Vastoinkäymisistä

Täällä palstalla on ollut sitä viime aikoina. Niin paljon että syytettynä on jopa ylläpito.
Mutta, voiko vastoinkäymisiä välttää? Olen vähän tätä palstailua katsellut sillä silmällä, että netissä ei voi. Ne tulee, ne kuuluu näköjään vähän tähän netti-elämään.
Miten niistä selviää. Millä tavalla olette selvinneet?
Vaikuttaako muiden vastoinkäymiset sinuun? Että jos joku muu kohtaa jotain pahaa, se vetää sinunkin mielesi alas?
En tiedä onko mitään hyötyä nostaa kissaa pöydälle. Tarkoitus ei ole tehdä riitaketju tästä, mutta tunnelma on sen verran tiukka ettei tuota kissaa pääse kiertämäänkään.

132

359

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tää on hyvä kysymys ,mä vastaan päivemmällä .

• Muks

Vastaa vaan. Sinähän aika paljon tiedätkin tosta palstariitelystä!

• Muks kirjoitti:

Vastaa vaan. Sinähän aika paljon tiedätkin tosta palstariitelystä!

Rauha, muks. Ei tässä ollut tarkoitus jatkaa sitä riitaa. Lopeta säkin nyt ainakin hetkeksi.

• ent.siivoojaparka

Yritähän selvitä.

• Kiitos samoin, siivooja :)

• ent.siivoojaparka
        hmp.f kirjoitti:

Kiitos samoin, siivooja :)

Ja yritä muistaa, että et kanna koko maailmaa harteillasi.

• Vastoinkäymisiä? Pidätkö sinä näitä nettihöpötyksiä sun muita avautumisia vastoinkäymisinä? Nehän on helppo välttää, pysyy vain poissa koko palstalta.
      Jos joku asia tai kirjoittaja vetää täällä mielen alas, on syytä miettiä omaa suhtautumistaan, onko tämä muka niin tärkeää, että täällä mielensä pahoittaa.
      Ja jos, niin se onkin taas uuden mietinnän paikka.
      Hyvä tunnelmahan täällä on, ihan itse voi päättää mitä ja mihin kirjoittaa. Voi myös olla kirjoittamatta ja lukematta, miksi siitä numeroa tehdä, että toiset väärin kirjoittavat.

• ent.siivoojaparka

Kerrankin samaa mieltä kanssasi.
        Mitä sitä ottamaan päälleen tuntemattomien kirjoittajien tunnetiloja ja alkamaan toisten sijaiskärsijäksi. Turhaa jeesustelua sellainen.

• Tavallaan olen samaa mieltä, ei tämä kirjoittelu saisi nousta kauhean suureksi asiaksi. Mutta tuntuu myös vähän kylmältä ettei noteeraa mitenkään sitä, jos jotakuta täällä loukataan?
        Totta kai voi silloin mennä pois. Olen nähnyt muutaman palstan kuivuvan kokoon, kun tulisielut nujerretaan ja ajetaan nurkkaan.
        Jos puhuu jostain asiasta, se ei automaattisesti tarkoita että "tehdään siitä numeroa". Vaietako aina pitäisi? Se on tietty yksi tapa millä ongelmia kohdata, se on hienoa jos siihen pystyt. Mulla on aina ollut pikkasen vaikeuksia sen homman kanssa. Haavat pitää laastaroida ja murtumat lastata. Olen kyllä todella tietoinen siitäkin, että kaikki eivät pidä puhumista laastaroimisena.
        Tähän perään laitan vielä varmuuden vuoksi, että puhumisella en tarkoita että taas tarttis nostaa esille mitä kukin tekee väärin (etkä sä mitään sellaista kirjoittanutkaan).

• ent.siivoojaparka kirjoitti:

Mitä sitä ottamaan päälleen tuntemattomien kirjoittajien tunnetiloja ja alkamaan toisten sijaiskärsijäksi. Turhaa jeesustelua sellainen.

Tehän voitte sitten lopettaa keskustelun tähän jos se on teidän mielestä tarpeeton. Niin kuin Anceli kirjoitti, täällä voi valita mitä lukee ja mihin vastaa.
        Ja jos ei muita kiinnostuneita ilmaannu, niin lopetan minäkin.

• hmp.f kirjoitti:

Tavallaan olen samaa mieltä, ei tämä kirjoittelu saisi nousta kauhean suureksi asiaksi. Mutta tuntuu myös vähän kylmältä ettei noteeraa mitenkään sitä, jos jotakuta täällä loukataan?
        Totta kai voi silloin mennä pois. Olen nähnyt muutaman palstan kuivuvan kokoon, kun tulisielut nujerretaan ja ajetaan nurkkaan.
        Jos puhuu jostain asiasta, se ei automaattisesti tarkoita että "tehdään siitä numeroa". Vaietako aina pitäisi? Se on tietty yksi tapa millä ongelmia kohdata, se on hienoa jos siihen pystyt. Mulla on aina ollut pikkasen vaikeuksia sen homman kanssa. Haavat pitää laastaroida ja murtumat lastata. Olen kyllä todella tietoinen siitäkin, että kaikki eivät pidä puhumista laastaroimisena.
        Tähän perään laitan vielä varmuuden vuoksi, että puhumisella en tarkoita että taas tarttis nostaa esille mitä kukin tekee väärin (etkä sä mitään sellaista kirjoittanutkaan).

Järkevä ihminen kyllä huomaa mihin asioihin ja kirjoituksiin ei kannata puuttua, sehän on vain tilanteen liekiin lietsomista.
        Ehkä te laastarilaatikon haltijat olette erikseen ja kipitätte paikalle lohduttamaan, sehän toki sallitaan, mutta että koko kirjoittajakaarti ryntäisi yhtä paapomaan, sitä en ymmärrä.

• ent.siivoojaparka
        hmp.f kirjoitti:

Tavallaan olen samaa mieltä, ei tämä kirjoittelu saisi nousta kauhean suureksi asiaksi. Mutta tuntuu myös vähän kylmältä ettei noteeraa mitenkään sitä, jos jotakuta täällä loukataan?

Vieläkin, niinkuin monta kertaa aikaisemmin:
        Kukaan ei täällä loukkaa ketään. Jos joku loukkaantuu, niin se tunne on hänen omansa ja nousee hänen itsensä sisältä. Jos tietää olevansa herkkä loukkaantumaan tuntemattomien kirjoittajien kommenteista, niin silloin tällainen avoin keskustelupalsta ei ole hänelle ollenkaan sopiva ajanviettopaikka.

Laitan kalenteriini merkin tämän päivän kohdalle.

• hmp.f kirjoitti:

eihän tää kellekkään voi koko elämä olla
        eikä nousta suureksi asiaksi
        ite oon tosi kiitollinen tästä palstasta ja palstalaisista
        tän avulla kotiuduin tänne keskelle ei mitään
        kun tänne ajauduin
        joskus alussa tuntui pahalta oikeestaan aika kauankin
        että jos jotain loukataan niin kukaan ei noteeraa siihen mitenkään
        no mutta nyt siihen on jo tottunut
        se ei oikeestaan tunnu miltään
        tietysti jokainen meistä puolustaa itseensä
        sehän on ihan luonnollinen asia
        oikeestaan ainoastaan se mikä mun mielestä on täällä väärin
        on se että ruvetaan vetämään esiin ihmisten
        kuviteltu mielenterveys ja kyseenalaistamaan se
        koska kukaan ei tiedä vaikka se kirjoittaja joka
        siellä kirjoittaa kärsisi pahoista mielenterveysongelmista
        ja jos tällä tavalla aliarvostetaan hänen todellista terveydentilaansa
        niin sillä saattaa saada pahaakin aikaan.

• hmp.f kirjoitti:

Tehän voitte sitten lopettaa keskustelun tähän jos se on teidän mielestä tarpeeton. Niin kuin Anceli kirjoitti, täällä voi valita mitä lukee ja mihin vastaa.
        Ja jos ei muita kiinnostuneita ilmaannu, niin lopetan minäkin.

hmp.f

Vähän nyt petyin sinuun, kun vajosit täällä joskus ennenkin nähtyjen aloittajien tasolle. Keskusteluhan on harvoin tarpeeton, mutta jos haluat vain myötäileviä mielipiteitä, niin onko keskustelu silloin tasokasta.
        Juu, lopetan tähän :)

• Ancelina kirjoitti:

hmp.f

Vähän nyt petyin sinuun, kun vajosit täällä joskus ennenkin nähtyjen aloittajien tasolle. Keskusteluhan on harvoin tarpeeton, mutta jos haluat vain myötäileviä mielipiteitä, niin onko keskustelu silloin tasokasta.
        Juu, lopetan tähän :)

En mä odota että olisit samaa mieltä mun kanssa. Mutta jos sanot ettei täällä ole mitään ongelmia, niin ei meille jää kovin paljon keskusteltavaa tässä ketjussa. Niin sun ja siivoojan viestejä ymmärsin, jos tulkitsin väärin niin eiku korjaamaan, ja aloitetaan alusta.

• hmp.f kirjoitti:

En mä odota että olisit samaa mieltä mun kanssa. Mutta jos sanot ettei täällä ole mitään ongelmia, niin ei meille jää kovin paljon keskusteltavaa tässä ketjussa. Niin sun ja siivoojan viestejä ymmärsin, jos tulkitsin väärin niin eiku korjaamaan, ja aloitetaan alusta.

juuuuu monen mielestä täällä ei ole mitään ongelmia
        se riippuu tietysti miten ne ottaa ja ketä ne koskettaa
        mää oon huomannu kautta kuullut jos en itse täällä oleile
        että aina joku kautta joitain mollataan
        ja mun mielestä se ei oo millään tavoin oikein
        tietysti mää en murehdi muiden puolesta
        mutta olen huomannut vuosien saatossa ettei täällä
        niin kovaa ihmistä ole jota se mollaaminen
        ei koskettas millään tasolla
        se on helppo sanoo ja antaa ohjeita sillon
        kun itse ei ole kohteena.

• ent.siivoojaparka
        hmp.f kirjoitti:

Teidän oma 50 palstanne näkyykin olevan nyt korjattu, kun lähes kaikki olette sieltä paenneet tänne "korjaamaan" vuorostaan tätä palstaa.
        Mitä vähemmän kirjoittajia, niin sitä paremmin sopu säilyy, näköjään.

• hmp.f kirjoitti:

En sano etteikö täällä olisi jotain ongelmaa, sanon etten pidä niitä niin suurina vastoinkäymisinä, että ne elämääni suuremmin vaikuttaisivat.
        Palstasta ja kirjoittajista keskusteleminen on nykyisin palstan pääpuheenaihe, eikä se suinkaan liene keskustelupalstan tarkoitus, vaan asioista keskusteleminen.
        Jotensakin naurettavaa puida suurin osa päivästä palstaa ja sen tilaa, kun tuntemattomina toisillemme kirjoitellaan.
        Ja ikävää toisaalla arvostella kirjoituksiani, voi sitä suoraankin sanoa, eikä tämä ole sinulle. "Toikin" tarkoitti just sitä mitä kirjoitti, ettei täällä kaikille aloittajille kelpaa kaikkien vastaukset, elleivät ne ole tarpeeksi fiksuja tai myötäileviä.
        Tämä tästä, nyt minä lopetan ihan oikeasti.
        Mukavaa päivää sinulle ja hyviä keskusteluja/mielipiteitä tähän aloitukseesi.

• minun.nimeni.on
        Ancelina kirjoitti:

En sano etteikö täällä olisi jotain ongelmaa, sanon etten pidä niitä niin suurina vastoinkäymisinä, että ne elämääni suuremmin vaikuttaisivat.
        Palstasta ja kirjoittajista keskusteleminen on nykyisin palstan pääpuheenaihe, eikä se suinkaan liene keskustelupalstan tarkoitus, vaan asioista keskusteleminen.
        Jotensakin naurettavaa puida suurin osa päivästä palstaa ja sen tilaa, kun tuntemattomina toisillemme kirjoitellaan.
        Ja ikävää toisaalla arvostella kirjoituksiani, voi sitä suoraankin sanoa, eikä tämä ole sinulle. "Toikin" tarkoitti just sitä mitä kirjoitti, ettei täällä kaikille aloittajille kelpaa kaikkien vastaukset, elleivät ne ole tarpeeksi fiksuja tai myötäileviä.
        Tämä tästä, nyt minä lopetan ihan oikeasti.
        Mukavaa päivää sinulle ja hyviä keskusteluja/mielipiteitä tähän aloitukseesi.

Hoksasin että sut käskettiin muualle toisiin alotuksiin kun palstaherralle vastasit elikkä oot ihan oikees ei tääl kaikille kaikkien vastaukset kelpaa.

• minun.nimeni.on kirjoitti:

Hoksasin että sut käskettiin muualle toisiin alotuksiin kun palstaherralle vastasit elikkä oot ihan oikees ei tääl kaikille kaikkien vastaukset kelpaa.

Hyvin nätisti hän kuitenkin kehoitti aloituksestaan poistumaan, ei edes idiootiksi haukkunut, kuten joskus on tehnyt.
        :)

• Ancelina kirjoitti:

Hyvin nätisti hän kuitenkin kehoitti aloituksestaan poistumaan, ei edes idiootiksi haukkunut, kuten joskus on tehnyt.
        :)

Ja ihan kohta haikailee kumminkin :) Hyvä niin. Maailmaan mahtuu monta pientä ihmettä :)

• hmp.f kirjoitti:

Ja ihan kohta haikailee kumminkin :) Hyvä niin. Maailmaan mahtuu monta pientä ihmettä :)

Aivan, eihän hän olisi mitään, eikä hänellä olisi mitään, ellei meitä harminkappaleita olisi.

• täähän on ihan satua ja teatteria koko palsta
      on aina ollu ja tulee olemaan
      kyllä tietenin vastoinkäymisiä voi välttää
      mutta pitääkö niitä täällä välttää
      ja miten se vois onnistuakkaan
      koska kukaan ei tiedä minkälainen kirjoittaja
      siellä koneella oikeesti istuu
      täähän menee niin että kysytään vastataan
      sanotaan ja sanotaan takaisin
      loputonta pälätystä
      toiset on fiksuja
      toiset kuvittelee olevansa fiksuja
      tyhmiä ihmisiä mun mielestä ei olekkaan
      mutta mielellään toisista ihmisistä tehdään tyhmiä
      oisko ne sit niitä tyhmiä jotka toisista tekee tyhmiä
      täällä toisten vastoinkäymiset ei vaikuta minuun
      eikä mikään vedä mun mieltä alas lähinnä huvitun näistä kirjoituksista
      tämmöisillä mietteillä tässä ammukahvilla
      käynnistän tiistai päivääni
      vastasin kun kysyit :)

• Ja kiva kun vastasit.
        Tuota vähän ittekin ajattelin, että ei täällä voi välttää vastoinkäymisiä. Niin että antaa tulla, muttei jäädä rypeemään niihin. Pystyyn vaan ja päin uutta. Kuitenkin ollaan kaikki viallisia, olis ihan hyvää jos voisi olla tuomitsematta toisia.
        Mutta tuossa olen eri mieltä, että loukkaukset ei mitenkään tunnu. Ei kai me koneita olla? Kyllä ne ainakin tuohahduttaa. Eihän täällä muuten mitään riitaa ikinä olisikaan.

• hmp.f kirjoitti:

Ja kiva kun vastasit.
        Tuota vähän ittekin ajattelin, että ei täällä voi välttää vastoinkäymisiä. Niin että antaa tulla, muttei jäädä rypeemään niihin. Pystyyn vaan ja päin uutta. Kuitenkin ollaan kaikki viallisia, olis ihan hyvää jos voisi olla tuomitsematta toisia.
        Mutta tuossa olen eri mieltä, että loukkaukset ei mitenkään tunnu. Ei kai me koneita olla? Kyllä ne ainakin tuohahduttaa. Eihän täällä muuten mitään riitaa ikinä olisikaan.

se on pakko ollu ottaa sellainen asenne
        että keskustelee koneen kanssa
        aikaisemmin keskustelin ihmisten kanssa
        silloin otin monenkin asian liian henkilökohtaisesti
        mutta kun ei todellakaan tiedä kuka siellä kommentoi
        niin voiko sitä loukkaantua semmoiselle jota ei edes tunne
        selkeestihän täällä toiset on vaan sen takia että
        tekevät toisille kiusaa
        ja jos riitely on se joka tekee jonkun olon hyväksi
        niin mikä ettei kyllä musta kaverin saa
        se mistä en tykkää täällä on semmoinen vihjailu
        jos sanotaan niin sanotaan suoraan tai sit vaietaan.

• hmp.f kirjoitti:

Ja kiva kun vastasit.

Joiltakin tuntuu unohtuneen että jokaisen näppäimistön takana istuu ihan oikea elävä ihminen. Jotkut kuvittelee että anonyymiteetin suojassa on kivaa tai ainakin ok loukata, ivata, ärsyttää muita ja ne saa jotain kicksejä siitä, ei kai sitä muuten tapahtuisi.
        Me ollaan vain erillaisia kaikki ja jos ei pystytä toistemme erilaisuutta kunnioittamaan vaan aina pitää olla niskan päällä ja yrittää olla olevansa kukko tunkiolla ja se joka tietää parhaiten niin kyllä siinä paatuneimmatkin nettikonkarit ajan mittaan saa väsytettyä.
        Olet mielestäni oikealla asialla, humpsisflikka. Mutta olemme taas samassa umpikujassa kuin aikaisemmin: palstankäytön motiivit jakaa meidät kahteen ryhmään (yhteisö vs. huutelupalsta" ja olemme yhtä polarisoituneita kuin loputkin yhteiskunnasta.
        (Em minä jaksaisi kymmentä vuotta roikkua samojen ihmisten kanssa päivittäin heittämässä läppää muodostamatta jonkinlaista yhteisöllisyyden sidettä heidän kanssaan. Jos joku muu siihen pystyy, niin olette nii ei voi muuta kuin onnitella.)

• tiinaiseksi kirjoitti:

se on pakko ollu ottaa sellainen asenne
        että keskustelee koneen kanssa
        aikaisemmin keskustelin ihmisten kanssa
        silloin otin monenkin asian liian henkilökohtaisesti
        mutta kun ei todellakaan tiedä kuka siellä kommentoi
        niin voiko sitä loukkaantua semmoiselle jota ei edes tunne
        selkeestihän täällä toiset on vaan sen takia että
        tekevät toisille kiusaa
        ja jos riitely on se joka tekee jonkun olon hyväksi
        niin mikä ettei kyllä musta kaverin saa
        se mistä en tykkää täällä on semmoinen vihjailu
        jos sanotaan niin sanotaan suoraan tai sit vaietaan.

Entä jos se onkin nettikirjoittelun ongelman ydin, että ei halua nähdä että vastassa on toinen ihminen eikä kone?
        Sen olen huomannut, että vihjailuksi saatetaan ottaa mitä vaan, vaikkei ole tarkoitettukaan sellaiseksi.

• tiinaisexi
        hmp.f kirjoitti:

Entä jos se onkin nettikirjoittelun ongelman ydin, että ei halua nähdä että vastassa on toinen ihminen eikä kone?
        Sen olen huomannut, että vihjailuksi saatetaan ottaa mitä vaan, vaikkei ole tarkoitettukaan sellaiseksi.

monestihan täällä just toitotetaan sitä
        että mehän vaan kirjoitetaan
        oon yrittäny nyt sitten vaan kirjoittaa olematta kukaan
        sillon kun kaksi ihmistä kirjoittelee keskenään
        asiasta joka koskettaa jotain aikaisempaa kirjoitusta
        niin aikaa sokee saa olla ettei huomaa sitä vihjailua :)
        ennen olin hyvinkin ihminen täällä
        mutta sekään ei kelpaa kellekkään
        kun mikään ei kelpaa
        niin parempi pistää teatteriksi
        aina sillon tällön
        ja oikeestaan se saakin mut olemaan pois täältä
        pitkiä aikoja kun ei saa olla oma itsensä
        oon myös törmännyt siihen että
        sananvapauttani yritetään rajoittaa
        mutta tuskin musta kellekkään on ongelmaksi asti
        koska yleensä olen se jolle saa sitä kiukkua purkaa
        eikä todellakaan kukaan tuu koskaan sanomaan
        että älkää nyt viittikö
        uskon että se on hyvinkin monelle kirjoittajalle
        suuri nautinto kun näkevät että toista poljetaan maanrakoon
        näin se vaan on kuulkaas tosiasia.

• Paloma.se.co kirjoitti:

Joiltakin tuntuu unohtuneen että jokaisen näppäimistön takana istuu ihan oikea elävä ihminen. Jotkut kuvittelee että anonyymiteetin suojassa on kivaa tai ainakin ok loukata, ivata, ärsyttää muita ja ne saa jotain kicksejä siitä, ei kai sitä muuten tapahtuisi.
        Me ollaan vain erillaisia kaikki ja jos ei pystytä toistemme erilaisuutta kunnioittamaan vaan aina pitää olla niskan päällä ja yrittää olla olevansa kukko tunkiolla ja se joka tietää parhaiten niin kyllä siinä paatuneimmatkin nettikonkarit ajan mittaan saa väsytettyä.
        Olet mielestäni oikealla asialla, humpsisflikka. Mutta olemme taas samassa umpikujassa kuin aikaisemmin: palstankäytön motiivit jakaa meidät kahteen ryhmään (yhteisö vs. huutelupalsta" ja olemme yhtä polarisoituneita kuin loputkin yhteiskunnasta.
        (Em minä jaksaisi kymmentä vuotta roikkua samojen ihmisten kanssa päivittäin heittämässä läppää muodostamatta jonkinlaista yhteisöllisyyden sidettä heidän kanssaan. Jos joku muu siihen pystyy, niin olette nii ei voi muuta kuin onnitella.)

Se voi olla just niin, että motiivit käyttää nettiä on niin kaukana toisistaan.

• ent.siivoojaparka
        Paloma.se.co kirjoitti:

Yritäpä ensin tehdä Tukholman tunnelbanajunasta yhteisö.
        Paljonhan siellä oli samoja naamoja, kun samaan aikaan ajettiin töihin, mutta suurin osa oli sellaisia, jotka tulivat ja menivät niinkuin tälläkin palstalla tapahtuu (ja muillakin S24palstoilla).
        Yritä nyt vihdoin ymmärtää, että tämä palsta ei ole mikään suljettu seura vaikka tänne monet ovatkin juuttuneet kymmeneksi vuotta (ja muodostavat oman suljetun kaveripiirinsä), eikä siinä mielessä mikään yhteisö, eikä tästä mitään yhteisöä tulekaan koskaan vaikka kuinka yrittäisit.

Paljonhan siellä oli samoja naamoja, kun samaan aikaan ajettiin töihin, mutta suurin osa oli sellaisia, jotka tulivat ja menivät niinkuin tälläkin palstalla tapahtuu (ja muillakin S24palstoilla).
        Yritä nyt vihdoin ymmärtää, että tämä palsta ei ole mikään suljettu seura vaikka tänne monet ovatkin juuttuneet kymmeneksi vuotta (ja muodostavat oman suljetun kaveripiirinsä), eikä siinä mielessä mikään yhteisö, eikä tästä mitään yhteisöä tulekaan koskaan vaikka kuinka yrittäisit.

Sähän löysitkin ihmeen paljon sanottavaa tähän ketjuun joka on ihan turhaa jeesustelua.

Jospa sinä yrittäisit nyt ymmärtää että tämä palsta voi merkitä eri asioita eri ihmisille ja sinä et ole aina oikeassa, et todellakaan omista yleismaailmallista totuutta.
        Vertauksesi Tukholman tunnelbaanaan on naurettava: eivät ihmiset kokoonnu tunnelbaanaan hakemaan sosiaalisia kontakteja toistensa kanssa vaan kai ehkä etupäässä menemään ja tulemaan duunista tai koulusta, ostoksille menossa jne...eli siis ihmiset eivät debatoi ajankohtaista, politiikkaa, kertoa kuulumisiaan jne.ja mitään yhteisöä ei synny koko aikaan liikkuvaan ja välinpitämättömään massaan. Jos sinä alkaisit keskustelemaan jostain asiasta joka mieltäsi vaivaisi päivästä toiseen ventovieraiden kaa joukkoliikennevälineissä niin uskon että mielenterveyttäsi alettaisi epäilemään.

• ent.siivoojaparka
        Paloma.se.co kirjoitti:

Jospa sinä yrittäisit nyt ymmärtää että tämä palsta voi merkitä eri asioita eri ihmisille ja sinä et ole aina oikeassa, et todellakaan omista yleismaailmallista totuutta.
        Vertauksesi Tukholman tunnelbaanaan on naurettava: eivät ihmiset kokoonnu tunnelbaanaan hakemaan sosiaalisia kontakteja toistensa kanssa vaan kai ehkä etupäässä menemään ja tulemaan duunista tai koulusta, ostoksille menossa jne...eli siis ihmiset eivät debatoi ajankohtaista, politiikkaa, kertoa kuulumisiaan jne.ja mitään yhteisöä ei synny koko aikaan liikkuvaan ja välinpitämättömään massaan. Jos sinä alkaisit keskustelemaan jostain asiasta joka mieltäsi vaivaisi päivästä toiseen ventovieraiden kaa joukkoliikennevälineissä niin uskon että mielenterveyttäsi alettaisi epäilemään.

No vältä sitten vaan jatkossakin keskustelemasta täällä palstalla ja muuallakin ventovieraiden kanssa, ettei sinun mielenterveyttäsi epäiltäisi, jos nyt kerta sellaisen takia olet vastaamatta "vieraisiin" viesteihin täällä.
        Kyllä siellä junassa vaan "debatoitiin" = keskusteltiin ihan sellaistenkin kanssa, jotka eivät olleet esitelleet itseään ja joille ei ollut esitellyt itseään, mutta joita usein näki samassa vaunussa samaan aikaan joka aamu, minä ainakin "debatoin" ja monet minun kanssani.
        Ei sitä junaa silti voi yhteisöksi sanoa, koska siellä on juuri niitäkin, jotka vain sen kertansa ajelevat niinkuin täälläkin vain monet käväisevät.
        Pysy sinä toki täällä siinä omassa pikku "yhteisössäsi". Montako teitä siinä sitten lienee?
        Kuinka monen muun (kuin sinun) kuvittelet olevan täällä etsimässä sosiaalisia kontakteja ja etsimässä itselleen "yhteisöä"? Minut voit jättää laskuista pois ainakin heti alkuunsa. Kunhan rupattelen ihan niinkuin jossain tunnelbanajunassa etsimättä mitään sen kummemmin.

• ent.siivoojaparka
        hmp.f kirjoitti:

Sähän löysitkin ihmeen paljon sanottavaa tähän ketjuun joka on ihan turhaa jeesustelua.

Häh? En kai minä tässä ole jeesustellutkaan?

Häh? En kai minä tässä ole jeesustellutkaan?

Häh itelles? Sanoinko niin? Että sä jeesustelet?

• bessie-
        Paloma.se.co kirjoitti:

Parasta on vastata (tai olla vastaamatta) tekstiin, miettimättä millainen henkilö tekstin on kirjoittanut. Eihän sillä lopultakaan ole mitään merkitystä, ja sitä paitsi emme kuitenkaan voisi varmuudella tietää muuta kuin sen, että elävä on.

Näin suurelle ja sekalaiselle joukolle tarkoitetulla palstalla ei minun mielestäni pitäisi peräänkuuluttaa, korostaa tai edes toivoa yhteisöllisyyttä. Olen sitä mieltä, että jos jotkut kokevat tällä palstalla kuuluvansa yhteisöön, niin siinä tapauksessa on pakostakin huomattavasti enemmän niitä, jotka kokevat palstan itselle vääräksi tai ainakin vieraaksi keskustelupalstaksi.

• ent.siivoojaparka
        hmp.f kirjoitti:

Mistä sinä sellaisen keksit, että ketju olisi jeesustelua? Miksi sinun mielestäsi?
        Mikä taas minun mielestäni on turhaa jeesustelua, niin kuten aikaisemmin kirjoitin:
        """Mitä sitä ottamaan päälleen tuntemattomien kirjoittajien tunnetiloja ja alkamaan toisten sijaiskärsijäksi. Turhaa jeesustelua sellainen."""

Mistä sinä sellaisen keksit, että ketju olisi jeesustelua? Miksi sinun mielestäsi?
        Mikä taas minun mielestäni on turhaa jeesustelua, niin kuten aikaisemmin kirjoitin:
        """Mitä sitä ottamaan päälleen tuntemattomien kirjoittajien tunnetiloja ja alkamaan toisten sijaiskärsijäksi. Turhaa jeesustelua sellainen."""

Okay, mä peruutan mun jeesustelua. Aattelin että mitä sinä täällä enää teet, kun tämä oli turhanpäivästä kaikki, mutta et sä niin tainnutkaan sanoa. Vikatulkinta minulta.

• hyvää.päivän.jatkoa

Taisi tulla kinaketju, toraporukka on melkein kasassa :)

• Tuu alas sieltä tuomaroimasta.

• ent.siivoojaparka

Ei mitään kinaa tai toraa.
        Palstan parantaja ja puolustusasianajaja on vain taas astunut alas taivaistaan (50 palstalta) laastarilaatikkonsa kanssa.
        Yhtä huvittavaa kuin aina nuo epätoivoiset yritykset.

• 60plus-ja-risat-jne

Repliikistäsi tuli mieleen, että tässä pääkallopaikalla (kotona) minulla ei taida olla kummoistakaan lääkekaappia. No toisaalta sellaiseen ei ole tarvetta kuin ei ole lääkkeitäkään. Lähinnä tarkoitan ensiapu pakkausta jossa olisi mukana myös aitoa laastaria. Tuntumani/tunteeni mukaan niissä yleensä ei ole. Löytyy kolmioliinaa ja neliöharsoa mutta heftaa eli laastaria (onko ne perske sama asia?) ei juurikaan.
        Mökki-tönöltä löytyy arsenaali kyllä, voisi perustaa ensihoito aseman.
        "Tulkaa minun tyköni minä laastaroin ja harsoitan teidät, olen hyvä huolien puolittaja mutta osamaksuihin en osallistu" heh heh.

• äimänkäkenä-ihmettelijä

alotukseen,

Ei vaituta sitten mitenkää,
      enkä yhtää ymmärrä mitä vastoinkäymistä palstalla voi tahatua ?

• tämmöstä-mietintää

no jaa,
        tuo tympii ku sormet ovat eritahrissa eri vikkelät,
        kirjaimet menee väärään järjestykseen,
        joku kirjain aina jää jopa pois kyytistä, eikä toi lukihäiriö näytä parantuvan vanhemuuten,
        näyttää vaan pahentuvan samassa tahdissa kuin kone vanhenee,
        koneki oikuilee,
        nykii tekstiä, sitten päästää äkkiä kokkorivin näkyviin,
        voi voi voi ku tympii,
        enkä raaaaaski ostaa uutta konettakaa,
        mitä se vanha ihminen uudella koneella tekee, vanhetaan yhyressä samaan tahtiin hautaan asti,

• se-siitä
        tämmöstä-mietintää kirjoitti:

no jaa,
        tuo tympii ku sormet ovat eritahrissa eri vikkelät,
        kirjaimet menee väärään järjestykseen,
        joku kirjain aina jää jopa pois kyytistä, eikä toi lukihäiriö näytä parantuvan vanhemuuten,
        näyttää vaan pahentuvan samassa tahdissa kuin kone vanhenee,
        koneki oikuilee,
        nykii tekstiä, sitten päästää äkkiä kokkorivin näkyviin,
        voi voi voi ku tympii,
        enkä raaaaaski ostaa uutta konettakaa,
        mitä se vanha ihminen uudella koneella tekee, vanhetaan yhyressä samaan tahtiin hautaan asti,

Noi kinastelee toistensa kanssa ja sinä ittesi kanssa,
        onhan seki jotain,
        ei tuu isompaa riitaa ku ittesä kaa kinastelee,

• myöhäinenKeski-ikä

Onko nämä vastoinkäymisiä? Itselleni moni ankea asia on tullut tutuksi.

Ikääntyminen - oletko tulossa vanhaksi - mistä sen huomaa :
      Voi sanoa yhä useammalle: "Kun minä olin sinun iässäsi."
      Alkaa ostaa housuja, joissa vyötäröllä on kuminauha.
      Kauneus on vain valokatkaisijan päässä.
      Kuorsaaminen on tapa osoittaa vierustoverille, että on elossa.
      Ei enää mistään hinnasta haluaisi yöpyä muualla kuin omassa sängyssä.
      Luulee, että on tapahtunut jotakin, jos puhelin soi illalla klo 21:n jälkeen.
      On alkanut pelata golfia.
      Pitää kaiteesta kiinni, kun menee alas rappuja.
      Paino ei ole noussut, se on vain laskeutunut hartioilta vyötärölle.
      Kylmä kahvi kaunistaa, mutta maha ei kestä niin paljon kuin naama vaatisi.
      Ennen vanhaan sattui ja tapahtui; nykyään ei tapahdu mitään, mutta joka paikkaan sattuu kyllä.
      Elämän korkeat arvot tarkoittavat kolesteroliarvoja.
      Lääkäri kysyy, mitä hyvää syö ja juo ja mitä hauskaa harrastaa ja sen jälkeen kieltää ne samassa järjestyksessä.
      Joka paikkaan koskee ja se mihin ei koske, ei toimi.
      Olo on kuin rilluttelun jäljiltä, vaikka ei ole käynyt missään.
      Lääkärit ovat lähes aina tyttösiä ja poikasia.
      Ikäisiäsi alkaa olla vain mainoksissa, joissa mainostetaan vitamiineja tai tuotteita verenpaineeseen, ummetukseen ja unettomuuteen.
      Tarvitsee lasit löytääkseen lasit.
      Silmään syttyy tuli vain silloin, kun aurinko osuu silmälaseihin.
      Ei enää välitä, jos ajatukset alkavat karkailla, kunhan tulevat takaisin.
      Kirjoittaa muistilappuja, mutta unohtaa, mihin ne on laittanut. Kun löytää etsimänsä tavaran, on jo unohtanut, miksi se piti löytää.
      Tekee kolmea asiaa yhtä aikaa, mutta unohtaa, mitä ne kaksi muuta olivatkaan.
      Seksi maistuisi useamminkin, mutta esileikit vievät kaikki voimat.
      Sammuttaa valot säästösyistä, ei romantiikan vuoksi.
      Kahdesti yössä tarkoittaa vessassa käyntejä.
      Alkaa ostella kevyttuotteita ja huomaa, kuinka pienellä tekstillä kaikki käyttöohjeet on kirjoitettu.
      Ei koskaan punnitse itseään aamulla, sillä silloin silmäluomet ovat raskaimmillaan.
      Sisälläsi on laiha ihminen, joka kamppailee päästäkseen ulos, mutta saat sen rauhoittumaan muutamalla palalla suklaata.
      Ja lohdutukseksi ikääntyville:
      Kaikilla on valokuvamuisti, joillakin ei vain ole filmiä.

• Heh :)) kiitos huumoripläjäyksestä :)

• 60plus-jne-risat

Asiaa.
      Mitä nyt milloinki näkyy ja mitä kinaa vakioilla on, katson sen olevan varhaista vanhuusiän murrosikää. Jossakin vaiheessahan se iskee uudelleen. Murrosikä.
      Sen voi kyllä käyttää monin eri tavoin, hyödyllisestikin. Mutta jos sen käyttää kiukutteluun ja vääntöihin toisten kanssa, se menee hukkaan: nämä päivät, nämä kuukaudet, nämä vuodet.

• No niin. Tää taisi olla hän joka ei negatiivistä tunne mitään? On niin positiivinen kirjoitus :)

• 60plus-risat-päälle

Tunnen kyllä paljonkin. Tunne-elämällä. Mutta pääasiassa negatiivista en tunne paljon ollenkaan :) Ihminen pystyy ohjelmoida itsensä niin, että vesisadekkin (juuri nyt) näyttää auringonpaisteelta. No, siis melkein. Ilman aurinkovarjoa kävin asioilla. Hattu hieman kostui mutta sehän oli vaan hattu. Eihän meillä miehillä muuta ole :)

• RealistiN

Tottakai vaikuttaa jos huomaa jonkun toisen olevan hädässä, herää auttamisen ja lohduttamisen halu, ehkä rohkaisuksi kertoo myös jotain omakohtaisesti koettuakin, tosin montaa kertaa en ainakaan itse päätäni samaan kantoon lyö. Kun huomaa kyseessä olevan pelkän huomion haun tai provoilun, niin silloin on viisainta jättää kyseinen ketju kokonaan omaan arvoonsa ja siirtyä toiseen avaukseen tai kokonaan pois.

Riitaketjut eivät kauan kantaisi jos riidan ulkopuoliset eivät lähtisi niihin mukaan, joskus tuntuu että ne vaan on täällä niitä ainoita jotka vetää kommentojia.
      Ymmärrän jos nimellä ryhdytään henkilöstä perättömyyksiä väittämää,n niin silloin tulee tarve puolustautua. Pääsääntöisesti kuitenkin riidan osapuolet ovat hyvinkin itse syyllisiä riitoihin, ainakin näin sivusta seuraavan silmin, yleensä kyseessä ovat samat nimimerkit.

Kovasti olisi mukavampaa jos jätettäisiin henkilökohtaisuuksiin meno ja turha toisten mielipiteiden lyttääminen. Ilman parempaa vaihtoehtoa tai argumentointia on toisen mielipiteen lyttäys täysin arvoton.

Näin harmaana päivänä olisi iloiset aiheet mieleen, joten minäpä jatkan etsimistä.

• Asiaa kirjoitit.
        Tuo on vaan vähän kakspiippuinen juttu, tuo puolustaminen. Jollekin se on sitä, puolustamista, toiselle riidan kasvattamista.
        Noh, sä menit jo kohti iloisempia aiheita, joten mukavaa päivää vaan :)

• jos aloittaja etsii aloituksessaan syitä millä selvitään riitelemättä
      niin aika pian huomaa että kirjoittajat
      rupee vetämään esille niitä asioita mistä ne riidat yleensä syntyy
      en usko että se oli tämän aloituksen tarkoitus
      vaan se että mietitään mitä vois tehdä toisin että niitä ei synny
      ei tässä varmaan oo kysymys siitä tarviiko jonkun jotain puolustaa
      tarviiko porukka mennä puolustuskannalle
      sehän nyt on ollu sanomattakin selvää jo vuosikausia
      että toisia puolustetaan ja toisia ei
      enkä usko että aloittajalla on tarve
      niiden nimimerkkien hakuun jotka tappelevat
      niinkun tosta ylempää luin että yleensä ne on samat nimimerkit
      nää on mun mielestä just sellasia kirjoituksia
      jolla lietsotaan sitä ärsytystä toisia kirjoittajia vastaan
      ja ne ei koskaan tuu parantaan sitä ongelmaa mikä tänne on pesiytyny
      mun mielestä aloittaja haki lähinnä tässä nyt sitä
      millä päästäis siitä eroon että ei syyteltäs toisia kirjoittajia
      tai ylläpitoa eikä kaiveltas vuosi kausia samoja patskoja esiin.

• Mä en usko että on niinpäin, että toisia puolustetaan ja toisia ei. Enemmän ihmistyypistä kyse, jotkut puolustavat ja jotkut ei.

• hmp.f kirjoitti:

Mä en usko että on niinpäin, että toisia puolustetaan ja toisia ei. Enemmän ihmistyypistä kyse, jotkut puolustavat ja jotkut ei.

en kommentoi :)

• Jassoo...
      Vaihteeksi tällainen riita-aloitus.
      Mikä ihmisissä näissä kiinnostaa?
      Niinkin paljon, että ihan aloitus pitää tehdä.
      Tunnista toiseen.
      -
      Minun nimeni on HUNKSZ.
      Minulle saa heittää mitä vaan mieleen juolahtaa.
      Minulta saa vasta-pallon ainoastaan silloin, kun katson sen tarpeelliseksi.
      Hyvin harvoin saan niin fiksua herjaa että katson tarpeelliseksi.
      Erityisen mukaville ihmisille kuittaan kommenttini YYY-kirjaimella.
      Muuten vaan mukaville laitan satunnaisesti yst.
      Minun puolestani voitte alkaa etsiä noita erityis-mainintojani.
      Muistaen kuitenkin tämän:
      Minä en laita niitä riidan-aiheiksi.
      Enkä riidan-aiheesta.
      Ainoastaan aiheesta.
      -
      Haja-mielisesti

H.

• minun.nimeni.on

Sinustahan se kyse taas olikin, myös tässä aloituksessa.

Sinustahan se kyse taas olikin, myös tässä aloituksessa.

"minun.nimeni.on"

Ettei nyt kuitenkin olisi kyse kirjaimesta yyy?
        Tai sen merkityksestä.

H.

• minun.nimeni.on
        hunksz kirjoitti:

"minun.nimeni.on"

Ettei nyt kuitenkin olisi kyse kirjaimesta yyy?
        Tai sen merkityksestä.

H.

Mitä merkitystä yhdellä kirjaimella on, olkoon vaikka äää.

Mitä merkitystä yhdellä kirjaimella on, olkoon vaikka äää.

"minun.nimeni.on"

Niinpä.
        -
        Ystävä on paha sana, lausuu sen vaikka selän takana.
        Joillekin ei ole se taika-sana, vaan toimii jako-avaimena.
        Typeränä ala-leukana.

H.

• minun.nimeni.on
        hunksz kirjoitti:

"minun.nimeni.on"

Niinpä.
        -
        Ystävä on paha sana, lausuu sen vaikka selän takana.
        Joillekin ei ole se taika-sana, vaan toimii jako-avaimena.
        Typeränä ala-leukana.

H.

Äläpä vittuile mulle ja millähä perusteella sä noi yyyn ansainneet nikkit täältä oot valinnu, en ole kade älä luule.

Äläpä vittuile mulle ja millähä perusteella sä noi yyyn ansainneet nikkit täältä oot valinnu, en ole kade älä luule.

"minun.nimeni.on"

Ainoastaan "niinpä"-sana oli sinulle.
        Kaikki muu on yleistä höpinää.

H.

• Hunksz. Uskon ihmisten hyvyyteen, ja siihen että solmut aukeaa parhaiten kun ne avaa. Katkaisemalla saa nopean tuloksen, mutta sitten naru lyhenee vähän joka kerta.
        Mä en voi toisia ylipuhua uskomaan sanoihini, eikä mulla mitään suurempaa tarvettakaan ole sellaiseen. Riitaa en hakenut, ajattelin että tässä voisi syntyä jotain ratkaisuntapaista, ei lisää syyttelyä. Liekö mun teini-äitiys jäänyt päällensä? Pitää kaikkea fiksaillaf ja silittää. Kyllä mäkin vielä varmaan opin sarkastiseksi :/ mutta siihen saakka, uskon palstalaisiin, ja sinuunkin.

• mun mielestä on jotenkin ihan turha ruveta arvostelemaan
      että aloittaja vajos täällä ennen nähtyjen aloittajien tasolle
      kyllä täällä on jokainen tehny jos jonkinlaisia aloituksia
      niin aika vaikee niistä sitten ruveta arvelemaan
      mitähän toikin oikeen tarkoitti tolla kirjoituksellaan
      jokainen aloitus on jokaiselle aloittajalle tärkee just sillä hetkellä
      niiiiin ja tietyt tyypit tekee kaikista aloituksista turhia
      koska ovat ainoastaan sitä mieltä että ne omat on niitä tarpeellisia
      mutta taas moni meistä niinkun määkään en tykkää
      niistä liiba laaba linkitetääs musaa aloituksista tipan tippaa
      ne on vaan täytettä tälle palstalle
      että yleensä tätä saadaan pyöritettyä.

• ellei.osaa.ei.tykkää

Osaatko linkittää? Muistan että olet joskus pyytänyt joitain tietyn kipaleen linkittämään.

• ellei.osaa.ei.tykkää kirjoitti:

Osaatko linkittää? Muistan että olet joskus pyytänyt joitain tietyn kipaleen linkittämään.

joo oikeen muistat
        en osaa linkittää
        mutta en myöskään lueskele niitä ketjuja
        enkä kuunte sitä musiikkia mitä siellä on
        joskus aikoja sitten oon kuunnellu
        mutta poikkee mun musiikki mausta niin paljon
        että mieluummin meen youtubeen ja kuuntelen sieltä :)

• kaikille.on.tilaa
        tiinaiseksi kirjoitti:

joo oikeen muistat
        en osaa linkittää
        mutta en myöskään lueskele niitä ketjuja
        enkä kuunte sitä musiikkia mitä siellä on
        joskus aikoja sitten oon kuunnellu
        mutta poikkee mun musiikki mausta niin paljon
        että mieluummin meen youtubeen ja kuuntelen sieltä :)

Miksi ne sua sitten häiritsee, kun et kuuntele? Mahtuuhan tänne sitäkin lajia.

• ent.siivoojaparka
        kaikille.on.tilaa kirjoitti:

Ne on palstan täyttönä ja tämän palstan pitäisi olla yhtä tyhjä kuin 50 palsta.

• kaikille.on.tilaa kirjoitti:

en kirjoittanut että ne mua häiritsee
        kirjoitin vaan etten niistä tykkää
        kun tässä nyt on keskusteltu kaikenlaisista ketjuista
        ja kaikille ketjuille on tilaa
        ja mieluummin otan osaa tähän ketjuun
        kun niihin musiikkiketjuihin
        mutta sillä ei ole mitään tekemistä häirinnän kanssa.

• kaikille.on.tilaa
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

Ne on palstan täyttönä ja tämän palstan pitäisi olla yhtä tyhjä kuin 50 palsta.

Niin tietenkin ja kait joutava liibalaaba senkin voittaa.

• mimmimum-mi

Vähän on mennyt taas vinksalleen....mutta kyllä se siitä tokenee...
      Ollanhan me tolkullisia.....tolkun ihmisiä... Muutoinkin pakkaa elämä joskus caruna
      vastaan tunkemaan....
      Tämä viikko on Rakkausviikko....nyt vaan hempeillään....ja tehdään hyvää.

• Tehdään niin :)

• Pieni peiliin katsominen olisi kaikille tarpeen.

Sen, minkä sallit itsesi kirjoittaa, salli se myös toisille.

• Tuo on ihan loistava lähtökohta.

• Siinäpä se ongelma onkin Markeena annetaan vahingon kiertää.

Luin juuri HS:stä kirjoituksen liikemiehestä ja perheenisästä, joka lähettelee vihaviestejä suvakeille.

Miksikö koska on joutunut elämänsä aikana rehellisyytensä ja sinisilmäisyytensä vuoksi usein kusetetuksi.

• niin ja ehkä olis parempi ettei koskaan kirjoittas mitään
        peiliin tulee kyllä kattottua joka päivä
        mutta siihen haluaisin kans opin että mistä tietää
        mitä kukakin kirjoitta että vois sallia...
        esim sun nimmarin nään nyt ensimmäisen kerran
        en yhtään tiedä mitä sää oot kirjoittanu
        ja sitten kun toiset vaihtelee niitä nimimerkkejä
        niin en mää ainakaan pysy perässä
        enkä osaa sanoo onko toi nyt just se sama joka eilen kirjoitti sitä ja tätä :)

• tiinaiseksi kirjoitti:

niin ja ehkä olis parempi ettei koskaan kirjoittas mitään

Toinen komppaa loistava lähtökohta, ikivanhaa itsestään ylikulunutta selvyyttä.

• korppis kirjoitti:

Kuluiko se sulla puhki? ;))

• tiinaiseksi kirjoitti:

niin ja ehkä olis parempi ettei koskaan kirjoittas mitään

Ei kai sillä niin suurta merkitystä ole, kuka kirjoittaa. Se itse asia on tärkeämpi.

• markeena2
        hmp.f kirjoitti:

Ei kai sillä niin suurta merkitystä ole, kuka kirjoittaa. Se itse asia on tärkeämpi.

Juuri noin, en kirjoittanut mistään nimimerkeistä.

• korppis kirjoitti:

niin mitä.

• markeena2
        korppis kirjoitti:

Siinäpä se ongelma onkin Markeena annetaan vahingon kiertää.

Luin juuri HS:stä kirjoituksen liikemiehestä ja perheenisästä, joka lähettelee vihaviestejä suvakeille.

Miksikö koska on joutunut elämänsä aikana rehellisyytensä ja sinisilmäisyytensä vuoksi usein kusetetuksi.

Yritin etsiä tuota kirjoitusta, vaan en löytänyt.

• markeena2 kirjoitti:

Yritin etsiä tuota kirjoitusta, vaan en löytänyt.

ok, etsin sinulle varto vähän.

• tiinaiseksi kirjoitti:

niin mitä.

Sitä, että hmrf: kompaa /Makriinaa

• okei
        no sillonhan se on helppo kehoittaa katsomaan peiliin
        kun itseä katsoo joka aamu uusi tyyppi
        mulle oli nimimerkki ihan outo
        mutta ei sillä näköään oo kirjoitettukaan kun viimeks tukokuussa
        niin ei se ihme ollukkaan
        no se siitä...

• markeena2
        korppis kirjoitti:

Sitä, että hmrf: kompaa /Makriinaa

Kiitti linkistä ja tuo nikkini on kuitenkin markeena, ei Makriina :-))

• kohellusta
        tiinaiseksi kirjoitti:

okei
        no sillonhan se on helppo kehoittaa katsomaan peiliin
        kun itseä katsoo joka aamu uusi tyyppi
        mulle oli nimimerkki ihan outo
        mutta ei sillä näköään oo kirjoitettukaan kun viimeks tukokuussa
        niin ei se ihme ollukkaan
        no se siitä...

ethän sie vaan ny käy jonkun nimmarin kimppuun, eihän se on kivvaa.

• Korppis1
        markeena2 kirjoitti:

Kiitti linkistä ja tuo nikkini on kuitenkin markeena, ei Makriina :-))

Markeena ikäänkuin merkkaa ja Makriina ikään kuin Marke-Niina. ; )

• ikäisensä

En ymmärrä aloitusta. Sekava, eikä mitään logiikkaa. Ylläpito syytettynä? Vastoinkäymisiinkö? Kenen vastoinkäymisiin? Kenen toimesta ylläpito syytettynä? Mitä ihmeen vastoinkäymisiä palstalla ollut? Ennemminkin vastaanpanemisia kuten noille sinisen nikin vaatijoille. Tämä on taas tätä, kun alaikäiset parantavat yli 60-vuotiaiden omaa palstaa, vaikkei oman ikäryhmänsä palsta toimi tämänkään vertaa vaan nukkuu Ruususen untaan.

• ent.siivoojaparka

Se palsta on jo korjattu ja nyt on tämän vuoro, ymmärräthän.
        hmp.f kirjoittikin tuolla aikaisemmin tässä ketjussa:
        """Olen nähnyt muutaman palstan kuivuvan kokoon, kun tulisielut nujerretaan ja ajetaan nurkkaan."""
        Entäs sitten, kun tämä palsta saadaan samaan malliin? Minkähän palstan vuoro sitten tulee korjautua?

• se.kai.seuraava

"""Olen nähnyt muutaman palstan kuivuvan kokoon, kun tulisielut nujerretaan ja ajetaan nurkkaan."""
        Entäs sitten, kun tämä palsta saadaan samaan malliin? Minkähän palstan vuoro sitten tulee korjautua?

seitenkymppinen kun nää alaikäset rynnii sinne meidän perässä.

Mehän päästään kohta 70-kymppisiin hillumaan me ikinuoret nujertamattomat ; DD

• se.kai.seuraava kirjoitti:

seitenkymppinen kun nää alaikäset rynnii sinne meidän perässä.

Heille on syntynyt riippuvuussuhde meihin kuten mainitsin nujertamattomiin ;)

• korppis kirjoitti:

Mehän päästään kohta 70-kymppisiin hillumaan me ikinuoret nujertamattomat ; DD

"korppis"

Tarkenna sana: "nujertamattomat".

H.

• Vastoinkäymisiä ei voi välttää, niitä tulee ja menee, vaikka itsekseen puuhailisi niin vähän väliä joku asia hirttää kiinni. Tylsää olisikin jos kaikki kuin strömsöössä menisi. Niin ne näillä palstoillakin, aina siellä missä ihmisiä kohtaa, kaikkeen on mahdollisuus.
      Totta kait pahoitan mieleni, todella pahoin joskus, toisaalta myös kohotankin kun hyvän ajatuksen löydän. Jokainen ajatus on jonkun päässä ensin ajateltu, sitten tänne tällätty, ei ne näppylät itsekseen sanoja valitse. Ei me mitään leimasimia olla.
      Kyllä se on hurskastelua jos väittää ettei riitaketjuissa tahallaan loukata, eihän niistä muuten muodostuisikaan riitaketjuja. Sanavalinta on usein se, joka
      ryöpsäyttää 'hulluuden vielä hullummaksi'. Toisaalta sekin on ymmärrettävää, eihän ole käytössä muuta kuin sanat, joilla tämä peli julki tulee, ei voi ilmeillään tai niskojaan nakkelemalla tunteitaan ilmaista. Yksi isku melkein kerjää jo toista, on helposti pelin henki. Toisen kuunteleminen on vaikeaa tai kuullaan väärin, tai sitten tahallaan ymmärretään väärin. Hyvä että joukossa on puolustajia, niitä tarvitaan, mitä peliä koripallokaan olisi jos pelkät hyökkääjät kentällä hääräisivät, jännitettä pitää olla.
      Joskus kuulee helpon tokaisun vähän välinpitämättömästi, ettei palstalla ole minun mitään merkitystä, ei vaikuta minun elämääni ja kuitenkin jaksetaan jauhaa ja kaivella ikivanhoja sanomisia ja tekemisiä kuin pahaisessa avioliitossa.
      Mutta elämä jatkuu... ei tämä palsta tähän kaadu... syyllisiä on turha kaivella... eteenpäin elävän mieli... minä ainakin kuulun yhteisöön... kun tänne kirjoittelen.

• ent.siivoojaparka

Nyt piti ihan tarkistaa, mitä Wiki sanoo siitä, mikä on yhteisö.
        Yhteisön sosiologinen määritelmä:
        """Yhteisön tunnusomaisia piirteitä ovat yhteinen päämäärä ja mielenkiinnon kohde. Lisäksi yhteisöllä on yhteinen päätösvalta sekä yhdessä sovitut säännöt, joiden rajoissa toimitaan. Usein yhteisöihin liittyminen edellyttää hyväksyntää muilta kyseisen yhteisön jäseniltä."""
        Täyttääkö tämä palsta yhteisön määritelmän?
        Edellyttääkö palstalle kirjoittaminen toisten vanhojen palstalaisten hyväksynnän liittyä joukkoon? (Tosin suuntausta sellaiseenkin on ilmennyt.)
        Mikä on meidän yhteinen päämäärämme "yhteisönä" (muu kuin hauta)?
        Mikä/kuka (vähän hymyillen) on meidän yhteinen mielenkiintomme kohde "yhteisönä"?

• Rosaliiin, tämä nyökkää täällä. Aika lailla samalla tavalla ajatellaan palstailua ja ihmisiä.
        Voihan toki ollakin ihmisiä joille sanomiset ei paljon paina, ei ole heille ongelmaa. Mutta kun lukee reaktiot niin aika latautuneet jotkut on. Että vaikeaa uskoa että ihan peilityyneenä ottaisi vastaan kaiken.
        Mutta tuo viimeinen zipale oli hyvä, kaikkia sattuu joskus, mutta ei siitä tarvi huolta kantaa. Se kuuluu joskus asiaan.

"""Yhteisön tunnusomaisia piirteitä ovat yhteinen päämäärä ja mielenkiinnon kohde. Lisäksi yhteisöllä on yhteinen päätösvalta sekä yhdessä sovitut säännöt, joiden rajoissa toimitaan. Usein yhteisöihin liittyminen edellyttää hyväksyntää muilta kyseisen yhteisön jäseniltä."""
        Edellyttääkö palstalle kirjoittaminen toisten vanhojen palstalaisten hyväksynnän liittyä joukkoon? (Tosin suuntausta sellaiseenkin on ilmennyt.)
        Mikä/kuka (vähän hymyillen) on meidän yhteinen mielenkiintomme kohde "yhteisönä"?

Voi, kuule en noista wikilöistä sen enempää kuin sosiologeistakaan tiedä, mutta voin vain kertoa mutua.
        Totta kait meillä on säännöt ja silloin kun tänne tulee niin samalla ovenavuksella hyväksyy säännöt.
        Kaikki ovat mielestäni tänne tervetulleita, näytä passisi ja kirjaudu tai luikahda vain sisälle, kyllä täällä saa kirjoittaa kuka vaan, ei täällä muitten palstalaisten toimesta lupia kysellä. Oma tilansa se on haltuunsa otettava jos haluaa mukana olla.

Tämä palsta täyttää mielestäni erinomaisesti sellaisen nuotioyhteisön periaatteen,
        siinä nuotion ympärillä istutaan ja turistaan. Joku liittyy seuraan ja toisaalta joku toinen poistuu, kaikki on vapaaehtoista. Siitä nuotion ympäriltä löytyy jo se meidän yhteinen päämäärä, palsta on viihdettä, päämäärä on viihdyttää tätä porukka, joka täällä pyörii, ohjelmat ja asiat riippuvat ihan meistä itsestämme. Se viihde voi olla kepeää tai sitten asiaa, siinäkin mielessä ihanteellista, että ihan itse voimme määrätä sen mistä ja miten kirjoittelemme jos sen teemme vain sääntöjen puitteissa. Niin nuotionkin ympärillä, välillä keskustellaan vakavasti esim ihmissuhdeasioista ja välillä lauletaan tai höpistään höpötyksiä.

Tässä 60 nuotiopiirissä päämäärän voisi kuitata myös yhdellä sanalla ja se on yhdessäolo, täällä voi tavallaan hetken katsoa rinnalle, vierustoveriinsa, meillä tässä iässä on yhteisiä kysymyksiä elämän ja terveyden ja muun olemisen suhteen, täällä niitä voi purkaa, jos halua riittää. Saa vastauksen jos saa, mutta niinhän se on livessäkin. Monellakin jäänyt eläköitymisen myötä vuosien vakiintuneet työyhteisöt taakse ja on aikaa ja mahdollisuuksia katsella ympärilleen.

Yhteisö voi olla vain hetkellinen, esim kun menen sinne koripallo-otteluun niin sen hetken kun katson sitä peliä kuulun siihen yhteisöön, samoin kun joku vain piipahtaa täällä hetken, hän kuuluu tähän yhteisöön sen hetken.

Kävitkö lukemassa kakkosraamattua vai :))
        Onhan tää yhteisö, jonka päämäärä on sosiaalinen kanssakäyminen, hyvässä ja pahassa. Mielenkiinnon kohde on päivän täyttäminen. Ja tuo että liittyminen edellyttää jäsenten hyväksyntää, siinä kohtaa lukee "usein". Se tarkoittaa suomeksi vissiinkin ettei aina? Ei tämä hurri niin hyvä ole suomenkielessä, saat korjata jos sulla on joku muu käsitys.

• Heureka_
        hmp.f kirjoitti:

Rosaliiin, tämä nyökkää täällä. Aika lailla samalla tavalla ajatellaan palstailua ja ihmisiä.
        Voihan toki ollakin ihmisiä joille sanomiset ei paljon paina, ei ole heille ongelmaa. Mutta kun lukee reaktiot niin aika latautuneet jotkut on. Että vaikeaa uskoa että ihan peilityyneenä ottaisi vastaan kaiken.
        Mutta tuo viimeinen zipale oli hyvä, kaikkia sattuu joskus, mutta ei siitä tarvi huolta kantaa. Se kuuluu joskus asiaan.

Rosaliin on mimmimum-mi :))))))) Rimmimum-mi siis piste.piste.piste.piste hunksziin lääpällään piste.piste.piste.piste vieheitä polttelee

• Heureka_ kirjoitti:

Rosaliin on mimmimum-mi :))))))) Rimmimum-mi siis piste.piste.piste.piste hunksziin lääpällään piste.piste.piste.piste vieheitä polttelee

En kuule osta. Ei nuo pisteet ole mitenkään patentoitu tai varattu. Niitä löytyy jokaisesta näppiksestä :)
        Vai onko mä nyt Heureka_ :))))))

• yksi.on.vähän
        Heureka_ kirjoitti:

Kannattaaki vähintää kahella kolmella nikillä ihastustaa piirittää jos joku niistä sattus häntä kiinnostaan ;)))))

• En.osta
        rosaliiin kirjoitti:

Voi, kuule en noista wikilöistä sen enempää kuin sosiologeistakaan tiedä, mutta voin vain kertoa mutua.
        Totta kait meillä on säännöt ja silloin kun tänne tulee niin samalla ovenavuksella hyväksyy säännöt.
        Kaikki ovat mielestäni tänne tervetulleita, näytä passisi ja kirjaudu tai luikahda vain sisälle, kyllä täällä saa kirjoittaa kuka vaan, ei täällä muitten palstalaisten toimesta lupia kysellä. Oma tilansa se on haltuunsa otettava jos haluaa mukana olla.

Tämä palsta täyttää mielestäni erinomaisesti sellaisen nuotioyhteisön periaatteen,
        siinä nuotion ympärillä istutaan ja turistaan. Joku liittyy seuraan ja toisaalta joku toinen poistuu, kaikki on vapaaehtoista. Siitä nuotion ympäriltä löytyy jo se meidän yhteinen päämäärä, palsta on viihdettä, päämäärä on viihdyttää tätä porukka, joka täällä pyörii, ohjelmat ja asiat riippuvat ihan meistä itsestämme. Se viihde voi olla kepeää tai sitten asiaa, siinäkin mielessä ihanteellista, että ihan itse voimme määrätä sen mistä ja miten kirjoittelemme jos sen teemme vain sääntöjen puitteissa. Niin nuotionkin ympärillä, välillä keskustellaan vakavasti esim ihmissuhdeasioista ja välillä lauletaan tai höpistään höpötyksiä.

Tässä 60 nuotiopiirissä päämäärän voisi kuitata myös yhdellä sanalla ja se on yhdessäolo, täällä voi tavallaan hetken katsoa rinnalle, vierustoveriinsa, meillä tässä iässä on yhteisiä kysymyksiä elämän ja terveyden ja muun olemisen suhteen, täällä niitä voi purkaa, jos halua riittää. Saa vastauksen jos saa, mutta niinhän se on livessäkin. Monellakin jäänyt eläköitymisen myötä vuosien vakiintuneet työyhteisöt taakse ja on aikaa ja mahdollisuuksia katsella ympärilleen.

Yhteisö voi olla vain hetkellinen, esim kun menen sinne koripallo-otteluun niin sen hetken kun katson sitä peliä kuulun siihen yhteisöön, samoin kun joku vain piipahtaa täällä hetken, hän kuuluu tähän yhteisöön sen hetken.

Viihdyttää täällä muita?????????

• ent.siivoojaparka
        rosaliiin kirjoitti:

En koko puolikasta kirjaasi malta nyt lukea, mutta noista säännöistä. Nehän ovat yhteiset koko s24:lle samat. Ja ketä kaikkia kuuluu siinä tapauksessa tähän "yhteisöön"? Kaikki maailman ihmiset, jotka suomen- tai ruotsinkieltä taitavat ympäri maapallon (enemmän kuin Tukholman tunnelbana"yhteisöön" mahtuu). Oletko ollut hyväksymässä heidät jokaisen erikseen hyväksyy tähän "yhteisöön"?; """ yhteisöihin liittyminen edellyttää hyväksyntää muilta kyseisen yhteisön jäseniltä.""" Tiedätkö yhtään edes ketä kaikkia ja kuinka monta tähän "yhteisöön" kuuluu?

• ent.siivoojaparka
        rosaliiin kirjoitti:

Luin nyt romaanisi tuon (monennenko?, laskut jo sekaisin) kapitteli loppuun.
        Siis, kun menet katsomaan koripalloa, niin et kuulu yhteisöön, vaan kuulut yleisöön.

Siis, kun menet katsomaan koripalloa, niin et kuulu yhteisöön, vaan kuulut yleisöön.

Kun katson veljenpoikani koripallo-ottelua yleisönä, muodostan muitten katselijoitten kanssa narikkayhteisön. Asia on niin. Wikisi taitaa höpistä kuin minä.

• viilaillaan

moni kuuluu kannattajiin ja kannattajat saattavat olla eräänlainen yhteisö

Mutta sitten kun osallistut koripalloon, kuulut koripalloilijoiden yhteisöön.

En koko puolikasta kirjaasi malta nyt lukea, mutta noista säännöistä. Nehän ovat yhteiset koko s24:lle samat. Ja ketä kaikkia kuuluu siinä tapauksessa tähän "yhteisöön"? Kaikki maailman ihmiset, jotka suomen- tai ruotsinkieltä taitavat ympäri maapallon (enemmän kuin Tukholman tunnelbana"yhteisöön" mahtuu). Oletko ollut hyväksymässä heidät jokaisen erikseen hyväksyy tähän "yhteisöön"?; """ yhteisöihin liittyminen edellyttää hyväksyntää muilta kyseisen yhteisön jäseniltä.""" Tiedätkö yhtään edes ketä kaikkia ja kuinka monta tähän "yhteisöön" kuuluu?

Minun mielipiteelläni ei ole siinä mitään merkitystä ketä tänne hyväksytään tai ei hyväksytä, täysin anonyyminä nimimerkin varjossa täällä pyörin.
        Yhteisöjä on hyvin erilaisia, toiset kiinteämpiä kuin toiset. Tämä on hyvin vapaamuotoinen yhteisö verrattuna esim, perhe, työpaikka tai harrastusyhteisöihin.
        Miksi minun pitäisi tietää ketä ja kuinka paljon tänne kuuluu, en edes mylläile arkistoja kunhan jotain näpyttelen huolettomana moisista tärkeistä asioista.

• yksinjayhdessä

Kyllä Suomessa kaikki kuuluu yhteisöön, sillä yritykset maksavat yhteisöveroa joka menee valtion ja kunnan pussiin ja sitä kautta koko kansalle.

• hmp.f kirjoitti:

Huraa, kyllä te ootte ihania, asia tuli nyt tosi selväksi, ei enää selvemmäksi voi tulla.

• ent.siivoojaparka
        hmp.f kirjoitti:

Nii just.
        Ja kun menen teatteriin, niin kuulun yleisöön (ellei minulla sitten satu olemaan yleisössä mukana sellaisia, joitten kanssa kuulun samaan yhteisöön, perhettä, työkavereita...) Teatterin henkilökunta kuuluu sen teatterin teatteriyhteisöön, mutta en minä.

Nii just.
        Ja kun menen teatteriin, niin kuulun yleisöön (ellei minulla sitten satu olemaan yleisössä mukana sellaisia, joitten kanssa kuulun samaan yhteisöön, perhettä, työkavereita...) Teatterin henkilökunta kuuluu sen teatterin teatteriyhteisöön, mutta en minä.

Mä voin hyväksyä että et kuuluisi tähän 60 yhteisöön jos vaan lukisit passiivisesti, etkä sanoisi mitään. Silloin kuuluisit yleisöön. Mutta nythän sä osallistut aktiivisesti ja vaikutat.

• ent.siivoojaparka
        yksinjayhdessä kirjoitti:

Kyllä Suomessa kaikki kuuluu yhteisöön, sillä yritykset maksavat yhteisöveroa joka menee valtion ja kunnan pussiin ja sitä kautta koko kansalle.

Onko Suomessa sitten jokaisella oma yritys?
        """"Yhteisöveroa maksavia y h t e i s ö j ä ovat osakeyhtiöt, osuuskunnat sekä tietyin edellytyksin liikelaitokset, julkisyhteisöt, yhdistykset, laitokset, säätiöt ja asunto-osakeyhtiöt.""""

• ent.siivoojaparka
        hmp.f kirjoitti:

Mä voin hyväksyä että et kuuluisi tähän 60 yhteisöön jos vaan lukisit passiivisesti, etkä sanoisi mitään. Silloin kuuluisit yleisöön. Mutta nythän sä osallistut aktiivisesti ja vaikutat.

Monesti lehtien artikkelien alla netillä on tilaa kommenteille.
        Tunnetko kuuluvasi yhteisöön silloin, kun heität sinne kommentin?

• Ihan.sama.kuka
        hmp.f kirjoitti:

Osallistuu yleisökin otteluihin taputtamalla, huutamalla ja buuaamalla.

• yhteisöllisyysrulaa

Onko Suomessa sitten jokaisella oma yritys?
        """"Yhteisöveroa maksavia y h t e i s ö j ä ovat osakeyhtiöt, osuuskunnat sekä tietyin edellytyksin liikelaitokset, julkisyhteisöt, yhdistykset, laitokset, säätiöt ja asunto-osakeyhtiöt.""""

niiiiin, ja rahat jaetaan valtiolle ja kunnille, eli samoilla yhteisörahoilla kaikki tässä polskutellaan uimahallissa ja lainataan kirjastosta kirjoja

• ent.siivoojaparka
        hmp.f kirjoitti:

Siis? Minkälainen logiikka sinulla on?
        Jos avaat suusi jossakin, niin kuulut heti yhteisöön? Naurat teatterissa?
        Bussipysäkillä, bussissa, junassa...? Tervehdit jotakuta, kaupan kassalla...?
        Miksi ihmeessä Palomakin sitten tuolla narisee, ettei hän saa muodostettua yhteisöä? On etsimässä täältä itselleen yhteisöä?
        Eihän siinä sitten ole kun juttelee naapurin kissalle tai morjestaa sitä ohikulkevaa pakolaisäitiä, niin on yhteisössä mukana.

• ent.siivoojaparka
        yhteisöllisyysrulaa kirjoitti:

niiiiin, ja rahat jaetaan valtiolle ja kunnille, eli samoilla yhteisörahoilla kaikki tässä polskutellaan uimahallissa ja lainataan kirjastosta kirjoja

Niin, niillä verorahoilla, mitkä on yhteisöltä saatu. Ei se tee vastaanottajaa yhteisöksi.

• Heureka_
        yksi.on.vähän kirjoitti:

Kannattaaki vähintää kahella kolmella nikillä ihastustaa piirittää jos joku niistä sattus häntä kiinnostaan ;)))))

hunkszin lirkkupuhelin mutkistaa asioita. Äänen tunnistaa. Siksi pitää täällä palstalla äänettömänä selvittää, mikä tyyli puree runoilijaan. Sitten vasta voi soittaa hunkszille lirkkuun.

Siis? Minkälainen logiikka sinulla on?
        Jos avaat suusi jossakin, niin kuulut heti yhteisöön? Naurat teatterissa?
        Bussipysäkillä, bussissa, junassa...? Tervehdit jotakuta, kaupan kassalla...?
        Miksi ihmeessä Palomakin sitten tuolla narisee, ettei hän saa muodostettua yhteisöä? On etsimässä täältä itselleen yhteisöä?
        Eihän siinä sitten ole kun juttelee naapurin kissalle tai morjestaa sitä ohikulkevaa pakolaisäitiä, niin on yhteisössä mukana.

Onhan mulla naapurin kanssa kyläyhteisö, kissansa kanssa hiirenpyydystysyhteisö, jne. Satunnaiset käynnit en mun rajallisella logiikalla laske yhteisöksi, mutta saattaahan joku käydä siellä niin usein että alkavat tunnistaa sieltä toisiaan.
        Eli humppipedia - yhteisöksi lasken sellaisia jossa ihmisillä on toistuva tapa käydä vaikuttamassa.
        Vastaan tässä samalla "Ihan.sama.kuka" nikille, jos joku käy buuaamassa ja taputtamassa samaa joukkuetta/bändiä/teatteriryhmää useinkin, niin hän kuuluu fanikerhoon jonka lasken eräänlaiseksi yhteisöksi. Teillä saa olla ihan omat määritelmät. Paloman määritelmistä en tiedä, kun en ole jutellut asiasta hänen kanssaan. Juttele säkin siivooja hänelle suoraan eikä mutkan kautta, paljon tehokkaampi tapa :)) Tietty, sit voi kokeilla sellaistakin tapaa, että jättää ne syytäkset ja hyökkäykset tekemättä, niin saa avoimemman keskustelun.

• ent.siivoojaparka
        hmp.f kirjoitti:

Onhan mulla naapurin kanssa kyläyhteisö, kissansa kanssa hiirenpyydystysyhteisö, jne. Satunnaiset käynnit en mun rajallisella logiikalla laske yhteisöksi, mutta saattaahan joku käydä siellä niin usein että alkavat tunnistaa sieltä toisiaan.
        Eli humppipedia - yhteisöksi lasken sellaisia jossa ihmisillä on toistuva tapa käydä vaikuttamassa.
        Vastaan tässä samalla "Ihan.sama.kuka" nikille, jos joku käy buuaamassa ja taputtamassa samaa joukkuetta/bändiä/teatteriryhmää useinkin, niin hän kuuluu fanikerhoon jonka lasken eräänlaiseksi yhteisöksi. Teillä saa olla ihan omat määritelmät. Paloman määritelmistä en tiedä, kun en ole jutellut asiasta hänen kanssaan. Juttele säkin siivooja hänelle suoraan eikä mutkan kautta, paljon tehokkaampi tapa :)) Tietty, sit voi kokeilla sellaistakin tapaa, että jättää ne syytäkset ja hyökkäykset tekemättä, niin saa avoimemman keskustelun.

"Syytäkset ja hyökkäykset"?
        Ollaanpa sitä dramaattinen. Tuolla aikaisemmin Paloman kanssa jo siitä vähän väittelinkin, mikä katsotaan yhteisöksi ja mikä ei. Täällä on sitten tullut jo taas uusia näkemyksiä asiaan; vieläkin laajempi käsitys yhteisöstä. Eiköhän hyväksytä jo mahdolliset avaruusolennotkin teidän "yhteisöön".

• nimimerkiltä kohellusta
      kysyisin ihan ystävällisesti
      onko ihan pakottava tarve ruveta tässäkin ketjussa
      haastamaan sitä riitaa
      ei mulla muuta tällä kertaa
      en saanut vaan vastattua siihen hänen kirjoituksensa kohdalle.

• 1eero

Vastoinkäymisten (vähäpätöisten noin yleensä) jälkeen tuntuu hyvätkäymiset tosi hyvältä jonka jälkeen ei vastoinkäymiset tunnu missään kunnes uusi hyvä/pahakäyminen on edessä. Elämä ei ole tasapaksua jos olisi niin se ei olisi mistään kotoisin.

• Joo! Tuhkasta nousee Felix. Eiku.. Joka tapauksessa, niin just niin!

• en.ole.nainen

Juupas jaapas keskustelu, onneksi mies ei saivartele, mies sanoo kerran ja keskittyy olennaiseen.

• No mitä mies sanoo? Vai politikoiko vaan? Kehuu ympäripyöreästi itseään :)) *kiusii*

• ent.siivoojaparka
        hmp.f kirjoitti:

No mitä mies sanoo? Vai politikoiko vaan? Kehuu ympäripyöreästi itseään :)) *kiusii*

Hänhän sanoi miehen sanovan: "kerran". Harvoin niin lyhyttä yhden sanan kommenttia näkee mieheltäkään.

Hänhän sanoi miehen sanovan: "kerran". Harvoin niin lyhyttä yhden sanan kommenttia näkee mieheltäkään.

:D ai niinhän hän taisi sanoakin.
        Seuraavaksi kun joku mies pyytää neuvoa, voi vaan tokaista että kerran. Niin ei juupasjaapastele ainakaan. Sitten hän voi keskittyä OlenNaiseen sen jälkeen.

• näinollen

Ei mies kuule mitä nainen selostaa koska on keskittynyt tärkeämpään, korkeintaan keskustelun päättyessä tokaisee " sanoitko kultaseni jotain "

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      19
      5920
    2. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      17
      3396
    3. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      119
      2986
    4. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      639
      2216
    5. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      164
      2175
    6. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      71
      1474
    7. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      42
      1435
    8. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1238
    9. Veda uskonto vs. muut uskonnot

Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan
      Ateismi
      406
      1156
    10. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1127
    Aihe