Tästä on jo muutama vuosi, kun näin eräässä hengellisessä lehdessä osuvan pilapiirroksen, missä sanomalehden tai radion toimittaja haastatteli tiedemiestä.
En muista enää miten sanat piirroksessa olivat, mutta ajatus oli seuraava:
Tiedemies: Kaikki uskomiset ja uskonnot ovat huuhaata. Pitää olla tieteelliset todisteet.
Toimittaja: Ratkaiseeko tiede tulevaisuudessa maapallon ongelmat?
Tiedemies: USKON niin!
Sekulaari-tiedemiehen haastattelu
6
<50
Vastaukset
- utti
Uskovat ja uskovien sanaleikit... Turha kait edes selittää mikä virhe tuossa tehtiin kun sama on selitetty jo niin monta kertaa. Ette te pöljät mitään tajua vaikka asian vääntäisi kuinka rautalangasta.
- totuushan.on
Niin, siinä muka viisas ihmistiedemies meni komeasti omaan lankaansa.
- a4gg
"Sekulaari" tiedemies???
Tässä tulee esiin suomenkielen tietty vajaavaisuus. Uskoa voi olla erilaista. Englanninkielessä on "faith" ja "belief". Suomeksi voisi ehkä vääntää "uskonnollinen usko/uskomus" ja "usko". - DRHouse
Kappas, nyt se tuli selväksi mitä jaakoppi pitää tieteellisenä lähteenä: pilapiirroksia... Ei ihme ettei jaakopin ymmärrys ole niitä kaikkein vahvimpia...
Sanoilla 'usko' ja 'uskoa' on monta eri merkitystä. Ei pelkästään se, mikä liittyy vaahtosuisuuteeen ja kaatuiluun saarnamiesten teltoissa.
- UskonNäin
Uskon, että tiede ei ratkaise meidän ongelmia. Tiede on voimakkaasti edistynyt 1600 luvulta Newtonin päivistä lähtien. Sotakoneet on tehostuneet ja ympäristökatastrofit lisääntyneet tieteen kehityksen myötä. Ratkaisu ei ole tieteessä, vaan siinä miten tieteen tuloksia käytetään.
Kun muutos tapahtuu moraalisiin valinoihin kykenevässä tietoisuudessamme, tieteen tuloksia aletaan käyttää edistämään ihmisten hyvinvointia.
Uskon näin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617890- 1334534
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323797- 213158
- 232702
- 292637
- 502336
- 252190
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3932134- 322079