Typerän näköisiä saivat naurut.
miksi juutalais miehillä isot typerät hatut
27
2178
Vastaukset
- Terv.Mirka
Kristityt taas kantaa mukanaan typerää ristiä. PUUAAAHHHHH ... HEH HEH HEH ...
- Babylon2.0
Juutalaisuuden ytimessä on "kätketty" jumaluus, Sater ( Saturnus), jonka renkaita mustan hatun lieri kuvaa. Toinen symboli, jolla on sama merkitys, on ns. Daavidin tähti.
Kysymyksessä on muinainen uskomus, joka on sisäistetty juutalaisuuteen.
Mainitaan Raamatussa ( Aamos 5:26).
Ortodoksijuutalaisuus on farisealaisuutta, jonka synnyinsija on Babyloniassa , käsikirjanaan Taldud.
Kaldealaisuutta kiirastulineen uudelleensyntymiseen kaikkineen. - En.Kijjunin.kaveri
Babylon2.0 kirjoitti:
Juutalaisuuden ytimessä on "kätketty" jumaluus, Sater ( Saturnus), jonka renkaita mustan hatun lieri kuvaa. Toinen symboli, jolla on sama merkitys, on ns. Daavidin tähti.
Kysymyksessä on muinainen uskomus, joka on sisäistetty juutalaisuuteen.
Mainitaan Raamatussa ( Aamos 5:26).
Ortodoksijuutalaisuus on farisealaisuutta, jonka synnyinsija on Babyloniassa , käsikirjanaan Taldud.
Kaldealaisuutta kiirastulineen uudelleensyntymiseen kaikkineen.Siis, täh? Koooteeee, tuu apuun! KTS tietää ja tuntee kaiken, myös Saturnuksen renkaat.
Siis, pitääkö tuo paikkansa, että lierillä olisi tuollainen muinaismerkitys? Tai esim. hassidistien karvareuhkalla?
Aamos 5: 21 Minä vihaan, minä halveksin teidän juhlianne enkä mielisty teidän juhlakokouksiinne. 22 Sillä vaikka te tuotte minulle polttouhreja ja ruokauhrejanne, eivät ne minulle kelpaa, enkä minä katso teidän yhteysuhrienne, syöttövasikkainne, puoleen. 23 Vie pois minun edestäni virttesi pauhina, en tahdo kuulla sinun harppujesi soittoa.
24 Mutta oikeus virratkoon kuin vesi ja vanhurskaus niinkuin ehtymätön puro. 25 Toitteko te teurasuhreja ja ruokauhreja minulle erämaassa neljänäkymmenenä vuotena, te Israelin heimo?
26 Te olette kantaneet kuningastanne Sikkutia ja Kijjunin-kuvianne, tähtijumalaanne, sitä, jonka te olette itsellenne tehneet. 27 Sentähden minä vien teidät pakkosiirtolaisuuteen tuolle puolelle Damaskon, sanoo Herra. Jumala Sebaot on hänen nimensä.
Tässä linkkiä aiheesta: http://www.heinola.org/~patato/artikkelit/kirje373.php
Kaikkea sitä on. Nämä ovat kyllä niitä tosiasioita, joita hurlumhei-hihhulit eivät tahdo juutalaisuudesta tietää. On parempi ohittaa pelastuksessaan Jeesus Kristus ja antaa jumaluus juutalaisuudelle, niinkuin köklöjen puljut opettavat. Juutalaisuus, Kijjunineen on heidän tosijumalansa. "Parasta juutalaisuutta". - äåäöpöp
En.Kijjunin.kaveri kirjoitti:
Siis, täh? Koooteeee, tuu apuun! KTS tietää ja tuntee kaiken, myös Saturnuksen renkaat.
Siis, pitääkö tuo paikkansa, että lierillä olisi tuollainen muinaismerkitys? Tai esim. hassidistien karvareuhkalla?
Aamos 5: 21 Minä vihaan, minä halveksin teidän juhlianne enkä mielisty teidän juhlakokouksiinne. 22 Sillä vaikka te tuotte minulle polttouhreja ja ruokauhrejanne, eivät ne minulle kelpaa, enkä minä katso teidän yhteysuhrienne, syöttövasikkainne, puoleen. 23 Vie pois minun edestäni virttesi pauhina, en tahdo kuulla sinun harppujesi soittoa.
24 Mutta oikeus virratkoon kuin vesi ja vanhurskaus niinkuin ehtymätön puro. 25 Toitteko te teurasuhreja ja ruokauhreja minulle erämaassa neljänäkymmenenä vuotena, te Israelin heimo?
26 Te olette kantaneet kuningastanne Sikkutia ja Kijjunin-kuvianne, tähtijumalaanne, sitä, jonka te olette itsellenne tehneet. 27 Sentähden minä vien teidät pakkosiirtolaisuuteen tuolle puolelle Damaskon, sanoo Herra. Jumala Sebaot on hänen nimensä.
Tässä linkkiä aiheesta: http://www.heinola.org/~patato/artikkelit/kirje373.php
Kaikkea sitä on. Nämä ovat kyllä niitä tosiasioita, joita hurlumhei-hihhulit eivät tahdo juutalaisuudesta tietää. On parempi ohittaa pelastuksessaan Jeesus Kristus ja antaa jumaluus juutalaisuudelle, niinkuin köklöjen puljut opettavat. Juutalaisuus, Kijjunineen on heidän tosijumalansa. "Parasta juutalaisuutta".Juutalaisuuden symboliksi tähtikuvio on verrattain nuori.Se otettiin käyttöön vasta keskiajalla.Sitä ennen symboli oli 7-haarainen kynttelikkö.
Kaksi kolmiota muodostaen tähtikuvion on ollut onnen , tasapainon ja pahan karkoittaja vanhastaan. - Kerro.ihmeessä
Mitäs typerää on ristissä? Perustele. Haluaisin kuulla, mikä siinä on juutalaisia aina niin kovin naurattanut? Israelin tv:ssäkin on Jeesuksen ristinkuolemaa pilkattu lasten ohjelmassa. Valitettavasti en ymmärrä kieltä, joten huumori nk. menee ohi:
https://www.youtube.com/watch?v=9RY83mAr5uA
Kristityt eivät naura Jeesuksen, tai kenenkään muunkaan ristille. Meille se ei ole huvittava esine.
Paavin törökäs on Dagonin hattu. Kuin kala suu auki.
Dagon oli kalastajien ja filistealaisten jumala.
jeesus: " Minä teen teistä ihmisten kalastajia "
Kuvissa Dagonilla on miehen yläosa ja kalan alaosa.- Babylon3.0
Myös Paavilla on Saturnus-hattu. Katolinen kirkko jatkaa fariseusten työtä ja ylläpitää kaldealaisia oppeja, kiirastulta ja rukouksia niissä kärsivien puolesta.
Ns. kirkko-isien henkinen perintö on kotoisin Babyloniasta ja elää niin juutalaisuudessa kuin "kristillisessä" kirkossakin.
https://www.google.fi/search?q=pope wearing saturn hat&rlz=1C1CHMO_fiFI575FI575&espv=2&biw=1366&bih=635&tbm=isch&imgil=O7v4BCJgAgTi2M:;bfeLy3SrEjKBpM;http://beforeitsnews.com/alternative/2015/03/attractive-deception-the-hats-of-satanic-dominion-3116458.html&source=iu&pf=m&fir=O7v4BCJgAgTi2M:,bfeLy3SrEjKBpM,_&usg=__OIWTzWCt3J1W6QzIYHB_B68XqGw=&ved=0ahUKEwi4vPuEqoHLAhUJVSwKHVQSDPsQyjcIJA&ei=_7rFVvjAJYmqsQHUpLDYDw#imgrc=O7v4BCJgAgTi2M: Babylon3.0 kirjoitti:
Myös Paavilla on Saturnus-hattu. Katolinen kirkko jatkaa fariseusten työtä ja ylläpitää kaldealaisia oppeja, kiirastulta ja rukouksia niissä kärsivien puolesta.
Ns. kirkko-isien henkinen perintö on kotoisin Babyloniasta ja elää niin juutalaisuudessa kuin "kristillisessä" kirkossakin.
https://www.google.fi/search?q=pope wearing saturn hat&rlz=1C1CHMO_fiFI575FI575&espv=2&biw=1366&bih=635&tbm=isch&imgil=O7v4BCJgAgTi2M:;bfeLy3SrEjKBpM;http://beforeitsnews.com/alternative/2015/03/attractive-deception-the-hats-of-satanic-dominion-3116458.html&source=iu&pf=m&fir=O7v4BCJgAgTi2M:,bfeLy3SrEjKBpM,_&usg=__OIWTzWCt3J1W6QzIYHB_B68XqGw=&ved=0ahUKEwi4vPuEqoHLAhUJVSwKHVQSDPsQyjcIJA&ei=_7rFVvjAJYmqsQHUpLDYDw#imgrc=O7v4BCJgAgTi2M:Kiirastuli oppi on aivan Raamatun mukaista
- Babylon.ja.silkkitie
SB222 kirjoitti:
Kiirastuli oppi on aivan Raamatun mukaista
Moniselitteinen ilmaisu tämä "Raamatunmukaisuus", koska Raamattu edustaa sopimuksellisuutta, joka on syntynyt monien kompromissien tuloksena.
Juutalaisuus, kuten kristinuskokaan, ei edusta esim. kiirastulen suhteen homogeenista kantaa, vaan poikkeavia näkemyksiä on laidasta laitaan.
Mutta kuten mainittua, fariseukset edustavat juurikin Itäistä ja kaldealaista näkemystä toispuoleisesta ja jollakin tapaa kenties lähestyy historiallisia juuriaan, brahmiinista ja hindulaista näkemystä. - Valheenvalloille
Babylon.ja.silkkitie kirjoitti:
Moniselitteinen ilmaisu tämä "Raamatunmukaisuus", koska Raamattu edustaa sopimuksellisuutta, joka on syntynyt monien kompromissien tuloksena.
Juutalaisuus, kuten kristinuskokaan, ei edusta esim. kiirastulen suhteen homogeenista kantaa, vaan poikkeavia näkemyksiä on laidasta laitaan.
Mutta kuten mainittua, fariseukset edustavat juurikin Itäistä ja kaldealaista näkemystä toispuoleisesta ja jollakin tapaa kenties lähestyy historiallisia juuriaan, brahmiinista ja hindulaista näkemystä."Raamattu" on eräänlainen illuusio, jota aivan tarkkaan ei ole edes olemassa. On tietenkin siten, että se kirjakokoelma, jonka Ev.lut.kirkon kirkolliskokous on hyväksynyt pyhiksi kirjoituksiksi, kantaa Suomessa nimeä Raamattu.
Siksi on valheellista väittää, että "Raamattu olisi juutalaisuutta" ja nämä eksyttäjä-köklöt tietävät tämän oikein hyvin. Juutalaiset eivät nimittäin ollenkaan edes saa lukea kristittyjen suomentamaa Raamattua. Juutalaiset lukevat omat pyhät kirjansa alkukielillä. Eikä niiden koosteet ole täsmällisesti samat kuin kristityillä.
Köklöilijöille on tästä monesti sanottu, mutta he ovat valinneet valheen, totuuden sijaan ja opettavat sitä totuutenaan, kutsuen totuutta valheeksi. - ewdsdsrs
Babylon.ja.silkkitie kirjoitti:
Mutta kuten mainittua, fariseukset edustavat juurikin Itäistä ja kaldealaista näkemystä toispuoleisesta ja jollakin tapaa kenties lähestyy historiallisia juuriaan, brahmiinista ja hindulaista näkemystä.Jollakin tapaa kenties lähestyy.Ei lähesty kenties eikä millään tapaa brahmiinista eikä varsinkaan hindulaista näkemystä.Juutalaisuudessa on omat profeetat ja Jumalan käskyt.
- eswswaw
Valheenvalloille kirjoitti:
"Raamattu" on eräänlainen illuusio, jota aivan tarkkaan ei ole edes olemassa. On tietenkin siten, että se kirjakokoelma, jonka Ev.lut.kirkon kirkolliskokous on hyväksynyt pyhiksi kirjoituksiksi, kantaa Suomessa nimeä Raamattu.
Siksi on valheellista väittää, että "Raamattu olisi juutalaisuutta" ja nämä eksyttäjä-köklöt tietävät tämän oikein hyvin. Juutalaiset eivät nimittäin ollenkaan edes saa lukea kristittyjen suomentamaa Raamattua. Juutalaiset lukevat omat pyhät kirjansa alkukielillä. Eikä niiden koosteet ole täsmällisesti samat kuin kristityillä.
Köklöilijöille on tästä monesti sanottu, mutta he ovat valinneet valheen, totuuden sijaan ja opettavat sitä totuutenaan, kutsuen totuutta valheeksi.Kukaan ei kiellä juutalaista lukemasta Raamattua kansankielellä.
Hyvin harva juutalainen Suomessa tai muualla länsimaissa lukee Tooraa alkukielellä.On olemassa myös reformoitua juutalaisuutta ja siinä suurin osa Jumalanpalveluksista on kansankielellä. - Ilm.vanhaa.tietoa
eswswaw kirjoitti:
Kukaan ei kiellä juutalaista lukemasta Raamattua kansankielellä.
Hyvin harva juutalainen Suomessa tai muualla länsimaissa lukee Tooraa alkukielellä.On olemassa myös reformoitua juutalaisuutta ja siinä suurin osa Jumalanpalveluksista on kansankielellä.Ai. Sitten itselläni on vanhaa tietoa. Minulle on joku Suomen juutalainen joskus sanonut, että juutalaiset eivät lue suomenkielistä Raamattua, koska se sisältää "käännösvirheitä", epätarkkuksia, kristillisiä tulkintoja ja koska alkuperäisteksti on se aidoin ja ettei sitä ainakaan "suositella" luettavaksi.
Olen saanut sen käsityksen, että ainakin ortodoksisssa seurakunnissa, jollainen ilmeisesti myös esim. Helsingin synagooga on, luetaan vain hepreankielisiä kirjoituksia, mahdollisesti jiddishinkielisiä, eikä suomalaiskäännöksiä suositella. - Babylon.today
ewdsdsrs kirjoitti:
Jollakin tapaa kenties lähestyy.Ei lähesty kenties eikä millään tapaa brahmiinista eikä varsinkaan hindulaista näkemystä.Juutalaisuudessa on omat profeetat ja Jumalan käskyt.
Juutalainen tapa lukea muistorukouksia (kaddish) edesmenneiden puolesta, jotka ovat kiirastulen kärsimyksissä, on hyvinkin ikivanha tapa, joka on hyvinkin omaksuttu joko aiemmin Sumerista, mutta todennäköisemmin myöhemmin Babylonian Eksiilissä.
Kiirastuli on keskeinen elementti brahmiinisessa maailmankuvassa- siksi on turhaa denialismia kiistää yhteys hindulaisuuden ja fariseanjuutalaisuuden välillä.
https://onedaringjew.wordpress.com/2009/09/14/kaddish-and-purgatory/ - Tulen.läpi
Babylon.today kirjoitti:
Juutalainen tapa lukea muistorukouksia (kaddish) edesmenneiden puolesta, jotka ovat kiirastulen kärsimyksissä, on hyvinkin ikivanha tapa, joka on hyvinkin omaksuttu joko aiemmin Sumerista, mutta todennäköisemmin myöhemmin Babylonian Eksiilissä.
Kiirastuli on keskeinen elementti brahmiinisessa maailmankuvassa- siksi on turhaa denialismia kiistää yhteys hindulaisuuden ja fariseanjuutalaisuuden välillä.
https://onedaringjew.wordpress.com/2009/09/14/kaddish-and-purgatory/Katolinen kirkko, eli alkuperäinen kristinusko on aina opettanut kiirastulesta (Sheol?). Protestantismi, M. Lutherista lähtöisin, ei opeta kiirastulta.
Ihan kristittynä olen pohtinut tuota kysymystä kiirastulesta, juutalaisesta uskonnosta lähtöisin.
Myös nk. U.T:n kirjoituksissa on viitteitä kiirastuli-oppiin:
1.Kor.3: 10-18 Sen Jumalan armon mukaan, joka on minulle annettu, minä olen taitavan rakentajan tavoin pannut perustuksen, ja toinen sille rakentaa, mutta katsokoon kukin, kuinka hän sille rakentaa. 11 Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus.
12 Mutta jos joku rakentaa tälle perustukselle, rakensipa kullasta, hopeasta, jalokivistä, puusta, heinistä tai oljista, 13 niin kunkin teko on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy, ja tuli on koetteleva, minkälainen kunkin teko on. 14 Jos jonkun tekemä rakennus kestää, on hän saava palkan; 15 mutta jos jonkun tekemä palaa, joutuu hän vahinkoon; mutta hän itse on pelastuva, kuitenkin ikäänkuin tulen läpi.
16 Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä? 17 Jos joku turmelee Jumalan temppelin, on Jumala turmeleva hänet; sillä Jumalan temppeli on pyhä, ja sellaisia te olette. 18 Älköön kukaan pettäkö itseään. Jos joku teidän joukossanne luulee olevansa viisas tässä maailmassa, tulkoon hän tyhmäksi, että hänestä tulisi viisas. - waawesesdr
Ilm.vanhaa.tietoa kirjoitti:
Ai. Sitten itselläni on vanhaa tietoa. Minulle on joku Suomen juutalainen joskus sanonut, että juutalaiset eivät lue suomenkielistä Raamattua, koska se sisältää "käännösvirheitä", epätarkkuksia, kristillisiä tulkintoja ja koska alkuperäisteksti on se aidoin ja ettei sitä ainakaan "suositella" luettavaksi.
Olen saanut sen käsityksen, että ainakin ortodoksisssa seurakunnissa, jollainen ilmeisesti myös esim. Helsingin synagooga on, luetaan vain hepreankielisiä kirjoituksia, mahdollisesti jiddishinkielisiä, eikä suomalaiskäännöksiä suositella.Eivät lue raamattua jos osaavat täydellisesti hepreaa.Juutalaisilla on kuitenkin engalniinkielisetkin käännökset olemassa.
Babylon.today kirjoitti:
https://onedaringjew.wordpress.com/2009/09/14/kaddish-and-purgatory/Vai niin ,muttakun juutalaisuudella ja hindulaisuudella ei ole ollut yhtymäkohtia historiassaan.
Toki uskonnoilla yleensäkin on monia samankaltaisuuksia keskenään ja myös erilaisuuksia.- awaweses
Tulen.läpi kirjoitti:
Katolinen kirkko, eli alkuperäinen kristinusko on aina opettanut kiirastulesta (Sheol?). Protestantismi, M. Lutherista lähtöisin, ei opeta kiirastulta.
Ihan kristittynä olen pohtinut tuota kysymystä kiirastulesta, juutalaisesta uskonnosta lähtöisin.
Myös nk. U.T:n kirjoituksissa on viitteitä kiirastuli-oppiin:
1.Kor.3: 10-18 Sen Jumalan armon mukaan, joka on minulle annettu, minä olen taitavan rakentajan tavoin pannut perustuksen, ja toinen sille rakentaa, mutta katsokoon kukin, kuinka hän sille rakentaa. 11 Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus.
12 Mutta jos joku rakentaa tälle perustukselle, rakensipa kullasta, hopeasta, jalokivistä, puusta, heinistä tai oljista, 13 niin kunkin teko on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy, ja tuli on koetteleva, minkälainen kunkin teko on. 14 Jos jonkun tekemä rakennus kestää, on hän saava palkan; 15 mutta jos jonkun tekemä palaa, joutuu hän vahinkoon; mutta hän itse on pelastuva, kuitenkin ikäänkuin tulen läpi.
16 Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä? 17 Jos joku turmelee Jumalan temppelin, on Jumala turmeleva hänet; sillä Jumalan temppeli on pyhä, ja sellaisia te olette. 18 Älköön kukaan pettäkö itseään. Jos joku teidän joukossanne luulee olevansa viisas tässä maailmassa, tulkoon hän tyhmäksi, että hänestä tulisi viisas.Joo ja Jeesus sanoi kastavansa tulella , joten elementti on tärkeä.
Ihminen voi kokea tämän puhdistavan tulen jopa eläessään ja silloin hän puhdistuu synneistään.
Isot mustat lierihatut ovat muotia 1700-luvulta ja hasidismin kulta-ajoilta.
Muukin muoti heillä heijastaa vanhoja aikoja ja se kertoo konservatismista kaikessa.- Talonpoikaisantiikkia
Amerikassa amishit käyttävät myös mustia lierihattuja.
Amishien tyyli heijastaa samalla tavalla vanhoja aikoja. Ajavat yhä hevoskärryillä, käyttävät henkseleitä, rakentavat talonsa vanhaan maalaistyyliin ja käyttävät 1800-luvun huonekaluja. - rewswww
Talonpoikaisantiikkia kirjoitti:
Amerikassa amishit käyttävät myös mustia lierihattuja.
Amishien tyyli heijastaa samalla tavalla vanhoja aikoja. Ajavat yhä hevoskärryillä, käyttävät henkseleitä, rakentavat talonsa vanhaan maalaistyyliin ja käyttävät 1800-luvun huonekaluja.juuri näin...ja vanhoillislestadiolaiset samalla tavalla ja romanit.
- WikipediA
Osa myös käyttää kipaa. Tavallisesti kipa on halkaisijaltaan 10-20 cm. Syy kipan käyttöön on Talmudin määräys pään peittämistä rukouksen aikana.
- aqwsswq
Kipa on useinmiten vielä sielä hatun alla.
- Tahtoo.tietää
Selitäppäs KTS, jos satut tätä lukemaan, koko tämä Saturnus-juttu. Sain ihan juuri äsken sen oivalluksen, että Saturnuksella näyttää olevan näppinsä lähes joka asiassa maan päällä.
Esim. joulujuhlamme aika, roomalainen saturnalia. Saturnus tuntuu olleen melkoinen jokapaikan höylä, rakennellut uskontoja sinne, tänne.
Yhdeksi isoksi kivimöhkäleeksi se on jo melkoinen saavutus. Ei, ei tämä ole jumalanpilkkaa. Ei varmasti. (Vai onko...?) - Saatuijottaa
Nyt täytyy miettiä....Olet typerä paska....Kelpaako.
Lännenmiehilläkin oli melkein samanlaiset. Mutta niille et nauraisi koska niilläpä olikin revolverit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941763
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa3581189Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"
Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna181178- 961048
- 63838
Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam36821Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani6764- 46706
Lapuan liike nyt! rähinöimässä Tampereella
Avoimen rasistisen ja fasistisen sinimustan liikkeen poprukat riehuvat Tampereella parasta aikaa.132698En vaan ymmärrä
Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla42690