Helsingin huonot asuinalueet

helsinkiasunto

Täyttelen asuntohakemuksia, enkä kovin hyvin tunne Helsingin kaupunginosia.

Olisin valmis ottamaan vastaan asunnon melkein mistä tahansa, mutta mitkähän olisivat ne "huonoimmat" asuinalueet, mistä ei ainakaan kannattaisi hakea? Yksinäisenä naisihmisenä, ehkä turvallisuuden puolesta?

52

8675

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pahimmatwhitetrashalueet

      Pahimmat white trash alueet löytyvät pohjois - ja itä Helsingistä, idästä pahimmat mutupaska alueet myös, vältä niitä. Vuosaari (black trash), Myllypuro, Malminkartano, Kannelmäki, Puistola white trashia, Malmi manneja...kaikkea mahdollista saastaa ja paskaa.

      Valitettavasti totuus on, että mitä lähempänä keskustaa eli mitä kalliimpaa on, sitä vähemmän roskaväkeä...

      • uuttakinrakennetaan

        "Roskaväki" hilluu nimenomaan keskustassa Rautatieaseman ja Kampin ympäristössä. Muttei tavallisesti asu siellä vaan ehkä Vantaalla, Keravalla tai ties missä. Asuinalueet Helsingissä ovat rauhallisia mutta asunnot yhä kalliimpia. Ilman asumistukia jo vaikea pärjätä yksityisten kiskurivuokrista.


      • Anonyymi

        Näin se ikävä kyllä on kuten kirjoitat pohjois- ja itä-Helsingistä.

        Itseäni kiinnostaa kaupunginosat Vallila,
        Hermanni, Arabianranta, Toukola, Kumpula, Käpylä,
        Ullanlinna ja Eira. Ei kiitos juoppoja, narkkareita,
        mielisairaita, afrikkalaisia, arabeja, aasialaisia ja
        venäläisiä. Ruotsalaisista, virolaisista, portugalilaisista,
        espanjalaisista, ranskalaisista, italialaisista ja kreikkalaisista,
        Suomen romaneista, juutalaisista ja suomenruotsalaisista
        ei ole mulla mitään pahaa sanottavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin se ikävä kyllä on kuten kirjoitat pohjois- ja itä-Helsingistä.

        Itseäni kiinnostaa kaupunginosat Vallila,
        Hermanni, Arabianranta, Toukola, Kumpula, Käpylä,
        Ullanlinna ja Eira. Ei kiitos juoppoja, narkkareita,
        mielisairaita, afrikkalaisia, arabeja, aasialaisia ja
        venäläisiä. Ruotsalaisista, virolaisista, portugalilaisista,
        espanjalaisista, ranskalaisista, italialaisista ja kreikkalaisista,
        Suomen romaneista, juutalaisista ja suomenruotsalaisista
        ei ole mulla mitään pahaa sanottavaa.

        '... virolaisista... Suomen romaneista... ei ole mulla mitään pahaa sanottavaa.'

        Niinpä, voi voi.


      • Anonyymi

        Väärin. Mitä kauempana keskustasta niin sen perempi. Parasta on kehäkolmosen ulkopuoli 300 km päähän. Siellä ei etelän vetelät ole jaloissa pyörimässä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin. Mitä kauempana keskustasta niin sen perempi. Parasta on kehäkolmosen ulkopuoli 300 km päähän. Siellä ei etelän vetelät ole jaloissa pyörimässä

        Tämä on totuus. Kukaan täysijärkinen ei muuta Helsingin kaltaisiin yliasutettuihin junttiloihin missä pyörii narkkeja, juoppoja, matuja sekä muita ongelmatapauksia todelliseksi riesaksi asti.


      • Anonyymi

        Ei juma, ku meikäkundi asuiskin
        Huvilakadulla Ullanlinnassa. Ai
        että olis tuolloin kissanpäivät
        meikäkundilla.


      • Anonyymi

        Itse asiassa keskusta on roskaväen temmellyskenttää korkeiden asumistukien vuoksi alueell muuttaa yhä enenevässä määrin ihmisiä joilla ei virallisia tuloja vaan elävät erilaisten tulonsiirtojen varassa.
        Opiskelijoita, työttömiä, mamuja ja pimeää työtä tekeviä.
        Työtä tekevillä ei ole varaa asua keskustan alueella.
        Ja mitä siellä tekisikään kun lähes joka kolmas kivijalkaliikekin jo lopettanut.
        Porukka pakenee keskustasta kovaa vauhtia ihmisten ilmoille.


    • ArnoPoddict

      Ei huonoja Helsingissä olekaan. Kaikki tulotasoltaan ja palveluiltaan suomalaista keskivertokuntaa pärjäävämpiä kaikilla mittareilla.

      • Anonyymi

        Ja sitten ollaan kuitenkin kerskakuluttajia, liberaaleja,
        ateisteja ja monikulttuurisia. Kyllä oli jämäkämpi ote
        elämään vielä 1930-luvun Suomessa kun Kokoomuksen
        Pehr Evind Svinhufvud toimi tasavallan presidenttinä
        vuosina 1931-1937.

        Vaan ovatko tämän hetken nuoret tässä ja nyt, vuosina
        1990-2007 syntyneet, valmiita puolustamaan arjen tasolla
        ilman että sotatantereella pitäisi taistellen puolustaa,
        niin valmiita puolustamaan isänmaatamme Suomea,
        epäilenpä suuresti että ovatkaan edes valmiita
        puolustamaan isänmaatamme Suomea. Haukkuvat
        ja solvaavat kylläkin heitä joille maamme asioidenhoito
        on prioriteetti ja se että Suomen metsät, vesistöt ja ilmasto pysyvät
        puhtaina sekä metsät ja vesistöt pysyvät eliörikkaina. Kerska-
        kulutus ei ole mitään aitoa ihmisen elämää,
        ja kerskakulutuksessa myös velkaantuu kuten moni suomalainen
        vuosina 1987-1990 velkaantui päästyään makean elämän
        makuun nousukauden Suomen vuosina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sitten ollaan kuitenkin kerskakuluttajia, liberaaleja,
        ateisteja ja monikulttuurisia. Kyllä oli jämäkämpi ote
        elämään vielä 1930-luvun Suomessa kun Kokoomuksen
        Pehr Evind Svinhufvud toimi tasavallan presidenttinä
        vuosina 1931-1937.

        Vaan ovatko tämän hetken nuoret tässä ja nyt, vuosina
        1990-2007 syntyneet, valmiita puolustamaan arjen tasolla
        ilman että sotatantereella pitäisi taistellen puolustaa,
        niin valmiita puolustamaan isänmaatamme Suomea,
        epäilenpä suuresti että ovatkaan edes valmiita
        puolustamaan isänmaatamme Suomea. Haukkuvat
        ja solvaavat kylläkin heitä joille maamme asioidenhoito
        on prioriteetti ja se että Suomen metsät, vesistöt ja ilmasto pysyvät
        puhtaina sekä metsät ja vesistöt pysyvät eliörikkaina. Kerska-
        kulutus ei ole mitään aitoa ihmisen elämää,
        ja kerskakulutuksessa myös velkaantuu kuten moni suomalainen
        vuosina 1987-1990 velkaantui päästyään makean elämän
        makuun nousukauden Suomen vuosina.

        Tuo 1930 luku oli parasta itsenäisyyden aikaa. Sitten romahti itsenäisyys heikoille. Sodan jälkeen Neuvostoliitto valvoi suomen " puolueetonta itsenäisyyttä " ja 1995- EU valvoo, ja kohta NATO, suomen " itsenäisyyttä ".


    • äläturhaantule

      Jos sinulla on noin perustavalaatuisia ennakkoluuloja, paikkasi ei ole Helsingissä. Pysy siellä missä olet ja yritä olla onnellinen

    • VeiVei

      Tällä mamutusvauhdilla ne on kohta kaikki niin huonoja että alkaa paluumuutto maalle.

      • kallistayhä

        Eipä ole vielä hintoja laskenut...


      • PekkaÄl

        Länsi-Pasilassa ja Itä-Pasilassa taitaa olla eniten vuokra-asuntoja ja ovat erittäin huonoja alueita. Vaarallisia asuinalueita Helsingissä etenkin iltaisin. Samoin Ilmala.


      • Anonyymi
        PekkaÄl kirjoitti:

        Länsi-Pasilassa ja Itä-Pasilassa taitaa olla eniten vuokra-asuntoja ja ovat erittäin huonoja alueita. Vaarallisia asuinalueita Helsingissä etenkin iltaisin. Samoin Ilmala.

        Naurettava väite


      • Anonyymi
        PekkaÄl kirjoitti:

        Länsi-Pasilassa ja Itä-Pasilassa taitaa olla eniten vuokra-asuntoja ja ovat erittäin huonoja alueita. Vaarallisia asuinalueita Helsingissä etenkin iltaisin. Samoin Ilmala.

        Länsi-Pasilassa on se hyvä puoli, siinä on lähellä Keskupuiston
        lenkkimaastot, ja parvekkeelta voi ihailla Keskuspuiston vehreää
        metsää kesäisin, en itse kylläkään asu Länsi-Pasilassa, ja Itä-Pasila
        taasen on kopioitu Itä-Berliinistä 1970-luvun betonielementti-
        kerrostalobuumin ollessa kiihkeimmillään Suomessa 1970-luvulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Länsi-Pasilassa on se hyvä puoli, siinä on lähellä Keskupuiston
        lenkkimaastot, ja parvekkeelta voi ihailla Keskuspuiston vehreää
        metsää kesäisin, en itse kylläkään asu Länsi-Pasilassa, ja Itä-Pasila
        taasen on kopioitu Itä-Berliinistä 1970-luvun betonielementti-
        kerrostalobuumin ollessa kiihkeimmillään Suomessa 1970-luvulla.

        DDR:ssä ja itänaapurissa kopioitiin suomalainen rakennustapa mikä oli nopeasti betonielementeillä toteutettavaa, näin päin se on.


      • Anonyymi
        PekkaÄl kirjoitti:

        Länsi-Pasilassa ja Itä-Pasilassa taitaa olla eniten vuokra-asuntoja ja ovat erittäin huonoja alueita. Vaarallisia asuinalueita Helsingissä etenkin iltaisin. Samoin Ilmala.

        "Länsi-Pasilassa ja Itä-Pasilassa taitaa olla eniten vuokra-asuntoja ja ovat erittäin huonoja alueita. Vaarallisia asuinalueita Helsingissä etenkin iltaisin."

        Räjähdin nauramaan, kun tämän luin. Olen asunut Länsi-Pasilassa 35 vuotta omistusasunnossani, jossa on jopa tilava neljälle hengelle suunniteltu ikkunallinen sauna. Varmaankin täällä on nuoiden vuosien kuluessa joitakin häiriöitäkin ollut, mutta omiin silmiini ei vielä ole sattunut.

        Iltaisin on hiirenhiljaista, eikä mieleenikään ole tullut, että jotakin pitäisi pelätä. Parhaillaan lähellä olevalle Radiokadulle rakennetaan raitiotietä, joten erinomaiset liikenneyhteydet paranevat entisestään. Kaikki junat pysähtyvät Pasilassa.


      • Anonyymi
        kallistayhä kirjoitti:

        Eipä ole vielä hintoja laskenut...

        Kyllä vaan on, määrätyillä alueilla ja lisääntyy pikavauhtia, sitten kun muualta muuttaneet hiffaavat missä mennään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Länsi-Pasilassa ja Itä-Pasilassa taitaa olla eniten vuokra-asuntoja ja ovat erittäin huonoja alueita. Vaarallisia asuinalueita Helsingissä etenkin iltaisin."

        Räjähdin nauramaan, kun tämän luin. Olen asunut Länsi-Pasilassa 35 vuotta omistusasunnossani, jossa on jopa tilava neljälle hengelle suunniteltu ikkunallinen sauna. Varmaankin täällä on nuoiden vuosien kuluessa joitakin häiriöitäkin ollut, mutta omiin silmiini ei vielä ole sattunut.

        Iltaisin on hiirenhiljaista, eikä mieleenikään ole tullut, että jotakin pitäisi pelätä. Parhaillaan lähellä olevalle Radiokadulle rakennetaan raitiotietä, joten erinomaiset liikenneyhteydet paranevat entisestään. Kaikki junat pysähtyvät Pasilassa.

        Tympeitä alueita, ei kiitos ikinä sinnepäin. Katsokaa itse vähän ympäristöä, jessus.


    • näinmeillä

      Mellunmäki on rauhallista aluetta. Hyvät kulkuyhteydet metrolla. Eikä noita mamujakaan vielä ole paljon.

      • Anonyymi

        Ei kyllä houkuttele minua Mellunmäki asumaan.


      • Anonyymi

        Ei vielä....


    • jszryujyu56uy7i

      Mites olisi telttamajoitus matuleirissä kiasman edessä?

    • Anonyymi

      Ei tänne stadiin tulla ja sanota, että olen valmis vastaanottamaan... Kun elää omilla rahoilla, voi valita asuinopaikkansa.

      • Anonyymi

        Mulla on tarkoitus ostaa Hesasta asunto. Vuosaari kiinnostaa.. Siellä asuu muutama ystävä.. Tuntuu olevan ihan rauhallinen paikka, kauppoja, ravintoloita / ruokapaikkoja löytyy tarpeeksi ja metrolla pääsee kätevästi kulkemaan keskustaan jos haluu. Asukkaita samalla tavalla kuin muuallaki Hesas eri kulttuureista. . tossa Columbuksen ympärillä ei ole ollut yöaikaan tarvetta kulkee, joten en tiedä miten rauhaton se öisin on, mutta tohon nyt olen päätyny..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on tarkoitus ostaa Hesasta asunto. Vuosaari kiinnostaa.. Siellä asuu muutama ystävä.. Tuntuu olevan ihan rauhallinen paikka, kauppoja, ravintoloita / ruokapaikkoja löytyy tarpeeksi ja metrolla pääsee kätevästi kulkemaan keskustaan jos haluu. Asukkaita samalla tavalla kuin muuallaki Hesas eri kulttuureista. . tossa Columbuksen ympärillä ei ole ollut yöaikaan tarvetta kulkee, joten en tiedä miten rauhaton se öisin on, mutta tohon nyt olen päätyny..

        En kyllä Helsingistä ostaisi minkäänlaista kämppää, parempi olla vuokralla, niin pystyy pakenemaan landelle, kun alkaa musut ahdistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kyllä Helsingistä ostaisi minkäänlaista kämppää, parempi olla vuokralla, niin pystyy pakenemaan landelle, kun alkaa musut ahdistaa.

        Olen kyllä määrätyllä tavalla samaa mieltä kanssasi vaikka ole kin monenpolven stadilainen ja kantakaupungin kasvatti. Olemme mieheni kanssa usein harkinneet stadista muuttoa, mutta on vaikeata jättää umpituttu stadi ja kaikki läheiset. Tosin itäosa stadia on meille melkoisen tuntematonta aluetta. Meidän lapsuudessamme niitä ei edes ollut ja munkkaakin oltiin vasta alettu rakentaa. Ja kun siine mentiin stadista, siis kantakaupugista, serkkuja tapaamaan, tuntui kuin olisi tullut beriferiaan. Helsinki paisuu karseaa vauhtia hevonen kuuseen.


    • Anonyymi

      Muuta Puotinharjuun. Siinä on vieressä Puhos-basaari, josta saa kaikki Itämaisen basaarin palvelut eikä tarvitse tuijottaa valkonaamoja. Vieressä on myös Lähi-Itäkeskus, mutta siellä törmää joskus vielä valkonaamoihinkin.

      • Anonyymi

        Loistavasti kommentoitu ja toi meninki senkuin lisääntyy!


      • Anonyymi

        Suosittelen puotinharjua, alueella paljon omistusasuntoja, luonto ja hyvät kulkuyhteydet lähellä. 12min metrolla keskustaan jos sinne haluaa. Puhos ostari on ikävästi vuosien varrella mennyt huonoon suuntaan mutta en suosittelekaan muuttamaan sinne heh, sen voi halutessaan kiertää kaukaa. Puotinharjua ei myöskään ole täyteen ahdettu, itse näen ikkunoistakin puita ja kasvillisuutta, naapurin keittiön sijaan. Kaiken lisäksi täällä saa asua rauhassa, omat naapurini ainakin ihania ja naapurirauhaa arvostetaan.


    • Anonyymi

      Osta Eirasta tai Kaivopuistosta, myös Kaartinkaupunki ihan ok. Kamppi alkaa olla jo osittain saastunut.

    • Anonyymi

      Ma'tumäen kauppojen lihan tarjonnasta pian yli puolet on kiduttamalla tapettujen eläin parkojen ha'lal'lihaa. Ihan ogzettaa.

    • Anonyymi

      Luulen että sovit parhaiten sinne mistä tulet!

    • Anonyymi

      Helsingissä on joka paikka huonoa asuinaluetta.

    • Anonyymi

      Toiv ostit sen kämppäs v 16 kun ketju on aloitettu. Hinnat pikkasen nousseet, joten nyt ei enää ehkä onnistuskaan. Aivan tolkuttomissa hinnoissa stadi. En ymmärrä miten kukaan nuori pystyy siihen enää. Asumiskustannukset ovat aika kovat.

    • Anonyymi

      Ei täällä ole niin hirveää, mitä MInfolaiset ja ylilautalaiset tässä yrittää öyhöttää. Ne ei varmaan pärjäisi korvessakaan. Täällä Helsingissä on toki monenlaista asukasta ja kulkijaa, mutta vielä toistaiseksi ei no-go-zoneja ole.
      Toivottavasti kukaan muu muuttoaikeissa oleva ei lue näitä älynväläyksiä täällä, emme me kaikki helsinkiläiset ole yhtä pelokkaita ja ilkeitä kuin nuo.

    • Anonyymi

      Helsinki on aivan järjetön paikka asumiseen. Luulisi ihmisellä olevan sen verran älliä päässä ettei sinne mene asumaan. Helsingissä ei todellakaan kukaan enää viihdy ja kaikki haluaa pois sieltä mahdollisimman kauas.

    • Anonyymi

      Lautasaari., lehtisaari. missä rikaat siellä humeet.nuoriso juopotelu,extaasit unohtamatta kulosaari

    • Anonyymi

      Hki on tosi kiva paikka. Nyt vaan rakennetaan liikaa ja liian ahtaasi. Menee vähän ahdistavaksi kun talot laitetaan liian lähelle tosiaan eikä ole yhtään puita. Joku Jätkäsaari on karmee samoi Kalasatama. Ja hinnat pilvissä. Saas nähdä koska romahtaa talous taas nk 90 luvun lamassa. Kaikki ranta-alueet on hienoja kun on se meri vieressä.

      • Anonyymi

        Koko Helsinki on yhtä samaa hörhöjen valtakuntaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koko Helsinki on yhtä samaa hörhöjen valtakuntaa.

        Onko suomen valtio niin löysähousuinen ettei saa mamuväkivaltaa loppumaan?
        Siihen on hyvin yksinkertaiset lääkkeet. Rautoihin ja pikakarkoitus kotimaahansa.
        Jos on suomessa syntynyt, rautoihin ja pakkotyöhön.


    • Anonyymi

      Helsinki on alkaa olla jo No Go- aluetta joten itse olen muuttamass enskuualus pois. Olen syntyperäinen tään stadi 25-vee nainen. Jos sull vaan ei ole pakko stadiin tulla nii tsiikaile ja funtsi ittees muualle kuin tänne.

    • Anonyymi

      Tilanne on kamala Helsingissä. Tänne ei ainakaan kannate muuttaa.

    • Anonyymi

      Pakko sanoa että lähsukulainen jonka luona tuli käytyä muutaman kerran vuodessa menehtyi kesällä. Nyt saan laittaa kädet kyynärpäitä myöten ristiin kun ei tarvi enää Helsinkiin tulla. Inhottaa jo pelkkä rautatieasemalla näkyvät loiset jotka mulkoilevat silmät litraa pitkällä....Hyvästi Helsinki ja sen tuhoon tuomitut asuinalueet !!!!!!

    • Anonyymi

      Jos Helsinkiin olisi tullut EU siirtolaisia
      Hollannista, Tanskasta, Ranskasta, Saksasta,
      Belgiasta, Espanjasta.........jne...jne.....
      ........MUTTA KUN EI......!!
      Niin nyt olisi ok kaupunki niinkuin ennen kun
      ei ollut tullut ollenkaan!
      Totuus satuttaa!

    • Anonyymi

      Itse asun Helsinki 94. Kontula. Useampi lähiön päiväkoti kuin koulu ja urheilu puistot,joissa ulkona kuntolaiteet. Lähellä on kivikon metsä.Talvella valaistut ladut. Kuin lenkki tietä talven jäljiltä.Metrolla ja pusilla päsee kuin jalan,pyörällä: Upeaan itä-Hesingin merenranta viivoille. Uiman onkiman tai aurinkoa ottamaan.Lapsille on leikkipuisto kahluu alatat ja ilmainen kesäruokailu.Haluan mainita Kontula ostari ei ole koko Kontula. Sitä kulke läpi ihmisä muallta päivässä 30 000-40 000.On kirjasto ,asukastalot ,kierätyskeskus D-asema ilmasta aktivitetiä kuin palvelutalossakikin jonne voi mennä talon ulkopuoleta.On uimahalli.Usempi ruoka kauppa. 50 vuotta tällä vuokralla asttu ja seurava asuin sija on hauta.Sovussa on vukratalot, osaketalot, pientalot, luhtitalot hekan kuin yksityisen.Kaikalle päsee metrolla kuin jokeri pussilla.Sujuva nopea joukko likenen.Omaa autoa ei tarvitse juri siksi,pensahan kalista. Kun dösä kulke aamuyöhön asti.

    • Anonyymi

      Helsinkiin muuttaa vaan se B-luokka. A-luokkalaiset muuttaa sieltä pikavauhtia pois.

    • Anonyymi

      Valtiohan on pelokas ja raukkis!
      Tekosyyt puhuu, mutta teot puhuu toista!
      Valehtelusta, salaamisesta tullut normi.

    • Anonyymi

      Hyi Helsinki!
      Oli ennen toisin,
      nyt 2022 hyi, surkea kaupunki!
      Ei ole montaa siirtolaista joka olisi tullut
      vaikka Hollannista, Norjasta,
      Saksasta, Ranskasta tai vaikka Irlannista!!
      Jos olisi tullut sellaisista maista niin
      olisi nyt jopa parempi kuin ennen!
      Ja muuten......Suomalaiset itse maksaneet
      omista vero rahoista sen muutoksen!
      Joo, on oksennuttava kaupunki ja valtio!

    • Anonyymi

      Hei haloo Helsinki, kuuleeko kukaan?

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1818
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1799
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1577
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1132
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1128
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe