Kuinka hyvin luotatte kumppaniinne ja hänen netti ja puhelin maailman?
Onko luottamus 100%?
kuinka hyvin luotatte
145
2333
Vastaukset
- parisuhde-pavarotti
Kyllä minä luotaan 100% . Olen aika hyvä ihmistuntija että tiedän ettei tyttöystävä petä. En kyttää naiseni puhelinta enkä netti juttuja. Tiedän että sillä on paljon kavereita ja on sosiaalinen ja puhelin soi usein.
- Mlojo5
Minä en luota koska löysin mieheni ilmoituksen www.aviorikos.net sivustolta. Siis tiedoksi, että kyseessä on pettämissivusto missä ei tosiaan haeta kaveri seuraa lenkille. Nää pettämissaitit kannattaa käydä läpi ettei oma nainen tai mies löydy sielt
- realismia
Mlojo5 kirjoitti:
Minä en luota koska löysin mieheni ilmoituksen www.aviorikos.net sivustolta. Siis tiedoksi, että kyseessä on pettämissivusto missä ei tosiaan haeta kaveri seuraa lenkille. Nää pettämissaitit kannattaa käydä läpi ettei oma nainen tai mies löydy sielt
kunhan et vain itse olisi etsinyt seuraa sieltä-----naisille yleensä ei riitä se normaali arki vaan he haluavat vaihtelua....
- VOISAATANASENTÄÄN
Mlojo5 kirjoitti:
Noinhan se menee.. Kuka täällä vielä kehua retostelee "että luotan 100%;sti" niin paskaset naurut päästän. Jokainen mies ja nainen vain tsekkaamaan. Noilta paritussivustoilta se omakin armas löytyy. Kyllä tämän maan naiset ja miehet on täysin rappiolla. Jos mitkä niin nämä paritussivustot pitäisi kieltää, eikä tupakkia ja viinaa. Älä koskaan luota kehenkään sinisilmäisesti. Muistakaa se. Ei sitten tipu niin korkealta ja kovaa ja mikä parasta kaikille niille fiksuille ihmisille, jotka eivät alenmnu myymään itseään ko sivustoilla, johon tiedot jää hamaan tappiin pyörimään ja ovat ties missä, niin voitte olla ylpeitä itsestänne, ette ole alentuneet roskasakki-tasolle.
Jokaiselle vielä senverran, että vaatikaa, että puolisonne käy ainakin pari kertaa vuodessa testauttamansa itsensä. Jos alkaa nikottelemaan, niin homma on selvä. VOISAATANASENTÄÄN kirjoitti:
Noinhan se menee.. Kuka täällä vielä kehua retostelee "että luotan 100%;sti" niin paskaset naurut päästän. Jokainen mies ja nainen vain tsekkaamaan. Noilta paritussivustoilta se omakin armas löytyy. Kyllä tämän maan naiset ja miehet on täysin rappiolla. Jos mitkä niin nämä paritussivustot pitäisi kieltää, eikä tupakkia ja viinaa. Älä koskaan luota kehenkään sinisilmäisesti. Muistakaa se. Ei sitten tipu niin korkealta ja kovaa ja mikä parasta kaikille niille fiksuille ihmisille, jotka eivät alenmnu myymään itseään ko sivustoilla, johon tiedot jää hamaan tappiin pyörimään ja ovat ties missä, niin voitte olla ylpeitä itsestänne, ette ole alentuneet roskasakki-tasolle.
Jokaiselle vielä senverran, että vaatikaa, että puolisonne käy ainakin pari kertaa vuodessa testauttamansa itsensä. Jos alkaa nikottelemaan, niin homma on selvä.Sinisilmäisesti en luota. Jos joku esimerkiksi pyytäisi minua lainan takaajaksi niin en lähtisi. Mutta en myöskään ala epäillä ilman syytä. Ehkä kyseessä on tuon sivuston mainos, ehkä ei, mutta elämä olisi aika pahuksen kamalaa jos pitäisi alkaa surffailla erilaisia sivustoja läpi tarkistaakseen, ettei oma kumppani löydy niiltä. Eihän sen jälkeen muuta enää ehtisi tehdäkään, koska niitä nousee koko ajan uusia ja sitä paitsi joka päivä pitäisi käydä katsomassa että ei kai se vaan tänään ole sinne laittanut profiilia. Ja mistäs minä koskaan voisin olla varma etteikö sitä profiilia siellä ole kuvattomana ja niin, että on ikä ja jotain muita yksityiskohtia vähän muutettu.
Huhhuh :o- Trumbond
VOISAATANASENTÄÄN kirjoitti:
Jokaiselle vielä senverran, että vaatikaa, että puolisonne käy ainakin pari kertaa vuodessa testauttamansa itsensä. Jos alkaa nikottelemaan, niin homma on selvä.Eiköhän kyseessä ollut taas perinteinen mainos ja samalla lisälinkitys ko. sivustolle että saa boostia hakukoneen hakutuloksissa mitä useammassa paikassa se mainitaan. Vastaavia ilmestyy aina aiheesta riippumatta uusiin ketjuihin.
Ja hassu ajatus että homma tai "moraali" tms. jotenkin paranisi jos joku paritussivusto kiellettäisiin. Joo, pettäminen keksittiin vasta kun internetti saatiin kaikelle kansalle. :D
Samasta yleisestä moraalin laskusta saa lukea jo parin tuhannen vuoden takaa vaikka roomalaisista teksteistä. Kun se moraali on tässä vuosituhansia jo laskenut niin on se mahtanut olla aikas hirmuinen silloin luolamiesaikoina...
Ja jos tuon sivuston toimintamalli on entisenlainen kuten esim. erään ison pettämissivuston kanssa selvisi kun sen käyttäjälistoja pääsi jakoon, niin suuri osa sivustojen käyttäjistä, etenkin niistä naisista, on tyhjästä luotuja tunnuksia että saataisiin luotua vaikutelma että kyseessä ei ole pääosin epätoivoisten äijien keskinäisistä makkarabileistä.
Täysin sama taktiikka miksi monet baarit päästävät naiset sisään ilmaiseksi tai heille tarjotaan muita etuja että heitä yleensä saataisiin sisään koska jos naisia löytyy, miehet seuraavat perässä. Nettipalveluissa naisia taas saadaan sisään keksimällä heitä tyhjästä. Satunnainen kuva, nimi ja vähän tekstiä niin meillä onkin uusi houkutin. - jooooooopp
Mlojo5 kirjoitti:
Suomalaisten metsien puolesta!
http://pysaytetaanmetsahallituslaki.fi - KenKaneki
LOLIHENTAI_ Oot Oikeessa. *^* Mä Voin Ottaa Vastaan Kaiken.
- kikka03
voi hyvää pyhää taas nuoret....
- hyvin-pyyhkii
Jos luottamusta ei ole,ei ole kunnon parisuhdettakaan.
Jos toinen pettää luottamuksen,ei hän ole suremisen arvoinen.
Oikea aito parisuhde perustuu juuri molemminpuoliseen luottamukseen ja sitoutumiseen. Vapaaehtoisesti.- Uskollinenain
Ilman uskollisuutta ei ole parisuhdetta!
Yleensä pettäjät verhoutuu tuon sanonnan taa.
85% luotan, mutta en katso kännykkään tms....pelkään kuitenkin jos joskus haluaa kuitenkin satuttaa minua. Toivottavasti olen luottamuksen arvoinen. - vaimo_
Uskollinenain kirjoitti:
Ilman uskollisuutta ei ole parisuhdetta!
Yleensä pettäjät verhoutuu tuon sanonnan taa.
85% luotan, mutta en katso kännykkään tms....pelkään kuitenkin jos joskus haluaa kuitenkin satuttaa minua. Toivottavasti olen luottamuksen arvoinen.Höpöhöpö. Meillä on ollut hyvä parisuhde yli 20 vuotta. Minulle ei ole merkitystä, mitä mies selkäni takana puuhailee. Tärkeintä on se, että suhteemme voi hyvin ja arki sujuu kotona sujuvasti. En tee mitään sillä tiedolla, pettääkö mies minua vai ei.
- hgjkghkf
vaimo_ kirjoitti:
Höpöhöpö. Meillä on ollut hyvä parisuhde yli 20 vuotta. Minulle ei ole merkitystä, mitä mies selkäni takana puuhailee. Tärkeintä on se, että suhteemme voi hyvin ja arki sujuu kotona sujuvasti. En tee mitään sillä tiedolla, pettääkö mies minua vai ei.
Noin juuri. Tuo on luottamista aidoimmillaan.
- pöljä69
Mitä eroa sillä on tapahtuuko puhtauden ja kauneuden loukkaus suhteessa tai ennen? Pettäminen on outo termi. Nainen on arvostettava tai ei ole ei siinä pettämisellä ole mitään sijaa. Ennen horo nyt horo. Itsepäs valitsette "kumppaninne". Menneisyys kertoo millainen toinen on.
- MrBolivar
vaimo_ kirjoitti:
Höpöhöpö. Meillä on ollut hyvä parisuhde yli 20 vuotta. Minulle ei ole merkitystä, mitä mies selkäni takana puuhailee. Tärkeintä on se, että suhteemme voi hyvin ja arki sujuu kotona sujuvasti. En tee mitään sillä tiedolla, pettääkö mies minua vai ei.
Todellako.. sinusta ei ole siis parisuhdetta tai sinun antamaasi luottamusta kohtaan loukaava että miehesi kävisi joka päivä ruokatunnin aikaan bylsimässä jotain eukkoa? Pikkujouluissa kenties parin muunkin kanssa? Tai että, sinua ei haittaa että miehesi osallistuu rikkomaan kenties panonsa naisen perheen, miehesi avustuksella?
Itse en nimittäin tuota usko ettei pettäminen sinua haittaisi.Joillakin ihmisillä on kuitenkin kovakin taipumus kieltää tosiasioita, erityisesti niitä asioita mitkä todella satuttavat sisimmästä koviten. - onvainelämää
vaimo_ kirjoitti:
Hyvin kirjoitettu. Meillä yli kymmenen vuoden liitto takana. Luottamus meni kun selvisi että mies on puuhaillut kaikenlaista selän takana. Kriisivaiheen jälkeen haluan silti jatkaa suhdetta, painopiste siinä että meillä homma toimisi. Sinisilmäinen en enää suostu olemaan mutta en myöskään menetä yöunia toisen takia. P.S. Minä en ole vastuussa toisen tekemisistä.
vaimo_ kirjoitti:
No huh huh. Et taida rakastaa ja välittää aidosti mehestäsi. Niin joillekkin naisille riittää että on maksaja. Itse en ole mustasukkainen , mutta todella välitän siitä mitä mieheni tekee silloin kun itse en ole paikalla. Toivottavasti miehesi juoksee vieraissa miekka tanassa.
- Yöäköttävää
Kipeitä kommentteja "vaimo_" on saanut vastaukseksi. Hän rakastaa oikeasti, te muut ette tiedä ettekä ymmärää siitä(kään) aiheesta yhtään mitään. Avioliittojen eikä minkään nimisten parisuhteitten pitäisi olla vankiloita. Miksi suurin osa on?
Vastaus: suurin osa ihmisistä ei rakasta toista omassa suhteessaan vaan ainoastaan omaa napaansa, jonka tarpeisiin suhteen toinen osapuoli on valjastettu. Pallo jalassa vangitulla ei ole mitään tarkoitusta, jos hänellä sattuu olemaan joitain omiakin tarpeita. Siksi sairas vahtiminen, kyylääminen ja toisen tarkoitusperien ja menojen vahtiminen on niin yleistä. - vapaaehtoisestiluotetaan
Yöäköttävää kirjoitti:
Kipeitä kommentteja "vaimo_" on saanut vastaukseksi. Hän rakastaa oikeasti, te muut ette tiedä ettekä ymmärää siitä(kään) aiheesta yhtään mitään. Avioliittojen eikä minkään nimisten parisuhteitten pitäisi olla vankiloita. Miksi suurin osa on?
Vastaus: suurin osa ihmisistä ei rakasta toista omassa suhteessaan vaan ainoastaan omaa napaansa, jonka tarpeisiin suhteen toinen osapuoli on valjastettu. Pallo jalassa vangitulla ei ole mitään tarkoitusta, jos hänellä sattuu olemaan joitain omiakin tarpeita. Siksi sairas vahtiminen, kyylääminen ja toisen tarkoitusperien ja menojen vahtiminen on niin yleistä.Niin, kun rakastaa oikeasti, ei tarvitse pitää toista vankina. Puolisoni ihmettelee, kun kaverinsa ei pääse juuri mihinkään, erityisesti jos tarjolla on yksi saunakalja. Toivooko hän salaa, että olisin samanlainen kotityranni, kun kertoo miten kauhea kuri kavereillaan on. Minun rakkaani on aina saanut mennä ja tulla, riittää kun ilmoittaa ennen lähtöään, lupia ei ole koskaan tarvinnut kysellä. En muuten kysele itsekään. Pientä kolmiotriangelidraamaakin oli ja kakkonen yritti taklata huutamalla pidä kii. Ihan kiinni pitämättä mentiin jatkoajallekin, kun rakastaa ei tarvitse toista kiristää ja sitoa pöydän jalkaan.
- Kostiassa
onvainelämää kirjoitti:
Hyvin kirjoitettu. Meillä yli kymmenen vuoden liitto takana. Luottamus meni kun selvisi että mies on puuhaillut kaikenlaista selän takana. Kriisivaiheen jälkeen haluan silti jatkaa suhdetta, painopiste siinä että meillä homma toimisi. Sinisilmäinen en enää suostu olemaan mutta en myöskään menetä yöunia toisen takia. P.S. Minä en ole vastuussa toisen tekemisistä.
Meilläkin 'luottamus ' on mennyt rouvan valheiden ja seikkailujen vuoksi. Minä luotan siten että olen aina uskovinani hänen satuihinsa. Parisuhde kuitenkin toimii ihan hyvin sillä periaattellaa että elän hetkessä 'tässä ja nyt'. Kieltämättä tulee paha mieli kun taas huomaa tulleensa kusetetuksi ja vaimolla ei näytä olevan minkäänlaista morkkista.
Antaahan tilanne itsellekin mahdollisuuden pieneen seikkailuun jos tilanne tulee eteen.
Ei elämää kannata ottaa liian vakavasti.
- 7267
48:n vuoden aikana ei ole ilmennyt syytä olla luottamatta.
Netti ja puhelin? Käytämme ristiin tarpeen mukaan. Jostakin syystä kaikkien tekstiviestit eivät mene vaimoni puhelimeen vaan ne täytyy osoittaa minulle. Hänelle tulee enemmän viestejä joten puhelimeni ilmoittaessa tulleesta viestistä minä en viitsi avata sitä. Puhelut siirtyvät 15-sekunnin viiveellä joten en viitsi kuskata omaani mukana paitsi eri tarpeesta. - tyytyväinen_heppu
Hyvin pelaa, olen käyttänyt naisystävän puhelinta ja hän minun...Ei ole mitään salattavaa eikä kummallakaan ole mitään vispilän kauppaa vieraiden kanssa...Nettaillaan ihan normaalisti eikä ole tarvetta treffi tai pettämissivustoille, sanotaan että seksi hoidetaan kotona ei ole tarvetta muualta etsiä.
- kysyjä2
Teillä ainakin on asenteet kohdallaan.
Näin se kuuluukin olla. Hienoa,että kumpikin voi käyttää toistensa kännyköitä. kysyjä2 kirjoitti:
Teillä ainakin on asenteet kohdallaan.
Näin se kuuluukin olla. Hienoa,että kumpikin voi käyttää toistensa kännyköitä.Mitä oikeastaan tarkoitat tuolla "hienoa, että kumpikin voi käyttää toistensa kännyköitä"? Minusta on itsestäänselvyys, että parisuhteessa autetaan toinen toistaan ja siihen kuuluu tarvittaessa se, että lainaa kännykkäänsä jos siihen on jokin syy. Itse en tosin muista kenenkään numeroa ulkoa, joten hyvin vähän tulee mieleen sellaisia tilanteita, joihin pitäisi kysyä miehen kännykkää lainaksi. No, on siinä parempi kamera, joten jossain tilanteessa olen pyytänyt ja saanut käyttää sitä kuvien ottamiseen.
- kysyjä2
Sitä,että toista ei ahdista toisen kännykän käyttö edes hiljaisessa milessäkään.
Ja ei ole salattavaa kummallakaan.
Ja yks syy on kans se,että jos ei omalla kännykällä pysty jostain syystä soittaan. Lasku maksamatta tai loppunu akku keskenkaiken. Suhteessa saattaa toista milessään vituttaa, ku toinen käyttää kännykkää vaikkei sitä sanokaan ääneen
Ja kertoja sanoi,että he voivat käyttää ilman,että tulee sanomista. - iuidtyhsr
Miksi toisen kännykkää pitäisi käyttää? Minusta on typerää olla maksamatta omaa puhelinlaskua, tai lataamatta kännykkäänsä. Kertoo ihmisestä jotain... tai aika paljon.
- iuidtyhsr
helka kirjoitti:
Mitä oikeastaan tarkoitat tuolla "hienoa, että kumpikin voi käyttää toistensa kännyköitä"? Minusta on itsestäänselvyys, että parisuhteessa autetaan toinen toistaan ja siihen kuuluu tarvittaessa se, että lainaa kännykkäänsä jos siihen on jokin syy. Itse en tosin muista kenenkään numeroa ulkoa, joten hyvin vähän tulee mieleen sellaisia tilanteita, joihin pitäisi kysyä miehen kännykkää lainaksi. No, on siinä parempi kamera, joten jossain tilanteessa olen pyytänyt ja saanut käyttää sitä kuvien ottamiseen.
Minustakin on itsestäänselvyys, että parisuhteessa autetaan toinen toista. Mutta jotenkin haiskahtaa tuollainen kännyköiden puolin ja toisin lainaaminen.
Joo, nyt keksin, mielestäni lainailu ei ole hienoa ja ihanaa, vaan oikeasti herättää epäluottamusta. Etenkin jos toisella on laskut maksamatta tai jokin muu typerä tekosyy, jonka vuoksi täytyisi lainailla kumppanin puhelinta. - näinsevaanonmeil
iuidtyhsr kirjoitti:
Miksi toisen kännykkää pitäisi käyttää? Minusta on typerää olla maksamatta omaa puhelinlaskua, tai lataamatta kännykkäänsä. Kertoo ihmisestä jotain... tai aika paljon.
Aina työttömänä ei ole varaa maksaa laskua, niin miksei sitä voisi lainata omalle kumppanilleen kännykkää/nettiä.
Ainakin minä yritän toista auttaa , kun vain kykenen. Siksihän parisuhteessa luottamus on hyvä. Ei tee tiukkaa lainata kännykkää. On kiinteä liittymä itellä ja toisella ei. En mä ny ihan naapurille mensi lainaan. Oma kulta asia toinen. - No_on_se_nyt
näinsevaanonmeil kirjoitti:
Aina työttömänä ei ole varaa maksaa laskua, niin miksei sitä voisi lainata omalle kumppanilleen kännykkää/nettiä.
Ainakin minä yritän toista auttaa , kun vain kykenen. Siksihän parisuhteessa luottamus on hyvä. Ei tee tiukkaa lainata kännykkää. On kiinteä liittymä itellä ja toisella ei. En mä ny ihan naapurille mensi lainaan. Oma kulta asia toinen.Siis ihan oikeasti? Onko työttömyys jokin syy siihen, ettei ole varaa maksaa laskuja? Minua ärsyttäisi tuollainen aivan suunnattomasti. Menisi juuri tuo luottamus. Luottamukseen kuuluu, että kumppani ei lusmuile raha-asioiden kanssa. Se että hoitaa taloudelliset asiat oikein tiukemmissakin tilanteissa eikä heti heittäydy toisen autettavaksi, kertoo kunnollisesta rispektistä kumppania kohtaan.
- täti_monica
kysyjä2 kirjoitti:
Sitä,että toista ei ahdista toisen kännykän käyttö edes hiljaisessa milessäkään.
Ja ei ole salattavaa kummallakaan.
Ja yks syy on kans se,että jos ei omalla kännykällä pysty jostain syystä soittaan. Lasku maksamatta tai loppunu akku keskenkaiken. Suhteessa saattaa toista milessään vituttaa, ku toinen käyttää kännykkää vaikkei sitä sanokaan ääneen
Ja kertoja sanoi,että he voivat käyttää ilman,että tulee sanomista.Ai jos käyttää toisen kännykkää se on merkki, ettei ole salattavaa? Höpötipöpsis. Kännykästä saa yhdellä napin painalluksella poistettua viestit ja puhelutiedot, valokuvat ym., joita ei halua kenenkään tietoon.
- täti_monica
No_on_se_nyt kirjoitti:
Siis ihan oikeasti? Onko työttömyys jokin syy siihen, ettei ole varaa maksaa laskuja? Minua ärsyttäisi tuollainen aivan suunnattomasti. Menisi juuri tuo luottamus. Luottamukseen kuuluu, että kumppani ei lusmuile raha-asioiden kanssa. Se että hoitaa taloudelliset asiat oikein tiukemmissakin tilanteissa eikä heti heittäydy toisen autettavaksi, kertoo kunnollisesta rispektistä kumppania kohtaan.
Nimenomaan. Luottamus syntyy myös tai etenkin arkisissa käytännön asioissa. Jos toinen on aina pa, laskut jää usein maksamatta, niin eipä ainakaan herätä minun luottamustani.
Kaikenlaiseen lainaamiseen suhtaudun myös varauksella. - laskujensamaksaja
No_on_se_nyt kirjoitti:
Siis ihan oikeasti? Onko työttömyys jokin syy siihen, ettei ole varaa maksaa laskuja? Minua ärsyttäisi tuollainen aivan suunnattomasti. Menisi juuri tuo luottamus. Luottamukseen kuuluu, että kumppani ei lusmuile raha-asioiden kanssa. Se että hoitaa taloudelliset asiat oikein tiukemmissakin tilanteissa eikä heti heittäydy toisen autettavaksi, kertoo kunnollisesta rispektistä kumppania kohtaan.
Työttömyys ei ole syy olla maksamatta laskujaan, en luottaisi tuollaiseen yhtään joka elää yli varojensa. Joo ymmärrän sen, että akku saattaa esim. pakkasella pettää yllättäen, mutta kai sitä kotiin asti voi odottaa että soittaa....
Kysymys oli hieman outo, mutta luotan täysin. Parisuhde tuntuisi aika raskaalta ellei luottamusta olisi.
- OnnellinenPari
Minä en olisi parisuhteessa, jos en luottaisi täysin ja tietäisi, että myös minuun luotetaan täysin.
- Luottamuspuolellatökki
Kyllä se luottamus syntyy siitä avoimuudesta ja rehellisyydestä, jos asioita ja tekemisiä aletaan salailla ja piilotella, niin alkaa sitä ihmetellä.
- iuidtyhsr
Jos ihminen oikeasti haluaa salata, hän salaa. Turha miettiä sitä mitä toinen mahdollisesti salaa. Kaikilla on oikeus salaisuuksiinsa. Enemmän sen sijaan kannattaisi miettiä sitä mitä kumppani kertoo, mitä hän ei salaa. Suhde ei kehity oikeaan suuntaan, jos vain mietitään sitä mitä salataan, ja ollaanko nyt sata prosenttisen rehellisiä.
- Luottamuspuolellatökki
helka kirjoitti:
Mitä tarkoitat salailulla ja piilottelulla?
Esimerkiksi puhelimen käyttöön liittyen, jos toisen osapuolen käytös alkaa muuttua aivan toisenlaiseksi eli kännykkä pistetään piiloon ja kuljetellaan aina mukanaan ei uskalleta edes pöydälle jättää, herää yöllä siihen, kun toinen näpyttää kännykkäänsä...
- täti_monica
Luottamuspuolellatökki kirjoitti:
Esimerkiksi puhelimen käyttöön liittyen, jos toisen osapuolen käytös alkaa muuttua aivan toisenlaiseksi eli kännykkä pistetään piiloon ja kuljetellaan aina mukanaan ei uskalleta edes pöydälle jättää, herää yöllä siihen, kun toinen näpyttää kännykkäänsä...
Hahhaa. Ihan siis naurattaa ihmiset, jotka vartioivat yhtäkkiä puhelintaan kuin valtion salaisuutta. Ilmeisesti kuvittelevat, ettei heidän käytöksessään ole mitään epäilyttävää.
Oikeasti jos ihminen haluaa salata asioita, niin se onnistuu, mikäli on yhtään järkeä päässä. - Luottamuspuolellatökki
täti_monica kirjoitti:
Hahhaa. Ihan siis naurattaa ihmiset, jotka vartioivat yhtäkkiä puhelintaan kuin valtion salaisuutta. Ilmeisesti kuvittelevat, ettei heidän käytöksessään ole mitään epäilyttävää.
Oikeasti jos ihminen haluaa salata asioita, niin se onnistuu, mikäli on yhtään järkeä päässä.Kaikilla ei sitten taida olla sitä järkeä, enkä itsekään viitsinyt katsella sitä touhua enää pidemmälle, kun tuli myös olo ettei minuunkaan luoteta.
- l.sipinen
täti_monica kirjoitti:
Oikeasti jos ihminen haluaa salata asioita, niin se onnistuu, mikäli on yhtään järkeä päässä.Miekii oon salannu jo 30v. Hyvin menee!
- iuidtyhsr
Luotan, tietty. Ellei ole luottamusta, ei ole suhdettakaan. Mutta en ymmärtänyt täysin mitä tarkoitat kumppanin "netti ja puhelin maailmalla"? Puolisollani on puhelin, minulla myös, samoin hän on netissä, minä myös.
- nonnniii
Eiköhän se tarkota,että kummallakin on omat tuttavat kelle soittaa ja viestittää ja käy eri sivustolla kuin kumppani. Ja siitä ei tule ongelmaa/pelkoa toiselle/ mustasukkaisuutta. Toinen hyväksyy toisen. Ja jos toinen saa kattoakaan kännykkää päin saattaa epäluottamusta tulla,varsinkin huonolla itsetunnolla oleville
- No_on_se_nyt
Kuten tuossa edelläkin sanottiin. Mitä haluaa salata, sen salaa. Myös silloin, vaikka luettaisi jatkuvasti toisen viestejä ja muuten räpellettäisi kännykkää. Jotenkin tässä ketjussa vaikuttaa juuri siltä, että huonoitsetuntoisilla on hillitön tarve kytätä toisen kännykkää erilaisilla tekosyillä.
- hmmmmmmm
Mitä tekosyitä sä tarvit, jos haluat tietää kumppanista, jos hän ei kerro itse vaan joudut uteleen, jos joku vaivaa sua.olkoon asia mikä hyvänsä. Ja tyydytkö siihen, jos et saa vastausta joka häiritsee.
Tässä ketjun alussa kysyttiinkin luottamuksesta. - tuiguiu
hmmmmmmm kirjoitti:
Mitä tekosyitä sä tarvit, jos haluat tietää kumppanista, jos hän ei kerro itse vaan joudut uteleen, jos joku vaivaa sua.olkoon asia mikä hyvänsä. Ja tyydytkö siihen, jos et saa vastausta joka häiritsee.
Tässä ketjun alussa kysyttiinkin luottamuksesta." jos et saa vastausta" "jos joku vaivaa sua"
Jos minua suhteessani jokin häiritsisi (ei kyllä ole häirinnyt), niin viimeinen mitä tekisin olisi kysyä suoraan, vaatia vastausta, etenkin jos asia olisi tärkeä ja häiritsi erityisen paljon. Siinä olisi aina riski, ettei toinen vastaa tai sitten vastaa ja valehtelee. Suora kysymys saattaisi myös herättää kumppanissa puolustusreaktion, ellei kysymys ole erittäin tarkkaa aseteltu. Ihmisluonnolle kun on tyypillistä peilata entisiä suhteita nykysuhteeseen ja lapsuuden koti, vanhemmat, ristiriidat yms nostavat parisuhteessa hyvin usein päätään.
Jos todella haluaa tietää ja vastauksen johonkin tärkeänä pitämäänsä asiaan, kannattaa miettiä tarkoin mitä kysyy. Mitä tärkeämpi asia, sitä enemmän on nähtävä vaivaa asian selvittämiseksi, ja sitä paremmin tunnettava kumppani, ja siten saada kumppani avautumaan. Se ei aina ole ihan helppoa. Jotenkin vaikuttaa siltä, että puhuminen vuorovaikutuskeinona on kaikesta kommunikoinnista vain 40%, yläkanttiin arvioituna.
- wäöäqwööö
98%:sti. Luotan siis täysin siihen, että mieheni ei minua petä. Hän ei takuulla hengaile missään treffipalstoilla tms. Hän on kiltti ja uskollinen mies.
Tuo 2% vajaus tulee siitä, että koska mies eli sinkkuna kymmeniä vuosia ennen minua, en ole aivan varma, kertooko mies minulle, jos entiset heilat laittavat viestiä tms. Mies ei siis pidä heidän kanssaan mitään "peliä", mutta voisin kuvitella, että olisi asiallisesti yhteydessä, jos naiset laittavat viestiä. Mies on kohtelias, eikä varmaankaan jättäisi vastaamatta. Siis vähän sellainen liiankin kiltti mies.:)
Pari tällaista yhteydenottoa on tullut tietooni. Etenkin silloin n. 3 vuotta sitten, kun meidän suhteemme vakiintui. Veikkaan että niitä on enemmänkin. Minä olen kuitenkin hieman mustasukkainen ja herkkä, joten mies saattaa jättää mainitsematta, ettei minulle tulee turhaan paha mieli... Haluaisin kuitenkin että kertoisi.
Mies ei missään nimessä halua käyttää minun puhelinta, kokee että se ei olisi edes "laillista". Kun pyydän vaikka katsomaan jotain kuvaa puhelimestani, niin ei suostu, vaan haluaa että minä näytän sen. En minäkään siis käytä miehen puhelinta. (Kuvia mm. katsellaan yhdessä.) Mutta esimerkiksi facebookissa tai muuta nettisurffailua harrastamme toistemme kainalossa, ja puhelimetkaan eivät missään piilossa ole, vaan vierekkäin pöydällä, ja molemmat kyllä näkee, jos joku soittaa tms.
Pettämistä en siis epäile, siihen luotan 100%:sti. Mutta muuten en tiedä, kertooko mies kaiken mahdollisesti minua kiinnostavan. No, tuskin sellaisia enää kovin usein tuleekaan.:) Ja mietin että keroisinkohan aina itsekään, jos kokisin että ei ole syytä kertoa... - täti_monica
Luotan kumppaniini noin 99,6 %:sesti. Kuinka paljon te ihmiset luotatte itseenne?
- öls
Erittäin hyvä pointti! Itse vuosia sitten edellisessä avioliitossani luotin itseeni täysin. Tuomitsin vahvasti ihmiset, jotka pettivät. En keksinyt moiselle mitään tekosyytä.
Mutta niinpä vain kävi, että lopulta itse päädyin toisen miehen sänkyyn... Elämä opettaa. Liian itseriittoinen ei kannata olla senkään suhteen, paljonko luottaa itseensä. Nykyisin tiedän, että en ylitä rajojani. Ei saa koskaan päästää itseään "kiusaukseen".
Miten mahtoi pettäminen ennen onnistuakaan, kun ei ollut nettiä eikä kännykkää? Mahtoi se olla vaikeaa, kun ei voinut sähköisesti paneskella...
- qolll
Päin vastoin, silloin se oli paljon helpompaa. Kun ei ollut kännyköitä, chatteja ja nettiä, niin ei puolisokaan koko ajan tiennyt, missä toinen meni. Se oli normaali tilanne. Nykyäänhän kaikkien täytyy raportoida että "töissä menee vartin pidempää", tai "Olen nyt kaupassa, mitä ostan?" jne... Soitellaan ja kysellään, että missä olet. Tai kun firman saunailtaan lähdetään, niin monta tekstiviestiä illan aikana vaihdellaan.
Ennen vanhaan vain mentiin. Nähtiin sitten kun nähtiin. Eikä kukaan kytännyt. Varmasti jäätiin harvemmin kiinni kuin nykyään. Toisaalta, vähemmän oli hoututuksiakin, ja vähemmän petettiin, kenties.
- Rautiska
Vastauksena tuohon alkuperäiseen kysymykseen: huonosti luotan. Semmoinen ilkeä paha intuitio on mulla ja kyllähän se syystä tulee. Fyysinen pettäminen on tietysti asia erikseen, mutta on olemassa muutakin epäluottamusta herättävää, kuin se. Siis asioita, joita ei parisuhteeseen halua ja niitä sitten mies salailee.
- OleTuonYläpuolella
Ketään ei voi omistaa. Mielestäni ajattelumalli, jossa huomio kiinnittyy siihen mitä kaikkea toinen voi tehdä sen sijaan, että huomio kiinnittyisi kumppaniin itseensä ja kahdenväliseen suhteeseen, on lopun alkua. Mustasukkaisuus ei johda mihinkään hyvään. Ei oman pään sisällä eikä parisuhteessa.
Itsetunto ja suhteeseen sitoutuminen on hyvä olla sillä tasolla, ettei juutu pohtimaan toisen viestejä.- xyzWoman
Juuri noin. Keskitytään elämään - mm. siihen mitä kaikkea ihanaa voi tehdä puolison kanssa, väitellä, vaihtaa mielipiteitä, heittää huumoria jne. Eikä missään nimessä keskitytä kyttämään kumppanista jotain negatiivista, virheitä, väärinkäytöksiä ym. Hermothan siinä menisi.
- Täydelliset
No meidän suhteessa ainakin menis hermot virheiden ja vikojen etsinnässä, kun ei meillä kummallakaan niitä ole :-) Huumoria, hauskaa, mukavaa, ihanaa, nautinnollista jne. semmosta kyllä löytyy molemmista pilviin saakka.
- yunaG
Täysin. Ei minulla ole oikeutta, saati halua, vahdata puolisoni puhelimen käyttöä.
Luottamuksen menettäminen tarkoittaa minun kanssani suhteen päättymistä. Luotan siihen, että puolisoni haluaa ihan aidosti olla minun kanssani. - ihmesäätöjä
Tunti-pari ruutuaikaa on terveellistä ihmisille elikä aikarajoitin päälle ja valvonta ettei mene yliajalle.
Luotan täysin. Tiedän, että fiksu ihminen pystyy juksaamaan jäämättä koskaan kiinni, jos niin tahtoo tehdä. En kuitenkaan jaksa murehtia mistään luottamusasiasta ennen kuin ilmenee tarvetta, jos koskaan ilmenee ylipäänsä.
Pidän siitä kiinni, että itse olen avoin ja rehellinen, en petkuta toista joten jos toinen ei kykene samaan, se on hänen häpeänsä. Voin ainakin elää puhtaalla omallatunnolla, kun ei kalva kieroudet mielessä.- helppoo
Se on helppoa sanoa, kun luottaa ja suhde on kunnossa. On myös helkasen helppoa väittää, että suhde olisi ohi, jos luottamusta ei olisi. Kaikki sen tietää, että jos ollaan oltu pitkään yhdessä niin hyvin harva paukauttaa suhteen poikki heti kun luottamus järkkyy. Kyllä se oman prosessinsa vaatii, jos ei vaadi niin sitten on tunteeton robotti. Pitkän suhteen loppuminen on aina prosessi, jossa ei tuskilta vältytä.
- ikäväjuttu
Luottamus = kaikki sitä haluavat, mutta kukaan sitä ei saa. Täydellistä sellaista. Ikävä tosiasia.
- bon-66
En ainakaan minä halua luottamusta yhtään sen enempää kuin sitä on tällä hetkellä.
Luottamus on siitä hankala juttu, että eri ihmiset tarkoittavat sillä hyvinkin erilaisia asioita. Minulle esim. luottamus tarkoittaa nimenomaan käytännön asioita. Sitä, että tehdään kuten on sovittu, sovittuun aikaan. Muutokset sovitaan erikseen. Raha-asioista huolehditaan. Kotitöistä huolehditaan. Estetiikasta huolehditaan (=ei jätetä omia vaatteita ja tavaroita mihin sattuu). Ollaan hienotunteisia. Riidellään siivosti tarvittaessa, ei isketä ns. vyön alle, ei koskaan. Minun henkilökohtaisia, luottamuksellisia asioita ei kerrota eteenpäin. Yms.
- kasakkaheikki
kuinka hyvin voi luottaa edes itseensä 98%?...
- onluottamuspula
Mulla on vaikea luottaa toiseen. Menneisyydellä on suuri merkitys tähän.
Olen.yrittänyt luottaa. Kumppani häärää paljon tietokoneella ja kännykänkin kanssa mennään vessaan.- Menneisyyshän
on menneessä muodossa, joka on parisuhteeseen ryhtynyt, katsoo tulevaisuuteen. Jokainen voi katsoa peiliin, onko omakaan menneisyys luottamuksen arvoinen.
En luota edes itseeni 100prossaisesti, miten voisin vaatia samaa toiselta... - bon-66
Hyvin silti näytät pärjäävän epäluottamuksen kanssa? Miten sinulla toimii itseluottamus? Oletko kysynyt mieheltäsi miksi raahaa kännykkänsä vessaankin? Ummetusta?
- Monet-
tuskin pystyy oikeasti suhteeseen vaan pettävät heti tilaisuuden tullessa.
Siksi pysyn sinkkuna, ilman vaatimuksia ja velvollisuuksia, ah mikä rauha onkaan sisälläni. - bon-66
Kumppaniin luotan 98 prosenttia. Itseeni en ihan niin paljon. Yli 90 mennään silti.
- hgjkghkf
Tuolla ylempänä oli juttua, ja siinä kysyttiin "Kuinka paljon te ihmiset luotatte itseenne?" ja puhuttiin siitä mitä luottamuksella tarkoitetaan. Minäkin haluaisin kuulla, kertokaa olkaa hyvä.
Itse luotan kumppaniini riittävästi, eli 99,5%:sesti. Samoin itseeni. Minulle luottamus merkitsee toimivaa suhdetta ja arkea. Silmiini osui kuinka muutamassa kirjoituksessa ylistettiin kumppanin puhelimen lainaamista siinä valossa kuin se olisi luottamuksen osoitus. Minulle se olisi kaikkea muuta juuri päinvastaista, etenkin jos puolison puhelinlasku olisi maksamatta. Siinä törmäsin taas ihmisten erilaisuuteen ja eri käsityksiin. Siinä missä joku kokee lainailun luottamukseksi, toinen arvioi sen siipeilyksi. - ihphiyjfj
Minä luotan täysin mieheeni, mistä olen itsekin yllättynyt. En yleensä luota ihmisiin näin lujasti, mutta miehessäni vain on jokin sellainen piirre, ettei hänelle tulisi mieleenkään pettää. Hän on aidosti yhden naisen mies. Taitaa olla yksi miljoonasta, kerrassaan harvinainen tapaus. Hän ei kyllä luota minuun sataprosenttisesti, minkä ymmärrän täysin. Kyllähän minä tiedän, että minuun voi luottaa, mutta mistä sen kukaan muu voisi tietää. Ja jos ihan totta puhutaan, niin minä kai se olisin meistä todennäköisempi pettäjä. En kuitenkaan halua menettää maailman parasta miestä, joten pidän housut jalassa kotoa poistuessani. Helpompaa se on näin. Meillä sentään pelaa hommat loistavasti makkarin puolellakin, niin tuskin edes löytäisin ketään ns. parempaa, jonka kanssa huvittaisi pettämishommiin ruveta. Ei kai hullukaan nyt täydellistä lähde vaihtamaan. xD
- pipopop
"miehessäni vain on jokin sellainen piirre, ettei hänelle tulisi mieleenkään pettää."
Ei millään pahalla, mutta et ihan oikeasti voi tietää mitä miehesi mielessä liikkuu.
- eimullamuuta
Tyttöystävä on fiksu eikä tee mitään tyhmää. Jos ei luota niin ei kannata seurustella. Kärsitään myöhemmin jos jotain tulee.
- pipopop
"Kärsitään myöhemmin jos jotain tulee."
Tuo on juuri oikea asenne luottamuksen kanssa.
- TarjoiltuTavara
Ratikkakuski mietti miten ennen netti/kännykkäaikaa pettäminen hoidettiin..
Olen elänyt ennen kännykkä ja netti aikaa. Konstit on monet kyllä silloinkin pettäjät löysi toisensa, siinä mielikuvitus on vaan rajana.
Jotkut menivät "raveihin" jotkut taas "laulukuoroon","" lenkille, kalastaan, metsästään, ylityöt, reissuhommat"" ,jne..
Muistan erään kaverin joka tapaili varattua naista kerran viikossa sanoi vaimolleen meneväsä lenkille. Juoksi parikorttelia ja menivät naisenkanssa eräälle kämpälle sillä sitä "lenkkeiltiin" hiki otsassa puoltuntii sit oikeesti meni pikku lenkille että oli syy mennä suihkuun kotiin tultua, jne.. hän kertoi tämän itse kun huikkailttin muutama tuoppi.
Sitten muutaman kerran olen joutunut tilanteeseen jossa kaveri tarvitsi alibin panoreissujaan varten se oli kiusallista kun olivat perhetuttuja.
Joillekkin pettäminen on elämäntapa josta ei pääse eroon ennenkuin vieteri väsyy se koskee niin naisia kuin miehiä.
Se johtuu monesti pettäjän huonosta itsetunnosta hänen täytyy testata jatkuvasti viehätysvoimaansa ja jos siinä onnistuu se on hänen sielulleen kaipaamaansa mannaa..
Toinen merkittävä syy pettämiseen on kokemusten puute, on menty ehkä liian aikaisin yhteen ja kokemukset jääneet kokematta.
Allekirjoitan sen aforismin jonka eräs kaveri kerran lausui noin yleensä naisista: Tavara heillä on jotakuinkin samankaltainen mutta tarjoilutavoissa on eroja..Ei tainnut sarkasmini aueta. Sitähän minä juuri tarkoitin, ettei ennen eikä nytkään pettämiseen nettiä ja puhelinta tarvittu vaan vieraat genitaalit.
Ehkä tätä aikaa ja tekniikkaa on helpompi syyttää kumppanin uskottomuudesta kuin sitä omaa rakasta mussukkaa, josta tekee niin pahaa ajatella mitään negatiivista. Siitähän voi jopa herätä ajatus, antaako itse aihetta uskottommuuteen...- rereer
Juuri näin Ratikkakuski. Nykyisin syytetään tekniikan lisäksi paljon mediaa ja nykyajan kiirettä ja muita vahingollisia elämäntapoja.
Ja syyttäminenhän on niin vanhanaikaista ylipäänsä. Ei siitä mitään hyötyä ole.
- Hoitoonjaheti
Aloittajalle sen verran että mustasukkaisuus on sairaus, hakeudu hoitoon. Kaltaisesi tyypit tekevät perhesurmat tässä maassa. Se alkaa pienestä...
- Woehelvettitätänykyaikaa
Kokeilkaapa seurustella ihmisen kanssa kuka asuu älypuhelimen sovelluksissa yöt ja päivät, wappailee, kikkailee ja skypettelee yöt pitkät ja tsekkailee innoissaan treffejä muita herutussaitteja jotka on tarkoitettu lähinnä sinkuille. Kaveeraa ja juttelee lähinnä miespuolisten seksiseuranhakijoiden kanssa kyseisillä paikoilla ''kavereiden'' toivossa. Ennen ei ollut tälläistä..
- ItsensäTuntevaN
Jos se satuttaa Sinua niin mikset puhu tuosta puolisollesi?
Ei rakastava ihminen tee sellaista mikä loukkaa toista, ei jatka ainakaan tarkoituksella. Jos koet, että se aika minkä hän viettää muiden kanssa jutellessa on pois sinulta niin silloin se on ongelma.
Mutta mikäli hän edelleen on kuin aiemminkin seurassasi muina aikoina niin ehkäpä tuon voi ajatella oikeasti viattomana harrasteena?
Jos se taas vie huomion ja ajan kokonaan pois sinusta niin on aika keskustella ja miettiä onko teillä enää rakkautta välillänne`?
Ihmisillä on tietysti omat näkemyksensä kuinka parisuhteessa ollaan mutta teillä ei taida olla näkemykset täysin samoilla linjoilla? Kaikkihan on ok vaikka parinvaihtokin mikäli se on kummallekin sopivaa..
Ehkä ihmisesi ei ymmärrä sinua häiritsevän nuo puuhailut?
- itse en tuota hyväksyisi mutta en olisikaan sellaisen kanssa, joka touhuilee muita juttuja jotka häiritsevät minua liikaa. Asiasta voisi silti puhua ennekuin lyö hanskat tiskiin.
- ItsensäTuntevaN
Meni siinä aikaa ja kaksi parisuhdetta kunnes löysin itseni ja opin luottamaan lopulta heti alusta lähtien.
Sinisilmäisyys karisi nuorena, pettämisen vuoksi mutta ymmärrys siihen ettei ollut "se oikea" toiselle auttoi käsittämään ihmisluontoa. (jotkut tosiaan päätyvät suhteeseen vain siksi, että toinen on vilpittömästi ihastunut.. se on julmaa enkä ikinä tekisi toiselle niin. Mutta olenkin introvertti eli yksin olo ei ahdista)
Nykyisessä avioliitossani voin huoletta todeta luottavani kaikessa. Voin myös lainata kännykkää, rahaa (noh niitä ei tarvitse maksaa takaisin) tai autoa puolisolleni koska aiempi sairaus herätti maallisten asioiden suhteen. - kyllä, olen selvästi ollut sellainen "siipeilijä" parin vuoden verran mutta nykyään parempituloisena se ei näytä miestäni haittaavan lainkaan kun raukka elätti minua ja makselipa muutamia puhelinlaskujakin ;) Yhdessä ollaan ja meillä on asiat yhteisiä.
Toki yksityisyyttä saa vaalia minkä parhaakseen katsoo eikä minua kiinnosta edes puolison kaverien asiat. Ei ole minulta pois vaikken kaikkea tietäisikään. Puoliso kertoo sen minkä kokee tärkeäksi kertoa.
Se on vapauttava tunne kun tajuat ettet lopulta voi muuta kuin luottaa ollaksesi onnellinen ja nauttiaksesi elämästä, siitä puolisostakin saa enemmän irti kun ei tarvitse epäillä.. Jos käy huonosti niin mitä sitten? Kuoleeko siihen? EI.
Tyhmyyteenkään ei kuole. Voi kirpaista mutta sydän vain vahvistuisi siitäkin kun ei anna liikaa köyttä katkeruudelle. Se tuntuu vaivaavaan monia ihmisiä.
Ei uudelle ihmiselle saisi ikinä kaataa menneisyyttä niskaan vaan kohdata hänet ilman painolastia menneistä.
Ehkä se kun kerran on menettänyt lähestulkoon kaiken henkeä myöten auttoi tähän "valaistumiseen". :D - sataprosenttinen
Luottamus on molemmilla. Käydään molemmat vieraissa,mutta se ei laske luottamusta.
- nähtyäja_tutkittua
Moni ei tajua, että on paljon ikäviä seksitauteja joista voi saada elinikäisen riesan. Se kondomi tuppaa unohtumaan monelta, joka ehkäisee parhaiten taudeilta. Kauhistuisitte jos näkisitte millaisia "mönkiäisiä" voi asustaa alapäässä ja vielä ns koulutetuilla ja fiksuina pidetyillä ihmisillä, kellä vaan...
- MaxWallenbergh
ei ole 100% luottamus sillä en näet luota täysin itseeni..
- lesyni
Olimme kauan aviossa, kunnioittaen vihkivalaa, kuinka moni muistaa sen! puolisoni nukkui pois muutama vuosi sitten...Olen yksinäinen ,nyt olen katsellut treffipalstoja,josko löytyisi vanhempi mies ystäväksi, arvaatteko mitä minulle tarjotaan, 50v miehet varatut, haluaa sexikumppaniksi,myös30kymppisiä sinkkumiehiä välillllä, heitä on paljon! joten näkemykseni mukaan nykyään,80% miehistä pettää...En halua toisen omaa viedä,olen muutenkin tottunut pärjäämään omillani....sääliksi käy teitä !
- LESYNI
Miksi mennä kristilliseen avioliittoon ,jos ei muista eikä kunnioita, MINKÄ VALAN ON TEHNYT?
- LESYNI
Kun ollaan nykyisin avoliitossa, ollaan juuri tavattu vain sexin merkeissä, ensi huuma kun haihtuu alkaa uuden haku.. sehän on odotettavissakin,että näin käy ,mitään rakkaudesta kaikki ei tiedä mitään .
- LESYNI
Olen ylpeä, kuulun siihen ikäluokkaan,nuorena rakastuttiin siihen oikeaan, sitten mentiin naimisiin, nopeasti tuli lapset,ei tarvinnut suunnitella. Ei huudeltu ulkopuolisille intiimejä asioita..liitot kesti hyvin,toisilla ei kun rakkaus ei kestänyt.. mutta meitä onnistuneita on kuitenkin..meillä oli paljon taloudellisia vaikeuksia ym. mutta niistä selvitään jos ollaan kasvettu yhteen...Vaikeudet vahvistaa...."ei ajateltu että kaikki tässä ja nyt minulle"
- Yhteisönkannustus
Komppaan nimim..(LESYNI,n) ajatuksia.. Nykymeno on niin pinnallista nautintojen ahmimista,kokemista monet nuoret ei kestä vastoinkäymisiä vaan luovuttaa helposti heti kun sellasia tulee eteen.
Siinä moraali ja läheisen arvostus saa väistyä. Kun aikansa juoksee kukasta kukkaan, niin tilalle tulee tyhjyys, turhautuminen, alkoholismi päihteet, joillekkin hurahdus uskontoon,jne..
Aikaisemmin 40-50 luvulla syntyneillä arkielämä oli työntäyteinen onnistuminen siinä kasvatti yhteenkuuluvuutta läheisen kunnioitusta.
Nykyään perusasiat toteutuu ehkä liian helposti. on aikaa turhanpäiväiseen fiilistelyyn ja vehtailuun.
Toki kyllä aikaisemminkin vieraissa juostiin (joillakin vietti oli niin voimakas ja kenties oli tehty vääriä valintoja parinvalinnassa) mutta yhteisö katsoi sitä pahalla.
Nykyään yhteisö jopa hyväksyy ellei kannusta pettämistä.- epjpoe
En väitä etteikö erot olisi yleistyneet, mutta huomautan että erot ovat yleistyneet myös vanhemmassa polvessa. Tunnen lukuisia 50-luvulla syntyneitä, jotka ovat eronneet viimeisen 10v vuoden sisällä, nyt kun lapset ovat aikuisia. Ei todellakaan ole harvinaista erota pitkästäkään suhteesta.
- niinpä_niin
On tää some aika vienyt monet mennessään ja sitten tajuaa et hetkonen mähän isken vierasta mistä en tiedä mitään...itse annan miehenä piupaut noille netti sivustoille, rahaa ne vaan yleisesti repii kaiken maailman profiileja ja potaskaa...Menee baariin ja iskee naisen sieltä itsekin muijan löysin.
- rereer
Tarpeeksi ja riittävästi luotan.
Aika mielenkiintoinen näkemys joillain luottamuksesta. Kulminoituu pelkästään siihen, ettei toinen ikinä eikä missään tapauksessa vehtaa kenenkään toisen kanssa. Millään muulla ei ole väliä, kuten esim. itse suhteella puolisoon. Tämä hiukkasen huvittaakin. Vielä enemmän se, että pystyisi 100% varmasti tietämään, jos kumppani someilee toisten kanssa, ja tai on jopa eksynyt vieraaseen petiin. Mitään tällaista kun ei vain voi tietää varmasti.- jar3
Ja vaikka tietäisi varmasti, ettei toinen harrasta nettiseksiä tai oikeaa seksiä muiden kanssa, ei silti voi tietää mitä toinen ajattelee.
- silläse
Kyllä minä luotan 100% kumppaniini. 100% niistä on myös pettäneet. Elämä vaan on sellaista mutta mitä sitä suremaan.
- elä
Tuo on vähän sama kuin entinen tuttuni aikoja sitten: oli reilu kaksikymppisenä tavannut neljä kertaa "elämänsä miehen", ihanan, luotettavan. Heti kun suhde vakiintui, mies alkoi pahoinpitelyn.
Elämä ei vain ole sellaista. Niin entinen tuttavani kuin sinäkin "luette" ihmisiä väärin. Muuten ei ole mahdollista tulla jokaisessa suhteessa petetyksi/pahoinpidellyksi. - silläse
Niin luenkin, mutta jotain olen kuitenkin oppinut jo tulevan varalle. Olen lopettanut ihmisen hyväksymisen ja ymmärtämisen. Kavahdan heti ihmisiä jotka sanoo, että minun kanssa on hyvä olla kun voi olla oma itsensä. Valitettavasti niin tekee kaikki ihmiset minun seurassani joten olen alkanut ottaa etäisyyttä ihmisiin. Jos ei edes viitsi yrittää skarpata minun seurassa niin sehän on merkki että tulevaisuudessa minua kohdellaan kuin turhaketta. Jos joku on minusta kiinnostunut niin vastaan jos vastaan viesteihin, perun tapaamisia jos ei huvita ja en enää selitä kellekään mitään. Omat asiat pidän omana tietonani. Elän täysin minä itse elämäni keskiössä. Jos sulla ei ole töitä, ystäviä, harrastuksia tai pää kunnossa tai löytyy runsasta päihteiden käyttöä niin ei kiinnosta ja mene kasvamaan muualle. En halua ihmistä jolla on joku kasvuprojekti meneillään. Minä kun en enää kannattele, maksa ja kestä mitään keneltäkään. Jos aikuinen ihminen ei pärjää yksin niin on sitten pärjäämättä. Tämä hoitola on kiinni. Täytyy sanoa, että oma onnellisuuteni ja elämäni laatu on kohentunut tämän jälkeen 120%
- urtsukainenvainen
Ei se järvikään soutamalla kulu ja joka vierasta käyttää se omaansa säästää. helpompi vahtia kapallinen kirppuja kuin yhden naisen v...u.
- Kapallinen
(Urtsukainenvainen) kirjoitti:.. "helpompi vahtia kapallinen kirppuja"?? Mikä on kapallinen?? Onko se naisen sukuelin vai mikä??
- ilonaX
Kappa on ainakin vielä torimyyjien käytössä oleva vanha mittayksikkö.
- Kappajasalusiini
Yeap, mutta sehän on myös nimi verholle. Ja montaa muutakin ...
- 0la
Jos et tiedä mikä on kappa,käy torilla ja kysy perunan myjiltä mikä on kappa.
- 0la
Ei mun tarvitsee ottaa sellaisia murheita,luotanko vai en.en minä voi ketään omistaa,ei me asuta jossain sulttaanien maassa missä mies omista monta muijaa,kävisi kyllä minullekin jos joku maksais kulut.
- onnellinen34v
En luota vaimooni ja itse asiassa olen lähes varma että käy vieraissa silloin tällöin. En ole asiasta hänelle maininnut kertaakaan liki kymmenen aviovuoden aikana. Miksi olisin?
Jos ehkäisystä huolehtii, niin mitä haittaa siitä on. Ei kai kukaan petä toisen mieltä pahoittaakseen, vaan tyydyttääkseen luonnollisia tarpeitaan. Kyllä jokainen aikuinen ymmärtää että avioliiton ulkopuoliset suhteet ovat usein pitkän ja onnellisen liiton perusta.
Asioita ei tarvitse aina tehdä salassa, vaan yhdessä nauttien. Kannattaa asiaan liittyen kurkata vaikka Wildclub.fi - Nainen28v
Moi kaikki. Kerron oman näkökulmani tässä. Olen ollut mieheni kanssa naimisissa kohta 10 vuotta. Luotamme toisiimme 100% tällaisissa asioissa. Eri juttu jos pyytää miestä tuomaan kaupasta jotain, siihen ei voi 100% luottaa et tuo :D mut siis kaikissa vakavissa asioissa voidaan luottaa toisiimme.
Avioliitto perustuu luottamukseen, kunnioitukseen ja siihen, että tahtoo joka päivä rakastaa ja tehdä puolisonsa onnelliseksi. Huomio siis, se on täysin tahdon asia! Se on joka päiväistä kamppailua, että muistaa tämän. Kun molemmilla on samat elämänarvot ja käsitykset pettämisestä ym niin ei tarvitse vähääkään epäillä toista. Ja ollaan niin läheisiä ja avoimia että kyllä sen huomaisi jos toinen muuttuisi. Yhteinen usko, molemmat pitää pettämisen syntinä ja kauhistuttavana, omatunto ja järki tallella, halu tahtoa ja rakastaa sitä omaa puolisoa joka päivä elämän loppuun saakka. Siinäpä se.
Nyt joku nauraa et onpa ryhmä, naiivi ym mut ei tätä voi ymmärtää jos ei ole itse kokenut jotain niin aitoa ja syvää kuin me ollaan yhdessä koettu. Ja jumalan sanalla kaks ihmistä yhdistetty, se on molemmille pyhä asia. Mut näitä on harvassa nykyään, kun pettämisestä ja parinvaihdosta on tehty yhtäkkiä normaalia ja tavoiteltavaa :O voi miten paljo se tuottaa vaan surua ja murhetta, aito onni usein kaukana. Ja varsinkin lapset kärsii. Välillä mietin mikä ihmisiä oikein vaivaa..
Enkä sano ettenkö olisi koskaan himoinnut ketään toista tai jopa ihastunut toiseen liittomme aikana.. olen kyllä, mutta juuri näissä se tahdon asia tulee esiin. Tahdon rakastaa miestäni, ja teen työtä sen eteen ja hylkään parhaani mukaan kaikki muut ajatukset joita ei voi estää tulemasta, mutta voi estää toteuttamasta.- Yönjatkoja
Hienosti kirjoitettu, olen täysin samaa mieltä yhteneväisistä näkemyksistä ja tahdon asioistahan tässä elämässä ja sitoutumisessa on kyse.
- LESYNI
Nainen 28 puhuu kuin minä,puhuisin olin myös hyvin nuori ja ajattelin samoin...noudatimme samoja periaatteita...muistaen kunnes kuolema eroittaa..olematta kuitenkaan uskovaisia. en kuitenkaan halua tuomita ketään,eihän kaikki löydä oikeaa elämänajaksi !
- Kapallinen
(OLA)
Mä en uskalla kysyy torimyyjältä varsinkaan jos se on nainen mikä on "kapallinen"?
Koska se voi suuttua, ja heittää pernat päin lärvii, enkä myöskään Kappalaiselta koska hän voi kokea sen vit**iluna.
Siis mikä eteen kun ottaa niin vimmatusti eteen?? - Enolevankilanjohtaja
Luotan 101 %:sti. Mikä tarkoittaa sitä, että hän saa mennä, tulla, soitella, netittää, solmia suhteita miehiin ja naisiin aivan oman mielensä ja halunsa mukaan ja elää sellaista elämää kuin itse tahtoo.
Mikä minä olen ketään määräämään ja kahlitsemaan. Kaikkien parisuhteitten pitäisi perustua aivan muunlaisille asioille kuin epäilemiselle, kyttäämiselle ja luulotautiselle pelolle siitä, mitä toinen tekee silloin kun ei ole itse paikalla. Se on kipeää ja kertoo vain sen ihmisen pään pipistä joka vahtii.- loppuelämänisuhde
Täysin samaa mieltä.
- ilonaX
Samaa mieltä.
- granaattiomenainen
Luota häneen, jota rakastat, saatat pettyä.
Rakasta häntä, johon voit luottaa, etkä pety.- SärkynyEiLaastariaKaipaa
Luota häneen, jota rakastat ja saatat pettyä.
Rakasta häntä, johon voit luottaa, etkä pety. - CamelBootsitjalassa
"On ehdottomasti onnellisempaa luottaa ihmisiin vaikka silloin tällöin pettyisikin kuin olla luottamatta."
Sillä millainen ajatus- ja asennemaailma on sellaisella ihmisellä, jonka päivät ja elämä täyttyvät epäilemisestä ja luottamuspulasta, harhaisista luuloista ja oman pään olettamuksista?
Rakastaminen tarkoittaa, että rakastaa siitä huolimatta vaikka toinen astelee joskus muita polkuja. Jos sitä ei kestä, ei mitään rakkauttakaan ole olemassakaan. Oikeaa sellaista.
- SiihenAstiKunnes
Mulla itselläni ainakin luottoa löytyy siihen asti, kunnes kumppani kärähtää, jos kärähtää. Ja kyllä se käry vaan aina käy, jos toinen lähtee kyntämään vieraita vesiä. Sen on elämä opettanut, kaksi aikaisempaa vakavaa suhdetta kaatunut tuohon kumppanini uskottomuuteen.
Mutta en mäkään muijaani kyttää millään tavoin, että tosiaan kyllä sitä luottoa täytyy aina sen verran löytyä. Eli en tongi hänen puhelintietoja enkä pommita perään saati kuulustele jälkeen päin, kun hän lähtee joskus viettämään kavereidensa kanssa tyttöjen iltaa ja näin.
Hän kyllä tietää taas myöskin, että mä en periaatteestakaan petä häntä, koska mä olen kuitenkin hänet ottanut mun elämääni noinkin tärkeäksi osaksi kuin mitä hän on. Ja että mä nostan kytkintä samantien, jos hän tosiaan pettäisi mua. Ja uskoisin hänen tekevän samoin, jos itse kävisin uittamassa pelivehkeitäni jonkun toisen naisen herkussa. Onhan tämä ehkä jonkin asteista kauhun tasapainoakin, jos tämän haluaa sellaiseksi vääntää, mutta hyvinpä tää meidän juttu on toiminut jo useamman vuoden ajan. - aulikki58v
Luotan aviomieheeni. Yhdessä ollaan oltu yli 30v. Olemme molemmat reissanneet myös omien ystäviemme kanssa. En viitsi pilata omaa elämääni epäilemällä aviomiestäni. En ole koskaan pettänyt häntä, jos pettämisellä tarkoitetaan suhdetta toiseen mieheen. Pettymyksiä olen varmasti miehelleni aiheuttanut, kuten hänkin minulle. Liittomme on kuitenkin kestänyt, vaikka kriisejä on ollut. Puhumalla niistä on selvitty. En lue mieheni tekstiviestejä enkä seuraa, millä sivustoilla hän käy. En yksinkertaisesti viitsi nähdä vaivaa.
- Aboriginaali
Sotkevatko e-pillerit rakkauden molekyylit?
26.8.2008 14:06 Pentti Huovinen.
Munasolun irtoaminen, ovulaatio, tapahtuu kuukautiskierron keskivaiheilla. Ovulaation aikaan munasolun hedelmöittyminen on todennäköisintä. Samalla tapahtuu miehen ja naisen välillä erilaisia tiedostamattomia asioita molempiin suuntiin. Amerikkalaiset tutkijat ovat haastatelleet naisia kuukautiskierron eri vaiheissa. Miehiltä tuli naisille ovulaation aikana enemmän puhelinsoittoja, mutta myös yllätyslahjoja ja muita huomaavaisuuden osoituksia. Toisen tutkimuksen mukaan sriptease-tanssijat saivat mieskatsojilta kaksi kertaa enemmän tippiä ovulaation aikana verrattuna kuukautisten aikaan.
Miehen ja naisen suhteeseen vaikuttavat feromonit, viestejä välittävät hajuttomat molekyylit. Niitä aistitaan nenän takaosassa olevan vomeronasaalisen aistinelimen kautta. Tiedetään, että miesten kainalohiestä valmistetun uutteen haistelu suurentaa merkittävästi keltarauhashormonin pitoisuuksia naisen veressä. Tämä hormoni säätelee munasolun kypsymistä ja irtoamista. Ensimmäisissä feromoni-hajuvesitutkimuksissa hajuvettä käyttäneet naiset havaitsivat kolminkertaisen määrän erityyppisiä intiimejä tapahtumia kuten suutelemista ja halimista miestensä taholta. Miehen kainalon feromonieritteillä on ehdotettu olevan myös naisia rauhoittavaa ja rentouttavaa vaikutusta.
Jo klassikoksi muodostuneessa tutkimuksessa naisten annettiin haistelun perusteella valita itselleen mieluisin T-paita joukosta T-paitoja, joita useat eri miehet olivat pitäneet yllä kahden vuorokauden ajan käyttämättä mitään hajusteita. Naiset valitsivat useimmin sellaisen miehen T-paidan, jonka kudostyyppi oli erilainen kuin heidän omansa. Elimistön solujen MHC-kudostyypin (major histocompatibility complex) arvellaan vaikuttavan eritteiden laatuun. Kudostyypillä on taas vaikutusta suvun jatkamisen onnistumiseen. Tiedetään, että koe-eläimillä sikiö abortoituu useammin, jos uroksen ja naaraan MHC-kudostyyppi on samankaltainen. Luonnon tavoite lienee edistää kudostyypiltään erilaisten pariutumista.
Suomen johtaviin psykiatreihin kuuluva professori Matti O. Huttunen toteaa hiljattain Duodecim-lehdessä julkaistussa kolumnissaan, että ehkäisypillerien on havaittu vievän naisilta kyvyn haistaa miesten MHC-kudostyypistä aiheutuvia tuoksueroja. Vielä ei tiedetä, kuinka e-pillerit vaikuttavat feromonimaailmaan. Siksi ei myöskään tiedetä, paljonko vaikutusta niillä on kumppanin valintaan. Koska e-pillerit ovat suosittu ehkäisykeino nuorilla naisilla, lisätutkimukset ovat enemmän kuin aiheellisia.
------------------------------ - KiintoistaMielen
Valaiseva ja informatiivinen tuo "APORIGINAALIN" kommentti. Olen tutustunut jo aiemmin siihen. Muistan että joossain diskossa testattiin naisia ja miehiä juurikin näillä "tuoksuilla"??
Siis parinvalinta ja yleensä pariutuminen ei ole aina järkisyihin ja rationaaliseen ajatukseen perustuvaa. Vaan siinä enemmänkin luontaiset vietit ohjaa kuin kylämä järjellinen harkinta. Mielenkiintoista. - luottamusmenijokauansit
ei tarvii kovin kummonen mies olla kun paljastuu usein et pettää...
- vahva_luottamus
Sataprosenttisesti tiedetään, että kumpikin saa vierasta! ;)
- Aviksessa
Luotan satarosenttisesti saavani taas vierasta. Saahan rouvaki ni miksen minäki?
- yks_varattu_mies
Mites toi puhelin ja netti luottamukseen kuuluu, ei kai kukaan kailota "rakastajan" kanssa puhelimessa...ja voihan sitä aina selaushistorian poistaa koneelta lopettaessa. Mulla ei tulis mielenkään kytätä kumppanin puhelinta tai yhteystietoja, jos ei luttamusta muuten ole niin sitten on parempi lähtee kävelee. Naurettavaa kytätä toisen puhelinta tai nettailua, aikuisen ihmisen, on parempaakin ja tähdellisempää tekemistä.
- Etu-Jorma
tutkin sen puhelimen joka aamu ja ilta ja teen ruumiintarkastuksen iltaisin. T: Jorma
- hyvaparisuhde
Luottamuksen puutteesta kertoo muutkin asiat arjessa kuin puhelimen käyttö. Jos alkaa epäillä kumppania joka vie vessaankin oman puhelimensa ja valvoo sitä kuin tehohoidon tarpeessa olevaa niin... sanomattakin selvää että pakkailisin tavaroita. Kannattaako luottaa vai ei .
Pettämistä ei voi toinen estää. Mutta sen jälkeisiin tapahtumiin voi fiksumpi vaikuttaa. - tekiväärin
Minäkin luotin, nyt paljastu melkein viisivuotinen seksisuhde toiseen naiseen.
Silläkös ei minun kans mikään kiinnostunu. Mummilla jaPappalla oli,mutta kait olosuhteiden pakosta kun ilman toista ei pärjännyt.Nyky parit ei tuohon yllä vaikka mikä olis.
- pettynytpekko
Moikka kaikki!
Olen mallia Mies ja olen lukenut näitä juttuja jo jonkin aikaa, täytyy sanoo et täältä saa parhaat naurut.
Hyvät miehet älkää tuhlatko aikaanne suomalaiseen naiseen JOS haluat olla onnellinen.
Ottakaa katse ulkomaille siellä on naisia pilvinpimein vailla oikeeta rakkautta , suomi nainen haluaa vain rahaa ja jos ei rahaa ei rakkautta. (Oma mielipide)
Mut tsemppiä- Puhupukille
Tähän tekee mieli sanoa ja sanonkin: jospa suomalaiset naiset joutuvat loppujen lopuksi tyytymään vain siihen rahaan kun mitään muuta ei tipu eikä lirise eikä varsinkaan sitä "oikeeta rakkautta". Siis sitä, mistä kukaan ei oikeasti tiedä yyyhtään mitään.
- Aboriginaali
Tutkimus: Seksihormonit ajaa kauniita naisia salasuhteisiin.
Sinkkuelämää-sarja kertoo kauniiden newyorkilaisnaisten vilkkaasta seksielämästä.
Kauniit naiset voivat syyttää parisuhteen ulkopuolisista seksisuhteista osin hormoneitaan. Yhdysvaltalaisen tutkimuksen mukaan naiset, joilla on eniten estradiolia, tuntevat itsensä viehättävämmiksi ja hyppäävät muita helpommin salasuhteisiin.
Teksasin yliopiston tutkimuksessa oli mukana yli viisikymmentä 17–30-vuotiasta naista. Heiltä otettiin estradiolitason määrittämiseksi kaksi sylkinäytettä kuukautiskierron eri vaiheissa, minkä lisäksi heiltä kysyttiin taustatietoja heidän seksuaalihistoriastaan. Naiset arvioivat itse omaa viehättävyyttään, ja tämän jälkeen kaksi mies- ja seitsemän naispuolista opiskelijaa antoivat oman arvionsa heidän ulkonäöstään.
Tulokset osoittivat, että seksuaalisella vetovoimalla ja estradiolilla on selvä yhteys. Korkeimpaan estradioliluokkaan kuuluvat naiset olivat kaikkien arvioijien mukaan viehättävimpiä, keskimäärin tyytymättömämpiä nykyiseen suhteeseensa, vaihtoivat useammin puolisoa ja olivat taipuvaisempia salasuhteisiin.
Estradioli on tärkeä naishormoni, joka vaikuttaa muun muassa munasolun vapautumiseen.
Tutkimusta johtaneen tohtori Kristina Duranten mukaan tulokset voivat selittyä sillä, että kauniilla naisilla on yhtäältä korkeammat standardit puolisonsa suhteen, mutta myös enemmän tyrkyllä olevia miehiä. Kun vastaan tulee korkealaatuisempi tapaus kuin nykyinen mies, kiusaus puolison vaihtoon tai rakastajaan on suurempi.
Tulokset myös osoittivat, että kauniit naiset eivät juuri harrasta satunnaisia syrjähyppyjä, vaan pikemminkin kulkevat suhteesta toiseen.
Tutkimuksen julkaisi Biology Letters
-------------------------------------------------- - Diibadaaba10
Minun mielestäni ei ole parisuhteessa kaikki hyvin jos ei pysty luottamaan toiseen täysin. Kumppanin pitäisi olla sellainen ihminen jolta ei tarvitse salailla asioita ja johon voi turvautua. Itse tiedän pystyväni luottamaan 100% kumppaniini.
- pettäjää
Mää oon pannu toista muijaa kohta 5 kuukautta vaikka oon jo naimisis
- Aboriginaali
Kissimirristä tiikeriksi kerran kuukaudessa
Nyt se on selvinnyt miksi tuo rakastamamme kissimirri muuttuu arvaamattomaksi tiikeriksi kerran kuukaudessa. Tuoreessa amerikkalaisessa tutkimuksessa kerrotaan miten naisten kuukautiskierrolla on suora yhteys naisten aivoihin ja siihen miten hänen mielialansa voi yhtäkkiä muuttua.
Todennäköisesti hormonitasojen vaihtelu vaikuttaa tähän muutokseen aivotoiminnassa.
Tästä löydöksestä Cornellin Yliopistossa ja Rockefellerin Yliopistossa (molemmat yliopistot sijaitsevat New Yorkissa) työskentelevät tutkijat toivovat lisää tietoa monen naisen kokemista kuukautisia edeltävien päivien oireista (pre-menstrual syndrome, PMS). Jopa 80% naisista kokevat jonkinasteisia PMS-oireita. Premenstruaalisyndroomaan kuuluu lukuisia fyysisiä ja psyykkisiä oireita. Oireet ilmenevät kuukautiskierron puolestavälistä kuukautisten alkamiseen asti. Tavallisimpia fyysisiä PMS-oireita ovat turvotus, rintojen kipuherkkyys, vatsakivut, pahoinvointi, voimakas väsymys, päänsärky, lihassäryt, ruokahalun muutokset, jopa suoranainen ruoan himo varsinkin tiettyihin ruoka-aineisiin, ummetus, ripuli, painon kohoaminen ja häiriöt yöunessa. Psyykkisiä PMS-oireita ovat mm. ärtyneisyys ja arvaamattomat mielialan vaihtelut. Levottomuus, itkuherkkyys ja keskittymisvaikeudet ovat tavanomaisia, sekä alakuloisuus, jopa masennus.
Psyykkiset oireet ovat usein hankalammat sietää kuin fyysiset. Kun muutoin sopuisa puoliso, äiti, ystävä tai työtoveri muuttuu yllättäen riidanhaluiseksi, kärttyiseksi ja mistä tahansa syystä itkeskeleväksi, saattaa kyseessä olla PMS-oireyhtymä. Yleisimmillään PMS-oireet ovat 30-45-vuotiailla naisilla. Varsinaista lääkitystä ei näihin vaivoihin ole olemassa. Kipulääkkeet lieventävät useita fyysisiä oireita. Niihin ja myös psyykkisiin oireisiin kannatta kokeilla reipasta liikuntaa raittiissa ilmassa. Seksin on todettu helpottavan oireita. Mutta miten lähestyä karjuvaa tiikeriä hellästi ja ymmärtävästi onkin jo toinen asia.
Aivotason muutokset löytyivät magneettiresonanssikuvauksilla (MRI) kun naiset kuukautiskierron eri vaiheissa suorittivat erityyppisiä tehtäviä. Naisten aivot skannattiin MRI:llä 1-5 päivää ennen kuukautisia ja 8-12 päivää kuukautisten jälkeen. Samanaikaisesti naisille näytettiin negatiivisia, neutraaleja tai positiivisia mielleyhtymiä synnyttäviä sanoja (esim. raiskaus, syöpä, kirjahylly, pyörittää, hellä, iloinen). Haasteisiin kuului myös ratkaista yksinkertainen kognitiivinen tehtävä. Kognitiivinen psykologia tutkii ihmisen tietoa käsitteleviä prosesseja, esimerkiksi muistin, oppimisen, ajattelun, havaitsemisen, tarkkaavaisuuden, luovuuden ja ongelmanratkaisun toimintaa.
Skannauskuvat osoittivat, että ns. orbitofrontaalinen kerros, joka aivoissa mm. kontrolloi tunteita ja säätelee ilmaisukykyä, oli paljon aktiivisempi kuukautisia edeltävinä päivinä. Kuukautisten jälkeen kognitiiviset tehtävät ja tunnepitoisten sanojen lukeminen ei aiheuttanut samanlaista aktiviteetin lisäystä.
Lue enemmän tutkimuksesta (englannin kielellä) tuoreessa tiede-lehdessä Proceedings of the National Academy of Sciences tai lehdestä New Scientist.
Lähettänyt christer sundqvist .
--------------------------- - yutyr
Parisuhteessa ollessa ei kannattaa aina luottaa. Se on mukavampaa kuin kyttääminen, joka varmasti tuhoaa hyvänkin suhteen. Ja luottamus toimii tarvittaessa myös toisinpäin: ex-mieheni oli todella hyvä käyttämään rahaa. Kaikki rahat meni aina mitä tuli, nopeasti. Tähän opin myös luottamaan.
- Trustmee
Paras tapa selvittää onko joku luottamuksen arvoinen, on antaa hänelle 100% luottamus.
- MitenKorjaatte
Miten toimitte, kun on syytä uskoa, että puoliso tai puolipuoliso harrastaa ulkopuolisia suhteita. Ihminen on hyvä valehtelemaan ja hyväuskoinen uskoo helposti.
Miten kannattaa toimia. Onko todellista mahdollisuutta korjata tilanne.
Naisethan ovat väkivaltaisissakin suhteissa vuosikymmeniä. - Aboriginaali
Suurin ongelma on kait se, että naiset eivät ole käyneet armeijaa, joka kouluttaisi perusasoita ja panosi naiset ruotuun.
Nyt tilanne näyttää vihdoinkin jo paremmalta.
_Ennätysmäärä naisia haki asepalvelukseen.
Porin Prikaati veti eniten hakijoita.
http://yle.fi/uutiset/ennatysmaara_naisia_haki_asepalvelukseen__porin_prikaati_veti_eniten_hakijoita/8713818
---------------------------------------------------------------------- - EnTiä-
Näin ahneuden ja itsekesksisyyden aikaan on luottaminen vaikeaa, eteenkin kun toinen räplää puhelintaan jatkuvasti.
- tahdonko__
No ei ole luottaminen yhtään vaikeaa. Valitsee vain sopivan kumppanin. Esimerkiksi ei liian ahnetta, tai itsekeskeistä.
- Näinjanoin
Minulle on aivan sama, mitä mieheni puhelimensa tai netin kanssa touhuaa - luultavasti ei mitään sen kummempaa kun ei tuo niiden vehkeiden kanssa vehtaa.
Perusluottamus on 100 %, mitä muuta se voisi parisuhteessa olla, ainakaan sellaisessa jossa on hyvä olla ja joka toimii? Uskon mitä mieheni sanoo ja luotan siihen, että hän rakastaa minua ja arvostaa minua niin, ettei tee mitään sellaista joka loukkaa minua. Samaa pätee myös minuun ja toimintaani.
Luottamus lisää luottamus, kontrollointi kontrollin tarvetta - luottamusmennyt
En luota kumppaniin, koska hän on jäänyt muutaman kerran valheesta kiinni, vaikka kuinka väittää rakastavansa. Kerran luottamus häviää, niin ei sitä heti saa takasin.
- Eijunalauta
Kannattaisiko nukkua yöllä ei ylistellä täällä yksinkertaisuuttaan.
- tasapeli
Mitä sitten, mitä valehteli, oliko asia edes suutumisen arvoinen. Luota itsesi, et voi ketään omistaa, pidä itsesi mielenkiintoisena, hän pysyy rinnalalasi.
- tasapeli
Mitä hittoa minulle kuulluu, mieheni intiimi elämä, puhelinta koskee kirjesalaisuus. En tutki koskaan, en kyttää, en vainoa, tiedän olen ykkönen, vaikka mitä tapahtuisi.
- avautuneetsinisilmät
En todellakaan luota! Sain juuri lukea miten nainen on viettänyt öitä toisen miehen (lähes naapurin) kanssa. Kävi ilmi tyttären whatsap -viesteistä, jossa käy ilmi että avovaimo on juossut yöllä toisen miehen luona. Nyt alan olla kypsä tilanteeseen, ei todellakaan ole eka kerta. Avovaimo pitää puhelintansa aina lukittuna eikä suostu että katsoisin sitä ikinä tai edes koskisin. 100% varma että pettää mua, selvinpäin tai sitten kännissä, kännissä on aina ollut tuolla kun minä tiedän. Kaikkein pahinta tässä on että avovaimoni tietää että olen "sinisilmäinen". Ja että pystyy puhumaan itsensä pois tilanteesta ja vastuusta niin että vaan yksinkertaisesti kieltää tapahtumat ja esittää tyhmää. Nyt on loppu tollaset huoran elättämiset menkööt ryyppäämään ja naimaan muita äijä sinkkuna. Kaikenlisäksi irtisanoin oman asuntoni 2pvä sitten, kun kaikki oli vielä muka "hyvin".. Kieroja ihmisiä maailma täynnä, kuvottaa tuo ihminen yli kaiken.
- Paskankanssaelänyt
Kaikki naiset eivät uskalla edes ajatella mitä se ukkokulta siellä netissä etsii. Erota ei uskalleta ei millään, koska joutuisi ihan itsenäisesti elämään. Itse kyllästyin jatkuvaan netissä roikkumiseen ja kännyn sammuttamiseen kun minut lähellä hoksasi. Pistin paskan pihalle. Asuttuaan kaksi viikkoa erossa perheestään, hän löysi netistä itselleen uuden naisen. Arvatkaa vaan uskonko että kahdessa viikossa sen bongasi! Pelannut peliään varmaan kauan. Nyt alkaa tämän uuden kanssa sotkemaan lastensa elämää oikein urakalla. Kusipää mikä kusipää. Netti on pettäjän taivas. Älkää naiset olko lapsellisia ja sinisilmäisiä.
- enikinä34556
En luota yhtään
- äläluota
exän kanssa en yhtään ja siksi on exä. pelasi ja touhusi koko ajan. pelle.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä692311Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721772Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on711450Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461437Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2481406- 831242
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421215IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3701195- 1281175
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3391141