Kuunteleva Kirkko?

faxa

Olen lukenut paljon keskusteluja täällä, ja olen törmännyt monta kertaa Pappi Elisabet nimiseen kommentoijaan. Olen aika vahvasti Uskossa, ja olen pitkään miettinyt miten puhua Uskosta netissä. Kaverillani on nettipappi, huomasin sen vahingossa kun vilkaisin ohimennen hänen puhelintaan kun hän oli kirjoittamassa. Tulin Uskoon niin, että olin pikkuhiljaa alkanut haluta muuta apua kuin psykologi, terveydenhoitaja, terapeutti, viiltely ja bulimia. Yleensä tukalassa tilanteessa otin viivottimen terän ja viiltelin. Sitten yhtenä päivänä minulle tuli todella outo olo, ja äitini oli lähtenyt juuri kauppaan. Oli alku talvi (marraskuu 2014) ja tiet olivat liukkaat. Ajatuksissani käväisi, että äiti joutuu auto-onnettomuuteen ja kuolee. Aloin itkeä ja olin epätoivoinen. En ole äitin itkupilli, en pystynyt soittamaan hänelle ja kertoa huolistani. Lisäksi itkin sitä ett en tiennyt mitä tehdä. Voisin viillellä, oksentaa, tehdä jotain itselleni. Satuin katsahtamaan syntymälahja koruani, missä on enkeli ja enkelin mekko on violetti lasikuutio. Hetken mielijohteesta aloin rukoilla. Pyysin anteeksi syntejäni ja pyysin että äiti pysyisi elossa. Minua pelotti ja lupasin että antaisin milloin vain henkeni äitin hengen puolesta. Kun olin sanonut "Amen", rauhoituin. Makasin sängyssäni, minua oksetti itkemisen jälkeen, mutta minulla oli rauhallinen olo. Ja äiti tuli kotiin normaalisti.
uutisissa oli varoitettu kolareista, mitä mahdollisesti tapahtuisi sinä päivänä. Mitään ei tapahtunut.
Olen rukoillut siitä lähtien aina kun minun on paha olla. Valitettavasti en halua puhua ystävilleni, perheelleni, tukihenkilöilleni tai kellekkään siitä että olen Uskossa. Perheessäni kukaan ei usko Jumalaan. Ja yleisesti ottaen haluan pärjätä maailmassa yksin. Päätin siis kirjoittaa nyt näin.
Toivon, että Kuunteleva Kirkko vastaa tähän. Unohdin mainita, mutta olen 13 vuotias tyttö.

13

329

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • trollarimaatti

      Monelta kahvio aukeaa?

    • Varmaan viideltä, mutta kannattaa mennä sinne jo vaikka neljältä :)

    • Pappi_Sollo

      Onko pappi Elisabet Joutjärven pappi? Elisabet Sollo?

      • Hei

        En ole Elisabet Sollo.

        ystävällisesti,
        Pappi Elisabet


      • Vähäsöy
        kuunteleva_kirkko kirjoitti:

        Hei

        En ole Elisabet Sollo.

        ystävällisesti,
        Pappi Elisabet

        rinki


      • kuunteleva_kirkko kirjoitti:

        Hei

        En ole Elisabet Sollo.

        ystävällisesti,
        Pappi Elisabet

        Vastasi tuohon, mutta ei itse aloitukseen! XD


      • Higgjj
        jokutyyppi19 kirjoitti:

        Vastasi tuohon, mutta ei itse aloitukseen! XD

        Ei ole pastori Elisabetin vika. Kirkko ei kestä kohdata vaikeita tilanteita ja ihmisiä, joten puhutaan suvuseikoista ja pikkuasioista.


    • mistä lähtien viivottimia on alettu varustaa terillä?

      • Jokutyyppi92

        Kun on paha olo, vähänkin terävä kelpaa. Eihän viivotin puukkoa tai edes nuppineulaa voita mutta sekin on parempi (tai pahempi) kuin ei mikään


    • leipääelävää

      Juuri teidän syytänne on rekisteröityminen.

    • On meitä täällä muitakin kirkon puolelta kuin pappi Elisabet. Rukouksesta voi olla apua, mutta automaatti se ei ole. Jumala on kuitenkin aina ihmistä suurempi.

    • oppeliini1

      Rukoilu ja luottaminen Korkeimpaan Henkiseen aina auttaa. Han ei tuomitse, ei syytä vaan kuuntelee ja on tukena. Aina. Häneen voi turvata , ei vain silloin kun hätä on suurin, mutta myos silloin kun kaikki on hyvin. Hän iloitsee kanssasi ja jatkaa kanssasi eteenpäin.

      Muistatko "jalanjäljet hiekassa"?
      ihminen kysyi vaellettuaan hiekassa, täysin loppuunkuluneena : missä Luoja olit kun en yksin jaksanut? Näethän että hiekassa on vain yhdet jalanjäljet! Johon Luoja vastasi: ne ovat minun kun kannoin sinua.

      Nyt tiedät vuorenvarmasti että sinulla on yksi ystävä joka ei koskaan jätä sinua.

    • häpeys

      Kajaanin pastori Jyri Kitti, ole hyvä , äläkä tule kirkkoon likemaan Hesarin Fingerporia.
      Lue mieluummin katekismusta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      413
      4349
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      239
      2143
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1580
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      158
      1401
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      256
      1129
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1077
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      137
      1054
    8. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1045
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      54
      939
    10. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      933
    Aihe