Miksi papit toimivat vastoin Raamattua?

IrwinGoGo

Miksi ihminen rikkoo Mooseksen kymmentä käskyä, ei niinkään ihmetytä, koska ihminen on altis synnille, mutta se ihmetyttää, että papit eivät välitä Raamatun sanasta enää näköjään tuon taivaallista, vaan jopa siunaavat Jumalan sanaa rikkovia tekoja? Olemmeko Isisin tiellä, jolla kohta tappaminenkin on sallittua muutenkin kuin vain syntymättömän lapsen tai sairaan ihmisen? Mihin tämä maailma on menossa? Tuhoon? Uskonpuhdistukseen?

10

73

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tarkoitatko, että uskovaiset olisivat matkalla kohti Raamatun noudattamista esimerkiksi vääräukoisten tai tottelemattomien teinien tappamisessa, vai mikä tässä oli pointtina?

• exclesk

Miksi heti tuollainen vihamielinen heitto - oletko itse ateisti? Ainut uskottava moraali on Jumalasta, koska luomiseen perustuu ihmisyys.

• exclesk kirjoitti:

Miksi heti tuollainen vihamielinen heitto - oletko itse ateisti? Ainut uskottava moraali on Jumalasta, koska luomiseen perustuu ihmisyys.

Vihamielinen? Nuo kohdat ovat Raamatussa, joten lienee sitten Raamattu vihamielinen. Minä en toivo vääräuskoisten tai tottelemattomien teinien tappamista vaan pidän sitä moraalittomana ja pahana.

Olen paitsi ateisti, myös antiteisti.

• Moit
        TheUrbanLegends kirjoitti:

Vihamielinen? Nuo kohdat ovat Raamatussa, joten lienee sitten Raamattu vihamielinen. Minä en toivo vääräuskoisten tai tottelemattomien teinien tappamista vaan pidän sitä moraalittomana ja pahana.

Jokainen uskoo, että elämä on totta, vaikka voisi olla harhaa. Jokaisella on siis uskoa. Ja koska jokaisella on jo uskoa, on myös loogista olla uskoa Jumalaan.

• eiku.joo
        TheUrbanLegends kirjoitti:

Antiteismi on ihmisyyden kieltämistä ,koska ihmisyydenn perusta on luomisessa. Antiteisti turvautuu evoluutiosatuun ilmeisesti...

• Moit kirjoitti:

Jokainen uskoo, että elämä on totta, vaikka voisi olla harhaa. Jokaisella on siis uskoa. Ja koska jokaisella on jo uskoa, on myös loogista olla uskoa Jumalaan.

Ja koska jokaisella on jo uskoa, on myös loogista olla uskoa menninkäisiin. Yksisarvisiin. Kaikkiin mahdollisiin jumaliin. Maapallon litteyteen. Listaa voi jatkaa loputtomiin. Liittipä tähän minkä sanan hyvänsä, se loogisuus on vastaava kuin sinun viestissäsi; olematon.

• eiku.joo kirjoitti:

Antiteismi on ihmisyyden kieltämistä ,koska ihmisyydenn perusta on luomisessa. Antiteisti turvautuu evoluutiosatuun ilmeisesti...

Ei ole.

• IrwinGogo

Kysyin ensitilassa sitä, että miksi papit toimivat vastoin tärkeintä lakikirjaansa?

Toiseksi pelkäsin, että Raamattua ruvetaan tulkitsemaan, kuten Koraania. Silloin osa uskovista saa vahvistuksen ruveta tuhoamaan pakanoita, kuten isset tuhoavat vääräuskoisia.

Kolmanneksi ajattelen, että kuin kirkko etääntyy tarpeeksi Raamatusta taikka vaihtoehtoisesti, kun kansa eroaa kirkosta, niin usko puhdistuu kun jäljelle jää tosiuskovaiset.

• Raamatusta on olemassa valtava variaatio tulkintoja. Papit toiminevat omien tulkintojensa mukaan, mikä tietysti voi olla ristiriidassa jonkun toisen uskovan tulkinnan kanssa. Kuten nyt vaikkapa tuo sinun tulkintasi, että Jumalan käskyjä tappaa vääräuskoiset ei tulisi noudattaa, kun toisaalta se kuitenkin Raamatussa lukee ja joidenkin mielestä sitä ehkä pitäisi noudattaa.

Hajanaisuuttahan kristittyjen joukossa on kai aina ollut, kun aina se eri tavalla tulkitseva tulkitsee väärin ja etääntyy Raamatusta, kun taas oma tulkinta on sitä oikeaa Raamatun lukemista ja oikeaa uskoa. Ja niin lahkoja syntyy aina uusia. Puhtaampia kuin ne muut, väärin tulkitsevat.

• tavanduunari

Häipykää tuonne uskonto palstalle lässyttämään raamatuistanne.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Paskakaivo Kuhmo

Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi
      Kuhmo
      63
      4000
    2. Uskotko yliluonnolliseen?

Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D
      Ikävä
      78
      3638
    3. Miten sinut

Voisi hurmata uudelleen?
      Ikävä
      42
      3155
    4. Mitä kuuluu?

Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul
      Ikävä
      19
      2538
    5. Keilahalli

Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!
      Ähtäri
      22
      2377
    6. Uskallatko katsoa pitkään silmiin

kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa
      Ikävä
      44
      2085
    7. Heippa mies......

Milloin rakastellaan vai odotetaanko vielä 10 vuotta?
      Ikävä
      47
      1967
    8. Huomenta rakas

Olet varmasti jo työn touhussa. Ahkera alfamies kun olet. 😅❤️
      Ikävä
      47
      1758
    9. Elämäni rakkaus

Olet aina ollut ja luultavasti niin pysyykin 😘
      Ikävä
      32