Mango on muodoltansa hankala leikattava ja sen hedelmäliha on vaikea saada tarkasti käyttöön.
Mango laitetaan työlaudalle siten, että kapea osa tulee työlautaa vasten. Veitsi asetetaan noin sentti keskeltä ja leikataan mangon poski irti. Sen jälkeen mango käännetään toisin päin ja leikataan toinen poski alas asti auki. Kivi jää mangon sisään.
Mangon poskeen tehdään seuraavaksi poikittaisviillot ja sitten toiseen suuntaan, jolloin lihaan tulee ristikko. Sen jälkeen poski käännetään toisin päin, jolloin mangon voi syödä suoraan kuoresta tai ottaa lusikalla irti. Toinen tapa on leikata pala suikaleiksi ja irrottaa kuori sen jälkeen.
Kiven ympärille jäänyt osa leikataan vielä terävällä veitsellä irti.
http://www.iltasanomat.fi/ruokala/ajankohtaista/art-2000000636501.html
Mango-hedelmä! Vinkkivideo: Näin leikkaat mangon!
naminami-namsis
1
115
Vastaukset
- Anonyymi
Mistä tietää, miten päin se kivi siellä sisällä on? Siis miten tiedän, että leikkaan kiven sivuitse enkä keskelle littanaa kiveä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1522545Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2031190Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131101Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi299923- 101912
- 66878
- 62855
- 53851
- 46849