Olen jo vanha mies ja sain tarjouksen maahanmuuttajalta mökistäni päijänteeltä.Estääkö mikään laki myymästä ?Olen itse muuttamassa espanjaan eläkkeelle ja jään sinne lopullisesti.En siis tarvitse enää suomesta mitään asuinpaikkaa.Haittaako naapureita ja voivatko pistää myyntiä vastaan jotenkin?Olisiko kiva myös mökkinaapureille jos vaikka tulisi vähän"eloa"mökkinaapurustoon?Joku onnellinen saa siis tänä kesänä uudet naapurit mökilleen...
Voinko myydä maahanmuuttajalle mökkini?
7
88
Vastaukset
- maakallisisien
Tuskinpa laki kieltää, mutta taidat tosiaan vihata mökkinaapureitasi kun mökkisi myyt ihmiselle joka ei erota omaa ja toisen omaa. Espanjassa asuvat eläkeläiset maksavat kohta myös veroa eläkkeestään suomeen eli veroja et ainakaan pakoon pääse, kannattaisi valita joku toinen maa.
- tänne.ei.samaa
Totta on että Espanjassa asuvien suomalaisten tapa on pitää kaikkea omaisuutta yhteisenä. Juomalasit tyhjennetään pöydästä kun kaveri käy tarpeillaan ja kaikki tavara on yhteistä jos se jää hetkeksikään vartioimatta. Älkää tuoko tätä tapaa meille!
- fdgdfgdeeeee
Myy äkkiä jos ostaja on.
Kysy koska voi toimittaa rahat. Mikään laki ei estä myymästä kenelle vain haluaa, tietenkin pitää huomioida rahanpesusäädökset yms asiat, mutta pankkisi tai kiinteistönvälittäjäsi on velvollinen huolehtimaan niistä asioista.
- OmallaRannalla
Olen jo väliaikaisesti asunut noin vuoden täällä espanjassa ja maksanut verot niinkuin pitää suomeenkin,eli siltä osin mikään ei tule yllätyksenä verotuksessa.Eikä nuo tulot tosiaan ole mitään miljoonaluokkaa että juurikaan häviäisi siinä mielessä mitään..silti tämä maa on paljon halvempi paikka asua kuin suomi.Ei eläkeläisen kukkaro kestä enää millään suomen terveydenhuollon kustannuksia ja lääkekuluja,ja onhan se kiva aloittaa uutta "elämää"jossain muualla kuin suomessa.Vointeja kaikille siellä suomessa.Ilmottelen miten täällä sujuu aina välillä.Tosin nyt ei ole omaa rantaa mutta meri on lähellä ja lämmin.
- Maatonnähty
Näin Suomalaisena minä toivotan sinulle onne ja menestystä ,jos sattuu tulemaan jokin isompi komplikaatiotilanne terveydessäsi, mutta mukavaa loppuelämää kuitenkin=)
- Asikkalassa
Venäläisiä on jo vastarannalla eikä meluongelmia ole ollut mutta jos tuot minareettien kailotusta niin sitä vastustan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä692010- 1291396
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321363- 1431082
- 103932
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten348868Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67664