Alkoholia ja tupakkaa verotetaan rankasti, mutta miksi kuitenkin köyhät juovat ja polttavat eniten?
Miksi köyhät juovat ja polttavat?
20
120
Vastaukset
- Näin.meillä
Mitä tässä sitten pitäisi tehdä? Ikää on 55 vuotta ja olen ollut kolme vuotta työttömänä, ei tämän ikäisiä enää töihin oteta. Sitä ennen teinkin 29 vuotta töitä samassa firmassa. Viinat ja tupakat kyllä ostan Tallinnasta, sieltä saa halvemmalla. Onneksi asun Helsingissä.
- köyhämies
En ole koskaan tupakkia polttanut. Kaljaa juon joskus kun masentaa ja vituttaa työttömyys
- elieli
Onko aloituksesi aiheeseen jotain pätevää tutkimusta? Jos on, niin voitko linkittää sen?
Minulle jää pakollisten maksujen jälkeen rahaa 180 euroa, joten ei sillä paljoa dokailla eikä röökiä imetä, jos syödäkin haluaa.- Armoton.totuus
Yksin asuvalle jää asumiskulujen jälkeen 485 euroa kuussa elämiseen. Kerro mihin muka menee 305 euroa, ruokaanko? Ruokaan jaetaan vaikka millä mitalla ilmaiseksi. Jos omalla paikkakunnalla ei jaeta niin kuukauden ruuat saa 150 eurolla ja silloin syö hyvin.
Laittaa vaan listaa mihin saat rahasi hassattua.
- Isotuoppi
Noojaah! Kun aamulla herää pirteänä ja saa keitettyä kupin pirteää kahvia ja istuu katsomaan vaikka kahvin ajaksi aamu-tv:tä ja laittaa palamaan ekan aamu-savukkeen
niin hyvältä se tuntuu.
Ja kun käy ostamassa giniä ja greippituoremehua ja sekoittaa ne niin kohta hyvältä
tuntuu.
Entisaikaan ja kai vieläkin Singaporessa varakkaat englantilaiset siirtomaa-tilalliset joi
litroittain Raffleissa ja taloissaan Singapore Slingiä.Joten kaikki juo sitä mikä hyvälle
maistuu ja tuntuu.Tavallinen turilainen hakee k-plussa-kortilla K-kaupan K-pirkka-24-
pack-olutlaatikon koska se on halvin.Mutta erittäin hyvää sekin tekee.
Auton ostajaa verotetaan vasta paljon.Paitsi taksiyrittäjää.
Omakotitalossa jos on niin kiinteistövero - ei ole kerrostalossa.
Ja ihan kohtahuomenna pankki veloittaa tiskiltä rahan-nostosta ja tilille panosta.
Mutta niinsanottujen Pisa-tutkimusten mukaan Suomi on koulutuksen huippumaa.
Joten ei voi olla syntyperäisillä suomalaisilla ei-akateemista työpaikkaa.Muuten Pisat
valehtelee.
Ja näin penkkaripäivänä vielä että valtaosalle hetki kuorma-auton lavalla on koulutuksen huippuhetki ja sen alamäkea kaikki tämän päivän jälkeen. - roletaari
Kahden kerroksen köyhiä.
Alemmassa kerroksessa ovat pieneläkeläiset mummelit jotka ovat aikanaan hoitaneet lapsensa kotona ja sen jälkeen olleet pienipalkkaisissa töissä vajaat vuodet. Ko. mummelit sinnittelevät purnaamatta eläkkeillään tupakoimatta ja ryyppäämättä.
Ylemmässä kerroksessa ovat aktiivi-ikäiset loiset jotka löytyvät läheisestä pubista imemässä kaljaa sätkä suussa. Läheisten ohjelmallisten baarien hinnat ovat puheen aiheina. Perkele! Toinen maksaa 10€ ja toinen 12€. Jälkimmäinen on kyllä parempi. Kyllä työttömillä köyhillä on kurjaa.
Nimimerkki: Itse nähnyt. - oletkoköyhäsinäkin
Miksi rikkaat ja työlliset on niin kateellisia siitä mitä köyhät tekee? Luulisi olevan täitä eikä laiskan kytätä ikkunasta.
- eiollakateellisia
Ei olla kateellisia, säälittää vaan, kun monet köyhät pilaavat elämänsä ihan itse vielä alkoholilla ja tupakalla.
- tupakansaiskieltää
Mitä sitä säälitte rikkaathan ne tupakat niille niinkuin harvoille varakkaillekin myy tupakkatehtailijaa ei säälitä.
- Sossupummi-
Minulle jää toimeentulotuesta 455 euroa pakollisten laskujen jälkeen. Eli maksan vain netti lasku joka on vakio. Ostan sitten ruokaa 240 eurolla ja loput jää muihin kuluihin. Ostan yleensä oluttakin 2 koppaa joten siihen menee n 44 euroa.
- Pitkäaikatyötön
Pärjäätkö ilman puhelinta?
- Armoton.totuus
Ruokaan 240 euroa kuussa, se on paljon, paljon vähemmälläkin syö hyvin. Einekset tulevat kalliiksi. Kun itse tekee pääsee paljon halvemmalla. Ruokaa myös jaetaan ilmaiseksi.
- Sossupummi-
Pitkäaikatyötön kirjoitti:
Pärjäätkö ilman puhelinta?
Ostan puheaikaa 10 eurolla ja se kestää ainakin 4 -6 kuukautta. Ei minulla ole monia kavereita kelle soitella enkä soittele kun harvoin. En syö myöskään eineksiä vaan olen aina tehnyt itse ruokaa ja terveellistä ruokaa. 240 eurolla just pärjää. Jos ostaa salatti aineksia usein niin kyllä siinä rahaa kuluu. Kalaa pitäis syödä useemmin, sitä syön vain kerran viikossa
- MenkääRöihin
Koska köyhät on aina junttiamiksia, voi eicä miten noloa heidän kannaltaan! :DD
- rahaaonttttt
Miten niin ollan köyhiä? Mun ansiosidonnainen on 1200 e ja asumistuki 400 e ja tt tuki 450 e ja lapsilisät 300 yh korotukset lisänä, sekä kodinhoitotuki 200 noin.. mulla on rhaa niin paljon että en kerkii ees kuluttaa.
Sitten omaisuutta sukanvarressa 90 000 e on auto ja osake, tosi iso..mökki ruotsissa,- oklfmvmnbvhj
Voi sua kun täytyy tulla jollekin keskustelupalstalle valehtelemaan. Et voi saada sekä ansiosidonnaista, että toimeentulotukea että kodinhoidontukea yhtä aikaa.
- Pitkäaikatyötön
Viinan hallitsemattomalla juomisella ihminen köyhtyy. Jos köyhä alkaa ryypätä, hän pysyy edelleen köyhänä. Jos keskituloinen alkaa ryypätä, hänestä tulee uusi köyhä. Rikkaalla köyhäksi tuleminen kestää pisimpään, mutta monesti sekin onnistuu ennen hautausta. Siksi alkoholin käyttö on aina köyhien keskuudessa muita yleisempää.
- Muttamutta
Miksi rikkaat juovat niin paljon? Ruokaillessa viiniä,saunan jälkeen olutta,kokouksessa drinkkejä ja bileissä.Pitäisi hälytyskellojen soida jokaisella päässä, jos ei pysty elämään ilman päihteitä.
- Mb123
Onko köyhä, joka ei juo eikä polta rikas? Eikös tämmöinen ole pahinta syntiä ja "keskiluokan" tuhahtelun kohde? Pitää sitten ainakin sanoa "mene töihin".
- roletaari
Ollessani hyväpalkkaisissa töissä vedin savukkeita 30 - 32kpl/vrk. Lopetin lasten terveyden vuoksi 38-vuotisena.
Tyydytin janoni kotiviinillä, uuteoluella ja varsinkin keittämälläni pontikalla.
Jäätyäni työttömäksi lopetin nuo hyödylliset harrastukset enkä ole korvannut niitä ostojuomilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 826205
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t293733törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/253075Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3631664- 331368
- 261292
Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11916Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi42873Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11860- 42819