Parkkifirma voittaa sakkokiistat

patefani

Yksityisten pysäköintiyritysten määräämistä valvontamaksuista syntyneet kiistat päättyvät harvoin autoilijan voittoon:

http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/766837/Yksityinen parkkifirma voittaa sakkokiistat

Viime vuonna pysäköintiyhtiöt voittivat yli 77 prosenttia jutuistaan.

24

275

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lkjhgfdkj

      Olen odottanut sitä kiistaa vuosikaudet,milloin se on odotettavissa.Miksi et uskalla tähän vastata,mikä siinä niin pelottaa.

    • ArtturiSakariReinikainen

      Itse olen voittanut jo 23 sakkokiistaa kolmea eri parkkifirmaa vastaan.

      Kaikki tuulilasiini saamani valvontamaksut ja muistutuslaskut olen nakannut suoraan roskikseen. Perintätoimistosta saamiini kirjeisiin olen vastannut, etten aio maksaa laskua ja olen pyytänyt heitä perimään maksua kuljettajalta. Tietenkään en kertonut, olinko itse tämä kuljettaja, sen todistaminen kun on heidän asiansa, vai mitä noooh?

      • ölkjhgfdkjh

        Ehkä se on juuri tämä,joka tyypit vetää hiljaisiksi.Muuten jotakuinkin "asiallista" keskustelua heidän kanssaan,poislukien Noooh,mutta kun päästään tähän käräjäjuttuun,niin kaikki ovat hiljaa.Luulisi niin lipevän sanavaraston riittävän edes vastaukseen.


    • Niin_da

      Kukahan lehdelle maksaa mitä näiden juttujen kirjoittelusta?

      Onhan se periaatteessa oikein, faktatkin melkein kaikki kohdallaan. Vain otsikosta puuttuu se, ettei puhuta oikeusjutuista vaan kuluttajariitalautakunnan mielipiteistä.

      • yks.kert.pys.valv

        Kuluttajariitalautakunta on oikeusministeriön alainen virasto jonka päätöksillä on iso painoarvo jos päätöksestä huolimatta riita viedään oikeuteen. Todennäköisimmin kaikki parkkifirmojen hyväksi päätetyt sakkoriidat on päätöksen jälkeen maksettu kiltisti ja kiireen vilkkaa. Vaikea nähdä miksi muuten niitä ei olisi viety käräjille jossa väärinpysäköijä kutakuinkin varmasti häviäisi.


      • yks.kert.pys.valv kirjoitti:

        Kuluttajariitalautakunta on oikeusministeriön alainen virasto jonka päätöksillä on iso painoarvo jos päätöksestä huolimatta riita viedään oikeuteen. Todennäköisimmin kaikki parkkifirmojen hyväksi päätetyt sakkoriidat on päätöksen jälkeen maksettu kiltisti ja kiireen vilkkaa. Vaikea nähdä miksi muuten niitä ei olisi viety käräjille jossa väärinpysäköijä kutakuinkin varmasti häviäisi.

        Tottakai häviäisi!

        Ainut 99,9% varma keino voittaa oikeudessa (ennakkioäätöksiäkin löytyy) on se että omistaja kiistää ajaneensa perintälaskun jälkeen... se 0,1% häviön mahis tulee siitä että parkkifirma voikin näyttää toteen omistajan ajaneen itse


      • niinonjotta
        yks.kert.pys.valv kirjoitti:

        Kuluttajariitalautakunta on oikeusministeriön alainen virasto jonka päätöksillä on iso painoarvo jos päätöksestä huolimatta riita viedään oikeuteen. Todennäköisimmin kaikki parkkifirmojen hyväksi päätetyt sakkoriidat on päätöksen jälkeen maksettu kiltisti ja kiireen vilkkaa. Vaikea nähdä miksi muuten niitä ei olisi viety käräjille jossa väärinpysäköijä kutakuinkin varmasti häviäisi.

        väärinpysäköijä häviää aina


      • "Kukahan lehdelle maksaa mitä näiden juttujen kirjoittelusta?"

        Sanoisin että noin 300€ meinaan parkkifirman tappiosta oikeudessa (lainvoiminen tuomio) ei YKSIKÄÄN media uutisoinut juttuvinkeistä huolimatta


      • patefani
        Bussissa kirjoitti:

        Tottakai häviäisi!

        Ainut 99,9% varma keino voittaa oikeudessa (ennakkioäätöksiäkin löytyy) on se että omistaja kiistää ajaneensa perintälaskun jälkeen... se 0,1% häviön mahis tulee siitä että parkkifirma voikin näyttää toteen omistajan ajaneen itse

        Ei paljon kannattaisi huudelle niiden oikeusjuttujen perään, vetävätkin vielä käräjille ja siellä voi käydä kylmät:

        "Jos asiasta lähtee riitelemään oikeuteen - olipa asialla sitten pysäköijä itse tai velkoja perivä parkkifirma - voi käydä huonosti. – Jos jutun häviää niin voi joutua maksamaan parhaassakin tapauksessa useita tuhansia euroja. Pahimmassa tapauksessa voi tulla viiden tonnin kulut 40-50 euron pysäköintivirhemaksun takia. " http://parkkisakko.blogspot.fi/2015/11/yksityinen-parkkifirma-voitti.html


      • 107
        patefani kirjoitti:

        Ei paljon kannattaisi huudelle niiden oikeusjuttujen perään, vetävätkin vielä käräjille ja siellä voi käydä kylmät:

        "Jos asiasta lähtee riitelemään oikeuteen - olipa asialla sitten pysäköijä itse tai velkoja perivä parkkifirma - voi käydä huonosti. – Jos jutun häviää niin voi joutua maksamaan parhaassakin tapauksessa useita tuhansia euroja. Pahimmassa tapauksessa voi tulla viiden tonnin kulut 40-50 euron pysäköintivirhemaksun takia. " http://parkkisakko.blogspot.fi/2015/11/yksityinen-parkkifirma-voitti.html

        Patefanin ensimmäisestä lauseesta saa kyllä sellaisen käsityksen,että parkkifirma SAATTAA vetää käräjille.


      • NaurettavaSivusto
        patefani kirjoitti:

        Ei paljon kannattaisi huudelle niiden oikeusjuttujen perään, vetävätkin vielä käräjille ja siellä voi käydä kylmät:

        "Jos asiasta lähtee riitelemään oikeuteen - olipa asialla sitten pysäköijä itse tai velkoja perivä parkkifirma - voi käydä huonosti. – Jos jutun häviää niin voi joutua maksamaan parhaassakin tapauksessa useita tuhansia euroja. Pahimmassa tapauksessa voi tulla viiden tonnin kulut 40-50 euron pysäköintivirhemaksun takia. " http://parkkisakko.blogspot.fi/2015/11/yksityinen-parkkifirma-voitti.html

        Itse löysin vahingossa kyseisen sivuston jokin aika sitten. Tällä sivustolla esitetään pelkästään parkkifirman propagandaa, vaikka kävijöille se esittäytyykin keskusteluforumina. Jopa puffi, jolla houkutellaan kirjoittelemaan, "Miten suuret sakot on rapsahtanut? Missä on kaupunkisi pahimmat sakkorysät? Keskustele parkkisakoista.", on suoraan kopioitu tämän sivuston parkkisakot osaston etusivulta. Myös säännöt on kopioitu saman kaavan mukaisesti.

        Siitä keskustelusta sen verran, ettei sivustolle ole kukaan vieras kirjoittanut ainoatakaan viestiä(ellei yhtä parkkisakon kuvaa lasketa), ylläpidonkin toimesta kirjoituksia on vain 12 kpl, nekin ovat ainakin suurimmaksi osaksi kopioitu suoraan muualta. Asiat on tietysti valittu niin, että ne sopivat ylläpidon agendaan. Ovatpa vielä samoja juttuja, joita tällekkin palstalle sääntöjen vastaisesti massapostitetaan periaatteella, että "sodassa kaikki on sallittua".


      • patefani kirjoitti:

        Ei paljon kannattaisi huudelle niiden oikeusjuttujen perään, vetävätkin vielä käräjille ja siellä voi käydä kylmät:

        "Jos asiasta lähtee riitelemään oikeuteen - olipa asialla sitten pysäköijä itse tai velkoja perivä parkkifirma - voi käydä huonosti. – Jos jutun häviää niin voi joutua maksamaan parhaassakin tapauksessa useita tuhansia euroja. Pahimmassa tapauksessa voi tulla viiden tonnin kulut 40-50 euron pysäköintivirhemaksun takia. " http://parkkisakko.blogspot.fi/2015/11/yksityinen-parkkifirma-voitti.html

        Totta! Parkkifirmalle kävi kylmät. Valtiolta 134€ laskua oikeudenkäynnistä ja sitten vielä todistelukustannusten maksua omistajalle 80€ että jäi se alkuperäinen sakko saamatta se oma vaiva joka parkkifirmalta meni


      • Buuuuaaaah
        Bussissa kirjoitti:

        Totta! Parkkifirmalle kävi kylmät. Valtiolta 134€ laskua oikeudenkäynnistä ja sitten vielä todistelukustannusten maksua omistajalle 80€ että jäi se alkuperäinen sakko saamatta se oma vaiva joka parkkifirmalta meni

        Asiantuntij. Buuuuuuuuuuuuuuuuaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah. 140 cm tietopankki. Tarinoita lisää kuorma-auto palstalla. Lukekaa ja nauttikaa vanhankansan työmiehen asiantuntemuksesta. Löytyy myös sähköpuolelta sähköasentajana. Varsinainen erikoismies.


    • Käskensuksimaanvittuun

      Minä olen voittanut 32 juttua parkkifirmoja vastaan.Senttiäkään eivät ole vielä saaneet ja tuskin tulevat ikinä saamaankaan.

      Noille "Parkki-Pateille" voi aina sanoa suoraan että "painu vittuun urpo" jos sattuu näkemään että nilkki on laittamassa lappua tuulilasiin ja homma on sitä myöten selvä!

      • PilipalisakkoaEnMaksa

        On erittäin paljon ihmisiä, jotka ovat saaneet useita/kymmeniä valvontamaksuja, eivätkä ole niitä maksaneet. Maksamattomien valvontamaksujen määrä on äkkiä ainakin sadoissa tuhansissa kappaleissa, silti tämä ei näy käräjillä. Parkkifirmat menevät mieluummin vaikka konkurssiin, kuin uskaltavat lähteä häviämään oikeuteen.

        Valvontamaksuista ei kannata valittaa kuluttajaritalautakuntaan, kun se antaa vain suosituksia, joita epärehelliset firmat eivät noudata. Ja kaikki parkkifirmathan ovat näitä epärehellisiä firmoja. Samasta syystä edes muistutuslaskuun ei kannata reagoida, kun sillä ei ole mitään vaikutusta, vaan asia etenee perintään.

        Itse reagoin vasta perintätoimiston kirjeeseen, ja käsken heidän kohdistaa perintänsä auton pysäköineeseen henkilöön, sillä minä en aio maksua maksaa.


    • vbvvbbcbnnv

      Ja höpö höpö samaa propagandan julistaja vuodesta toiseen. Normaali ihminen ei saa Perintätoimiston kirjeitä. Taitaa ilo kaikki laskut ulosotossa.

    • Patevoisuksiavaikkavi-un

      Onhan noita maksamattomia lappuja tuossa 43 kpl mutta yhtään maksukehoitusta ei ole vielä tullut mistään perintätoimistosta ja vanhimmat on kuitenkin jo vuodelta 2012.

      Koskahan ne alkaa perimään niitä ihan tosissaan?

    • JSK2016

      Jos ajan muun kuin kotiosoitteeni talon numeroidulle tolppapaikalle jossa ei ole autoa (eikä ko. asunnon asukkaalla autoa olekaan) niin tarkistaako tämä Parkki-Pate rekisterikilpeni perusteella Trafille salaiseksi ilmoittamani osoitetiedot ja toteaa että en asu tässä osoitteessa joten sakon paikka? Mistä Parkki-Pate tietää etten vaikka omista myös ko. talossa osakehuoneistoa ja siihen kuuluvaa parkkipaikkaa, siis muussa osoitteessa kuin jossa asun? Skannaako Parkki-Pate aina kaikki parkkipaikan autot todetakseen että jos siellä olisi joku väärä auto? Eli saako esim. tuttavani ajaa minun paikalleni saamatta sakkoa vai skannataanko rekisterikilpi ja todetaan että ei asu täällä joten sakko?

    • BMW-kostaja

      Astuin ulos kaupan ovesta ja näin paskiaisen kiinnittämässä sakkolappua autoni tuulilasiin. Pudotin ostoskassini maahan, astuin tyypin viereen ja hän kääntyi minua kohti. Nyrkkini heilahti kuin moukari ja verta ja hampaanpalasia lensi Bemarini konepellille.

      Jouduin raivon valtaan; saatanan röyhkeä kusipää oli tahrinut autoni! Nostin maahan kaatuneen sakkopellen kaksin käsin kauluksista ilmaan massiivisiksi bodattujen hauisteni voimalla ja aloin puhua hänelle jäätävällä äänellä, joka hyydytti hänen verensä ja sai hänet tärisemään kauhusta.

      Tein selväksi, että minun autoani ei sakoteta ja että jos jätkä nyt maksaa omasta lompakostaan autoni pesettämisen, hän saa mennä. Näin myös tapahtui. Hän antoi minulle tärisevin käsin kaksikymppisen ja lähti kalpeana ja vapisten kohti firmansa pikku koppimopoa ja kaasutti pois paikalta niin pian kuin pääsi.

      • iltasatuja

        Juu ja lehmät lentää


      • näin_sen_näin

        Ihan oikeesti, eikö olisi paljon fiksumpaa opetella oikeat pysäköintitavat kuin kirjoitella oman sairaan mielikuvitetuksensa toiveajatuksia näille palstoille. Arvoisat autoilijat, yksityinen pysäköinninvalvonta on tullut jäädäkseen. Parasta sisäistää vähitellen tämä asia. En minäkään ole tällaisen toiminnan ylin ystävä, mutta mikä olisi vaihtoehto? Etenkin pääkaupunkiseudulla seuraisi täysi kaaos, mikäli tämä toiminta loppuisi. Vaikka toimintaa koskeva lainsäädäntö on osittain puutteellista, juuri em. asian vuoksi mikään vakavasti otettava taho ei vakavasti uskalla edes ajatella yksityisvalvonnan lopettamista.


    • nainsevaanon

      Valvontafirma palvelusuhteessa maanomistajaan, joka maksaa myös siitä korvauksen.

      Ulkopuolisille ihmisille (asiallinen pysäköinti ei ole kiellettyä edes yksityisellä alueella) ujutettu valvontamaksu täyttää rikoslain 25 luvun 3 §:n 1 mom. 2, 3 ja 4 kohdan kriteerit alla
      2) erehdyttämällä toista tai tämän erehdystä hyväksi käyttämällä,
      3) maksamalla korvauksen toista määräysvallassaan pitävälle henkilölle tai
      4) ottamalla vastaan sellaisen korvauksen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      613
      4533
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      468
      3499
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      150
      3183
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      168
      2449
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2299
    6. 249
      1839
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1457
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1349
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      95
      1340
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1130
    Aihe