Eli siis kattelin tässä pitkään että poskihampaassani on ihan varmasti reikä, kielellä tuntuu purupinnalla syvempi kolo ja se on ruskea ja saman hampaan SIVUSSA on myös ruskea piste ja kielellä tunnen reijän siinä. Noh mulle varattiin huhti-maaliskuun välille hammaslääkäri, mutta hammas alkamuy kipuilemaan enemmän ja leukaluu myös? Tuntuu semmosta jomottavaa ja välillä polttelevaa tunnetta ja sitten jos puren hampaita oikein kovaa yhteen niin tuntuu kipua. Soitin sitten ajan särkypäivystykseen, menin sinne ja ottivat röngtenin "Tässä on vaan alkava reikä", mikä kuvassa näkyikin siten että oli edennyt kolo puolessa välissä kiillettä, mutta sivussa olevaa reikää ei näkynyt?
Kysymys kuuluu siis : Näkyykö hampaiden röngtenkuvassa myös purupintojen lisäksi hampaiden sivuissa olevat reijät? Koska mietin että entä jos se sivussa oleva reikä onkin edennyt pidemmälle muttei sitä kuvassa näy, vai näkyykö se?
Miten muka alkavassa reijässä voi olla tällaista kipuilua joka tuntuu myös leukaluussa, vai oonko niin neuroottinen että kuvittelen vaan? En saa mielenrauhaa vaikka röngtenkin otettiin, APUJA? Pelottaa että sivussa reikä etenee hampaan juuriin tms.
Hampaan ja leukaluun kipu (&röngten)
3
332
Vastaukset
- hermosto
En ole hammaslääkäri, mutta oireet kuulostaa tutuilta.
Riippuen siitä, onko kyse ala- vaiko yläleuasta, saattaa epämääräisen kivun syy olla lähtöisin muualtakin kuin hampaiden juurista - vaikkapa poskionteloista.
Esim. nuhan aikana paine, joka kertyy poskionteloihin, tuntuu helposti hampaissa asti ja niistäessäkin sattuu. Samalla tavalla myös alahampaat saattavat kipuilla, hermostotuntemuksistahan siinä on kyse ja hermoratoja menee meissä ristiin rastiin.
Kaikki tarpeeksi suuret reijät näkyvät takuulla röntgenkuvassa, joten siitä en olisi huolissani. Tenttaa sitten hammaslääkäriltäsi lisää tietoa hampaiden erinäisistä kipuviesteistä. Voi olla, ettei hän ala edes poraamaan, ellei sun reikäsi ole tarpeeksi suuri. - shg
Se sivussa näkyvä tumma kohta voi olla myös alkava reikä tai jo pysähtynyt reiän alku. Olisi varmasti näkynyt rtg:ssä, jos olisi iso reikä kyseessä.
- iuihgytfgc
Kannattaa varata aika
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2368044
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s455720- 594872
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin1564322- 893774
Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗322081Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko162065- 311889
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹461789- 391737