Ylösoton pelosta

veijonenharri

SANAN TULO - VIELÄ YLÖSOTON PELOSTA

Jospa vielä tutkimme mitä muuta ylösoton pelosta oikeasti on kirjoitettu.
SANAN TULO

Mietihän otsikkoa "sanan tulo" seuraavaan Raamatun paikkaan liittyen:
"ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä."

Tuo järkyttävä sana tuli minulle keväällä 1986. Silloin menetin mieleni maltin ja tein suuren taulun ja menin se kaulassa torille huutamaan keskiyön huutoa: Katso Ylkä tulee lähtekää Häntä vastaan. Tulee huutaa juuri noin eikä menkää häntä vastaan. Ihmisiä pyydetään meidän kanssamme lähtemään Karitsan häihin.

Minä oletin valerauhan ylösottoineen tulevan kesällä 1986. Huutoni tapahtui noin 3 kk aikaisemmin kuin ylösoton tulevan pelkäsin. Raamatun mainitsema keskiyön huuto tapahtuu todella keskimäärän 3 kk ennen kuin rauha ylösottoineen tulee. Toki huuto joidenkin toimesta jatkuu ylösottoon saakka, mutta tuskin monikaan montaa kertaa käy huutamassa. Sitten rauhoittuu, rohkaisee itsensä ja nostaa päänsä.

Minä profetoin rauhan ylösottoineen tulevan ennen kuin sellaista valerauhaa alettiin suunnitellakaan Reykjavikissa joulukuussa 1986. Pitkin matkaa joku on voinut kokea järkytyksen, että nyt valerauha ylösottoineen tulee. En minä eikä kukaan muukaan pelkää ylösottoa järkytykseen saakka vuosikausia. Se on tilapäinen ilmiö niinkuin Matteuksen evankeliumikin opettaa: keskiyöllä kuului huuto!

Minä sain sanan ja se levisi keväällä 1986. Siitä alkaen on pitänyt seurata Lähi-Idän rauhan teon vaiheita, "viimeiseksi sovitaan Jerusalemista" kuten 1995 kirjassani kirjoitan. Palestiina tulee virallisesti maan päälle ilmeisesti vasta samalla kertaa kun Jerusalemista sovitaan.

Raamatunkohta jatkuu: "Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi". Älkää myöskään uskoko vääriä selityksiä etteikö ilmestyminen olisi Antikristuksen mukana olo Jerusalemin valerauhaa vahvistamassa. (Dan 9:27). Kyllä tähän asti näkemämme rauhankehitys on tosiasia niinkuin sen huipentumakin aivan kohta! Sitä ennen on lupa huutaa keskiyön huutoa ja niin sanoin, että sen tekee jos on kokenut oikeanlaisen järkyttymisen.

Harri Veijonen



February 7, 2016 Helmikuun 7. 2016



Harri Veijosen kokoelmista LAPPEENRANTA JA SAIMAAN KANAVA, kuva 19


YLÖSOTON PÄIVÄN LÄHESTYMISEN NÄKEMINEN JÄNNITTÄÄ

Älkää jattäkö tänne yhteen kokoontumistanne vaan kehottakaa toisianne sitä enemmän mitä enemmän näette ylösoton päivän lähestyvän (Heb 10:25). Seurakunta kokoontuu yhteen ja näkee ylösoton päivän lähestymisen. Tervettä on, että lopulta kun ollaan lähellä ylösoton päivää, asia vähintäänkin jännittää ellei suorastaan pelota tai jopa kauhistuta!
Henkilö ei tajua ylösoton lähetymistä ellei jännitä tai pelkää. Siihen annetaan lääkkeeksi "kun näette tämän kaiken rohkaiskaa itsenne ja nostakaa päänne, sillä teidän vapautuksenne on lähellä."

Minä en pelkää yhtään-höpisijöitä minä säälin, sillä ei heitä pelottaisi leijonien luolassakaan, koska eivät tajua olevansa leijonien luolassa. Ylösotto on pelottavampi tapahtuma kuin kuolema. Siitä ei ihmisillä vielä juurikaan ole kokemusta. Nykyinen ruumiimme vaihtuu silmänräpäyksessä ylösnousemusruumiiksi. Meitä siinä pelottaa juuri se, että tiedämme ajan niin tarkkaan!

Minä en pelkää yhtään-höpisijöiä minä säälin, sillä he eivät usko Jumalan Sanaa siitä miten ylösotto tulee Jerusalemista sovittaessa. 2 Tess 2:2 "ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä." Lopulta ymmärrys lisääntyy niin pitkälle, että Herran tulo ymmärretään ja siinä on sen sanan tulo ja se siis sanan mukaan sekä järkyttää että voitte menettää mielenne maltin! Kohdassa ei siis väitetä ettei saa lainkaan järkyttää vaan ei saa heti vaan vasta lopun ajalla kun asia on ajankohtainen, järkyttää!

Todellakin kahdessakin kohtaa Raamattu opettaa pelkäämään ylösoton päivää! Älä siis väitä vastaan vaan tee niinkuin Sana kehottaa: rohkaise itsesi ja nosta pääsi! HV

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hullupoika

      Minä en pelkää yhtään

    • harripoikanen
    • Täytyy sanoa että minä kyllä tunnen jotain sielujen sympatiaa Harria kohtaan, vaikka inhoan yli kaiken tämä järjetöntä itsensäkorottamista ja ylimielisyyttä. Se ei sovi kristitylle, on kuin rikkaalla olisi pelkät likaiset ja haisevat rääsyt päällä.
      Mutta ihailen silti Veijosen antautumista. Ajatelkaa että mies on kymmeniä vuosia kantanut tätä "leimaa" ja ennen kaikkea odottanut Jeesusta, seurannut Lähi-Idän tapahtumia silmä kovana ja tiedoittanut havainnoistaan. Selvääkin selvempää ajan vartijan työtä. Minä aloin 20 vuotta myöhemmin oman työvuoroni, joskin mielenkiintoni oli koko ajan Jeesuksen tuleminen muttei siinä intensiivisessä asussa kuin sen jälkeen kun kirjoitin ja sivustot ja sain hullun leiman, kuten Veijonenkin.
      Ei siis ihme että tunnen tiettyä sielunveljeyttä, joskin karsastan pahasti tuota ylpeyttä mitä noista kirjoituksista huokuu, "minä sitä ja minä tätä" jne.

    • siinonhuujahaa

      huhhuh.johan on taas paatosta.on asialleen omistautunut arhat.sääli ettei mitään tempausta koskaan tule.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      413
      8867
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2384
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      37
      1748
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1619
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      86
      1380
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      120
      1322
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      359
      1201
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      18
      1073
    9. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      125
      1049
    10. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      54
      1022
    Aihe