Ketipinor kokemuksia

Jennii3

Minulle määrättiin ahdistukseen ketipinor nimistä lääkettä annoksella 25 mg.
Eilen otin lääkettä ensimmäisen kerran aamulla ja noin 30 minuuttia ottamisen jälkeen alkoi nukuttaa ihan kamalasti. Jalat eivä meinanneet kantaa ja silmät menivät väkisin kiinni. Tunnin ottamisen jälkeen olin jo niin väsynyt että en jaksanut enää edes jutella kunnolla. Puoli toista tuntia ottamisesta jaksoin sinnitellä hereillä, jonka jälkeen nukahdin koska en vain jaksanut enää pitää silmiä auki. Heräsin kolmen tunnin päästä ja olo oli todella tokkurainen ja väsynyt. Olin ehkä noin tunnin hereillä jonka jälkeen oli pakko mennä uudestaan nukkumaan.

Aiheuttaako tämä lääke todella tuollaista väsymystä?

177

57970

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kolmenteininäiti

      Joo sitä käytetään mm unilääkkeena

      • Anonyymi

        EI OLE AIHEUTTANUT MITÄÄN HÄIRIÖITÄ 25MG UNETTOMUUTEEN. ON AUTTANUT. OTAN SITÄ SILLOIN KUN OLEN VALVONUT LIIAN PITKÄÄN. SEKÄÄN EI OLE HYVÄKSI.


    • kutiketikuti

      Uniongelmaan tuokin on varmaan määrätty päätellen annoksen pienuudesta. Jotenkin eri foorumeita seuranneena Ketipinorista on tullut muotilääke, eli vaiva kun vaiva Ketipinoria kehiin.

      Mielestäni kyllä neuroleptit oli ne nyt sitten mitä hyvänsä eivät kuulu kyllä unettomuuden tai jonkun ahdistuksen hoitoon millään tavalla, koska kyseessä on todella vahva lääkeryhmä. Nämä pienet annokset tuntuvat olevan monen lääkärin ratkaisu moneen varsin lieväänkin ongelmaan psyykisellä tasolla, joka saattaa olla tilapäistä ja elämäntilanteeseen liittyvää. Varsin kyseenalaista.

      Tässä tulee hyvin myös esille ihmisten yksilöllisyys reagoinnista lääkkeeseen, vaikkakin Ketipinor on eri tyyppisiä vakavia mielenterveys häiriöitä hoidettaessa yleensä hyvinkin annosriippuvainen.

      Itse käytän kyseistä lääkettä 3x200mg päivässä eli siis 600mg päivän aikana. Oma sairauteni on vakavampaa laatua ja avun olen saanut. Oma ratkaisuni käyttää lääkettä perustuu täysin omakohtaiseen kokemukseen ja on siis täysin oma valinta.

      Ensisijaisena lääkkeenä mikään neurolepti ei saisi olla esim.univaikeuksiin mutta jos avun saa ja itse päättää lääkettä jatkaa niin se on jokaisen oma valinta. Huolestuttavinta tässä antipsykoottien esiinmarssissa on se, että liian usein törmää siihen, että tätä lääkeperhettä käytetään enenevissä määrin lapsilla.

      Nyt kun asiasta on kirjoitettu yleisesti (oma mielipiteeni) ja myös oman kokemuksen valossa niin seuraavaksi on vuorossa riita; puolesta ja vastaan. Olkaa hyvät!

    • kolmenteininäiti

      Minäkin söin 25 - 100 mg tarvittaessa nukahtaakseni muiden lääkkeitteni lisäksi. Väsytti seuraavana päivänäkin vielä. Nyt syön 250 mg Ketipinor depot eli Seroquel Prolong ja auttaa masennukseeni eikä niin väsytä. Mie sanosin, että hyvä lääke mun sairauteeni, mutta ns terveenä en söisi

      • nainen39v

        Itse syön ketipinoria 400 mg annostuksella unettomuuteen. Eli ketipinor voi aiheuttaa väsymystä. Itse olen kärsinyt unettomuudesta 16 vuotta ,johon olen syönyt ketopinoria muutaman vuoden.


      • Anonyymi
        nainen39v kirjoitti:

        Itse syön ketipinoria 400 mg annostuksella unettomuuteen. Eli ketipinor voi aiheuttaa väsymystä. Itse olen kärsinyt unettomuudesta 16 vuotta ,johon olen syönyt ketopinoria muutaman vuoden.

        Onko painosi noussut selkeästi käytön aikana?


    • lirue

      Eikö lääkäri kirjoittanut reseptiin että lääke otetaan illalla?
      Älä siis ota sitä aamuisin! Olettaisin että lääkkeen vaikutus jatkuu vielä päivälläkin ja estää näin ahdistusta.

    • psykoosialiikkeellä

      Ketipinrt on lääke psykoosiin.

      Sitä ei saa muuhun syödä, koska on vaarallinen lääke.

      http://personal.inet.fi/koti/remeli/laakkeet.htm#Eroon_ahdistuksesta_

      Pienikin määrä Ketipinoria on erittäin haitallista aivoille ja koko elimistölle.

      Sydän voi pettää, koko aineenvaihdunta muuttuu, sokeriarvot menevät sekaisin ja aivosi reseptorit, joita lääke blokkaa, muuttuvat herkiksi. Herkkyys on niin vakava asia, että kun joskus lopetat lääkkeen käytön, niin sinä kuolet. Tämä kuoleman sivuvaikutus on mainittu myös lääkeselosteessa, lue se!

      Pienen Ketipinor annoksen huono puoli on se, kun on kyse vain 25 mg tabletista, eikä tabletti ole depot, niin lääke haihtuu elimistöstä noin 8 tunnin jälkeen, jolloin reseptorit avautuva ja sulketuvat jatkuvasti, jolloin ne herkistyvät nopeammin, jos käyttäisi niin isoa annosta, että lääkettä olisi koko ajan veressä.

      Suomeksi: Älä käytä tuota aivomyrkku Ketipinoria


      Ketipinor toimii uniläääkkeenä, jos unettomuuden syynä on psykoosisairaus.

      • nainen39v

        Mulla ei ole koskaan ollut psykoosia.Miksi psykiatrian erikoislääkäri siis on määrännyt mulle ketipinoria unettomuuteen?Voitko kertoa minulle koska ketipinor alkaa vaikuttaa mun aivoihin?Olen perusterve ihminen ja kaikki arvot ovat aina olleet normaalit.


      • Gujilklk

        Ei ei ja vielä kerran ei. Ketiapiinia ei saa määrätä muutakuin vakaviin mielenterveyden ongelmiin. Ahdistus ei ole sellainen. USA:lainen lääkeyhtiö Astrazeneca, joka tämän lääkkeen on keksinyt on tuomittu maksamaan jo vuosia sitten satojen miljoonien dollareiden sakot siitä että ketiapiinia on mainostettu uni ja ahdistuslääkkeenä. Oikeuden mukaan sitä ei missään tapauksessa saa määrätä noihin vaivoihin vaan ainoastaan psykoosiin. Mene toiselle lääkärille ja keskustele asiasta.


      • terveen_paperit
        nainen39v kirjoitti:

        Mulla ei ole koskaan ollut psykoosia.Miksi psykiatrian erikoislääkäri siis on määrännyt mulle ketipinoria unettomuuteen?Voitko kertoa minulle koska ketipinor alkaa vaikuttaa mun aivoihin?Olen perusterve ihminen ja kaikki arvot ovat aina olleet normaalit.

        Koska sitä yksinkertaisesti määrätään "joka vaivaan kaikille". Vähän kuin SSRI-lääkkeet tai bentsot 90-luvulla...

        Aivan hirveä lääke. Aamulla olo oli kuin olisin ollut hetki sitten suoritetussa lobotomiassa tai aivokuollut. Never again.


      • Jokhinnk
        terveen_paperit kirjoitti:

        Koska sitä yksinkertaisesti määrätään "joka vaivaan kaikille". Vähän kuin SSRI-lääkkeet tai bentsot 90-luvulla...

        Aivan hirveä lääke. Aamulla olo oli kuin olisin ollut hetki sitten suoritetussa lobotomiassa tai aivokuollut. Never again.

        Ei määrätä kauaa. Kohta Suomeen rantautuu tämä sama totuus siitä että ketiapiini on vaarallinen lääke. Muutenkin psykiatriassa ollaan alettu jo kyseenalaistamaan sitäkin että psykoosilääkkeitä ylipäätään tarvittaisiin kuin ihan vain pahimmassa tilanteessa. Suhtautuminen bentsoihin on luojan kiitos myös vähän paranemassa. Täytyy osata suhteuttaa haitat ja hyödyt ja ei jotain lääkeryhmää voi kohtuuttomasti syrjiä vain siksi että niistä saa pikku "huppelin" kun ottaa enemmän kuin reseptissä lukee.


      • nainen39v

        terveen_paperit: mä oon kyllä aina ollut herättyäni aamulla pirteä.Ei mun olo ikinä oo ollut edes tokkurainen.Mikäköhän mussa on vialla kun mulla ajatus kulkee ja olo on mitä parhain ketipinorista huolimatta?


      • kolmenteininäiti

        Ketipinor ON hyvä lääke, mullekkin.


      • kolmenteininäiti

        25 - 75 annoksella unettomuuteen, päivän ahdistuksiin, pelkotiloihin :)
        600 - 900 annoksella psykoosin hoitoon ;)


      • jäpä79

        Mulla menee nyt ketipinoria 1300 mg illalla unettomuuteen ja sen lisäksi vielä deprakinea 1500 mg unettomuuteen, tosin on muitakin ongelmia kuten epävakaa persoonallisuus,add, ja 2 suuntainen mieliala häiriö. Nyt kun luin tuota ketipinorin pakkaus selostusta niin sieltähän putkahteli yks toisensa jälkeen eri fyysisiä sairauksia joita mulle tässä ketipinor lääkityksen myötä ilmaantunut mutta kukaan lääkäreistä ei ole vaivautunut niistä mulle kertoon mitään. Laitoin juuri mun psykiatrille sähköpostia että voisiko ton vaihtaa johonkin muuhun valmisteeseen ku toi ketipinor tuntuu olevan tosi rajuu tavaraa


      • Pimu72

        Olen syönyt kyseistä lääkettä monta vuotta, mutta koska lääke alkoi haittaamaan eläämääni liiaksi sivuvaikutusten vuoksi, lopetin ne pari vuotta sitten. En ole kuollut, joten turha pelotella kuolemalla


      • Anonyymi
        Pimu72 kirjoitti:

        Olen syönyt kyseistä lääkettä monta vuotta, mutta koska lääke alkoi haittaamaan eläämääni liiaksi sivuvaikutusten vuoksi, lopetin ne pari vuotta sitten. En ole kuollut, joten turha pelotella kuolemalla

        Missä tapauksessa lääkäri antaa luvan lopettaa jos on psykoosisairauteen?


      • Anonyymi

        Tuotakaan ei ole kukaan selittänyt että mitkä ovat aivojen blokkaamisen kaikki vaikutukset. Voiko ihminen joka on kokonaisuus olla blokattu aina vaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä tapauksessa lääkäri antaa luvan lopettaa jos on psykoosisairauteen?

        Niinpä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuotakaan ei ole kukaan selittänyt että mitkä ovat aivojen blokkaamisen kaikki vaikutukset. Voiko ihminen joka on kokonaisuus olla blokattu aina vaan?

        Miksi lääkäri ei tätä kerro?

        Sama mielessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi lääkäri ei tätä kerro?

        Sama mielessä.

        Siis mitä ei kerro?


      • Anonyymi

        18 v käyttänyt 300 mg annoksella niin milloin se terveys sitten romahtaa? 😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi lääkäri ei tätä kerro?

        Sama mielessä.

        Siksi, kun ei kukan ottaisi lääkettä vastaan, kun he kieltäytyvät ei lääkärit saa ketarilla jengiä hiljaiseksi.

        Ottaisitteko lääkkeen vastaan jos lääkäri kertoisi haittavaikutukset? He kertovat vain tehon uneen ja ahdistuksee. Illalla pilleri uneen ja päivällä pilleri ahdistukseen. Ei mitään logiikkaa.


      • Anonyymi

        Rasva ja sokeri vaikutukset sekä yhteys verenpainetautiin jne pitäisi nostaa heti esille.

        Jo pelkkä painon nousu iso juttu.


      • Anonyymi
        terveen_paperit kirjoitti:

        Koska sitä yksinkertaisesti määrätään "joka vaivaan kaikille". Vähän kuin SSRI-lääkkeet tai bentsot 90-luvulla...

        Aivan hirveä lääke. Aamulla olo oli kuin olisin ollut hetki sitten suoritetussa lobotomiassa tai aivokuollut. Never again.

        On nykyään lekureiden suosima muotilääke mitä tyrkytetään lähes jokaiselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rasva ja sokeri vaikutukset sekä yhteys verenpainetautiin jne pitäisi nostaa heti esille.

        Jo pelkkä painon nousu iso juttu.

        Just näin,3kk söin 300mg annoksella ja paino nousi 10kg, joten lopetin.


      • Anonyymi
        Gujilklk kirjoitti:

        Ei ei ja vielä kerran ei. Ketiapiinia ei saa määrätä muutakuin vakaviin mielenterveyden ongelmiin. Ahdistus ei ole sellainen. USA:lainen lääkeyhtiö Astrazeneca, joka tämän lääkkeen on keksinyt on tuomittu maksamaan jo vuosia sitten satojen miljoonien dollareiden sakot siitä että ketiapiinia on mainostettu uni ja ahdistuslääkkeenä. Oikeuden mukaan sitä ei missään tapauksessa saa määrätä noihin vaivoihin vaan ainoastaan psykoosiin. Mene toiselle lääkärille ja keskustele asiasta.

        Minulle lääkärit ei määrää "oikeita" nukahtamislääkkeitä, olenhan holisti, mutta ketiapiinireseptin sain helposti. Nytkin minulla on 800kpl 25mg tablettia kaapissa. Toimii unettomuuteen kun lisänä vielä 3*3mg melatoniinia ja joskus jos siltä tuntuu mirtatzapiinia 7,5 mg.


      • Anonyymi
        jäpä79 kirjoitti:

        Mulla menee nyt ketipinoria 1300 mg illalla unettomuuteen ja sen lisäksi vielä deprakinea 1500 mg unettomuuteen, tosin on muitakin ongelmia kuten epävakaa persoonallisuus,add, ja 2 suuntainen mieliala häiriö. Nyt kun luin tuota ketipinorin pakkaus selostusta niin sieltähän putkahteli yks toisensa jälkeen eri fyysisiä sairauksia joita mulle tässä ketipinor lääkityksen myötä ilmaantunut mutta kukaan lääkäreistä ei ole vaivautunut niistä mulle kertoon mitään. Laitoin juuri mun psykiatrille sähköpostia että voisiko ton vaihtaa johonkin muuhun valmisteeseen ku toi ketipinor tuntuu olevan tosi rajuu tavaraa

        Mulla menee 1000mg päivässä, mielialan tasaavana.


      • Anonyymi

        No niin, menehän nyt jo nukkumaan lapsukainen. Aikuiset keskustelee. Hus hus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä tapauksessa lääkäri antaa luvan lopettaa jos on psykoosisairauteen?

        Minulle sanottiin, että pitäisi käyttää ennaltaehkäisevästi, ettei tule uutta psykoosia, psykoosisairauden ollessa diagnoosina.
        Olisi varmaan joutunut käyttämään koko loppuelämän ajan, itse jossain vaiheessa lopetin, enemmän haittaa kuin hyötyä.


      • Anonyymi
        Gujilklk kirjoitti:

        Ei ei ja vielä kerran ei. Ketiapiinia ei saa määrätä muutakuin vakaviin mielenterveyden ongelmiin. Ahdistus ei ole sellainen. USA:lainen lääkeyhtiö Astrazeneca, joka tämän lääkkeen on keksinyt on tuomittu maksamaan jo vuosia sitten satojen miljoonien dollareiden sakot siitä että ketiapiinia on mainostettu uni ja ahdistuslääkkeenä. Oikeuden mukaan sitä ei missään tapauksessa saa määrätä noihin vaivoihin vaan ainoastaan psykoosiin. Mene toiselle lääkärille ja keskustele asiasta.

        AHDISTUS ON VAKAVA SAIRAUS, EN OLISI TÄTÄ KIRJOITTAMASSA, JOS EN OLISI SAANUT LÄÄKITYSTÄ. MIKSI SYYTÄTTE LÄÄKÄREITÄ, HE HALUAVAT VAIN AUTTAA. SITÄ PAITSI OMA ON ELÄMÄNNE. TEHKÄÄ MITÄ HALUATTE.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi, kun ei kukan ottaisi lääkettä vastaan, kun he kieltäytyvät ei lääkärit saa ketarilla jengiä hiljaiseksi.

        Ottaisitteko lääkkeen vastaan jos lääkäri kertoisi haittavaikutukset? He kertovat vain tehon uneen ja ahdistuksee. Illalla pilleri uneen ja päivällä pilleri ahdistukseen. Ei mitään logiikkaa.

        LUE MYÖS ASPERIININ VAIKUTUKSET, KAMALAA JA PURANA MYÖS. MAKSAVAURIOT YM.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rasva ja sokeri vaikutukset sekä yhteys verenpainetautiin jne pitäisi nostaa heti esille.

        Jo pelkkä painon nousu iso juttu.

        EIPÄ PAINO OLE NOUSSUT, PÄINVASTOIN. SYÖTKÖ LIIKAA MAKEISIA.


    • keuytr

      Nimim psykoosialiikkeellä.
      Minä söin Ketipinoria muutaman vuoden, 125 milliä iltaisin. Viime kesänä lopetin käytön. Ja kuten voit havaita, en ole kuollut.
      Tottakai tämäkin lääke vaikuttaa elimistöön, haitallisesti. Kaikkia vaikutuksia ei edes tiedetä. Mutta älä ihmeessä pelottele ihmisiä, on kauheaa sanoa jollekin: Sinä kuolet!

    • veenik

      Ei missään nimessä ketipinoria saa ottaa univaikeuksiin! Se on psykoosi ja skitsofrenia lääke. Jotkut lääkärit määräävät sitä liian huolettomasti koska se on nyt ''muotia'' ja ''hyväksi todettu''.
      Mieluummin bentsoja univaikeuksiin, paljon parempi eikä tarvitse ottaa välttämättä joka ilta vaan silloin kun on tarve.

    • kolmenteininäiti

      Olen itekki ottanu 25 - 75 mg ivällä, kun oöi hankala elämäntilanne ja tosi vaikea päästä ns ihmisten ilmoille... Samaan aikaan se hoitoannos Ketipinoria oli jotain 500 - 900 mg kaksisuuntaiseen, joten siksikkin tuntui, ettei 25 ivän pelotuksiin edes riitä. Eli jos tuntemuksesi aina 25 annoksesta on noin väsyttävä, et voi sen kanssa esim ajaa autolla, eikäpä se auta sinua ihmisten ilmoillekkaan. Eli vaihtaa lääke vielä miedompaan .

    • kewlkhraewlkr

      Tästä on aikaa noin 4 vuotta, kun joku vasta valmistunut lääkärityttö määräs tätä mulle nukahtamisvaikeuksiin. Aiemmin oli ollut tsolpideemia ja tematsempaamia, mutta tämäpä ei niitä määrännytkään koska voi tulla riippuvuus. Tästä Ketipinorista tuli aivan kamalat oireet, ajatus ei kulkenut, sanat unohtuivat puhuessa, todella tokkurainen olo(pelotti ajaa autolla kun tuntu ettei kaistalla pysy), motoriikka todella epävakaa, esim. kompastelin paljon ja kävely vaikeaa. Puutumista kaulan ja suun alueella, kerran en pystynyt puhumaan mitään jnejne. Oireet kestivät 2-3 viikkoa lääkkeen lopetuksen jälkeen. Toinen fiksumpi lääkäri sanoi ettei hän koskaan määräis Ketipinoria unettomuuteen jos ei ole psykoottisyyttä tai vastaavaa. Sanoi suoraan että tätä et ota enää yhtään ja poisti saman tien sähköseltä respalta siellä olleet Ketipinorit ja määräs Tenoxit takasin. Tohon paskaan en koske pitkällä tikullakaan, jos en jossain pakkohoidossa ole jossa väkisin syötettäs. Karseet kokemukset...

      • kewlkhraewlkr

        Olis tehnyt mieli tehdä valitus hoitovirheestä..


    • eipsykoosia

      Ketipinor toimii uniläääkkeenä, jos unettomuuden syynä on psykoosisairaus.

      Neuroleptit tuhoaa aivojen unireseptorit?

      Suomessa on paljon neuroleptien off-label - käyttöä, vaikka ne ovat todellisuudessa skitsofrenian ja muiden vakavien mielisairauksien hoitoon kehitettyjä lääkkeitä, joissa on vakavia sivuvaikutuksia. Neurolepteja käytetään jopa unettomuuden hoitoon, kuten Ketipinoria, vaikka tämän lääkkeen sanotaan pitkässä käytössä vaurioittavan aivojen unesta vastaavia osia ja jopa mahdollisesti tuhoavan aivojen unireseptorit. Ketiapiinin pitkäaikaiskäyttö voi vahingoittaa pysyvästi aivojen nukahtamisesta vastaavia osia. Kaikkien antipsykoottisten lääkkeiden tavoin pitkäaikainen käyttö voi helposti aiheuttaa pysyviä aivovaurioita. Tästä syystä ketiapiinin tapaisten antipsykoottisia aineiden käyttö tulisi rajoittaa ainoastaan vakavien mielenterveyden ongelmien hoitoon.

      Ketipinor tuhoaa otsalohkot ja limbisen järjestelmän, minkä jälkeen oppiminen, tunteet, muisti, motivaatio, aistit ja puhekeskus heikkenevät.

      "Skitsofrenia" tai "bipolaarisuus" eivät ole mitään yksittäisiä tunnettuja solutason aivosairauksia. Näiden diagnoosien alla on paljon erilaisia ja eri tavoilla oireilevia ihmisiä. Martin Harrowin 15 ja 20 vuoden tutkimuksissa seurattiin potilaita hyvin pitkäaikaisesti, ja yllättävän suuri osa esimerkiksi skitsofreniadiagnoosin saaneista potilaista lopulta lopetti neuroleptit. Tämä ryhmä myös lopulta pärjäsi paljon paremmin toiminnallisesti kuin neurolepteja syönyt ryhmä.

      Neuroleptit lamaavat "antipsykoottisilla" tasoilla aivojen dopamiinipolkuja ja siten korkeampiin ihmisen ajattelun ja tunteiden säätelyyn liittyviä aivojen alueita, kuten otsalohko ja limbinen järjestelmä. Tämän ominaisuuden vuoksi niitä lääkkeitä voidaan käyttää esimerkiksi "skitsofrenian", "bipolaarisuuden" ja nuorten ja vanhusten käytöshäiriöiden kontrollointiin. Nämä lääkkeet eivät varsinaisesti paranna mitään aivoissa olevaa sairautta, ne lamaavat ison osan aivoista. Jotkut potilaat ja varsinkin potilaan läheiset ja muu yhteiskunta voivat kokea "kemiallisen lobotomian" vaikutukset hyödyllisinä, mutta on myös suuri osa "skitsofreniaa" tai "bipolaarista" sairastavia (tarkemmin niillä nimillä diagnosoituja), jotka voivat toiminnallisesti paremmin hyvin pienellä annoksella näitä lääkkeitä tai jopa ilman niitä.

      http://www.lokakuunliike.com/ll-uutiset/ketipinorin-vaaroista-vaietaan-suomessa

      • drwho

        mitäs tilalle? bentsoja? toki juu, eihän se riippuvuus oo paha, siitä pääsee subulla eroon ;) ja katukauppiaat tekee massii


      • Anonyymi

        Aivojen lamaaminen ei tunnu fiksulta pitkän päälle jos aivot toimivat.


    • Jes21

      1. Ketipinoria on tarkoitus ottaa illalla. 2. Ketipinor väsyttää ja siksi sitä käytetäänkin nukahtamislääkkeenä. Tosiaan ota se lääke vittu illalla ja nuku

      • Anonyymi

        1. Ketipinor on tarkoitus ottaa päivällä jos se on ahdistukseen määrätty. 2. Lääkäri ei piittaa sivuoireista jos niin on päättänyt. Tosiaan ota se lääke kuten lääkäri on ohjeistanut .


    • älähuuda

      Nonni.

      Ketiapiini on antipsykootti kyllä mutta sitä käytetään myös ahdistukseen pieninä annoksina (25mg). Sen vaikutus on sedatiivinen eli väsyttää ts. rauhoittaa. Mitä tulee ahdistukseen, ainut täsmälääke on bentsodiatsepiini esim. opamox. Bentsoilla on sedatiivisten vaiutusten lisäksi anksiolyyttisia ja hypnoottisia vaikutuksia, joten poistavat ahdistusta.

      Psykiatrien on vaikeaa ymmärtää että ahdistusta on monenlaista. Joskus tarvitaan sedaatiota, joskus anksiolyysia. Mutta koska käypähoito, niin ei.

      BENTSOT OVAT VAARALLISIA JA NIIHIN JÄÄ HETI KOUKKUUN. SIKSI NIITÄ EI MÄÄRÄTÄ. SIKSI MÄÄRÄTÄÄN KETIPINORIA JOKA "RAUHOITTAA", MUTTA JOKA ON TURVALLINEN EIKÄ SIIHEN JÄÄ KOUKKUUN.

    • LääkeMuttaMihin

      psykoosilääkkeiden ryhmä

      Noit mömmöi määrätään vähäisinä annoksina lähes kaikkeen, päänsärystä alkaen, unettomuuteen. Suosittelen kuitenkin olemaan ottamatta. Alentaa älykkyyttä. Aiheuttaa ummetusta, lihoamista, sairastelemista.

      http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=18783&d=3097795&i=ORION PHARMA_KETIPINOR_KETIPINOR tabletti, kalvopäällysteinen 25 mg, 100 mg, 200 mg, 300 mg

      Lääke siis voi tehdä sinut muutamassa vuodessa sairaaksi johon sitten menehdyt. Et välttämättä itse lääkkeeseen vaan lääkkeen sivuoireisiin, diabetekseen jne....

      • nainen39v

        Itselleni on ketipinor määrätty unettomuuteen,joka on aino lääke joka on auttanut mua nukkumaan.Nukahtamislääkkeitä on kokeiltu vuosien saatossa huonolla menestyksellä.Mistä tiedän että ketipinor on alentanut mun älykkyyttä kun en ole koskaan muutenkaan ollut älykäs?Ummetusta ei koskaan ole ollut ja olen laihtunut yli 20 kiloa ketipinorista huolimatta ja normaalipainoon.Jos ketipinor sairastuttaa niin miksi en sairastu edes flunssaan?Olen käyttänyt ketipinoria nyt nelisen vuotta ja kysyisinkin että koska sitten kuolen? Mulla on ollut aina kaikki veriarvot normaalit.Eli ei ole diabetestä tai muitakaan tappavia sairauksia.


      • Ketipionor

        Hyvä kommentti. Minä olen käyttänyt Ketipinoria vuodesta -2005 .100 mg. joka ilta .Hyvin olen saannut unen ja nukkunut . Sitä ennen kävin läpi melkein kaikki nukahtamis ,ja unilääkkeet , mm.sairaalassa vahvat nestemäiset "tyrmäystipat". Niillä sain puolentoista tunnin unet? Kärsin kroonisesta unettomuudesta ,joka oli seurausta yli kolmenkymmenen-vuoden kolmivuorotyöstä . Työkyvyttömäksi se lopulta johti, mutta ompahan nyt aikaa nauttia nukkumisesta. En kyllä missään nimessä väitä, että ko.lääkettä kaikki voisivat käyttää unettomuuden hoitoon, mutta voihan siitä lääkärin kanssa keskustella.


      • Anonyymi
        Ketipionor kirjoitti:

        Hyvä kommentti. Minä olen käyttänyt Ketipinoria vuodesta -2005 .100 mg. joka ilta .Hyvin olen saannut unen ja nukkunut . Sitä ennen kävin läpi melkein kaikki nukahtamis ,ja unilääkkeet , mm.sairaalassa vahvat nestemäiset "tyrmäystipat". Niillä sain puolentoista tunnin unet? Kärsin kroonisesta unettomuudesta ,joka oli seurausta yli kolmenkymmenen-vuoden kolmivuorotyöstä . Työkyvyttömäksi se lopulta johti, mutta ompahan nyt aikaa nauttia nukkumisesta. En kyllä missään nimessä väitä, että ko.lääkettä kaikki voisivat käyttää unettomuuden hoitoon, mutta voihan siitä lääkärin kanssa keskustella.

        Hyvä sinä,minäkin olen tehnyt 3 vuorotyötä koko työn olon ajan,38 vuotta kaikkineen ja kärsinyt unettomuudesta.Olen ottanut n.4 vuotta ketipinoria ja hyvin saanut unen,olen jo eläkkeellä ja otan vieläkin ja nautin kun uni tulee ja joka aamu pirteä kuin peipponen 😄😄


    • Satuliina53

      Ketipinor on todella hyvä lääke unettomuuteen! Turha pelotella täällä ketään. Olen käyttänyt sitä vuosia iltaisin eli annostukseni on määrätty 25 mg 1-4 tablettia iltaisin. Tämä on parhaiten toiminut minulla, tätä ennen ollut monenlaisia lääkkeitä huonoon nukkumiseen, tämä Ketipinor ehdottomasti paras. Mitään huonoja sivuvaikutuksia ei ole ollut. Verenkuva, laaja, otettu joka vuosi, arvot kaikki aina ihan ok! Se on varmaan pikkasen eri asia noilla monen sadan milligramman annostuksilla, silloinhan lääke määrätään täysin eri sairauteen kuin pienellä annostuksella. Olen ollut tosi terve muutenkin, ei flunssia eikä mitään. Elämän laatuni on parantunut tosi paljon tämän lääkkeen käytön aikana!!

      • koukuttavalääke

        Ihmiset on yksilöitä ja joillakin jo pienetkin annokset ketipinoria voi aiheuttaa pahoja oireita. Mikä pahinta, pitkään käytettynä ketipinor voi vaikuttaa pysyvästi unen laatua heikentävästi lääkkeen lopettamisen jälkeen.


      • mullanallanukutaanvasta
        koukuttavalääke kirjoitti:

        Ihmiset on yksilöitä ja joillakin jo pienetkin annokset ketipinoria voi aiheuttaa pahoja oireita. Mikä pahinta, pitkään käytettynä ketipinor voi vaikuttaa pysyvästi unen laatua heikentävästi lääkkeen lopettamisen jälkeen.

        Eiköhän ne joille Ketipinor 25mg on määrätty unettomuuteen ole aika pitkän tien kulkeneet tämän uniongelman kanssa. Jopa suurimman osan elämästään, kuten minä. Unen laatu on siis ollut pysyvästi vuosikausia heikentynyt, jopa olematon! Väsymys ja nukkumattomuuden aiheuttama toivottomuus /voimattomuus asian suhteen invalidisoi ihmisen. Siinä vaiheessa on kyllä valmis kokeilemaan vaikka mitä. Kokemukseni mukaan Suomessa psykiatrit määräävät pelkkiä lääkkeitä vaikka pitäisi saada terapiaa ja lääkkeitä. Julkisen terapiaan pääsevät harvat. Loput ostavat sitä kovalla hinnalla, jos on millä ostaa.


      • Anonyymi
        mullanallanukutaanvasta kirjoitti:

        Eiköhän ne joille Ketipinor 25mg on määrätty unettomuuteen ole aika pitkän tien kulkeneet tämän uniongelman kanssa. Jopa suurimman osan elämästään, kuten minä. Unen laatu on siis ollut pysyvästi vuosikausia heikentynyt, jopa olematon! Väsymys ja nukkumattomuuden aiheuttama toivottomuus /voimattomuus asian suhteen invalidisoi ihmisen. Siinä vaiheessa on kyllä valmis kokeilemaan vaikka mitä. Kokemukseni mukaan Suomessa psykiatrit määräävät pelkkiä lääkkeitä vaikka pitäisi saada terapiaa ja lääkkeitä. Julkisen terapiaan pääsevät harvat. Loput ostavat sitä kovalla hinnalla, jos on millä ostaa.

        Kyllä osa saa sitä jopa ensimmäiseksi lääkkeeksi unettomuuteen, joka kestänyt vain vähän aikaa. Ollut muodissa jo 20v sitten.


    • haöoskA

      Siitä Ketipinorista saatte sydämentykytyksiä ja en suosittele sillä kamala myrkky.

      • Anonyymi

        Tämä on uskomaton muka hyväksyttävä sivuvaikutus, miksi?


    • hemingwwway

      Ystävätterini sai ikuisen sydämen huonontoimivuuden (en nyt muista sitä lääk.termiä). Ja hän lopetti ketipinor käytön jo ihan siksi kun lääkärikin määräsi.

      • Anonyymi

        Jos on verenpainetauti niin onko turvallista käyttää ketipinoria?


    • noway

      Kokeilin kerran epätoivoisena muutaman kerran ja en ikinä enää uudelleen. Mieluimmin valvon kun kärsin/pelkään noita sydän-sekä hengitysvaivoja.

    • elkääkäyttäkö

      Jos haluaa diabeteksen, kilpirauhasen vajaatoiminnan, sekä erilaisia sydänvaivoja niin ketipinor auttaa. En suosittele tätä lääkettä, paitsi jos ei muuta vaihtoehtoa ole.

    • Ketipinor-potilas

      Lääkäri määräsi 100mg aamu.100mg päivä.300mg ilta.
      Nyt päivälääke on poistettu ja illalla otan 200mg.
      Pitkässsä käytössä tulee tottumista lääkkeeseen.
      Ei väsytä päivällä.Eikä tehoa unilääkkeenä enää niin hyvin.

    • einari12345

      Ketipinor on myrkkyä monelle ihmiselle ja kuten tarkoitettu vain vakavien psykoosi oireiden hoitoon, EIKÄ sitä pitäisi käyttää unettomuuteen, ahdistukseen tai masennukseen. Kolmea edellä mainittua sairautta voidaan lääkitä asianmukaisesti bentsodiatsepiineilla, eli rauhoittavilla lääkkeillä joita ovat esim. Diapam, Tenox, Opamox, Xanor, Rivatril. Kyseiset lääkkeet ovat paljon turvallisempia kuin nuo 60/70-luvun psykoosi lääkkeet. Pidemmällä käytöllä aiheuttavat riippuvuutta, mutta bentsoja pitäisikin käyttää lyhyt aikaisesti ns. "pahimman yli" ja etsiä muita keinoja sairauden parantamiseksi. Silti bentsot ovat paljon turvallisempia kuin neuroleptit, inhottavine sivuvaikutuksineen. Voitte toki valita istutteko vanhan ladan kyydissä -30 pakkasessa vai mukavasti limusiinissa lämmintä teetä hörppien =)

    • ei_enää

      Lääkärit eivät "määrää" lääkkeitä, vaan kirjoittavat reseptin ja siihen useimmiten että tarvittaessa. Potilaan asia on miettiä, ottaako hän lääkettä vai ei tai jatkaako hän lääkkeen käyttöä.

      Minulle kirjoitettiin Ketipinor 25 mg ahdistukseen jo käyttämieni lääkkeiden lisäksi. Kokeilin, ei mitään vaikutusta paitsi että seuraavana päivänä oli heikko olo. Kokeilin uusiksi muutaman kerran, sama juttu. Sivuvaikutusten kyllä pitäisi mennä ohi ajan mittaan, mutta miksi käyttäisin lääkettä, joka ei vaikuta siihen mihin se oli kirjoitettu. Lääkärini ehdotti että kokeillaan, kun muiden lääkkeiden teho ei näyttänyt riittävän ja oloni oli kammottava. En aio koskea Ketipinoriin enää, koska en kokenut sen auttavan minua enkä sitä paitsi haluaisi käyttää neurolepteja, ellei ole pakko. Mutta nämä vaikutukset ovat kovin yksilöllisiä ja eihän sitä tiedä, ellei kokeile.

    • ketipinor-äijä

      Kyll maar mää sano jot se vast kamala myrkky o.

    • ketipinor400mg

      Voisko tämä yksi kirjoittaja sanoa kun olen nyt 10 vuotta syönyt ketipinoria, niin milloin mä saan noi mainitsemasi sairaudet vai valehteleeko kaikki labratulokset ,kun ovat aina olleet ihan normaalit. Ja sydämessäkään ollut ikinä vikaa. Ikää mulla on 42 vuotta. kiitos jos vatsaat noihin sairauksiin ajankohdan niin voin alkaa pelätä.

    • ll900003

      Hullu on joka ottaa syödäkseen Ketipinoria: tuhoaa varmasti elimistön mutta miten pian siihen ei kukaan osaa vastata.

    • Ketipinor-äijä

      Ketipinor alkaa loppua.Huomenna taas apteekkiin.

    • hevoisenmuna

      ota enemmin heroiinia...tulee parempi olo...subbareilla ensi hätään kunnes saat kunnon kamaa.

    • Kotilääkäri-Pexi

      Joku kirjoitti: "Mielestäni kyllä neuroleptit oli ne nyt sitten mitä hyvänsä eivät kuulu kyllä unettomuuden tai jonkun ahdistuksen hoitoon millään tavalla, koska kyseessä on todella vahva lääkeryhmä."

      Vastaan: Ketiapiini (Seroquel, Ketipinor) EI OLE ANTIPSYKOOTTI pienillä annoksilla.

      Sama aine eri määrällä ei ole sama aine eri teholla, vaan eri aine. Pätee kaikkiin lääkkeisiin. Esimerkiksi Efexoria eli venlafaksiinia myydään, markkinointikikkana, nimellä SNRI, vaikka se ei ole kliinisesti merkittävissä määrin noradrenerginen eli oikeasti se on vain paljon sivuvaikutuksia omaava SSRI.

      Antipsykoottinen vaikutus alkanee 400 milligramman paikkeilla ja 800 milligrammaa on varmasti jotakuinkin antipsykoottinen. Ketiapiini pienillä annoksilla on vain väsyttävä antihistamiini, koska ketiapiinilla on vahva, 100-kertainen preferenssi H1-reseptoriin (H1-reseptori=antihistamiini) yli D2-reseptorin (D2-reseptori=antipsykootti).

      Alle 50 milligramman päiväannos ei voi vaikuttaa mihinkään muuhun kuin H1-reseptoreihin, ja ketiapiini on siis pienillä annoksilla vain väsyttävä antihistamiini, ei antipsykootti eli neurolepti.

      Lähteinä:
      https://psychotropical.info/quetiapine-the-miracle-of-seroquel/
      https://psychotropical.info/venlafaxine-an-enduring-snri-myth/
      https://thelastpsychiatrist.com/2007/07/the_most_important_article_on.html

      • Anonyymi

        Jos se on pelkkä antihistamiini niin eikö olisi parempi määrätä vain jotakin antihistamiinia ennemmin kuin neurolepti joka on "vain" antihistamiini?


      • Anonyymi

        Jos skitsoaffektiivisra häiriötä estolääkitään ketipinorilla 150 Mg ja deprakinella 1000 Mg niin onko kyseessä hoito vai turha vuosien rasite keholle?

        Oireet alkoivat aikanaan lääkekokeiluista masennukseen.


      • Anonyymi

        Oli lääke minkä vahvuinen tahansa niin ei se sitä ainetta siinä pillerissä miksikään muuta, eli samaa ainetta on riippumatta millimääristä.


      • Anonyymi

        Aineen määrä ei vaikuta aineen olomuotoon, samaa ainetta se on silti.
        Toki vaikutukset ovat erilaisia pienillä ja isoilla annoksilla.


      • Anonyymi

        Jos lääkettä sanotaan antipsykootiksi, se on antipsykootti, on millimäärä mikä tahansa, määrä ei vaikuta siihen.


    • ketipinor-äijä

      Kävin hakemassa apteekista 100 kpl 100mg Ketipinoria.
      Pakko sitä myrkkyä on vaan ottaa.

    • ExKetisAbuser

      Olen ottanut ketipinoria 1x25mg unettomuuteen muutaman vuoden ajan. Herätessä uupunut ja tokkurainen olo, joka kestää pitkään. Myöskin näin usein tosi kuumottavia painajaisia. Vähän kuin paha krapula/liskojen yö - uni. Käytön lopettamisen jälkeen Huomattavasti skarpimpi olo herätessä. Akuutteihin uniongelmiin kantsii hoitaa bentsoja, tms.

    • VoiKiesus

      Potilas: En saa unta.
      TKL: Ota ketipinor.
      Potilas: Väsyttää.
      TKL: Ota ketipinor.
      Potilas: Käyttäydyn kumman agressiivisesti.
      TKL: Ota ketipinor.
      Potilas: On ihmeen passiivinen olo. En saa mitään aikaan.
      TKL: Ota ketipinor.
      Potilas: Sydänkäyrässäni on kuulema jotain outoa. En kuulema saisi syödä enää ketip...
      TKL: Lisätään ketipinorannosta!
      Potilas: En uskalla enää mennä postilaatikolle. Tämä tuntuu hullulta.
      TKL: Mikä se ketipinorannos olikaan?
      Potilas: Luin professori Matti O. Huttusen kirjoituksen lääkärilehdestä ja ajattelin, että bentsodiapiimeistä saattaisi olla apua tilanteeseeni?
      TKL: Aa, no se on semmonen hihhuli. Ei sellaisia juttuja pidä ottaa vakavasti. Ota ketipinor.
      Potilas: En jaksa enää. Tulen hulluksi! Vedän tänään ranteet auki! Eikö voisi kokeilla sitä diap...
      TKL: Diapam on bentso, joka aiheuttaa voimakasta riippuvuutta! Minä en kirjoita bentsodiapiimireseptejä! Parempi kuolla tänään, kuin elää 40 vuotta onnellisesti bentsoriippuvaisena!
      Potilas: ?

    • Noutaja_tulee

      Olen ollut jo 9 vuotta riippuvainen Ketipinor25 mg Tenox 20mg Escitalopram 20 mg sekoituksesta
      Nämä huuhtelen toisinaan 7-9 keskioluella
      Paino noussut pysyvästi 20 kg
      Tiedän, jotta noutaja tulee , mutta en pääse irti.
      Perkele.

    • PyydäPäästäVieroitukseen

      Escitalopramin teho menee, kun käytät alkoholia. Escitalopramista ei siis ole mitään hyötyä, jos juot noinkin paljon. Voit tuota menoa saada vatsahaavan. Jos pitää valita kumman lopetat, escitalopramin vai alkoholin, niin lopeta mieluummin alkoholi, koska siitä on enemmän haittaa, mm. painon nousu.

      Tenoxia ei ole tarkoitettu pitkäaikaiseen käyttöön. Jos 9 vuotta ollut sama 20 mg annos, niin teho on varmasti jo mennyt.

      Jos tuntuu, ettet noista omin voimin pääse irti, niin pyydä päästä vieroitukseen.

      • Anonyymi

        Miten keho voi kun ketipinorin ja deprakinen kanssa juo vuosia kohtuullisesti?

        Lääkäri ei kerro.


    • drwho

      ihanii nää jotka kuumottelee et ketipinorist tulee maailmanloppu XD "bentsot on vaa siis niiiiiin paljon parempii halleluuja ja hei ei se riippuvuus haittaa, sen voi hoitaa vaik subul!!!" siis näähän on oikeesti jotai katukauppiait ja toi jeesustelu on pamien/subun mainontaa XD uskokaa vaa niit lääkäreit, ei ne turhaan käy koulujaan ja jos ei tuu apuu nii seuraavaa vaihtist kehiin esim mirtazapin tai h1 salpaajat tai mitä tahansa muuta ku sitä vitun pamii XD

      • Anonyymi

        "bentsot on vaa siis niiiiiin paljon parempii halleluuja ja hei ei se riippuvuus haittaa, sen voi hoitaa vaik subul!!" ööh oletko idiootti vai mikä kai tajusit että juttu on heitetty hieman läpällä? Ei saatana


    • höhh

      Ketipinor 25 mg yöksi, koko päivän seuraavaan pilleriin asti huono olo moninaisesti, mutta auttaa nukkumaan läpi yön.

    • Anonyymi

      Karmea lääke,vinksahtaneet tuota pilleriä ottaa.

      • Anonyymi

        Olet siis vinksahtanut, kun tiedät kokemuksesta lääkkeen vaikutukset.


      • Anonyymi

        Se lääkäri saa maistaa lääkettään.


    • Anonyymi

      Tiedän tutun joka kirosi tuon ketin täysin. Ja olen samaa mieltä että vinksahtaneet suostuu syömään ketia.

    • Anonyymi

      Itse sain unettomuuteen ketipinoria ja auttaa kyllä hyvin nukkumaan (vetelin 15 tuntia unta) mutta se seuraava päivä kun heräät niin on aivan kauhea. Oot koko päivän sellaisessa tokkurassa etkä voi oikeen ajatella mitää.. sellanen zombi olo. Lopetin heti koska se olotila on aivan perseestä . 25 mg mulla nii koitan viellä pillerin puolittaa jollain veitsellä et tulis se 12.5 mg jos se ois riittävän vähän ettei seuraavana päivänä oo paska fiilis. Kyseessä siis tosi voimakas lääke jos syö unettomuuteen

      • Anonyymi

        Ekalla kerralla juuri noin kävi minullekin. Nyt noin 20 tablettia myöhemmin olen huomannut tehon hiipuneen merkittävästi. Varsinkin nukahtaminen on vaikeutunut. Pakko varmaan kasvattaa annosta, että unta saa kunnolla.

        Enkä siis napsi näitä huvin vuoksi. Kuukaudessa menee 3-5 tablettia.


    • Anonyymi

      Tuosta lääkkeestä tulee aivan kahjo olo. Hengitys ei meinaa toimia, sydän hakkaa myös monille tulee huono olo. En ikinä tuota myrkkyä suuhuni laita.

    • Anonyymi

      Jotain on pahasti pielessä. Lyhytvaikutteinen 25mg varmaan ihan ok unettomuuteen,ym. Lääke kyllä toimii, mutta jonkun 500mg päivämäärien vaikutuksista ei tunnu kukaan tietävän. Jos ssellainen määrätään, pitäisi keston olla max. 3-6kk. Itsellä 3.5v jälkeen alkanut kerääntyä haittavaikutuksia. 4v jälkeen huimaus ja näköhäiriöt pahentuneet ikävästi. Dramatisoimatta on tuuria ollut että olen hengissä. Muutaman kerran kaatunut ihan suorilta jaloilta, nyt odotellaan viimeisten kolhujen tikkien poistoa. Yksikään läkäri ei koskaan tule keskeyttämään lääkitystä ja pakoilevat vastuuta, ymmärrän syyn. Lääkevalmistaja kerää lain vaatimia kokemuksia, mutta on ihan ilmaa. Kysyin eri haittavaikutusten esiintymisestä, kukaan ei ole avannut raportteja ja tilastoinut, eikä valmistajalla ole mitään tietoa kuinka yleisiä , pitkäkestoisia tai vahingollisia haitat ovat. Todennäköistä on, että vakavia seuraamuksia, kuolemantapauksia verrataan johonkin ?? ehkä hoitamattomine vaikeasti masentuneiden tilastoihin. Todennäköistä myös, että kun vakavat vammautumiset tai kuolemat alkaa olla luokkaa 20% lääkityistä, jotain tehdään. Kauhulla odotan tulevaisuutta.

    • Anonyymi

      Eli yhteenvetona: Psykoosin ,tms. hoitoon ihan hyvä, mutta EHDOTTOMASTI vain väliaikaisesti. Lääkityksen jatkamista on harkittava erittäin tarkasti. Lääkäreiden ja valmistajien on selvitettävä kuinka vaarallinen lääke on kyseessä eli laadittava ihan oikeita käyttökelpoisia raportteja eri haittavaikutuksista!

      Lyhytvaikutteisen ketiapiinin pitkäaikaiskäytön vaikutusten arviointi erikseen!

      • Anonyymi

        Mikä on lyhyt kestoinen käyttöaika?


      • Anonyymi

        Nyt 2 vuotta hoitoa takana ja lääkäri ei oikein halua laskea tai lopettaa lääkitystä.

        Minusta tämän pitää olla väliaikaista.

        Kauanko söitte ja mihin vaivaan?


    • Anonyymi

      Olen syönyt ketiapiinia vaihtelevin annoksin nyt 13 vuotta. Alun perin psykoosiin määrätty. Kerran yritin lopettaa ja valvoin 3 viikkoa putkeen. Ketiapiini on vienyt kyvyn nukahtaa. Tällä hetkellä saan unen 150mg annoksella.

      • Anonyymi

        Tämä on kauhea esimerkki väärästä hoidosta.

        Muut lopettaneet kertokaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on kauhea esimerkki väärästä hoidosta.

        Muut lopettaneet kertokaa!

        Minulle määrättiin 100mg iltaisin 'psykoosiin' sekä unettomuuteen. Btw: vanhempana ja viisaampana suosittelisin itselleni lenkin ja saunan sekä tarvittaessa yhden melatoniinin jos sitäkään.

        Käytin tosiaan muistaakseni muutaman viikon max kuukauden kunnes vedin WC - pöntöstä alas, sen verran zombiena kuljin töihin ja lähin ystävä huomasi eron ja Luojalle kiitos, kertoi siitä allekirjoittaneelle! Olin ihan muissa maailmoissa.

        Noh lopettamiseen ei tarvitse muuta kuin sisua ja tervettä järkeä. Jos ei löydy, on parempi syödä.

        Niin kuin viisas aforismi kertoo:
        "Jokainen, joka ajattelee tarvitsevansa psykiatrin tapaamista...
        Pitäisi saada päänsä tutkittavaksi"


    • Anonyymi

      Miksi lääkäri ei edes puhu että voisi olla väliaikainen hoito?

      Aina ehdottaa annoksen nostoa?

      Voiko lääkitty edes olla terve ja voiko näitä verrata vaikka verenpaineen hoitoon?

      • Anonyymi

        Aikoinaan se meni niin, kun lääkkeestä tuli joku sivuvaikutus, väitettiin vain sairauden pahentuneen ja lisättiin annostusta, usein myös muita lääkkeitä " tukemaan " tehoa.


    • Anonyymi

      Olen syönyt Ketipinoria unettomuuteen nyt noin 10vuotta. Alkuun olin seuraavan päivän ihan uupunut, mutta muutaman kk sitä käytettyäni seuraavan päivän väsymys jäi pois. Reseptissä lukee, että saisin ottaa illalla jopa 100mg. Kuitenkin olen pysynyt tuossa 25mg vaikkakin se ei tehoa enää niin hyvin kuin alku vuosina. Lisäksi otan 1.9mg melatoniinin. Vuosia söin myös ensin Venlafaksiinia ja myöhemmin Brintellixiä Ketipinorin lisäksi. Kummastakaan ei ollut vaikeuksia vierottautua. Sen kuitenkin tiedän, että en nuku, jos Ketipinor unohtuu ottamatta. Luulenpa, että syön sitä elämäni loppuun asti.

      • Anonyymi

        Otan illalla puolikkaan Ketipinor 25 mg eli 12,5 mg unettomuuteen. Imovanesta vieroittamiseen hyvin olen nukkunut. Olen tyytyväinen tähän ns. "myrkkyyn".


    • Anonyymi

      Minulle määrättiin ketipinori skitsofrenia lääkkeeksi enkä ymmärrä sitä sillä lääjäri väittää että asiat ja äänet mitä kuulen eivät ole totta vaikka ne on totta, onko oikein laittaa lääkitys muka johonkin skitsofreniaan jota minulla ei ole minun tietääkseni.

      • Anonyymi

        millaisia asioita ja ääniä kuulet?


      • Anonyymi

        Ei ole. Emme ole ihmiskuntana kovinkaan kaukana ajoista, jolloin ihmisiä lobotomisoitiin, koska olivat "huonosti käyttäytyviä" tms.

        Suomessa on elossa ihmisiä, joille on tehty lobotomia. Revi siitä huumoria!


    • Anonyymi

      Ketipinor on mulle ehdottomasti paras lääke unettomuuteen ja mulle on aivan sama mihin se on alkujaan tarkoitettu... Syön tällä hetkellä 100mg iltaisin.
      Olen syönyt unilääkkeitä 18 vuotiaasta asti... Eli nyt 15 vuotta. Ketipinoria viimeiset 4 vuotta ja se on ehdottamasti paras lääke vaivaani. Unettomuudesta olen kärsinyt aina. Ja kun puhutaan Oikeasta unettomuudesta, niin se ei todellakaan johdu siitä ettei mene ajoissa nukkumaan. Ikäni vaivasta kärsineenä todellakin tiedän mikä vaikuttaa ja mikä ei. Ihmiset jotka huutelevat, ettei ketipinoria saisi syödä unettomuuteen eivät tiedä mitä oikea unettomuus on. Kun heräät sunnuntai aamuna ja menossa keskiviikko aamun töihin ns. samoilla silmillä voit tulla uudestaan keskustelemaan kanssani ketipinorin käytöstä unettomuuteen. Olen meinannut kahdesti kävellä suoraan auton alle valvomisputken jälkeen... Lisäksi kun ei ole kuukauteen nukkunut vain murto-osan siitä mitä olisi pitänyt tai valvonut useamman vuorokauden putkeen niin siinä kohtaa vasta aivot ovatki hyvässä kunnossa.... Huomioikaa se, että myös unettomuus tapaa esim. onnettomuuksina... omalla kohdalla pari kertaa ollut aika likellä ja vain sen takia, ettei ole saanut nukutuksi....

      • Anonyymi

        Tämä on psykoosilääke ja minusta väsymys ollut kamala kokemus hoidon aikana ja haluan takaisin luonnolliseen aikaan.

        Ja miksi estolääkityksen pitäisi olla unilääke?

        Ja jos otat oluen niin sekin ilo menee pilalle näiden vuoksi.

        Kauanko on viisasta syödä varmuuden vuoksi jotain?


      • Anonyymi

        Lääkkeistäni on ollut suuri apu elämässäni, olen pystynyt käymään vaativassa työssä 45 v.Kunnes Mehiläisen lääkäri haukkui minut pystyyn, en ikinä unohda sitä..niin ne lääkärit auttaa, joskus, hyvä kun en mennyt junan alle, niin se satutti. Lahden onneton.


      • Anonyymi

        Hyppään keskusteluun mukaan koska sain itelleni juuri Ketipinorit käyttöön. Ekan kerran ku otin (eli siis eilen) tuli tosi kova huimaus ja jalkojen ja käsien velttous ja tunnottomuus, mutta sain nukuttua ensimmäistä kertaa kunnolla moniin moniin kuukausiin. Yöt ollu hirveää helvettiä ja voin sanoa että varmasti pahemmat oireet tulee siitä kun ei nuku eikä niinkään itse lääkkeestä.

        En ole kokenut oloani tokkuraiseksi ollenkaan tänään, voin henkisesti paljon paremmin ja ärtyisyys on laskenut, koska saan vihdoin ja viimein nukuttua kunnon unet.

        Tää on niin yksilökysymys, olen syönyt todella pahoja antipsykoottisia, jos tää ei pääse sille tasolle mitä koin kyseisestä lääkkeestä, ni voin hyvin käyttää tätä iltaisin.

        En lähtis pelottelee kuitenkaan kuolemalla ym. edelleen yksilöllisiä asioita miten keho reagoi lääkkeisiin ja sivuoireisiin.


      • Anonyymi

        No huh huh. Tsemppiä sinulle!


    • Anonyymi

      Minulle määrättiin ketipinoria 2x 25mg iltaisin unen saantiin SEKÄ tarvittaessa 1-2 tbl ahdistukseen. Aloin siis käyttämään lääkettä
      lisäksi silloin tällön päivisin, kovaan ahdistukseen. Aloin masentumanaan lisää kovan väsymyksen takia. Olin tällöin 16-vuotias. Kun kouluterveydenlääkäri määräsi nämä, hän sanoi että minun ei pidä mennä katsomaan netistä niiden sivuoireita jotten säikähdä liikaa ja lopeta tämän lääkkeen käyttöä. Käytin lääkettä 4kk jolloin lääkeaineen olisi jo pitänyt alkaa vaikuttamaan tasaisesti ja oikealla tavalla. Tajusin 4kk jälkeen vaipuneeni pahaan masennukseen ja itsetuhoisuuteen. Lääke aiheutti siis myös kamalat sivuoireet. Onneksi sain apua depressiohoitajalta joka kuunteli kuinka tämä lääke oli 4kk aikana "toiminut". Lopetin lääkityksen asianomaisesti ja pääsin eroon siitä sumuisesta olosta mikä oli 4kk.

      • Anonyymi

        Tämä on normikäytäntö eli et ole ainoa. Vähän niin kuin narsisti kertomassa että älä sitten mene ja ota mistään mitään selvää. Usko minua, minä tiedän paremmin kuin lääkeyhtiö ja toiset potilaat. Ole minun vallassani koska minä olen paras asiantuntija juuri sinulle. Jos tuntuu että tarvitset apua, kysy minulta niin autan sinua tässä vaikeassa tilanteessa. Älä kysy muualta apua, koska kukaan muu kuin minä ei osaa sinua auttaa.


      • Anonyymi

        Olen kanssa miettinyt ketipinorin ja deprakinen vaikutuksia mielialaan kun ajatukset kiertää välillä kehää ja vituttaa kaikki usein.

        Blokkaavatko nämä väärin jotain?


      • Anonyymi

        Hienoa!


    • Anonyymi

      Mulla on mennyt monta vuotta Ketipinor 25mgx7tbl sekä Ketipinor 300mgx2 iltaisin. Lääke määrätty nukahtamiseen ja ahdistukseien. Lääke toimii mulla. Olen pari kertaa yrittänyt lopettaa, mutta ei, tulee kauheat vieroitus oireet. Ripulointi, oksentelu, paha olo, tärinä, joten olen päättänyt etten lopeta lääkettä.

      • Anonyymi

        Nuo lääkkeet tulisi lopettaa hitaasti vähentäen 10% vähennys kuukaudessa on suositus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo lääkkeet tulisi lopettaa hitaasti vähentäen 10% vähennys kuukaudessa on suositus.

        Kerro se lääkärille.

        Pakko itse ottaa ohjat ja vähentää pois jaksoissa.


    • Anonyymi

      Missä kulkee raja että hoidetaan psykoosia tai unettomuutta annoksen suhteen?

      Terveen raja?

      • Anonyymi

        Rajan taitaa vetää se lääkäri joka reseptin kirjoittaa.


    • Anonyymi

      Hei nyt sinun pitää mennä kiinalainen lääketiede akupunktion.Lopuu lääkkeen syönti Lue Elina Hytönen masennus Google haku Älä syö mitä. jätä kahvi pois.Ala käyttää valeriaanaa ja kauranverso uutetta.

      • Anonyymi

        Rajat katsotaan uudelleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rajat katsotaan uudelleen.

        On aika antaa lääkettä.


      • Anonyymi

        Jätin ketin pois 800mg, aloin syödä herneitä ja maksalaatiikoa ja välillä kissanruokaa(Latzia). Nyt olo mitä parhain. Lääkkeistä menee vain riva, gaba, oxynorm enään. Mulla on hyvä lääkäri, Välillä ajellaan uhdessä auutolla- T: tyttö 14v.


    • Anonyymi

      On tullut aika....

    • Anonyymi

      Millä annoksella tätä syötte mihinkin vaivaan?

      Onko kenelläkään lopetettu verikokeiden ja EKG tulosten vuoksi?

    • Anonyymi

      Mulle niistä illalla 50 mg. Tuli oireiksi sydämmentykytystä ja piti hengittää oikein syvään kun pelkäsi pumpun tilttaavan. Eikös noi ole paniikkikohtauksen oireita?

      • Anonyymi

        Lääkärien puheisiin aina luottamista. Eräs lääkäri oli myrkyttää minut hengiltä sopimattomia lääkkeillä lopetin niiden syönnin jolloin vointini alkoi parantua välittömästi.


    • Anonyymi

      Mä jätin ton keton asteittain. Nyt vaan Actavista 10 milligrammaa päivässä. Minut haluttiin. Haluttiin ja haluttiin pois työelämästä. Varmaan vaikutan hullusta kun noin vaan jätin keton pois. Tolla Actavistalla mä tulen ihan hyvin nykyään toimeen. V.ituttaa ne hukkaan menneet vuodet kun tuli mätettyä ketoa kitaan kun tohtori määräsi. Olo oli kuin sillä sompilla. Nykyisin olen laihtunutkin.

      • Anonyymi

        Määräsikö tohtori myös mirtaa? Siinä se vasta lääke diapeetekseen ja tolkuttomaan lihomiseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Määräsikö tohtori myös mirtaa? Siinä se vasta lääke diapeetekseen ja tolkuttomaan lihomiseen?

        Pahimpiin unettomuus jaksoihin määrättiin ennenmuinoin Tenoksia 20 milligrammaa. Nykyään määrättiin 30 milligrammaa Mirtasabiinia. Nyt olen lihonut puolessavuodessa viisi kiloa. Ton Tenoksin kanssa ei ollut näitä lihomis ongelmia. Olenko mä ton mirtsan kanssa muutaman vuoden kuluttua todella läski?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pahimpiin unettomuus jaksoihin määrättiin ennenmuinoin Tenoksia 20 milligrammaa. Nykyään määrättiin 30 milligrammaa Mirtasabiinia. Nyt olen lihonut puolessavuodessa viisi kiloa. Ton Tenoksin kanssa ei ollut näitä lihomis ongelmia. Olenko mä ton mirtsan kanssa muutaman vuoden kuluttua todella läski?

        Mitään lääkärit välitä sun läskeistäsi. Pää asia niille on millä pillerillä saavat parhaiten lääketeollisuuden rattaat pyörimään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitään lääkärit välitä sun läskeistäsi. Pää asia niille on millä pillerillä saavat parhaiten lääketeollisuuden rattaat pyörimään.

        Juu onhan se vähän ihmeellistä, että nykyään unettomuuteen määrätään skitsorenokkien lääkkeitä. Kattelin vaan netistä lääkeedein tarkoitusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu onhan se vähän ihmeellistä, että nykyään unettomuuteen määrätään skitsorenokkien lääkkeitä. Kattelin vaan netistä lääkeedein tarkoitusta.

        Sitäpaitsi pitääkö ihmisen olla jatkuvasti onnellinen? Pieni kyrsiminen mielestäni on aina paikallaan. Osaapa sitten taas entistä enemmän arvostaa niitä pieniä onnellisuuden hetkiään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitäpaitsi pitääkö ihmisen olla jatkuvasti onnellinen? Pieni kyrsiminen mielestäni on aina paikallaan. Osaapa sitten taas entistä enemmän arvostaa niitä pieniä onnellisuuden hetkiään.

        Ei ole olemassa kyllä ylimielisempää ammattikuntaa kuin nämä lääkärit. Niiden tutkittavaksi en koskaan enään mene vaikka olisi pakko. Johtuu mistä johtuu.


    • Anonyymi

      Jokaiselle se kuolema on edessä. Sitä ei vaan nuorempana tajua surra. Oikeestaan enään suretakkaan kun tuota ikää alkaa jo olla.

    • Anonyymi

      Aamu 100mg ketipinor.13-vuotta joka ikinen aamu.
      Nyt vähensin vähän kerrallaan lääkkeen pois.
      5. päivä ilman ketipinoria aamulla.Ei mitään ongelmaa.
      Ilta vielä 200mg.Siitä yritän vielä saada pois 100mg.

    • Anonyymi

      Viikko kulunut ilman ketipinor 100mg aamu.
      Ei ole mitään ongelmaa ollut.

    • Anonyymi

      Paskinta tavaraa mitä maanpäältä löytyy😡😡😡.

    • Anonyymi

      En herää levänneenä kuin hyvin harvoin. Eilen halusin kokeilla 25mg:n sijasta 50mg ketipinoria, jos nukuttaisi paremmin. En nukkunut yhtään paremmin ja tänään olo kuin krapulassa, vaan pidän enemmän oluen tuomasta krapulasta.
      Tasainen olo eikä jaksa järin kovaa kilahtaa tai nauraa juuri mistään. Ei tosin ahdistakkaan, mutten aijo tätä käyttää vakituisesti, en todellakaan, 25mg:aa köytin myös hyvin harvoun. Eihän minulle ole diagnosoitu psykoosiakaan.

    • on tää kumma ku ihmisiä ruvetaan pelottelemaan, kyllä se lääkäri jumalauta tietää ettei mitään myrkkyjä määrää!

      • Anonyymi

        Tietää tietää ja ilman palkkaa hyvästä sydämestä auttaa sinua!


      • Anonyymi

        myrkkyä. Nimenomaan keskushermostoon vaikuttavaa hermomyrkkyä. Ei ne lääkärit tiedä mitä määräävät. Lääkärit tuskin syö ketiapiinia omatahtoisesti.


    • Anonyymi

      Ketipinoria määrättiin minullekin,hyvin toimivan lääkkeen tilalle.melkoinen myrkky tuo,psykoosilääke.ja lääkärin kanssa liki mahdotonta kommunikoida,olisi pitänyt olla tulkki paikalla.oletan että kun olen suomalainen ettei tulkin palkkaaminen ole minun tehtävä,jos lääkäri ei ymmärrä kunnolla suomea niin pyusykööt siellä mistä on tänne tullutkin.julkiterhikin mukaan vielä työterveyslääkäri,jyväskylän huhtasuon terveysasema käyttää näitä lääkäreitä ostopalveluna.jo toinen kerta,piti käydä labrassa mutta eräs toinen lääkäri ei ymmärtänyt mikä on virtsankeräysastia.saamatta jäi vaikka puoli tuntia selvitin asiaa paikan päällä.tästä lähtien kyseinen terveysasema saa olla ainakin minun kohdalla rauhassa,hoidan asiani yksityisellä puolella.
      Seuraavaksi asia(ja monesta muustakin)lähtee kantelu aluehallintovirastolle.

      • Anonyymi

        Ja lisänä edelliseen viestiini,tuota psykoosilääkettä näkyvät määräävän hoitokotien potilaille jotta nukkuisivat mahdollisimman paljon.kyseistä lääkettä ei ikinä saisi määrätä unilääkkeeksi,näin kertoi ikänsä alalla ollut psykiatrian erikoislääkäri.ostopalvelulääkärit ovat enimmäkseen kokemattomia nuoria ja huonosti suomea ymmärtäviä.katsokaa ihmiset ainakin netistä mitä myrkkyjä teille määrätään.ja mahdollisuuksien mukaan jättäkää terveysasemat yksin parantamaan maailmaa.


      • Anonyymi

        Älä välitä täällä Kouvolassa ei paljon muita löydykkään kun tummanruskeita


    • Anonyymi

      Aivan samanlaista kokemusta, tämä on parhaastaan unilääke.

      • Anonyymi

        Kauanko vaikutus kestää? Mulla mennyt päiviä zombina ja siksi tahtoisin kysyä meneekö tämä koom ohi. Just alotin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kauanko vaikutus kestää? Mulla mennyt päiviä zombina ja siksi tahtoisin kysyä meneekö tämä koom ohi. Just alotin.

        unettomuuteen niin 11-12 tuntia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        unettomuuteen niin 11-12 tuntia.

        Puoliintumisaika on n. 7h eli menee toisen vuorokauden puolelle.


    • Anonyymi

      Miksi nää nuoret lekurit määrää tavallisille ihmisille Ketipinoria ja sanovat että Zopinox on huono. Tosta ketipinoristahan tulee hulluks ja huimaa. Mulle on määränny mun kirurgi ja kardiologi aina zopinonxia,mutta nää TK-tytöt ja pojat on niin itteensä täys,ettei määrää muuta,kun tätä hullun lääkettä,missä seuravakin päivä menee pilalle ja huimaa??????

    • Anonyymi

      Ketipinor = kemiallinen lobotomia. Älä syö!

    • Anonyymi

      minulla on skitsofrenia.syön perazin 12 mg ketipinor 150 mg päivässä.tähän lisäksi se lyhytvaikutteinen ketipinor tarvittaessa unettomuuden hoitoon 25-50 illassa.saas nähdä..uusi lääke itselle,sen voin sanoa että ihan ok.mutta se unilääkkeenä ei vaan enää toimi niinkuin alussa.en tiedä syntyikö minulle sitten nopea toleranssi,,katsotaan nyt miten tää menee..ketipinor määrättiin minulle muista oireista kun psykoosi oireista,oli unettomuutta ja pientä hypomaniaa tavallaan..olen kyllä tietoinen lääkkeen haitoista mutta kun tuntuu että toinen vaihtoehto olisi ollut olantsapiini,ihan samat haitat sillä lääkkellä on..että ei ollut muuta väsyttävää antipsykoottia kun nämä,mitä lääkäri suositteli sitten.

    • Anonyymi

      Lihottaa jos yli 25.

      Myös sydänoireita.

      Olantsa tulee levottomat jalat .

      • Anonyymi

        Jos kerta ketipinor ja peratsin lihotta niin miksi olen pystynyt laihduttamaan vaikka olen syönyt noita 13 vuotta ja unettomuuteen 21 vuotta.

        Milloin ne sydänoireet alkaa.Itsellä edelleen 13 vuoden jälkeen vaikuttaa nopeesti.15-30 minsaa lääkkeen ottamisesta nukkumatti kutsuu.

        mutta olen ainoa jolle ei ole tullut haittavaikutuksia noista ja maksa-ja munuaiset on edelleen kunnossa.Koska haluan huoehtia terveydestäni niin käyn muutaman vuoden välein maksa-ja munuaiskokeissa.Ikinä ei ole sanottu kun varaan aikaa että etten pääse labrakokeisiin.Ja ihan julkisella puolella käyn.


    • Anonyymi

      Aloitin Ketipinorin käytön n. 67-kiloisena ja sen lopetettuani painoin 91 kg. Ennen olin pirteä ja toimelias, nyt lihava ja väsynyt. Ketipinor teki seuraavan päivän olon tokkuraiseksi ja teki minusta hitaan, kömpelön zombien. Vieroittautuminen oli yhtä helvettiä ja kesti kauan, ennen kuin pystyin nukkumaan edes tyydyttävästi.

      En enää ikinä koske Ketipinoriin vaikka mikä olisi. Hyvä jos joillekin toimii, mutta minulle ei. Nykyään käytän kuureina unettomuuteen ja ahdistukseen Ataraxia ja yritän pääasiassa lääkkeettömillä keinoilla lievittää oloani. Pahoihin ahdistuskohtauksiin otan Opamoxin. Yritän nyt saada noita kiloja pois pikkuhiljaa, mutta helppoa se ei ole.

    • Anonyymi

      Ketistä herkästi tulee uneliaaksi zombieksi, jos on säännöllisenä.
      "Kemiallista rajoittamista" eli "lepositeet".

    • Anonyymi

      O Tarkoitti illalla ottaa

    • Anonyymi

      Katsokaa säätä ulkona. Onko aina aurinkoista, leutoa ja tyyntä? Talvella on ollut pilvistä, sateista ja harmaata. Ei ihminenkään voi aina olla aurinkoinen.

      • Anonyymi

        Niin ja jatkuva valvominen ei myöskään tee ihmiselle hyvää.


    • Anonyymi

      Aika paskaa koko ketipinor. Aluksi tuntui auttavan uneen 25mg mutta myöhemmin unettomuus paheni ja jonkinlaista sekavuutta aiheuttanut. Myös kerännyt nestettä kehoon josta painonnousu. Vieroitusoireet ovat kauheat. Unettomuutta , masennus tullut ja ahdistusoireet myös pahoinvointia , päänsärkyä. Sekoittaa koko aivotoiminnan kyseinen lääke ja aiheuttaa pahaa riippuvuutta. En suosittele kenellekkään. Ei enään ikinä.

    • Anonyymi

      Ketipinor pitää ottaa illalla!

    • Anonyymi

      Ketipinoria käytetään univaikeuksiin. Niin minullakin menee illalla uniongelmien vuoksi 25 mg.

    • Anonyymi

      Minua näkemättä MTT:n lekuri määräsi minulle Ketipinoria 25 mg. Otin yhden olin nukahtaa tietsikan näppäimistölle. Pari tuntia nukuin, levoton yö muutenkin. Pitemmän ajan kuluessa jalkani turposivat ja ummetus vaivasi. Oli pakko lopettaa. Ei viekkareita. Mut ne seuraavat päivät oli kamalia, tokkurainen olo, ei ollenkaan normaali. Sairaalassa ollessa hoitaja kysyi otatko nukahtamislääkkeen, vastasin, että otan jos saa. Hän toi tietysti Ketipinorin. Mielessäni kirosin ja ajattelin että tämän kerran. Keuhkolääkäri kiersi seuraavana päivänä ja katsoi pitkään kun olin kaikkea muuta kuin virkeä. Tämä tapahtui kesällä 2022. Varsinaisia Ketipinoreja söin jo vuonna 2016. Samana vuonna lopetin, se vaan on siellä potilastiedostossa nukahtamiseen. Vuonna 2017 sain lievän aivoinfarktin. Ajoissa saatu hoito pelasti. Uskokaa, toi on tosi vaarallinen lääke. Se lihottaa, ummettaa, minulla häiriintyi koko kehon aineenvaihdunta. Kerran se lääke oli apteeekissa jopa loppunut, niin ovat lekurit olleet ahkeria ko. lääkkeen suhteen. Ajattelin, että loppuis vaan pysyvästi koko valmistus. Parempiakin vaihtoehtoja on. Venlafaksin ja Ketipinor MTT:n ainoat lääkkeet. Kummastakaan ei apua, päivastoin.

      • Anonyymi

        Jos noin on niin miksi olen laihtunut dietillä jos ketipinor lihottaa ja koska mulla alkaa ummetus koska mulla toimii suoli monta kertaa viikossa. Jos sulle ein ketipinor toimi niin se ei tarkoita että kaikille tulis haittavaikutuksi. Mulla on iso annos muuta haittavaikutuksia ei edelleen ole tullut. Enemmä valvominen aiheuttaa haittavaikutuksia kuin hyvät yöunet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos noin on niin miksi olen laihtunut dietillä jos ketipinor lihottaa ja koska mulla alkaa ummetus koska mulla toimii suoli monta kertaa viikossa. Jos sulle ein ketipinor toimi niin se ei tarkoita että kaikille tulis haittavaikutuksi. Mulla on iso annos muuta haittavaikutuksia ei edelleen ole tullut. Enemmä valvominen aiheuttaa haittavaikutuksia kuin hyvät yöunet.

        Lue se pakkausseloste:

        "Painonnousu
        Painonnousua on havaittu Ketipinor-valmistetta käyttävillä potilailla. Sinun ja lääkärin pitää seurata painoasi säännöllisesti."

        "4. Mahdolliset haittavaikutukset
        Kuten kaikki lääkkeet, tämäkin lääke voi aiheuttaa haittavaikutuksia. Kaikki eivät kuitenkaan niitä saa.

        Hyvin yleiset (voi esiintyä yli 1 käyttäjällä 10:stä):

        huimaus (voi johtaa kaatumiseen), päänsärky, suun kuivuminen
        uneliaisuus (tämä voi hävitä Ketipinorin käytön jatkuessa) (voi johtaa kaatumiseen)
        Ketipinor-hoidon lopettamisesta johtuvat oireet, kuten unettomuus, pahoinvointi, päänsärky, ripuli, oksentelu, heitehuimaus ja ärtyvyys. Asteittainen lopettaminen vähintään 1–2 viikon aikana on suositeltavaa.

        painonnousu

        epänormaalit lihasliikkeet. Tällaisia ovat vaikeus liikkeiden aloittamisessa, vapina, levottomuus tai lihasjäykkyys ilman kipua.

        muutokset tietyissä rasva-arvoissa (triglyseridit ja kokonaiskolesteroli)."

        Eli yli yksi kymmenestä lihoo ja yli yhdellä kymmenestä nousevat rasva-arvot!


    • Anonyymi

      Uusi hallitus parantaa mielenterveyden ongelmat ja unettomuuden.

      • Anonyymi

        Kunhan nyt selvittäisivät ensin omat ongelmansa alta pois, niin voisivat keskittyä toistenkin ongelmiin.
        Mikä ihmisiä nykyään vaivaa ?


    • Anonyymi

      Kertokaa nyt jotka tiedätte. Läheiselle määrätty bentsojen jälkeen ketipinor. Ymmärsivät kai, että on holisti. Nyt määrätty 400mg ketipinor. Juominen tullut takaisin ja kulutus arkena noin 1litra - 2 pulloa viiniä ja illalla 1-2 x 400mg ketipinor. Viikonloppuna sitten juominen rajua. Ihme kumma käy töissä ja ajaakin sinne. Muuten täysin sekava erityisesti viikonloput ja jopa arki-illat. Paino noussut, vaikka ei syö.

      Kauan elää? Mitä vittua sen kanssa tekee?

      • Anonyymi

        Aika paha kysymys, pakko sanoa.
        Niin, mitä v...a voisit tehdä.

        On tainnut olla omilla läheisilläni aikoinaan sama kysymys mielessä, kun elin viina ja lääkekoukussa.
        Se avuttomuus ja tuska, jota läheiset kokevat tuollaisessa tilanteessa, on muiden vaikea ymmärtää. Haluaisi auttaa, mutta ei ole keinoja.
        Ammattilaiset ovat oikeastaan se ainoa apu tuossa vaiheessa, mutta sekään ei aina toimi, jos ei näin käyttäytyvä ihminen itse ala tajuta omaa tilannettaan.

        Sinulle kyselijä, toivon jaksamista. Ja toivon, ettet yritä liikaa, muista omat voimavarasi.
        Yksin et kykene toista parantamaan, siihen tarvitsee apuja muualtakin.
        Kerron myös, että on toivoakin, läheiselläsi on kuitenkin mahdollisuudet päästä vielä pois noista syvistä vesistä. Toivoa on niin kauan kuin on elämää.


    • Anonyymi

      xxx

    • Anonyymi

      Kaksi yötä ko valvon.Ketinor 25 mg.ei nukuta mutta ennen otaan melotonin 5mg.ja 1h myöhemmin ketipinor ha 2 unettomatta yötä.Mitä tehdä? Nyt jo lähellä 3s yö.

      • Anonyymi

        annostus on liian pieni. pyydä lääkäri nostaa annostus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        annostus on liian pieni. pyydä lääkäri nostaa annostus.

        25mg - 50mg on paras annostus jos ketipinor on unettomuuteen. sen annoksen nostaminen ei tod. näk. tuo muuta kuin haittoja kun menet sen 50mg yli. Toki luultavasti siihen ketipinoriin voi tulla myös toleranssia, mahdollisesti?


    • Anonyymi

      Olen syönyt Ketipinoria nyt vuoden verran - oman harkinnan mukaan olen käyttänyt säännöllisesti 25 tai 50mg annoksia iltaisin, joskus jos olen käynyt todella ylikierroksilla, niin olen ottanut 100mg annoksen.

      Minulle määrättiin lääke tasoittamaan kakkostyypin kaksisuuntaista mielialahäiriötä ja unen laatua. En voi sanoin kuvailla miten paljon arjesta ja elämästä suoriutuminen on helpottunut. Nukun paljon paremmin ja stressitasot ovat tippuneet. Harhaisuus ja haitalliset ylilyönnit elämässä ovat vähentyneet, kuten myös ne päivät jolloin ei tunnu pääsevän sängystä ylös ollenkaan.

      Haittavaikutuksia en ole juurikaan huomannut, paitsi sen että painoa on tullut hiukan lisää. En osaa sanoa johtuuko se siitä, että ruoka maittaa paremmin vai se että lääke sen aiheuttaa - mutta koen, että pystyn tasoittamaan painonnousua liikunnan lisäämisellä ja tarkkailemalla mitä suuhuni pistän.

      Vuosi on tietysti vasta lyhyt otanta - mutta tässä vaiheessa lääke vaikuttaa aika harmittomalta ja elämänlaatua parantavalta - tiedostan kyllä, että lääkkeiden käytössä on aina riskinsä ja aika näyttää tuleeko jotain komplikaatioita ja tämän takia yritän pitää annostuksen mahdollisimman pienenä ja vältän sitä, että annoksen määrä kasvaa nousujohteisen salakavalasti. Oman annostuksen tarkkailu on mielestäni ensiarvoisen tärkeää lääkkeiden käytössä.

    • Anonyymi

      tuttu kyseessä siis nuori nainen sai tuon ketipinorin ja sitten jonkun toisenkin lääkkeen joskus 18-20 vuotiaana kun oli joutunut masennuksen ja burnoutin takia psykiatriseen hoitoon. Oli siis jo aiemmin koulussa ylisuorittaja tyttö aikanaan se joka sai ysejä ja kymppejä kaikista aineista ja jonka maailma kaatui jos saikin vaikka jostakin seiskan tai kutosen. Jos tiedätte mitä tuollaisella kuvauksella tarkoitan keskiarvot yli 9 kun pääsi yläasteelta sai stipendit ja kaikki mutta sitten ekan kerran burnoutti kun kävi kauppista ja toinen sitten ammatti korkeakoulu ikäisenä vähän vanhempana. Molemmilla kerroilla kyseinen nainen joutunut hoitoon asti alle 25 vuotiaana kummatkin burnoutit hänellä. On itse todennut että on ylisuorittaja luonne ja perfektionisti ja se ajoi sitten pahoihin mielenterveys ongelmiin asti.

    • Anonyymi

      Ketipinor (myös Seroquel) on aivan kamala lääke! Siitä tulee zombiksi koko seuraavaksi päiväksi ja sillä on muitakin haittoja (jopa pienillä annoksella se mm. lihottaa ja se voi herkästi nostaa rasva-arvoja!). Itse olen saanut jo 3 kertaa 100mg annoksesta sellaisen tykytyskohtauksen ja olen meinannut joka kerta pyörtyä. 15mg Mirtazapin on paljon miellyttävämpi lääke!

    • Anonyymi

      Joo kyllä se aiheuttaa. Itse otin unettomuuteeni puolikkaan, nukahdin ja heräsin 10 t myöhemmin. En ikinä enää ota sitä.

    • Anonyymi

      Ketipinor on hyvin yksilöllistä haittavaikutukset on jokaisella ihmisellä eri, alkuu tuli haittavaikutuksia 25mg sekavuutta tuntu että olisi ollu humalassa puhe sammalsi, tarpeeks pitkää käytettynä haittavaikutukset katosivat. Itselle tuo lääke määrättiin kaksisuuntaiseen joka pitää unirytmin hyvin säännöllisenä ettei mania puske päälle. Masennus jaksoina on viikon tenox kuuri ketipinorin lisäksi. Nyt 4 vuotta ketipinorin 400mg mennyt iltaisin elämä pysyny suhkot tasasena, elän normaalia työssäkäyvän arkea. Suosittelen lääkettä nimenomaan kaksisuuntaisen hoitoo oudolta se vähän kuulostaa että porukka vetää lääkettä pelkkää unettomuuteen. Nukuttua saa mut siinä sit samalla mikään ei tunnu miltään et onnea vaan lääkkeen kanssa uniongelmiin.

    • Anonyymi

      Hiukset alkoi rasvoittua ketipinorin takia ja olen meinannut pyörtyä 2 iltana peräkkäin kun otin 100 mg ketipinoria. Minulla on käytössä myös 30 mg Mirtazapin. Seuraavana päivänä olin myös tavallista väsyneempi kun aloitin Ketipinorin.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6729
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4360
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2783
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2090
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1643
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1437
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1141
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1127
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1114
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1081
    Aihe