En rukoile koskaan

Miehen_mietteet

Olen elämässäni vain muutaman kerran rukoillut lapsena. Mielestäni koko puuha tuntuu lapselliselta, eikö aikuisen ihmisen ole hyvä puhella rukouksessa toiveitaan ja pelkojaan. Harras olen muuten, poltan iltaisin kynttilöitä, käyn joskus hautausmailla kävelemässä ja aistimassa tunnelmia. Mutta rukoilu on sellainen harrastus, johon en lähde mukaan.

7

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JSK2016

Hei! Jumala kuulee KAIKKI rukouksesi ja tietää toiveesi ja tarpeesi jo kaukaa ennalta. Jumala vastaa rukouksiin tai on vastaamatta, Hän toimii oman suunnitelmansa mukaan. Hän ei koskaan hylkää sinua, jokainen hetkesi ja askeleesi on Hänen tiedossaan. Jumala toivoo että kääntyisit Hänen puoleensa, oli asia mikä tahansa. Ei tarvitse mitään pitkiä rukouksia ja lauseita, riittää kun rukoilet. Vain pieni huokauskin Jumalan suuntaan, Hän tietää sen asian jo ennalta. Jumalan kädessä olemme kaikki joka hetki, Hän pitää huolen eikä jätä.

Joskus rukouksiin vastataan toivomallamme tavalla, joskus se vastaus on jotain aivan muuta ja jonka hyvyyden saatamme havaita vasta vuosienkin päästä että "onneksi tämä meni näin, tämä on lopputulos sieltä 10 vuoden takaa kun rukoilin sitä ja tätä". Tärkeintä on vain luottaa Jumalaan ja pyytää Hänen siunaustaan omaan elämään.

Nyt minä esimerkiksi toivon Jumalalta että saan jatkaa tässä nykyisessä työssäni. Jättäydyn kuitenkin Jumalan tahtoon - jos saan jatkaa niin kiitos Jumalalle, jos en niin kiitos Jumalalle että Hän pitää minusta huolen jatkossakin omalla tavallaan. Kyse on siitä että Jumalan kanssa ei voi hävitä, vain tämän polun reitit ja välietapit vaihtelevat Hänen tahtonsa mukaan.

• JEESUKSELLA.ON.AVAIN

JOS tulee tilanne, että rukoukseen tulee tarve -puhu Jumalalle Hänen nimessään..joka on Raamatussa meille ilmoitettu: JEESUS.

• JSK2016

Tässä vielä muutama kohta Raamatusta, luota näihin:

Filippiläisille 4:6
      6 Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi,

Johanneksen 15:7
      7 Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, niin anokaa, mitä ikinä tahdotte, ja te saatte sen.

Markuksen 11:24
      24 Sentähden minä sanon teille: kaikki, mitä te rukoilette ja anotte, uskokaa saaneenne, niin se on teille tuleva.

Matteuksen 6:5-7
      5 Ja kun rukoilette, älkää olko niinkuin ulkokullatut; sillä he mielellään seisovat ja rukoilevat synagoogissa ja katujen kulmissa, että ihmiset heidät näkisivät. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa.
      6 Vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.
      7 Ja kun rukoilette, niin älkää tyhjiä hokeko niinkuin pakanat, jotka luulevat, että heitä heidän monisanaisuutensa tähden kuullaan.

---

Rukous on mahtava asia, älä suotta jätä sitä pois. Kun rukoilet, rukoile kiitoksella. Jätä asiasi Kaikkivaltiaan huoleksi.

• MV-RAISKAUS

Emmäkää. Mä luen MV-lehtee.

• Jeesuksenrakas

Niinpä, Jumala antoi ihmiselle vapaan tahdon.

Jaak. 4:5

Vai luuletteko, että Raamattu turhaan sanoo: "Kateuteen asti hän halajaa henkeä, jonka hän on pannut meihin asumaan"?

Jeesus haluaisi kuulla sinun äänesi, hän iloitsisi siitä.

• Miehen_mietteet

Minäpä en piittaa jeesuksen äänestä. Ei ole sopivaa aikuisen miehen ruveta itsekseen pölisemään! Tänään kävelin taas kirkkomaalla aamupäivällä. Siinä tarpeeksi hartautta minulle.

• sitäsevainon

Minä taas rukoilen joskus jopa tuntimäärin ja ajatusmaailma kommunikoi ei vain sanoin mutta myös ajatuksin ylöspäin. Kiertelen kesäisin aika usein hautausmaalla varsinkin kun yritän etsiä kaukaisempien sukulaisten hautoja tehdessäni sukututkimusta.
      Minua ei oikeastaan muuten kalmistojen koluaminen innosta. En edes pelkää niin kuin muutamat ja en koe mitään hartautta luukasojen päällä. Lenkkipolkuni kulkee aivan hautausmaan viereltä ja kivirivi kulkee pitkään parin metrin päässä polusta.
      En häpeä yhtään vahvuuttani tunnustaessani, että olen täysin riippuvainen Jumalasta. Kuule taidat olla sittenkin heikko mies.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      243
      2201
    2. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      1440
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      14
      1406
    4. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      371
      1255
    5. Kysymys Kuhmolaisille

Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t
      Kuhmo
      21
      978
    6. Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin

”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist
      Maahanmuutto
      176
      877
    7. Ensi viikolla tulen takaisin

Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin
      Ikävä
      19
      816
    8. Taidat nainen haluta vain sitä yhtä asiaa?

Minusta tuntuu nyt siltä.
      Ikävä
      75
      762
    9. Olen valtavan ihastunut

Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.
      Ikävä
      57
      746
    10. Oon varma siitä

Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä
      Ikävä
      101
      685
    Aihe