kannattaa kuunnella sisintään, siellähän on oppaana Pyhä Henki. Jos epäilyttää niin jättää väliin. Yksikään profeetta, joka edellyttää sinun juoksevan perässään (siunaus vain siellä tai täällä) ei ole kuuntelemisen arvoinen. Jumala taas etsii sinut silloin kun Hänellä on asiaa. Hän nimittäin ymmärtää ihmistä ja Hänen Henkensä tehtävänä on ohjata sinua. Tuosta Vapaakirkossakin vaikuttavasta uuskarismaattisuuden harhasta en taas kehtaa sanoa mitään. Johan tuon ymmärtää vähemmästäkin.

      • Epäilyttää

        Hyviä ajatuksia sinulla!

        Itse en olekaan menossa. Aikuinen lapseni harkitsi, mutta en uskaltanut suositella, koska opettajissa oli näitä torontolaisuuden ja David Herzogin kannattajia.

        Miten esim Mika Jantunen voisi olla luotettava ja Jumalan johtama opettaja ja esikuva nuorisolle, kun hän oli päätekijöitä siinä, että eksyttäjä David Herzog tuotiin Suomeen levittämään eksytystä. Tietääkseni Mika Jantunen ei ole esittänyt katuneensa tempaustaan eikä ole tehnyt siitä parannusta. Jos joku ei ole aiemminkaan tunnistanut ja erottanut, mikä on raitista uskoa ja mikä eksytystä, hän voi tod.näk. levittää jotain epätervettä jatkossakin.

        Miten eksytykseen hurahtaneet olisivat päteviä ja turvallisia Suomen nuorison opettajia. Vaarana on, että he vain levittävät eksytyksen henkeä eteenpäin. Itse en uskaltaisi suositella mitään konferenssia, jossa esim Mika Jantunen on opettajana kenellekään. Toivottavasti mahdollisimman moni Suomen nuori uskova säilyy erossa eksytyksestä ja pääsee kokemaan Jumalan todellista johdatusta.

        Sinänsä tälläinen nuorten uskovaisten konferenssi on hieno idea. Opettajakunnan vain pitäisi olla tarkemmin Raamatun sanassa pitäytyvää ja eksytyksestä erossa pysyvää.


    • saraiah

      TV7:lla alkaa minisarja viimekesän konferenssista. Sitähän voi vilkaista, jos kiinnostaa ja jos uskaltaa katsoa.

      • Saraiah

        Olinkin lukenut vanhan mainoksen. Onkin tullut jo syksyllä.


      • HavaittuTälläistä

        TV7 lähettää aika lailla kritiikittä kristikunnan ohjelmaa. Siinä on raamatulliset ja eksytykset iloisesti sekaisin.


    • LöytöOi
    • Ohohhh

      En tiennytkään, että Mika Jantunen kuuluu vapaakirkkoon.

      • Näin

        Ei kuulu, mutta se hengaa paljon vapislaisten kanssa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      125
      1968
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      207
      1631
    3. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      54
      1306
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      111
      1209
    5. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1208
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      102
      1035
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      920
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      65
      866
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      45
      837
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      791
    Aihe