Kysymys:
Kuinka yksi ainoa ihminen voi pilata palstaa ..
Vastaus:
Juu, kirjoittelemalla kaiken aikaa monilla eri nimillä - ja antaen siten kuvan että monet ihmiset olisivat kirjoituksissaan samalla linjalla kuin hän .. (mikä siis on valhe - todellisuudessa hän on yksinäinen ja säälittävä ihminen joka syyttää muita yksinäisyydestään - ja jolla tämän tunteensa seurauksena on jonkinlainen sisäinen tarve tulla esiin ja tekee sen puhumalla potaskaa ihmisistä - tällä kertaa Jumalaan uskovista).
Tätä ei ehkä heti tule ajatelleeksi, mutta kun on aikansa palstaa seurannut niin tämä tulee selvästi näkyviin. Tällainen pusikoissa poukkoileva henkilö tekee sitten erilaisten nimimerkkien takaa kaikenlaisia valheellisia syytöksiä niitä vastaan jotka ovat hänen kanssaan eri mieltä ja kirjoittelevat yhdellä nimimerkillä - koska heitä voi syyttää nimellä.
Tällä tavalla yksi ihminen voi pilata palstaa .. tämä alkaa kuitenkin näkymään muille .. jos he seuraavat palstan kirjoituksia.
alex
Kuinka yksi ainoa ihminen voi pilata palstaa ..
34
104
Vastaukset
Toedoksi alexille, että vaikka loukkaannut kirjoituksistani, käytän vain tätä yhtä nikkiä, eikä ainakaan tätä nikkiä käytä kukaan muu.
Asiaakin pitää tietysti olla, joten totean vielä, että jumalanpalvelukseen voi mennä samanmielisten kanssa hymisemään. Liian herkät yksilöt karsiutuvat täältä ihan Darwinin sääntöjen mukaan. Viimeistään siinä vaiheessa rakas alex, kannattaa lopettaa, kun alkaa vaikuttaa yöuniin.
Tietysti olemattoman jeesuksen olkapäätä vasten ei voi edes lohduttautua näitä rienaavia sanoja lukiessaan.- pyhpyh
Jeesus elää!
pyhpyh kirjoitti:
Jeesus elää!
Ja jos tarpeeksi usko, myös elvis elää ja lehmät lentää. Valitettavasti se nyt ei vaan vastaa todellisuutta, mutta sopivalla lääkityksellä se jeesus siellä pään sisällä saadaan kyllä aisoihin.
Nyt sua ahdistaa se päänsisäinen jeesus pistämään jonkun älyllisesti ylivertaisen kommentin, kuten aiemminkin. Mutta hillitse sitä päänsisäistä jeesusta ja anna sille ihan aikuisten oikeasti oikealle jumalalle mahdollisuus vastata, jooko?
he-ma jossain luin että sanoit olevasi exadventisti, kuinka sinä olet nyt mennyt ateisti puolelle näinhän ymmärrän tuota sinun vastauksestasi pyh,ille. minun käsitykseni mukaan eihän sitä tarvitse uskoaan heittää menemään jos seurakuntansa kanssa ei sovi yhteen. Usko on minun mielestäni niin kallis asia jonka Jumala meille lahjaksi antaa ettei sitä kannata heittää pois, kun emme me sitä ole itse saaneetkaan se on meille lahjaksi tarjottu, me vain se otetaan ilolla vastaan.
- satuolentojen.orjat
Satuolennoista tulee luopua aikuistuessaan. Jeesus sellaisena henkilönä, kuin lahkojen orjat hänet mieltävät on satuhahmo samoin, kuin Lumikki tai joulupukki.
Luonnollisesti on niitäkin ihmisiä, joiden on vaikea päästä eroon mielikuvitusolennoistaan ja syy siihen on usein nämä rahanahneet lahkot, jotka määrittelevät sen, kuinka satuolennon kanssa pitää elää niin, että lahkon palkollinen saa viettää helppoa elämää lahkon orjaa rahastaen. - omalehmä
>>Usko on minun mielestäni niin kallis asia jonka Jumala meille lahjaksi antaa ettei sitä kannata heittää pois, kun emme me sitä ole itse saaneetkaan se on meille lahjaksi tarjottu, me vain se otetaan ilolla vastaan.>>
Miten uskon voi ottaa vastaan? Eihän usko tai johonkin uskominen ole mikään materiaalinen esine, jonka joku voisi toiselle antaa tai joku toiselta vastaanottaa. Uskohan tai kuullun totenapitäminen kai nyt jollakin tavoin on uskojan omaa toimintaa tai asennoitumista ulkopuolelta tuleviin aistiärsykkeisiin. Nyt annat väärän todistuksen lähimmäisestäsi!
En ikinä ole ollut adventisti, ateisti sen sijaan n. 45 vuotta.
Pakola minut kasteltiin, eivät kysyneet tai olin kyvytön vastaamaan. Siitä olen vanhemmilleni yhä vihainen.he-ma kirjoitti:
Nyt annat väärän todistuksen lähimmäisestäsi!
Pakola minut kasteltiin, eivät kysyneet tai olin kyvytön vastaamaan. Siitä olen vanhemmilleni yhä vihainen.Kyllä minä muistelen että jossain näin että sanoit olleesi adventisti jos en väärin muista 35v, mutta pyydän anteeksi jos näin kirjoituksesi väärin. Sinut on sitten lapsena vain kastettu luterilaiseen kirkkoon, kun et itse et voinut asialle mitään, näin minutkin on kastettu.
- käytännönmerkitys
he-ma kirjoitti:
Nyt annat väärän todistuksen lähimmäisestäsi!
Pakola minut kasteltiin, eivät kysyneet tai olin kyvytön vastaamaan. Siitä olen vanhemmilleni yhä vihainen.Kiinnostaisi tietää että mistä moinen viha kumpuaa? Mitä pahaa tai mitä käytännön merkitystä koet sillä olevan sinun tämän hetkiseen elämääsi jos sinut on kastettu?
- ulla-miinaeikirj
käytännönmerkitys kirjoitti:
Kiinnostaisi tietää että mistä moinen viha kumpuaa? Mitä pahaa tai mitä käytännön merkitystä koet sillä olevan sinun tämän hetkiseen elämääsi jos sinut on kastettu?
he-ma pyydän anteeksi et se ollutkaan sinä jota luulin exadventiksi, katselin paremmin noita kirjoituksia niin huomasin että se oli joku eremitt. sillehän minun olisi pitänyt vastata, mutta nuo vanhat aivot ei aina toimi niinkuin pitäisi.
Ulla-Miina kirjoitti:
Kyllä minä muistelen että jossain näin että sanoit olleesi adventisti jos en väärin muista 35v, mutta pyydän anteeksi jos näin kirjoituksesi väärin. Sinut on sitten lapsena vain kastettu luterilaiseen kirkkoon, kun et itse et voinut asialle mitään, näin minutkin on kastettu.
Tuollaisesta asiasta pitäisi olla varma! En ole koskaan adventisti ollut.
Lisäksi vastasit siten, että vain sattumalta löysin valheesi!käytännönmerkitys kirjoitti:
Kiinnostaisi tietää että mistä moinen viha kumpuaa? Mitä pahaa tai mitä käytännön merkitystä koet sillä olevan sinun tämän hetkiseen elämääsi jos sinut on kastettu?
Hukkasin aikaa uskontotunneilla muiden muassa.
Iljettävää ajatella,mettä matematiikan opiskelu alkaa ensimmäisellä luokalla ja siellä oposkellaan vaikkapa tällainen yhtälö 1 2 = 3.
Samaan aikaan uskontotunnilla 1 = 3.- ulla-miinaeikirj
he-ma kirjoitti:
Tuollaisesta asiasta pitäisi olla varma! En ole koskaan adventisti ollut.
Lisäksi vastasit siten, että vain sattumalta löysin valheesi!he-ma voisitko sanoa mitä minä olen valehdellut, kun itse en tiedä valehtelleeni mitään, se oli vain minun huolimattomuuttani että en tarkistanut oliko se hema vai joku eremitt, mutta ei kai se nyt niin pahasti loukannut sinun ateisti kantaasi. Sanoithan itsekkin että sinut on viety pakolla kasteelle. no jääköön tämä nyt tähän pidän varani etten enää tee virheitä ainakaan sinulle.
- meillätaas
he-ma kirjoitti:
Hukkasin aikaa uskontotunneilla muiden muassa.
Iljettävää ajatella,mettä matematiikan opiskelu alkaa ensimmäisellä luokalla ja siellä oposkellaan vaikkapa tällainen yhtälö 1 2 = 3.
Samaan aikaan uskontotunnilla 1 = 3.Meillä peruskoulun ja lukionkin uskontotunnit keskittyivät lähinnä kirkkohistoriaan ja eri uskontoihin ja niiden uskomuksiin/historiaan eikä esim. raamatusta opetettu kertaakaan mitään.
- Exap
Alex, esität hieman peitellysti syytöksiä joita on aika hankala osoittaa todeksi, jollei sinulla satu olemaan ylläpidon työkaluja tähän palstaan, eli voit esimerkiksi seurata mistä ip-osoitteesta viestit tulevat.
Missä ovat todisteet siitä että löytyy edes yksi sellainen henkilö joka kirjoittelee kuvailemallasi tavalla ?
"mikä siis on valhe - todellisuudessa hän on yksinäinen ja säälittävä ihminen joka syyttää muita yksinäisyydestään - ja jolla tämän tunteensa seurauksena on jonkinlainen sisäinen tarve tulla esiin ja tekee sen puhumalla potaskaa ihmisistä - tällä kertaa Jumalaan uskovista"
Käytät sanaa "hän", joten sinun vastuullasi on ensin todistaa, että
- "hän" on yksinäinen
- "hän" on säälittävä
- "hän" syyttää muita nimenomaan "yksinäisyydestään"
Vaikka sinulla olisi sellainen mielikuva, ei meitä uskovia ole kutsuttu tuomitsemaan toista tai syyttelemään ihmisiä, ja kaikkein vähiten ilman 100% pitäviä todisteita.
En siis väitä tässä mielikuvaasi välttämättä vääräksi - totean vain että kyseessä on sinun mielipiteesi, ei absoluuttinen totuus asiasta.- Aateliaatu
alex ei suvaitse mitään kritiikkiä annettavan adventismia kohtaan. Itse hän ei ole adventtikirkon jäsen, eikä koskaan ollut. Kutenkin vainoaa kaikkia ex adentisteja, joilla kokemusta liikkeen opeista ja jäsenyydestä seurakunnassa. Miksei alex liity adventtikirkkoon, kun niin kerran ihannoii lahkoa ja EGW:ta? Aika raukkamaista olla tuollainen puska-adventisti.
- Hyväkirjoitus
Tämä exap:n viesti oli täyttä asiaa. Enpä olisi itse osannut paremmin sanoa. Minun silmissäni henkilö alex.kasi-nimimerkin takana vaikuttaa vähän narsistisia piirteitä omaava kirjoittaja joka näkee aina vian muissa.
Hyväkirjoitus kirjoitti:
Tämä exap:n viesti oli täyttä asiaa. Enpä olisi itse osannut paremmin sanoa. Minun silmissäni henkilö alex.kasi-nimimerkin takana vaikuttaa vähän narsistisia piirteitä omaava kirjoittaja joka näkee aina vian muissa.
:)) jassoo - on se sitten kamalaa, että näkee sen vikana - kun joku kirjoittelee "adventistipäättäjistä" tuolla tavalla väittäen, että he tekisivät vaikka murhia .. ja Exapkin ihmettelee että KUKA??? se nyt MUKA sitten sellaisia kirjoittelee .. että kuka se "hän" nyt sitten on ja onko ..
----
Tämä oli tosi kiinnostava "reissu" ..
Ensin oli kiinnostavaa todeta että Suomi24:n palstoilla saa näköjään kirjoitella tällä tavalla adventistipäättäjistä ..
Sitten oli kiinnostavaa, että muutamat hyppäsivät minun päälleni, kun kehtasinkin huomauttaa asiasta .. mutta harva sanoi mitään tuollaisesta kirjoittelusta ..
Ja nyt on kova polemiikki käynnissä alexista :)) ..
Aamen :))
Muistan kuinka kerran aikanaan . vuosi oli kai 2004 - 5 - adventistit keskustelivat muiden kanssa Herätysliikkeet palstalla. Siellä heitä mollattiin ja heistä valehdeltiin ja heidän puheitaan vääristeltiin - ja periaatteessa vaadittiin jokaista adventistia vastaamaan jokaisen maailman adventistin mahdollisista teoista ja jopa ajatuksista.
Tämä oli silloin arkipäivää Herätysliikkeet palstalla.
Ja kaiken tämän lisäksi saivat adventistit jatkuvasti kuulla "Pyytäkää itsellenne oma palsta ja menkää sinne" ..
No, viimein joku ajatteli, että jos tämä jatkuva adventistien mollaaminen sillä loppuu niin ok - pyydetään oma palsta - niin voidaan alkaa keskustelemaan asioista ja tehdä se ihan normaaliin sävyyn - siis kuin aikuiset .. ja tuumasta toimeen .. ja muistaakseni vuonna 2006 adventistit saivat tämän palstan ja keskustelut muuttuivat samantien ihan aikuismaisiksi - ja kaikki olivat luullakseni tyytyväisiä -- VIIKON PÄIVÄT ..
Sillä kun tämä mollaajien kaarti joka oli aikaisemmin ajamassa adventisteja "omalle palstalle" huomasivat, että Herätysliikkeet palsta periaatteessa kuivui kokoon kun adventistit ja normaalit keskustelijat sen jättivät - siirtyivät hekin tälle "silloin uudelle" Adventismi - palstalle jonne olivat adventisteja kovin sanoin ajaneet ja ihan sama mollaaminen kuin ennenkin jatkui .. nyt Adventismi palstalla.
Tätä on nyt jatkunut - vuodesta toiseen - ja ollaan kinattu ja oltu eri mieltä ... ja se on jotenkin jopa ok - ainakin niin kauan kuin eriäviä mielipiteitään esittävät puhuvat ASIOISTA ja käyttävät nimimerkkiä joista heidän vi tunnistaa - rekisteröitynä tai ei - se ei ole niin tärkeää.
Nyt on vuosi 2016 ja 10 vuotta on kulunut - ja yhä vielä muutamat - joiden AINOA tarkoitus on pilata keskusteluja ja mollata adventisteja jatkavat samaa peliään. ja mollaavat tietenkin myös niitä jotka eivät ole adventisteja - mutta eivät suostu adventisteja mollaamaankaan. Se on raja - joko liityt mollaajiin tai tulet mollatuksi sinäkin.
Nämä mollaajat ovat siis yleensä ihmisiä jotka kirjoittelevat kaiken aikaa eri nimellä - sen seurauksena ei heidän kanssaan koskaan synny normaalia keskustelua - koska kukaan ei voi keskustella kenenkään kanssa joka kaiken aikaa vaihtuu toiseksi.. kuin mikäkin kameleontti ..
Nyt minä ihmettelin, että joku viitsii puolustaa tällaista eri nimimerkeillä tapahtuvaa mollaamista .. ja ihmettelenkin yhä ..
Mutta ok - nyt se on niinkuin se on ja koska ylläpitokaan ei asiaan mitenkään puutu, niin se jää jokaisen palstalaisen itsensä päätettäväksi miten tähän tilanteeseen suhtautuu. Luonnollisesti ei kenenkään velvollisuus ole olla täällä mollattavana ja monet ovatkin muuttaneet muille palstoille - mikä on ymmärrettävää .. Muutamat kirjoittelevat erittäin vähän ja muutamat ovat hekin alkaneet kirjoittamaan vaihtelevilla nimimerkeillä ja muutamat ovat jatkaneet oman nimimerkkinsä käyttämistä .. mutta kuinka kauan ?
Totean kuitenkin että vaikka monia on epäoikeudenmukaisesti mollattu on näistä keskusteluista ollut muutamille hyötyäkin .. minullekin - (mikä ei luonnollisesti ole mollaajien ansiota - paremminkin on hyötyä ollut huolimatta heistä), mutta tänään kysyn onko mitään mieltä jatkaa - olen nimittäin aika varma, että jos adventistit ja normaalit keskustelijat lopettavat kirjoittelunsa palstalla - kuivuu tämäkin palsta kokoon ihan samalla tavalla kuin Herätysliikkeet palsta kerran.
Toisin sanoen miksi jatkaa keskusteluja täällä - parempi alkaa kirjoitella muualla - esimerkiksi foorumeissa joissa yhä puolustellaan ikuista piinaa .. ja kertoa ihmisille kuinka iso harha sellainen oppi on .. ja kertoa miksi se on harha ja mistä se on kristinuskoon tullut ja miksi..
Olen miettinyt tätä ja tein muutamia päätöksiä omalle kohdalleni ja jokainen miettiköön mitä tekee..
alex- 10käskyä.ja.laki
alex.kasi kirjoitti:
:)) jassoo - on se sitten kamalaa, että näkee sen vikana - kun joku kirjoittelee "adventistipäättäjistä" tuolla tavalla väittäen, että he tekisivät vaikka murhia .. ja Exapkin ihmettelee että KUKA??? se nyt MUKA sitten sellaisia kirjoittelee .. että kuka se "hän" nyt sitten on ja onko ..
----
Ensin oli kiinnostavaa todeta että Suomi24:n palstoilla saa näköjään kirjoitella tällä tavalla adventistipäättäjistä ..
Sitten oli kiinnostavaa, että muutamat hyppäsivät minun päälleni, kun kehtasinkin huomauttaa asiasta .. mutta harva sanoi mitään tuollaisesta kirjoittelusta ..
Muistan kuinka kerran aikanaan . vuosi oli kai 2004 - 5 - adventistit keskustelivat muiden kanssa Herätysliikkeet palstalla. Siellä heitä mollattiin ja heistä valehdeltiin ja heidän puheitaan vääristeltiin - ja periaatteessa vaadittiin jokaista adventistia vastaamaan jokaisen maailman adventistin mahdollisista teoista ja jopa ajatuksista.
Ja kaiken tämän lisäksi saivat adventistit jatkuvasti kuulla "Pyytäkää itsellenne oma palsta ja menkää sinne" ..
No, viimein joku ajatteli, että jos tämä jatkuva adventistien mollaaminen sillä loppuu niin ok - pyydetään oma palsta - niin voidaan alkaa keskustelemaan asioista ja tehdä se ihan normaaliin sävyyn - siis kuin aikuiset .. ja tuumasta toimeen .. ja muistaakseni vuonna 2006 adventistit saivat tämän palstan ja keskustelut muuttuivat samantien ihan aikuismaisiksi - ja kaikki olivat luullakseni tyytyväisiä -- VIIKON PÄIVÄT ..
Sillä kun tämä mollaajien kaarti joka oli aikaisemmin ajamassa adventisteja "omalle palstalle" huomasivat, että Herätysliikkeet palsta periaatteessa kuivui kokoon kun adventistit ja normaalit keskustelijat sen jättivät - siirtyivät hekin tälle "silloin uudelle" Adventismi - palstalle jonne olivat adventisteja kovin sanoin ajaneet ja ihan sama mollaaminen kuin ennenkin jatkui .. nyt Adventismi palstalla.
Tätä on nyt jatkunut - vuodesta toiseen - ja ollaan kinattu ja oltu eri mieltä ... ja se on jotenkin jopa ok - ainakin niin kauan kuin eriäviä mielipiteitään esittävät puhuvat ASIOISTA ja käyttävät nimimerkkiä joista heidän vi tunnistaa - rekisteröitynä tai ei - se ei ole niin tärkeää.
Nyt on vuosi 2016 ja 10 vuotta on kulunut - ja yhä vielä muutamat - joiden AINOA tarkoitus on pilata keskusteluja ja mollata adventisteja jatkavat samaa peliään. ja mollaavat tietenkin myös niitä jotka eivät ole adventisteja - mutta eivät suostu adventisteja mollaamaankaan. Se on raja - joko liityt mollaajiin tai tulet mollatuksi sinäkin.
Nämä mollaajat ovat siis yleensä ihmisiä jotka kirjoittelevat kaiken aikaa eri nimellä - sen seurauksena ei heidän kanssaan koskaan synny normaalia keskustelua - koska kukaan ei voi keskustella kenenkään kanssa joka kaiken aikaa vaihtuu toiseksi.. kuin mikäkin kameleontti ..
Nyt minä ihmettelin, että joku viitsii puolustaa tällaista eri nimimerkeillä tapahtuvaa mollaamista .. ja ihmettelenkin yhä ..
Mutta ok - nyt se on niinkuin se on ja koska ylläpitokaan ei asiaan mitenkään puutu, niin se jää jokaisen palstalaisen itsensä päätettäväksi miten tähän tilanteeseen suhtautuu. Luonnollisesti ei kenenkään velvollisuus ole olla täällä mollattavana ja monet ovatkin muuttaneet muille palstoille - mikä on ymmärrettävää .. Muutamat kirjoittelevat erittäin vähän ja muutamat ovat hekin alkaneet kirjoittamaan vaihtelevilla nimimerkeillä ja muutamat ovat jatkaneet oman nimimerkkinsä käyttämistä .. mutta kuinka kauan ?
Totean kuitenkin että vaikka monia on epäoikeudenmukaisesti mollattu on näistä keskusteluista ollut muutamille hyötyäkin .. minullekin - (mikä ei luonnollisesti ole mollaajien ansiota - paremminkin on hyötyä ollut huolimatta heistä), mutta tänään kysyn onko mitään mieltä jatkaa - olen nimittäin aika varma, että jos adventistit ja normaalit keskustelijat lopettavat kirjoittelunsa palstalla - kuivuu tämäkin palsta kokoon ihan samalla tavalla kuin Herätysliikkeet palsta kerran.
Toisin sanoen miksi jatkaa keskusteluja täällä - parempi alkaa kirjoitella muualla - esimerkiksi foorumeissa joissa yhä puolustellaan ikuista piinaa .. ja kertoa ihmisille kuinka iso harha sellainen oppi on .. ja kertoa miksi se on harha ja mistä se on kristinuskoon tullut ja miksi..
Olen miettinyt tätä ja tein muutamia päätöksiä omalle kohdalleni ja jokainen miettiköön mitä tekee..
alexadventisteja vainotaan koska he pitävät kiinni raamatun opetuksista, samalla tavalla uskovia on aina vainottu.
alex.kasi kirjoitti:
----
alexBuhuu! Ne ei halua leikkiä mun kanssa jumalaleikkiä! Buhuu!
Buhuu! Ne kommentoi koko ajan ja mulla ei oo mitään sanottavaa, paitsi että ne kiusaa mua! Buhuu! Äääiiitiiii!
Buhuu! Jeesuskaan ei auta, ei kuuntele, ei vastaa! Buhuu!
Buhuu! Mä lähd2n pois! Buhuu!
Buhuu! Kommentoikaa keskenänne! Mä en ala! Buhuu!
Ääiiitiii, eiku jeessuusss, auta ny miestä mäes...
Alex8- Exap
alex.kasi kirjoitti:
----
alex"kun joku kirjoittelee "adventistipäättäjistä" tuolla tavalla väittäen, että he tekisivät vaikka murhia .. ja Exapkin ihmettelee että KUKA??? se nyt MUKA sitten sellaisia kirjoittelee .. että kuka se "hän" nyt sitten on ja onko .."
Ei, Alex. Kun aloit parkua tuosta "adventistipäättäjät"-kommentista ja valitit ylläpidolle, sinulle siellä jo vastattiin ihan asiallisesti. On selvää että tuo teksti josta teit ilmoituksen oli provosoiva ja sen arvo vähintäänkin kyseenalainen, mutta ei se nyt ihan tuulesta temmattu asia todellakaan ole, jos löytyy yksi, kaksi tai kolmekin esimerkkiä. Ja ainahan löytyy, kaiketi vähän joka seurakunnasta.
Ja senkin tiedämme, että kristittyjen tekemisistä etsitään vikaa vaikka suurennuslasilla, kun ei tykätä jostakin kirkosta tai mistään kirkosta.
Business as usual, Alex... get over it. Tätä on tulossa lopun aikoina yhä lisää, se on hyvä muistaa.
Mutta luitko mitä kirjoitin ? Vaikka monta ilkeämielistä tekstiä olisikin, ei sillä ole aikuisen oikeasti edes mitään väliä onko kyseessä 1, 2, 3, 4, 5 vai 267 kirjoittelijaa. Missään tapauksessa et ole heidän psykologinsa tai tuomarinsa.
Suomi24:n ongelma on todella vakavasti puutteellinen moderointi, mikä mahdollisesti johtuu siitä että tällä palstalla on tavoitteena tehdä rahaa eikä ylläpitää korkealaatuista keskustelua.
Mutta todellakin löytyy parempia palstoja joissa toimiva moderointi on järjestetty. Tälle palstalle aina joskus kirjoitellut Jarmokin on perustanut omansa,
http://www.pelastussanoma.fi/keskustelu/index.php
Kuten Totuusfriikki on itsekin jo kauan sitten todennut, hänkin on myös kirjoitellut muualla, ja enää vain harvoin kirjoittelee täällä.
Joten uskon että varmastikin juuri tuon puutteellisen moderoinnin takia yhä useammat ajattelevat kuten sinäkin. Itse olin tässä taannoin kai viikkojakin kirjoittelematta tälle palstalle kun oli niin paljon pelkkää asiatonta tekstiä, ettei ketjuja oikeasti kiinnostanut edes lukea.
Mutta takaisin asiaan: koska Suomi24:n kanssa tehdään rahaa, on ylläpidon etujen mukaista että täällä kirjoittelee mahdollisimman moni ja klikkailee oikein paljon mainoksia. Ja edelleen: lienee aika todennäköistä, että mitä maallistuneempi kirjoittaja, sitä useammin hän keskimäärin klikkailee mainoksia ja tuo rahaa Suomi24:lle... joten ne köyhät ja mainoksia vieroksuvat uskiksethan ne varsinaisia turhia käyttäjiä Suomi24:lle ovatkin, eikö ?
Ei siis liene syytä odottaa muutosta parempaan, ja siksi asiasta on kokolailla turha purnatakaan... eiks je ? :)
- pakkomielle.alexilla
"Kuinka yksi ainoa ihminen voi pilata palstaa .."
No mikset alex tajua mennä pois palstaa pilaamasta? Onko sinulla jokin pakkomielle lässyttää höpinöitäsi tällä palstalla?- herää.jo
sinulla se pakkomielle on, et kestä kuulla totuutta.
- itkupilli-alex
herää.jo kirjoitti:
sinulla se pakkomielle on, et kestä kuulla totuutta.
Ja alex ei mukamas itse kirjoittele palstalla jos milläkin nikillä kirjautumatta? Vaatii kuitenkin muita kirjautumaan omalla nimellään?
He-man kirjoitus lapsen lailla pillittävästä alexista on osuva ja kuvaa alexia oikein nasevasti. - kuin.kaiku
itkupilli-alex kirjoitti:
Ja alex ei mukamas itse kirjoittele palstalla jos milläkin nikillä kirjautumatta? Vaatii kuitenkin muita kirjautumaan omalla nimellään?
He-man kirjoitus lapsen lailla pillittävästä alexista on osuva ja kuvaa alexia oikein nasevasti.olet aika tolvana.
Tämä kaikki alex.kasin esittämä väite siitä, että muut kirjoittelevat palstalla vaihtaen nimimerkkiä todistaa vain sen, että alex.kasi kirjoittaa ilmeisimmin omakohtaisesta ja hyväksi havaitsemasta käytännöstään.
Olen yhä vain vakuuttuneempi siitä, että alex.kasi on hameeseen, peruukkiin ja käsilaukkuun sonnustautunut henkilö, joka Tukholman vanhassa kaupungissa etsii itselleen seuraa ja vaihtelua omaan tylsään arkeensa ja kun ei sitten löydä aina sopivaa uhria, niin purkaa pahaa oloaan ja pettymystään täällä palstalla eläen samaan aikaan mielikuvitusperheensä seurassa.- pilaajuorut
Aitovieret ei enää riitä neuvotteluista kuulemiseen.
- yökköaleksille
Alex puhuu kokemuksesta, hän tekee itse juuri sitä mistä toisia, tai yllättäen yhtä ainoaa kirjoittajaa, moittii. Edellisessä aloituksessa kyse oli vielä useammasta kirjoittajasta. Saatuaan ikäväklsi kokemaansa palautetta, alex-tollo ryhtyy niputtamaan kirjoittajia yhteen ja tekee kaiken aikaa henkilöaoituksia vaikka voisi nostaa antiaan palstalle keskittymällä a s i o i h i n. Alex on vastenmielinen valehtelija ja teeskentelijä, joka pilaa jokaisen palstan jolla kirjoittaa.
- kainuulaisittain.nähty
Kyllä Aleksi totta puhuu ja se totuus näkyy näistä vastauksista, kuin kuvastimesta. Tavallaan vastaajat toivat Aleksin väitteen toteennäytetyksi. Siis, kiitos vastaajista. Tämä palsta todella on pilattuna näitten vastaajien rollaamisen takia.
Sanotaanko vielä näitten rollien edustuksesta, että kullakin palstalla on omat rollinsa, jopa tuo ihmisluonteen "henki" hönkäilee kaikessa, autopalstoilla jne.
Siis se onkin määrättyjen luonteiden elämäntapa, joka ei ole mitenkään rakentavaa.
Varp.M. Kainuu.- elämän.suolana
"Kyllä Aleksi totta puhuu ja se totuus näkyy näistä vastauksista..."
Mistä niin päättelet, vai oletko alex kirjautumattomana?
Mitä adventismiin tulee, niin parhaimmin adventismin tuntevat ne, jotka ovat joskus olleet adventisteja, mutta ovat sitten huomanneet jotain sellaista adventismista, että ovat päättäneet jättää adventismin.
Alex ei ole koskaan ollut adventisti, eikä kuulunut mihinkään adventtikirkon seurakuntaan, joten hänellä on hyvin hatarat tiedot adventismista ja adventtikirkosta ylipäätään. Aivan samoin, kuin jos et ole ollut koskaan yrityksen palveluksessa, mutta väität silti tietäväsi yrityksestä ja sen toimintamalleista lähes kaiken.
Jokaisella palstalla on trollinsa ja vasta-argumenttien esittäjät. Se on vähän niin kuin elämän suola. Tylsähän tämä palsta olisi, jos täällä vain adventistit nyökyttelisivät päitään pastoreiden kirjoittaessa samoja tarinoita, mitä lahkon jäsenet saavat lauantaisin kuulla omissa pyhätöissään viikosta toiseen? - justjootaisitei
No aleks nyt selvästi vääristelee asioita ja kirjoittelee mitä omaksi hyväkseen katsoo. Lienet aleks itse, joten tulipa todistetuksi että kirjoittelet muillakin nikeillä kuin rekatulla.
"(mikä siis on valhe - todellisuudessa hän on yksinäinen ja säälittävä ihminen joka syyttää muita yksinäisyydestään - ja jolla tämän tunteensa seurauksena on jonkinlainen sisäinen tarve tulla esiin ja tekee sen puhumalla potaskaa ihmisistä - tällä kertaa Jumalaan uskovista)."
Tuossahan se totuus tulikin.
Tyypillistä uskiksen pajatusta.
Haukutaan muita kaikesta.
Jopa siten, että tiedetään itse paremmin.
Hyvä hyvä.
Kyllä pitää olla tyhmä ollakseen uskovainen.- uskovaisetovattyhmiä
Uskovaiset tekevät itse tuota kaikkea ja ovat vaikeuksissa oman yksinäisyytensä kanssa.
- he.elävät.ilman.järkeä
uskovaisetovattyhmiä kirjoitti:
Uskovaiset tekevät itse tuota kaikkea ja ovat vaikeuksissa oman yksinäisyytensä kanssa.
Mielenterveydestä kärsiviä reppanoita uskovaiset kaikki. Niin pöljää porukkaa, että heitä ei pitäisi kutsua ihmisiksi lainkaan, vaan alkukantaisiksi luolissa eläviksi nuijia heiluttaviksi ja jälkeen jääneiksi olioiksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo747244Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per583133- 342360
Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto241920- 201898
- 131867
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus131602- 181569
- 101559
- 521558